Търсенето на нови дизели спада с 18% в Европа и България през първото тримесечие

Търсенето на нови дизели спада с 18% в Европа и България през първото тримесечие

© Reuters



Търсенето на нови дизелови автомобили през първото тримесечие на годината спада с около 18% спрямо същия период на миналата година както в Европа, така и в България, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Разминаването е 0.3%, като в страните от ЕС сделките с тях са със 17.9% по-малко от периода януари - март 2018 г., а у нас намалението е с 18.2%.


Причините са ясни - скандалът с измамите при разхода на гориво и въвеждането на все повече зони, в които дизелови коли няма да се допускат. В повечето случаи ограниченията са за стари дизели, но покрай общата истерия страдат всички модели, въпреки че предлаганите сега на пазара коли често са по-малко цапащи от бензиновите си аналози.


При това положение през първото тримесечие на годината около 60% от продадените нови коли в ЕС са на бензин, а по-малко от една трета ползват дизел. Моделите на алтернативни горива - ток, газ и т.н., формират 8.5% от сделките в страните от ЕС. Само автомобилите с електромотор - електромобили и хибриди, държат 2.5% от пазара.




От петте големи пазара единствено в Германия няма ръст в търсенето на бензинови коли, където дори се отчита намаляване на популярността им с почти 6%. В същото време в Италия скокът в търсенето е над 21 на сто.


В същото време от всички обхванати от статистиката страни само в Германия, Естония, Латвия и Литва продажбите на дизели са по-големи от първото тримесечие на предходната година.


В ЕС търсенето на автомобили на алтернативни горива скача с близо 26%. Най-голяма заслуга за ръста имат плъгин хибридите и електромобилите, от които са продадени с 40% повече коли (99 174 бройки). Поглед само към сделките с електромобили сочи скок в търсенето с 84.4%.


При хибридите, които не се зареждат от електрическата мрежа, продажбите са се повишили с 33.3%, а от колите на пропан-бутан и метан са продадени със 7.2% по-малко.


В България търсенето на бензинови автомобили се увеличава с 15%, като стига 5232 бройки. Купените дизели са 3936 при 4810 година по-рано.


Продадените електромобили през тримесечието са 94, или с 96% повече от януари - март 2018 г. При плъгин хибридите скокът при регистрациите е над 157%, но формиран от едва 18 автомобила. Ако говорим за класическите хибридни модели, там търсенето нараства със скромните 10.7%, като са купени 272 такива коли.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4164 Неутрално

    Е, лобито на бензинджийте и зелените терористи почти направиха белята. Ама почти...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    "Алелеле, бате К*ре, пуца-бара-бримчорката! Ън 7 милиона изпърделки им кааме, дека Гейропа че им дзабрАни дидзелите. Цметай ка че се боксират сос телевидзоро! Алалалалае, бат-коууу! Ънпрао че идздивеят! Ън 26-ти Бюлетинките че вАлят као цнеджинки ън бато ти К*ро ън чмайдзеро, ън тутурутката!"

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1572 Любопитно

    От дизела по-убаво нема - мощност, тяга, икономичност.

    Главният му недостатък е, че не е особено подходящ за мегаполисите. Но за средни и малки градове, а така също и за извънградско - няма равен. Засега.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    Добра новина!
    Добра новина за климата!
    Добра новина за въздуха!
    Добра новина за елите ни дробове!!!

  5. 5 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 822 Неутрално

    След тия вълни от забрани и цялата несигурност около още и още такива е доста подвеждащо да твърдиш, че търсенето било намалявало.

  6. 6 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Нищо чудно няма,че намалява търсенето на автомобили в България/не само на дизели/.При този демографски срив е нещо очаквано.Вече няма семейство без автомобил,а много имат и по повече.

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1572 Весело

    До коментар [#4] от "selqnin":

    Добра новина и з селяните, защото по тоя начин цените на "новия внос" дизели още ще падне и ще станат по-достъпни. А за селянина, с неговите ограничени доходи, дизела е перфектния автомобил.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Нов внос, стар дизел - мечтата на посредствеността.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4164 Любопитно

    Нов внос, стар дизел - мечтата на посредствеността.
    —цитат от коментар 8 на simval


    ????
    Може ли разтълкуване ? Прост съм.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  10. 10 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Направо да се върви към пълна забрана на миризливите нафтови печки, само помиярите карат дизелови коли.

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Весело

    До коментар [#3] от "БМЗ":

    Дизела си е ок или поне АГУ! Иначе ЦК на Либерастите упорито вменява ,че било много добре електрокар за който цяла нощ ще горят боклуците в ТЕЦ София за зареди и да може сутринта да мине на 1 км от там в центъра без да отделя СО2! Да не говорим какво извращение за природата е и какви щети причиняват акумулаторите с кадмий, олово, никел, магнезий, цинк, литий т.н. След зелено-либерастите трева не никне - факт!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5324 Неутрално

    А голяма част от пенсионерите във Форума продължават да търкалят дизеловите си барутници...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#12] от "hamiltonf":

    Стига да не е предкамерен дизел, какво лошо има в това?
    Българина не е богат, че да кара коли с Евро 7.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    Прави ми впечатление, че промоциите вече са само за дизели. Очевидно end of life product.

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2473 Неутрално

    Карам си новия дизелов автомобил с евро 6 плюс и не ми пука за забраните ,апропо джипче Мерцедес , последния път ми изгори 6.1 за дълъг път ,като постигне някой друг джип толкова ниски показатели на горене да ми се обади , изтарянето на 100 км на ел енергия е също от 22 до 30 кв , така ,че не е съвсем екологично , но ще минем и на тази енергия ,достатъчно е да паднат 3 пъти цените ,че сега е рекет ,са ти искат за един ел двигател и акумулатор по 160-200000 лв е цинизъм .

  16. 16 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    Само дизел карам и ще карам, дизела е по-икономичен, мощен, с по дълъг живот на двигателя и не мисля че един добре работещ дизел пуши повече от бензинова барака.

  17. 17 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#7] от "БМЗ":

    Висок тон и нисък стил = лошо домашно възпитание!!!
    Ако излезете от клишетата и "попитате" белият си дроб може би ще разберете какво имам предвид, въпреки, че се съмнявам, че ще успеете!
    Просто е, но не е за прости хора!!!!

  18. 18 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    Бай Ганьо след 15 години ще хвалебства електрическите автомобили, когато белият свят ги забрани и въведе по - модерни технологии. Толкова сме прогресивни.

  19. 19 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Новите дизели имат около 40% по-малко емисии на СО2 от бензиновите двигатели което води до извода че постепенното им изтласкване с административни мерки не е заради екологични причини а както обикновенно заради икономически. Работяата е че дизелите консумирарт с около 40% гориво от идентичните бензнови което ги прави много по-икономични и предпочитани от потребителите. Това удря както по продажбите на гориво така и по продажбите на електричеките автомобили или хибридите. Това е истионската причина за административните мерки а ме лъженето за някакви екологични такива, които всъщност ги няма.

  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4164 Весело

    Бай Ганьо след 15 години ще хвалебства електрическите автомобили, когато белият свят ги забрани и въведе по - модерни технологии. Толкова сме прогресивни.
    —цитат от коментар 18 на zxp53317185


    Вие от на Швейк или Яра Циммерманн сте ?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Весело

    Обществено мнение или обществена психоза. Отказът от дизел ни напомня на отказ от ваксиниране :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    Работяата е че дизелите консумирарт с около 40% гориво от идентичните бензнови
    —цитат от коментар 19 на jobssboj


    Това не е вярно. Всичките ми лични автомобили са били бензинови, а служебните - дизелови. Има разлика в разхода, но категорично не е 40%.

    The best way to predict the future is to invent it.
  23. 23 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#19] от "jobssboj":

    С CO2 едва ли ще се отровиш (същото го издишаш), а с азотните окиси на дизела - стабилно.

  24. 24 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 532 Любопитно

    въпреки че предлаганите сега на пазара коли често са по-малко цапащи от бензиновите си аналози.

    На Пауновски пак звездите му говорят...

    Stef
  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 532 Любопитно

    Тук форумните баШ ганьовци излезнаха по-начетени от Европейците, които наложиха доста ограничения за дизелите, ама нали от всичко разбират, а дори не са наясно кои газове са отровни и кои не... мъка...

    Stef
  26. 26 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Типа на колата зависи от начина на ползване. Аз се занимавам с търговия и минавам над 30000км на година...е нямам друг вариант освен дизел...рядко ходя по център на градовете, а ходя по индустриалните зони...
    Ако ходите обаче само на работа в града и обратно 5 пъти в седмицата..бензинова малолитражка е ОК, обаче същата малолитражка ако я карат по магистралата със 140 ще харчи повее от голям дизел
    За електрическите няма какво да коментираме, още сме доста далеч от реално приложение. Иначе абсолютно трябва да се забранят старите таралясници, засега дори на 15 години да се ограничи ще е добре

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9205 Неутрално

    Щом ще ги забраняват...

  28. 28 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    След тия вълни от забрани и цялата несигурност около още и още такива е доста подвеждащо да твърдиш, че търсенето било намалявало.
    —цитат от коментар 5 на lustmord


    Браво! Невероятна мисъл! Броят на ПРОДАДЕНИТЕ дизели е намалял, но търсенето не е!
    Недостиг на дизели ли има???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Карам си новия дизелов автомобил с евро 6 плюс и не ми пука за забраните ,апропо джипче Мерцедес , последния път ми изгори 6.1 за дълъг път ,като постигне някой друг джип толкова ниски показатели на горене да ми се обади , изтарянето на 100 км на ел енергия е също от 22 до 30 кв , така ,че не е съвсем екологично , но ще минем и на тази енергия ,достатъчно е да паднат 3 пъти цените ,че сега е рекет ,са ти искат за един ел двигател и акумулатор по 160-200000 лв е цинизъм .
    —цитат от коментар 15 на edin drug


    Твоето джипче Мерцедес ти е изгорило 6 л/100 км ( нещо, на което не вярвам, но няма това да коментирам) за около 14-15 лева по цени в България. Един електромобил изминава 100 км за 2-4 лева, по цени на тока в България. Изминава ги 3,5 - 7,5 пъти по-евтино!!!
    Май не случи с какво да се похвалиш?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  30. 30 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2399 Неутрално

    Аз съм за дизела. Поддържаш ли го е вечен. Горивото не чини. Вальо Златен само нефт Уралс бута в Батковината а най-вероятно го документира за сорт Брент. За това зареждам само на Ромпетрол. Минавам с един резервоар към 900 км. Градско или казано около 5 на 100 с баничарка Опел Комбо Евро 3 1700 кубика на 16 години.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  31. 31 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Новите дизели имат около 40% по-малко емисии на СО2 от бензиновите двигатели което води до извода че постепенното им изтласкване с административни мерки не е заради екологични причини а както обикновенно заради икономически. Работяата е че дизелите консумирарт с около 40% гориво от идентичните бензнови което ги прави много по-икономични и предпочитани от потребителите. Това удря както по продажбите на гориво така и по продажбите на електричеките автомобили или хибридите. Това е истионската причина за административните мерки а ме лъженето за някакви екологични такива, които всъщност ги няма.
    —цитат от коментар 19 на jobssboj


    В един ЛИТЪР дизел има повече гориво от 1 ЛИТЪР бензин, по-плътен е и при изгарянето му съответно се отделя повече СО2. Не зная точното съотношение, но то лесно може да бъде намерено. Ако разбереш това, ще разбереш и какви глупости си написал.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  32. 32 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#19] от "jobssboj":

    Освен всичко друго, СО2 е това, което прави бирата ти газирана. А и всички газирани напитки такива. Въглеродният двуокис е абсолютно безвреден. Същият се отделя и от автомобилите на пропан бутан и на метан, в не по-малки количества. Парников газ е, но с абсолютно нищо друго не е вреден.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  33. 33 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#10] от "grigoo":

    Интересно защо нито един селен идиот не се е върнал да живее природосъобразно в някоя пещера?!?

  34. 34 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално
  35. 35 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2473 Неутрално

    До коментар [#29] от "quatro_4x3":

    Ами в случая джипчето ми е на цена с отстъпките 104 хиляди ,сега същия модел с ток ще ми струва над 160000 , а изчисли ми при разлика от 54000 лв ,кога ще им избия разликата ,ако го карам активно за 5 години само разликата ми е по 800 лв на месец - по цени в България , разбира се не в полза на електрическия автомобил , разбира се и аз искам да имам кола на ток и да давам 4 лв за 100 км ,само че още не съм забогатял толкова много ,че да мога да си го позволя в България , а съм с мноого добри доходи ,далеч над тези на депутатите напр .

  36. 36 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Добра новина!
    Добра новина за климата!
    Добра новина за въздуха!
    Добра новина за елите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    В смисъл?
    Азотният окис СЕ Е УВЕЛИЧИЛ , след забраните , а окис + вода = азотиста киселина .. белите ти дробове, им е по-гот , да ги черпиш с киселина???

    А и за климата, що да е добра?
    Нали уж затоплизъм, парников ефект, а-у!
    Дизелов двигател, за единица мощност, принципно ОТДЕЛЯ ПО-МАЛКО СО2 ..



  37. 37 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    В един ЛИТЪР дизел има повече гориво от 1 ЛИТЪР бензин, по-плътен е и при изгарянето му съответно се отделя повече СО2. Не зная точното съотношение, но то лесно може да бъде намерено. Ако разбереш това, ще разбереш и какви глупости си написал.
    —цитат от коментар 31 на quatro_4x3


    Ти , душко червена , ПИШЕШ ГЛУПОСТИ ...
    За единица ОТДЕЛЕНА МОЩНОСТ и свършена работа, дизелът е отделил ПО-МАЛКО СО2 ..

  38. 38 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Тук форумните баШ ганьовци излезнаха по-начетени от Европейците, които наложиха доста ограничения за дизелите, ама нали от всичко разбират, а дори не са наясно кои газове са отровни и кои не... мъка...
    —цитат от коментар 25 на stef


    Абсолютно са тъпи европейците-зеленисти ..
    Не всички де...
    Ето линк:
    https://fakti.bg/avto/363298-nov-test-na-adac-reabilitira-dizela

  39. 39 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    въпреки че предлаганите сега на пазара коли често са по-малко цапащи от бензиновите си аналози.На Пауновски пак звездите му говорят...
    —цитат от коментар 24 на stef


    Май на тебе ти говорят звездите ..
    Ей цитати, дето са ми под ръка :
    ---------------------------
    "... всъщност е довела до обратен ефект за климата, пише коментаторът Леонид Бершидски в "Bloomberg".

    През 2017 г. емисиите на въглероден диоксид от нови автомобили се оказват по-високи от статистиката за предходната година. Това е първо годишно увеличение от 2010 г. насам, съобщи преди дни Европейската агенция за околната среда.

    Има просто обяснение: скандалът около "Дизелгейт" избухна в края на 2015 г. Природозащитни групи започнаха да атакуват дизеловото гориво, големите световни градове започнаха да планират постепенна забрана на колите с дизелови двигатели. Пазарът се изплаши.

    През 2017 г. европейските потребители са купили повече автомобили на бензин, отколкото на дизел - и това се случва за първи път от 2009 г. насам.

    Проблемът е, че превозните средства с бензинови двигатели отделят между 10% и 40% повече CO2 от техните дизелови еквиваленти...."
    ----------------------------
    "..Но свежая публикация от 20 июля в уважаемом немецком журнале «Шпигеле» говорит о том, что бензиновые движки не только не лучше, но даже гораздо опаснее творений Рудольфа Дизеля...

    ..Общественность усвоила, что сажей воняют именно дизели. И что именно поэтому на них устанавливают специальные фильтры плюс баки ..

    На фоне этого шума никто не заикался о том, что особого вреда от этой сажи с ее довольно крупными частицами, в общем-то, нет… ..."

  40. 40 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Иначе Spiegel , всъщност , август 2018 написа статия за дизелите и бензиновите мотори ..

    Ей къдей:

    https://www.spiegel.de/plus/audi-bmw-daimler-porsche-vw-absprachen-offenbar-auch-bei-benzinmotoren-a-00000000-0002-0001-0000-000158500346

    Препоръчвам четене!

    П.П
    Ей го тестът на АДАЦ ..
    Вижда се, че се мери РЕАЛНО , С МОБИЛНИ УСТРОЙСТВА

    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/abgasnorm/test-euro-6d-temp/

    https://www.greencarcongress.com/2019/02/201902-22-adac.html

    https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37388-adac-dizelat-e-chist

  41. 41 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Под ръка ми е следният цитат:
    -----------------------
    ".. не улучшили качество воздуха, например в Гамбурге. Напротив — за год уровень окислов азота увеличился! Так, октябре 2018 года в среднем уровень диоксида азота в воздухе составлял 48 микрограммов на кубический метр, а до запрета автомобилей с дизельными моторами — только 39. .."
    ------------------------
    presseportal.de

    Забраняваме дизел - дишаме азотна киселина..
    Добра новина за белите ни дробове!

    Не е ле, еко-био-зеленистките активисти, да си топят и децата в киселина ..
    Това е еко!

  42. 42 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 532 Любопитно

    [quote#39:"ajsayder"][/quote]

    С нещо по-различно от немски и мАсковски източници, дали разполагаш?!

    Ти какво очакваш, да се прострелят в крака?

    Stef
  43. 43 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    [quote#39:"ajsayder"]
    —цитат от коментар 42 на stef
    С нещо по-различно от немски и мАсковски източници, дали разполагаш?[/quote]

    На Простотията, това и е хубаво, ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СКРИЕ!
    Леонид Бершидски в "Bloomberg" мАсковски източник ли е, или е немски, я ни сподели тукана ти ..

  44. 44 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    [quote#39:"ajsayder"]
    —цитат от коментар 42 на stef
    С нещо по-различно от немски и мАсковски източници, дали разполагаш?!Ти какво очакваш, да се прострелят в крака?[/quote]

    Цитирал съм "Шпигел" и "Блумбърг" .. кой според твоето мозъче от тях е "московски" , би ли ни осветлил?

    Те ти те и европейски източник:

    https://europe.autonews.com/article/20131128/ANE/131129865/new-gasoline-engines-emit-1-000-times-more-particles-than-predecessors-study-says #axzz2m7rQLNpj

    -----------------
    Faced with strict CO2 limits, carmakers have downsized engines to cut emissions and new GDI engines may be fitted in almost all new gasoline-powered cars sold in Europe by the end of the decade, Brussels-based environmental lobby group Transport & Environment added in a research paper this week.

    TUEV Nord said in its study that GDI engines also emit about 10 times more particles than new diesels..."
    --------------------

    Та ето ДИЗЕЛЪТ ОТДЕЛЯ 10 ПЪТИ ПО-МАЛКО ЧАСТИЦИ..

    Ей и ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ..

    https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/GDI Briefing_final_T&E.pdf

    П.П
    Лесно ли ти е, като си толкова тъп, приятелю?

    Поздрави

  45. 45 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#3] от "БМЗ":

    В града твоето дете диша концентрирани дизелови отрови, а те са силно канцерогенни (за разлика от другите горива).
    Помисли пак, ако не за другите, то поне за твоето собствено дете...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK