Първият изцяло турски автомобил ще е на ток

Годината е 2014-а. Ердоган, който към този момент е премиер, открива поредния автомобилен завод в Турция на "Форд Отосан"

© Reuters

Годината е 2014-а. Ердоган, който към този момент е премиер, открива поредния автомобилен завод в Турция на "Форд Отосан"



Първият автомобил изцяло турска разработка ще се движи на ток, съобщи вестник "Дейли Сабах". Той се очаква на пазара през втората половина на 2022 година и ще изминава с един заряд до 500 километра. Новината съобщи министърът на индустрията и технологиите Мустафа Варанк.


По проекта изцяло турски автомобил се работи от зимата на 2017 година, а през август миналата година беше създаден джойнт венчъра" Турска автомобилна джойнт венчър група" (TOGG). В него акции имат пет от големите холдинги в страната Anadolu Grubu, BMC, Kok Grubu, Turkcell и Zorlu Holding и Съюзът на турските търговско-промишлени палати.


Автомобилът ще бъде "от горе до долу турски", като целта е от каросерията до гумите всичко да бъде на 100 процента местно производство. Турският президент Реджеп Тайип Ердоган резервира за себе си първата сглобена кола.




"Отсега обявявам, че съм кандидат за първата кола, при условие че платя нейната цена", обяви турският държавен глава през ноември 2017 г. Според него това е стъпка към независимостта на Турция. "Вече я няма старата Турция, на която в миналото контролираха всяка стъпка и с чието бъдеще си играеха така, както си пожелаят", каза още той.


Според Варанк вече има разработени четири прототипа, които преминават тестове. Той подчерта, че това не е просто автомобилен проект, а цялостна трансформация на автомобилната индустрия в страната. Министърът посочи, че турският автомобил ще е конкурентен на моделите, произвеждани от страни като Германия, Франция, Япония, Корея и т.н.


"Електрическото задвижване, софтуерът, автономното шофиране, технологиите за батериите насочват автомобилната индустрия в съвсем нова посока и ние имаме възможността да яхнем вълната", допълни Мустафа Варанк.


Той каза още, че предстои скоро да се обяви местоположението на център за проучвания и развитие на проекта и заводът за производство. Според министъра колата ще е ценово атрактивна и ще е без конкуренция.


Турция има 15-годишен план за развитие на своя автомобилен проект, който предвижда разработване и пускане на пет изцяло нови модела и три фейслифта на вече съществуващи. За момента с работата са ангажирани 40 инженери, като до края на годината техният брой ще нарасне до 300. Проектът е един от най-важните за отбелязване на 100-годишнината на турската република, която се отбелязва през 2023 година.


Мустафа Варанк не скри, че има планове и за износ, като различни институции и неправителствени организации имали готовност да помогнат. Преди да се стигне до експорт обаче, колата трябва да мине процедури по тестове и одобрения.


Турция има достатъчно опит и кадри за реализацията на подобен проект, тъй като в страната има има десетки заводи за производство на автомобили на компании като "Тойота", "Хюндай", "Форд", "Пежо" и т.н. Страната е и фаворит за привличането на новата производствена мощност на "Фолксваген груп", за която се бори и България.


От 1968 година съществува турската марка автомобили "Тофас", която произвежда по лиценз модели на "Фиат".

Коментари (150)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Абе те нямат лук, пък ще карат на ток. То скоро може и ток да нямат.

  2. 2 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1161 Весело

    Ааааа, тия лъжат та се късат. ...Първия турски електромобил е Пехливан ,в Тесла още треперят и не могат да се съвземат.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3076 Неутрално

    Не познавам човек, който би си купил...това!
    А и не се сещам за причина някой да реанимира турската икономика, която псевдо султана скоро ще ликвидира напълно!!!

  4. 4 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1602 Любопитно

    Нямам търпение,да настъпи времето когато най-после автомобилите с ДВГ ще присъствуват само в музеите като експонати.

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Това Пехливан Електрик ли е? Убиецът на Тесла ХАХАХАХАХА
    https://www.youtube.com/watch?v=gN6ZW9l0kWY

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#2] от "kasko":

    2017 в Турция са произведени 1,7 милиона автомобила, ние колко прозиведохме знаеш ли!?

  7. 7 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Такова нещо не се прави в нито една държава, дори и в тези с по-мощна икономика от турската. Не защото не могат, а защото не е рентабилно.
    Зарова пък Ердоган ще избива комплекси, още повече че големия му и дребен (на ръст) приятел силно ще му завижда.

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    До коментар [#6] от "jeq19606355":

    Произведени, ама от други производители. Само заводите са в Турция, заради все по-евтината работна ръка.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2199 Весело

    Значи то прототип всеки може да направи. Въпросът е масово производство, което да е рентабилно.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5679 Любопитно

    Нека ги произведат, пък да ги видим, тези анадолски електрички!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Весело

    До коментар [#2] от "kasko":2017 в Турция са произведени 1,7 милиона автомобила, ние колко прозиведохме знаеш ли!?
    —цитат от коментар 6 на jeq19606355


    Аз знам. 0
    Не бих подценявал Турция, скоро узнах, че правят един модел военен хеликоптер, втори по-голям модел военен хеликоптер и един граждански.
    Малко 2-местно самолетче в 3 варианта, учебен, граждански и военен.
    Разработват и реактивен двигател.

  12. 12 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Кажи-речи във всички съседни държави се произвеждат автомобили, а в България само сглобяват велосипеди.

  13. 13 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2183 Весело

    Искам да го видя този автомобил с автономното шофиране в Истанбул, например :)

  14. 14 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    300 инженера са нищо за такъв проект. Ако умножат по 10 може да заприлича на нещо. В една тесла например има 10000 части. 300 инженера само не могат да ги нарисуват

  15. 15 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4037 Весело

    Както се казва-Видяла жабата че ковът вола и тя дигнала крак.......Та и геврекчията !

    До истината се достига с познание!
  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    Кажи-речи във всички съседни държави се произвеждат автомобили, а в България само сглобяват велосипеди.
    —цитат от коментар 12 на izt21595181


    С Баце и Цв.Цв към технически прогрес!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    Най-смешната икономическа новина днес:) Е вече със сигурност си имат диктатор. За диктаторите именно мегаломанията "и да е изцяло твое производство" както беше при нас във соца е основен признак.

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално



    Електромобил е доста щироко понятие.
    Например детските коли в градинките по левче за десет минути също са електромобили.
    Някои ентусиясти си сглабят ел.возило от бормашина.

  19. 19 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3716 Любопитно

    Те и сърбите имаха една Застава някога, ама.....Та турците могат да пробват със своето творение на пазара - добрата новина е, че поне първия автомобил има готов купувач - турския президент ! След това ще видим.....

  20. 20 Профил на bojidar67
    bojidar67
    Рейтинг: 882 Весело

    "ще изминава с един заряд до 500 километра"
    Начии - диапазонът е от 0 до 500 - аз залагам на 5, все си е нещо! ;)

    Само слабите се стремят към порядък ... силните владеят хаоса!
  21. 21 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Това, че тази кола ще е на ток е новина отпреди 2 години. И такава марка Тофаш (не както е написано Тофас) не съществува някъде от началото на този век. Тофаш всъщност е съвместната компания с Фиат, която прозвежда моделите на италианците.

    over the under
  22. 22 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#6] от "jeq19606355":

    Май не си разбрал смисъла на статията. Идеята им е към работилницата да направят и килерче с тетрадки,линийки и моливи. Навремето един наш изселник ми ги хвалеше, страшни инженери имат ,само да видят (вече готово)и правят . Когато е от нулата, в което пак се съмнявам, сложността на задачата многократно се увеличава.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  23. 23 Профил на bojidar67
    bojidar67
    Рейтинг: 882 Весело

    "Автомобилът ще бъде "от горе до долу турски""
    Демек, цвят "кърмъзъ" ... упс - за малко да го изримувам (цвета)!

    Само слабите се стремят към порядък ... силните владеят хаоса!
  24. 24 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Абе те нямат лук, пък ще карат на ток. То скоро може и ток да нямат.
    —цитат от коментар 1 на Калник


    Нямат лук, защото го изнасят.
    Включително в България.

  25. 25 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    [quote#11:"Destino"][/quote]

    Нищо не може да прави сама Турция.Военната и технология е по лиценз произведена,а другата си я купуват.Останалото е макет и хвалипръцковщина.

    AGAINST CHINA
  26. 26 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    Това, че тази кола ще е на ток е новина отпреди 2 години. И такава марка Тофаш (не както е написано Тофас) не съществува някъде от началото на този век. Тофаш всъщност е съвместната компания с Фиат, която прозвежда моделите на италианците.
    —цитат от коментар 21 на Отец Сисой


    Е кое му е турското тогава.Турция самостоятелно не може едно болтче да произведе.Всичко е за пред балъците в Турция.Има един едноок балък който се подвизава във този форум...Хихи...

    AGAINST CHINA
  27. 27 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#11] от "Destino":

    И в Украйна правят големи и малки хеликоптери. Заплата на камериерка в хотел в 250000 град 100 €. Миналата седмица говорих с един санайджия в Истанбул ,плаща на неговите работници 2000 ТЛ. Е.....?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  28. 28 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Абе те нямат лук, пък ще карат на ток. То скоро може и ток да нямат.
    —цитат от коментар 1 на Калник


    Ти за тока в Турция не се кахъри, руснаците им строят АЕЦ, и Турски поток им построиха за газовите централи. Заже скоро от тях ще трябва ток да внасяме, като бракуваме Козлудуй :)

    over the under
  29. 29 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Абе ще я направят. Някои от форумняците са толкоз заслепени, че са прочели матрияла по диагонал. Колата ще се произвежда не от държавата, а от джойнт-венчър с описаните холдинги. Освен туй ел. автомобил се прави по-лесно от тоя с двг. Малко държавни поръчки и малко от местното население и първите неколко години са на пазара са гарантирани

  30. 30 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 898 Весело

    Трябваше да уточните, че батерията ще е на ремарке 😂😂😂 га га га

  31. 31 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#26] от "Against China":

    Чети статията, там е написано че всяка част ще е произведена в Турция. Там и сега много части, даже и двигатели, се произвеждат, но се сглобяват колите под чужди марки. Местната марка е фикс идея на новия султан, която, ясно е, ще е тотал щета, но пък Ердо безумний ще има какво да сочи на ордите и пак да вика да го изберат за нови 10 години.

    over the under
  32. 32 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1287 Любопитно

    Добра новина за България, ако са още сме листата на Вааген.Ттурците едва ли ще спазават всички патентни права и няма да пооткраднат инженери работели година две в заводите на германците.Това се разбра още с 'хитрите' китайци.Но който си гледа интереса не стъпва на мотиката два пъти.

  33. 33 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Весело

    [quote#11:"Destino"]
    —цитат от коментар 25 на Against China
    Нищо не може да прави сама Турция.Военната и технология е по лиценз произведена,а другата си я купуват.Останалото е макет и хвалипръцковщина.[/quote]

    Не е съвсем така, имат договор с BAI за помощ в разработването на собствен изстребител 5 поколение, като развойният център е в ТР.
    Имат готин военен дрон, със собствен двигател, който май има автономност 24 часа, 12000 м височина, и лети навсякъде където има покритие на турксатовете.
    Договорили са съвместно разработване на С-500, ето защо Ердо твърди държи за С-400.
    Иначе си прав, турците са будали. Не са като бай Ганю.

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4977 Весело

    "За момента с работата са ангажирани 40 инженери, като до края на годината техният брой ще нарасне до 300. "

    Да внимават тези инженери да не са гюленисти!

  35. 35 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#33] от "Destino":

    Ами то се вижда по лирата. След година две 1 лев 100 000 лири.

  36. 36 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Весело

    До коментар [#11] от "Destino":И в Украйна правят големи и малки хеликоптери. Заплата на камериерка в хотел в 250000 град 100 €. Миналата седмица говорих с един санайджия в Истанбул ,плаща на неговите работници 2000 ТЛ. Е.....?
    —цитат от коментар 27 на kasko


    Бъркаш нещата, това бяха съветски разработки и модели, които Украйна наследи.
    Туркиншите правят собствени разработки. Нужна е силна инженерна школа.
    Не е като ремонт на ул. Игнатиев в софето. България даже това не може вече, да реди някакви скапани плочки.

  37. 37 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Колкото автамабиал на дядя Путя е русский, толкова и на моя приятел Тайпи ще е турски. Това да не е баклава.

  38. 38 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#33] от "Destino":Ами то се вижда по лирата. След година две 1 лев 100 000 лири.
    —цитат от коментар 35 на mpq24607239


    Ами супер, възползвайте се от това. Аз почти всичко купувам там, в някои сфери разликата е до 2.5 пъти.

  39. 39 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Фердо е мустакатия мюсли вариант на Путя - нови технологии, безаналогови разработки... :-) мани, жалко за нормалните хора по Турция, ама нинджанския баласт в обществото им е прекалено много...

  40. 40 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3951 Любопитно

    Защо тези подигравки? Ами ако ги разработят и пуснат на пазара? Тогава бат който там е на власт в Бг ще правиу ли пътека и метани до Цариграда та белким изнесът някакво производство, да речем на ляв педал в Бг?
    Подигравките са само защото са турци а в Бг с години е втълпявано, че турци, индийци и т.н. за нищо не стават. Ама като се огледаме - пълен погром в Бг без война. Само подигравчийството и мрънкането вървят на шест.
    Нека развиват комшийте, ако успеят - добре, и Бг може да намаже, ако не успеят - пак добре, важното , че са опитали и все някаква полза имат (нещо са научили).

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  41. 41 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#26] от "Against China":Чети статията, там е написано че всяка част ще е произведена в Турция. Там и сега много части, даже и двигатели, се произвеждат, но се сглобяват колите под чужди марки. Местната марка е фикс идея на новия султан, която, ясно е, ще е тотал щета, но пък Ердо безумний ще има какво да сочи на ордите и пак да вика да го изберат за нови 10 години.
    —цитат от коментар 31 на Отец Сисой


    Турция плаща годишно около 55 милиарда долара за енергоносители. Искат да намалят тази сума, с новите АЕЦ, алтернативата е Ел коли. Пожелавам им успех!

  42. 42 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Турция може да произведе електрически автомобил - тук голямо съмнение няма.
    Въпросът е за цената на разработката - поне 1 милиард за една платформа, няколко милиарда, ако искат да си правят сами батериите, милиард за завод, няколкостотин милиона за дистрибуция и това без да имаш ясна идея кой и къде ще го купува.
    Ердо може да изсипе държавана пара и да стане, но кога ще се изплати е твърде неясно.

  43. 43 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#33] от "Destino":

    Турците не са като бай Ганьо, прав си. Те са като Иванушка глупака. С два пъти по-високи заплати от българите през 2014г. а сега с по-ниски заплати от българите. Пък ако ще да произвеждат лук поливан с руски газ :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  44. 44 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#40] от "DDR":

    Пич, на турците не се подиграваме. Виж, на уонаби султана - с удоволствие :-)

  45. 45 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Неутрално

    Няма лошо :)
    Да видим и цената (за Ердоган не би трябвало да е специална)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  46. 46 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 433 Весело

    300 инженера са нищо за такъв проект.
    —цитат от коментар 14 на karatista

    300 ще стават тепърва.
    В момента :
    За момента с работата са ангажирани 40 инженери, като до края на годината техният брой ще нарасне до 300.
    —цитат от коментар 0 на статията

    Т.е. започнали са преди 2 г, към момента са около 40, до края на годината трябва да станат 300, а имат още около 3г до старт-на-продукция.
    Невероятен прожект-мениджмънт, сигурно следват "Яваш-яваш" методологията.
    За справка от реалността, само един хед-юнит, дето е малка част от колата, поглъща да кажем около 150-200 човека (разработчици) за около 2г.
    Т.е. ако към 2022г. ще изкарват нещо на пазара, то ще е доста далече от "100% турско".

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  47. 47 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Изцяло на ток, но с възможност да ползва кьопоолу като алтернатива :)

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  48. 48 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1489 Неутрално


    До коментар [#46] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    не знам толкова подробности за устройството - просто коментирах от комън сенс, но за 2 години до пускането на пазара няма да могат и 2 цикъла с всички сезони да завъртят за тестове.

    както казват германците да се оставим да бъдем изненадани.

  49. 49 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#36] от "Destino":

    Ела до Габрово да те разведа по заводите да ти покажа какво можем или какво не можем да правим:) Апропо то и в нета като щъкнеш например българско ЦПУ и ще ти излезе:)

  50. 50 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Значи заводът турски, материалите за частите турски, а ноу-хауто също ли ще бъде турско? В момента тествали 4 прототипа. Още ги тестват. Никой не говори за производство, още по-малко за масово. Турските коли щели да се съревновават с германските и френските. Сериозно ли? Това в коя паралелна вселена ще се случи? Турският президент щял да си вземе първата кола - негова воля. Гаражът в двореца му е голям, ще приеме още една трошка за постоянен паркинг.

    Дори в най-оптимистичните мечти на Ердоган няма как този турски автомобил, ако въобще излезе от завода, да стигне до международните пазари. Ще остане кола за вътрешния пазар, произвеждана в ограничени бройки. Дори Илън Мъск с неговата Тесла още не може издигне бранда си до по-широко производство и произвежданите бройки са ограничени. Да не говорим за технология, дизайн, издръжливост на батерията и други подробности, изискващи страшно много пари и много време.

    Бих се хванал на бас колко дълго ще издържи едно подобно нерентабилно производство, но не съмнявам дали изобщо ще видя готова произведена кола на изхода на завода. Историята с тази турска кола подозрително прилича на историята с "качествените български мотокари" от социализма в България. Толкова добри, толкова качествени, че ги изнасяхме само сАветския блок, а когато дойде Десети, вече никой не пожела да купи нито един мотокар. Качество, та дрънка. И турският електромобил по същия начин.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  51. 51 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#50] от "Lou":

    Сега мотокари те вече са ни добри:) Ама щото вече са на пазарен принцип:)

  52. 52 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#3] от "selqnin":

    Що ли оознавам много хора и бизнеси които си купуват Форд Транзит и Форд Ф_Мах... Мерцедес Аксор.. Само 2 3 примера за мнозината коли които се правят в турция. Камиона на Форд е изцяло разработен и реализиран от Форд Отосан. Отосан има чисто ново студио за разработка, 250декара офиси и 2500инжинера, 80% от тях млади турци. Хората не се надяват на някой колонизатор да им даде да правят кабели у Ямбол или фарове в Пловдив.

  53. 53 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    До коментар [#26] от "Against China":Чети статията, там е написано че всяка част ще е произведена в Турция. Там и сега много части, даже и двигатели, се произвеждат, но се сглобяват колите под чужди марки. Местната марка е фикс идея на новия султан, която, ясно е, ще е тотал щета, но пък Ердо безумний ще има какво да сочи на ордите и пак да вика да го изберат за нови 10 години.
    —цитат от коментар 31 на Отец Сисой


    Писаното не винаги кореспондира с истината.Турция не може самостоятелно да произвежда нищо.Всичко се произвежда по лиценз или съвместно с чужди марки.Макета ако смяташ за кола,това е друг въпрос.

    AGAINST CHINA
  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Любопитно

    От 1968 година съществува турската марка автомобили "Тофас",
    =======
    Няма такова нещо.....
    Кой го твърди това....?

    Bukalemun
  55. 55 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    [quote#41:"Destino"][/quote]

    Как ще намалят като в момента са в тежка рецесия,която отива ктъм тотална криза.На приказки е лесно,но на практика Турция е икономическои джудже,която е зависима тотално от чуждите инвестиции и технологии и световните валути.

    AGAINST CHINA
  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Весело

    До коментар [#55] от "Against China":

    Според него това е стъпка към независимостта на Турция. "Вече я няма старата Турция, на която в миналото контролираха всяка стъпка и с чието бъдеще си играеха така, както си пожелаят", каза още той.
    =========
    Четеш ли ,бе .....пишман икономист......?
    Е това е и самата истина.....
    За Турция това не е въпрос на можене ....а на едни грешно подписвани на времето икономически договори и клаузи...... когато турската държава беше една полу колония.....
    Затова все ти го казвам.....забрави я оная предишна Турция.....
    Свиквай с реалностите....

    Bukalemun
  57. 57 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Весело

    До коментар [#33] от "Destino":Турците не са като бай Ганьо, прав си. Те са като Иванушка глупака. С два пъти по-високи заплати от българите през 2014г. а сега с по-ниски заплати от българите. Пък ако ще да произвеждат лук поливан с руски газ :)
    —цитат от коментар 43 на iak


    Оки доки, прав си. Ние сме супер.
    За заплатите бих казал, че е нужно да се сравни покупателната способност, но си прав, има осезаем спад на заплатите в Турция, и затова ние "изглеждаме" добре.
    Би било още по-добре, ако разликата би се получила, с осезаем ръст на нашите заплати.

    И, нека да решим в коя лига играем? Ще се сравняваме с някакви си турци? А може ли с нещо по-на запад? За борда нещо да кажете? Ще сме вързани за еврото без никакви ползи?
    Много умно нали.

  58. 58 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#36] от "Destino":Ела до Габрово да те разведа по заводите да ти покажа какво можем или какво не можем да правим:) Апропо то и в нета като щъкнеш например българско ЦПУ и ще ти излезе:)
    —цитат от коментар 49 на mpq24607239


    Аз съм по-скоро привърженик на ел коли, отколкото адвокат на Ердо или Турция.
    Радвам се, че и Турция се впуска в тази надпревара. Ако можехме и ние да сме част от това нещо, преход към ел колите, щастието ми би било безкрайно.

    Вероятно и ние сме дали нещо на света, но за мен нашите резулати са нудовлетворителни.

  59. 59 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4028 Неутрално

    отново дежурния хейт превърнал се в лице на форумчето... ми те и партийните секретари навремето не я фалираха толкова често Турция. левашко тъжна рапсодия

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Неутрално

    До коментар [#44] от "koliok5":

    Все едно и също е .....
    Може а ти сд струва невероятно ....номер така....

    Bukalemun
  61. 61 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#41:"Destino"]
    —цитат от коментар 55 на Against China
    Как ще намалят като в момента са в тежка рецесия,която отива ктъм тотална криза.На приказки е лесно,но на практика Турция е икономическои джудже,която е зависима тотално от чуждите инвестиции и технологии и световните валути.[/quote]

    Силно подценявате Турция, това е голяма грешка. Вие, и по-голямата част от населението ни. Това вреди на България. Но каквото сами си напрвим, никой не може да ни го направи.
    Аз лично мисля, че те, турците, ще се справят с лука, ние ще направим ли нещо различно от ремонта на една улица в София?

  62. 62 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    Добра новина за България, ако са още сме листата на Вааген....
    —цитат от коментар 32 на !D !калпав е новия вид Дневник!


    Това е добра новина за България и по-други причини. Мениджмънтът на Фауве е много отмъстителен и обича да показва, че те поръчват музиката. Преди два месеца, когато сърбският премиер започна да разправя наляво и надясно, че заводът в Сърбия е сигурен, Фауве го отсвириха. Сега Ердоган публично фаворизира малко ел.производство и с това омаловажава огромните фабрики на Рено, Фиат/Тофаш, Хонда и Форд. Очевидно е, че на такъв играч не може да разчиташ дългострочно.

  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#62] от "Густав":

    Вучич не е казвал, че ФВ-заводът е в кърпа вързан, а че "Сърбия е най-правилната дестинация за това начинание и той бачкал денонощно за да стане."

    Или както е казал футболерът навремето: "Играли сме дóбро - немали сме шансу!"

  64. 64 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    Вервайте вие на Sabah, atv, ahbr, aspor, apara... Вестник Sabah е част от групата на atv. По atv всичко в Турция е мед и мляко... Тези са най про ердоганските медии.

  65. 65 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2404 Весело

    За детска количка с батерии ли става дума?
    Под вещото управление на ердо лукът е дефицит, а сега планове за електромобил :) :) :)

    Евтини трикове за пред новите избори в Истанбул, които няма да минат.

    Само една светска Турция със силна икономика може да прави подобни планове.
    С ердо - само прах в очите избирателя :).

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  66. 66 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    В днешно време не можеш да си против Запада, и да го плюеш, пък да искаш да му ползваш технологиите и после да представяш нещата, които си направил със Западни технологии за свои.
    А на Sabah не вярвам на нито една дума, все едно да я покажат тази новина по atv. Тези са рекламни канали и вестници на Ердоган.

  67. 67 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Като говорим за коли, преди месец гледах едно предаване по историческия канал за създаването на Фолксваген и аутобаните на Хитлер.

    Фюрерът искал да произведе народна евтина кола за цялото семейство. И понеже нямало достатъчно пътища, където една такава кола да се движи, започнало бясно строителство на аутобани. Но започнала ВСВ. Хитлер вече бил хвърлил луди пари по аутобаните, които останали празни. И не само. Заради своята настилка отразявали светлината и били лесна плячка за бомбардировачите на Съюзниците - виждали се отдалече.

    Но да се върнем на колата. Проектът "Фолксваген" тръгнал добре, но твърде бавни темпове на производство. До края на войната били произведени едва няколко хиляди автомобила. Естествено, тези автомобили изобщо не достигали за огромното немско население. Затова луксът да карат семейните народни коли... се паднал само на богатите и на висшите партийци в НСДАП. До 1945 г. германският народ е видял "народна кола", колкото е виждал еднорог - никога. И логично тези няколко хиляди коли изобщо не били достатъчно, за да напълнят огромните аутобани на Фюрера, строени уж да приемат огромния поток.

    Проектът "Народна кола" се превърнал реално в проект "луксозна кола за избрани". Защото само избраните получавали малкото количество автомобили.

    Доколкото разбирам плановете на Ердоган, той има същия замисъл, както Хитлер. "Народна турска кола", която да е евтина и достъпна за всеки турчин. Друг въпрос е как Ердо ще успее да създаде такова масово производство, че всеки да може да си купи "народната кола".

    Имам една идея - да кръстят новата турска кола "народна кола" на турски език. Нека нашият колега Ети преведе как е това словосъчетание на турски, ако пожелае.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  68. 68 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    Абе те нямат лук, пък ще карат на ток. То скоро може и ток да нямат.
    —цитат от коментар 1 на Калник


    Най-вероятно, понеже лирата се обезценява, което означава тока да поскъпне, Ердоган ще се намеси да му определи цената и да я фиксира по геврекчийския метод, след което вместо ток ще имат на геврека дупката.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  69. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8679 Неутрално

    Има време,2022 е далече.

  70. 70 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    До коментар [#60] от "eti mehter":

    Какво става с лъжата за Аднан Мендерес?
    Как так бил жертва, като един от генералите дето прави преврата основава националистическата партия, с която сега сте в коалиция?
    Ти какво предпочиташ, навремето Турция да беше тръгнала със СССР и да бяха и отнели суверинитета ли? Защото СССР нямаше да остави Турция независима, ако беше продължило сближаването, което Аднан Мендерес започва със СССР. То затова беше и преврата. За да се избави Турция от болшевишката чума. Затова го и убоха, за да спасят Турция и друг път никой да не смее да тръгне в тази посока. И тези генерали спасители на Турция вие сега обиждате и говорите за тях всякакви лъжи.

  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Любопитно

    До коментар [#59] от "дерибеев":

    левашко тъжна рапсодия
    =======
    Ако владееше турски ....щеше да се отвратиш още повече.....
    Набързо скалъпена статия ....с максимален НЕпофесионализъм.....
    Да напишеш ТOFAS вместо TOFAŞ .....е донякъде простимо.......но вместо ТОФАШ да напишеш Тофас......е липса на елементарен професионализъм , върху това което пишеш.

    "Кок гурубу" пък ....е още по голяма пародия.....
    Koç Holding ....е световно известен....а "коч"е дума която няма човек в Бг , който да не я знае...
    Тъжна работа.....

    Bukalemun
  72. 72 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    Глупците от държавата-кочина, която от времето на комунизма не произвежда нищо се смеят на други държави, че се опитват да правят нещо. Тесла не е българска. Нито Фиат. Нито лада. Сърбите имали застава. България какво има. Само лош матрял.
    Същите са и много вещи във вътрешната политика на другите.
    Няма как да има държава с толкова калпав матрял.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Весело

    До коментар [#67] от "Lou":

    А за 50 тия ти коментар се сещаш, нали.....
    Той е от ония традиционни пасквили с нулева обективност....
    Избивай си комплексите,бакакъм.....:)

    Bukalemun
  74. 74 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Весело

    До коментар [#70] от "anonim440":

    :).....за Мендерес ще си говорим .... когато DW намерят смелост и воля да пропишат за него.
    В което силно се съмнявам......

    Bukalemun
  75. 75 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":

    след като го пуснат ще чакаме три години и ще пуснат модел, който да се кара и в дъжд без да дава на късо....

  76. 76 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Любопитно

    До коментар [#70] от "anonim440":

    Ти какво предпочиташ, навремето Турция да беше тръгнала със СССР и да бяха и отнели суверинитета ли?
    ========
    Това е вече директен въпрос .....над който съм се замислял и аз.......и то доста.....
    И се питам.....дали си заслужаваше на времето , когато Турция падна под 52 годишнината светско превратаджийска "демокрация" на убийствения 'план маршал'..........

    Bukalemun
  77. 77 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    До коментар [#76] от "eti mehter":

    Планът Маршал помогна на цяла Западна Европа да се вдигне на крака. Турция само може да се радва, че беше част от този план. Защо Германия не се оплаква?

  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Любопитно

    До коментар [#66] от "anonim440":

    Можеш можеш.....
    Турция го доказа по един категоричен начин.....
    Стана трудно и болезнено .....но го направихме.....,💪😉......
    Ама те хубавите работи са все едни такива.... трудни.....

    Bukalemun
  79. 79 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Абе ще я направят. Някои от форумняците са толкоз заслепени, че са прочели матрияла по диагонал. Колата ще се произвежда не от държавата, а от джойнт-венчър с описаните холдинги. Освен туй ел. автомобил се прави по-лесно от тоя с двг. Малко държавни поръчки и малко от местното население и първите неколко години са на пазара са гарантирани


    До коментар [#29] от "Хи-хи":

    Нарочно копирам целия коментар, щото казва всичко - сбито и ясно.
    Малоумна работа - правят нещо хората, нашите сервитьори тук ги одумват......

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  80. 80 Профил на Turk
    Turk
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#76] от "eti mehter":

    Ети, хайде да провериш кое омразно светско правителство (турско) е подписало гадният убийствен План Маршал.
    Хайде, после се обади.

    Turk
  81. 81 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#72] от "qwerty 500":

    Вас руските тролове много ви бива да плюете по България. Не е нужно да притежаваш световна марка или да си световен производител за да си добре. За последните 10 г заплатите в България са се удвоили, докато в същото време в Русия и в Турция са намаляли на половина. Холандия, Чехия, Дания, Словакия и още една камара европейски държави имат стандарт в пъти по-висок, без да произвеждат собствена марка автомобили.
    Икономиката на България също не е толкова зле в сравнение с руската и турската
    Двойно по- висок ръст на БВП
    Ниска безработица
    Много диверсифициран износ, два пъти повече на глава от населението от Русия.
    (не е само износ на суровини и материали)
    Покупателната сила на българина е по-висока
    https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_countries_result.jsp?country1=Bulgaria&country2=Russia
    Увеличава се продукцията на продукти с висока добавена стойност
    ИТ сектора направо кърти
    За съжаление директните чуждестранни инвестиции са малко иначе щяхме да сме с още едно рамо напред

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  82. 82 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1923 Весело

    До коментар [#67] от "Lou":А за 50 тия ти коментар се сещаш, нали.....Той е от ония традиционни пасквили с нулева обективност....Избивай си комплексите,бакакъм.....:)
    —цитат от коментар 73 на eti mehter


    Благодаря за оценката ти, Ети. Щастлив съм, че поне един човек в този форум чете моите коментари. Имах съмнения дали някой го прави, но ти ме успокои - поне ти ги четеш.

    Аз комплекси нямам много, но затова пък гледам да ги избивам качествено. :) :) :)

    И понеже не съм заклет ердоганист като теб, че да гледам как Бащицата ми говори некви дивотии, а аз да му ръкопляскам, виждам нещата трезво. Но ти си вярвай, че тази велика турска електричка ще бъде равна с немските, френските и японските коли. Че дори с Тесла. Когато французин си поръча турската електричка, ела ми се обади.

    Я кажи нещо за кметските избори в Истанул. Наближават вече. От месец насам мълчиш по въпроса, не си осведомяваш какво пише в турската преса, как върви кампанията. Ще го бъде ли Йълдъръм, или ще ходим на трети избори?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  83. 83 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Любопитно

    До коментар [#66] от "anonim440":

    на Sabah не вярвам на нито една дума,
    ========
    :)...... понякога и аз се чудя.....добре или лошо правя, че ви отварям очите с текущи и актуални турски новини с максимум ден закъснение .....
    Може би , Дневник наистина е прав .....да ви просвещава с анадолско инфо , с до пет годишно закъснение....(снимката).....

    В момента в северен Ирак върви операцията " pençe harekatı"......масивна военна офанзива ...
    Кога ще я научите.....през 2024 година ли.....?

    Я най добре първо наизустете новата книга на Костов .....за прехода......и после..... :)

    Bukalemun
  84. 84 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Хайде успех, а скоро да произведат електрокар и велосипед!

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  85. 85 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Абе ще я направят. Някои от форумняците са толкоз заслепени, че са прочели матрияла по диагонал. Колата ще се произвежда не от държавата, а от джойнт-венчър с описаните холдинги. Освен туй ел. автомобил се прави по-лесно от тоя с двг. Малко държавни поръчки и малко от местното население и първите неколко години са на пазара са гарантирани
    —цитат от коментар 79 на г-н Саранди Говедаров

    Тоест, ще произведат електромобил с части, изработени от намиращи се в Турция заводи на големи производители.
    Не се съмнявам, че подобно нещо е възможно, но доколко е рентабилно? И доколко е "турско"?

  86. 86 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Хахаахахах на коментар 81 в който коментирам достойнствата на българската икономика, руските тролове са ми напльокали два минуса, баз да кажат и гък.................. :):):)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  87. 87 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#83] от "eti mehter":

    Ети, ако не беше Костов, ние българите щяхме да сме по зле и от вас и от руснаците, а ние сме в пъти по-малки .........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  88. 88 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#57] от "Destino":

    Не е нужно да притежаваш световна марка или да си световен производител за да си добре. За последните 10 г заплатите в България са се удвоили, докато в същото време в Русия и в Турция са намаляли на половина. Холандия, Чехия, Дания, Словакия и още една камара европейски държави имат стандарт в пъти по-висок, без да произвеждат собствена марка автомобили.
    Икономиката на България също не е толкова зле в сравнение с руската и турската
    Двойно по- висок ръст на БВП
    Ниска безработица
    Много диверсифициран износ, два пъти повече на глава от населението от Русия.
    (не е само износ на суровини и материали)
    Покупателната сила на българина е по-висока
    https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_countries_result.jsp?country1=Bulgaria&country2=Russia
    Увеличава се продукцията на продукти с висока добавена стойност
    ИТ сектора направо кърти
    За съжаление директните чуждестранни инвестиции са малко иначе щяхме да сме с още едно рамо напред

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  89. 89 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Весело

    До коментар [#82] от "Lou":

    Я кажи нещо за кметските избори в Истанул. Наближават вече. От месец насам мълчиш по въпроса, не си осведомяваш какво пише в турската преса, как върви кампанията.
    ======
    А защо точно аз да го правя....?
    Къде са DW, Ройтерс, CNN.....?
    Нали са световно известни медии.....!
    Къде им са журналистите ...... които дежуряха денонощно през 2013 година ,на площад 'Таксим'......?
    Нека дойдат и ден за ден да предават развоя на събитията......!....
    Ха де ....!!!!!!
    Ама не им изнася ......щот много 'вони'......

    Bukalemun
  90. 90 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 614 Неутрално

    В Турция не копаят литий... та познайте дали батериите ще са "изцяло турски".

  91. 91 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#90] от "blaf":

    "изцяло турски" е пропагандно клише за шарани. Това е невъзможно. Не е сигурно дори дали и доматите дето го продават са "изцяло турски", щото торовете които използват и препаратите с които ги пръскат не са :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Весело

    До коментар [#87] от "iak":

    :)......щом така ги виждаш нещата.....!
    И за да уважа оптимизма ти ......(за хатър)...... чакам ББ да предложи на Тръмп .....втория да продаде на първия някой металургичен завод .....за 1 $......;)

    Bukalemun
  93. 93 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Любопитно

    До коментар [#92] от "eti mehter":

    Няма такава опасност. Заводите струваха по 1 $ защото при комуниста Виденов България фалира. След Костов в България не е имало тоталитарно управление, каквото за съжаления има в Турция. Та не ви го пожелавам, ама да не ви се наложи на вас да продавате заводи за по 1$? ;)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  94. 94 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#92] от "eti mehter":

    Бая турски фирми фалираха, а други предстоят. Питай на колко се разпродават активите на най-големия ви телеком? 1 $ за 30цента ;)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  95. 95 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#90] от "blaf":

    Може пък турските батерии вместо литии да ползват айран. Турски айран :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Любопитно

    До коментар [#90] от "blaf":

    В Турция не копаят литий... та познайте дали батериите ще са "изцяло турски".
    ========
    Но в Турция копаят бор и торий......
    А знаеш ли колко много турски учени заплатиха с живота си ...... когато дръзнаха да предложат на държавата ...."проекти за обработка на двата минерала на турска територия"........?
    Едва до преди няколко години , живота на тези хора вече е под покровителството на държавата.....
    Случайно или не.....от същия период насам .....и Ердоан бе обявен от западните СМИ ,за диктатор......
    А ние ..... простите анадолци ,на случайности много не вярваме.....

    Bukalemun
  97. 97 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4323 Весело

    До коментар [#93] от "iak":

    У нас , такава опасност няма....:)
    Не сме толкова будали....
    Даже и при светските времена не сме работили заради хатъра на Ататюрк.....;)

    Bukalemun
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#97] от "eti mehter":

    Знам че не ги разбираш нещата. Мога да ти кажа само да чукаш на дърво, че кризата и фалитите могат да засегнат всяка една държава и избягването им зависи най-вече от устройството и управлението на една икономика, а при вас то е трагедия........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  100. 100 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 435 Весело

    До коментар [#57] от "Destino":
    - За последните 10 г заплатите в България са се удвоили, дтурската
    - Ниска безработица
    —цитат от коментар 88 на iak


    Радвам се безумно, че всичко в милата ми родина е наред.
    Че заплатата се е удвоила от 150 евро на 300 евро за 10г.
    Че имаме ниска безработица, с катастрофически намаляващо население.

    Радвам се, че почти не храним армия, не модернизираме страната, и ако има някаква инвестиция в инфраструктура, то е само с парите от ЕС, и то само в асфалт, който пропада след някой друг месец.
    За здравеопазването просто мълча.

    С две думи - Стабилност.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK