"Фиат Крайслер" оттегли офертата си за сливане с "Рено"

"Фиат Крайслер" оттегли офертата си за сливане с "Рено"

© Reuters



Групата "Фиат Крайслер" оттегли офертата си за сливане с френската компания "Рено" (Renault), след като френското правителство поиска забавяне на решението дали да има сделка, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.


Управителният съвет на "Рено" не е взел решение на заседание, продължило до късно тази нощ. Това стана, след като представители на френското правителство поискаха гласуването да бъде отложено за следваща среща.


Френската държава има дял от 15% в "Рено", което я прави най-големия акционер в компанията.




Офертата за сливане на стойност 35 милиарда долара, отправена от италианско-американския концерн, можеше да създаде третия по големина автомобилостроител в света след германската компания "Фолксваген" и японската "Тойота".


Предложението като цяло бе приветствано във Франция, при условие че бъдещето на работните места и на заводите в страната бъде гарантирано. Анализатори обаче предупредиха за усложнения от евентуалното сливане, включително поради съюза между "Рено" и японската компания "Нисан", ролята на френската държава като най-голям акционер и потенциалната съпротива на политици и работници срещу каквито и да било съкращения, отбелязва "Ройтерс".


Министърът на икономиката и финансите на Франция Брюно Льо Мер каза, че Франция "взема под внимание" оттеглянето на офертата на Фиат Крайслер (Fita Chrysler) за сливане с Рено (Renault), предаде "Франс прес", цитирана от БТА. Той увери, че Париж е работил "конструктивно" по проекта.


"От представянето на офертата Франция я прие с откритост и работи конструктивно с всички замесени страни", заяви министърът в комюнике. Той подчерта, че е било постигнато споразумение по 3 от 4-те условия, поставени от френска страна, преди да се стигне до оттеглянето на офертата.


Акциите на "Рено" се сринаха


"Франция определи четири условия, за да се постигне окончателно споразумение", напомни Брюно Льо Мер в комюникето. Условията са сливането да стане в рамките на съюза между "Рено" и японската "Нисан" (Nissan), запазване на работните места и заводите във Франция, равнопоставеност в управлението между "Рено" и "Фиат Крайслер" и участието на бъдещото обединение в съвместната инициативата с Германия за електрически батерии.


"Беше постигнато споразумение по три от тези условия. Оставаше да се получи изричната подкрепа на "Нисан", подчерта Льо Мер. Той добави, че Париж е поискал съветът на директорите на "Рено" да получи допълнителна отсрочка от пет дни, за да се увери в подкрепата на всички въвлечени страни.


Министърът на публичните дейности и финанси на Франция Жералд Дарманен каза днес, че се надява вратата за възможното сливане между "Фиат Крайслер" и "Рено" да не е "затворена", предаде Ройтерс. Той добави, че би бил щастлив да преразгледа всяко ново предложение от "Фиат". "Разговорите могат да се подновят по някое време в бъдеще", заяви днес Дарманен пред радио "Франсенфо".


В същото време близък до "Фиат Крайслер" източник заяви днес, че преговорите са пропаднали заради "изненадваща и неразбираема позиция" на френското правителство, съобщи "Франс прес".


"Вчера бяха налице всички условия, за да се достигне до положително гласуване", каза анонимният източник. Той изказа съжаление за "новите изисквания на френското правителство".


Акциите на "Рено" се сринаха със 7.7% в ранната търговия на фондовата борса в Париж, но котировките на конкурентната "Пе Ес А" (PSA) се повишиха с 1,6 на сто.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Комунизмът не е само на изток а и на запад.
    Дришливи нацйи дето бяха хрантутени десетилетия така наречената Южна Европа успяха да си сковът соц.кочинка в пъти по луксозна от наща но все пак кочинка.
    И отказват да приемът че трябва да затегнат коланите.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3215 Неутрално

    "....бъдещето на работните места и на заводите в страната бъде ГАРАНТИРАНО“

    Неспасяеми!

  3. 3 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 746 Неутрално

    "Рено" произвежда супер качествени автомобили. Едно сливане с "крайслер- фиат" само щеше да навреди на реномето и.

  4. 4 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    До коментар [#1] от "dedoliben":

    Дженерал Мотърс по едно време бяха 60% държавни..
    Дришливи нации..

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4862 Неутрално

    "....бъдещето на работните места и на заводите в страната бъде ГАРАНТИРАНО“Неспасяеми!
    —цитат от коментар 2 на Lemmy


    Френският СОЦ е пословичен! Дано Макрон успее поне малко с реформата на пазара на труд във Франция!

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4862 Весело

    До коментар [#1] от "dedoliben":Дженерал Мотърс по едно време бяха 60% държавни..Дришливи нации..
    —цитат от коментар 4 на ajsayder


    А пък АвтоВаз ги продадоха на Рено! Дръшлива нация! 😂

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#3] от "bobhunter":

    Това не е вярно!

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#1] от "dedoliben":

    "Дришливи нацйи дето бяха хрантутени десетилетия "

    Не че нещо но тези нации са на по няколко ХИЛЯДИ години всяка, та не зная това с десетилетията "хрантутене" как точно си го представяш, но пък явно си вярваш:)...

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3215 Любопитно

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Най-вероятно с пакета "Мобилност", а?

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12474 Неутрално

    Неуверени...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на qqa38518955
    qqa38518955
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#1] от "dedoliben":

    вие наред ли сте ?как така една "дришлива " нация като италианците станаха от най-бедните в европа през 1906 до 5 икономика в света през 1996 изпреварвайки 5 пъти по-богатата през 1906 Великобритания с дришливост може би? ех тези стереотипи ,колко са удобни и прикриващи невежество и арогантност

  12. 12 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 321 Весело

    Фишеци.
    Не могли да изчакат още седмица. Предложението официално е от 27 май. За толкова време дори за пазарлък за една кола е малко.

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3539 Любопитно

    Гледам една група комплексари смело характеризират едни от водещите икономики на Европа....Колкото до Фиат...нямат шанс срещу VW,Toyota,Renault......А подобно "сливане" само би освободило още работници в Италия....

    До истината се достига с познание!
  14. 14 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ivan_":

    Хах няколко хиляди години вика . Оха . Сигурно са по стари от Шумер и Вавилон . От Египет ? От Китай ? Намали малко лизането на задници ако обичаш !
    Първо си изясни какво е нация и какво народ . И второ прочети малко история . Па тогава ще си говорим на колко хиляди години са Западните държави - Испания- Франция -Германия и Италия (само до някъде ,за нея може да се поспори малко ). Та приятно четене !

  15. 15 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#11] от "qqa38518955":

    И на теб ще ти отговоря само по 1 начин. С Историята. Първо Италия не дава такива загуби като Великобритания през ПСВ и ВСВ.
    През ВСВ Британия е почти задушена . Докато Италия (за умрелите или добро или нищо ) Мусолини добре разбира че силна икономика е основата и на силна армия . Ама греда ВСв идва и трябва се бият (къде се бият къде се предават не е много важно в случая). След ПСВ - Британия е страшно задлъжняла към Сащ . След ВСВ - същата работа . Всички говорят за Ленд -Лийза на Сащ -СССР . Ама удобно забравят че такъв има и по линията САщ - Великобритания . Дори според доста експерти е почти равен по размер с този на Руснаците . Та след края на войната Великобритания е огромен длъжник . Не случайно има една приказка . Великобритания влиза в ВСВ като империя ,а излиза като остров. (с огромното съдействие на Чърчил естествено )Други факти като че през войните Великобритания води война на няколко фронта също е огромен фактор . Римляните да дръпнат икономически . Та причините са много . Защо Италия настига и става по богата страна от Великобритания .

  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1640 Весело

    До коментар [#14] от "vesko19":

    :)

    Колега, може би не успяваш да разбереш това което четеш?

    Нищо, продължавай да четеш може и да започнеш да разбираш в някакъв момент, ако пък ли не настъпи подобен момент, лошо няма четенето не е навредило на никой:)

    ПП Това, че Китай например е по-стар от Португалия, не означва че Португалия не е хилядолетна нация. Загряваш ли, Китай 3000+, Португалия 2000+ години и двете са хилядолетни нации и да Китай е по-стара от Португалия:)
    Да както вече ти отбелязаох, пробвай се и да РАЗБИРАШ прочетеното:)

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1705 Неутрално

    Не ме учудва развоя на сделката. Френската наглост е безгранична.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  18. 18 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    Факт е, че качеството на всеки бранд, закупен от Фиат се срива ужасно (цената на колите обаче расте). Много хора си мислят, че Jeep е корава марка, но откакто са собственост на Фиат са абсолютен, трошлив, ненадежден и краткотраен боклук!
    Рено наистина прозивеждат по-качествени коли от всеки потребителски бранд на Фиат.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  19. 19 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ivan_":

    Ти пак не разбираш а ?
    Прочети какво е нация и какво народ бе . Намери разликите .После аз съм имал проблеми с четенето . Мале мале . Хилядолетен ти е акъла на тебе ако питаш мен . Карай нищоо.

  20. 20 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1640 Весело

    До коментар [#19] от "vesko19":

    Не ти е лесно!
    Я да видим разликите, може ли да ми ги разясниш ако обичаш?

    С оглед на контекста обясни за Франция и за Италия и за народите им.
    Колко са стари двете нации и съответно народите им и какви са разликите между двте.
    Също така дай да видим колко са стари Франция и Италия и колко са древни френската и т.н италианска нация.

    Дерзай да видим какво ще измислиш?

    Модератора е неадекватен!
  21. 21 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4489 Неутрално

    До коментар [#18] от "Суджук Герберите":

    Точно обратното е.

    Gunter glieben glauchen globen
  22. 22 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    Aбсолютно..
    Държавното РЕНО не може да се откаже от соца.

    Хора бдете!

  23. 23 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Офертата за сливане на стойност 35 милиарда долара, отправена от италианско-американския концерн, можеше да създаде третия по големина автомобилостроител в света след германската компания "Фолксваген" и японската "Тойота".

    Ама то и сега РЕНО - НИСАН са трети...

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  24. 24 Профил на qqa38518955
    qqa38518955
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#15] от "vesko19":

    пишеш пълни глупости:
    1.какво общо имат жертвите през 1 та световна война,второ италия дава по-вече жертви -700 000 при положение ,че влиза близо година по-късно от великобритания(700 000 - острова и 220 000 империята-основно канадци-60 000 австралийци и новозеландци и индиици-60 000-тези последните са се сражавали осн в месопотамия-дн Ирак).да не говорим за огромните придобивки за великобритания от войната ,докъто Италия не получува почти нищо на фона на загубите си и затова там е известна като осакатената победа и е една от причините за идването на Мусолини на власт.

  25. 25 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    Офертата за сливане на стойност 35 милиарда долара, отправена от италианско-американския концерн, можеше да създаде третия по големина автомобилостроител в света след германската компания "Фолксваген" и японската "Тойота".Ама то и сега РЕНО - НИСАН са трети...
    —цитат от коментар 23 на DS


    Втори .. Нисан има 40% от Мицубиши .. с тях бяха втори ..

  26. 26 Профил на Martin Todorov
    Martin Todorov
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#18] от "Суджук Герберите":

    Най-голям боклук бяха автомобилите им след обединяването с Даймлер, което на времето повлия, както на реномето, така и на продажбите им.

    Задайте си въпроса как една почти съборена през 2008 година марка, сега би имала непрестанен възход на продажбите, произвеждайки от тогава насам "абсолютен боклук", който е на всичко отгоре и скъп продукт?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK