Преговорите с "Фолксваген" продължават, обявиха от автомобилния клъстер

Преговорите с "Фолксваген" продължават, обявиха от автомобилния клъстер

© Правителствена Информационна Служба



България ще продължи преговорите с "Фолксваген" за изграждането на завод в България, тъй като процесът по избор на неговото място не е приключил. Това каза пред журналисти днес президентът (2012 - 2017) Росен Плевнелиев, който е председател на Автомобилен клъстер България.


Представители на организацията разговаряха днес с премиера Борисов в Министерския съвет, съобщи агенция "Фокус".


През миналата седмица се появиха информации, че заводът ще е в Турция. Плевнелиев поясни, че финалното решение не е взето, като за момента Турция е избрана като страна, с която да продължат преговорите преференциално.




"Това не означава, че за нас процесът е приключил. България е една изключително достойна алтернатива, която се цели нависоко. В следващите месеци ние продължаваме да работим заедно с концерна на "Фолксваген" и преговарящите екипи, докато няма подписан договор с една от двете държави", уточни той.


За Росен Плевнелиев, че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия, е огромен успех. Той посочи, че при създаването на автомобилния клъстер през 2012 година в България е имало 30 компании, работещи за автомобилната индустрия, като общият им оборот е бил 2 млрд лева. Сега фирмите са 230, а оборотът им е пет пъти по-голям.


Срещата в министерски съвет Плевнелиев обясни с думите: "Дойдохме да благодарим за всичко, което правителството направи. Никога досега не сме стигали толкова далеч в мечтите и амбициите си в България да се случват толкова стратегически инвестиции."


Първата информация, че "Фолксваген" планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България, се появи във вестник "Ханделсблат" през ноември миналата година. Впоследствие се разбра, че в него ще се правят коли от няколко марки на концерна.


Според публикация на "Капитал" инвестицията се оценява на над 1.6 млрд. евро, а пряко ще бъдат ангажирани над 5000 души. Като потенциални места за завода се споменават площадката на бившия металургичен комбинат "Кремиковци" и терени в индустриална зона "Раковски" край Пловдив.


В България вече има над 230 фирми, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия, а за тях работят над 60 хиляди души. Производство на цели автомобили имаше обаче край ловешкото село Баховица, но и там в момента работата е спряла в очакване на усвояването на сглобяването на нови модели на китайската "Грейт уол".


Още преди 4 години Бойко Борисов не скри, че голямото му желание е да има голям автомобилен завод в България. "Работим по тема един автомобилен завод, поне като начало, да дойде в България. Нямаме претенции, дали ще е БМВ, дали ще е "Мерцедес", дали ще е "Порше" или "Фолксваген", важно е цялостен автомобил да може да се сглобява в България. Правим макферсоните, правиме гумени уплътнения, стъкла, електроника, седалки, климатици, така че... компоненти, може спокойно да се направи един голям завод", каза той при посещение в България на германския външен министър Франк-Валтер Щайнмайер.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK