Преговорите с "Фолксваген" продължават, обявиха от автомобилния клъстер

Преговорите с "Фолксваген" продължават, обявиха от автомобилния клъстер

© Правителствена Информационна Служба



България ще продължи преговорите с "Фолксваген" за изграждането на завод в България, тъй като процесът по избор на неговото място не е приключил. Това каза пред журналисти днес президентът (2012 - 2017) Росен Плевнелиев, който е председател на Автомобилен клъстер България.


Представители на организацията разговаряха днес с премиера Борисов в Министерския съвет, съобщи агенция "Фокус".


През миналата седмица се появиха информации, че заводът ще е в Турция. Плевнелиев поясни, че финалното решение не е взето, като за момента Турция е избрана като страна, с която да продължат преговорите преференциално.




"Това не означава, че за нас процесът е приключил. България е една изключително достойна алтернатива, която се цели нависоко. В следващите месеци ние продължаваме да работим заедно с концерна на "Фолксваген" и преговарящите екипи, докато няма подписан договор с една от двете държави", уточни той.


За Росен Плевнелиев, че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия, е огромен успех. Той посочи, че при създаването на автомобилния клъстер през 2012 година в България е имало 30 компании, работещи за автомобилната индустрия, като общият им оборот е бил 2 млрд лева. Сега фирмите са 230, а оборотът им е пет пъти по-голям.


Срещата в министерски съвет Плевнелиев обясни с думите: "Дойдохме да благодарим за всичко, което правителството направи. Никога досега не сме стигали толкова далеч в мечтите и амбициите си в България да се случват толкова стратегически инвестиции."


Първата информация, че "Фолксваген" планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България, се появи във вестник "Ханделсблат" през ноември миналата година. Впоследствие се разбра, че в него ще се правят коли от няколко марки на концерна.


Според публикация на "Капитал" инвестицията се оценява на над 1.6 млрд. евро, а пряко ще бъдат ангажирани над 5000 души. Като потенциални места за завода се споменават площадката на бившия металургичен комбинат "Кремиковци" и терени в индустриална зона "Раковски" край Пловдив.


В България вече има над 230 фирми, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия, а за тях работят над 60 хиляди души. Производство на цели автомобили имаше обаче край ловешкото село Баховица, но и там в момента работата е спряла в очакване на усвояването на сглобяването на нови модели на китайската "Грейт уол".


Още преди 4 години Бойко Борисов не скри, че голямото му желание е да има голям автомобилен завод в България. "Работим по тема един автомобилен завод, поне като начало, да дойде в България. Нямаме претенции, дали ще е БМВ, дали ще е "Мерцедес", дали ще е "Порше" или "Фолксваген", важно е цялостен автомобил да може да се сглобява в България. Правим макферсоните, правиме гумени уплътнения, стъкла, електроника, седалки, климатици, така че... компоненти, може спокойно да се направи един голям завод", каза той при посещение в България на германския външен министър Франк-Валтер Щайнмайер.

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    Браво на Плевнелиев, въпреки че вероятността е много малка. Но с този непредвидим султан всичко е възможно.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4849 Неутрално

    "За Росен Плевнелиев, че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия е огромен успех. Той посочи, че при създаването на автомобилния клъстер през 2012 година в България е имало 30 компании, работещи за автомобилната индустрия, като общият им оборот е бил 2 млрд лева. Сега фирмите са 230, а оборотът им е пет пъти по-голям."


    Това трябваше да се отбележи от "анализатори", никога България не е била толкова близо до подобно стратегическо решение. И, да, не спечели, но от каква кандидатура загуби?!
    Голям успех, щом България стои до самия финал, при множеството кандидати.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Този има ли нещо в което не се е изложил? Май не :)

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    Ама във Фолксваген знаят ли затова?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  7. 7 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 598 Весело

    Той се е "замесил" още през 2012. . .
    —цитат от коментар 5 на EU defender


    Той не беше ли пРезидент тогава?
    Ти сега ще го изкараш, че е въртял бизнес.

  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6579 Неутрално

    "България е една изключително достойна алтернатива, която се цели нависоко."

    Напразни надежди

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    За България ако разглеждаме платежният ни баланс и безработицата инвестицията не е жизненоважна. Е хубаво ще я да я има за престиж. Докато за султана със скапаната икономика всяко евро повече е като глътка кислород от кислородна бутилка в Хималаите:)

  10. 10 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1296 Весело

    Па и каквито вълшебници произвежда българското образование, Турция не може и да си мечтае.
    Тъй ами.

  11. 11 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1525 Весело

    Се тая

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#7] от "Panda":

    Той за разлика от бедния фатмак влезе в политиката милионер. Построи Бизнес парка. И го направи перфектен за онова време ранните 2000.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3246 Неутрално

    Вероятността това да се случи, за съжаление, е много малка.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  14. 14 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 598 Весело

    Той за разлика от бедния фатмак влезе в политиката милионер.
    —цитат от коментар 12 на EU defender

    Пак да попитам - той пРезидент ли е бил или е въртял бизнес?

  15. 15 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Вероятността това да се случи, за съжаление, е много малка.
    —цитат от коментар 13 на С Стоянов


    Зависи какви санкции ще наложи САЩ на Турция (заради С-400). Затова ВАГ отложиха решението за август.

  16. 16 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1275 Любопитно

    Викаш, друго си е да те потупат по рамото, а 😀 Какво, като си(се) претакован😀

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4849 Неутрално

    До коментар [#15] от "dobri_i":

    Ами то и ЕС прие вчера санкции срещу Турция, но немски холдинг инвестира в нея!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  18. 18 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#15] от "dobri_i":Ами то и ЕС прие вчера санкции срещу Турция, но немски холдинг инвестира в нея!?
    —цитат от коментар 17 на hamiltonf


    Бутафорни санкции. Ако и американските са такива завода отива в Турция.
    При реални санкции - ВАГ ще смятат пак.

  19. 19 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    "Преговорите с "Фолксваген" продължават, обявиха от автомобилния клъстер"

    Лоша новина за плювалниците и нихилистите. А ако вземе че стане завода у нас, съвсем ще пометнат от злоба и мъка.

  20. 20 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2067 Весело

    Ох, когато и Плевльо да изчезне от медийното пространство, все ще е късно.

    Толкова е невзрачен, че повече няма накъде.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  21. 21 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Щом стигнахме толкова далеч в тези преговори това означава че нещата тук са се подобрили много и е въпрос на време да се случи подобна инвестиция.Колкото и да им е болно от това на част от коментиращите в този форум.

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    Плевнелиев - соросоид - Бизнес парк, София тех парк, Линднер, Бер-Хела, Фолксваген...

    Пеевски - икона на българския патриотизъм и възрожденската периодика - фалит на КТБ, разфасовка на Булгартабак, сграда - гробница на Окръжна болница

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    Гледай сега националните предатели как плюят нашата кандидатура и преговарящите! За тях няма национални интереси, за тях има само мерак да се махне ГЕРБ! Ако може и да се арестува Борисов за нещо измислено! Да, ама не! Пак ще ги изберем и пак ще викат "Оставка" и ще си ближат раните!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3238 Неутрално

    Пауновски, не използвай думи, като “клъстер”.
    Искаш да допълниш езика ни ли?

  25. 25 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Всяко зло за добро ... Представете си 5000 нови работни места около Пловдив - голяма част от тях ще бъдат от други региони, вкл. и от Северна България ... Неравенството и контрастите ще станат катастрофални
    ... Личното ми мнение е, че "малки" инвеститори от типа на MD ELEKTRONIK (Враца), Leoni (Плевен), VOSS Automotive (Баховица) са много по-полезни за България, отколкото гигант от ранга на ФауВе.

  26. 26 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Заводът е важен. Произведените коли (България, Турция) трябва да се транспортират на Исток и на Запад. Известна част - през България. Ето дейност за БДЖ и ТИР. Дори заводът да е в Турция с кораб не може да се стигне до Унгария, Словакия, Австрия, Швейцария. Ако е в Турция - в България може да се произвеждат някои части.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  27. 27 Профил на evkalipt
    evkalipt
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Плевнилиев ако успее да осъществи този пробив ще се нареди до Атанас Буров....

  28. 28 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 670 Неутрално

    България има много елегантен, дипломатичен и същевременно размазващ ход. Достатъчно е Борисов или най-добре някой като Караниколов или Плевнелиев, но достатъчно добре медийно отразено, да излезе и да заяви нещо в следния смисъл:

    „Радваме се, че страната ни се споменава като потенциална дестинация за новия завод на Фолксваген. Считаме, че ние сме най-подходящото място за тази инвестиция. Предлагаме най-добри условия от гледна точка на финансова стабилност, върховенство на закона, конвергенция, инфраструктура, условия за работници и служители. Разполагаме с отлични и подготвени специалисти, административен капацитет, подходящи локации, съгласие и подкрепа на национално ниво. Желаем, работим и бихме приветствали инвеститор от такъв мащаб. Същевременно искам ясно да заявя още сега, че България няма намерение да нарушава регулациите в ЕС, няма да предоставяме нерегламентирана държавна помощ, не планираме да поемаме ангажименти, които нарушават правилата за конкуренцията, данъчното законодателство или екологичните норми. Участваме в състезанието с огромно желание за постигане на позитивен резултат, но при стриктно спазване нормативната рамка на ЕС“.

    И оставя турци и германци без полезен ход. Винаги могат да си решат завода да е в Измир, но репутацията им ще пострада със сигурност. А ние дори и при неуспех ще излезем целите в бяло.

  29. 29 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":

    Да, ама в икономиката на султана има 13 завода за автомобили. Съвсем истински и работещи от десетилетия. Форд, Рено, Пежо, Тойота, Фиат... Произвеждат и камиони и автобуси. И имат работна ръка, колкото щеш. Ние, какво? Само големи приказки...
    Не, че не искам да стане. Реалните факти и обстоятелства, не са в наша полза. Освен едно голо членство в ЕС, друго нямаме.

    Бивш tww09306483.
  30. 30 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2145 Любопитно

    До коментар [#25] от "Булаир":

    "5000 нови работни места около Пловдив"

    Не беше ли Кримиковци? И Цеко Минев да се нареди в историята редом до Атанас Буров ... ката банкерин, а не като офшорник?

  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#26] от "Сатана Ликующий":

    Автомобилите които и в момента се произвеждат в Турция, как мислиш ги транспортират към Европа и по света?

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2145 Весело

    До коментар [#28] от "famousandco":

    Изпущил сте "гарантираната печалба". В името на свободната конкуренция - каквото за американците (в Мариците), такова и за немците.

  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#30] от "wanderer":

    Кремиковци е частен, нали? Какво ще търси правителството в сделка, между две частни компании, ако едната иска да купи терен от другата?

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2145 Весело

    До коментар [#31] от "Petleshev":

    "как мислиш ги транспортират към Европа и по света?"

    С кораби, но без да минават през Босфора.

  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#33] от "Petleshev":

    Може да убеди продавача да свали цената ... срещу нова "банка на управляващите".

  36. 36 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#29] от "Petleshev":

    Ами след като има 13 завода що му е такава икономиката. А е такава щото заводите не са негови, а чужди:) Е и Фолксваген в България няма да е български. Само, че ние имаме 92% българска собственост върху активите, а султанът няма

  37. 37 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#25] от "Булаир":"5000 нови работни места около Пловдив"Не беше ли Кримиковци? И Цеко Минев да се нареди в историята редом до Атанас Буров ... ката банкерин, а не като офшорник?
    —цитат от коментар 30 на wanderer



    До коментар [#30] от "wanderer":

    Опциите са две - Кремиковци или Пловдив. Ако наистина стане в Кремиковци - минусите, за които писах, се умножават по 10.

  38. 38 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#25] от "Булаир":

    И аз така мисля. И нещо друго където и да направи Фолксваген, Хюндай, Мерцедес, БМВ завод ще поръча кранове, телфери, инструменти, линии автоматизирани, амортисьори българска измислица и така или иначе непрестанно ще се вливат пари ако ще в Сиера Леоне да го направи.

  39. 39 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Плевнилиев ако успее да осъществи този пробив ще се нареди до Атанас Буров....
    —цитат от коментар 27 на evkalipt


    До коментар [#27] от "evkalipt":

    Буров и Плевнелиев ???? Хайде по-сериозно ...

  40. 40 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3813 Неутрално

    " За Росен Плевнелиев, че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия, е огромен успех. Той посочи, че при създаването на автомобилния клъстер през 2012 година в България е имало 30 компании, работещи за автомобилната индустрия, като общият им оборот е бил 2 млрд лева. Сега фирмите са 230, а оборотът им е пет пъти по-голям."

    Поздравления на Плевнелиев за достойната позиция ! Този човек и на дело продължава да работи за България, а султана ще доведе собствената си страна до фалит, така че от Фолксваген е добре още веднъж да премислят къде си влагат милиардите, че после става доста тегаво излизането от ситуацията......

  41. 41 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2722 Любопитно

    Никакъв шанс. Да не са тъпи, препили или предрусали?

  42. 42 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#36] от "Да вярваме на истината":

    "... Само, че ние имаме 92% българска собственост върху активите..."!

    Кои активи по-точно?

    Бивш tww09306483.
  43. 43 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4230 Неутрално

    До коментар [#6] от "Свинчуга":

    Не,ФВ чакат някоя Сфинчуг да ги уведоми.

  44. 44 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Браво на Плевналиев, борбата трябва да е до край. Шансовете са нищожни, но все още ги има.

  45. 45 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4230 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    Плевнелиев не е соросоид.Затова и от Газетата не е долюбван.Защото е за Втори Лифт над Банско,зашото директно си казва,че Кънев го прецака с кандидатурата за презодентскоте избори.Затова заклетите костовисти го наричат "чехльо" .Изостанал си. https://m.youtube.com/watch?v=h2eBR54wHPc

  46. 46 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#42] от "Petleshev":

    Върху всички активи бе Пелтешев от 750 милиарда активи 92% са собственост на българите. от тях 49% са държавни. Само горите на държавата са оценени на 72 милиарда лева:)) Ти интересно къде живееш. И днес не виждам недоволен земеделски стопанин. Има всичко. огромна реколта всички доволни само Пелтешев вижда нещо друго.
    38% от БВП се прави от индустрията според Пелтешев нямаме индустрия. Ами поразходи се малко. Казах ти и пусках за последно аз само около мене какво се прави трябва да ти пускам цял ден клипове и фирми. Ама не. Според тебе ни пада от небето. Не вървиш!

  47. 47 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":Да, ама в икономиката на султана има 13 завода за автомобили. Съвсем истински и работещи от десетилетия. Форд, Рено, Пежо, Тойота, Фиат... Произвеждат и камиони и автобуси. И имат работна ръка, колкото щеш. Ние, какво? Само големи приказки...Не, че не искам да стане. Реалните факти и обстоятелства, не са в наша полза. Освен едно голо членство в ЕС, друго нямаме.
    —цитат от коментар 29 на Petleshev


    Не съм сигурен, но мисля че са отпреди "султаново" време, когато Турция все още беше нормална държава.

  48. 48 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3202 Неутрално

    "че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия, е огромен успех"

    Никакъв успех не е това. Икономиката и стопанството не са като спорта. Няма титли "вицешампион", както няма и сребърни медали. Или печелиш или губиш. Вторият губи толкова , колкото третия и четвъртия.

  49. 49 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#47] от "foxa5":

    Пелтешев е озлобен по душа. Всичко българско му е черно. Няма как с такова негативно мислене да се стигне напред. Бизнесът е оптимизъм. Даже реалните БЕЛИ факти пак не могат да го извадят от летаргията на черното! Това е положението:))

  50. 50 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
    Пълен текст на коментара:

    Това е някакъв тъп виц. Замесването на плевнелиев обаче го прави трагедия...

    Явно редакцията лично се засягат от критики по плевнелиев.

  51. 51 Профил на hinchastewart
    hinchastewart
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Борбата за автомобилния завод е напълно приключила. Другото са медийни изяви за Пи Ар. А Ердоган е поел ангажимент и държавната адмиинистрация да ползва произведените в бъдещия завод автомобили.

  52. 52 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#49] от "Да вярваме на истината":

    Къде видя злоба? Приказваш за някакви проценти собственост върху активи. Питам върху какви активи, къде? Ти ми избиваш на някакъв криворазбран патриотизъм и безсмислени емоции. Ала-бала приказки и бодряшки оптимизъм. Хубаво.
    Пак питам, за какви 92 %-та българска собственост върху активи става въпрос? Как тия активи са свързани с намеренията на ФВ да строи завод? Може ли да кажеш по-точно? Или за пореден път, думите изпревариха мисълта ти?

    Бивш tww09306483.
  53. 53 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#52] от "Petleshev":

    Върху заводите, хотелите, горите, земите, жилищата, пътищата, летищата, жп-о и всички останали активи. Или не знаеш какво е актив. Няма друга такава държава с толкова процента собственост даже Германия. Та българската икономика 91% се прави на базата на български производство.

  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11247 Весело

    Тези "съобщения" са чудесна възможност на Воксваген да изнудва Турция в преговорите за да сваля цените, но е малко вероятно Турция да не се съгласи с новите изисквания :)
    Аз бях притиснат за цена в такова отворено договаряне с шорт листнати кандидати в Световна банка :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#46] от "Да вярваме на истината":

    "... И днес не виждам недоволен земеделски стопанин. Има всичко. огромна реколта всички доволни само Пелтешев вижда нещо друго..."!

    Ако искаш, поговори с някой, който е имал крави и ги е продал. Да ти каже, колко е доволен и защо ги е продал. И изобщо, положението в животновъдството е трагично.
    Да не ти казвам, че точно тази сутрин си говорих с един дребен земеделец. Чуди се какво да прави човека... Знаеш ли, защо? Пътя до селото в което живее и си гледа земята, вече е толкова лош, че камионите които иска да наеме да му извозят зърното, отказват да ходят в нея посока. Толкова е лош и разбит пътя...!
    Огромната реколта е само в твоята фантазия. Тази година в Добруджа, добива е около 500 килограма на декар. Живея с единия крак на село. Та затова, не ми пиши глупости, че дразниш...

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на evkalipt
    evkalipt
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Българската администрация е неизчерпаем запас на работна сила.... Трябва им само со кротце и благо и с малце кютек да бъдат съкратени...

  57. 57 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#53] от "Да вярваме на истината":

    Какви заводи, какви жилища, какви хотели и гори те гонят? Какво ги вълнува ФВ държавната собственост върху гори или счупени релси. Каква връзка има това, с намеренията им да строят завод, някъде?

    Бивш tww09306483.
  58. 58 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Виждам, че при руските тролове българският национален интерес не е важен. Важно е да се плюе по Плевенлиев или да се омаловажава значението на завода.
    Най-голямата фирма в Румъния е Дачия и започнаха като малък завод на РЕно. Оборотът им е над 10 милиарда евро. А покрай един такъв завод възниква цяла инфраструктура. Доставчици на части, доставчици на храни, доставчици на обзавеждане. строителни фирми които ще строят завода. Това е нещо 10 пъти по-хубаво от АЕЦ Белене без никакви инвестиции на държавата и без никакви рискове за гражданите. Всички получени пари от завода под формата на данъци заплати и осигуровки ще се харчат пак в България. Това е единственият начин да се спре изтичането на кадри от България.

    ако Плевенлиев успее в това си начинание съм готов да му издигнем паметник, на мястото на паметника на съветската армия.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  59. 59 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Шансът ни е малък. Ердоган постоянно създава проблеми. Последните са около покупката на С- 400 и сондажите около Кипър. Проблема с авторитарните режими е че са непредвидими. И точно в това и е шанса ни - по-малък политически риск. Освен това пред Турция има сериозни икономически рискове - висока инфлация, висок бюджетен дефицит и др. . Възможно е по-сериозни санкции срещу Турция да влошат икономическото ѝ положение. Тероризма също не е за подценяване.
    България е предвидима, а нашите политици лесно се навеждат. Проблема с работниците може да се реши с облекчаването на режима за чуждестранните работници. Привличането на Фолксваген е голям шанс за България.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  60. 60 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    Зависи какви санкции ще наложи САЩ на Турция (заради С-400). Затова ВАГ отложиха решението за август.
    —цитат от коментар 15 на dobri_i


    По информация на DW, окончателното решение си е било планирано за август:

    https://www.dw.com/bg/българия-остава-в-играта-още-няма-окончателно-решение/a-49568291

    "Плановете са конкретизирани, но не и финализирани".

    Така или иначе, Турция е предпочитана до тук. Два сериозни фактора наклоняват везните в полза на Турция:
    - Катар настоява за това, а те държат 17% от акциите на Фолксваген
    - Турската оферта е със стотици милиони евро по-изгодна от българската (тя включва построяване на железопътна линия от завода до пристанището в Измир за която Фолксваген няма да плаща плюс инвестиция на Турция в завода от 100 милиона евро)

    https://www.dw.com/bg/фолксваген-отива-в-измир/a-49193442

  61. 61 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#60] от "plamen_b":

    Да вземат една малка част от парите приготвени за Патоци и АЕЦ-ове, и да да направят една влакова линия до Дунав и да инвестират в завода!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  62. 62 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":

    Гербер, приказваш като лисицата в приказката за киселото грозде... Производство на 1 милион автомобила, означава допълнителни 30-40 милиарда лева към БВП всяка година, без да отчитаме ръста в свързаните производства. Приносът към бюджета от данъци и осигуровки, те оставям да сметнеш сам, ако можеш.

  63. 63 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Това, че стиганхем до финала е успех. Само дето няма сребърен медал в това състезание.
    Ползата е че следващия прозиводител може да се привлече с вече отработена концепция.

    Трябва да отбележим, че Турция има много силно лоби в Германия и в частност в автомобилната индустрия, лоби градено докато ние сглобявахме по някой Москвич.
    Ердоган може да развърже колкото иска кесията без да му се търси сметка, за него успеха ще е основно политически.
    Турския пазар преди кризата беше 1 милион коли, а Фолксваген маркет лидер.
    Струва ми се че Фолксваген се цели с произовдството на този завод извън Европа - в Европа се фокусирант на прозиводство и продажби на ел. автомобили.
    Тогава има смисъл производството да е извън ЕС.

  64. 64 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#37] от "Булаир":

    Кви минуси те гонят, бе момче?
    Че ще скочи БВП с 30% ли е минус?
    Евентуалните десетки милиарди в бюджета от данъци и осигуровки ли са минус? Или евентуалния ръст на заплатите?

  65. 65 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 481 Неутрално
  66. 66 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 992 Весело

    Борба до рълта победа! Говори се че Москва щяла да възстановява АЗЛК /авто завод лениского комсомола/- "Москвич". Те със сигурност ще дойдат ...

  67. 67 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 2102 Весело

    До коментар [#12] от "EU defender":
    Какво хвалиш крадливия комсомолец, с фалшивата история на бизнесмен , "избран" за прецидент на мястото на бойковото магаре. Бил милионер и на мен ми се е налагало да бия няколоко, не е трудно.

    ум море, глава шамандура
  68. 68 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#37] от "Булаир":Кви минуси те гонят, бе момче?Че ще скочи БВП с 30% ли е минус?Евентуалните десетки милиарди в бюджета от данъци и осигуровки ли са минус? Или евентуалния ръст на заплатите?
    —цитат от коментар 64 на Котаракът на Шрьодингер


    До коментар [#64] от "Котаракът на Шрьодингер":

    И сега всеки трети живее или работи в София, пък не ми се мисли каво ще стане с едно ново Кремиковци ... А за приходи в бюджета и осигуровки даже и не отваряй дума, щото виждам как се усвояват - то не беше Търговски регистър, НАП, милиарди за шкембелии-полицаи, лекарствена мафия, кеш пари за студен резерв на "енергетика" Доган ...

  69. 69 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    Турция е предпочитана до тук. Два сериозни фактора наклоняват везните в полза на Турция:
    - Катар настоява за това, а те държат 17% от акциите на Фолксваген
    - Турската оферта е със стотици милиони евро по-изгодна от българската
    —цитат от коментар 60 на plamen_b


    Има и интересни слухове за които се говори по немската телевизия АРД: че Саудитска Арабия (която се бори с Турция за водачество в ислямския свят) се е включила в състезанието с много силно финансово предложение:

    - Поне 1000 долара субсидия за всеки произведен автомобил в продължение на 10 години
    - Изкупува десетки хиляди автомобили годишно, предоставя безплатно терена за завода, сградите и инфраструктурата, както и финансира обучението и преквалификацията на работниците

    https://www.dw.com/bg/ако-фолксваген-избере-турция-един-голям-минус/a-49428267

  70. 70 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    До коментар [#60] от "plamen_b":Да вземат една малка част от парите приготвени за Патоци и АЕЦ-ове, и да да направят една влакова линия до Дунав и да инвестират в завода!
    —цитат от коментар 61 на iak


    Съгласен съм! За разлика от газопровода за транзит до Сърбия (който няма да помага на българската икономика по никакъв начин), инвестицията в завода на VW ще отвори много и добре платени работни места. Вместо да се плащат помощи за безработни, държавата ще събира данъци от служителите, и от тези които ще ги обслужват (собственици и служители в магазини, ресторанти и т.н.)

    Все пак трябва да се внимава какви инвестиции са резонни. Обучение на работниците е добра инвестиция (плюс, образованието си е задължение на държавата). По-добре обучени работници някой ден може да не работят за VW, но ще представляват ценност за всяка компания решила да произвежда в България. Инфраструктурни инвестиции (пътища, ж.п. линии) построени от държавата също ще останат за държавата и са разумни инвестиции.

    От друга страна, предоставяне на пари в брой (например, субсидия "на кола", както предлага Саудитска Арабия) създават лош прецедент. Това на практика е преливане на пари от бюджета към фирмата, и ще доведе до аналогични искания от други фирми. С нашенските нива на корупция се страхувам, че подобен подход ще отвори кутията на Пандора, която после няма да може да се затвори и ще изсмуква огромни държавни средства всяка година.

  71. 71 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 709 Неутрално

    През 2015-та премиерът Бойко Борисов получи официално писмо от посланиците на 11 държави чиито общ инвеститорски портфейл, тук в България, към онзи момент възлизаше на около 20 млрд. EUR. Такива като САЩ, Япония, Германия, Великобритания, Франция Холандия... Та в писмото пишеше, че въпросните държави ще започнат да си оттеглят инвестициите в други държави с по-добър инвестиционен климат. Подчертаха, че под такъв разбират нивото на демокрацията, върховенството на правото и ниското ниво на корупция. Споменаха, че са ПРИНУДЕНИ на тази мярка и че биха останали единствено, ако тук тези фактори се променят в благоприятна посока.
    В този ред на мисли не ми се връзва нито България, нито Турция. Но виж, Румъния пак може да "намаже".

  72. 72 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Имам преки впечатления от една среща с група, водена от баш инициатора на клъстъра - някакъв германец. Всичките им приказки се въртяха около това фирмата да стане член на клъстъра, да плаща членски внос плюс отчисления от приходите от сделки, осигурени от клъстъра. Учтиво обяснявахме неколкократно, че капацитетът ни е напълно зает от поръчки на фирмата -майка /известен концерн базиран в Австрия/ и няма как да се включим в патриотичната мисия. Започнаха да свалят членския внос /мисля, че два пъти/; предложиха безплатна консултантска помощ за неща, които вече сами си бяхме направили.
    Благодарение на перфектния немски на шефа и вродената му дипломатичност се разделихме мирно и тихо.
    Та, викам, точно работа като за вечния комсомолски активист Росен.

  73. 73 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8481 Неутрално

    С кого продължават да преговарят, като решението е взето?

  74. 74 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 439 Неутрално

    1. Не чешките колеги, а майката компания гласува, къде да е завода
    2. Германските турци са основна таргет група на ФВ
    3. Не знам статистика, но ми е лесно да си представя минимум няколко стотин германски турци, работещи на всякакви позиции (без акционери и собственици)в ФВ, които са готови за командировки в Измир. Те ще обучават местния персонал
    4.Султана може да сгреши само ако реши да ги прослушва, дали не са вражески елементи
    5. Ако изобщо ще правят Шкоди, то те ще бъдат за Азия. Чешко качество няма, как да постигнат. Освен ако умишлено не са решили да саботират имиджа на Шкода.
    6. Нас ни устройват само електрически автомобили. Производството на батериите за тях може да са окаже доста природозамърсяващо

  75. 75 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3238 Неутрално

    ЕС трябва да облага с данък всички фирми, които изнасят работни места!

  76. 76 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Гледам на снимката бат Бойко е хвърлил сакото. Очаквам сега да запретне ръкавите и всичко ще е на 6.

    California Über Alles
  77. 77 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 597 Любопитно

    А не може ли подразделенията на този завод да бъдат разпределени и разположени в двете държави - България и Турция? Така биха могли да се допълнят предимствата, които предлага всяка от двете държави ?

  78. 78 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2171 Весело

    До коментар [#48] от "tacheaux":

    Е, все пак има нещо общо със спорта - както казваха навремето футболните коментатори: "Загубихме мача, но спечелихме сърцата на публиката!".

  79. 79 Профил на pinotgrigio
    pinotgrigio
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#29] от "Petleshev":

    И какво от това , че Турция има 13 завода за коли?Да не е станала по- богата от това?
    Гърция няма един ажтомобилен завод и е със двойно по-голям Брутен продукт на глава от населението.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (nominal)_per_capita
    Един автомобилен завод няма как да ни реши фундаманталните проблеми: като корупция , липса на елементарна законност и справедливост, и не на последно място липсата на квалифицирана работна ръка.

  80. 80 Профил на pinotgrigio
    pinotgrigio
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#29] от "Petleshev":

    И какво от това , че Турция има 13 завода за коли?Да не е станала по- богата от това?
    Гърция няма един ажтомобилен завод и е със двойно по-голям Брутен продукт на глава от населението.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (nominal)_per_capita
    Един автомобилен завод няма как да ни реши фундаманталните проблеми: като корупция , липса на елементарна законност и справедливост, и не на последно място липсата на квалифицирана работна ръка.

  81. 81 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 248 Неутрално

    И докога ще ми вземат заплати и хонорари ти нехранимайковци? Не стана ли ясно, че заводът ще е в Турция...

    Я еще допою, допою комсомольскую песню свою, только кто мне придумает новый Тайшет и другую найдет Ангару
  82. 82 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 139 Неутрално

    Дано имаме и късмет този завод за бъде у нас, това ще се отрази много положително на цялата икономика като се има предвид мащаба и разнообразността на съпътстващите услуги, които ще са необходими за функционирането на предприятието.

  83. 83 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#39:"Булаир"][/quote]
    Буров не може да се сравнява с Росен.


    Плевнелиев го е търсл Лавров по телефона , за. съвет.
    Бил е приятел на Обама..

    А Буров......?

  84. 84 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#7] от "Panda":Той за разлика от бедния фатмак влезе в политиката милионер. Построи Бизнес парка. И го направи перфектен за онова време ранните 2000.
    —цитат от коментар 12 на EU defender


    Плевнелиев влиза в Политиката като студент.
    Член на БКП и член на Вузовския Комитет.

    Бил е и милионер , много ясно..

    А Радев?
    Ами не е бил в актива ... Не е бил и милионер.
    Лавров хич не му звъни..

    Що не си мълчи?

  85. 85 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#48] от "tacheaux":Е, все пак има нещо общо със спорта - както казваха навремето футболните коментатори: "Загубихме мача, но спечелихме сърцата на публиката!".
    —цитат от коментар 78 на Един препатил


    За завода-сме втори.
    На изборите в ООН бяхме ЧЕТВЪРТИ В СВЕТА..

    Българите сме велики.
    Продължаваме напред.


  86. 86 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Браво на Плевналиев, борбата трябва да е до край. Шансовете са нищожни, но все още ги има.
    —цитат от коментар 44 на foxa5

    Плевнелиев така е свикнал още от Комтета на ВУЗ..
    Борба за умовете и сърцата докрай!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK