Делът на дизеловите автомобили в България плавно се увеличава

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (136)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    Съвсем очаквано. При ГЕРБ - толкова. Сега вече няма как да ги забранят, защото на изборите ще се озъбят от народната любов.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 53 Любопитно

    Съвсем очаквано. При ГЕРБ - толкова. Сега вече няма как да ги забранят, защото на изборите ще се озъбят от народната любов.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Пазим природата,кмете!
    Кат спичелят твойте обирджии на мандри,всички ше караме кололо!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    До коментар [#2] от "Либерален чеп за зеле":

    И как точно я пазите милчо. Че нещо не ви се получава. Даже обратното !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Абе тиквите, тия таралясници вие ли ги купувате или богато живеещ народ по тиквено време ......леле сега какво задръстване ще стане от богаташи към гръцката граница със закъсали таралясници!!!

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    До коментар [#4] от "LudLustrator":

    ГЕРБ на практика ги узаконяват като годни за движение по пътната мрежа за срок от поне една година.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 53 Неутрално

    До коментар [#2] от "Либерален чеп за зеле":И как точно я пазите милчо. Че нещо не ви се получава. Даже обратното !
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Аз например яздя конь, кат Курнелия!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 9 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#8] от "aleks ivan":

    //По-удобен е не само за извънграда, но и за в него.//
    --------
    По-удобен е разбира се, пушейки като Кузя мандраджиите и милиционерите могат да се прикриват!!!

  9. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Дори и по автомобилите България на ГЕРБ се различава от другите европейски държави.

  11. 12 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Ами купих си нов дизелов джип на Мерцедес ,веднага си позволих да му сложа и оригинален немски чип ,е ,от 8.5 разхода ми падна средно на 5.9-6.3 на дълъг път средно със 110 км в час , разбира се ,че ще си купя това ,на фона ,че на бензин същия гори поне 12 на сто ,а на ток няма къде да зареждаш все още ,българина е правилно ориентиран и ще вземе винаги най прагматичното решение за автомобила си и за в бъдеще ,никой да не се бърка .

  12. 13 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":

    Андрешковският начин на мислене, че 20-годишно Ауди е по-добро от чисто нова Дачия, е много отпреди ГЕРБ.

    Липсата на култура за купуване на нови коли у нас, каквато например има в Румъния, е и една от причините Фолксваген да не изберат нас.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  13. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    До коментар [#13] от "nv":

    Културата на купуване се определя от банковата сметка и от данъчните политики.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4480 Весело

    До коментар [#12] от "edin drug":

    "...на фона ,че на бензин същия гори поне 12 на сто"?!


    Добре ли си? Да не не излезе, че гори по-малко!?

    Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.
  15. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4480 Неутрално

    Човек само като види снимката, и какво се е наредило да вземе регистрация, и вече му е ясно, че ще продължи да вдишва от същото, и в по-големи "порции"...

    Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.
  16. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    А добро утро. Дали им мерят газовете? Как мислиш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 18 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Добра новина за Природата!
    Дизелите отделят ПО-МАЛКО СО2 от 10% до 40%..

    Това, че в България ги няма "петъците на Грета Тунберг" не означава, че хората не са информирани и не мислят ..

  18. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8780 Неутрално

    Очевидно хората не са се втурнали да ги заменят. Увеличават се наистина плавно...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 20 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Българинът продължава да кара това което хората изхвърлят!Смятайки се за хитрец.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  20. 21 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#2] от "Либерален чеп за зеле":И как точно я пазите милчо. Че нещо не ви се получава. Даже обратното !
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    С дизел се отделя ПО-МАЛКО СО2 на единица извършена работа, сравнено със всякакви други алтернативи ..

    Според Движението на Грета Тунберг , именно емисиите на СО2 трябва да се ограничат най-вече ..
    Навлизането на дизелите и у нас е стъпка в правилна посока - за запазване на Планетата!

  21. 22 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Съвсем очаквано. При ГЕРБ - толкова. Сега вече няма как да ги забранят, защото на изборите ще се озъбят от народната любов.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Явно именно при ГЕРБ хората се информират и правят избор, за да намалят парниковите емисии !
    Природата зависи от ВСЕКИ .. така ни учи Малката Грета!

  22. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4480 Весело

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    При Станишеф мерихте ли ги?!

    Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.
  23. 24 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Българинът продължава да кара това което хората изхвърлят!Смятайки се за хитрец.....
    —цитат от коментар 20 на Willy Messerschmitt


    Защото е информиран , заслушва се в думите на Грета Тунберг , разсъждава и пази Планетата!

    Ето какво написаха в "Блумбърг" :
    "... всъщност е довела до обратен ефект за климата, пише коментаторът Леонид Бершидски в "Bloomberg".

    През 2017 г. емисиите на въглероден диоксид от нови автомобили се оказват по-високи от статистиката за предходната година. Това е първо годишно увеличение от 2010 г. насам, съобщи преди дни Европейската агенция за околната среда.

    Има просто обяснение: ...Природозащитни групи започнаха да атакуват дизеловото гориво, големите световни градове започнаха да планират постепенна забрана на колите с дизелови двигатели. Пазарът се изплаши.

    През 2017 г. европейските потребители са купили повече автомобили на бензин, отколкото на дизел - и това се случва за първи път от 2009 г. насам.

    Проблемът е, че превозните средства с бензинови двигатели отделят между 10% и 40% повече CO2 от техните дизелови еквиваленти...."

  24. 25 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Българите разсъждават , явно по-разумно от западноевропейците ..

    Без да шумят, те са се вслушали в призивите на Грета Тунберг и са взели информирано решение ..

    П.П
    Ето линк и към "Блумбърг" и автора Бершидски :

    https://www.bloomberg.com/authors/AQuRIoVsdeM/leonid-bershidsky

  25. 26 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Българите разсъждават , явно по-разумно от западноевропейците ..

    Без да шумят, те са се вслушали в призивите на Грета Тунберг и са взели информирано решение ..

    П.П
    Ето линк и към "Блумбърг" и автора Бершидски :

    https://www.bloomberg.com/authors/AQuRIoVsdeM/leonid-bershidsky

  26. 27 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Българите разсъждават , явно по-разумно от западноевропейците ..

    Без да шумят, те са се вслушали в призивите на Грета Тунберг и са взели информирано решение ..

    П.П
    Ето линк и към "Блумбърг" и автора Бершидски :

    https://www.bloomberg.com/authors/AQuRIoVsdeM/leonid-bershidsky

  27. 28 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#13] от "nv":

    За съжаление 20г. Ауди много често е по-хубаво от нова Дачия... За съжаление 20г. Ауди често пъти е по-икономично от нова Дачия, без значение от вида на горивото! Как беше - колата е като жената - пред 20 годишна дебела мърла предпочитам 40 годишна тип Чарлийз Терон...

  28. 29 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":Андрешковският начин на мислене, че 20-годишно Ауди е по-добро от чисто нова Дачия, е много отпреди ГЕРБ. .
    —цитат от коментар 13 на nv


    Андрешковско екологично мислене!
    Природата е една!

    Грета Тунберг е чута и в България!

  29. 30 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 830 Неутрално

    С дизел се отделя ПО-МАЛКО СО2 на единица извършена работа, сравнено със всякакви други алтернативи ..
    Според Движението на Грета Тунберг , именно емисиите на СО2 трябва да се ограничат най-вече ..
    Навлизането на дизелите и у нас е стъпка в правилна посока - за запазване на Планетата!
    [quote#21:"Simo Petkov"][/quote]
    Вредните емисии, в частност и от двигателите на автомобилите не са само от СО2. При оценяване "екологичността" на автомобила би трябвало да се отчитат всички компоненти. И други фактори. Важно е актуалното състояние, а не стандартът EURO X, покриван при излизане от завода.
    Темата за периодични проверки и евентуални санкции се обсъжда и в някои коментари в настоящия форум.

  30. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    До коментар [#23] от "hamiltonf":

    Ти кажи. Ти си вътрешения.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 32 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    С дизел се отделя ПО-МАЛКО СО2 на единица извършена работа, сравнено със всякакви други алтернативи ..Според Движението на Грета Тунберг , именно емисиите на СО2 трябва да се ограничат най-вече ..Навлизането на дизелите и у нас е стъпка в правилна посока - за запазване на Планетата![quote#21:"Simo Petkov"]
    —цитат от коментар 30 на zhivko6461
    Вредните емисии, в частност и от двигателите на автомобилите не са само от СО2. При оценяване "екологичността" на автомобила би трябвало да се отчитат всички компоненти. И други фактори. Важно е актуалното състояние, а не стандартът EURO X, покриван при излизане от завода.Темата за периодични проверки и евентуални санкции се обсъжда и в някои коментари в настоящия форум.[/quote]

    Абсолютно вярно, но:

    -СО2 и парниковите газове, са основното , за което зелените полагат усилие да се намали .. Промените на климата чукат на вратата, а "другите" емисии също се елиминират ..

    -дизелът ПРИНЦИПНО има по-малко СО2 от алтернативите ... както пише Бершидски - до 40% по-малко ..

    -та добра новина за Екологията ..

  32. 33 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":Андрешковският начин на мислене, че 20-годишно Ауди е по-добро от чисто нова Дачия, е много отпреди ГЕРБ. .
    —цитат от коментар 13 на nv
    Андрешковско екологично мислене!
    Природата е една!
    Грета Тунберг е чута и в България!
    [quote#29:"Simo Petkov"][/quote]
    Критикувате българите като общност с "Андрешковският начин на мислене" и "Андрешковско екологично мислене". Към която може би и вие принадлежите. Вероятно желаете да изтъкнете, че сте изключения, които потвърждават правилото.
    Дали в останалите страни "екологичността" на автомобила е най-важния фактор при закупуването му? Дали "екологичността" на съответния автомобил ще се запази като относителен параметър спрямо аналогични марки и модели за експлоатационния период? Респ. комплексно техническото състояние.

  33. 34 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#15] от "hamiltonf":

    При една и съща мощност, дизелът гори минимум 20% по-малко в литри! Сигурен съм, че това много добре го знаеш! СО2 е наистина по-малко при дизела, азотните окиси са разликата. Измамата според мен са катализаторите /на всички автомобили/, които на 100хил.км. нямат нищо общо с параметрите като нови. Като прибавиш и качеството на горивата у нас и става това, което става... Каквито и да са колите у нас - няма еко! Първо защото са стари, или защото закупените нови масово са от марки и модели технологично поне 10г. назад; второ защото горивата са ментета и трето - дори да са от скъпите нови електрички, ще потребяват енергия добита от най-ниско калоричните и замърсяващи въглища на света! Бедна държава никога не може да прави екологична политика!

  34. 35 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#13] от "nv":За съжаление 20г. Ауди много често е по-хубаво от нова Дачия... За съжаление 20г. Ауди често пъти е по-икономично от нова Дачия, без значение от вида на горивото!...
    —цитат от коментар 28 на m_style


    20 годишно дизелово Ауди е с по-малки емисии от нова Дачия!

    Българинът , макар и на пръв поглед да е незаинтересуван - много чете , има много информация за размишление, чел е за Грета Тунберг , знае, какво ще стане със Земята, ако продължаваме да затоплме с СО2 и е направил разумен избор ..

    И ето - все повече в обществото ни има тренд за екологично мислене на хората и за екологично решение!

  35. 36 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Аз например яздя конь, кат Курнелия!
    [quote#6:"Долен ляв педал"][/quote]
    С конь може би няма да Ви пуснат в централната част на градовете. Без значение дали са от СЗ или ЮИ България (според използвания диалект). Тя язди и велосипед. Вие също се каните. Но умеете ли?

  36. 37 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama": Дали "екологичността" на съответния автомобил ще се запази като относителен параметър спрямо аналогични марки и модели за експлоатационния период? Респ. комплексно техническото състояние.
    —цитат от коментар 33 на zhivko6461


    Споко, ЩЕ СЕ ЗАПАЗИ..

    Дизелът ПРИНЦИПНО ОТДЕЛЯ ПО-МАЛКО СО2 ..
    Самият двигател има повишено термично КПД!

    Не се страхувайте ... до края на жизнения цикъл на двигателя, тези параметри (термичното КПД особено) ще се запазят!

  37. 38 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    КПД е свързано с така наречен "цикъл на Карно" ..

    https://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=6824.0

    Цикъла на Карно в топлинните машини , за идеален газ , не може да се промени с течение на времето ..
    Та споко..

    Нещата така ще си останат с КПД-то без значение колко години минават.
    Това е определено още в 1824 г.

    Толкова години са минали, а слава на Бога - нещата не са се променили ..


    Цикълът на Карно е термодинамичен цикъл, описан от Сади Карно през 1824 година и доразработен от Беноа Пол Емил Клапейрон през 30-те години на 19 век.
    Той описва поведението на идеален топлинен двигател, който преминава през поредица от състояния и пренася топлина от топло към студено тяло, превръщайки част от количеството топлина в механична работа.

  38. 39 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":Андрешковският начин на мислене, че 20-годишно Ауди е по-добро от чисто нова Дачия, е много отпреди ГЕРБ. Липсата на култура за купуване на нови коли у нас, каквато например има в Румъния, е и една от причините Фолксваген да не изберат нас.
    —цитат от коментар 13 на nv


    Тия грозотии за 70К лева си ги купувай ти(шкода)
    Шкода НИКОГА няма да е ауди
    Еле пък ДачЯ!
    Те нямат един бензин като хората
    Дизелите си ги карайте вие... благодаря

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  39. 40 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Та дизелът ПРИНЦИПНО отделя по-малко СО2 .. и така теоретично е още от 1824 г.
    До 40% по-малко ..

    За сега цикълът на Карно-Клапейрон е в сила .. ..
    Докато е в сила .. емисиите, мисля си, ще са си все още по-малки ..

    Ако не дай Бог нещо се измени .. ще му мислим ..

  40. 41 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2937 Весело

    Поглед към предпочитаните от българите марки сочи едни и същи лидери и при употребяваните автомобили, и при новите. При тези втора ръка, най-предпочитани са германските "Фолксваген", "Мерцедес", БМВ, "Опел" и "Ауди". При новите най-търсени са "Дачия", "Шкода", "Рено", "Фолксваген" и "Тойота".
    --------------------------------------------------------------------------------------

    "Пауновски стайл", поздравления за редакцията ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  41. 42 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4033 Неутрално

    Карам нагаз - най - евтино е, най - щадящо за околната среда и газовата уредба се избива след около 10 000 километра пробег. Кара ли няой с дизел пред мене, все затварям прозореца....

  42. 43 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2937 Весело

    Ами купих си нов дизелов джип на Мерцедес ,веднага си позволих да му сложа и оригинален немски чип
    —цитат от коментар 12 на edin drug


    Нов Мерцедес с "неоригинален" чип?.....Хмммммм.......

    Мараба, С-ДС доносници!
  43. 44 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#12] от "edin drug":"...на фона ,че на бензин същия гори поне 12 на сто"?!Добре ли си? Да не не излезе, че гори по-малко!?
    —цитат от коментар 15 на hamiltonf


    В абсолютна стойност гори по малко, да !
    Новите бензини на Ауди по 220-250 конски сили от 2 литра мощност харчат 7-8 на 100, с карането, което цитира господина-110 км/ч по скоро 7.
    3.0ТФСИ , ще харчи 8 с тази скорост, това е автомобил 340 к.с.

    Сега ако в уравнението сложим и ЛПГ/пропан-бутан - дизелистите могат само да се будят с мокри гащи и 5 лева под възглавницата
    А като дойде време за дюзичка,дипиефче,ад-блу,турбинка,помпичка... Ицо хазарта е казал- ВидЕх го да плаче пред Балкан Стар :)

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  44. 45 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 434 Неутрално

    “Кочините” на Запада. Ще се тровим

  45. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4480 Весело

    До коментар [#34] от "m_style":

    Горния говори за разлика от 60-70-80-100%!?
    Колкото до качествата на горивата, имаме и качествени, премиум горива, но заради високите им цени, не се зареждат много, много...

    Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.
  46. 47 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    Очаквайте скоро и с въглища.

  47. 48 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Логично, западняците се чистят от смрадливите пърделници !!!!

  48. 49 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 668 Неутрално

    То не че нещо, но любителите на соц возила могат да си купят чисто нови Лади, даже вече без да чакат 8 г. ред. А не да карат западните таралясници. Но нещо не виждам Лади по софийските улици.

  49. 50 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Карайте на газ. Най-чисто и евтино. Газстанции има навсякъде.

  50. 51 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Автомобилите на ГАЗ са в пъти повече, просто статистиката не го отчита, защото в талоните им не го пише.

  51. 52 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#50] от "Тони КОСТОВ":

    В чужбина няма навсякъде.

  52. 53 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "Долен ляв педал":

    Хи хи обирджиите като спечелят, няма да можем да се вредим от теб на Орлов мост да им плонжирал))))

  53. 54 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2035 Любопитно

    До коментар [#32] от "Simo Petkov":

    За емисии на СО2 - да, дизеловите отделят по-малко емисии/НО!!! трябва да са с филтър и да са в работен режим, не в режим на загряване/.
    Само че дизеловите автомобили отделят 10 пъти повече опасни азотни окиси и прахови частици.....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  54. 55 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2035 Весело

    До коментар [#43] от "Манчо":

    Джипа е оригиналдъ китайски, не е някакво немско менте...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  55. 56 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#28] от "m_style":

    Да бе да няма начин сбирнщайна на Махмуд, Зденек и Попеску да не е по-качествен от Рено, просто няма начин рийш ли)))))

  56. 57 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    То не че нещо, но любителите на соц возила могат да си купят чисто нови Лади, даже вече без да чакат 8 г. ред. А не да карат западните таралясници. Но нещо не виждам Лади по софийските улици.
    —цитат от коментар 49 на anonim440

    Руската група, не може да не се опитате, да завъртите приказката към вашата любима ЛАДА ..

    Ами ей ви модели - вижте, па си поръчайте ..

    https://www.lada.ru/cars/xray/cross/prices.html

    П.П
    Вашата ЛАДА е 65% на Рено-Нисан ..

  57. 58 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#32] от "Simo Petkov":За емисии на СО2 - да, дизеловите отделят по-малко емисии/НО!!! трябва да са с филтър и да са в работен режим, не в режим на загряване/.Само че дизеловите автомобили отделят 10 пъти повече опасни азотни окиси и прахови частици.....
    —цитат от коментар 54 на mitko11


    ВИНАГИ СО2 се отеля , съобразно изгарянето.. даже и в инсталациите за пелети ..
    ФИЛТЪР за СО2 все още не е изобретен..

    Така че някой ви е излъгал грозно ..

    Само че частиците им СА ПО-ГОЛЕМИ и не са токлова опасни , като наночастиците на другите двигатели ..
    Има публикация на "Шпигел" .. (ще ви я и цитирам) ..

    А за азотните окиси - ей къдей информацията:

    https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37388-adac-dizelat-e-chist

    П.П
    В голяма степен ЗАМЪРСЯВАНЕТО ЗАВИСИ И ОТ ГОРИВАТА..

  58. 59 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 296 Неутрално

    От доста време зад повечето дизелови коли не може да се кара - те са със запушен, неработещ или дори премахнат филтър за твърди частици и от там излиза брутална канцерогенна гняз. Това нещо ни убива бавно. Но за съжаление андрешковщината надделява, малко спестени левчета са по-важни от здравето. А на европейците им дреме за нашето здраве - ще засилят всички тези карциномни катафалки за насам, естествено че няма да забранят износа им, така е по-изгодно.

  59. 60 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#57] от "Simo Petkov":

    Или не можете да четете, или не можете да разбирате.

  60. 61 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Та дизелът ПРИНЦИПНО отделя по-малко СО2 .. и така теоретично е още от 1824 г.До 40% по-малко ..За сега цикълът на Карно-Клапейрон е в сила .. ..Докато е в сила .. емисиите, мисля си, ще са си все още по-малки ..Ако не дай Бог нещо се измени .. ще му мислим ..
    —цитат от коментар 40 на Simo Petkov

    При процеса, който е свързан с цикъла на Карно, т.е изгарянето и превръщането на топлината в механична работа, т.е. в движение на автомобила, се отделят газове, които поемат по своя път. Те се превръщат в емисии, които определят "екологичността" на автомобила.

  61. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 63 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 829 Весело

    [quote#44:"Matrix"][/quote]

    Пробвай да туриш газ на ТФСИ двигател и после ела да споделиш тук какво се случва с разхода.

    Между другото и в тези мотори има турбинки, нищо че са бензинови, каква изненада........

    Culus capitem delit
  63. 64 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Съвсем очаквано. При ГЕРБ - толкова. Сега вече няма как да ги забранят, защото на изборите ще се озъбят от народната любов.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    На пост от разсъмване - в 0700. Това ли е смисълът на живота ти, наборе, да висиш във форума?

  64. 65 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#57] от "Simo Petkov":Или не можете да четете, или не можете да разбирате.
    —цитат от коментар 60 на anonim440


    Не мога ..
    Е на "Шпигел" статията не можа да намеря, за частиците ..

    А иначе дизелът и при загряване, и при пущане по наклон, и при изкачване има повече КПД и по-малко СО2 ..

    Ако отворите формулите на Клапейрон-Карно , ще видите, че загряването на двигателя , или пуането по наклон не участват никъде ..

    А частици се отделят от всякакви машини .. и човешка дейност , па и от природни явления..
    Дизеловите имат свойство да са по-големи и да не са толкова вредни, колкото нано-частиците на бензиновите коли ..

  65. 66 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    При процеса, който е свързан с цикъла на Карно, т.е изгарянето и превръщането на топлината в механична работа, т.е. в движение на автомобила, се отделят газове, които поемат по своя път. Те се превръщат в емисии, които определят "екологичността" на автомобила.
    —цитат от коментар 61 на zhivko6461


    Е да де ..
    За това и няма значение, двигателят загрява ли, или не .. дали се пуща по наклон или чака на ляв завой..

    Във формулите на Клапейрон-Карно завиването не участва ..
    По-малко СО2 си е ПРИНЦИПНО ..

  66. 67 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    КПД е свързано с така наречен "цикъл на Карно" ..https://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=6824.0 Цикъла на Карно в топлинните машини , за идеален газ , не може да се промени с течение на времето ..Та споко..Нещата така ще си останат с КПД-то без значение колко години минават.Това е определено още в 1824 г.Толкова години са минали, а слава на Бога - нещата не са се променили ..Цикълът на Карно е термодинамичен цикъл, описан от Сади Карно през 1824 година и доразработен от Беноа Пол Емил Клапейрон през 30-те години на 19 век. Той описва поведението на идеален топлинен двигател, който преминава през поредица от състояния и пренася топлина от топло към студено тяло, превръщайки част от количеството топлина в механична работа.
    —цитат от коментар 38 на Simo Petkov


    Какво общо има цикълът на Карно с циклите на Ото и Дизел? Освен че от топлина прави работа? Цикълът на Карно е теоретична граница, недостижим на практика. Цикълът на Дизел е втори по КПД след Карно, на Ото е трети, с 1/3 по-малко от Дизел. Затова дизелаците харчат с 1/3 по-малко от бензините.

  67. 68 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 939 Любопитно

    Колкото и да се препираме тук кой двигател е най-добър, от екологична гледна точка всички са зле. Щом се изгаря някаква суровина (бензин, дизел, газ), значи и нещо (вредно) се отделя, а както всички знаем, това не са газове, които бихме искали да дишаме. Та тоя спор е безсмислен - има ли транспортиране/преместване на нещо от т. А до т. Б, извършена с помощта на ДВГ, екологията отива на кино. А докога ще е така, никой не се наема да прогнозира...

  68. 69 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Във формулите не участва и възрастта на двигателя ..
    От там правя извод, че ако не отменят Карно–Клайперон, дизелът ще продължи да си отделя толкова СО2, колкото и по-рано ..

    За сега - на Карно не са посегнали и нещата си остават по старому ...

  69. 70 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Какво общо има цикълът на Карно с циклите на Ото и Дизел? Освен че от топлина прави работа? Цикълът на Карно е теоретична граница, недостижим на практика. Цикълът на Дизел е втори по КПД след Карно, на Ото е трети, с 1/3 по-малко от Дизел. Затова дизелаците харчат с 1/3 по-малко от бензините.
    —цитат от коментар 67 на galapagas


    Цикълът на Карно има общо СЪС ВСИЧКИ ТОПЛИННИ МАШИНИ - за това се и учи Втори курс - по Термодинамика ...

    Дизелаците, отделят с до 40% ПО-МАЛКО СО2 (а това е голямата болка на зеленистите- СО2 емисиите) .. та така ..

    А отделят по-малко, заради формулите дето вече съм ги забравил ..
    Карно-Клапейрон .. имаше май и Клапейрон-Менделеев ..
    Без значение загрели ли са или не и на къде се движат ..

    ПРИНЦИПНО имат такава работа...

  70. 71 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Колкото и да се препираме тук кой двигател е най-добър, от екологична гледна точка всички са зле. Щом се изгаря някаква суровина (бензин, дизел, газ), значи и нещо (вредно) се отделя, а както всички знаем, това не са газове, които бихме искали да дишаме. Та тоя спор е безсмислен - има ли транспортиране/преместване на нещо от т. А до т. Б, извършена с помощта на ДВГ, екологията отива на кино. А докога ще е така, никой не се наема да прогнозира...
    —цитат от коментар 68 на Дългия


    Да , ама и електроенергия се добива най-вече с топлинна машина (турбини) дето е по цикъла на Карно и тя ..

    А иначе дизелът, без съмнение има по-малко СО2 ..
    То си идва от формулите ..

    Ама аз съм забравил и кой ме е изпитвал по Термодинамика , та да помня баш какво беше точно ..

  71. 72 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7659 Неутрално

    Всички наопаки, ние на терсене.

  72. 73 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4480 Неутрално

    Какво казва Радослав Славчев:
    "Дизел
    На молекулярно ниво дизеловото гориво съдържа повече атоми въглерод в по-дълги вериги, отколкото бензина. Производството на нафта е и по-евтино, което води до значително по-ниски крайни цени за рафинериите. Големите транспортни компании обаче използват за своята дейност основно дизелови превозни средства, което води до изкуствено повишаване на цената на дизеловото гориво.

    Благодарение на тежката си вълеродна верига дизеловото гориво има по-висока енергийна плътност от бензина - 40,8x10^6 на литър дизел в сравнение с 34,7x10^6 на литър бензин. По-просто казано, нафтата произвежда повече топлинна енергия от бензина. Самите дизелови агрегати обаче работят при много по-висока компресия, а възпламеняването на сместа се извърша само от повишаване на налягането в цилиндрите. Заради това самата структура на агрегата трябва да е по-здрава, което от своя страна води до увеличаване на теглото на самия двигател.

    Не трябва да се забравят и вибрациите, които не са в полза на дизеловия мотор, но в крайна сметка потреблението на нафта е по-малко, което прави моторите по-икономични. Отсъствието на запалителни свещи се явява проблем при стартирането на по-старите двигатели, когато температурите са ниски, а като цяло дизеловите мотори са по-сложни и респективно по-скъпи за обслужване.

    Дизелов или бензинов мотор - кое е по-малкото зло?
    Бензин

    Бензинът е по-лек от нафтата. Той се изпарява значително по-бързо и е по-лесно запалим. В сравнение с дизеловите мотори бензиновите достигат пиковия си въртящ момент при значително по-високи обороти, а и самата му крива е доста различна. Освен това сгъстяването и възпламеняването на бензина възпроизвежда значително по-приятен звук и затова бензиновите мотори са доста по-тихи.

    Бензиновите двигатели не са толкова икономични и нямат толкова висок въртящ момент като дизеловите, но при тях има нещо друго - конските сили. Разликата между въртящ момент и мощност може да се обясни със следния примитивен, но достатъчно точен пример - максималната скорост зависи от конските сили (и от скоростната кутия), а ускорението - от Нютон метрите.

    Характеристиките на бензина се определят от октановото число (колкото по-високо е, толкова по-дълго издържа горивото преди възпламеняване), а на дизела - от цетановото (скоростта на изгаряне). Бензиновите двигатели не са подложени на такъв "стрес", както дизеловите, произвеждат се и се ремонтират по-лесно. Общото между двата типа гориво са тежките последствия за околната среда и здравето на хората.

    Дизелов или бензинов мотор - кое е по-малкото зло?
    Кой е по-отровен?

    Дотук не може да се каже кой агрегат е по-удачен. И единият, и другият имат и плюсове, и недостатъци. Производитеите са принудени да се съобразяват с все по-строги екологични закони, което води до все повече иновации и измами, разбира се. Принципно дизеловите двигатели, отговарящи на стандарта Euro 6, отделят по-малко въглероден двуокис (CO2), от бензиновите. Моторите, работещи на бензин, пък печелят съревнованието заради по-добрите нива на т.нар. азотни окиси (NOx). Какво обаче е въздействието на тези две отрови?

    При изгарянето на бензина се отделят още десетки вредни вещества като бензол, а добавките за повишаване на октановото число са най-канцерогенни. По данни на Световната здравна организация 2.9% от смъртните случаи през 2012 година (1.6 млн. души) са причинени от рак на дихателните пътища. От гледна точка на екологията най-големият проблем на бензина е т.нар. фотохимичен смог, появяващ се вследствие на неизгорял бензин и изпарения от резервоара. Отделеният CO2 пък е по-тежък от въздуха и влияе зле много повече на деца и животни. Това е и най-вредният от парниковите газове, но това съвсем не означава, че дизеловият мотор е по-малкото зло, защото отделя по-малко CO2.

    Учените са единодушни, че азотните окиси от дизеловите сажди са по-вредни от CO2, що се касае до глобален ефект. Ефектът от въглеродния двуокис обаче е по-дълготраен. Проблемът с NOx се състои в това, че азотните оксиди влизат в реакция с всички широко разпространени органични вещества, включително и с амоняка. В най-лошите сценарии съединения, получени от азотни оксиди, могат да предизвикат дори биологични мутации. NOx е причина и за различни увреждания на белодробната тъкан при деца, възрастни хора и астматици.

    Има обаче и нещо друго. В сравнение с ефекта глобалното затопляне, предизвикван в голяма степен от CO2 емисиите, NOx е една от основните причини за т.нар. глобално охлаждане. Чрез образуване на специфични OH групи те разрушават молекулите на метана във въздуха и компенсират ефекта от парниковите газове. А един от най-важните показатели за изменение на климата е именно глобалната температура. Въпреки всичко, едно нещо е сигурно - отработените газове от дизеловите двигатели са тихи и смъртоносни. И след утихване на шумния скандал "Дизелгейт" автомобилните производители трябва да помислят първо за здравето на децата и чак след това за проблема дизелов или бензинов мотор."

    Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.
  73. 74 Профил на Влакчо
    Влакчо
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Естествено

  74. 75 Профил на Влакчо
    Влакчо
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#49] от "anonim440":

    Вчера видях едно жигули.
    Беше беше яко лъснато.
    Караше го някакъв сдухан пенсионер,но беше с поръчков номер.
    Беше си сложил някакво тъпо име,
    нещо западно,май беше NORMAN.

  75. 76 Профил на Влакчо
    Влакчо
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#59] от "Brad Mehldau":

    Ако не живееш в центъра на голям замърсен град няма никакъв проблем.

  76. 77 Профил на Влакчо
    Влакчо
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#8] от "aleks ivan":

    Така си е,филтъра отнема от конете.
    Без филтър може и тесла да надбягаш по кръстовищата.

  77. 78 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 638 Разстроено

    Мечтата на всеки бивш селянин - дизеляк с "избушен" катализатор и рев на скопен шопар...

  78. 79 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    съвсем сериозно, ако нямате по-добра алтернатива, използвайте ТОР

    https://www.torproject.org/

    тук е удобно за мейл за регистрация

    https://anonbox.net/

    всякакви помиярщини могат вече да се очакват от мафията ГЕРБ на тлъстото комунистическо мутре Борисов. тъй че, опичайте си акъла

    Beautiful people are not always good but Good people are always Beautiful...
  79. 80 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#73] от "hamiltonf":

    От дългия ти пост единствено се разбира,че си нямаш хал хабер от ДВГ и физика.Нищо де,не може всички дса разбират от всичко,а и не е нужно.Много забавно си представил връзката между въртящ момент и мощност.Ученик от гимназия с афинитет към физиката ще ти се смее от сърце.В мрежата на английски има много добре обяснени какво е въртящ момент и каква е релацията между момент и мощност.Не се изисква висша математика.Прости уравнения са.А за още по- лесно асимилиране, въртящия момент е = на извършена работа.Мощност = извършена работа /еденица време.
    За другите ти "технически" коментари не ми пише.Няма смисъл.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  80. 81 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Добра новина за Природата!Дизелите отделят ПО-МАЛКО СО2 от 10% до 40%..Това, че в България ги няма "петъците на Грета Тунберг" не означава, че хората не са информирани и не мислят ..
    —цитат от коментар 18 на Simo Petkov


    Проблемът не е само с СО2.
    Големият проблем с дизелите са финните прахови частици и тяхната канцерогенност. Рак и т.н. заболявания.

  81. 82 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Навсякъде се пише,че дизелите са поевтинели.Колкото и да гледам сайтове за продажби на коли,не намирам поевтинели дизели.Говоря за автомобили, не за ламарини за скрап.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  82. 83 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Какво казва Радослав Славчев:"ДизелНа молекулярно ниво дизеловото гориво съдържа повече атоми въглерод в по-дълги вериги, отколкото бензина. Производството на нафта е и по-евтино, което води до значително по-ниски крайни цени за рафинериите. Големите транспортни компании обаче използват за своята дейност основно дизелови превозни средства, което води до изкуствено повишаване на цената на дизеловото гориво.Благодарение на тежката си вълеродна верига дизеловото гориво има по-висока енергийна плътност от бензина - 40,8x10^6 на литър дизел в сравнение с 34,7x10^6 на литър бензин. По-просто казано, нафтата произвежда повече топлинна енергия от бензина. Самите дизелови агрегати обаче работят при много по-висока компресия, а възпламеняването на сместа се извърша само от повишаване на налягането в цилиндрите. Заради това самата структура на агрегата трябва да е по-здрава, което от своя страна води до увеличаване на теглото на самия двигател.Не трябва да се забравят и вибрациите, които не са в полза на дизеловия мотор, но в крайна сметка потреблението на нафта е по-малко, което прави моторите по-икономични. Отсъствието на запалителни свещи се явява проблем при стартирането на по-старите двигатели, когато температурите са ниски, а като цяло дизеловите мотори са по-сложни и респективно по-скъпи за обслужване.Дизелов или бензинов мотор - кое е по-малкото зло?БензинБензинът е по-лек от нафтата. Той се изпарява значително по-бързо и е по-лесно запалим. В сравнение с дизеловите мотори бензиновите достигат пиковия си въртящ момент при значително по-високи обороти, а и самата му крива е доста различна. Освен това сгъстяването и възпламеняването на бензина възпроизвежда значително по-приятен звук и затова бензиновите мотори са доста по-тихи.Бензиновите двигатели не са толкова икономични и нямат толкова висок въртящ момент като дизеловите, но при тях има нещо друго - конските сили. Разликата между въртящ момент и мощност може да се обясни със следния примитивен, но достатъчно точен пример - максималната скорост зависи от конските сили (и от скоростната кутия), а ускорението - от Нютон метрите.Характеристиките на бензина се определят от октановото число (колкото по-високо е, толкова по-дълго издържа горивото преди възпламеняване), а на дизела - от цетановото (скоростта на изгаряне). Бензиновите двигатели не са подложени на такъв "стрес", както дизеловите, произвеждат се и се ремонтират по-лесно. Общото между двата типа гориво са тежките последствия за околната среда и здравето на хората.Дизелов или бензинов мотор - кое е по-малкото зло?Кой е по-отровен?Дотук не може да се каже кой агрегат е по-удачен. И единият, и другият имат и плюсове, и недостатъци. Производитеите са принудени да се съобразяват с все по-строги екологични закони, което води до все повече иновации и измами, разбира се. Принципно дизеловите двигатели, отговарящи на стандарта Euro 6, отделят по-малко въглероден двуокис (CO2), от бензиновите. Моторите, работещи на бензин, пък печелят съревнованието заради по-добрите нива на т.нар. азотни окиси (NOx). Какво обаче е въздействието на тези две отрови?При изгарянето на бензина се отделят още десетки вредни вещества като бензол, а добавките за повишаване на октановото число са най-канцерогенни. По данни на Световната здравна организация 2.9% от смъртните случаи през 2012 година (1.6 млн. души) са причинени от рак на дихателните пътища. От гледна точка на екологията най-големият проблем на бензина е т.нар. фотохимичен смог, появяващ се вследствие на неизгорял бензин и изпарения от резервоара. Отделеният CO2 пък е по-тежък от въздуха и влияе зле много повече на деца и животни. Това е и най-вредният от парниковите газове, но това съвсем не означава, че дизеловият мотор е по-малкото зло, защото отделя по-малко CO2.Учените са единодушни, че азотните окиси от дизеловите сажди са по-вредни от CO2, що се касае до глобален ефект. Ефектът от въглеродния двуокис обаче е по-дълготраен. Проблемът с NOx се състои в това, че азотните оксиди влизат в реакция с всички широко разпространени органични вещества, включително и с амоняка. В най-лошите сценарии съединения, получени от азотни оксиди, могат да предизвикат дори биологични мутации. NOx е причина и за различни увреждания на белодробната тъкан при деца, възрастни хора и астматици.Има обаче и нещо друго. В сравнение с ефекта глобалното затопляне, предизвикван в голяма степен от CO2 емисиите, NOx е една от основните причини за т.нар. глобално охлаждане. Чрез образуване на специфични OH групи те разрушават молекулите на метана във въздуха и компенсират ефекта от парниковите газове. А един от най-важните показатели за изменение на климата е именно глобалната температура. Въпреки всичко, едно нещо е сигурно - отработените газове от дизеловите двигатели са тихи и смъртоносни. И след утихване на шумния скандал "Дизелгейт" автомобилните производители трябва да помислят първо за здравето на децата и чак след това за проблема дизелов или бензинов мотор."
    —цитат от коментар 73 на hamiltonf


    По принцип спорът е решен .. бензиновите двигатели с директно впръскване, отделят повече и по-опасни наночастици ..
    Иначе порблемът с азотните окиси е решен напълно - ей тестове:

    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/abgasnorm/test-euro-6d-temp/

    Още от 10 години има ad blue и Exhaust gas aftertreatment.
    Ето обяснено:

    https://www.youtube.com/watch?v=BpfxIhyoSXM
    https://www.youtube.com/watch?v=BpfxIhyoSXM

  83. 84 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Правилно,нискокултурните искат да имат без да имат възможност за това,гледайки тези,които имат тази възможност.Малко оплетено като изказ,но житейски правилно.

  84. 85 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#44] от "Matrix":

    Точно пък турбината при дизела издържа много повече, защото работи на много по-ниски обороти в сравнение с турбина на бензинов мотор.
    И ако купуваш нов дизел на Фолксваген няма да имаш абсолютно никакви проблеми поне 300 000 километра.

    If you are going through hell... Keep going!
  85. 86 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#28] от "m_style":

    Еее,ти вече уби и патките,и мисирките с тази ГОЛЯМА ГЛУПОСТ!

  86. 87 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Какво казва Радослав Славчев:"ДизелНа молекулярно ниво дизеловото гориво съдържа повече атоми въглерод в по-дълги вериги, отколкото бензина. Производството на нафта е и по-евтино, което води до значително по-ниски крайни цени за рафинериите. Големите транспортни компании обаче използват за своята дейност основно дизелови превозни средства, което води до изкуствено повишаване на цената на дизеловото гориво.Благодарение на тежката си вълеродна верига дизеловото гориво има по-висока енергийна плътност от бензина - 40,8x10^6 на литър дизел в сравнение с 34,7x10^6 на литър бензин. По-просто казано, нафтата произвежда повече топлинна енергия от бензина. Самите дизелови агрегати обаче работят при много по-висока компресия, а възпламеняването на сместа се извърша само от повишаване на налягането в цилиндрите. Заради това самата структура на агрегата трябва да е по-здрава, което от своя страна води до увеличаване на теглото на самия двигател.Не трябва да се забравят и вибрациите, които не са в полза на дизеловия мотор, но в крайна сметка потреблението на нафта е по-малко, което прави моторите по-икономични. Отсъствието на запалителни свещи се явява проблем при стартирането на по-старите двигатели, когато температурите са ниски, а като цяло дизеловите мотори са по-сложни и респективно по-скъпи за обслужване.Дизелов или бензинов мотор - кое е по-малкото зло?БензинБензинът е по-лек от нафтата. Той се изпарява значително по-бързо и е по-лесно запалим. В сравнение с дизеловите мотори бензиновите достигат пиковия си въртящ момент при значително по-високи обороти, а и самата му крива е доста различна. Освен това сгъстяването и възпламеняването на бензина възпроизвежда значително по-приятен звук и затова бензиновите мотори са доста по-тихи.Бензиновите двигатели не са толкова икономични и нямат толкова висок въртящ момент като дизеловите, но при тях има нещо друго - конските сили. Разликата между въртящ момент и мощност може да се обясни със следния примитивен, но достатъчно точен пример - максималната скорост зависи от конските сили (и от скоростната кутия), а ускорението - от Нютон метрите.Характеристиките на бензина се определят от октановото число (колкото по-високо е, толкова по-дълго издържа горивото преди възпламеняване), а на дизела - от цетановото (скоростта на изгаряне). Бензиновите двигатели не са подложени на такъв "стрес", както дизеловите, произвеждат се и се ремонтират по-лесно. Общото между двата типа гориво са тежките последствия за околната среда и здравето на хората.Дизелов или бензинов мотор - кое е по-малкото зло?Кой е по-отровен?Дотук не може да се каже кой агрегат е по-удачен. И единият, и другият имат и плюсове, и недостатъци. Производитеите са принудени да се съобразяват с все по-строги екологични закони, което води до все повече иновации и измами, разбира се. Принципно дизеловите двигатели, отговарящи на стандарта Euro 6, отделят по-малко въглероден двуокис (CO2), от бензиновите. Моторите, работещи на бензин, пък печелят съревнованието заради по-добрите нива на т.нар. азотни окиси (NOx). Какво обаче е въздействието на тези две отрови?При изгарянето на бензина се отделят още десетки вредни вещества като бензол, а добавките за повишаване на октановото число са най-канцерогенни. По данни на Световната здравна организация 2.9% от смъртните случаи през 2012 година (1.6 млн. души) са причинени от рак на дихателните пътища. От гледна точка на екологията най-големият проблем на бензина е т.нар. фотохимичен смог, появяващ се вследствие на неизгорял бензин и изпарения от резервоара. Отделеният CO2 пък е по-тежък от въздуха и влияе зле много повече на деца и животни. Това е и най-вредният от парниковите газове, но това съвсем не означава, че дизеловият мотор е по-малкото зло, защото отделя по-малко CO2.Учените са единодушни, че азотните окиси от дизеловите сажди са по-вредни от CO2, що се касае до глобален ефект. Ефектът от въглеродния двуокис обаче е по-дълготраен. Проблемът с NOx се състои в това, че азотните оксиди влизат в реакция с всички широко разпространени органични вещества, включително и с амоняка. В най-лошите сценарии съединения, получени от азотни оксиди, могат да предизвикат дори биологични мутации. NOx е причина и за различни увреждания на белодробната тъкан при деца, възрастни хора и астматици.Има обаче и нещо друго. В сравнение с ефекта глобалното затопляне, предизвикван в голяма степен от CO2 емисиите, NOx е една от основните причини за т.нар. глобално охлаждане. Чрез образуване на специфични OH групи те разрушават молекулите на метана във въздуха и компенсират ефекта от парниковите газове. А един от най-важните показатели за изменение на климата е именно глобалната температура. Въпреки всичко, едно нещо е сигурно - отработените газове от дизеловите двигатели са тихи и смъртоносни. И след утихване на шумния скандал "Дизелгейт" автомобилните производители трябва да помислят първо за здравето на децата и чак след това за проблема дизелов или бензинов мотор."
    —цитат от коментар 73 на hamiltonf


    Те я те и EGR system ..
    Намален ли е азотният окис, като искат зеленистите-намален!

    https://www.youtube.com/watch?v=EkzaV3Or4WM

  87. 88 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Карайте на газ. Най-чисто и евтино. Газстанции има навсякъде.
    —цитат от коментар 50 на Тони КОСТОВ


    Проблемът с LPG са азотните окиси, но да.. Ако трябва да се избира 'най-малкото зло' от три алтернативи(газ, бензин, дизел) изглежда, че LPG са най-приемливи.

  88. 89 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#85] от "dante_18":

    Не си прав!Вече всички турбини са с променлива геометрия и това не е толкова в служба да се извлече макс КПД от мотора, колкото до постигане на оптимални еко-показатели в различните режими на работа.Но.. по принцип отработените газове на дизелов мотор са с много по висока скорост/и налягане/ от тези на бензинов мотор.Отработените газове на бензинов мотор са с по- висока температура.
    Та турбините с променлива геометрия могат да управляват оборотите на компресора,/съответно налягане и дебит/ в доста голям диапазон.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  89. 90 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    [quote#88:"ali_ibn_isa"][/quote]

    Решен е проблемът отдавна ..

    https://www.youtube.com/watch?v=EkzaV3Or4WM

  90. 91 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    Чичак с дизеляк, класика.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  91. 92 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Хехе! Логично. Това с дизела е истерия от ден до пладне. Като там нещоси в австрийските вина, дето било тооооолкова вредно , а се оказа, че е и съставка и на детските храни! Ама дотогава негативната кампания су Сега в Германия намалиха цената на читави автомобили и идват в БГ. Няма лошо. По-добре от строшляците на 100000 години!

    Мърфи е оптимист!
  92. 93 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Има някаква нова мода при червените тролове, да обвиняват всички други в комунизъм.
    Това го правеха още със СДС, и странно защо тогава СДС им се връзваше.

  93. 94 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#93] от "anonim440":

    Нова, колко да е нова. Гербавите все сипват на некакви комуняги, все едно те не са второ качество такива.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  94. 95 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4265 Разстроено

    UNITED EU UNION

    на две скорости:

    1. Висока скорост, първа класа = Гореща Европа за първата маса ;
    2. Яваш-яваш с дим от комина = Хладна Европа де нема зима?

    BTW, уличаваща новина:

    Стабилно плавно увеличаване на количеството автомобили втора упортреба
    в страна от втория свет.

    "Делът на дизеловите автомобили в България плавно се увеличава"

  95. 96 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Проблемът не е само с СО2.
    Големият проблем с дизелите са финните прахови частици и тяхната канцерогенност. Рак и т.н. заболявания.
    —цитат от коментар 81 на ali_ibn_isa


    Проблемът Е в СО2 ..

    Двигателите - и бензин и дизел , заради лимит по закон на СО2 , работят с голямо налягане на дюзите и с бедни смеси .. от там - и частиците ..
    За това и съвременен двигател обикновенно има даже малко повече частици от стар модел двигател ..

    Иначе от всякъде в живота идат страховити нано-частици .. даже и от къщния прах, от строителството , от горенето на пелети и дърва зимата и т.н. В бетоновите стени има 10% материали, дето излъчват радиоактивност ..
    А и не е доказана връзка, на точно определени частици със заболяванията ..
    Факт е, че след забрана на дизели в някои райони на Хамбург, азотните окиси не се намалиха, а се увеличиха ..

    Освен това емисиите на частици неотклонно падат:
    https://www.zr.ru/_ah/img/A8mU-_QrwgyTys9UNZArFQ=s800


    Намерих статията на "Шпигел" за частиците при дизела и бензина

    https://www.spiegel.de/plus/audi-bmw-daimler-porsche-vw-absprachen-offenbar-auch-bei-benzinmotoren-a-00000000-0002-0001-0000-000158500346

    Понеже е с абонамент и не всеки може да я отвори, преразказ на руски от "За рулем" предлагам:

    " Но свежая публикация от 20 июля в уважаемом немецком журнале «Шпигеле» говорит о том, что бензиновые движки не только не лучше, но даже гораздо опаснее творений Рудольфа Дизеля.

    И вот почему.

    Нанопыль и сажа
    Чтобы мотор вонял как можно слабее, нужно как можно лучше сжигать поступающее в его цилиндры топливо. А полное сгорание возможно только при так называемой стехиометрической смеси (то есть при оптимальном соотношении горючего и воздуха). Именно к этому всегда стремились производители впрысковых моторов. ... ...
    Экологи продавили идею, что выбросы в атмосферу надо планомерно снижать каждый год. При этом речь идет не просто о выбросах, по определению вредных для человека, а за компанию и о неизбежных типа СО2, потому что они «вредны для климата». Инженеры закатили глаза к небу и стали издеваться над хорошими моторами. Смесь стали обеднять .
    Однако такой режим сгорания неизбежно оставляет в сухом остатке мельчайшие частицы несгоревшей гадости. Модное название гадости — нанопыль
    Отвлекающий маневр
    Общественность усвоила, что сажей воняют именно дизели..
    На фоне этого шума никто не заикался о том, что особого вреда от этой сажи с ее довольно крупными частицами, в общем-то, нет… А вот та невидимая глазом гадость, которую изрыгают выхлопные трубы бензиновых ДВС с прямым впрыском топлива, не случайно называется нанопылью. Частицы менее 5 мкм не отфильтровываются в верхних дыхательных путях, а потому опасны для легких. .."

  96. 97 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Хехе! Логично. Това с дизела е истерия от ден до пладне. Като там нещоси в австрийските вина, дето било тооооолкова вредно , а се оказа, че е и съставка и на детските храни! Ама дотогава негативната кампания су Сега в Германия намалиха цената на читави автомобили и идват в БГ. Няма лошо. По-добре от строшляците на 100000 години!
    —цитат от коментар 92 на султана глаушева


    Борим Промяната на Климата!
    Следовници сме на Малката Грета- за това - повече дизели .. по-малко емисии СО2!

    Такива сме българите!

    Българите не се предаваме, продължаваме напред. Това че имаше късмет, не значи че се предаваме. Българите сме големи и велики, да знаете, никога не се предаваме. Обичам ви.

  97. 98 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#12] от "edin drug":

    Нов нов, колко да е нов? Коя година? Ако колата на бензин имаше същия разход като на дизеловия, кое би предпочел?

    Новите бензинови двигатели не само че ги правят с турбо, но и разходът им е изравнен с дизеловите двигатели.

  98. 99 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4265 Неутрално

    ВИИ Маркс имчени В.И.Лелина

    Дизелов Глобалист Активист?

    Сещаме се за другар ком соц орг активист
    (независимо от проблема) с прякор "Дизела".

    Без връзка с случая.
    Или със ;)

    До коментар [#21] от "Simo Petkov":
    До коментар [#2] от "Либерален чеп за зеле":
    И как точно я пазите милчо. Че нещо не ви се получава. Даже обратното !
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА

    С дизел се отделя ПО-МАЛКО СО2 на единица извършена работа, сравнено със всякакви други алтернативи ..

    Според Движението на Грета Тунберг , именно емисиите на СО2 трябва да се ограничат най-вече ..

    Навлизането на дизелите и у нас е стъпка в правилна посока - за запазване на Планетата!

  99. 100 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 8 Весело

    При тия евтини дизелчета от запада, грехота е да се кара нещо друго в бунището на Европа. :)

  100. 101 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4265 Неутрално

    ВИИ Маркс имчени В.И.Лелина

    Think Global, Act Local...

    Лозунг на Деня:
    СПАСИ ПЛАНЕТАТА!
    Пусни Дизел у Вас ;)

    До коментар [#21] от "Simo Petkov":

    Навлизането на дизелите и у нас
    е стъпка в правилна посока - за запазване на Планетата!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK