Търсенето на нови дизели спадна с над 17 за ЕС и над 22 на сто в България

Въведените и готвените ограничения за сега засягат само старите дизелови модели, но общата истерия се отразява на продажбите на всички автомобили с такива двигатели.

© Associated Press

Въведените и готвените ограничения за сега засягат само старите дизелови модели, но общата истерия се отразява на продажбите на всички автомобили с такива двигатели.



Търсенето на нови дизелови автомобили в страните от ЕС намалява със 17.2% през първото полугодие, като за България сривът е 22.3 на сто, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Така делът на продадени бензинови коли за второто тримесечие вече е почти 60%.


Тази тенденция е трайна и се дължи на планираното въвеждане на рестрикции за влизане в определени зони на дизелови коли и намеренията забраните да обхващат все по-големи части от населените зони. Друга причина е все още неотшумелите скандали около манипулираните данни за разхода на гориво на тези автомобили.


В България в периода април-юни са продадени с 26% по-малко автомобили с дизелови двигатели, като те вече са 3992 срещу 5546 за същия период на 2018 г. За полугодието търсенето на дизели е 22.3 на сто по-ниско, като са купени 7928 модели с такива двигатели.




В същото време данните на Пътната полиция за целия автопарк показват, че за периода януари - юни делът на леките автомобили с дизелови двигатели в България плавно се увеличава. Само за шест месеца разликата между колите на двата основни вида горива е намаляла с 49 184 бройки.


Така към първи юли на бензин са 1 316 424 леки коли (-23 395), а на дизел 1 243 965 (+25 754). Следват тези на различни варианти на газ - пропан-бутан и метан, които са почти 200 хиляди. Към 1 юли в България има регистрирани почти 3.69 млн. моторни превозни средства. От тях повече от 2.78 млн. са леки коли.


Засилен интерес към моделите на ток


В същото време продажбите на нови бензинови автомобили за полугодието не скачат с тези темпове. За страните от ЕС ръстът е 2.5%, а за България с 11.5%.


В същото време се забелязва сериозен ръст в търсенето на електромобили. За евросъюза той е над 90% за полугодието със 125 344 продажби.


За България за същия период е 120.3%, формиран от 141 продажби. Основна заслуга за това има услугата за споделени автомобили в София Spark, който постоянно разширява автопарка си.


Нагоре вървят и продажбите на плъгин хибриди - с 6.9% за ЕС и 73.3 на сто в България за полугодието, както и на класическите хибриди - 39.8% за Европа и 26% в нашата страна.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3097 Любопитно

    "Към 1 юли в България има регистрирани почти 3.69 млн. моторни превозни средства. От тях повече от 2.78 млн. са леки коли."
    =================
    И електричките станаха общо?

    Еретик
  2. 2 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Тоест резултата е , че се купуват по-малко нови дизели с евро 6d , а се внасят и продават повече трета употреба с евро 4 ! Ако не друго поне дайте бонуси за автомобили само на метан и пропан бутан , а лека - полека ще се минава и на ток !

  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    За дизелите трябва да се въведе преглед за изгорели газове 2 пъти годишно, при това не в случайни "лицензирани сервизи" , а в истински лаборатории. Че сега, зад поне 10% от тях се наблюдават ужасяващи кълба от черен дим.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    И грешат...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 518 Неутрално

    "и се дължи на"

    На базата, на какво е това твърдение? Квантитативни проучвания?
    Ако да, може ли линк към проучването?

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  6. 6 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    След дълго ползване на дизелови коли това лято си взех бензинка. Двоумях се за хибрид, но реших да изчакам няколко години

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  7. 7 Профил на venziko
    venziko
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Трябва да се внасят нови автомобили и да се субсидират ел.автомобилите. https://www.youtube.com/watch?v=YKmXkThkk2Q

  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    По тези територии се търсят стари дизели. Бойко знае защо. Станишев е виновен.

  9. 9 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1001 Весело

    Тъкмо ще си купя почти нова дизелова кола за по-малко пари!

  10. 10 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    До коментар [#9] от "SSmart":

    Е, те цената си я държат. Ме ше те обслужат по-любезно.

  11. 11 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1737 Весело

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Ми 140 продажби са дали 120% ръст. Едно изследване с колко триенето при отваряне и затваряне на входните врати на осемте апартамента във Вълчедръм е допринесло за глобалното затопляне също ще е интересно.

  12. 12 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 940 Неутрално

    След 5 години в БГ дизелите ще са доста повече от бензинките заради падащата цена на новия внос и по голямата здравина на дизеловите двигатели

  13. 13 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 822 Весело

    В България продажбата на нови автомобили спрямо втора ръка е пренебрежимо малко. В световен мащаб който си е купил паладий и Родий си удря гъза в тавана. Последните елементи се ползват в катализаторите на бензиновите автомобили :-)

  14. 14 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Преди година си купих бензинова кола, сложих ѝ висококачествена пропан-бутанова бутилка и от тогава насам нямам никакви притеснения, оплаквания, драми. Много съм учуден, че има 1.3 млн. бензинки, но само 200 000 са на газ. При положение, че плюсовете са очевидни. Предвиждам следващата ми кола, която ще купя най-рано след 5-7 г., да бъде или хибрид (ако имам гараж тогава), или пак бензин + газ. От дизела се отказах твърдо. Поне засега.

  15. 15 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1830 Весело

    Бай Ганьо щял да си купи дизел и пак да е на далавера.

  16. 16 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Много съм учуден, че има 1.3 млн. бензинки, но само 200 000 са на газ. При положение, че плюсовете са очевидни.
    —цитат от коментар 14 на rehwaz


    Вероятно тези 200 000 на газ са фабрично на газ, а от тези 1,3 млн на бензин има доста с газови уредби.

  17. 17 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 699 Неутрално

    За дизелите трябва да се въведе преглед за изгорели газове 2 пъти годишно, при това не в случайни "лицензирани сервизи" , а в истински лаборатории. Че сега, зад поне 10% от тях се наблюдават ужасяващи кълба от черен дим.
    —цитат от коментар 3 на Viva la Evolution


    10%? шегуваш ли се, поне 70% карат без катализатор и/или ДПФ, улиците смърдят на нафта, не може да се диша! постоянно виждам как димят нафтовите кошници! Това е геноцид!

  18. 18 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    А защо цената на старите немски дизели се качва!? :((((((

  19. 19 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Честно казано, в България проблема не са новите дизели. А ония старите, които бълват кълба боклуци през ауспуха при всяко подаване на газ...Но иначе са "чипнати", "мноу вървят" и т.н. Пък за катализатор и DPF не са и сънували...

    Fun is just point of view.
  20. 20 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#5] от "trial_jezz":

    До коментар [#11] от "usero":


    Отидете някъде в Западна Европа да видите електромобилите и хибридите по улиците, че да спрете да пишете глупости. Гледайки от селската камбанария си създавате лъжливо впечатление.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  21. 21 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Тоооолкоз експерти, баси??? Хайде да изброим очевидното:
    1. Българинът обича и купува таралясник!!!
    2.Таралясникът има само едно качество - ниска цена!
    3. Що е таралясник - не зависи от горивото, не зависи от възрастта, най зависи от техническото състояние, свързано с ексцесивен пробег и лоша поддръжка!!!
    4. Това го прави неизползваем в белите държави и бива докаран тук от "добри хора", щото ще му взвмат повече пари от моргата.
    5. Цялото това безобразие е възможно поради отказа на държавата да спре и изрине таралясниците! Че може някой да изгуби поредните избори...

    roo
  22. 22 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3097 Весело

    До коментар [#11] от "usero":

    "Ми 140 продажби са дали 120% ръст."
    ==============
    Аз толкова мога да смятам, но така сметките са за две години назад.. Сигурно и преди това е имало петдесетина електрокара поне.

    Еретик
  23. 23 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#12] от "Quo Vadis?":

    Мчи лук...Тева турбо, дюзи, високо, дпф/фап са вечни ве...и мноу яки рийш ли

  24. 24 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#14] от "rehwaz":

    Мноу мноу плюсове има бум тряс по светофарите, готини клапани и легла и още много мноу

  25. 25 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    След 5 години в БГ дизелите ще са доста повече от бензинките заради падащата цена на новия внос и по голямата здравина на дизеловите двигатели
    —цитат от коментар 12 на Quo Vadis?


    Всеки дизел, отделя от 10% до 40% по-малко СО2 , от алтернативите ..
    Така защитаваме Планетата, според завета на Грета Тунберг ..

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    До коментар [#5] от "trial_jezz":До коментар [#11] от "usero": Отидете някъде в Западна Европа да видите електромобилите и хибридите по улиците, че да спрете да пишете глупости. Гледайки от селската камбанария си създавате лъжливо впечатление.
    —цитат от коментар 20 на quatro_4x3


    Мани ги..
    Иначе Истината днес е само тази - ще се минава на електро, нема лабаво - и Планетата се пази !

    Медведев в Русия се тъкми да забранява всички други коли, освен електрокарните!


    https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    "«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия». ..
    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах. ... В свою очередь электромобилям намерены дать преференции.."
    ------------------------


    Трябва да се субсидират ел.автомобилите.
    —цитат от коментар 7 на venziko


    Трябва .. щом Медведев и Кремъл са поели такъв курс .. и до нас ще дойде..
    Ей как ще са нещата..

    Добиваме ток .. от италиански ВЕИ балирани горива .. Ковачки го доставя из цяла България ..
    Имаме и корейски завод за батерии .. камиони доставят кобалт, литий и разни други неща, а сръчни българи сглобяват батериите ..
    От батериите сглобяваме електрокарни коли ..

    Вземаме от Ковачки зелената електроенергия и зареждаме електрокарите , после си джиткаме насам-натам .. като свършат батериите - спираме, редим се на опашка , пием си кафето и си зареждаме с кабел!

    Такава ще е нашата България!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK