Автосалонът във Франкфурт отваря врати в отсъствието на големи концерни

Автосалонът във Франкфурт отваря врати в отсъствието на големи концерни

© www.iaa.de



В отсъствието на знакови за автомобилната индустрия марки като Fiat Chrysler Alfa Romeo, Jeep, Peugeot, Citroen, Toyota и Volvo днес във Франкфурт с първия от двата пресдни отвори врати автосалона във Франкфурт. Според германския анализатор Матиас Шмид, цитиран от "Форбс", на изложението няма да са представени брандове, които държат около 30% от пазара на нови автомобили в Европа.


Това обаче не е изненада, като от няколко години липсващите марки от изложенията в Женева, Париж и Франкфурт привличат вниманието не по-малко от изложителите (каква е причината можете да прочетете тук). Предстои да видим дали това ще се отрани на посещаемостта на автосалона, който привлича около 850 хиляди посетители всяка година.


Мотото на изложението във Франкфурт тази година е "Да шофираш бъдещето" (Driving tomorrow) и това не е поза. За анализаторите именно това изложение бележи истинското навлизане на електромобилите.




Volkswagen ще покажат първият им автомобил, създаден от началото с мисълта да е на ток - ID3. Плановете на концерна са в следващите десет години да пусне 70 коли с електродвигатели, като продава 22 милиона бройки от тях.


Honda и Porsche разкриват първите си серийни електромобили, докато от Mercedes разширяват гамата си от коли на ток с вана EQV


Изложението във Франкфурт идва в доста тежки за индустрията времена, заради спада на продажбите на големи пазари като Китай, Индия, Русия, Бразилия, Европа и неяснотите покрай Брекзит, и въвеждането на нови еко регулации на Стария континент.


Но на шоуто притесненията нямат място. Там властва блясъка, като всичко най-ново може да се види от широката публика между 12 и 22 септември.


Какво интересно се случва на изложението, можете да научите от новините в рубриката на "Дневник" "Автосалон Франкфурт".


Обявените до момента премиери


Audi RS6 Avant


Audi A1 CityCarver


Audi RS Q3 Sportback


BMW X6


BMW Vision M Next


Cupra Tavascan concept car


Honda E electric car


Hyundai i10


i30 N Project C


Lamborghini Sian hybrid supercar


Land Rover Defender


Mercedes A-Class Hybrid


Mercedes EQV


Mercedes GLB Coupe


Mercedes GLE Coupe


MINI Electric


Porsche Taycan


Seat Tarraco PHEV


Opel Corsa


Opel Grandland X Hybrid4


Opel Astra


Volkswagen ID 3


Volkswagen T-Roc Cabriolet


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    Ми няма вълнуващи премиери бе, Пауновски и затуй така. Само RS-ките на Ауди, Дифендъра и Ламбото правят впечатление, н явно е недостатъчно за Франкфурт. Всичко друго, нали разбираш, няма как да привлече кой знае каква публика.

  2. 2 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Премиерата на Volkswagen ID 3 е събитието на автосалона.
    Най-после големите автомобилопроизводители от Германия навлизат в този сегмент и те са тези, които наистина могат да го направят масов.

  3. 3 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Канцерогенни немски кашони.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  4. 4 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Премиерата на Volkswagen ID 3 е събитието на автосалона.Най-после големите автомобилопроизводители от Германия навлизат в този сегмент и те са тези, които наистина могат да го направят масов.
    —цитат от коментар 2 на Virgin


    Навлизат последни. Догонват другите. Сам си го написал - "Най-после големите автомобилопроизводители от Германия навлизат в този сегмент ...". Докато се туткаха с дизелите, другите им дръпнаха с 5-10 години напред.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  5. 5 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Ми няма вълнуващи премиери бе, Пауновски и затуй така. Само RS-ките на Ауди, Дифендъра и Ламбото правят впечатление, н явно е недостатъчно за Франкфурт. Всичко друго, нали разбираш, няма как да привлече кой знае каква публика.
    —цитат от коментар 1 на Lemmy


    Има линк в статията.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  6. 6 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    [quote#4:"quatro_4x3"][/quote]

    E кои са другите?
    Тесла, Нисан, Хюндай и Рено.
    Пак казвам, ако някой може да направи електромобилите масов избор, то това са германците, не Тесла.

  7. 7 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    ТЕСЛА МИ ЛИПСВААААА......😢😢😢😢😢😢😢😢😢

  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#4] от "quatro_4x3":

    Е колко пък да са дръпнали?
    Нещо конкретно или си говорим по принцип?
    Тесла не могат да влязат в нормално серийно производство, др значими ел. няма. Хибридите не ги броя, защото ги има в гамата на големите.

  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    До коментар [#8] от "deymus": "Хибридите не ги броя, защото ги има в гамата на големите."

    Ако искаш ги брой, но сравни от колко време германските фирми продават хибриди и от колко време Тойота и Хонда. Германците сега "прохождат". С електромобилите също.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    До коментар [#6] от "Virgin":

    Единствено правителствата могат да направят електромобилите масови или някакъв технологичен пробив. Само че второто го чакаме то 20-30 години и не се е случило и едва ли ще се случи.

    By dropping VAT, CO2 tax and weight tax a Tesla imported for $70k becomes cheaper than an Audi that cost $35k when it crossed the Norwegian border. Add in the lowered road tax and free passage through toll roads, free places on ferries and free parking, as well as the difference in the fuel price, such cars are 75 percent cheaper to operate.

    Norway is spending about $2 billion each year on the subsidies – as much as it expends on parental leave pay – and with the current uptake rate and existing rules the current figure will balloon into the tens of billions.

  11. 11 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    [quote#4:"quatro_4x3"]
    —цитат от коментар 6 на Virgin
    E кои са другите?Тесла, Нисан, Хюндай и Рено.Пак казвам, ако някой може да направи електромобилите масов избор, то това са германците, не Тесла.[/quote]

    Много ти е кратък списъкът . Само Тойота като добавя и сметките ти започват да издишат. Германците в момента са аутсайдерите и не успяват да догонват другите. А аутсайдерите не налагат нищо. От 2020 Пежо-Ситроен пускат и електрически вариант на всички свои модели. Волво също, не си спомням точно от коя година, но не е след дълъг период.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10843 Неутрално

    Няма лошо. Усещането ми на неспециалист е, че тази индустрия тъпче на едно място и няма революции след Тесла.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 733 Любопитно

    Само Тойота като добавя и сметките ти започват да издишат.
    —цитат от коментар 11 на quatro_4x3


    Кой модел на Тойота е електрически?

  14. 14 Профил на euoptimismus
    euoptimismus
    Рейтинг: 246 Любопитно

    Революция може да няма, но има еволюция ;)
    Аз с нетърпение чакам да видя Хонда Е

  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4759 Неутрално

    Да преведеш "Driving tomorrow", като "да шофираш бъдещето", е проява на тотална липса на интелект. По-лошо е само "карайки утре". Driving означава и "задвижвам", "давам ход", "подкарвам", "управлявам". Точно "шофирам" ли избрахте...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#6] от "Virgin":By dropping VAT, CO2 tax and weight tax a Tesla imported for $70k becomes cheaper than an Audi that cost $35k when it crossed the Norwegian border. Add in the lowered road tax and free passage through toll roads, free places on ferries and free parking, as well as the difference in the fuel price, such cars are 75 percent cheaper to operate.Norway is spending about $2 billion each year on the subsidies – as much as it expends on parental leave pay – and with the current uptake rate and existing rules the current figure will balloon into the tens of billions.
    —цитат от коментар 10 на realguru


    Тук е големият парадокс с Норвегия, една от най-богатите държави, която дава яко субсидии, е че всъщност богатството й идва от продажбата на петрол! Преди време един азиатски, ако не се лъжа, министър на околната среда беше казал, че докато ти е мръсна икономиката, в частност енергетиката, няма как електромобилите ти да са чисти. Още повече не е ясен екологичният отпечатък на електромобилите в дългосрочен план. В краткосрочен план е ясно: не тровят както ДВГ-тата, но в дългосрочен рециклирането или съхранението на използвани батерии, както и изключително мръсното производство на нови в огромни количества, да се окаже, че е по-зле. Привърженик съм на Мъск, но неговата идея не е просто да произвежда електромобили, те даже не си поставят за цел да произведат перфектната електро кола, а да покажат предимствата й, но има едно голямо НО, неговата идея, е че токът за електроколите, трябва да идва от, както той го нарича, най-големият термоядрен реактор, скойто разполагаме, т.е. слънцето. Затова не произвеждат само електромобили, а и съпътстващата инфраструктура, соларни керемиди, станции, батерии за съхранение в домашни условия и т.н. Така, че дали е дошло времето за масово преминаване към електромобили, при положение, че голяма част от електричеството все още идва от въглищни централи, не е много ясно.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  17. 17 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    Е, колкото и да извърташ нещата германцските хибриди не са от година - две на пазара.
    Тойота е доминиращ при хибридите, Хонда не толкова, те до последно се заиграваха и с водорода.
    А темата бе за електричките, там СЕГА навлизат масово на пазара, но не са изостанали от нищо. Там почти нищо не се е променило от първата Тесла насам. Сега Порше предст 800V инсталация, за която се говори, че ще стане стандарт.
    Като цяло, на немците им липсваше голямо портфолио при тези коли, а не че ги нямаше. Хайде по-сериозно.

  18. 18 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    [quote#11:"quatro_4x3"][/quote]
    Я конкретно добави успешния и масов електрически модел на Тойота.
    Чакам!

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Като цяло, на немците им липсваше голямо портфолио при тези коли, а не че ги нямаше. Хайде по-сериозно.
    —цитат от коментар 17 на deymus


    Пазара на електрички е много малък все още. Миналата година примерно електричките представляват само 1.2% от продажбите в САЩ, а в Европа 0.9% от продажбите на нови коли. Демек за 1% от пазаря няма смисъл да се пънеш много. Отделно и чакаха явно да видят накъде ще задуха вятъра. Правителствата ще подкрепят ли или няма да подкрепят. Кой ще прави инфраструктурата и др. такива въпроси.

    Тесла си правеше инфраструктурата, правеше всичко сама и затова има едни сериозни дългове, дето не е ясно дали ще се изплатят някога. По-предпазливите и по-консервативни авто-производители не искат да рискуват толкова, щото електричките без държавна подкрепа нямат кой знае какво бъдеще.

  20. 20 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#19] от "realguru":

    Не са глупави немците, до последно дояха пазара, докато оставиха другите да проправят пътеката, която скоро ще направят широк път.

  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Позволявам си да пейстна коментара си от 09.09.2017 г. по същия повод, автосалона във Франкфурт, защото мнението ми си е същото:

    "Автомобилните салони произхождат от древните селски панаири и ще изчезнат също като тях.
    Все по-малко хора са готови да утрепят няколко дни в път и обикаляне на щандове, за да видят няколко мацета и да си направят селфи пред някой прототип.
    Информация в мрежата има колкото щеш, на няколко клика разстояние и напълно безплатна......"

    Знанието е сила, информацията - власт
  22. 22 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Не съм много запознат с електрическите автомобили , ама какъв е проблема с техните батерии , при положение че струват доста пари , и вече има действащи заводи в които се рециклират !? Нисан и Сумитомо Корпорейшън имат от две години завод в Япония и продават рециклирани батерии на 60% от цената на новите . В Германия също има такава фабрика и в Китай работят две . Това си е доста печеливш бизнес и колкото повече навлизат електрическите автомобили , то ще се отворят и още много други рециклиращи компании .

  23. 23 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Канцерогенни немски кашони.
    —цитат от коментар 3 на Суджук Герберите


    При Меркел "зелените" изгарят RDF в ТЕЦ ,викат че е ВЕИ ,правят батерии , карат електрокарни коли и викат ,че е "зелено".
    А то са канцерогенни кашони.

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Навлизат последни. Догонват другите
    —цитат от коментар 4 на quatro_4x3

    В смисъл?
    ПЪРВОТО електрозадвижване е немско- 1901 - Фердинанд Порше..

    И какво има да догонват?
    Примерно "Лада" обяви в 2011 , че прави електрокарна кола .. взеха батерийки, сложиха електромотор - и готово!
    Че то електромобилите са елементарни ..

  25. 25 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Не съм много запознат с електрическите автомобили , ама какъв е проблема с техните батерии .
    —цитат от коментар 22 на Dankol


    Кобалтът е проблем при литий-кобалтовите..
    И не са толкова развити технологиите за рециклиране ..

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":Е, колкото и да извърташ нещата германцските хибриди не са от година - две на пазара. Хайде по-сериозно.
    —цитат от коментар 17 на deymus


    1901 г немците правят хибрид..
    А в 1942 правят САМОХОДНО ОРЪДИЕ-хибрид.. 8,8 cm StuK 43 Sfl L/71 Panzerjäger Tiger (P), Sturmkanone mit 8,8 cm StuK 43, Sd.Kfz.184.

    "The two Porsche air-cooled engines in each vehicle were replaced by two 300 PS (296 hp; 221 kW) Maybach HL120 TRM engines. The engines drove a single Siemens-Schuckert 500 VA generator each, which powered two Siemens 230 kW (312.7 PS) individual-output electric motors..

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    В краткосрочен план е ясно: не тровят както ДВГ-тата,
    —цитат от коментар 16 на бабачко


    В смисъл?
    Нали основният напън беше за СО2 емисиите ..
    И да сравним "Тесла" с кей-кар "Дайхатцу Мув" дето по едно време беше обявена за най-икономичния сериен автомобил , не-хибрид..
    "Дайхатсу" е с 660 см3 двигателче , старт/стоп и рекуперация и има обявен разход 3,5 л/100 км.
    И СО2 87г/км.

    "Тесла" в САЩ според средния енерго-микс, се задвижва на за 300 километра пътуване от 286 паунда въглища или ок. 130 кг. въглища..

    Като видим изчисленията в Интернет имаме емисия 246г/км СО2..
    246 не е ли в пъти повече от 86?
    Ей "Блумбърг":

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip
    You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip By Dan Murtaugh

    Ако се измисли нова технология за по-пълно оползотворяване на въглища - и "Тесла" ще стане по-чиста ..
    За сега - "Тесла" си гълта въглища, като ламя..

  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Пазара на електрички е много малък все още. Миналата година примерно електричките представляват само 1.2% от продажбите в САЩ, а в Европа 0.9% от продажбите на нови коли..
    —цитат от коментар 19 на realguru


    Под 0.6% ако се вземат всички за движещи се превозни средства за година на Земята ..
    Производството е ок 97 млн. коли на година общо.
    Башка - всякакви други превозни средства..

    А електрокарните коли , са бая по-малко ..
    Най-голям електрокарен производител от 3-4 години са китайците от BYD..

    http://www.byd.com/en/index.html
    https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_Auto

    Като станат електрокарите, поне 25 милиона на година - ще има смисъл въобще да се говори ..

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#8] от "deymus": "Хибридите не ги броя, защото ги има в гамата на големите." Ако искаш ги брой, но сравни от колко време германските фирми продават хибриди и от колко време Тойота и Хонда. Германците сега "прохождат". С електромобилите също.
    —цитат от коментар 9 на quatro_4x3

    Пръв е Порше с последователен хибрид - Австрийска Империя , чешките земи - 1901г.
    Тойота е първа пък с "Микрохибрид" - 1977г.
    Да. но освен един модел не прави повече, а щафетата я вземат "Фолксваген" в 1983г. и ФИАТ с "Регата".
    После щафетата я вземат и французите и ВАЛЕО прави в 2006г. микрохибрид за "Ситроен" ..
    Делфи и Континентал правят и милд/хибриди и минават на 48 волта архитектура в модели на "Ауди", "Фолксваген" "Ситроен""Пежо" а Мазда и Сузуки, заедно с Денсо правят смарт хибриди , даже и в кей-каровете ..
    Хонда е първа с "милд-хибрид"- 1999г.

    В момента ок. 70% от произведените коли в Европа са поне "микро" или "милд" хибриди , а почти всеки производител има и поне 4-5 модела плъг-ин или последователни хибриди ..

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    П.П
    И какво означава "няма дебюти на Франкфуртския салон"..
    Бе отворете някое специализирано издание.. вижте концепти, нови модели, нови технологии къде ли не..
    Намаляване на метала, примерно и въглеродните композити, системите за съвместяване с 5Д и със смартфоните ..
    Вярно-не сте специализирано издание, ама то руски сайтове, в момента имат по 15-20 статии с обзор на най-различни модели на Франкфурт!
    Да не говорим за немския интернет ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK