Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт

Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт

© Reuters



Германският канцлер Ангела Меркел ще открие днес поредното издание на автосалона във Франкфурт – изложение с над 120-годишна история, което ще продължи до 22 септември. Тази година обаче това е вероятно най-постното издание откъм изложители.


Реално заети са около 30% от площите на панаира във Франкфурт, като дори в ангажираните палати въздухът е нетипично много. Сред изложителите липсват около 30 от постоянно присъстващите компании, сред които и гиганти като Fiat Chrysler, Alfa Romeo, Jeep, Peugeot, Citroen, Toyota, Volvo, Mitsubishi, Nissan, Toyota, Ferrari, Rolls-Royce, или общо производители, които продават около 30% от всички коли на Стария континент.


В крайна сметка изложителите са около 800 от 30 страни, при близо 1000 при последното издание през 2107 година. 79 от компаниите са от Китай, сред които и три автомобилни марки. Това превръща страната в най-големия чуждестранен участник на автосалона. Като цяло присъстващите са се опитали да придадат блясък на своите експозиции и са се справили, но разходката между празните палати създава минорно настроение.




Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт


До голяма степен то кореспондира и с настроението на повечето компании, притеснени от спада на продажбите както в Европа, така и в цял свят.


От Volkswagen Group и BMW Group не скриват, че са притеснени от спорът между САЩ и Китай за митата, тъй като произвеждат голяма част от най-популярните си модели отвъд океана. Когато продажбите в Европа се сринаха при последната криза, именно Китай ги спаси, но сега този спасителен пояс го няма.


Неяснотите около Брекзит също се отразяват негативно, тъй като, от една страна, продажбите на един от големите пазари в Европа се сриват, а от друга, компаниите с мощности там не знаят какво ги чака.


Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт

© Reuters


В резултат още през юни Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) коригира прогнозите си за тази година за продажбите в ЕС и вместо минимален ръст очаква по-скоро спад от около 1%.


Общите продажби в цял свят също вероятно ще тръгнат надолу, като за момента се говори за почти пет милиона доставки по-малко, или малко над 78.3 милиона.


Дойде ли електрическата революция


Притеснения има и за по-далечното бъдеще заради все по-строгите еконорми, които трябва да бъдат покрити през следващите години, за да няма глоби от страна на Европейския съюз. В резултат автосалонът във Франкфурт може да се счита за повратна точка в налагането на електромобилите.


Една разходка из щандовете е достатъчна, за да се създаде това впечатление. На повече от тях за първи път колите с електромотори – електромобили и хибриди, бяха изместили от сцената тези с традиционни двигатели.



В допълнение почти всички дебютирали концептуални модели ако не електромобили, бяха плъгин хибриди. Дори при производител като Porsche цялата видима част от щанда беше заета от различни варианти на първия им електромобил Taycan. Същата беше ситуацията при Volkswagen, Seat, Honda, Opel и други.


Във Франкфурт дебютираха важни нови модели на ток в различни сегменти, като се започне от най-достъпните – Volkswagen ID.3, Honda e и Opel Corsa e, базовите модели на които ще струват под 30 хил. евро, и се стигне до вече споменатия Taycan със стартова цена над 152 хиляди евро.


Производителите провеждат и своеобразна информационна кампания за електромобилите, за да запознаят потенциалните купувачи с техните предимства.

© Reuters

Производителите провеждат и своеобразна информационна кампания за електромобилите, за да запознаят потенциалните купувачи с техните предимства.


Към момента електромобил може да се намери почти във всеки популярен автомобилен клас. Освен това очакванията са до 2021 година на пазара в ЕС да се появят около 20 нови модела на ток.


Плановете на големите


Във Франкфурт водещите производители обявиха сериозни електрически амбиции. При представянето на своя eлектромобил ID.3 от Volkswagen каза, че ще инвестират 9 млрд. евро в разработването на екомодели. Плановете са до четири години да предлагат 20 модела с електромотор, продажбите на които да стигнат 10 млн. броя в следващите десет години.


Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт

© Reuters


От Mercedes, който представиха прототипа Vision EQS, смятан за предвестник на електрическата алтернатива на лимузината S-класа и серийния ван на ток EQV, обявиха, че ще имат 10 електромобила до 2025 година.


От BMW Group форсираха леко плановете си за електрификация, като планират да пуснат 25 модела с електродвигатели (електромобили и плъгин хибриди) до 2023 вместо 2025 година. Във Франкфурт беше показано първото MINI на ток, както и прототип, от който ще се появи сериен модел на водород с горивна клетка. Като цяло очакванията на BMW Group са да продаде 1 млн. електрифицирани автомобила до 2021 година.


Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт

© Reuters


За компаниите, които още не са решили дали да инвестират в електромобилите, а такива има немалко, германският гигант в производството на автомобилни компоненти предлага готово решение - напълно оборудвано шаси за кола на ток. За производителя остава само да монтира върху него купето. Това решение дава шанс на пазара да влязат и нови играчи.


Пречките пред електромобилите


Има обаче и неясноти и основната е дали купувачите споделят ентусиазма на производителите, тъй като пред електромобилите има редица пречки. Остава проблемът със зарядните станции, като към края на 2018 година в страните от ЕС е имало 145 хиляди подобни точки. От една страна, те са три пъти повече, отколкото през 2013 г. От друга обаче, 75% от тях са в четири държави - Холандия, Германия, Франция и Великобритания.


Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт

© Reuters


Не е без значение и фактът, че според прогнозите са нужни поне 2.5 млн зарядни станции през 2030 година, ако плановете за навлизането на електромобилите се реализират.


Все още стои въпросът и с по-високата цена на колите на ток спрямо тези с традиционен двигател. Проучване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), оповестено вчера, открива пряка връзка между доходите на населението в една държава и продажбите на електромобили.


Притесненията зад блясъка на автосалона във Франкфурт

© Reuters


Според данните в страните с БВП под 29 000 евро на човек те държат под 1% от продажбите през миналата година, като това важи за почти всички страни от Централна и Източна Евроха плюс Гърция, Испания и Италия. В същото време дял от 4.5% от общите реализации електромобилите имат в държави с БВП на човек от 42 000 евро. От АСЕА са притеснени, че към момента само 12 страни дават бонуси при покупка на електромобили.


Потенциална пречка пред налагането на колите на ток е и тяхната съмнителна екологичност, идваща от поне два фактора – вредните емисии, които се отделят при производството на тока, който ползват, и опасните отпадъци, оставащи след края на живота на батериите. Така или иначе обаче, изглежда, походът на електромобилите едва сега започва. А те определено има какво да завладяват. По данни на JATO Dynamics в Европа за първото полугодие едва 1.8% от всички продадени нови автомобили са били на ток. Очакванията са до 2021 година те да доближат 3 на сто, или около 400 хиляди от общо 15 милиона продажби.


Другите тенденции


Автосалонът във Франкфурт очертава още поне две посоки на развитие за автомобилите на бъдещето – все по-широкото навлизане на автономността и свързаността с външния свят.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2540 Неутрално

    Аз какво ви разправях, че има криза сред автопроизводителите,?
    Ама вие не, та не! Искаме си завода.
    Много по-безопасно е да произвеждаш части, защото лесно можех да преориентираш производството от един към друг краен клиент.

  2. 2 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Криза-меко казано.
    19 милиона коли по-малко!

    Икономиката на Китай .. ей къде е заровено кучето.

  3. 3 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Криза-меко казано.
    19 милиона коли по-малко!

    Икономиката на Китай .. ей къде е заровено кучето.

  4. 4 Профил на emototev
    emototev
    Рейтинг: 297 Неутрално

    аз ползвам метрото..

    до Франкфурт ходя с влака.

    колата я ползвам само събота и неделя.

    eto
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Неутрално

    Електрическата революция ще доведе до окрупняване на производителите, но ще даде възможност и за напълно нови играчи като Тесла например :)
    Колкото до резултата, не знам доколко е еднозначен. Неефективен, съмнително екологичен, недостъпен... Кой би си купил такъв автомобил? Както казва статията - горните 5% в следващите 10 години.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Аз какво ви разправях, че има криза сред автопроизводителите,?Ама вие не, та не! Искаме си завода.Много по-безопасно е да произвеждаш части, защото лесно можех да преориентираш производството от един към друг краен клиент.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    Мислиш ли, че ако има криза при автомобилопроизводителите, то производителите на кабели, седалки, фарове и тем подобни части ще остане незасегнато?

  7. 7 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    Да благодарим на идиотите Тръмп и Фараж за големите крачки, които правим към глобалната рецесия.
    И да, електричеството е тук. След 50 години няма да има петрол.

  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Разстроено

    До коментар [#1] от "atmanpg":

    Вярно ли?

    Даже не разбираш колко е невярно написаното от теб, нали?

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    Тук се говори за някакъв нов играч "Тесла"- но те са малко луксозен бранд, не е масов автомобил. Германците се хвалят с Порше Тайкан (152 хил. евро), или Vision EQS - електрическата алтернатива на лимузината S-класа ? Автомобили с базово оборудване за малко под 30000 евро (моята чудесна Мазда 6 с високо ниво на оборудване бе само за 24 хил. евро) - тези хора добре ли са? При условие, че Европа е залята от китайски електрически тротинетки за по 200 - 300 евро? Само аз ли се притеснявам, че в най-скоро време континетът ни ще бъде залят от някакви китайски мъници от класа на старите ФВ Поло и Рено 5 с елзадвижване- чудесни автомобили за големия град?
    Не съжалявам, че ФВ няма да построят завод у нас!
    През последните години европейски фирми, а и някои японски инвестираха милиарди в усъвършенстването и безумното усложняване на дизелите, вече и на бензиновите - ЗАЩО? Заради някакви икономийки на гориво от 3-4%, да подобрят малко емисиите (теоретично), и май най-вече за да могат да вдигнат цените с поне 20%!

  10. 10 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#5] от "penetrating":

    "Електрическата революция ще доведе до окрупняване на производителите, но ще даде възможност и за напълно нови играчи като Тесла например :)"

    Това не е ли някакъв невероятен оксиморон?

    Модератора е неадекватен!
  11. 11 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    Не се притеснявай, производството на ел. автомобили за настоящите автопроизводители не е проблем.

    Другъде е заровено кучето във Европа.
    Регулациите и акцизите върху горивата. Като се решат тези два въпроса автопроизводителите ще избухнат с моделите си на електричество.
    Нали не се заблуждаваш, че Рено например няма да извадят ел. Дачия която да е конкурентна ценово на всякакви китайски или индийски автомобили?

    Също и останалите, няма проблем да сложиш ел.двигател и батерии на всякакви там, полота, корси, ка, с2 и т.н.

    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на Принц Серж
    Принц Серж
    Рейтинг: 255 Весело

    "В крайна сметка изложителите са около 800 от 30 страни, при близо 1000 при последното издание през 2107 година."

    Голяма работа ще е това изложение през 2107-ма година! Очакваме го с нетърпение!

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    Вярно е, че в почти всеки клас в Европа има и електрички, ама май точно от Китай ще додйдат някакви с по-семпли светодиодни светлини, с по-малко джунджурийки от прехвалените германски, но поне 2 пъти по-евтини.

  14. 14 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":Вярно е, че в почти всеки клас в Европа има и електрички, ама май точно от Китай ще додйдат някакви с по-семпли светодиодни светлини, с по-малко джунджурийки от прехвалените германски, но поне 2 пъти по-евтини.
    —цитат от коментар 13 на historama


    Ще стане същото като с телефоните, т.е. половината китайски телефони от евтиния ценови клас след половин година ползване са с надути гърбове от деформирани батерии от прегряване. Та така и при колите, само че като почнат да се самозапалват, защото китайците са спестили от някой важен компонент или по-качествен материал, не знам дали няма да предпочетеш германската, която преди да я пуснат на пазара е мислено и премислено, а и тествано.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    ...Не се притеснявай, производството на ел. автомобили за настоящите автопроизводители не е проблем. Другъде е заровено кучето във Европа.Регулациите и акцизите върху горивата. Като се решат тези два въпроса автопроизводителите ще избухнат с моделите си на електричество.....
    —цитат от коментар 11 на Ivan_


    колега, притеснен съм (може и да бъркам) от някакво безумно усложняване на конвенционалния автомобил (което се мултиплицира в цената му - напр. в някакви вентили за гумите от по 5 лв бяха заменени за по 120 лв), колите от средния клас преди 15 г. бяха 4,5м дълги, в момента това са компактните автомобили, някакви глупави старт-стоп с-ми, които се отразяват на цената с поне + 1000 евро..... И изведнъж автопроизводителите забелязали, че продажбите спаднали?

  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#13] от "historama":

    Няма да дойдат два пъти по-евтини..
    Като трябва да покрият стандартите няма как да ги направят два пъти по-евтини..

    Китайците и индийците и към момента произвеждат два пъти по-евтини автомобили конвенционални, нещо не ги карат много из Европа обаче.

    Индийската ТАТА например е огромен конгломерат който освен всичко останало произвежда от тротинентки до камиони, а има и сериозни финанси. Говоря ти за концерн който е по голям от Фолсваген груп. Имат дилъри и в Европа и правят някакви продажби но са си абсолютна екзотика....

    Има си причини защо китайците и индийците не са конкурентни в Европа...

    Пробвай се да продаваш американски леки таракове в Япония например. Сложи им една цена 20 пъти по-евтини от всичко останало на японският пазар и пак няма да продадеш нищо, те просто са си автомобили за САЩ в Япония са неизползваеми...

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#15] от "historama":

    :)

    така е устроен светът приятелю, така е устроен светът...

    Виж новата 7ца на БМВ, върховата и конфигурация какви екстри има.
    Виж и само ключа какво представлява... и не служи за запалване на автомобилът...

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    Какви китайци бе!? Ти къде видя някой да кара китайска кола?
    Те са пълен боклук. Много по-зле от Дачия даже.

    If you are going through hell... Keep going!
  19. 19 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 826 Неутрално

    30 000 € пак са прекалено много пари за кола.
    Аз си купих ново рено Меган седан за 15 000 евро 1.5 дизел, харчи 4,5 сред разход.

    If you are going through hell... Keep going!
  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    И да, електричеството е тук. След 50 години няма да има петрол.
    —цитат от коментар 7 на arcanum


    Навсякъде Ковачки, ще е издигнал комини..
    Ще прави електричество, от неща, които днес ние даже не забелязваме и подритваме ВЕИ технологии , ние ще го ползваме честити!
    Ще са огрени, от електрична светлина села и градчета..
    Тракат машини, пеят юзини,фабрики вдигат чела. Ниви безкрайни, жънат елкомбайни, стават мечтите дела ..

    И няма не искам - няма недей!
    Били електрокарните коли 3 пъти по-скъпи от алтернатива?
    Да, ама не!
    Медведев се тъкми да забрани всичките ДВГ в Русия ..

    Това ще е силен сигнал за въвеждане на електроколи!

  21. 21 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    30 000 € пак са прекалено много пари за кола.Аз си купих ново рено Меган седан за 15 000 евро 1.5 дизел, харчи 4,5 сред разход.
    —цитат от коментар 19 на dante_18


    Че кобалт и литий, да не са без пари?

    Че то даже и ОЛОВНИЯТ акумулатор, дето е най-евтин от всички възможни акумулатори .. е с най-висока цена на кг. в автомобила..

    Той е най-скъпата му част!

    Хем се произвежда от 1853 г .. тогава е открит и все го усъвършенстват, усъвършенстват .. ама пак си е скъп - оловото е скъпо и не се вижда, да става по-евтино , въпреки стотиците милиони акумулатори, дето се произвеждат навсякъде по света ..

    Как ще става литият евтин - неясно ..
    Сребро, олово, злато, платина, кобалт .. уви - не са евтини ..

  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    ...Няма да дойдат два пъти по-евтини..Като трябва да покрият стандартите няма как да ги направят два пъти по-евтини......
    —цитат от коментар 16 на Ivan_


    ако се не лъжа, за европейските автомобили задължителни са антиблокиращите спирачки (ABS), дневни светлини, и предполагам някакво усилване на управлението (хидравлично или електрическо усилване), колкото до вредните емисии можем да предположим, че при електричките липсват.


    "Виж новата 7ца на БМВ, върховата и конфигурация какви екстри има.
    Виж и само ключа какво представлява... и не служи за запалване на автомобилът..."

    Колега, похвално е че си добре ориентиран в някои новости, но възнамеряваш ли в близко бъдеще да си купиш подобен автомобил "НОВ"? Аз не, тъй като имам теоретично финансите ме ограничават до макс. до 35 000 (не че съм хукнал да я купувам). 7-тата е клас луксозен автомобил, но масовата публика се вълнува повече от средния клас, а те нещо липсват във Франкфурт?
    Не знам дали германската автопромишленост ще успее бързо да реагира, но ако не успее - лошо за ЕС!

  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":Какви китайци бе!? Ти къде видя някой да кара китайска кола?Те са пълен боклук. Много по-зле от Дачия даже.
    —цитат от коментар 18 на dante_18


    http://www.car24.bg/pcgi/car.cgi?act=3&adv=21548428061303825&avto=Haval_H2
    Напоследък се говори много за една Хавал 6, много я хвалят, СУВ, 47 000 лв. (аз също не обичам китайското), но от тоя клас европейска или японска под 75 000 няма!

  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Аз какво ви разправях, че има криза сред автопроизводителите,?Ама вие не, та не! Искаме си завода.Много по-безопасно е да произвеждаш части, защото лесно можех да преориентираш производството от един към друг краен клиент.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    Поинтересувай се колко е голям делът на компонентите , влагани в един автомобил, които са от външни доставчици, а не от фирмата сглобяваща автомобила, а и колко често един и същ компонент се влага в автомобилите на много различни производители на автомобилите. Ако сериозно се разровиш, много ще се изненадаш!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#22] от "historama":

    нямам никакво намерения да си купувам подобен автомобил нов.
    като му гледам екстрите и стар няма да си го купя...

    Просто е прекрасен пример на написаното от теб за ненужните екстри, които обаче удвояват цената на автомобилът... Затова го написах...

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":

    Ще реагира, хората не само в Германия се готвят от много години за всяко бъдещо развитие. И не само с ел. автомобили. Сериозни разработки се правят въобще за решаването на транспортната задача.

    много хора тук само за ел. автомобили пишат, а истината е, че основните разработки не са всъщност как ще се задвижва превозното средство , а кой/какво, как и къде ще го управлява...

    това е бъдещето, пък дали ще му хакнеш ДВГ, ел или друго няма някаква генерална разлика...

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#21] от "simChо":

    литият ще поивтенее, когато започенш да го добиваш по евтино.
    например като направят сериозен промишлен добив от Афганистан...
    САЩ какво си мислиш че правят там толкова време, борят талибаните ли?

    Или като намерят цаката да го вадят евтино от кражбрежието на Тихият океан...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":

    Ето това е АВТОМОБИЛ:

    https://www.youtube.com/watch?v=zpyvy8HI2FM

  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2870 Весело

    До коментар [#23] от "historama":

    Да допълня - вратите на Пандиона се най-потресаващи! Огромни (на практика играят ролята на панели) и се вдигат право нагоре с похотливо мазно движение. Разтворени стърчат на цели три метра и половина. Но ако паркираш в гараж,няма да можеш да излезеш,(просто да си знаеш ако решиш да я купиш).

  30. 30 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#18] от "dante_18":

    Абе преди 5 години и китайските теолофони бяха пълен боклук.... Демек производителите на автомобили не трябва да се успокояват че китайските коли били боклуци

  31. 31 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Весело

    До коментар [#10] от "Ivan_":

    Не :)
    Неподготените за промените мастодонти ще отпаднат/ще бъдат изкупени. Защо те? Защото са бавноподвижни и рискови като динозаврите. Броят на големите играчи ще намалее поради окрупняване (като ГМ/Опел, Ситроен/Пежо/Нисан, Волксваген/Порше/Ауди...). Иновативни компании с агресивна маркетингова политика и подкрепа ще се появят и ще завоюват позиции (Тесла), но ще мине време докато станат мастодонти:)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    Тежки облаци са надвиснали над германските фирми и в самата Германия. За някакъв картел между 4-те големи германски фирми, с някакви договорки за ниски цени за доставчиците, високи в магазините, изобщо неоправдано големи печалби и задушаване на иновациите. От друга страна проявяват неистово желание да спасят дизелите, и смешни опити да ги популяризират извън Европа (преди няколко месеца мой познат си купи супер ФВ Пасат СС върнат от Ю. Корея на цена 20 000 евро - съвсем нова)!
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2017/07/26/3013759_chudovishtni_izmami_i_petno_vurhu_imidja_-_skandalut_s/

  33. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    До коментар [#31] от "penetrating":

    Кой ще ги изкупи?
    и като ги изкупи това не означава, че ще изчезнат, означава че друг ще е собственик...

    И те големите всъщност вече си ги има, този пазар няма накъде повече да се укропнява.
    Колко си мислиш че са всъщносът глобалните производители на автомобили?

    Във света всъщност има 14 (четиринадесет) глобални производителя на автомобили, като:
    - два от тях са част от по-големи конгломерати за които атомобилното производство не е основен бизнес, тях няма как да ги праснеш, прекалено са диверсифицирани на корпоративно ниво
    - три са да кажем със сериозен дял държавно участие в собственоста
    - два са от САЩ, а те вече показаха, че при нужда държавата вади едни кинти и ги спасява...

    Та останаха едни 7 които явно подготвяш за катаклизъм, само където това са немски, японски и френски компании които са показали че се справят повече от прекрасно на този пазар...

    Тесла, някак си не е виждам да успее да пробие самостоятелно като глобален играч...
    иска се много повече от това което могат.
    по скоро някой от тези 14 ще ги придобие тях...

    Не е толкова лесно да пробиеш на подобен пазар доминиран от 14 играча...

    Модератора е неадекватен!
  34. 34 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Разстроено

    До коментар [#32] от "historama":

    Човече, автоиндустрията е локомотив за икономиките.
    Никой няма да ги нарани тези компании, напротив ще си го къткат...
    Виж Ваген, след подобен скандал никой не обели и дума да ги подпукат за непазарно и неконкурентно поведение, а там също са във издънка, не беше само екологията.
    нали се сещаш, че те с непазарни действия са завоювали конкурентно предисмство и пазарен дял, класическо нарушение на законите за конкуренцията...
    Защо никой никъде не започна да ги разследва за това?
    Защото такъв чадър са им отворили, че капчица няма шанс да ги докосне...
    И другите са така.

    кой ще ги санкционира?
    нали се сещаш колко заводи и в колко държави имат...
    Всички си траят и се правят че не виждат очевидното...

    Това е ....

    Модератора е неадекватен!
  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#32] от "historama":

    да не си мислиш , че другите са по-различни.
    кой Хюндай ли е обикновенна комапния ил ияпонските, или тези във САЩ

    Всички навсякъде ползват най-здравите протекции на най-високо ниво...

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ivan_":

    Възможно е да сте прав. Аз казах мнението си, не казах, че точно то ще се случи :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#36] от "penetrating":

    Да си пожелаем живот и здраве и да можем след години да се бъзикаме, кой какво е познал или непознал:)

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Весело

    30 000 € пак са прекалено много пари за кола.Аз си купих ново рено Меган седан за 15 000 евро 1.5 дизел, харчи 4,5 сред разход.
    —цитат от коментар 19 на dante_18


    След 5 години като го забранят, средният му разход ще стане 0,0 литра / 100 км.
    Ако това рено измине 400 000 км преди да иде в моргата, при тоя разход(малко си го попресилил) ще изгори 18 000 литра нафта за около 38 000 лева приблизително по актуални цени, смяна на масло и филтър още около 3 000 лева, антифриз, други филтри, акумулатори и други, които при ел. колите липсват - отиват над 42 000 лева. Само до тук Реното ще ти струва 72 000 лева. Ремонти и поддръжка на двигател, скор. кутия, генератор, катализатор, ФАП, стартер, радиатор, помпи на антифриз и гориво, и безброй маркучи, тръби и датчици, които също липсват при ел. автомобила, няма да ги прибавям, защото определянето на разходите за тях е по-сложно и изисква статистически данни.
    За същия пробег ел. автомобил, подобен на твоето Рено, при разход на ток за 2 - 3 ЛЕВА на 100 км, ще ти "изгори" ток за 8 000 12 000 лева. При цена на ел. автомобила 60 000 лева до тук разходите са малко по-малки за него.
    Ония разходи за поддръжка, които по-горе не прибави, ще ги плащаш допълнително, за да се радваш, че имаш "евтино" дизелово Рено. Има и други разходи, които при електромобила са по-малки или липсват.
    "На далавера" си с Реното, няма що!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  39. 39 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Аз какво ви разправях, че има криза сред автопроизводителите,?
    —цитат от коментар 1 на atmanpg

    Криза - силно казано, но 'охлаждане' има - от поне година.

    Мислиш ли, че ако има криза при автомобилопроизводителите, то производителите на кабели, седалки, фарове и тем подобни части ще остане незасегнато?
    —цитат от коментар 6 на Panda

    Ами засегнати са и финансовите резултати на доставчиците за по-слаби от обичайното, но за щастие - засега още не е истинска криза , като края на 2008-ма, да спират проекти и и т.н.

    ... ако се не лъжа, за европейските автомобили задължителни са антиблокиращите спирачки (ABS), дневни светлини, и предполагам някакво усилване на управлението (хидравлично или електрическо усилване) ...
    —цитат от коментар 22 на historama

    + TPMS, а за e-Call не съм сигурен стана ли вече задължителен, или ще стане в следващите години.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    До коментар [#38] от "quatro_4x3":

    Хйде хайде, като е ел. автомобил какво си мислиш, че нямаш подръжка ли?
    хайде давай да започваме, къде ще го зареждаш и ще трябва ли да купуваш нещото с което ще го зареждаш, колко ще струва това нещо и колко ще ти струва зареждането.
    Каква ще е цената на ел. енергият след 5 години, знаеш ли?

    Ако ти се счупи ел. моторът кой и колко ще ти вземе за да го поправи?

    Ако ти се наложи да смениш батерията, колко си мислиш, че ще ти струва?
    хайде да кажем, че няма да трябва да я сменяш, това обаче означава да я подържаш коректно. тази батерия се охлажда, трябва да и сменяш или освежяваш течноста за охлаждане... ако не искаш да я скапеш не може да я зареждаш както ти скимне също, тези приказки които ти пробутват как я зареждаш за 5 минути до 75% са супер като маркетингово послание, но не са най-доброто за батерията всъщност...

    имаш си и другите подръжки, гуми, спирачни системи...

    По-скъпа или по-евтина ще ти е застраховката?

    хайде да не си пишем, че купуваш ел.автомобил и това са само разходите по него.
    Според повечето анализи подръжката на ел. автомобил е средно наполовина от разходите за подръжка на същият конвенционален...

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    До коментар [#38] от "quatro_4x3":

    Хйде хайде, като е ел. автомобил какво си мислиш, че нямаш подръжка ли?
    хайде давай да започваме, къде ще го зареждаш и ще трябва ли да купуваш нещото с което ще го зареждаш, колко ще струва това нещо и колко ще ти струва зареждането.
    Каква ще е цената на ел. енергият след 5 години, знаеш ли?

    Ако ти се счупи ел. моторът кой и колко ще ти вземе за да го поправи?

    Ако ти се наложи да смениш батерията, колко си мислиш, че ще ти струва?
    хайде да кажем, че няма да трябва да я сменяш, това обаче означава да я подържаш коректно. тази батерия се охлажда, трябва да и сменяш или освежяваш течноста за охлаждане... ако не искаш да я скапеш не може да я зареждаш както ти скимне също, тези приказки които ти пробутват как я зареждаш за 5 минути до 75% са супер като маркетингово послание, но не са най-доброто за батерията всъщност...

    имаш си и другите подръжки, гуми, спирачни системи...

    По-скъпа или по-евтина ще ти е застраховката?

    хайде да не си пишем, че купуваш ел.автомобил и това са само разходите по него.
    Според повечето анализи подръжката на ел. автомобил е средно наполовина от разходите за подръжка на същият конвенционален...

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#38] от "quatro_4x3":

    Мале какви глупости си написал....
    Разбира се, тези твой изчисления даже не заслужават коментар, защото изобщо не може да се сравнява дизелова кола с електрическа кола, която даже още не съществува.
    Дизеловото рено и електрическите несъществуващи коли имат напълно различни приложения.
    На мене ми трябва една кола за всички, която да става и за международни пътувания и да се кара много здраво ( 10 000 км на месец) електрическите несъществуващи коли изобщо не стават за тази цел.

    If you are going through hell... Keep going!
  43. 43 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 826 Неутрално

    И аз съм купил дизел рено защото ми върши работа и отговаря на моите изисквания, а не само за да спестявам пари.
    Така, че твоят коментар не важи.

    If you are going through hell... Keep going!
  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Весело

    До коментар [#37] от "Ivan_":

    От Вашите уста, в Божиите уши :)
    Поне 100 години (((още), преди да почне реалното броене), на половината от това, което ни остава))) като в във вица :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#14] от "бабачко":

    +++! При това надали скоро ще имат система за автоматично управление, която е (да е) лицензирана... И сега само тя струва около 8 хиляди евро. Явно за нашего брата си остава малка хибридна кола на лизинг. Като Тойота! Оглеждаш добре лизинга и я купуваш, когато цената й падне под изчислената с молив от теб. Харчи доста по-малко от обикновена, удобна е, не шуми прекалено и има доста нови необходими измишльотини... Прав си, Китай е доста далече от това, а и когато достигнат това ниво, надали цената им ще е много по-различна!!

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12040 Весело

    До коментар [#40] от "Ivan_":
    До коментар [#41] от "Ivan_":

    Според един филм от снощи - от 0 до 64 евро за 300 км е цената на зареждане на ел. автомобил. :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    До коментар [#34] от "Ivan_":

    колега, моето мнение не е много по-различно от твоето, разбира се автомобилната промишленост е прекалено важна за Европа, за да санкционират и смажат големите германски марки.
    Но има и една опасност, от купувачите. Много от тях не споделят желанието на "големите" да спасяват дизелите, и се оглеждат за други, за момента за бензинови.

  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#44] от "penetrating":

    :)

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    До коментар [#36] от "penetrating":Да си пожелаем живот и здраве и да можем след години да се бъзикаме, кой какво е познал или непознал:)
    —цитат от коментар 37 на Ivan_


    аз знам какво ще се случи!
    със сигурност джиткането с кола няма да поевтинее, на против, може и да поскъпне. Тепърва ни очаква удоволствието с тол таксите.

  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#47] от "historama":

    Няма да ги спасяват.
    Изстискват каквото има още за изстискване и трупат аргументи за пазарлък.
    Има и още един момент, това не е ситуацията при която дизела изведнъж ще изчезне.
    Двата процеса ще върят паралелно, увеличаване на електрическите автомобили и намаляване на ДВГ. и тук говорим само за автомобилите.
    Предвижванията са към 2040 да има около 300 млн. ел. автомобила при около 2 млн. в момента. Само, че те ще са все още основно в градските конгломерации. ДВГ ще си продължи извън тези места.
    Другият сериозен въпрос е инфраструктурата. там също имаш паралелни процеси. Ивеличаване на ел.станциите, но нека не забравяме, че зареждането с горива е вече изградено глобално. Толкова глобално, че отиваш с ветроходна яхта на остров в средата на Тихия океан и там има станцията която да напълни гориво в яхтата за моторът й...
    Освен при автомобилите тези процеси има да се случват и при камиони, тежка техника и т.н.
    Дизелът и бензинът е ясно че като горива са приключили но бъдещето ще дойде постепенно в продължение на десетилетия...

    Крайните купувачи, не ги мисли. Преди 20 години в Европа ги натиснаха да минат на дизелови автомобили и те го направиха, управляеми са, това ми е мисълта.
    И към момента покупката на ел. автомобил е по-скоро "политически" отколкото рационален акт...
    Хората се дърпат от дизелите не защото им пука за природата или са по на сметка. Дърпат се защото слушат новините за забрани за градовете, за по-високи такси и данъци и т.н....

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ivan_":

    1. " колко ще струва това нещо и колко ще ти струва зареждането."

    Написал съм го- 2-3 лева за електричество на 100 км, за аналогичен на Меган ел автомобил.

    2. "Каква ще е цената на ел. енергият след 5 години, знаеш ли?"

    А каква ще е цената на дизела след 5 години??? Не се ли замисли защо ги сравнявам по текущи цени?

    3."Ако ти се счупи ел. моторът кой и колко ще ти вземе за да го поправи?"

    В електродвигателя има само два лагера, които са подвижни и от триенето подлежат на износване. Подмяната им е несравнимо по-евтина от подмяната на лагерите на коляновия вал и всички безброй чаркалаци при ДВГ, някои с цена от порядъка на хиляди лева.

    4. "Ако ти се наложи да смениш батерията, колко си мислиш, че ще ти струва?
    хайде да кажем, че няма да трябва да я сменяш, това обаче означава да я подържаш коректно. тази батерия се охлажда, трябва "

    Подменят се само отделни елементи на батерията. А колко при ДВГ ще ти струва пероодична смяна на съединител, антифриз, филтри, масло, ремъци и ролки за тях, акумулатор, колко ще ти струва ремонт или смяна на скоростна кутия, стартер, генератор, водна, горивна или маслена помпа, радиатор, катализатор, ФАП, дюзи, подгревни свещи, десетки датчици и сонди, гарнитури, клапани, колянов и разпределителни валове, глава. Тия стигат, без да съм изброил всичко.

    5. "имаш си и другите подръжки, гуми, спирачни системи..."

    По обясними за мен причини и неизвестно защо необясними за тебе, еднаквите системи при двата вида автомобили не намирам за необходимо да ги сравнявам. Просто не се различават съществено. Спирачните накладки и дискове при електромобилите се износват в пъти по бавно.

    6. "По-скъпа или по-евтина ще ти е застраховката?"

    Застраховката не се определя от вида на автомобила. Ако си си правол някога застраховк, би трябвало да знаеш от какво се определя.

    7. "хайде да не си пишем, че купуваш ел.автомобил и това са само разходите по него."

    Нищо подобно не съм написал, не ми приписвай неща, които си измисляш.

    8."Според повечето анализи подръжката на ел. автомобил е средно наполовина от разходите за подръжка на същият конвенционален..."

    Прибави и 3-4 пити по-малки разходи за ток/гориво при електромобила.
    Тук не съм изброил всички плюсове на електромобилите,пред старите, с ДВГ“, технология, която тепърва ще се усъвършенства.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  52. 52 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#38] от "quatro_4x3":Мале какви глупости си написал.... Разбира се, тези твой изчисления даже не заслужават коментар, защото изобщо не може да се сравнява дизелова кола с електрическа кола, която даже още не съществува.Дизеловото рено и електрическите несъществуващи коли имат напълно различни приложения. На мене ми трябва една кола за всички, която да става и за международни пътувания и да се кара много здраво ( 10 000 км на месец) електрическите несъществуващи коли изобщо не стават за тази цел.
    —цитат от коментар 42 на dante_18


    Коментарът ти е изцяло емоционален, без никакви числа, аргументи и факти. Типичех коментар на тотално незапознат с темата човек! Преди да опонираш на някого, вземи малко попрочети и научи повечко.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  53. 53 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#32] от "historama":Човече, автоиндустрията е локомотив за икономиките.Никой няма да ги нарани тези компании, напротив ще си го къткат...Виж Ваген, след подобен скандал никой не обели и дума да ги подпукат за непазарно и неконкурентно поведение, а там също са във издънка, не беше само екологията.нали се сещаш, че те с непазарни действия са завоювали конкурентно предисмство и пазарен дял, класическо нарушение на законите за конкуренцията...Защо никой никъде не започна да ги разследва за това?Защото такъв чадър са им отворили, че капчица няма шанс да ги докосне...И другите са така.кой ще ги санкционира? нали се сещаш колко заводи и в колко държави имат...Всички си траят и се правят че не виждат очевидното...Това е ....
    —цитат от коментар 34 на Ivan_


    Я попитай американците дали е така.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#51] от "quatro_4x3":

    пропуснал си надявам се неволно началото, там има един пъровначален разход за зарядното евентуално.

    Ще се спра и на последното:
    "Тук не съм изброил всички плюсове на електромобилите,пред старите, с ДВГ“, технология, която тепърва ще се усъвършенства."

    Всъщност е обратното. Първо се появяват електрическите автомобили, а след това тези с ДВГ. Съответно "старите" са електрическите а "новите" са ДВГ. Относно усъвършенстването на технологията ел. двигателите във всякакъв размер и мощност са навсякъде около нас и истината е, че няма много опции за усъвършенстване...
    Юевентуално меже да се усъвършенства някакъв софтуер за управлението им в автомобили, но не и самият ел.двигател. Другото което имаш шанс за някакво усъвършенстване са батериите и тяхното управление...
    Самите батерии без някакъв скок в материалите трудно ще ги усъвършенстваш.

    Да се върнем на парите обаче.
    Подръжката на ел. автомобил спрямо класически е грубо наполовина като разход.
    Сега този бонус следва да ти покрие останалите минуси на една нова технология да го наречем или на една нова идея ако това е по-удачно.

    И да продължим за парите. притежанието на автомобил от финансова гледна точка зависи от разстоянията които изминаваш и от тава за какво го ползваш. То затова има и таксита и коли под наем и обществен транспорт.

    Та всеки който го интересуват тези сметки и живее в голям град и ползва много километри автомобил най-вероятно просто не си купува автомобил било то ел или ДВГ. И ако е другият вариант ползва много километри то тогава не го притесняват разходите за подръжка а годишно какво дава като разход и какво получава.
    И към момента за тези клиенти ДВГ е по-изгодният вариант.

    Само за да довърша и да те ориентирам. Има един бизнес доста важен за автомобилнте компании, това са рент а кар сегмента. основен сегмент за продажбата на автомобили, а също така и много чувствителен относно разходите за подръжка.
    хайде сега отиди и провери какъв е делът на ел. автомобилите при рент а кар сегмента и пробвай да си отговориш на въпросът защо са толкова глупави тези компании да не си намалята драстично разходите, респективно увеличат печалбите минавайки на ел. автомобили....

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    ползва малко километри

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#53] от "quatro_4x3":

    Гледах състезание на писта между електромобил и бензинов автомобил. През първите 400метра ел.автомобилът леко изпреварваше бензиновият,но след 400м. бензиновият го "отвя"!

  57. 57 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ivan_":

    Не ми се занимава отново изречение по изречение да те опровергавам. В коментара си в едни случаи опровергаваш неща, които не съм написал, като усъвършенствуване на ел двигателите, докато става дума за захранването им, което после си добавил. В други случаи просто написаното от теб не е истина. За да не съм голословен ще цитирам последното ти изречение:
    "хайде сега отиди и провери какъв е делът на ел. автомобилите при рент а кар сегмента и пробвай да си отговориш на въпросът защо са толкова глупави тези компании да не си намалята драстично разходите, респективно увеличат печалбите минавайки на ел. автомобили...."

    Хайде сега иди в София и се убеди, че дори в България има компания за споделени автомобили, с авто патрк.... САМО ОТ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  58. 58 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#57] от "quatro_4x3":

    "Хайде сега иди в София и се убеди, че дори в България има компания за споделени автомобили, с авто патрк.... САМО ОТ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ!!!"

    Мда, българският пазар на автомобили за 2018г е малко под 38 000 автомобила...
    Средноголяма испанска фирма за автомобили под наем има автопарк от около 5 000 автомобила, подмена ги на 1,5- 2 години, хайде пък ти заповядай да видиш колко електрически автомобила имат във флотите си компаниите за автомобили под наем...

    Като ще даваш примери, вземи и ги давай коректно. Единственото нещо от интерес за автоиндустрията във България е пазарът за луксозни автомобили, всичко друго е бъзик.
    Самият факт че тръгна да даваш пример от България е показателен колко си запознат....

    Давай тук в този форум има и по-незапознати от теб, ще си имаш аудитория...


    Модератора е неадекватен!
  59. 59 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#53] от "quatro_4x3":Гледах състезание на писта между електромобил и бензинов автомобил. През първите 400метра ел.автомобилът леко изпреварваше бензиновият,но след 400м. бензиновият го "отвя"!
    —цитат от коментар 56 на deaf


    Колко често караш с 200, 300 и повече километра в час??? За мен автомомилът е транспортно средство, а не средство за избиване на комплекси и просташка гъзария.
    Като разни келеши с 20-30 годишни БМВ, (ама БМВ!!!), един ден върти гуми и после месец го ремонтира таралясника. Същите ги има и с нови коли, но със също толкова малко мозък.
    Виж в Ютюб един клип как Тесла се състезава с най-новата спортна Алфа. Тесла изпреварва с не много, но накрая показват, че отзад тегли и ремарке със същата Алфа на него, като тая, с която се надбягва. Много хубав клип!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  60. 60 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ivan_":

    Написах, че "дори в България има компания...". Не живея в България. Тук електромобилите са много повече от Испания. А и Испания е много назад в тия неща, за да я дава като пример за нещо.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  61. 61 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#60] от "quatro_4x3":

    така е приятел, точно така е... Испания е назад в тея автомобилните неща...

    Ех, майко , майко...

    Нашият, Испания изнася основно автомобили, това е най-голямата и индустрия и най-големият и износ. Испания е вторият по-големина производител и износител на автомобили в ЕС след Германия ... Испания е 7 мият по големина производител на автомобили в света и Испания е 12 тият по-голимина пазар на автомобили в света...

    Но ти нали си ""експерт"
    как да ги знаеш тези неща, мани я Испания тя е назад в тея неща...

    както вече ти обясних, ясен си какви са ти възможностите по темата...

    Модератора е неадекватен!
  62. 62 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#61] от "Ivan_":

    Колко електромобили се продават в Испания?! За това ти говоря. Не какво произвеждат. Но като ми хвалиш производството, напиши колко електромобили се произвеждат в Испания? С китайците не могат да се мерят.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    До коментар [#62] от "quatro_4x3":

    Я пак?
    За какво си говорим?

    Бях останал с впечатление, че за разходи за подрьжка на автомобили си говорим?

    Та ако за това си говорим, зашо рент а кар бизнесът не е на ел. автомобили?
    За тях разходите за подръжка са ключово перо, сменят автомобилите най-берзо от всички други, купуват по много.

    Та зашо не минат на ел. според теб, не искат по-добри печалби ли?

    И не ти говоря за Испания, нея ти я дадох за сравнителеб пример на това което написа ти за Българската компания за споделен превоз..

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#53] от "quatro_4x3":

    какво да ги питам, точно така е...
    да не би марсианците да спасиха ДМ и Крайслер от фалит 2008...

    Модератора е неадекватен!
  65. 65 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#62] от "quatro_4x3":

    6000 за 2018, 5500 за първата половина на 2019, като това все още е под 1% от общите продажби. Става дума за ел. автомобили с батерии, не хибриди и т.н.

    Модератора е неадекватен!
  66. 66 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1013 Любопитно

    До коментар [#38] от "quatro_4x3":

    Пробвай да се прибереш с електричка от Виена до София и виж колко време ще ти отнеме

  67. 67 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#61] от "Ivan_":

    Аз ти пиша, че Испания е назад с електромобилите, ти ме "оборваш" с това, че Испания произвежда много автомобили с ДВГ!
    Всичките ти коментари са такива - около написаното в коментарите и статиите, но не точно за него, а за това, което на теб ти е удобно. Опонентът ти пише едно, а ти му опонираш за друго, но близко до темата. Всеки път трябва да ти обяснявам какво съм написал в предния коментар. Като не разбираш какво пишат другите, не е ясно защо се опитваш да им отговаряш.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  68. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#67] от "quatro_4x3":

    Колегата, Испания ти написах е 12 (дванадеситият) по големина пазар на автомобили.
    Сега в твоят дух да ти напиша, че явно не четеш внимателно или с разбиране.
    Отделно, дебело ти подчертах, че ти дадох този пример като отговор на твоят пример за България.

    И отделно дебело ти подчертах, че те питам за рент а кар индустрията като цяло.
    Аз те питам за рент а кар индустрията, ти ми даваш пример за компания за споделени пътувания от България...

    та не зная кой какво си извърта...

    Модератора е неадекватен!
  69. 69 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#38] от "quatro_4x3":Пробвай да се прибереш с електричка от Виена до София и виж колко време ще ти отнеме
    —цитат от коментар 66 на Quo Vadis?


    Няма универсален автомобил. Ако ти трябва баничарка, не си купуваш Ферари. За риболов не си купуваш лимузина. Всеки автомобил си има сфера на приложение, където е подходящ. Едва ли ходиш всеки ден от България до Виена и обратно с кола. Ако това ти се наложи няколко пъти за периода от време, през който ще ползваш колата си, от като я купиш докато я смениш, едва ли Виена ще е критерий при избора ѝ! Дори със самолет е по-изгодно и бързо с нискотарифните компании. В първите години и автомобилите с ДВГ са тръгвали на по-дълги разстояния с туби с бензин. Това е временно.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  70. 70 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#68] от "Ivan_": "
    Аз те питам за рент а кар индустрията, ти ми даваш пример за компания за споделени пътувания от България...

    та не зная кой какво си извърта..."


    Тия автомобили за споделени пътувания нали също са под наем, нещо като рент а кар. Освен ако съм пропуснал, че са станали безплатни.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#70] от "quatro_4x3":

    Е, явно следва да ми обясниш този бизнес модел, че това което аз зная за автомобили за споделени пътувания е доста по различно и определено е различно от бизнесът на рент а кар компаниите.

    И отново да попитам за кой 4 ти ли път вече, защо компаниите за рент а кар не са минали на ел и да си спестят поне 50% от разходите по подръжка...

    Та ще продължаваме ли да бягаме по тъча или ще вземем да се пробваме конкретно по въпросът и темата...

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#65] от "Ivan_": " като това все още е под 1% от общите продажби. "

    Ясно, Испания е направо водеща по продажби на електромобили!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  73. 73 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#72] от "quatro_4x3":

    Отдавна не съм се смял така...

    Именно колегата, именно...

    Та въпросът е:
    Защо 12 тият по големина пазар на автомобил в света, който е и основна световна туристическа дестинация, в който и бизнесъ със рент а кар компании е много развит, в който и компании като Убер и поне още два негови преки конкурента присъстват и растата здраво, в който е пълно и със таксита не минава на ел. автомобили?

    То отва е въпросът?
    Нали според вас ел автомобилите са много по изгодни финансово от конвенционалните?
    Защо тези всикчките така упорито се отказват от печалби продължавайки да плащат повече пари?
    Испания има приети данъчни стимули за ел автомобили още от 2011г. а и повечето големи испански градове имат и допълнителни стимули...

    Ти даже не можеш да се ориентираш правилно в това какво те питам, та трябва някакви фермаи да изписвам...

    Модератора е неадекватен!
  74. 74 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ivan_":

    Автомобилите под наем се ползват по различен начин от личните автомобили. Обикновено от хора, които не са местни. Аз мога да си заредя колата в къщи, но наемателят на автомобил може да го зареди, ако е електрически, само на външна станция. Често такива автомобили се наемат само да отидеш до някъде и, евентуално, да се върнеш. Важно е да отидеш, а не с какъв автомобил. Горивото за колата под наем го плаща наемателя и фирмата наемодател не я бърка колко струва. При това положение ще са на кяр клиентите, а фирмата ще купува по-скъпи автомобили, което само от по-евтината поддръжка няма как да се покрие, без икономията от парите за ток. На всичко отгоре не е вярно, че няма електрически коли под наем. Това е поредната ти измислица.
    Хванал си се като удавник за сламка за колите под наем, но примерът ти е неподходящ. В момента фирмите за коли под наем още нямат интерс да купуват и предлагат ел. коли. "Срахотният" ти "унищожителен" пример за рент а кар издиша отвсякъде! Пробвай да дадеш като пример куриерските фирми. Нека да не е за Испания, че след нея в ЕС, от западните страни, са само Гърция и Португалия.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  75. 75 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#72] от "quatro_4x3":

    Съвсем между другото за твоя информация на 10 място в света по брой продадени ел. автомобили е Швейцария в която ел. автомобилите са 2,55% от общите продажби, на 5 то място е Андора с 5,66%, хайде да вземем една по-близка до Испания, Франция е на 14 място с 2,11%...

    та Испания с нейните 0,9% не е чак толкова зле всъщност...

    Модератора е неадекватен!
  76. 76 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#74] от "quatro_4x3":

    Ох, ох, ох...

    Нашият, автомобилите под наем, ги вземат за по една две седмици понеже хората са на почивка и им трябва автомобил с който да обикалят...
    Но, да допуснем че си прав, само заради спорът, как стои тогава въпросът с таксита, убер...

    Куриерските компании...кои куриерски компании?
    Хайде пробвай с някакъв друг пример, че куриерските компании са доста сложни за теб, те използват от товарни самолети до велосипедисти една и съща компания...

    И примери не можеш да измислиш, мъка, мъка...

    Модератора е неадекватен!
  77. 77 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#75] от "Ivan_":та Испания с нейните 0,9% не е чак толкова зле всъщност..."

    Добре. Сравнявам я със западно европейските държави, а не с Африка и Южна Америка. По отношение на електромобилите Испания не може да е пример за нищо. Нито +, нито -. Още ми е странно, че я спомена като пример. Една от най-изостаналите зпадноевропейски държави.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#77] от "quatro_4x3":

    Нов изблик на кикот...

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#56] от "deaf":

    Това няма как да вярно...

    първият супер автомобил ел е на мерцедес модел СЛС АМГ...
    Един и същ модел в единият случай е с ДВГ бензин в другият е на ел..
    Този на ел. е с по-добрите характеристики.
    Единствено губи в дължина на пробег при едно зареждане...

    Ето ти линк:
    https://www.youtube.com/watch?v=5gFGX43vubM

    Модератора е неадекватен!
  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#62] от "quatro_4x3":

    хайде гледам че китайците са ти в ума, та Китай за ел автомобили 8 място 4,2% от общите продажби...

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#76] от "Ivan_": " Куриерските компании...кои куриерски компании?
    Хайде пробвай с някакъв друг пример, че куриерските компании са доста сложни за теб, те използват от товарни самолети до велосипедисти една и съща компания..."

    Що за идиотски брътвежи! Естествено, че след като спорим за електрически коли, става дума само за тая част от бизнеса им, която е свързана с коли. Самолетите и велосипедите що не си ги завреш някъде?!
    Неадекватник!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  82. 82 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#79] от "Ivan_":

    По един унгарски технически сериал за автомобили по AXN проведоха същият експеримент - БМВ 7 с бензинов двигател срещу електромобил,(само че не си спомням какъв модел беше,щото ел.автомобилите изобщо не ме интересуват!). БМВ-то го бега след 400-те метра. Електромобилът беше толкова мощен колкото и БМВ-то. Значи след като имаме един потвърждаващ и един отхвърлящ експеримент,следователно от научна гледна точка въпросът остава "висящ"...

  83. 83 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#81] от "quatro_4x3":

    Кой е неадекватникът?

    Намеквам ти, че моделът на куриерските компании е неподходящ пример за дискусията понеже те избират транспорта по друг принцип, а не на база ниски разходи...да не говорим че отдавна бизнесът им е доста по различен от пренос от врата до врата...

    Но ти как да го разбереш?

    компания която ще качи пратка на самолет има мотиви различни от оптимизация на разходи... същата компания която ще използва куриер на велосипед също има различни мотиви от оптимизация на разходите за автомобили.

    та не зная кой е недекватникът...

    Но, хайде отнов с цел подържане на разговорът, ДиЕйЕл са една от големте куриерски компании, кога са си подминили автопарка от конвенционални на ел?

    Модератора е неадекватен!
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#82] от "deaf":

    Не е същият експеримент, в моят пример имаш еднакъв автомобил.
    Ако правилно разбирам твоят проимер имаш различни автомобили.За да беше същият експеримент ел автомобилът трябваше да е същото БМВ 7, а те още нямат ел. модификация...

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#83] от "Ivan_":

    ДиЕйчЕл...

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2318 Весело

    До коментар [#82] от "deaf":

    За да решим "спора"...ел. срещу самолети, срещу супер автомобил ДВГ, срещу мотор ДВГ, срещу болид от формула едно...

    https://www.youtube.com/watch?v=hVVLbMZ0AEE

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":Вярно е, че в почти всеки клас в Европа има и електрички, ама май точно от Китай ще додйдат някакви с по-семпли светодиодни светлини, с по-малко джунджурийки от прехвалените германски, но поне 2 пъти по-евтини.
    —цитат от коментар 13 на historama


    евтини германски май няма

  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ivan_": 1. " колко ще струва това нещо и колко ще ти струва зареждането." Написал съм го- 2-3 лева за електричество на 100 км, за аналогичен на Меган ел автомобил..
    —цитат от коментар 51 на quatro_4x3


    Като е далавера и е евтино ЗАЩО всички ние, да ви правим ИНФРАСТРУКТУРАТА..
    Електрокола, в момента е втора или трета в семейството и е скъпо удоволствие ..
    Ерго - на електро са достатъчно обезпечени хора ..

    ЗАЩО да се правят дотации и плащания от бюджета, защо да се вземат пари от социално слабите, от пенсионерите .. и да се опъват навред кабели ..
    На една бабичка-пенсионерка в село Градница, Севлиевско.. какво и помага, че общината, или държавата , или енергоразпределителното дружество ще опъне допълнителни стотина километри силови кабели в общината, та да има зарядни станции покрай пътищата?

    Би и помогнало, ако се развие евтин обществен транспорт, който и тя да ползва, мисля си ..

    Та като е далавера и е добре електрото - никакви дотации и подкрепа, ами да си се хващат и да се оправят!
    Като имало такава сметка - ще има предприемчиви люде и да изградят станции, и сервизи и всичко ..

  89. 89 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    аз знам какво ще се случи!
    със сигурност джиткането с кола няма да поевтинее, на против, може и да поскъпне. Тепърва ни очаква удоволствието с тол таксите.
    —цитат от коментар 49 на historama


    Аз някъде четох и че при навлизане на електрото , цената на бензина и дизела на дребно ще се УВЕЛИЧИ , щото логистиката ще е за по-малко потребители и ще е по-скъпа ..

    Ерго - ще се увеличи цената на услуги с камион, багер, комбайн, кораб, самолет ..
    Ерго - ще се увеличат храните, строителните услуги , дрехите и т.н.

    А ако леките коли, принципно минат всичките на електро - и потреблението на петрол може и да мръдне 5%-10% надолу .. така четох.

    Все пак е сложно да се изчисли и да се даде цифра

  90. 90 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#34] от "Ivan_":колега, моето мнение не е много по-различно от твоето, разбира се автомобилната промишленост е прекалено важна за Европа, за да санкционират и смажат големите германски марки.Но има и една опасност, от купувачите. Много от тях не споделят желанието на "големите" да спасяват дизелите, и се оглеждат за други, за момента за бензинови.
    —цитат от коментар 47 на historama


    И това веднага се усети ..
    Включително и с екологията .. азотните окиси, частиците и СО2 СЕ УВЕЛИЧИХА..
    Ще спомена статия в"Блумбърг"

    "... всъщност е довела до обратен ефект за климата, пише коментаторът Леонид Бершидски в "Bloomberg".

    През 2017 г. емисиите на въглероден диоксид от нови автомобили се оказват по-високи от статистиката за предходната година. Това е първо годишно увеличение от 2010 г. насам, съобщи преди дни Европейската агенция за околната среда.

    Има просто обяснение ... Природозащитни групи започнаха да атакуват дизеловото гориво, големите световни градове започнаха да планират постепенна забрана на колите с дизелови двигатели. Пазарът се изплаши.

    През 2017 г. европейските потребители са купили повече автомобили на бензин, отколкото на дизел - и това се случва за първи път от 2009 г. насам.

    Проблемът е, че превозните средства с бензинови двигатели отделят между 10% и 40% повече CO2 от техните дизелови еквиваленти...."
    -------------------

  91. 91 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#21] от "simChо":литият ще поивтенее, когато започенш да го добиваш по евтино.например като направят сериозен промишлен добив от Афганистан...САЩ какво си мислиш че правят там толкова време, борят талибаните ли?Или като намерят цаката да го вадят евтино от кражбрежието на Тихият океан...
    —цитат от коментар 27 на Ivan_


    И златото може да поевтинее.. и оловото, и среброто
    Щото оловните акумулатори са вече 165 години изобретени .. и се усъвършенстват постоянно.. ама уви - скъпи..

    А дано скоро стане ..

  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    След 5 години като го забранят, средният му разход ще стане 0,0 литра / 100 км.
    —цитат от коментар 38 на quatro_4x3


    Медведев в Кремъл, иска насилствено, по путински да сложи хората зад волана на електромобил..
    Една от стъпките в неговия план е, да се забранят другите алтернативи..
    -------------------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия»..
    ...Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.

    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта."

  93. 93 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Аз какво ви разправях, че има криза сред автопроизводителите,?
    —цитат от коментар 1 на atmanpg

    Криза - силно казано, но 'охлаждане' има - от поне година.
    —цитат от коментар 39 на инж. Ганев - малцинство от 5.87%


    Бе вижте най-големия пазар на планетата..:
    The country saw vehicle sales drop more than 12% in the first six months of 2019 ..
    Last year China’s car sales declined 2.8% to 28.08 million (paywall).

    28 080 000 милиона миналата година - 2018 , сега 12% по-малко !
    А вижте какво е било в 2017 ..

    2017
    According to China Association of Automobile Manufacturers (C.A.A.M), automakers in China delivered 28,226,616 passenger and light commercial vehicles in 2017. Volkswagen remained the best-selling brand followed by Honda..


    28 226 616 коли, начело "Фолксваген Китай" ..

    Де ги тез времена? А вие викате-няма криза.. как да няма бе?

    Аз ви викам 19 милиона по-малко за световния автомобилен пазар в момента, от пиковото производство в света .. вие ми сложихте 9 минуса ????

    Народе??????





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK