
© Анелия Николова
Щандът на "Ди Ер аутомобайл"
Автомобилният салон в София тази година ще се запомни с дебюта на пет марки, които досега не са присъствали на подобно изложение, а някои дори не са представени на българския пазар.
Такава е италианската Ди Ер (DR), която обяви амбиции за завоюване на 2% пазарен дял в дългосрочен план, което при сегашното ниво на пазара ще рече продажби на около 700 коли на година. Компанията носи инициалите на своя основател Масимо ди Ризио, като първите и модели се появяват през 2006 година.
Любопитна подробност е, че първоначално моделите на Ди Ер се продават не през дилърска мрежа, а през рекламни площи, разположени в супермаркетите. Към днешна дата марката има над 100 представителства в Италия, а вече търси и експанзия на външни пазари.
Гамата от модели на Ди Ер е изцяло обновена през миналата година, като всички те са в класа на кросоувърите. Автомобилите са с дължина 4.17, 4.35, 4.42 и 4.50 метра, като означенията има са съответно DR3, DR4. DR Evo5 и DR6.
© Анелия Николова Eлектрическият DR3 EV e с мoщнocт 122 кoнcки cили и има автономност 401 килoмeтрa
Всички модели се произвеждат в сътрудничество с китайските производители Chery и Jac по поръчка и дизайн на Ди Ер. Колите се довършват в завода в Италия в Макия ди Зерния.
Италианските кросоувъри използват четирицилиндрови бензинови двигатели, рaзрaбoткa нa австрийската инжeнeрнaтa кoмпaния АVL (Аnstаlt für Vеrbrеnnungskrаftmаsсhinеn List). Мощностите на моторите са 82, 106 и 126 к.с. и 150 конски сили, като всички модели могат да се поръчат на пропан-бутан, а DR4. DR Evo5 и DR6 и на метан.
Въпреки визията си на кросоувъри автомобилите на Ди Ер са само с предно предаване. В гамата на DR3 има и изцяло електрическа модификация, която все още е концептуална, но беше представена на салона в София.
Най-компактният модел е със стартова цена малко под 30 хил. лв., а най-големият струва минимум почти 40 хил. лв. Всички модели са с гаранция 5 години или 100 хил. км. В България гамата на Ди Ер се предлага от "Автомотор Корпорация", които от 27-години внасят френската марка "Ситроен".
Електрически от Китай
Втората марка, която до момента не присъства в България, но има амбиция да навлезе на пазара, предлага само електромобили и се казва "Ора" (Ora). Брандът е част от портфолиото на "Грейт уол" - най-големият частен производител на автомобили в Китай, който присъства у нас и с марката си "Хавал", обединяваща кросоувърите на китайците.
© Пресцентъра на автосалона Интересът към Ора АйКю е сериозен.
На салона е показан eлектромобилът "Ора Ай Кю" (Ora IQ), който е с дължина 4.44 метра и има мощност 163 конски сили. От вносителя на марките на "Грейт уол" - "Българска автомобилна индустрия", "Дневник" научи, че гамата на Ora включва няколко модела, като до няколко месеца ще се прецени кой от тях да бъде лансиран в България.
Лукс и върхови технологии от Франция
Премиум марката на PSA Group - Де Ес (DS Automobiles), е другият дебютант на Българския пазар. Брандът е лансиран през 2015 година, като преди това моделите на Де Ес бяха част от гамата на "Ситроен".
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 е хибрид с бензинов двигател и два електромотора, като разполага с обща системна мощност 300 конски сили и задвижване на 4-те колела. Кросоувърът е с дължина 4.57 метра, като на ток може да измине до 58 километра.
© Анелия Николова Щандът на Ди Ес, като на преден план е изцяло електрическият модел
Интериорът се отличава с използване на материали като Alcantara, зърнеста кожа или кожа напа и ювелирни детайли. Моделът разполага и с асистиращи системи, позволяващи му да покрие автономно шофиране от ниво две.
Цените на модела са между 59 хил. и 89 хил. лева за версиите с бензинови и дизелови мотори. Колко ще струва хибридът към момента няма яснота. Вторият представен в София модел е кръстен DS 3 CROSSBACK E-TENSE и е изцяло електрически. С един заряд той изминава повече от 300 километра, като също залага на дизайнерски елементи и върхови технологии.
При Де ЕС 3 ценовия диапазон е 49 хил. - 67 хил. лв. пак за версиите с традиционни двигатели. Няма яснота колко ще струва електромобилът.
Гамата на Де Ес се внася в България от "София Франс ауто", които представляват в страната "Пежо", "Исузу" "Пиаджо къмършъл вийкълс", мотоциклетните марки "Мото Гуци", "Пиаджо", "Априля", "Джилера" и "Веспа" и са собственик на един от дилърите на БМВ и МИНИ. Съвсем скоро предстои откриването на шоурум на DS Automobiles в София.
Кросоувъри от Индия
Най-големият производител на автомобили в Индия - "Махиндра", стъпи в България преди точно година, но за пръв път е на изложението в София. Както и италианците от DR, и те разчитат на кросоувър модели, което не е изненада предвид бума на търсенето на коли в такъв силует.
© Пресцентъра на автосалона
Гамата от модели включва компактния KUV100 (с дължина 3.7 метра) и седемместния XUV500 (дълъг 4.59 м). Вторият модел се предлага както с предно предаване, така и със задвижване 4Х4. "Махиндра" разчитат на добрата цена (от 22 400 лв. с ДДС за KUV 100 и 38 990 лв. и възможност за данъчен кредит за XUV500) и гаранцията от пет години.
Спортни модели от Испания
Последната дебютираща на автосалона и българския пазар автомобилна марка беше официално представена през март миналата година на автосалона в Женева. Тя носи името "Купра" (Cupra) и доскоро с нея се означаваха най-спортните версии на всички модели на испанския концерн "Сеат".
© Анелия Николова Щандът на "Купра" с единствения им модел за момента
Първият представен от "Купра" модел е на базата на кросоувъра "Сеат Атека". "Купра Атека" има мощност 300 конски сили, задвижване на четирите колела и предлага всичко най-добро като асистиращи системи и материали, което "Сеат" може да предложи към днешна дата. Цената на автомобила започва от почти 84 хил. лв., а за година той намери над 15 хил. купувачи. Предстои разширяване на гамата от модели на "Купра", като се работи включително по хибридна спортна кола.
И "Ролс-Ройс" за разкош
За пръв път на софийския автосалон щанд имаше и британската луксозна марка "Ролс-Ройс". Тя обаче все още не е официално представена в България, като от миналата година има единствено официален сервиз. На салона може да се види първият високопроходим модел на "Ролс-Ройс", кръстен "Кълинан". С предполагаема стартова цена от половин милион лева, това е най-скъпият експонат на изложението в София тази година.
© Анелия Николова
Както е известно, софийският автосалон продължава до 20 октомври в "Интер експо център" на бул. "Цариградско шосе", като в него не са представени само три от присъстващите на родния пазар марки - "Порше", "Инфинити" и "Лада". Изложителите общо са 75, като новите за България модели, в това число и минали фейслифт, са около 30, а експонатите са над 200 .
Основните технически характеристики на всички изложени модели и техните цени могат да се открият в каталога на автосалона, който се продава на касите на Интер Експо Център и по местата за разпространение на вестници и списания.
Таралеж
Рейтинг: 2838 НеутралноВсеки циган на Мерцедес, всяка кандидат мутра на БМВ! Майтапа на страни, хич не е на добре всеки отвсякъде да продава всякакви коли в България. Гаранции, обслужване, сервиз, части?
eti mehter
Рейтинг: 3338 ВеселоДо коментар [#1] от "Таралеж":
BukalemunА VW ще се продават ли ....?
дерибеев
Рейтинг: 3294 ВеселоДо коментар [#2] от "eti mehter":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васVW не се продава, само се купува
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4120 НеутралноПравилното име на Ролса е кУлинан на името на едноименния диамант.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!https://bg.wikipedia.org/wiki/Кулинан
Hawaii
Рейтинг: 3979 ВеселоПри толкова форумни руснаци и старообредни съветчици
прехласващи се по безаналоговите руски "технологии"
сме силно изненадани от липсата на руски коли.
Ей тъй - за задоволяване търсенето от форумните старообредници.....
Ха-хааааааааа
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Hawaii
Рейтинг: 3979 ВеселоТц.....
Сънувах как всеки ФОРУМЕН РУБЛОФИЛ
си е купил и кара РУСКА КОЛА
и с нея ПЪТУВА СЪС СЕМЕЙСТВОТО СИ НА КУРОРТ В КРИМ
Petleshev
Рейтинг: 2850 НеутралноДо коментар [#2] от "eti mehter":
Бивш tww09306483.Ще се продават. Старите германски ще са по-скъпи, от новите турски. ;)
dark'star
Рейтинг: 1655 Неутрално[quote#7:"Hawaii"][/quote]
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОсега съм на Лада Гранта ... чакам да пуснат българска кола на пазара
Цайко
Рейтинг: 978 НеутралноКитаецът е голям, дори името е преписал от модел на тойота.
hamiltonf
Рейтинг: 4107 ЛюбопитноПауновски, нещо за първия български спортен е-автомобил?
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.vassilun
Рейтинг: 4274 Неутрално""росоувърът е с дължина 4.57 метра, като на ток може да измине до 58 километра."
"На ток може да измине до 58 километра!"
Чудя се защо се мъчат да налагат хибриди! Та с този може да се стигне от София та чак до Ихтиман! Браво!
geordgeo
Рейтинг: 1025 ЛюбопитноНе се чуди, екстра са си хибридите и имат голямо бъдеще, особено в града. Като искаш да караш надалеч, си вземи бензинка или дизел, никой не те кара насила да си купуваш хибрид, д'ет се казва - за всеки влак си има пътници...
vassilun
Рейтинг: 4274 НеутралноДо коментар [#13] от "Дългия":
Може ли малко по-подробно защо да предпочета за града хибрид (пробег на ток до 58 км) пред чиста електричка (пробег на ток минимум 300 км)? Да се има предвид, че хибрид е доста по-скъп (поне 10%) от същия автомобил само на бензин. Да се има предвид, че "до 58 км" през юли-август (Жега - климатик) и през декември-февруари (студ - парно), означава "нула километра"!
Gunners
Рейтинг: 1205 НеутралноХубави коли,които обаче не са по джоба на всеки.
W140
Рейтинг: 533 НеутралноМодел на Ролс имаше и през 2007 година ;)
http://www.panoramio.com/user/1141979Billy Pilgrim
Рейтинг: 1995 НеутралноДо коментар [#1] от "Таралеж":
По добре такива нови коли отколкото таралясници. Не вярвам някоя от тези коли да е без гаранция.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1995 НеутралноДо коментар [#5] от "Hawaii":
Стига си тролил с тая русия бе. Кои са тия "форумни руснаци", виждам само няколко трола тук дето все за русия пишат и те са от твоята дружинка. Под всяка статия само за ЦСКА и Русия пишеш.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1995 НеутралноДо коментар [#12] от "vassilun":
Е че какъв ти е проблема, доколкото знам хибирдите действат на ток само до 30тина километра когато разхода на бензин е най-голям след това прехвърлят на бензин. Никой няма да кара по магистралата до Ихтиман на ток. Можеш да си вземеш и електромобил щом искаш ама ако закъсаш по пътя за ток какво правим. Ако човек не иска/не може да си позволи два автомобила, хибрида не е лош вариант, стига да можеш да си го купиш де.
geordgeo
Рейтинг: 1025 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "vassilun":
Не знам защо Вие трябва да предпочетете хибрида пред чистия бензин, знам защо аз бих го предпочел. И както казах вече - никой не ви кара да купувате нещо на сила...
fio41315648
Рейтинг: 269 ВеселоДо коментар [#9] от "dark'star":
И връзката е? Сам пишете, че савецкото не е кола, кранта!!!
fio41315648
Рейтинг: 269 ВеселоКато цяло излиза, че наистина новото е Грейт Уол, италианския му еквивалент и някакви индийци! Очакват ги невероятни успехи! Китайците например, ще могат цяла нова стена да сътворят, редейки негодните си автомобили един в/у друг!!!!
Hawaii
Рейтинг: 3979 ВеселоЩо да не пиша за русия, бре тавариш ?!?!
Ти и Бригадата като пишете колко безаналогови и авангардни били
руските "технологии" някой казва ли ви нещо ?!?!?!
КУПЕТЕ СИ РУСКА КОЛА петдесет и пето поколение
и вървете с нея В КРИМ НА КУРОРТ.
И тъщата рускиня вземете с вас....
vassilun
Рейтинг: 4274 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Дългия":
"Не знам защо Вие трябва да предпочетете хибрида пред чистия бензин, знам защо аз бих го предпочел. "
Бихте ли бил така добър да ме осведомите защо предпочитате хибрид за градско (пред електрически автомобил) и за извънградско (пред ДВГ)?
Благодаря!
simChо
Рейтинг: 1104 НеутралноРусоробче , без УАЗ и ЛАДА не можеш, а?
Чакай, тя ЛАДА май не е руска - остана ви УАЗ само ..
simChо
Рейтинг: 1104 НеутралноПиши!
Ама е неадекватно - иде реч за коли, цитират се марки .. Твоята Русия, ни в Дискусията, ни в материала е спомената ..
И изневиделица се изстъпваш ТИ и ни в кли, ни в ръкав се емваш, кой знае защо, да си пишеш за Русия?
Ми пиши ОК и то бързо, докато си на санитарите на компа, че може и да се върнат ..!
Поздрави
Поздрави
simChо
Рейтинг: 1104 НеутралноИма и евтини хибриди..
Милд-хибрид "Сузуки" Вагон Р примерно, почва от 8000$ ..
Ко му плащаш ..
А за град хибрид (и то милд, или микро) е по-добре, заради икономията (в град е най-голяма) и заради преместване на работната точка на двигателя ..
На ниски имаш страхотен въртящ момент (колата се купува по мощност, но се кара с въртящ момент)и си пъргав в градски условия ..
Ей примерно Е-троуг.. на ФИАТ-Крайслер .. има го на много коли, тука е за Джип ..
https://www.youtube.com/watch?v=VmGoh4Yhnxo&t=310s
https://www.youtube.com/watch?v=CyHFyIpUl00
Ей Мазда милд хибрид ..
https://www.youtube.com/watch?v=BJHAr4wA2fc
А микро-хибридът е по-скъп от чист бензин с 300-500$ ..
Ей "Сузукито" за което споменахме, че е малко и евтино ..
https://www.youtube.com/watch?v=xOQS0KUGFec
А емисиите и вредностите са драстично намалени.
И при бензина и при дизела!
Щото при преходните режими ни е преместена работната точка, а работа на празен ход (силно неефективна за двигателя и замърсяваща) въобще няма ..
А достатъчно ефективни микро-хибрид системи (с цена не повече от 200$) дават ефект на 10%-15% икономия на гориво и намаляване на емисии 20%-25% ..
https://www.youtube.com/watch?v=jRz2YzfHmtY
Революцията в батериите, в електродвигателите направи възможно евтини и ефективни решения!
Ето нови електродвигатели и системи.
Валео:
https://www.youtube.com/watch?v=VJSEQaxAh4c
Ей Бош .. :
https://www.youtube.com/watch?v=LTcYHeM90UY&t=43s
Но такива евтини хибриди, нямаше да са възможни без нови по-усъвършенствани акумулатори..
https://www.youtube.com/watch?v=64vg3Fkr7mY
П.П
И как да си без хибрид?
Вече системите са 12 волта /48 волта и така или иначе ти трябва ди-си/ди-си конвертор
https://www.youtube.com/watch?v=LvYQ9IfB7Yg&t=13s
https://www.youtube.com/watch?v=yhWAU0YewXE
Как без 48 волта?
Водната помпа на двигателя , усилителя на волана ,и какво ли не още са ти електро , турбото или комбинирано или е електросуперчарджър , компресорът на климатика ти е електро ..
simChо
Рейтинг: 1104 НеутралноКо му плащаш на хибрида?
Интегриран стартер/генератор така ли иначе ИМАШ .. и ти е по-евтин от стартера и генератора по отделно!
Батерии 48 в. вече има и оловни голямокапацитетни (но са малко по-скъпи от 12 волта ) и са с милион цикли заряд/разряд..
Електрониката просто се донастройва..
Конвертор, разни други джаджи .. ми ОК .. да не са златни?
Слагаш ги ..
Ей го Ланд Ровъра , примерно
https://www.youtube.com/watch?v=fB26EOyaH2g
А ефектът и за околната среда и за икономия на гориво и за каране е голям, сравнено с какви смешни пари си платил ..
simChо
Рейтинг: 1104 Неутрално58 км. му е съвсем излишно..
Както вече имах любезността да обясня.. микро и милд хибридите, нямат НИКАКВА идея, да вървят самостоятелно на батерии с километри!
Защото това би било, най-малкото свръхчудато..
ЗАЩО да ходят на батерии?
Ми айде да разгледаме общия случай..
-двигателя работи и зарежда акумулатор (при микро и милд, не винаги зарежда)
При това-част енергията от горенето цилиндрите , с някакво КПД отива в генератора и се преработва в ток..
-тоя ток , с някакво КПД отива в акумулатор, където оловен окис отива на анода (или не беше така) в електролит сярна киселина..
-от този акумулатор,с КПД вземаме ток, който минава по кабели, с КПД , с част от енергията ги загрява, и върти електромотор..
И в Интернет пише, че на 8 киловатчаса изразходена енергия от ДВГ, да върти генератори и да зарежда.. имаме получен 1 киловатчас на завъртян от акумулатора електромотор ..
Явно-някакви стари данни, щото новите генератори и батерии са по-ефективни..
Но все пак - изгаряме бензин, колкото да минем 20 километра с него .. и на ток не минаваме 20 километра, а 6, да речем.
И защо???
Пазим околната среда?
Или що???
Ми все едно да вземем бензин, да го сложим в агрегат "Хонда" да заредим батерии, да джиткаме с кола.. и да очакваме да изминем същото разстояние, както с бензина..
Ми няма да стане..
Та каква е идеята, да се джитка на ток, с хибрид зареден от двигател??
Вече имахме доста подобни разговори из форума и един субект реши да ми обяснява "ако си загрижен се движиш повече на ток"..
Ми аз съм загрижен, заради ставащото в БФС, ама защо да не измина на бензин 20 км. а да измина на ток 3 км.?
П.П
А защо инженерите са направили колата ДА Е И САМО НА ТОК е обяснено ..
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1995 НеутралноДо коментар [#23] от "Hawaii":
Дай пример бе трол, къде съм писал тия неща. Ти си под всяка статия с едно и също ЦСКА, Русия.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1995 НеутралноДо коментар [#24] от "vassilun":
Ми може би щото човека има нужда от кола която да позва и за градско и за извънградско :)
edin slep
Рейтинг: 585 НеутралноЧе ти всеки ден ли пътуваш извън града? Повечето хора изминават 10-30 километра на ден, а останалите и по-малко. Когато пътуваш извън града имаш 50 километра на батерия, а след това ДВГ. preklara rara
simChо
Рейтинг: 1104 НеутралноХавая си е всепризната Ушанка!
Той е влюбен във всичко руско и е способен да споменава, неадекватно и чудато Русия, под всякаква тема ..
Благодарен е, за Освобождението!
Прави му чест!
simChо
Рейтинг: 1104 НеутралноРублофил, като тебе?
Дето под всяка тема пише за руски неща?
ТИ, каква руска кола имаш, душко .. сподели ..
simChо
Рейтинг: 1104 НеутралноА каква ти е идеята, да изминеш 50 км. на батерия на магистралата?
Да припомним-за да изминеш 50 км. с ток, който ти е дошъл от двигателя , си изхабил бензин, колкото да изминеш 75-80 км. само на ДВГ..
Искаш да покажеш на околните колко си малоумен?