Новите марки на българския автомобилен пазар - кои са и на какво разчитат

Щандът на "Ди Ер аутомобайл"

© Анелия Николова

Щандът на "Ди Ер аутомобайл"



Автомобилният салон в София тази година ще се запомни с дебюта на пет марки, които досега не са присъствали на подобно изложение, а някои дори не са представени на българския пазар.


Такава е италианската Ди Ер (DR), която обяви амбиции за завоюване на 2% пазарен дял в дългосрочен план, което при сегашното ниво на пазара ще рече продажби на около 700 коли на година. Компанията носи инициалите на своя основател Масимо ди Ризио, като първите и модели се появяват през 2006 година.


Любопитна подробност е, че първоначално моделите на Ди Ер се продават не през дилърска мрежа, а през рекламни площи, разположени в супермаркетите. Към днешна дата марката има над 100 представителства в Италия, а вече търси и експанзия на външни пазари.




Гамата от модели на Ди Ер е изцяло обновена през миналата година, като всички те са в класа на кросоувърите. Автомобилите са с дължина 4.17, 4.35, 4.42 и 4.50 метра, като означенията има са съответно DR3, DR4. DR Evo5 и DR6.


Eлектрическият DR3 EV e с мoщнocт 122 кoнcки cили и има автономност 401 килoмeтрa

© Анелия Николова

Eлектрическият DR3 EV e с мoщнocт 122 кoнcки cили и има автономност 401 килoмeтрa


Всички модели се произвеждат в сътрудничество с китайските производители Chery и Jac по поръчка и дизайн на Ди Ер. Колите се довършват в завода в Италия в Макия ди Зерния.


Италианските кросоувъри използват четирицилиндрови бензинови двигатели, рaзрaбoткa нa австрийската инжeнeрнaтa кoмпaния АVL (Аnstаlt für Vеrbrеnnungskrаftmаsсhinеn List). Мощностите на моторите са 82, 106 и 126 к.с. и 150 конски сили, като всички модели могат да се поръчат на пропан-бутан, а DR4. DR Evo5 и DR6 и на метан.


Въпреки визията си на кросоувъри автомобилите на Ди Ер са само с предно предаване. В гамата на DR3 има и изцяло електрическа модификация, която все още е концептуална, но беше представена на салона в София.


Най-компактният модел е със стартова цена малко под 30 хил. лв., а най-големият струва минимум почти 40 хил. лв. Всички модели са с гаранция 5 години или 100 хил. км. В България гамата на Ди Ер се предлага от "Автомотор Корпорация", които от 27-години внасят френската марка "Ситроен".


Електрически от Китай


Втората марка, която до момента не присъства в България, но има амбиция да навлезе на пазара, предлага само електромобили и се казва "Ора" (Ora). Брандът е част от портфолиото на "Грейт уол" - най-големият частен производител на автомобили в Китай, който присъства у нас и с марката си "Хавал", обединяваща кросоувърите на китайците.


Интересът към Ора АйКю е сериозен.

© Пресцентъра на автосалона

Интересът към Ора АйКю е сериозен.


На салона е показан eлектромобилът "Ора Ай Кю" (Ora IQ), който е с дължина 4.44 метра и има мощност 163 конски сили. От вносителя на марките на "Грейт уол" - "Българска автомобилна индустрия", "Дневник" научи, че гамата на Ora включва няколко модела, като до няколко месеца ще се прецени кой от тях да бъде лансиран в България.


Лукс и върхови технологии от Франция


Премиум марката на PSA Group - Де Ес (DS Automobiles), е другият дебютант на Българския пазар. Брандът е лансиран през 2015 година, като преди това моделите на Де Ес бяха част от гамата на "Ситроен".


DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 е хибрид с бензинов двигател и два електромотора, като разполага с обща системна мощност 300 конски сили и задвижване на 4-те колела. Кросоувърът е с дължина 4.57 метра, като на ток може да измине до 58 километра.


Щандът на Ди Ес, като на преден план е изцяло електрическият модел

© Анелия Николова

Щандът на Ди Ес, като на преден план е изцяло електрическият модел


Интериорът се отличава с използване на материали като Alcantara, зърнеста кожа или кожа напа и ювелирни детайли. Моделът разполага и с асистиращи системи, позволяващи му да покрие автономно шофиране от ниво две.


Цените на модела са между 59 хил. и 89 хил. лева за версиите с бензинови и дизелови мотори. Колко ще струва хибридът към момента няма яснота. Вторият представен в София модел е кръстен DS 3 CROSSBACK E-TENSE и е изцяло електрически. С един заряд той изминава повече от 300 километра, като също залага на дизайнерски елементи и върхови технологии.


При Де ЕС 3 ценовия диапазон е 49 хил. - 67 хил. лв. пак за версиите с традиционни двигатели. Няма яснота колко ще струва електромобилът.


Гамата на Де Ес се внася в България от "София Франс ауто", които представляват в страната "Пежо", "Исузу" "Пиаджо къмършъл вийкълс", мотоциклетните марки "Мото Гуци", "Пиаджо", "Априля", "Джилера" и "Веспа" и са собственик на един от дилърите на БМВ и МИНИ. Съвсем скоро предстои откриването на шоурум на DS Automobiles в София.


Кросоувъри от Индия


Най-големият производител на автомобили в Индия - "Махиндра", стъпи в България преди точно година, но за пръв път е на изложението в София. Както и италианците от DR, и те разчитат на кросоувър модели, което не е изненада предвид бума на търсенето на коли в такъв силует.


Новите марки на българския автомобилен пазар - кои са и на какво разчитат

© Пресцентъра на автосалона


Гамата от модели включва компактния KUV100 (с дължина 3.7 метра) и седемместния XUV500 (дълъг 4.59 м). Вторият модел се предлага както с предно предаване, така и със задвижване 4Х4. "Махиндра" разчитат на добрата цена (от 22 400 лв. с ДДС за KUV 100 и 38 990 лв. и възможност за данъчен кредит за XUV500) и гаранцията от пет години.


Спортни модели от Испания


Последната дебютираща на автосалона и българския пазар автомобилна марка беше официално представена през март миналата година на автосалона в Женева. Тя носи името "Купра" (Cupra) и доскоро с нея се означаваха най-спортните версии на всички модели на испанския концерн "Сеат".


Щандът на "Купра" с единствения им модел за момента

© Анелия Николова

Щандът на "Купра" с единствения им модел за момента


Първият представен от "Купра" модел е на базата на кросоувъра "Сеат Атека". "Купра Атека" има мощност 300 конски сили, задвижване на четирите колела и предлага всичко най-добро като асистиращи системи и материали, което "Сеат" може да предложи към днешна дата. Цената на автомобила започва от почти 84 хил. лв., а за година той намери над 15 хил. купувачи. Предстои разширяване на гамата от модели на "Купра", като се работи включително по хибридна спортна кола.


И "Ролс-Ройс" за разкош


За пръв път на софийския автосалон щанд имаше и британската луксозна марка "Ролс-Ройс". Тя обаче все още не е официално представена в България, като от миналата година има единствено официален сервиз. На салона може да се види първият високопроходим модел на "Ролс-Ройс", кръстен "Кълинан". С предполагаема стартова цена от половин милион лева, това е най-скъпият експонат на изложението в София тази година.


Новите марки на българския автомобилен пазар - кои са и на какво разчитат

© Анелия Николова


Както е известно, софийският автосалон продължава до 20 октомври в "Интер експо център" на бул. "Цариградско шосе", като в него не са представени само три от присъстващите на родния пазар марки - "Порше", "Инфинити" и "Лада". Изложителите общо са 75, като новите за България модели, в това число и минали фейслифт, са около 30, а експонатите са над 200 .


Основните технически характеристики на всички изложени модели и техните цени могат да се открият в каталога на автосалона, който се продава на касите на Интер Експо Център и по местата за разпространение на вестници и списания.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK