Плевнелиев: България ще опита да привлече "Фолксваген" с удвояване на инвестицията

Плевнелиев: България ще опита да привлече "Фолксваген" с удвояване на инвестицията

© Анелия Николова



След решението на "Фолксваген" да замрази за момента финализирането на договора с Турция за изграждане на нов завод на нейна територия, България ще направи нов опит да привлече концерна, каза почетният председател на автомобилния клъстер в страната и президент 2012-2017 г. Росен Плевнелиев, предаде БНР.


Както е известно, операцията на Турция в Сирия накара гeрманския автомобилен гигант да спре за момента работата по проекта. Източници от управителния съвет на "Фолксваген" съобщиха в началото на седмицата, че няма опасност от прекратяване на проекта, а той само ще се забави. В последствие премиерът на провинция Долна Саксония, която държи над 20% от акциите в концерна, обяви, че за момента изключва вероятността за строеж.


"Картините, които виждаме от Северна Сирия, са ужасни. Военната офанзива е очевидно нарушение на международното право. Не мога да си представя, че при тези условия "Фолксваген" би направил инвестиция за милиарди в Турция", казва Шефан Вайл.




На този фон Плевнелиев казва пред БНР, че България подобрява параметрите на офертата си към автомобилния концерн "Фолксваген". Държавата е готова да инвестира в проекта 260 млн. евро вместо 135 млн. евро, казва той. Така заедно с терена и прилежащата инфраструктура, които българското правителство ще предостави на германския концерн, стойността на държавната помощ може да достигне около 800 млн. евро.


"Можем да разширим сътрудничеството във "Фолксваген" например в различни сфери. България тепърва ще изгражда електрическа инфраструктура за електрически автомобили. Също така имаме идеи как с допълнителни инфраструктурни и образователни мерки да подкрепим концерна "Фолксваген", посочва Плевнелиев пред БНР.


Той изразява надежда, че надзорният съвет на компанията ще отложи окончателното си решение за ноември, за да преразгледа намеренията си за мястото на инвестицията.


Теренът на "Кремиковци" отива към Елин Пелин


За да може увеличената държавна помощ да се приеме от Европейската комисия, теренът, който е с площ около 8 квадратни километра и се намира в източния край на София, ще бъде прехвърлен към съседната община Елин Пелин. Там заради по-слабата икономика са позволени двойно по-високи субсидии, отколкото в столицата, посочва "Дойче веле". Става въпрос за част от терена, на който беше разположен металургичният комбинат "Кремиковци". Очакваната първоначална сума на вложението за изграждане на новия завод на "Фолксваген" да е около 1.1 милиард евро.


В началото на месеца, когато стана ясно, че "Фолксваген" почти сигурно ще изгради завода си в Турция, финансовият министър Владислав Горанов обяви, че такива инвеститори "искат много привилегии, на 100 процента изградена инфраструктура и съпътстваща такава". "Всъщност такива компании очакват домакините да извършат инвестицията, а те да дойдат само с "ноу-хауто" и технологията, но това могат да си го позволят големите държави", каза тогава Горанов. Той уточни, че 90% от преговорите с гиганта са били за инфраструктура от всякакъв вид.


Голямото разочарование


През миналата седмица Росен Плевнелиев пък обяви в интервю за германския вестник "Ханделсблат", че разочарованието от "Фолксваген" на Балканите е голямо. Той изказва и разочарованието си, че вместо подкрепа от федералното канцлерство България е чула само "красиви думи" и общи обещания.


Плевнелиев е недоволен и от факта, че конкуренцията от страна на Турция не е била лоялна, като южната ни съседка е обещала да купува 40 000 автомобила годишно, което е нарушение на правилата за субсидиране. "Подобно нещо е невъзможно да се случи в ЕС. Това беше неравен двубой и "Фолксваген" всъщност би трябвало да отстоява лоялната конкуренция", казва още Плевнелиев. Той обобщава, че решението на "Фолксваген" отслабва Европейския съюз.


"Това отслабва германските политици с техните искания за повече върховенство на закона в балканските страни. Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди хора са по затворите. А сега го подкрепят с милиардна инвестиция от Германия", посочва още Плевнелиев.


В момента автомобилният сектор създава около 10% от БВП на България, като по данни на "Аутомотив Клъстер България" той включва около 220 предприятия с 65 000 служители и оборот от 5 млрд. евро.


Румъния се връща в играта


Междувременно Румъния заяви амбиции да се върне в играта за завода на "Фолксваген". Румънския министър на търговията Стефан Раду Опреа, цитиран от вестник "Зиарул финанчиар", казва, че страната е започнала нови разговори с "Фолксваген Груп". Той изтъква, че Румъния предлага "много добри" индустриални условия и за разлика от България там няма проблем с наемането на квалифицирани работници.

Коментари (198)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8046 Весело

    ''Браво на Роско! Изкара им акълеца и и накара турците да нападнат кюрдите. Само и само неговият клъстер да се наклъсти в Кремиковци. ''

    Богомил Бонев

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2121 Неутрално

    Хейтърите ще бълват здраво!
    Все още мачът не е решен и Отечеството има шанс!!!

  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3241 Неутрално

    "... Така, заедно с терена и прилежащата инфраструктура, които българското правителство ще предостави на германския концерн, стойността на държавната помощ може да достигне около 800 млн. евро..."!

    И къде все пак е този терен? И каква е прилежащата инфраструктура?

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 817 Неутрално
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2121 Неутрално

    Вече се размириса здраво!!!
    Очевидно с подобни хейтъри не сме способни на обща воля и общо усилие за постигане на важна обща цел
    Жалко!

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Плевньо кой знае колко пари взима от България за да "лобира" . Само дето с нулев резултат. Проблемът не е в Плевнята - с него и без него резултата ще е един и съща защото борда на директорите на всяка голяма корпорация в света въобще не му пука за мнението на някакво Плевне... В момент когато света влиза в нова световна икономическ криза едва ли е разумно да се строят нови мощности, затова завод на Фоксваген с голяма вероятност няма да бъде строен където и да било в близките години. Едва ли има банка която би финансирала подобно начинание. Естествено че личния интерес на Плевнята е да има повод да му се плаща още докато може...

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Не са проблемът инвестициите, а корупцията!
    Тази проста истина не е проумел още Плевнелиев...!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  10. 10 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 237 Неутрално

    И как в Румъния ще купуват за държавата Фолксвагени за сметка на Дачиите :) Пък и ме съм сигурен колко е безпроблемно да се наемат висококвалифицирани кадри там. Сагата е голяма. Но все пак да внимаваме какво си пожелаваме. Едва ли ще потече мед и масло, ако построят завод у нас. При една автомобилна криза или рязко увеличаване на електричките в бъдеще може да настъпи масово отстъпление от ДВГ и много хора да останат без работа.

  11. 11 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#6] от ".NET":

    Тоя човечец има толквоа влияние къде ще е завода на Фоксваген колкото и имама на Александрия, Мислиш ли че борда на Фоксваген който правлява активи за стотици милиарди се съобразява с мениоето на някакво българско Плевне? Ми ако беше така то направо щяха да си назначат Плевнето за консултант най малкото. Ама Плевнето му плаща българското правителство демек матряла, а не Фоксваген и до сег ане е известно Плевнето да е донесло 1 лев на България камо ли от Фоксваген милаирд.

  12. 12 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 678 Весело

    Като им знам квалификацията на румънците и ме напушва на смях. Заводите за производство на автомобили в момента са толкова роботизирани, че работниците са там само за елементарни операции, колкото да не напълно пуста линията. Всичко опира до държавна помощ и нивото на корупция в държавата кандидат.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  13. 13 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1770 Любопитно

    ...и като увеличим държавната помощ до нерегламентирани размери и лошият ЕС ни пребие през ръцете като спре парите по ЕС програмите, за субсидии на земеделци, за пътища, за саниране и всякакви други, които са повече отколкото Фолксфаген би инвестирал някога във България и всички засегнати от спирането на тия пари скочат какво става?

    мурзилка
  14. 14 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Всичко опира до държавна помощ и нивото на корупция в държавата кандидат.
    —цитат от коментар 12 на The sphere

    верно?
    що Туркието е по корупция с нулев индекс не ли?

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    По-добре е да дойдат Хюндай. Те поне ще дойдат със съвременни технологии, а не като фауветата с остарели.

  17. 17 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1840 Весело

    Тоя клет човечец пак се е изокал...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  18. 18 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Подаряват ти терен, строят ти прилежащата инфраструктура, дават ти и готови пари, всичко общо около 800 млн евро, и после те продават по вестниците за "инвеститор".

    За сравнение инвестицията в Турция се оценява на 1,45 млрд евро...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  19. 19 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Тоест, не са си свършили работата като хората първия път и да пропуснали това решение. Не е ли малко късно да се сетят за тази възможност?

  20. 20 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2121 Неутрално

    До коментар [#9] от "Рим":

    Според Вас в страната на ибриците ИЗОБЩО няма корупция - така ли
    Не е лошо да се мисли преди да се пише
    Който може де!!!

  21. 21 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Интересно?
    Защо на моята фирма държавата не ми удвоява инвестицията?
    Не че държавата ми е дала и 1,00 лев.
    Ей така, защото г-н Плевнелиев е казал.
    А после?
    Нерегламетирана държавна помощ?

    Panta rhei....
  22. 22 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Този нещастен човечец защо, по дяволите, бута този завод да е до София? Това окончателно ще дебалансира България в полза на тлъстия мастодонт София. Това е абсурдно и е политическо не късогледство, а слепота. Този завод трябва да е в провинцията. Терени бол.
    —цитат от коментар 6 на .NET


    Ама как бе! Цяла България е заедно с Боко и това ги прави столичани! Нямат какво да ядат? Да питат Боко за картофи или за овце...

  23. 23 Профил на v.n.t.news
    v.n.t.news
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Държавата е готово да инвестира в проекта 260 млн. евро вместо 135 млн. евро, казва той. Така заедно с терена и прилежащата инфраструктура, които българското правителство ще предостави на германския концерн, стойността на държавната помощ може да достигне около 800 млн. евро.
    -------------
    Нищо не е . На фона на локвата в Белене са си джобни пари . Аз съм ЗА !

  24. 24 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Не са проблемът инвестициите, а корупцията! Тази проста истина не е проумел още Плевнелиев...!
    —цитат от коментар 9 на Рим


    Проумел я е, ама като познава шефа си знае, че това е константа.

  25. 25 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Чехльо Банов - кого лъжеш, бе ? Те ти биха дузпата от центъра, а сега като топката е в мрежата ти се надяваш съдията да отмени гола. Бегай си при синоптичката - силата ти е в прогнозата за времето. Няма да се учудя ако две дена преди изборите ти и Боко обявите, че немците тука ще правят завода.

  26. 26 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#10] от "galin83":

    Споко, за да останат без работа, означава да са я имали преди това. За много българи ходенето на работа го знаят от разкази и от телевизията.

  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3241 Неутрално

    До коментар [#16] от "442":

    Аха...! А след Хюндаи ще започнем и цели проводници да правим. ;)

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1742 Весело

    Не са проблемът инвестициите, а корупцията! Тази проста истина не е проумел още Плевнелиев...!
    —цитат от коментар 9 на Рим


    Като пишеш поне мисли, ясно е че като гласуваш редовно за трипроцентовите не го правиш.

    При Ердо, няма корупция и всичко е демократично сигурно, че ги избраха тях.

  29. 29 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1253 Весело

    ей го шефа на паркинзите ве,пак развърза тирбата с обещанията/лъжите:)))


    ако сподели къде ще се намерят 5000 квалифицирани кадъра да работят в завода за 1000 лв, на три смени,цена няма да има:))))

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#16] от "442":

    Па най-добре да дойдат Еърбъс и Боинг, заедно с Логхийт Мартин. Снощи го видях на сън.

  32. 32 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Бързо хейтърите под строй

  33. 33 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Плевньо кой знае колко пари взима от България за да "лобира" . Само дето с нулев резултат. Проблемът не е в Плевнята - с него и без него резултата ще е един и съща защото борда на директорите на всяка голяма корпорация в света въобще не му пука за мнението на някакво Плевне... В момент когато света влиза в нова световна икономическ криза едва ли е разумно да се строят нови мощности, затова завод на Фоксваген с голяма вероятност няма да бъде строен където и да било в близките години. Едва ли има банка която би финансирала подобно начинание. Естествено че личния интерес на Плевнята е да има повод да му се плаща още докато може...
    —цитат от коментар 7 на jobssboj


    Едва ли си чувАл за Фолксваген банк, не се притеснявай за финансирането. Почти всяка голяма автомобилна фирма си има собствена банка, чрез която си финансира продажбите или лизинговането на колите.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  34. 34 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#12] от "The sphere":

    Анджак де по принцип конвеитът е измислен от унгарец и внедрен от Форд.
    За да може ниско квалифицирани работници да извършват еднообразна и нискозаплатена работа.
    Къде в един автомобилен завод се извършва високо квалифицирана работа?
    Освен за настройката и подръжката на роботите.
    А и тази държавна помощ не е много ОК докато я има има завод когато я няма чао рагаци.
    На мамалигарите явно им е къса паметта.
    Не беше толкова отдавна когато откриха с фанфари завод на Нокия и като секнаха помилувките бързо бързо от Нокия го закриха.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  35. 35 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#12] от "The sphere":

    Е сега да коментираме заводи за автомобили при положение че явно си нямаме идея какво е това е меко казано същото акто да коментираме и заводи за балистични ракети. Факт е че заетите в автомобилната индустрия и свързаните производства са милиони въопреки роботизацията и автоматизацията. Следователно е малко вероятно да са там само за да наблюдват процесите.

  36. 36 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Хайде дано да запълним комунистическата дупка "Кремиковци".

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  37. 37 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1352 Весело

    "Военната офанзива е очевидно нарушение на международното право."

    Бившият бързо загърби нашия верен евроатлантически съюзник и брат по оръжие от южния фланг. И то в момент, когато Ердо най-много има нужда от подкрепа ...

    over the under
  38. 38 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    Проблемът е, че докато е ясно защо не трябва да са в Турция, ни убягват причините, поради които трябва да са в България.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  39. 39 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Така заедно с терена и прилежащата инфраструктура, които българското правителство ще предостави на германския концерн, стойността на държавната помощ може да достигне около 800 млн. евро.
    ===================================================================

    Е, добре, държавната помощ за частен инвеститор не е ли против правилата на ЕС?

  40. 40 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#35] от "jobssboj":

    Ама къде пише, че всики в тоя форум са еднакви?! Какво пречи да пише някой, който не само си има представа от такъв завод, ами и работи в него?

  41. 41 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#20] от "selqnin":

    Това че в турция нямало коруипция е очевадно нелепо и смешно. Още повече че корпорациите имат изгода ако в държавите има коруопция защото те печелят от нея. Примерно Сименс от Гърция спечелиха милаирди от корупционни поръчки. Никой ен коментира как се взимат решеняита от големите корпорации а те неизменно минават през банките коит оги кредитират защо няма голяма идустриална корпрация в света кяото да не е затънала в дългове. А банките кредитират проекти които 1 носят печалба 2. са политически изгодни на фианнсовата индустрия. Всъщност политическяи риск е точно този които не мже да бъде оценен от никой друг в моемнта освен от банките. Затова решеняит на всяка корпорация са по-скоро решеняита на техните банки кредитори а не на самите тях,

  42. 42 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#21] от "Molossian":

    За ЕТ с един служител и същевременно "Президент" не се предвижда държавна помощ, освен ако искаш да инвестираш и наемеш един работник, тогава и терен, и пътища ще има и държавата ще ти изкупува доматите на преференциални цени.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  43. 43 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Що за капитализъм най-големият производител да проси пари от държавата?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  44. 44 Профил на Полковник Чепига
    Полковник Чепига
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Ако платим цялата инвестиция ще е още по-сигурно! И ако разкараме някои комсомолски сополи от публичния живот.

    L'espoir fait la vie
  45. 45 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3572 Неутрално

    Държавната помощ може да стигне 800 милиона евро. А защо направо не ги осиновим?

  46. 46 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#40] от "Oleg Shishmanov":

    Ами чудесно ако работиш в завод за автомобили ама както ти каза едва ли са мнотго в този форум които работят в автомобилни заводи така че да се кометира тази тема е безмислено. По важното което може да се коментира от всеки независимо къде работи е факта че заетите в автомобилната индистрия и свързанитеп роизводства са милиони и едва ли някой плаща заплатите на милиони само за да наблюдават процесите. Това е факт все пак.

  47. 47 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    Е сега ли се сетиха за хватката с Елин Пелин и по-големите помощи? Нали уж бяха направили и невъзможното досега.

  48. 48 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#43] от "zo":

    "Що за капитализъм най-големият производител да проси пари от държавата"

    Нали помниш, че американските Марици са с 15 годишни гарантирани от държавата договори. Те нашите нови съюзници така го разбират капитализма а иначе им дай да обясняват за силата на пазара, в това равни нямат.

  49. 49 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Гневно

    За гнусните руски тролове е по-важно да оплюят Плевенлиев отколкото да оценят усилията му да привлече Волксваген в България. Винаги съм казвал, че основната причина българите да сме бедни и нещастни е руската пета колона в България.
    Дачия е най-голямата фирма в Румъния и имат приходи от завода над 10 милиарда на година. Към този завод има съпътстващи бизнеси като доставка на материали и части, строителство на самия завод, изхранване на работниците и др. които докарват още няколко милиарда.
    Най-голямата фирма в България е "Лукойл" и не прави и 1/4 от парите на Дачия, не плаща никакви данъци в Българя, мами с доставките, данъчните нямат достъп до пристанище "Росенец" , не поддържа сериозни съпътстващи бизнеси в България.

    А Волксваген е по-голяма фирма от Рено и ще прави по голям оборот от Дачия. Отделно ще завалят поръчки за заводите за части в България!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  50. 50 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Не са проблемът инвестициите, а корупцията! Тази проста истина не е проумел още Плевнелиев...!
    —цитат от коментар 9 на Рим


    Изумително тъпо изказване, като се има предвид, че конкурент на България е Турция. Предимствата на Турция в тази " битка " са добре известни и не са едно и две, но да сложиш нивото на корупция сред тях е меко казано слабоумно.

  51. 51 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    И как в Румъния ще купуват за държавата Фолксвагени за сметка на Дачиите :) Пък и ме съм сигурен колко е безпроблемно да се наемат висококвалифицирани кадри там. Сагата е голяма. Но все пак да внимаваме какво си пожелаваме. Едва ли ще потече мед и масло, ако построят завод у нас. При една автомобилна криза или рязко увеличаване на електричките в бъдеще може да настъпи масово отстъпление от ДВГ и много хора да останат без работа.
    —цитат от коментар 10 на galin83


    Евала бе, Ти фалира най-голямата автомобилна фирма в света преди да са построили завода бе хахахахахахаха

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  52. 52 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    До коментар [#11] от "jobssboj":

    Предложението е на българската държава руски троле!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  53. 53 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    Пак ще духаш супата, чехъл пробит. WV ясно ви показаха , че дори и бомби да падат, пак няма да дойдат при наглите мутро-милицонерски отрепки на Буда и жалкия гурльо Гуранов
    —цитат от коментар 15 на Vrijheid


    Ти не искаш да дойдат, само за да му е зле на "чехъла пробит"? Повярвай ми. Ти ще си останеш цял живот беден и ще живееш в мизерна държава. Той Ердоган е по-тъп от теб, как мислиш,защото иска да вземе завода? Каде ви намират такива бе?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  54. 54 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#49] от "iak":

    "За гнусните руски тролове е по-важно да оплюят Плевенлиев отколкото да оценят усилията му да привлече Волксваген в България"

    Те усилията му както виждаме са свързани с харченето на нашите пари. Старият комунистически почин: другари, дайте да дадем.

  55. 55 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1205 Весело

    Така заедно с терена и прилежащата инфраструктура, които българското правителство ще предостави на германския концерн, стойността на държавната помощ може да достигне около 800 млн. евро.
    ------------------------------------------
    Да, ама държавата взима заеми при 1.5%, което си е алтернативна цена от 12 млн евро лихва на година. 24 000 000 : 5000 = 4800 на човек. Излиза, че за да сме на сметка трябва средната заплата в завода на Холцваген да е 48000 лв...
    Много яко държавата се разполага с чужди пари...

  56. 56 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    ей го шефа на паркинзите ве,пак развърза тирбата с обещанията/лъжите:)))ако сподели къде ще се намерят 5000 квалифицирани кадъра да работят в завода за 1000 лв, на три смени,цена няма да има:))))
    —цитат от коментар 29 на САЩ се управлява от Риад


    Хахахаа в 2 милионна София нямало 5000 квалифицирани кадъра. Това руските тролове нямате край в глупостта си :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  57. 57 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Докато в тази територия се вихрят кремълски подлоги никой нормален голям инвеститор няма да припари в мафиотския мутростан.
    Борисовци,Цацаровци, Гешефци, Магдалинчевци и така нататък докато са на такива позиции ,инвестиции, АМА ДРУГ ПЪТ!
    Но така си решава ма'тряла,гледа със зяпнала уста и течащи лиги, и след втората ракия крещи пред телевизора: Костов е виновен.
    Материала, материала.

  58. 58 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    До коментар [#21] от "Molossian":

    Защото твоята фира не може да осигури милиардни приходи на държавата и хиляди високо заплатени работни места.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  59. 59 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8046 Весело

    До коментар [#3] от "Petleshev":

    В Кремиковци....и оттам по инфраструктурата по 2000 автомобила на ден...............!!! :)

    karabastun1@abv.bg
  60. 60 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#9] от "Рим":

    "Не са проблемът инвестициите, а корупцията!"

    Трольо, инвеститори от такъв ранг просто няма къде да се сблъскат с корупция.
    Само като щракнат с пръсти и свирнат ще получат още на следващия ден и разрешителни, и документи, и пътища, та дори и Баце лично ще им занесе каквото поискат.
    Толкова ли нямаш акъл да се сетиш, че няма човек в държавата, който да посмее да поиска подкуп от ФВ. Това не ти е Едноличен търговец с персонал собственика и жена му.

  61. 61 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    Доста нереални очаквания на г-н Плевнелиев. "Фолксваген" обяви, че не се отказва, а само временно замразява работата до изясняване на ситуацията с кюрдите. Просто България е най-добре да забрави за големите инвестиции и заводи от миналото и да търси ниши там където може да участва като пълноправен партньор, от ранните оранжерийни зеленчуци до софтуер, бутикови изделия на леката промишленост и други ниско-серийни съвременни производства.

  62. 62 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#6] от ".NET":

    Защото теренът е на ПИБ, а Цеко трябва да захлеби и той.
    Вторият лифт може и да не тръгне скоро, та компенсация един вид.

  63. 63 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Пак ли задължавате българския данъкоплатец с 800 милиона ЕВРО инвестиция, само а може ГЕРБ да си прави реклама ?!?

    Ако от "1 милиард инвестиция" на Фолксваген, 80% ще е от най-бедния данъкоплатец в ЕС, по добре да намалите данъците и просто да не взимате парите от хората!!!!

    Така може поне да останат в България.

  64. 64 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#49] от "iak":"За гнусните руски тролове е по-важно да оплюят Плевенлиев отколкото да оценят усилията му да привлече Волксваген в България"Те усилията му както виждаме са свързани с харченето на нашите пари. Старият комунистически почин: другари, дайте да дадем.
    —цитат от коментар 54 на moreee


    Какви български пари е изхарчил руски троле? Или щом си руски трол лъжеш по навик. То в цяла Русия няма една истина там всичко е измислица.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  65. 65 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#42] от "proventuss":

    Бе не съм баш с един служител, пък хептен не съм и ЕТ, ама викам че уж все сме честни частници, ама някой са по-честни. А?

    Panta rhei....
  66. 66 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    Пред Румъния бледнеем

  67. 67 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    Така заедно с терена и прилежащата инфраструктура, които българското правителство ще предостави на германския концерн, стойността на държавната помощ може да достигне около 800 млн. евро.------------------------------------------Да, ама държавата взима заеми при 1.5%, което си е алтернативна цена от 12 млн евро лихва на година. 24 000 000 : 5000 = 4800 на човек. Излиза, че за да сме на сметка трябва средната заплата в завода на Холцваген да е 48000 лв...Много яко държавата се разполага с чужди пари...
    —цитат от коментар 55 на puknatastotinka


    Поредния руски трол, който няма грамотност - 6-ти клас :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  68. 68 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#57] от "anty":

    Глупостта била присъща на хората. Съдейки по глупостите, които си нацвъкал това определено е така. Турция купи руски Ц- 400. Турция строи Турски поток. В Турция АЕЦ строят Росатом. Ердоган е един от най- близките политици до Путин. И при всичко това, някакъв тъпак говори за кремълски подлоги и големи инвеститори.
    Материала, материала.

  69. 69 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#49] от "iak":

    Добре ама усилията на Плевната не са безплатни все пак а резултатите до този моемнт както и в предишните м опити да привлича инвестиции от Бил Гейтс, Гугл и прочие все завършваха на нула. Сега едно е услия друго е резуклтати а тоя пич до сега резултатир му са нула а е взел милиони...

  70. 70 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    Доста нереални очаквания на г-н Плевнелиев. "Фолксваген" обяви, че не се отказва, а само временно замразява работата до изясняване на ситуацията с кюрдите. Просто България е най-добре да забрави за големите инвестиции и заводи от миналото и да търси ниши там където може да участва като пълноправен партньор, от ранните оранжерийни зеленчуци до софтуер, бутикови изделия на леката промишленост и други ниско-серийни съвременни производства.
    —цитат от коментар 61 на daskal1


    Предния руски трол. Най-много автомобили на глава от населението в Европа се произвеждат в ............................................................................................................... Словакия. Има 5 завода на различни марки. Този завод спокойно може да дийде в България, ако правителството започне сериозно да помага на г-н Плевенлиев.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  71. 71 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#9] от "Рим":

    Интересно ако проблемът им е корупцията защо ще вземат да ходят в Туриця точно хахаха. Да бяха отишли в Швеция да има логиак това което си наредил ама все пак като пишеш е хубаво и да се мисли понякога...

  72. 72 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#49] от "iak":Добре ама усилията на Плевната не са безплатни все пак а резултатите до този моемнт както и в предишните м опити да привлича инвестиции от Бил Гейтс, Гугл и прочие все завършваха на нула. Сега едно е услия друго е резуклтати а тоя пич до сега резултатир му са нула а е взел милиони...
    —цитат от коментар 69 на jobssboj


    1. Усилията в Румъния и в Сърбия също завършиха на нула. Но не се отказват да се борят, защото залогът е огромен.
    2. кой ти каза, че г-н Плевенлиев взима пари от българската държава и колко взима?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  73. 73 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#51] от "iak":

    Никой не съм фалирал, просто си закриват завода и се изнасят много по-бързо отколкото са дошли, пък у дома ще си продават това, което върви. Справка Словакия.

  74. 74 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Не харесвам Плевнелиев, но в случая се опитва да е полезен и да привлече един знаков и стратегически инвеститор в България. Желая му успех и ако все още има малък шанс да спечелим надцакването, трябва да се опитаме.

  75. 75 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Пред Румъния бледнеем
    —цитат от коментар 66 на arcanum


    Румъния си има завод. Там ще почнат да се конкурират марките. Не случайно България изпревари Румъния. Турците са единствените ни конкуренти. Дано се възползваме от ситуацията. врабчето каца един път на рамото. Сега е момента Нашите евродепутати да раздухат яко случая. Все пак някаква сериозна работа да свършат!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  76. 76 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 990 Любопитно

    А бронирани машини за армията от американците ли ще купуваме пак?

  77. 77 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#73] от "galin83":

    Никой не си фалирал, ама закриваш завода преди да са го построили хахахахахах
    Ако заводът дойде в България БВП-то ще се вдигне поне с 10 %. Всички ще го усетим. Проблемът е че много трудно ще се преборим с турците. Там разбира се е много по-изгодно за Фолксваген. Дано се възползваме от ситуацията!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  78. 78 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    2049 година: България обявява, че макс до 6 месеца Фолскваген ше строи у нас

  79. 79 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    По-добре е да дойдат Хюндай....
    —цитат от коментар 16 на 442


    Хюндай (само че Hyundai Heavy Industries) е тук от 20 и повече години и определено желае да продаде българското подразделение и да се измекне от България. Така че автомобилният Хюндай няма никаква вероятност да дойде тук, в страната на Тиквениците.

    Eddie lives... somewhere in time!
  80. 80 Профил на Citizen
    Citizen
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Днес от Пресцентъра съобщиха, че в ранните сутрешни часове в сградата на "Дондуков" се е провела среща с представители на Тесла, след която производителите на Тесли са направили и оглед на терен в землищетто на с. Чуйпетлово. На терена, предложен им от домакините, се планира да бъде реализирана мащабна по обем инвестиция. От фирмата са решени до края на годината да открият нов цех за производство на Тесли. Планираният обем е повече от 100 000 броя годишно. Теслите ще бъдат с букови дръжки.

  81. 81 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#68] от "zle_platen_trol":

    Като гледам " високия" стандарт на живота в Русия, май наистина материала, материала нещо не е наред.
    А както се хвърляш по матросовски в защита на джуджето Путин-късия и Ердоган-шашевия си живо доказателство за тъпотията на трочетата руско-кмуноидни.
    Не се притеснявай тя простотията е до гроб така,че нямаш никакви шансове за ментално подобрение.
    Материала, материала.

  82. 82 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    ...Защото теренът е на ПИБ...
    —цитат от коментар 62 на мики маус


    Има си хас да не е на някой "наш" човек! Затова и ни подминават големите инвеститори...

    Eddie lives... somewhere in time!
  83. 83 Профил на иванчолаков
    иванчолаков
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Престанете!Повръща ми се вече от тази тема...!

  84. 84 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2829 Весело

    Защо се напъва Плевнелиев за този загубен проект.
    С тези пари можем да построим и газопровод и АЕЦ Белене.

    подпис
  85. 85 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    [quote#82:"tigervi"][/quote]

    Това не евярно. И терените в Турция са частни и държавата ги отчуждава. Плевенлиев добре ги е измислил. Община Елин Пелин го купува и тази бедна община разрешените дотации са двойно по-високи. Дано турците правят още по-големи простотии в Сирия. Все пак за тях завземането на територии е по-важно. Това е нашит шанс.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  86. 86 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Защо се напъва Плевнелиев за този загубен проект.С тези пари можем да построим и газопровод и АЕЦ Белене.
    —цитат от коментар 84 на Иван К


    Тези пари са фъстъци в сравнение с парите за тръбопровода и семки в сравнение с парите за АЕЦ. А ще печелим в пъти повече!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  87. 87 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    Аз предлагам да ги шашнем с клъстери

  88. 88 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2829 Весело

    До коментар [#9] от "Рим":
    "Не са проблемът инвестициите, а корупцията!"

    Тъй де, думата рушвет турците са я взели от нас.

    подпис
  89. 89 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#58] от "iak":

    Убеден съм че заплатите във Фолксваген, ако разбира се дойдат в българия, ще бъдат наполовина на тези, които служителите ми получават.
    А и аз не взима пари от държавата, а внасям.
    От доста време и то не малко.
    И не искам парите, които внасям да отиват за да се дундуркат и без това големи риби.

    Panta rhei....
  90. 90 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1665 Весело

    До коментар [#80] от "Citizen":

    "...От фирмата са решени до края на годината да открият нов цех за производство на Тесли. Планираният обем е повече от 100 000 броя годишно. Теслите ще бъдат с букови дръжки..."



    Хахаха..
    Колега, това беше свежо!
    +++

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  91. 91 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#62] от "мики маус":

    А, е това не го знаех.
    Това обяснява доста неща :)

    Panta rhei....
  92. 92 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Гневно

    Пак ли задължавате българския данъкоплатец с 800 милиона ЕВРО инвестиция, само а може ГЕРБ да си прави реклама ?!?Ако от "1 милиард инвестиция" на Фолксваген, 80% ще е от най-бедния данъкоплатец в ЕС, по добре да намалите данъците и просто да не взимате парите от хората!!!!Така може поне да останат в България.
    —цитат от коментар 63 на everlast666


    Ебаси тъпотията! Явно ти си доста по-умен от турската държава която е готова да даде двойно. Компанията ще започне от 400 000 автомобила х 30 000 евро. Това са 12 милиарда евро на година. Добави поръчките за авточасти към предприявтията в България, строителството на завода което ще се прави от българските подизпълнители, добави изхранването и поддръжката на служебните автомобили, добави и заплатите на 5000 високоплатени специалисти, добави и това че тези пари ще се завъртят в България.

    И като гледам че на коментара имаш само 5 плюса, и разбирам че обясненията са ми безсмислени и че българите завинаги ще останат зависими от руснаците и най-бедните в Европа. Айде баста спирам с писането!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  93. 93 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#81] от "anty":

    Съдейки по това, което си " разбрал " положението при теб е безнадеждно. Ти си напълно функционално неграмотен, което прави всякакъв последващ разговор безмислен.
    Материала, материала.

  94. 94 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1253 Весело

    [quote#56:"iak"][/quote]

    готови да работят за 1000 лв на три смени,знаеш ли кога:))

  95. 95 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Любопитно

    До коментар [#58] от "iak":Убеден съм че заплатите във Фолксваген, ако разбира се дойдат в българия, ще бъдат наполовина на тези, които служителите ми получават.А и аз не взима пари от държавата, а внасям.От доста време и то не малко.И не искам парите, които внасям да отиват за да се дундуркат и без това големи риби.
    —цитат от коментар 89 на Molossian


    Така е братчеТ, всички разбрахме ти си по-голЕм от Фолксваген дето ще правят по 24 милиарда лв. на година. Само не знам Кутев откъде ви изкопава такива. Никой от хората около мен не е чак толкова глупав?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  96. 96 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1144 Весело

    [quote#56:"iak"]
    —цитат от коментар 94 на САЩ се управлява от Риад
    готови да работят за 1000 лв на три смени,знаеш ли кога:))[/quote]

    Ей го на другия умник. В Фолксваген заплащали по 1000 лв. на три смени хахахахахахаахахаха
    Айде говорете си глупостите по между си!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  97. 97 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1665 Весело

    Да се изокам и аз по темата...
    Проблема е в нас, другари. А не в Турция или във Фолксваген. Всеки от нас иска ФВ да построи завод в България, задайте си обаче въпроса защо теА капЕталисти гадни не щат...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  98. 98 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1253 Весело

    До коментар [#96] от "iak":

    сигурно по 5 000 плащат на поточната линия:))

  99. 99 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#97] от "Kamenarski":

    Най-големият недостатък на България е фактът, че още няма завод за автомобили.

    Никой не иска да е първият (пионер) в таквоз начинание.
    Всеки иска първо око-да-види - ръка-да-пипне.
    Има поне 100 зависимости, произхождащи от тази първопричина.

  100. 100 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Nice try ;) но ненужен.

    Народният автомобил Volkswagen ("Фолксваген"),
    тъпкан с електроника и ИИ,
    сам осъзна:

    по-добре ми е в Общия ни Европейски Дом,
    отколкото в эвражи зарубежом

    "Плевнелиев: България ще опита да привлече "Фолксваген"
    с удвояване на инвестицията"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK