"Фиат Крайслер" и групата PSA преговарят за сливане

Президентът на Пе Ес А Карлос Таварес вероятно ще оглави новата структура

© Reuters

Президентът на Пе Ес А Карлос Таварес вероятно ще оглави новата структура



Италианско-американската автомобилостроителна компания "Фиат Крайслер" (Fiat Chrysler) потвърди тази сутрин, че преговаря за сливане с френската автомобилна група Пе Ес А (PSA), която е собственик на "Пежо", "Ситроен" и "Опел", предадоха "Франс прес" и ДПА, цитирани от БТА.


От Пе Ес А също обявиха официално, че се водят разговори за създаването на световен гигант. Ако сделката стане факт, новото обединение би се оценявало на близо 50 милиарда долара и ще бъде четвъртата по големина компания в сектора след "Фолксваген", "Рено-Нисан" и "Тойота".


"Фиат-Крайслер" водеше преговори за сливане с "Рено", но до договореност не се стигна. Към момента се смята, че президентът на Пе Ес А Карлос Таварес вероятно ще стане генерален директор на новата група, чийто надзорен съвет се очаква да бъде оглавен от шефа на "Фиат Крайслер" Джон Елкан - наследника на династията, основала "Фиат" Анели.




През миналата година групата Пе Ес А е продала 3.9 милиона коли и е отчела оборот от 74 милиарда евро. "Фиат Крайслер" е пласирал на пазара 4.8 милиона коли за 100 милиарда евро.


През март 2017 година Пе Ес А груп придоби от американската "Дженерал мотърс" европейските й марки "Опел" и британската му версия "Воксъл" в сделка за 2.2 млрд. евро.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10028 Неутрално

    Автомобилния пазар е под натиск...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Абе вървиме към схемата Лада Калина срещу всички останали.
    Д а не подценят само скритото оръжие ЕлектроИж че битката е загубена.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  3. 3 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 545 Гневно

    Абе айде всичките да се обединят в едно и да се свършва с комедията, наречена конкуренция.
    Лека полека ще осъзнаете, че прекомерната концентрация на капитал води единствено до комунизъм!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  4. 4 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Не знам с какъв марджин печалба работят, но гледайки пазарната капитализация и произведените бройки (сравнено с Тесла), доверието в "старите" производители е на дъното.

  5. 5 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#3] от "trial_jezz":

    Не бой се за конкуренцията, 2-3 фирми да останат пак може да си има здравословна конкуренция.
    Бившият шеф на Фиат - Серджо Маркионе, лека му пръст - не се умори 10 години да повтаря, че да има десетки (дори стотици, ако включим и китайските) автомобилни фирми на света е много неефективно. Да разработиш една платформа струва 2-3 милиарда, с всичките изисквания за екология, краш-тестове и т.н. и се ползва 5-6 години, след това нова. Е на 20 места по света ли трябва да се харчат тия милиарди, или може на 5-6 примерно, и да си споделят платформата?
    То емблемите пак ще са си различни, и дизайна може да си е съответно френски, италиански, или германски, но когато платформата отдолу е еднаква има голям потенциал за икономии. Това би трябвало да е от полза и за потребителите.

  6. 6 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4208 Любопитно

    Интересно дали сливането ще се осъществи или провали, както е станало по-рано между "Фиат Крайслер" и "Рено-Нисан".

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Каквото ще да правят,само Опел да не го барат...

  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3981 Любопитно

    Явно фиатаджиите са го закъсали щом търсят на всяка цена обединение......PSA вече си имат сериозни разходи с придобиването на Опел...и преструкторирането!А Fiat дори в родната Италия не са първи по продажби.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  9. 9 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Каквото ще да правят,само Опел да не го барат...
    —цитат от коментар 7 на deaf


    За съжаление новите Опел-и са си французи отвсякъде !

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Кое ли кара големите стари марки да търсят тези големи сливания? Нещо като че ли ни липсват някакви малко по-сериозни анализи за световните тенденции в икономиката, и на място трябва да се задоволяваме с елементарни дискусии на нивото на кръчмарски разговори? Аз така и не разбрах от смисъла на шумно рекламираните 3-цилиндрови двигатели с турбини и какви ли не усложнения, чиито ефект бе снижение на консумацията с 4-5%, а иначе масово сме свидетели на едно безумно увеличение на цените дори на компактните автомобили! Митовете за прехваленото супер германско и японско качество се пропукват, пробутват ни някакви свръхтехнологични нови системи ДВГ, и с носталгия започваме да си мислим за практически безсмъртните 4-цилиндрови 2 л двигатели отпреди 10-15 години. Може би старият свят трескаво се подготвя за електрокарите!

  11. 11 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    До коментар [#5] от "Камен":

    +++! Именно! Консолидацията е много важна в съкращаване на разходите. Но има и нещо друго, всяко забавяне в създаването на автопилот (или по-скоро в използването му!) и елиминирането на дилърите, ще е фатално. За електричките, да не говорим вообще.

  12. 12 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Не знам с какъв марджин печалба работят, но гледайки пазарната капитализация и произведените бройки (сравнено с Тесла), доверието в "старите" производители е на дъното.
    —цитат от коментар 4 на vhv


    Ми да ги сравним с “Тесла“ !
    “Старите“ заедно - последните години
    2017 97,302,534
    2018 95,634,593

    97 милиона за 2017 а за 2018 година има малко спад - ок 96 милиона!

    “Тесла“ колко - 100 милиона или как

  13. 13 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Кое ли кара големите стари марки да търсят тези големи сливания?
    —цитат от коментар 10 на historama


    Огромните разходи за нови разработки!

  14. 14 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#12] от "simChо":

    Говоря за ПАЗАРНА КАПИТАЛИЗАЦИЯ... (Ако въобще разбираш, какво е)
    Пазарната капитализация на Тесла е 56,6 милиарда (тази сутрин), срещу 50 милиарда на новата група...

  15. 15 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#12] от "simChо":Говоря за ПАЗАРНА КАПИТАЛИЗАЦИЯ... (Ако въобще разбираш, какво е)Пазарната капитализация на Тесла е 56,6 милиарда (тази сутрин), срещу 50 милиарда на новата група...
    —цитат от коментар 14 на vhv


    До коментар [#12] от "simChо":Говоря за ПАЗАРНА КАПИТАЛИЗАЦИЯ....
    —цитат от коментар 14 на vhv


    Пука ми на жилетката!
    За къв им е на ПСГ капитализация па и за капак пазарна - ако им трябваше - щяха да са си още в алианса от 2012 с Дженерал Мотърс !
    Да -ама в 2014 се свързаха с “Донфенг“!


    А “Донфенг“ е ВТОРИ на необятния китайски пазар и е основен доставчик на Китайската Народно-освободителна Армия!

    И “Пежо“-“Ситроен“ си имат безпроблемен достъп до ресурс по всяко време!
    За къв им е да имат на какъвто и да е пазар каквато и да е капитализация!

  16. 16 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#5] от "Камен":+++! Именно! Консолидацията е много важна в съкращаване на разходите. Но има и нещо друго, всяко забавяне в създаването на автопилот (или по-скоро в използването му!) и елиминирането на дилърите, ще е фатално. За електричките, да не говорим вообще.
    —цитат от коментар 11 на charlesdegaulle


    Абсолютно ще са фатални нещата!
    Иначе “Донгфенг“ да са живи и здрави!

    Но напоследък нещата взеха май да се разсъхват!

    “Донгфенг“ чрез ПСА се опита да вземе от индийците “Ягуар-Ровър“ ама “ТАТА“ не продава въпреки загубите !

    Да видим какво ще стане!

    Иначе браво на “Тесла“ - може и да не са първи в сектора за електро-коли ама не може да се отрече-дето имат адски верни фенове - браво!

  17. 17 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    До коментар [#16] от "simChо":

    +++!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK