Германия увеличава с 50% субсидията за покупка на електромобил

Вчера Ангела Меркел беше почетен гост на церемонията по започване на производството на електромобила "Фолксваген" ID3 в Цвикау

© Reuters

Вчера Ангела Меркел беше почетен гост на церемонията по започване на производството на електромобила "Фолксваген" ID3 в Цвикау



Субсидията за покупка на електромобил в Германия ще се повиши с 50% и ще стане 6000 евро още от този месец, предаде агенция "Блумбърг". Това се разбраха канцлерът на страната Ангела Меркел и германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA).


Плановете са субсидията да се дава до 2025 година, като очакванията са за този период да бъдат купени между 650 и 700 хил. електрически превозни средства.


Планът на Меркел за защита на климата до 2030 година, обявен през септември, предвижда към този период по пътищата на Германия да се движат 10 милиона електромобила. В началото на годината статистиката отчете 420 хил. коли с електромотор в страната (в това число и хибриди), при общ автопарк от над 47 млн. превозни средства.




Към момента Германия е близо до Норвегия като европейски лидер в покупките на коли на ток с около 53 хиляди сделки. Субсидията от 6000 евро ще позволи базовият модел на новият електрически Volkswagen ID3 да струва под 24 хил. евро. Така разликата с най-евтиния Golf, който има сходен размер, ще е само 4000 евро.


Германия увеличава с 50% субсидията за покупка на електромобил

© Reuters


Правителствените планове за стимулиране на електрическата мобилност предвиждат и увеличаване на броя на зарядните станции до 50 хиляди в рамките на две години. Различни автомобилни концерни са готови да финансират изграждането на 15 хил. станции.


В неделя Меркел обяви, че освен навлизането на електромобилите правителството се фокусира и върху водорода като гориво. Тя каза също, че би искала в Германия да има 1 милион зарядни станции през 2030 година.


В Румъния дават до 11 500 евро бонус


В момента стимули за покупка на електромобили и хибриди има в редица европейски страни. Най-сериозен е бонусът в Румъния, където държавата дава 10 хиляди евро при покупка на електромобил, като добавя и още 1500 евро, ако се бракува кола на повече от осем години. За плъгин хибрид бонусът е 4500 евро.


В Словения за лека кола на ток се получават 7500 евро, а за ван 4500 евро. В Испания бонусът е до 5500 евро за лека кола, 6000 за ван, 8000 евро за товарни автомобили категории N2 и М2 и 15 000 евро за камион.


Бонуси има също в Франция (6000 евро за нови електромобили и 5000 за втора ръка), Ирландия (до 5000 евро за електромобили и плъгин хибриди), Швеция (5500 евро за електромобил), Великобритания (35% от цената на автомобили, общо до 4050 евро за електромобили), Финландия (2000 евро за коли на ток) и Австрия (3000 евро за електромобили и 1500 евро за плъгин хибриди).

Коментари (136)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5187 Весело



    Нефто-газовите САТРАПИИ вече ги засилиха по надолнището

    към БУНИЩЕТО, където им е мястото.....

    Това да се чува !!!!

  2. 2 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Аман от тези социалистически приоми....

  3. 3 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5187 Весело


    Поредната РЕВОЛЮЦИЯ, ПРОСПАНА ОТ КРЕМЪЛ

  4. 4 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Един от признаците за напредналост и нормална цивилизованост на страната. Не е много, но показва ясно приоритетите на съответните правителства. Докато други (уж европейски) правителства дърдорят всеки ден за съветски АЕЦ- та и бензиностанции.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  5. 5 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5187 Весело

    Аман от тези социалистически приоми....
    —цитат от коментар 2 на jeq19606355


    Ха-хаааааа

    Тъй....тъй....
    Вместо "соц приоми",
    ТЛЪСТ ДАНЪК "РУСИЯ" , "РОСНЕФТ" и "ГАЗПРОМ"
    към всеки закупен електромобил

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    Айде бе, Горанов, Борисов, нещо по въпроса?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    А в България има 3500 поздрава от Нено Димов.

  8. 8 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    БХК протестира, че не се дискриминират собствениците на коне.

  9. 9 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Айде бе, Горанов, Борисов, нещо по въпроса?!
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Ами, те вече си имат електрички.

  10. 10 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 241 Неутрално

    За по-бедните държави това е пълен абсурд! Взимаш от всички, за да дадеш на най-богатите.

  11. 11 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1023 Весело

    Айде бе, Горанов, Борисов, нещо по въпроса?!
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Те са истински българи и като такива се прекланят пред превъзходството на дизела и ДВГ. Освен това и децата знаят, че електрическите автомобили дори още повече замърсяват природата. Следоватено Борисов е даже и по-голям еколог от неуките германци и норвежци.

  12. 12 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 788 Неутрално

    И в България има бонуси ! Купуваш си нефтена рафинерия , не плащаш данъци десетилетия подред , и ти дават терен до паметника Левски за хотел за 400 милиона !

  13. 13 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#10] от "inspektora":


    За по-бедните държави това е пълен абсурд! Взимаш от всички, за да дадеш на най-богатите.
    —цитат от коментар 10 на inspektora


    Не само за по-бедните държави е абсурд. Подобна субсидия изкривява пазара и по принцип е абсурд. Но от макрсисти какво друго да очакваме освен глупости и абсурдни решения!!

  14. 14 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 788 Неутрално

    За по-бедните държави това е пълен абсурд! Взимаш от всички, за да дадеш на най-богатите.
    —цитат от коментар 10 на inspektora


    Може би "бедните" германци предпочитат да ги дадат тези пари за субсидии за електрически автомобили , отколкото да дадат десет пъти повече за лечение на дробовете си !

  15. 15 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#10] от "inspektora":
    —цитат от коментар 13 на wnl03619584


    Поредният заблуден вярващ, че пазара магически ще направи света по-добър и живота по-хубав, па и въздуха по-чист. Събуди се. :)

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#4] от "Йоаникий":

    Интересно тока за тия електромобили, от къде според теб идва? От слънчеви панели?

  17. 17 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Вероятно така се прави в дъражавите, в които се мисли в перспектива. Аз още мисля с критериите на Евро 6.

  18. 18 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dankol":

    Какво ще кажеш тогаз, шибваме поголовно един данък 2% електромобил. Плащат го всички пълнолетни граждани, вкл. пенсионерите. И парите ги даваме на мутрите дето си купуват хибридни Лексуси и Тесли...да им е по - евтинко на завалиите.

    Щото ти това дето зовеш да се случи е точно това, аз просто искам да е ясно, кой плаща и кой яде.

  19. 19 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Така, така, щом и немците, които в началото се ослушваха, му намериха цаката значи много скоро ще имаме пълномащабно индустриално производство на електомобили. Илон пък взел, че вдигнал нов завод в Китай за !!168 дни!! Скоро и в Европа така. Само Тиквариата в Задунайская губерния нищо не забелязва - сакън да не пострадат паричните потоци към Матушката. Трудни времена за Северномонголската Сатрапия идат... и то по-скоро отколкото се очакваше. При петрол в рейндж $20-30 предсмъртните и гърчове започват. При $10-20 гушва босилека от раз. Така и трябва, всяка тиранична Деспотия рано илинкусно получава полагащата и се историческа Отплата, а руссийката в този смисъл има натрупан многовековен безаналогов Джакпот за получаване - падежът ще съвсем скоро, ако щете ми вЕрвайте! Специалният сингъл молт в долапа още малко ще поотлежи тъкмо... ☺😇

  20. 20 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    В държава, в която се събират капачки за да се купят кувиози, нямаме нито един болничен хеликоптер или самолет за гасене на пожар, ти призоваваш да субсидираме скъпите електрически возила, които освен всичко друго са и вносни?

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10410 Неутрално

    Значи все още са с 30% по-скъпи

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dankol":Какво ще кажеш тогаз, шибваме поголовно един данък 2% електромобил. Плащат го всички пълнолетни граждани, вкл. пенсионерите. И парите ги даваме на мутрите дето си купуват хибридни Лексуси и Тесли...да им е по - евтинко на завалиите.Щото ти това дето зовеш да се случи е точно това, аз просто искам да е ясно, кой плаща и кой яде.
    —цитат от коментар 18 на niakoi_si


    Едва пресичам улицата, пълно е с мутри, каращи тесли, няма нито един джип, който отзад да не бълва черни кълба газове.

  23. 23 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Айде бе, Горанов, Борисов, нещо по въпроса?!
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    А-ха, милиарди за падащ стиропор. Ама то пък как да усвояваш от субсидия за покупка на автомобил???

  24. 24 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Държавата субсидира държавата. Гениално!

  25. 25 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    Четох че в съседна Австрия няма субсидии,но продажбите на електромобили били по-големи от тези в Германия!

  26. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    Мда, да вземем от бедните и да дадем на богатите.

    Как се прави "социална" политика чрез бюджета. :)

  27. 27 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#15] от "katerina_slavova":

    Поредният заблуден вярващ, че пазара магически ще направи света по-добър и живота по-хубав, па и въздуха по-чист. Събуди се. :)
    —цитат от коментар 15 на katerina_slavova


    Другарко, да събереш от всички граждани данъци и да ги дадеш на хора, които си купуват нова кола си е кощунство от където и да го погледнеш. Дори социалистите трябва да можете да го проумеете това!!! И не, това не прави въздуха по-чист, защото в Германия затвориха АЕЦ /пак заради вресливи еколози разбира се/ и произвеждат масово електроенергия от въглища!!! С тази енергия колите се зареждат, ако не знаете!! Доста е спорно кое повече замърсява, производството на елктроенергията или изгорените горива от ДВГ!!

  28. 28 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Нефто-газовите САТРАПИИ вече ги засилиха по надолнището
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    Затова ли Дания позволи строителството на Северен поток 2 в нейните води и Германците бързат да го завършат?

  29. 29 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Един от признаците за напредналост и нормална цивилизованост на страната. Не е много, но показва ясно приоритетите на съответните правителства. Докато други (уж европейски) правителства дърдорят всеки ден за съветски АЕЦ- та и бензиностанции.
    —цитат от коментар 4 на Йоаникий


    Токът в Германия е по-евтин само от този в Дания.
    Германия внася големи (и ще внася още по-големи) количества ток от френските АЕЦ.
    Някои от които са на 50 км от границата, ама "оттатък", така че всичко е мега екологично и ултра безопасно.
    Демагогия и лицемерие за да се прикрие държавна субсидия на частни фирми.
    Накрая престорено се чудят защо Тръмпи им слага мита на автомобилите......

    Знанието е сила, информацията - власт
  30. 30 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#18] от "niakoi_si":

    Спокойно, бедните или плащат ниски данъци или не плащат изобщо...
    Освен това бедните получават какви ли не помощи... не от техните данъци.

    А и никой не им е забранил на бедните да станат богати.

    Накрая, като се субсидират сега електромобилите, ще станат по-евтини от ДВГ-тата по-бързо и ще има и за бедните...

  31. 31 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dankol":Какво ще кажеш тогаз, шибваме поголовно един данък 2% електромобил. Плащат го всички пълнолетни граждани, вкл. пенсионерите. И парите ги даваме на мутрите дето си купуват хибридни Лексуси и Тесли...да им е по - евтинко на завалиите.Щото ти това дето зовеш да се случи е точно това, аз просто искам да е ясно, кой плаща и кой яде.
    —цитат от коментар 18 на niakoi_si


    И защо си мислиш че само "мутри" ще се възползват от бонуса !? Не може ли и всякакви фирми за разнос на стоки , храна , куриерски услуги , таксита и други да си сменят по-лесно автопарка , и това да се усети от всеки който живее в голям град !?

  32. 32 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#15] от "katerina_slavova":
    —цитат от коментар 27 на wnl03619584


    Спорно викаш. Я виж малко какво става в Ню Делхи. ;-) А и не съм ти другарка, просто не пропускам пазара да се посмея на любещите магията на пазара. Виж Чомски е малко по-директен. Аз предпочитам забавното.


  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#29] от "pag":

    ФРГ е на първо място в света по износ (в абсолютни стойности) в следните области:

    1. Електричество
    2. Автомобили
    3. Шоколад
    4. Кафе (преработено)

    Вервай ми!

  34. 34 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#10] от "inspektora":
    —цитат от коментар 13 на wnl03619584


    Това се нарича използване на мозък (мислене). Заради това германските деца са по здрави от българските. Защото без Евро 6 не можеш да караш в германските градове. Е електромобилите са с Евро 100. В България умират в пъти повече хора от замърсяването на въздуха отколкото от автомобилни катастрофи. Най-скъпото нещо е здравето само умните българи не са го разбрали.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  35. 35 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#4] от "Йоаникий":Интересно тока за тия електромобили, от къде според теб идва? От слънчеви панели?
    —цитат от коментар 16 на niakoi_si


    Да. над 40% от електричеството в Германия е от ВЕИ. До 3 години ще стигнат 50%.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  36. 36 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":

    Има.

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  37. 37 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dankol":Какво ще кажеш тогаз, шибваме поголовно един данък 2% електромобил. Плащат го всички пълнолетни граждани, вкл. пенсионерите. И парите ги даваме на мутрите дето си купуват хибридни Лексуси и Тесли...да им е по - евтинко на завалиите.Щото ти това дето зовеш да се случи е точно това, аз просто искам да е ясно, кой плаща и кой яде.
    —цитат от коментар 18 на niakoi_si


    В България над 80 % от събраните данъци са от ДДС. За да си купиш Лексъс или Тесла значи се внесъл в хазната поне 30 000 лв. Така че богатите са со платили за лукса.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  38. 38 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#28] от "Лео":

    Северен поток 2, ще пренася природен газ, а не петрол. Разликата е огромна... ако не знаете.

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  39. 39 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    [quote#28:"Лео"][/quote]

    С заобикалянето на Украйна руснаците няма да продават повече газ. Просто газа ще минава по друго трасе.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  40. 40 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#32] от "katerina_slavova":

    Ти плановата икономика ли предпочиташ?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  41. 41 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    До коментар [#31] от "Dankol":

    Там е работата,че ако електромобилите бяха наистина изгодни,досега такситата,куриерите,"баничарките" щяха да са минали на тях,дори и без субсидии!

  42. 42 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":Има.
    —цитат от коментар 36 на Indiana Jones



    До коментар [#36] от "Indiana Jones":

    Възможно е днес да има субсидии,но преди пет-шест години и повече,нямаше. Сигурен съм.

  43. 43 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    На мутрите в БГ им се свиди 40 лв. детски, тия субсидии за коли искат

  44. 44 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Германската субсидия би трябвало да важи и за Тесла.

  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    До коментар [#35] от "iak":

    Ако 40% от тока в Германия беше от ВЕИ,тогава германците трябваше буквално да се препъват от кабели,акумулатори,соларни панели и т.н. по улици,села и паланки! А и за какво електричество става дума - битово или промишлено?

  46. 46 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#41] от "deaf":

    До коментар [#31] от "Dankol":Там е работата,че ако електромобилите бяха наистина изгодни,досега такситата,куриерите,"баничарките" щяха да са минали на тях,дори и без субсидии!
    —цитат от коментар 41 на deaf


    За да могат да си вършат работата вероятно ще трябва да купят 2-3 пъти повече коли, защото има технологично време за зареждане, което тези не могат да си позволят да губят. :-) За това не им е изгодно.

  47. 47 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Стига сте ревали :)
    Ел колите са много скъпи и дори с такива бонуси българите няма да ги купуват.
    В Румъния е същото, щото там пък имаше програма “Бричка” с която да върнеш стара кола и да купиш нова Дачия.
    Та който можеше да си позволи си взе нова кола, и точно няма да я махне за да вземе ел кола за много пари ;)
    Стига мрънкахте, това е за богати хора.

  48. 48 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#45] от "deaf":

    за изминалите 44 седмеци на 2019 год делът на герм. ВЕИ е 46,6%.

    Вятър, солар, ВЕЦ и биомаса.

  49. 49 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Германците да вземат да разрешат пълните способности на автопилота на Тесла. Хората плащат за нещо от което не могат да се възползват напълно. И въпреки това Тесла е най-продавания електрически автомобил в Германия.

  50. 50 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    [quote#28:"Лео"]
    —цитат от коментар 39 на iak
    С заобикалянето на Украйна руснаците няма да продават повече газ. Просто газа ще минава по друго трасе.[/quote]


    До коментар [#39] от "iak":

    Ако не се заблуждавам,по настояване на Германия Русия ще продължава да пренася газ през Украйна,въпреки СП-2.

  51. 51 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    До коментар [#46] от "wnl03619584":

    Не само заради зареждането,но и заради още много куп други проблеми... Тук един колега (Иван или Нойзи беше) подробно го разясни...

  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    за изминатите 44 седмици от 2019 год. във ФРГ е генерирано електричество както следва:

    103 ТВч. от вятър
    86 Твч. от лигнитни въглища
    59 Твч от уран
    46 Твч. от прир. газ
    44 Твч. от слънце
    39 Твч от каменни въглища
    38 Твч. от биомаса
    17 Твч. от ВЕЦ

  53. 53 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#35] от "iak":Ако 40% от тока в Германия беше от ВЕИ,тогава германците трябваше буквално да се препъват от кабели,акумулатори,соларни панели и т.н. по улици,села и паланки! А и за какво електричество става дума - битово или промишлено?
    —цитат от коментар 45 на deaf


    Производството на електричество е от ВЕИ. А то може да се използва и за бита и за промишлеността. А това за кабелите е смешно :)
    https://money.bg/macro/vei-izprevariha-vaglishtata-v-germaniya.html
    Ако си изпълнят целите, а германците обикновено ги изпълняват до 2030, т.е. само след 10 години 65 % от цялото произведени електричество ще е от ВЕИ.
    Ако не си ходил в Германия отиди. В центъра на градовете им въздуха е по чист отколкото на Витоша.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  54. 54 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    До коментар [#52] от "Нинов":

    дай числата и за вноса

  55. 55 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    До коментар [#45] от "deaf":за изминалите 44 седмеци на 2019 год делът на герм. ВЕИ е 46,6%.Вятър, солар, ВЕЦ и биомаса.
    —цитат от коментар 48 на Нинов



    До коментар [#48] от "Нинов":

    Нинов влез в Гугъл и изпиши следното "МАЕ:Сегашният възход на ВЕИ не е достатъчен,за да посрещне климатичните цели". И прочети първите два коментара и кажи какво мислиш?
    Не пускам линк,щото в Дневник все не ми излизат...

  56. 56 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    До коментар [#53] от "iak":

    Виж коментар №55.

  57. 57 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Стига сте ревали :)Ел колите са много скъпи и дори с такива бонуси българите няма да ги купуват.В Румъния е същото, щото там пък имаше програма “Бричка” с която да върнеш стара кола и да купиш нова Дачия.Та който можеше да си позволи си взе нова кола, и точно няма да я махне за да вземе ел кола за много пари ;)Стига мрънкахте, това е за богати хора.
    —цитат от коментар 47 на mop36557620


    Грешиш. Просто не си запознат. Мой познат си купи Нисан Лийв има дребен бизнес и си ползва колата за дребни доставки и за да си транспортира децата и семейството. Преди плащаше 800 лв. за гориво, а сега сметката му за ток се увеличи с 80 лв. Не плаща зелена зона. не плаща пътен данък. Не сменя масла и филтри. Колата я купи на 2 г. 20 000 км., за 24 000 лв.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  58. 58 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Карам бензинова кола на газ . Когато карам на бензин / ок. 200 км. на година/съм Евро 3, а на газ- Евро 10 или поне 9. Със 7 лв. минавам около и над 100 км. Годишно около 15 хил. км. предимно извънградско. На тоя етап няма причина да предпочета ел. автомобил. За сега карам за без пари, на практика почти не замърсявам и съвестта ми е чиста.

  59. 59 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    [quote#50:"deaf"][/quote]

    Това е лицемерие. Ако Германците наистина го искаха, нямаше да разрешат СП2

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  60. 60 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#29] от "pag":


    Германия внася големи (и ще внася още по-големи) количества ток
    —цитат от коментар 29 на pag


    Тцъ, това е временно положение, докато се построят магистралните електропроводи. Проблемът на ВЕИ е, че енергията не се произвежда там, където се потребява. И пак, дори днес Германия достига почти половината ток да е зелен! Смятай какво се задава...

  61. 61 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#55] от "deaf":

    Никой не говори за климатични цели. Те са много високи. С електромобилите ще изчезне замърсяването от изгорелите газове в градовете. Което е нещо страхотно.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#54] от "Quo Vadis?":

    Ето износ/внос

    Франция 》 ФРГ 3,8 Твч.
    ФРГ 》 Франция 1,1 Твч.

    ФРГ 》 Автрия 7,6 Твч
    Австрия 》 ФРГ = 0,15 Твч.

    ФРГ 》 Швейцария = 6,3 Твч
    Швейцария 》 ФРТ = 0,45 Твч.

    ФРГ 》 Нидерландия = 5,1 Твч.
    Нидерландиа 》 ФРГ 0,4 Твч.

    ФРГ 》 Полша = 3,6 Твч.
    Полша 》 ФРГ = 0,02 Твч.

  63. 63 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#10] от "inspektora":

    Изобщо не е задължително да даваш на най-богатите. В статията доста неща не са обяснени. В Германия бонусът е 2000€ преди начисляване на ДДС, но има и допълнителни бонуси, които са обвързани с доходите. Също така дори и този от 2000€ е възможен само за по-евтините автомобили (в момента границата е 50 000€, но мислят да я намалят). Във Франция освен 6000€ "безусловен" бонус (той всъщност е 27% от цената, но не повече от 6000€) има и бонус за хора с ниски доходи (още 2500€) както и бонус ако предадеш за скрап кола в движение, произведена преди 2006 за дизелова и преди 1997 за бензинова. А бонусът за електромобил втора употреба е само за хора с ниски доходи.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#54] от "Quo Vadis?":

    Ето още

    ФРГ 》 Дания = 2,7 Твч
    Дания 》 ФРг = 1 Твч


    ФРГ 》 Чехия = 2 Твч
    Чехия 》 ФРГ = 0,8 Твч.

    ФРГ 》 Люксембург = 1,6 Твч
    Люксембург 》 ФРГ = нула

  65. 65 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#41] от "deaf":

    Ами то има не малко такива таксита! Верно, не в БГ, но в големите европейски градове не просто има, а и цените за превоз са по-добри.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  66. 66 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    Сега доста дизеляци ше се озоват в Горубляне

  67. 67 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2178 Весело

    Ей, най-после : Дайте всички стари у нас , защото нашите са ни малко , а и има пазар....

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    В България над 80 % от събраните данъци са от ДДС. За да си купиш Лексъс или Тесла значи се внесъл в хазната поне 30 000 лв. Така че богатите са со платили за лукса.
    —цитат от коментар 37 на iak


    Първо това не е 80% а доста по-малко.

    Второ ако го купиш на физическо лице. Повечето го купуват на фирма като баничарка и не плащат ДДС.

  70. 70 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 848 Неутрално

    щом за нещо ти дава бонус да гозимаш - начи или е безполезно, или ти кроят номер, или си въртът игрички на твой гръб.

  71. 71 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#29] от "pag":ФРГ е на първо място в света по износ (в абсолютни стойности) в следните области:1. Електричество2. Автомобили3. Шоколад4. Кафе (преработено)Вервай ми!
    —цитат от коментар 33 на Нинов


    Франция е най-големия износител на електричество.
    Германия беше по-рано, но за последните 5 години износът и намаля с 20 %.

  72. 72 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Германската субсидия би трябвало да важи и за Тесла.
    —цитат от коментар 44 на The Island


    По принцип ще важи.
    Но се прави заради пазарния дебют на Volkswagen ID.3
    То се намеква и в статията:
    "...Субсидията от 6000 евро ще позволи базовият модел на новият електрически Volkswagen ID3 да струва под 24 хил. евро. Така разликата с най-евтиния Golf, който има сходен размер, ще е само 4000 евро...."

  73. 73 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    До коментар [#64] от "Нинов":

    ФРГ няма от доста години

    Внос от Полша - въглища
    Внос от Чехия въглища + АЕЦ
    Внос от Франция АЕЦ

    https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-energy-consumption-and-power-mix-charts

  74. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#73] от "Quo Vadis?":

    а износа за Австрия, Швейцария, Нидерландия, а ?
    Туй са големите числа, а не мижавия внос от Полша = 2 гигаватчаса.

  75. 75 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#4] от "Йоаникий":Интересно тока за тия електромобили, от къде според теб идва? От слънчеви панели?
    —цитат от коментар 16 на niakoi_si


    На мене пък ми е интересно ти откъде мислиш че идва тока с който се прави бензина и нафтата? Или си мислиш че се правят в казан на оджака както баба ти вари лютеница?

    California Über Alles
  76. 76 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Порблема с ВЕИ е, че не можеш да е ползуваш когато ти трябва най-много.
    Когато се намери ефективен начин за съхранение на големи количества енергия ВЕИ ще са реална алтернатива

  77. 77 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#69] от "realguru":

    Не че няма електрически "баничарки", ама специално за Тесла нема как... Само евентуално 7-местния вариант на Model X.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  78. 78 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Настигаме ги, нали ел. коли карат само на задна скорост...

  79. 79 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#71] от "Panda":

    Прав си!

    2018 год Франция е била на първо място по износ на електричество за $4,2 млрд. (12% св. дял), следвана от ФРГ с $3,8 млрд (11% св. дял).

  80. 80 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#4] от "Йоаникий":

    "Един от признаците за напредналост и нормална цивилизованост на страната. "

    Това е признак за по-дълбок джоб..
    По-богатите народи, ще дишат по-чист въздух.
    Ние, като най-бедната страна в ЕС, ще дишаме най-мръсният и ще караме най-старите дизели.
    Но пък ще оставяме 6 млрд. оборот на Лидъл и Кауфланд със смешна облагаема печалба.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  81. 81 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Германската субсидия би трябвало да важи и за Тесла.
    —цитат от коментар 44 на The Island


    Да се надяваме. Старата субсидия беше направена специално да не важи за Тесла. Не само това но и под натиск от Германските Автопроизводители, закона беше промене ретроактивно и правителството накара всеки Германец който си е купил Тесла и взел субсидия да я върне въпреки че беше минало повече от година. Разбира се Мъск плати за всичките си клиенти така че никой не се наложи да връща пари.
    Германците са честни! Но май-накрая и те прогледнаха. особено след като пак хванаха Фолксваген и ауди да ги цакат с дизелите. Това май преля чашата.

    California Über Alles
  82. 82 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    "Някои търговски вериги използват свързани компании, които са собственици на магазините, и плащат – на себе си – значително по-високи наеми от пазарните. Други начисляват огромни суми за ползването на своите собствени търговски марки, прехвърлени в офшорни компании, източвайки по този начин печалбите си към Лихтенщайн или Британските Вирджински острови. Установихме редица случаи, в които холдинги избягват данъци, като се обграждат с дъщерни фирми "над" и "под" своята производствена фирма, базирана в България. Често тези дъщерни фирми предоставят скъпи части и материали и събират изкуствено надути такси за дистрибуция, се посочва в документа."
    https://www.dnevnik.bg/biznes/finansi/2017/03/04/2928896_kak_korporativnite_danuci_biagat_ot_bulgariia/

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  83. 83 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    До коментар [#37] от "iak":

    “В България над 80 % от събраните данъци са от ДДС. За да си купиш Лексъс или Тесла значи се внесъл в хазната поне 30 000 лв. Така че богатите са со платили за лукса.”
    ДДС-то е 50% и около 10% се източва (прихващане на ДДС-то), от тия, дето са купили “Лексъс, Мазерати, Богати” или обикновена тесла. Има статистика - 54% от доходите отиват за стоки от първа необходимост, а от продажбата им се събира 80% от цялото ДДС.
    40% от общите данъци е акциз, събиран от пушачи, алкохолици, отопляващи се на дърва, въглища и нафта.
    Ама що пък наглеците да не увеличите двойно акциза за горивата!? Ей, на скапахте горивата с мазнина (биодизел) и буклучив алкохол (метанол). Сега гръмко се оплаквате, че “пушели” автомобилите. Всеки запален боклук пуши, дори и олиото за готвене пуши.
    Вярата в светлото бъдеще уби комунизма. Ще убие и еко фанатиците.

  84. 84 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Със субсисдии или без пак си е доста скъпо-малък електрически голф ще струва над 20хил евро-в статията пише,юе 24 хил е базовия модел, но по натоварените с екстри ще са доста по скъпи, Освен това на всеки 5 години ще се сменя батерията или колата...а една батериян а тесла е 8хил долара на голфа пак ще е поне 4-5 хил евро, т.е минимум 1000 евро на година ще е е само батериятаили приблизително 700-800 литра дизел, при разход от 5на сто това с а 14-16хил км на година само разход за смяна на батерията+ток, така че от разход за ток+батерия електическите коли ще бъдат по-неизгодни за човек който кара около 20-25 хил на година...А зимно време батериите ще се изтощават доста бързо..
    За Германия сметката ще излиза защото за среден клас електрически автомобил за 30-35 хил евро само ддс-то ще бъде над 5-6 хил евро приблизително колкото е и субсидията, а като се има предвид, че продадените електрически коли ще са предимно местно производство парите ще си останат ище се въртят там.
    Ако обаче Ганьо реши да субсидира покупката на ел коли с нашите данъци, парите на купувачите+субсидиите ще отиват най-вероятно към Германия, затова е редно да изчакаме 3-4 години, докато технологията на ел. колите се развие по-силно и цените им се доближат и тогава да почнем да купуваме електрички. А който е много зелен умен и богат може и сега да го прави изцяло с лични средства- да си плаща скъпите коли и ддс-то въху тях-сега никой не му пречи.... А след няколко години и технологиите на зареждащите станции ще се усъвършенстват и поевтинеят... А и у нас 2-3 от населението живеем предимно в апартаменти а не в къщи с гаражи, където е безопасно и практично да си зареждаш колата на нощния ток...

    Я не люблю, когда мне врут, Но от правды я тоже устал, Я пытался найти приют, Говорят, что плохо искал. И я не знаю, каков процент Сумасшедших на данный час, Но, если верить глазам и ушам - Больше в несколько раз...
  85. 85 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Сега има.

    До коментар [#42] от "deaf":

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  86. 86 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#80] от "hope":


    оставяме 6 млрд. оборот на Лидъл и Кауфланд със смешна облагаема печалба.
    —цитат от коментар 80 на hope


    Ама папкаш чистите и евтини храни на Лидъл - бързо си забравил кога ядяхме хлебарки от родните мазета-клекшопове?

  87. 87 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Нефто-газовите САТРАПИИ вече ги засилиха по надолнищетокъм БУНИЩЕТО, където им е мястото.....Това да се чува !!!!
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    Радуйся Ушанка!

    Медведев и неговите тролове се тъкмят да ударят лошо по най-големия световен петролен производител- САЩ!
    Кремълските олигарси-отровители даже са свикали някакво си електрокарно съвещание-за радост на русоробните тролове из форуми!
    -----------------
    “Вступительное слово Дмитрия Медведева на совещании:

    “Сегодня мы обсуждаем очень интересное и перспективное направление, точнее, даже два направления – развитие электрического и беспилотного транспорта.“
    -----------------

    Но патилият руски народ не рачи да купува!

    За това олигархичната клика е решила насилствено по путински - да забранява колите и да въвежда електрокарна тяга!
    А мурзилките се радват!

  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    особено след като пак хванаха Фолксваген и ауди да ги цакат с дизелите.
    —цитат от коментар 81 на Pontif New Dnevnik SUCK

    Какво имаш пред вид
    Дето след забраната на дизелите в някои градове не се случи чудодейното оправяне на въздуха !
    Или друга случка

  89. 89 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Весело

    До коментар [#87] от "simChо":

    Ето Ви и Вас!
    Бях се притеснил да не сте болен нещо... от друго де...

  90. 90 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    [quote#5:"Hawaii"][/quote]

    Мурзилките сте се вторачили към кремльовские звезди - и каквото от там се зададе - го посрещате възторжено!

    Ето от кремльовская пресса - сигурно си го чел - и от това си изпаднал в такова превъзбудено антиамериканско-антиимпериалистическо състояние Мурзил!

    “Ще удрят по световните производители на нефт! И по най-големия-САЩ! Доживяхме другари!“

    ––––––––––––––--
    “Председатель правительства России Дмитрий Медведев поручил министерствам проработать меры господдержки электрического транспорта в стране. В срок до 17 августа премьер поручил рассмотреть пакет предложений, среди которых есть весьма радикальные — например, ограничение использования машин с двигателем внутреннего сгорания (ДВС) в крупных городах и на курортах.

    Глава правительства Дмитрий Медведев 21 июля дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта
    выйти с рекомендациями к субъектам РФ установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов, а также ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта.

    Эти предложения совпадают с планами государства уделять особое внимание стимулированию использования более экологичного транспорта. Уже сейчас в некоторых городах, включая Москву, владельцы электромобилей обладают правом на бесплатную парковку.

    По словам официального представителя Минэкономразвития Елены Лашкиной, в будущем владельцам электромобилей могут быть предоставлены право движения по полосам общественного транспорта, скидки на страхование автомобиля, налоговые льготы. При этом полная переориентация исключительно на поддержку инновационных видов транспорта (в том числе электромобилей) предполагается уже с 2020 года, что зафиксировано в проекте Стратегии развития автомобильной промышленности РФ до 2025 года.
    — Те автомобили, которые не будут соответствовать экологическим стандартам, скорее всего, будут ограничены в использовании. Возможно, им будет ограничен въезд в некоторые городские зоны, — заявила Елена Лашкина.
    По данным Минэкономразвития, спрос на электромобили на первых этапах планируется субсидировать. Эта мера, скорее всего, будет действовать до 2025 года.“
    ---------------------------
    Кефи се Мурзил!

  91. 91 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Германската субсидия би трябвало да важи и за Тесла.
    —цитат от коментар 44 на The Island


    В Русия в 2014 Медведев и путиновата шайка обявиха 0% налог на вноса на всички електро-леки коли и на компонененти за тях! (преди това се облагаха на общо основание с 17%)
    ------------
    “Нулевая ввозная пошлина вводится с 1 февраля 2014 года до 31 декабря 2015 года, сообщает ИТАР-ТАСС. «Обнуление» касается легковых автомобилей с электроприводом с числом мест до девяти, включая место водителя“
    ------------------------
    Да но патилият руски народ погледа почеса се и не се емна да купува!

    Путиновата шайка се видя принудена да покаже зверския си античовешки образ - те се тъкмят да забраняват ДВГ и да принуждават населението да седне в електрокари!

    Ясна е и целта им - руската пета колона не се и крие - искат да ударят с налагане на Електрокаризма по САЩ и останалите големи петролни производители - съюзници на Америка в Близкия изток!

    За политическите си цели Москва за пореден път жертва удобството на своите граждани и насилствено се опитва да ги слага зад кормилата на електро коли!

    А русоробите беснеят из форуми - “електро! Путин! Медведев е радост!“

    Хора бдете!

  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    До коментар [#87] от "simChо":Ето Ви и Вас!Бях се притеснил да не сте болен нещо... от друго де...
    —цитат от коментар 89 на tie_interceptor


    Благодаря!
    Ей такива думи ми топлят сърцето!

    А медведевата електрокарна шайка се надява да ме няма- и не се и крие!

    “Ще удряме - чрез електрокаризма - по петролното производство другари!
    Най-големият производител е САЩ ! А електрото - това е новата партийна линия!
    Трябва да сме активни из форуми! Задачата е спусната директно от Москва“

    Да ама не!
    Появявам се и ги разобличавам - в чия мелница наливат вода!

    Кремльовски електро-тролове!

  93. 93 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Това е ужасно решение. Надявам се скоро да ги отменят.

    If you are going through hell... Keep going!
  94. 94 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Ще видим след 5-6 години когато тези електрички започнат за се внасят в България втора употреба, колко ще им държи батерията и цената.

    If you are going through hell... Keep going!
  95. 95 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#62] от "Нинов":

    Я сега и напиши, че Германия плаща за да им вземат излишния ток, да точно така плаща си. На тва немците му казват Milchmädchenrechnung.

    https://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/energiewende-deutschland-gibt-strom-ans-ausland-ab-und-zahlt-auch-noch-drauf-a-1186004.html

  96. 96 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Вероятно така се прави в дъражавите, в които се мисли в перспектива. Аз още мисля с критериите на Евро 6.
    —цитат от коментар 17 на citoyen


    Очевидно според теб Румъния е най-перспективната европейска държава, щом дава 11,500 евро отстъпка в цената за електромобил, а Германия вдига бонуса само от 4,000 на 6,000 евро. В Словения пък - 7,500 евро. Къде сме ние?

  97. 97 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Някой може ли да каже колко км е пробегът на електричката с най-голяма батерия при кормуване на магистрала със скорост 150 км/ч.?

  98. 98 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5187 Весело

    Нефто-газовите САТРАПИИ вече ги засилиха по надолнището
    —цитат от коментар 1 на Hawaii
    Затова ли Дания позволи строителството на Северен поток 2 в нейните води и Германците бързат да го завършат?
    —цитат от коментар 28 на Лео


    Душа,
    Това да бързаш да направиш магазин от който
    ще се купува все по-малко и по-малко,
    до момента в която ще те принудят

    ДА ПРОДАВАШ ПОД СЕБЕСТОЙНОСТТА ГАЗА СИ,

    това си е голяма причина за бързане, ха-хаааааа

  99. 99 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#12] от "Dankol":"И в България има бонуси ! Купуваш си нефтена рафинерия , не плащаш данъци десетилетия подред , и ти дават терен до паметника Левски за хотел за 400 милиона !"
    _---------_-------------------------__------------------
    Първо се осведоми кой и как открадна терена срещу паметника Левски(бившето кино "Сердика") и после плямпай глупости!

  100. 100 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5187 Весело

    Колеги форумци,

    Прочетохте ли как ВСИЧКИ РУСКИ ТРОЛОВЕ са наритани на амбразурата

    ДА ОБЛАЙВАТ решението на Германското правителство, което ще направи

    ПРЕМИНАВАНЕТО от бензинки на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ НЕОБРАТИМО ?!?!

    Това решение е НАЧАЛОТО НА КРАЯ НА НЕФТО-ГАЗОВИТЕ САТРАПИИ.

    БЕСУВАНЕТО и нервността на РУСКИТЕ ТРОЛОВЕ го доказват недвусмислено

    Това да се чува !!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK