Продажбите на нови дизели в България спадат, на електромобили и хибриди скачат

На проведения през миналия месец автосалон бяха показани рекордните 13 електромобила, 5 зареждащи се от контакта хибриди (плъг-ин) и 17 меки и класически хибрида.

© Анелия Николова

На проведения през миналия месец автосалон бяха показани рекордните 13 електромобила, 5 зареждащи се от контакта хибриди (плъг-ин) и 17 меки и класически хибрида.



Търсенето на дизелови модели в България и страните от ЕС продължава да пада, а интересът към колите, притежаващи електромотор, все така нараства, показват данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа за деветмесечието, разпространени днес. В целия Европейски съюз за този период са регистрирани с 16.4% по-малко дизели (почти 3.61 млн), бензиновите модели са с 3.4% повече (близо 6.93 млн.), а търсенето на електромобили и зареждащи се от контакта хибриди скача с 42.6% (308 460 броя).


Тази тенденция е трайна и се дължи на планираното въвеждане на рестрикции за влизане в определени зони на дизелови коли и намеренията забраните да обхващат все по-големи части от населените зони. Друга причина са все още неотшумелите скандали около манипулираните данни за разхода на гориво на тези автомобили.


Като цяло в страните от ЕС за деветмесечието са продадени малко над 945 хиляди автомобила с електромотор. В същото време само на двигатели с вътрешно горене разчитат над 10.73 милиона леки коли.




В България разлюбването на дизела е още по-изразено, като търсенето на коли с такива двигатели пада с 19% до 11 956 бройки. Купените бензинови модели са почти 16 хиляди (+9.1%). Ръстът в търсенето на електромобили е 64.5%, формиран от 181 сделки. 102 от покупките на електромобили са от услугата за споделен превоз в София Spark.


При плъгин хибридите продажбите се повишават с почти 70 на сто (39 покупки), а при класическите хибриди с малко над 24% (1370).


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2121 Неутрално

    Добра новина!
    Добра тенденция!

  2. 2 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Смех! Я сега сравнете с пазара на употребявани автомобили.

  3. 3 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1320 Весело

    Така и трябва да бъде, новините са добри. В най-скоро време се надявам и аз да се уредя с един хибрид поне, за пълна електричка още не съм събрал парите...

  4. 4 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Трябва да има строги екологични изисквания за регистрация и на стари автомобили! Също така е добре да се помисли по въпроса да се забрани регистрацията на дизелови автомобили за исвършване на таксиметрови услуги!

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    Продадените електромобили са 181, от които 102 са купени от Спарк за бизнес. Бъдещето е на електромобилите (не на хибридите), но сме още далеч от това бъдеще! В момента, когато производител на електромобил гарантира над (а не ДО) 600 км пробег с едно зареждане (и през декември / януари, и през юли / август), веднага го купувам! Не искам субсидии!

  6. 6 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Причината е ясна - в цели сегменти изчезнаха дизелите. Фабия дизел няма. В тойота пък- изобщо

  7. 7 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    "Ръстът в търсенето на електромобили е 64.5%, формиран от 181 сделки."
    Абослютните стойности говорят достатъчно.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    Ний га карахме с АГУ, германците още бяха на въглища.

  10. 10 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Сега е моментът да си грабна едно тригодишно дизелче и да го лангъркам 4-5 годинки.Да ама не-още не им е паднала цената.Трябва цената да падне драстично,за да се поизчисти европа и България от старите дизели.

  11. 11 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#7] от "Лео":

    Е така е в България - хората нямат пари за нови електрически коли. Но в останалата част от Европа, продажбите за септември са 4% електрически зареждаеми коли. Не е чак толкова малко. Който може да си направи проста сметка и има финансови възможности, лесно взима решение да мине от петрол на ток.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  12. 12 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2172 Любопитно

    До коментар [#4] от "silverman":

    "Също така е добре да се помисли по въпроса да се забрани регистрацията на дизелови автомобили за извършване на таксиметрови услуги!"
    Направо да се забранят автомобилите за таксиметрови услуги! Да си ходите пеш с пет куфара на гърба. Хем екологично, хем здравословно. Може да си наемете някоя и друга рикша за превоза на шесткрилния гардероб, триметровата спалня и двуметровия хладилник.
    А магазините и ресторантите в центъра да се затварят, че Теслата не може да издържи един тон полезен товар за 10 км със 100 спирания и потеглене (на пешеходна пътека и други места с мятане на неправоспособни водачи на обувки, колелца и други хлъзгави нещица).

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Има напредък, явно. След 3 седмици и хиляди километри в България даже забелязах една Тесла.

  14. 14 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1320 Весело

    Има напредък, явно. След 3 седмици и хиляди километри в България даже забелязах една Тесла.
    —цитат от коментар 13 на Таралеж


    Не е една, повечко са. Мисля, че по регистрите на КАТ са 85 броя, бая цифра си е това...

  15. 15 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    [quote#14:"Дългия"][/quote]

    Но пък забелязъх увеличаване на дизелите, и много коли с опашки от черен пушек. Мизерията явно е фактор да се тровим, но пък иначе репресивната държави би трябвало да предприеме репресивни мерки за запазване на живота и здравето на гражданите си.

  16. 16 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Аз карам дизел но не може разбереш, че е такъв. Автомобилът ми има всички съвременни филтри и т.н. Проблемът в България е наболял поради това, че стари каруци минават без никакъв проблем регистрация, годишен технически преглед, а дебелаците от КАТ са се превърнали в обикновени проститутки на пътя. Срещу 20 лева и свирка ще ти врътнат без проблем.
    Отделно от това. Електричките в момента са безумно скъпи заради батерията . Не може малка консерва като VW Up да струва 40 000 лева. За такива пари си взимаш втора ръка от оказион приличен голям автомобил с всички екстри.

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    До коментар [#15] от "Таралеж":

    Тровенето няма общо с мизерията! Ако мислите, че има мизерия, отидете в петък след обяд на някой от изходите на София. Тровенето е заради манталитетя, а не заради мизерията. Можеш да си купиш Айфон за 2000 лева, но колата ти не трябва да струва повече от пет хиляди!

  18. 18 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 580 Неутрално

    На ток само в града. За магистралата е рано още! По каталог 500 км пробег на магистралата със 150 км/ч. падат докъм 200 км пробег...

  19. 19 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    Това са коли за бизнесмени.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Причината е ясна - в цели сегменти изчезнаха дизелите. Фабия дизел няма. В тойота пък- изобщо
    —цитат от коментар 6 на taratanki


    То изчезнаха цели сегменти.
    Малките сити-кар например в Европа са в момента 4 модела...
    Това е положениоето-на бензин и хибриди!

    Но да не забравяме, все пак, че най-големите двигатели дето всеки ден работят по 8 часа - бетоновози, автобуси, багери, камиончета за доставки, мотокари по складовете и в халетата, челни товарачи, маневрени локомотиви , булдозери, асфалтополагачи, хладилни фургони , тирове с ремаркета, трактори, бетонпомпи , валяци .. са дизели !


    Ако ще се мисли нещо - що се не мисли за тях??!
    Ей кви им са двигателите - с по 6-8 цилиндъра!

    И сравнете с някаква количка , дето се и не кара всеки ден по 8 часа!
    Ми къде е проблемът по-голям?

  21. 21 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    [quote#14:"Дългия"]
    —цитат от коментар 15 на Таралеж
    Но пък забелязъх увеличаване на дизелите, и много коли с опашки от черен пушек. Мизерията явно е фактор да се тровим, но пък иначе репресивната държави би трябвало да предприеме репресивни мерки за запазване на живота и здравето на гражданите си.[/quote]

    Ми колкото и да са колите- автобусите и камионите са доста повече, а и са с по-големи двигатели!
    Репресивната държава, що ли се е захванала бав с количките с малките двигателчета, а не забелязва тракторите или мотокарите?
    Ми в 100% от складовете за строителни материали има мотокар!
    В промишлените халета-мотокари!

    100% дизел!
    Ми автобусите-къв пробег имат на ден??

  22. 22 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#7] , продажбите за септември са 4% електрически зареждаеми коли. Не е чак толкова малко.
    —цитат от коментар 11 на Дразнител


    Ка щяло да е малко??!

    Ама камиони, автпобуси, челни товарачи, пилотни машини , трактори , бетонпомпи , селскостопански машини, булдозери - са 100% дизел, нали?
    Или и там има 4% електро?

  23. 23 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Но в останалата част от Европа, продажбите за септември са 4% електрически зареждаеми коли. Не е чак толкова малко. Който може да си направи проста сметка и има финансови възможности, лесно взима решение да мине от петрол на ток.
    —цитат от коментар 11 на Дразнител


    Проверих - оказа се НАПЪЛНО ВЯРНО!
    Но дяволът е скрит в " 4% електрически зареждаеми коли. "

    Ми то повечето от "4% електрически зареждаеми коли. " са сравнително евтини плъг-ин коли, с малка батерийка и не много голям електро мотор.
    Допълва ДВГ !

    https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_hybrid

    То и аз карам микро-хибрид и смятам, че пазя природата!
    А най-разумно би било с милд-хибрид.
    Евтин и разумен!

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    В момента, когато производител на електромобил гарантира над (а не ДО) 600 км пробег с едно зареждане (и през декември / януари, и през юли / август), веднага го купувам!
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    И аз купувам одма!..

    А за ходене до Гърция, или нейде из природата, или до Германия ,. или в някакви малки селца (и там имам приятели) - ще си ползвам другата кола.

    Мисля да ми е пикап!

  25. 25 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Бъдещето е на електромобилите (не на хибридите)
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    За бъдещето много хора много работи викат.
    Лично аз съм цитирал Медведев, какво разправя за електро-тягата!
    Доста хора, покрай русофилските си забежки станаха и ел;ектрокарни фемнове!
    Нека четат и да се кефят!

    Иначе хибрид понякога Е ЕДИНСТВЕНОТО ЕВТИНО РЕШЕНИЕ да се изпълни Евро 6д .. или други там изисквания!
    Разните там Еко-буст двигатели , или дуал фюел , или Variable Cylinder Management (VCM) с i-VTEC system , разните там системи за динамична промяна на управлението на клапаните, системата за промяна на степента на сгъстяване на "Инфинити"- страхотни!
    Показват какви технологии може да измисли Човечеството!

    Щадят околната среда, ефективни .. ама какви пари- за Бога ??!! Каква прецизност се изисква при изпълнението - и роботи да сглобяват и системи за контрол и кво ли не?!

    Та по-лесно хибрид!

    Една батерийка, моторче малко електрично , малко датчци и електроника за управление - и достигаш стандартите на Euro 6d-Temp , примерно.

    Иначе как ?

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Аз пък забелязвам отлив от т.нар. "автокъщи" на желаещите автомобил "втора употреба". Вече и по-бедните разбраха, че там продават бракми и бракувани трошляци. Само властите се правят на ударени, и не възпрепятстват вноса им.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK