Готовност да си купят електромобил до пет години заявяват 43% от хората по света

Готовност да си купят електромобил до пет години заявяват 43% от хората по света

© Анелия Николова



Готовност да си купят електромобил до пет години заявяват 43% от хората по света, показва проучването Observatoire Auto 2019, поръчано от BNP Paribas Personal Financе.


То е обхванало 10 600 души в 16 държави - от Европа, Северна и Южна Америка, Африка и Азия. Сред тях не присъства България.


Според резултатите за 85% от анкетираните бъдещето принадлежи на електромобилите. Като основен мотив за покупката на кола на ток при възможни няколко отговора хората посочват отговорността към околната среда (85%), удоволствието от шофирането на такова превозно средство (86%) и значително по-евтината поддръжка от тази на традиционен автомобил.




Част от автомобилите, които биха могли да си купят с новия кредит

© Георги Пауновски

Част от автомобилите, които биха могли да си купят с новия кредит


Проучването показва, че като цяло мъжете са по-склонни да си купят електромобил от жените (43 срещу 35%). Очаквано колите на ток са по-популярни сред младите, като 53 на сто от запитаните на възраст 25-34 години казват, че биха си купили такава. Във възрастовата група 35-54 години такава възможност посочват 42% от анкетираните.


На пресконференция днес от "БНП Париба Лични финанси" обявиха, че лансират в България потребителски кредит за покупка на електромобил. Предлага се финансиране на придобиване на кола на ток с цена до 80 хил. лева, което обхваща почти всички предлагани модели. Срокът на изплащане е до 10 години, а лихвата е 6%. Освен финансиране на покупка, при която клиентът става собственик на колата веднага, се предлага и лизинг със или без остатъчна стойност. Одобрението на кандидатите става до 1 ден.


Част от автомобилите, които биха могли да си купят с новия кредит

© Георги Пауновски

Част от автомобилите, които биха могли да си купят с новия кредит


"Тези условия са значително по-добри от най-добрите за традиционен автомобил", посочиха от финансовата институция, без да влизат в подробности.


В момента на българския пазар се предлагат десет модела електромобили, като цените им варират от около 60 хил. до почти 170 хил. лева. Базовите версии на седем модела попадат в определения от "БНП Париба Лични финанси" праг.


Фотогалерия: Екомоделите на автосалона в София >


Данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) за първите девет месеца на годината показват, че в България са купени 181 елоктромобила, което е ръст от 64% спрямо същия период на миналата година. Заслугата за продажбите и ръста е основно на услугата за споделени автомобили в София Spark, които са купили 102 коли на ток.


Проблемът е, че България е една от малкото страни, в които държавата не стимулира покупката на електромобили. През миналата година се въведе опрощаване на данъците за собственици на коли на ток, но от тях могат да се спестят символични суми. Така единственото по-сериозно предимство е възможността безплатно да се паркира в платените зони на редица градове.


Готовност да си купят електромобил до пет години заявяват 43% от хората по света

© БНП Париба Лични финанси


В същото време в момента стимули за покупка на електромобили има в редица европейски страни. Най-сериозен е бонусът в Румъния, където държавата дава 10 хиляди евро при покупка на електромобил, като добавя и още 1500 евро, ако се бракува кола на повече от осем години.


В Словения за лека кола на ток се получават 7500 евро, а за ван 4500 евро. В Германия бонусът е 6000 евро, а в Испания до 5500 евро за лека кола, 6000 за ван, 8000 евро за товарни автомобили категории N2 и М2 и 15 000 евро за камион.


Субсидии има също в Франция (6000 евро за нови електромобили и 5000 за втора ръка), Ирландия (до 5000 евро), Швеция (5500 евро), Великобритания (35% от цената, общо до 4050 евро), Австрия (3000 евро), Финландия (2000 евро).


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Значи Спарк са купили 102 от 181 електрически коли, но това се води като сериозен ръст за пред непросветените!?
    А иначе - и аз смятам да си купя, но няма да мога.60 хиляди са си бая пари, а това е и най-евтиното явно.Със заплатите, които вземаме не виждам какъв ръст може да се очаква , освен по подобен начин да го съобщават - с неизказаност!

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4286 Весело

    Бавно и полека ...ще стане!За "радост" на едни "бензиностанции" процесът се ускорява!Напредъкът в слабото звено-батериите също е голям!Само след 5-7 години пробегът с едно зареждане ще бъде над 800 км....И това е само началото>>>

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 692 Любопитно

    Тоест около 3 милиарда?

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  4. 4 Профил на 1908
    1908
    Рейтинг: 410 Неутрално

    И как ще стане това, като 75% от населението на планетата едва свързва двата края? Явно имате предвид 43% от белите държави...

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  5. 5 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Неутрално

    То и преди 5 години пак толкова хора заявяваха такава готовност и накрая в реалния свят (не този на намеренията) електромобилите са 0.3% от всички.

  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Значи Спарк са купили 102 от 181 електрически коли, но това се води като сериозен ръст за пред непросветените!? А иначе - и аз смятам да си купя, но няма да мога.60 хиляди са си бая пари, а това е и най-евтиното явно.Със заплатите, които вземаме не виждам какъв ръст може да се очаква , освен по подобен начин да го съобщават - с неизказаност!
    —цитат от коментар 1 на Капабланка


    От никъде не следва, че всеки трябва да може да си купи нов електромобил и изобщо автомобил. Или се задоволяваш с каквото можеш и не мрънкаш или си намираш по-добре платена работа. Всекиму според възможностите, а не според нуждите(мераците). Повечето хора отдавна изтрезняха от "светлото бъдеще" и си поподредиха живота, но някои още го чакате.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Весело

    Кредит за покупка на чисто нов електромобил не бих взел, щото излиза все едно съм си купил жилище на изплащане, ама за такъв втора употреба, на малко годинки бих се замислил, дори и да му е скапана батерията (батерията се прави, не е голям проблем). Засега си мисля, че хибрид по ме устройства, натам ще "копая"...

  8. 8 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Гневно

    "Проблемът е, че България е една от малкото страни, в които държавата не стимулира покупката на електромобили."

    И защо да е проблем - откъде накъде парите от данъците на всички (вкл. бедни пенсионери, инвалиди и т.н.) ще отиват за част от новата Тесла на някоя батка?

  9. 9 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3369 Неутрално

    Евроазиатска бензиностанция приготви се))

  10. 10 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    Когато нашата държава стигне нивото да заделя от бюджета за стимули за електромобили, сигурно това ще е началото на демокрацията.

  11. 11 Профил на z_z_z
    z_z_z
    Рейтинг: 246 Неутрално

    След година и нещо опит с моята Тесла, нямам никакво желание за друг тип автомобил в бъдеще.

  12. 12 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1561 Весело

    Това проучване ми напомня един класически грузински тост:

    "Имам възможност да си купя коза, но нямам желание.
    Имам желание да си купя кола, но нямам възможност.
    Да пием за това, нашите възможности да съвпадат с нашите желания"......

    Знанието е сила, информацията - власт
  13. 13 Профил на БГ Владо
    БГ Владо
    Рейтинг: 651 Неутрално

    6% лихва ми се вижда малко скъпичко за България.

    В Канада се напълни с Тесли, на всеки ъгъл има по една. Процента е 4.5% + $5000 от държавата + $8000 от провинцията и хората купуват, нормално е. Най-евтиният модел се връзва около $600/месец което за тукашното ниво е напълно поносимо.

    За сравнение мазда 3 (базав) излиза около $400 при %1.1

    оти да се косиме, като ке ни мине
  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3777 Любопитно

    До коментар [#9] от "putinxujlo":

    Да произвежда реактори за АЕЦ ли да се приготви?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Според мене да имаш готовност и да имаш желание са две различни неща!

    pastor
  16. 16 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jazzdevil":

    Просто държавата ще открадне от купувача на електромобила 5 хил лв. по-малко под формата на ДДС. Неоткраднатите пари не бъркат в джоба на пенсионера, много моля.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1561 Весело

    До коментар [#8] от "Jazzdevil":Просто държавата ще открадне от купувача на електромобила 5 хил лв. по-малко под формата на ДДС. Неоткраднатите пари не бъркат в джоба на пенсионера, много моля.
    —цитат от коментар 16 на Darulio


    Аха, значи държавата хем ще се бръкне да субсидира базюовата цена с 25000 лева, хем ще си намали прихода от ДДС с 5000 лева за кефа на някакъв заможен хипстър, но това никак няма да се отрази на бюджета, т.е. на джоба на пенсионера?
    Откъде ви намират такива видни икономисти бе......

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Който може да си го позволи да си го купи.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  19. 19 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#11] от "z_z_z":

    ТеслА?

  20. 20 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jazzdevil":Просто държавата ще открадне от купувача на електромобила 5 хил лв. по-малко под формата на ДДС. Неоткраднатите пари не бъркат в джоба на пенсионера, много моля.
    —цитат от коментар 16 на Darulio


    Мдааа - и необмитения тир цигари, и някоя друга нелегална влакова композиция с нафта и недекларираните ми тераси и...и...и...
    (Гербер ли си?)

  21. 21 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2184 Весело

    До коментар [#17] от "pag":

    Аз не съм казвал, че държавата ще се бърка с 25 хил. лв. да спонсорира закупуването на каквото и да било.
    Как функционираш в 21 в., като не можеш да разбереш прост текст от две изречения? Социален асистент ли ползваш?

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  22. 22 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2184 Весело

    До коментар [#20] от "Jazzdevil":

    Не, не съм ляв.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Неутрално

    Както вече съм писал - Когато излезе на пазара електромобил от среден клас (Renault Zoe не е такъв) с преход от МИНУМУМ (а не до) 600 километра с едно зареждане, веднага си купувам!

  24. 24 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Както вече съм писал - Когато излезе на пазара електромобил от среден клас (Renault Zoe не е такъв) с преход от МИНУМУМ (а не до) 600 километра с едно зареждане, веднага си купувам!
    —цитат от коментар 23 на vassilun


    Тесла Модел 3 Лонг Рейндж е твоят автомобил.

  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Неутрално

    До коментар [#7] от "Дългия":

    Винаги купувайте нов автомобил!

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Любопитно

    "Проблемът е, че България е една от малкото страни, в които държавата не стимулира покупката на електромобили."И защо да е проблем - откъде накъде парите от данъците на всички (вкл. бедни пенсионери, инвалиди и т.н.) ще отиват за част от новата Тесла на някоя батка?
    —цитат от коментар 8 на Jazzdevil


    Защо се субсидира санирането? Защо от моите данъци се плаща за саниране на апартаменти на хора с дори по-високи доходи от моите?

  27. 27 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    И ако 43% от мит'ряла в София си купи електромобили ще трябва да закрият сините и зелени зони защото всички ще паркират безплатно и няма да плащат данък!

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Любопитно

    До коментар [#24] от "bobyb":

    "Тесла Модел 3 Лонг Рейндж е твоят автомобил."

    Кой го предлага в България? По Коледа си идвам и искам да го пробвам поне!

  29. 29 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    Това, че е допуснато едно безобразие не е основание да ги направим 1000.

  30. 30 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Весело

    ''Имам желание , да купя къща....Но нямам възможност.
    Имам възможност да купя коза...Но нямам желание.
    Така че нека пием за това , нашите желания ,винаги да се покриват с възможностите ни''.

    Тост ,от ''Кавказка пленница''

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  31. 31 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 4092 Неутрално

    Както вече съм писал - Когато излезе на пазара електромобил от среден клас (Renault Zoe не е такъв) с преход от МИНУМУМ (а не до) 600 километра с едно зареждане, веднага си купувам!
    —цитат от коментар 23 на vassilun


    Също и да има достатъчно заредни станции.
    Нямам намерение да чакам на опашка за ззреждане!

  32. 32 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Имам желание и го правя са две различни. И аз закупих нов автомобил миналата седмица, НО не е електрически. В момента няма никаква полза дори тук в Квебек, където ел енергията е почти безплатна. Луди цени за сапунерки.

  33. 33 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 1007 Весело

    "Проблемът е, че България е една от малкото страни, в които държавата не стимулира покупката на електромобили."И защо да е проблем - откъде накъде парите от данъците на всички (вкл. бедни пенсионери, инвалиди и т.н.) ще отиват за част от новата Тесла на някоя батка?
    —цитат от коментар 8 на Jazzdevil


    По-добре да отиват за част от нови електромобили и да има някакъв положителен ефект за въздуха в градовете, отколкото да отиват изцяло при съученик на министъра за доставка на Тойота Секвоя за горското стопанство.

  34. 34 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1408 Весело

    Готовност да си купят електромобил до пет години заявяват 43% от хората по света
    ...
    А 99,99% заявяват готовност да си купят ферари.

    В Русия съм! В Русия съм!
  35. 35 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Докато ел.енергията на световно ниво все още , се добива на 80% от изкопаеми горива...
    Не виждам никакъв смисъл , от електромобилите ...Това , което полюциите от бензиновите и дизеловите двигатели изхвърлят в атмосферата, ще се компенсирра ,от екстра въглищен карбон , изхвърлен ПАК в атмосферата ...На 150 километра от големият град, да речем ...Безмислено е .
    Освен това , световният добив на литий за батерии , е недостатъчен за покриване на нуждите за производство на батерии на лаптопи, таблети, и телефони...
    А една ''Тесла'' например , има около половин тон литиеви батерии в теглото си...Откъде ще дойде тоя литий , за масово производство на електро-коли?
    Така , че ...Докато не се измисли достатъчно евтина и ефективна технология за производство на батерии , които по капаците да се покриват с литиевите...Няма как да стане .

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  36. 36 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    Докато ел.енергията на световно ниво все още , се добива на 80% от изкопаеми горива...Не виждам никакъв смисъл , от електромобилите ...Това , което полюциите от бензиновите и дизеловите двигатели изхвърлят в атмосферата, ще се компенсирра ,от екстра въглищен карбон , изхвърлен ПАК в атмосферата ...На 150 километра от големият град, да речем ...Безмислено е .
    —цитат от коментар 35 на onemanband


    Как точно е безмислено, като огромната част от хората живеят в големия град, а не на 150 километра от него и следователно, огромната част от хората ще дишат в пъти по-чист въздух?

  37. 37 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    До коментар [#32] от "ivailosavoff":

    Това е без да се смята горивото: https://www.theatlas.com/charts/Bk2GXpBPN

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  38. 38 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Нормално, след 15 години само прошляците ще карат коли с двг. Както сега разни все още карат каруци 🤣

  39. 39 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    До коментар [#35] от "onemanband":

    По-лесно се монтира филтър на един комин, отколкото на 2 милиона ауспуха.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  40. 40 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#12] от "pag":

    +++! Но пък вица е от далечното бай тошово време... И става дума точно за социализъма и комунизъма! Извини ме, като всеки българин ще те поправя, но оригинала е:
    Живял някога един Цар Господар. Имал много красива дъщеря. И обявил, че който е един удар на сабята си раздели една ябълка поставена на гърдите й, ще я получи за невеста, както и половината царство господарство. Появил се първия младеж, замахнал и не успял - отсекли му главата. Появил се втори младеж, замахнал и не успял - отсекли му главата. Тогава се появил трети младеж, замахнал и успял!! И на него също му отсекли главата... Другари, да пием за социализма, строя който пресече всички тези безобразия!! Другари, имам възможност да си купя магаре (в оригинала се ползва "мръсната" киргизка дума Ишак, която освен магаре значи и задник...). Нямам потребност. Искам да си купя новата Волга, нямам възможност! Другари, мога да спя с жена си всяка нощ, нямам потребност. Искам веднаж в живота си да спя с Бриджит Бардо, нямам възможност!! Другари, да пием за комунизма, строя в който всички потребности ще съвпаднат с възможностите ни!!
    Пак извинявай, но не се стърпях...

  41. 41 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1408 Весело

    Откъде ще дойде тоя литий , за масово производство на електро-коли?
    —цитат от коментар 35 на onemanband


    юот Боливия и Афганистан.
    Там наскоро се възцари демокрация!

    В Русия съм! В Русия съм!
  42. 42 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1561 Весело

    До коментар [#21] от "Darulio":

    Прочети що е то ДДС, как се начислява и какво отношение има към бюджета на държавата (оттам и върху пенсиите) , много е поучително.
    Обаче за да го разбереш ще ти трябва не социален, а финансов асистент........

    Знанието е сила, информацията - власт
  43. 43 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Весело

    Как точно е безмислено, като огромната част от хората живеят в големия град, а не на 150 километра от него и следователно, огромната част от хората ще дишат в пъти по-чист въздух?
    —цитат от коментар 36 на danubian.whale

    😂😂😂😂
    Ми ...Ако не си чувал ...Атмосферните фронтове , се движат насам-натам.
    През ден-два, ще духне и към големият град ...Да оставим настрана въпросът, че замърсяването на атмосферата , не би трябвало да се разглежда като градски проблем...Глобален е , и не признава граници , вдяваш ли ?
    Когато погледнеш голямата картинка, и ще ти просветне , надявам се

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Весело

    А от тях 5% ще ги купят реално :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Да налея една торба пари и на всеки 400 км да вися по 2 часа на кабела, не благодаря. Предпочитам да си остана от другите 57%.

  46. 46 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2184 Весело

    До коментар [#42] от "pag":

    Глупи, тичай да си играеш пред блока с останалите деца. Нямам намерение да говоря снизходително с теб, понеже си ограничен умствено.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  47. 47 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 1007 Весело

    Ми ...Ако не си чувал ...Атмосферните фронтове , се движат насам-натам.
    През ден-два, ще духне и към големият град ...Да оставим настрана въпросът, че замърсяването на атмосферата , не би трябвало да се разглежда като градски проблем...Глобален е , и не признава граници , вдяваш ли ?
    Когато погледнеш голямата картинка, и ще ти просветне , надявам се
    —цитат от коментар 43 на onemanband


    Разбира се, че не решава проблемите на 100%, но да втълпяваш, че е безмислено е малоумно, при положение, че ще има сериозен положителен ефект върху здравето на по-голямата част от хората, живеещи в градовете.

  48. 48 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2184 Весело

    До коментар [#42] от "pag":

    П.П. Данъците са кражба, ама това ще го разбереш, ако излезеш от пубертета и почнеш сам да си изкарваш парите.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  49. 49 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    юот Боливия и Афганистан.
    Там наскоро се възцари демокрация!
    —цитат от коментар 41 на Веселин Дечев

    😊
    Оценявам майтапа ти, не че не го оценявам, ама ...
    Литият , е доста рядък елемент ...Почти ,като златото е рядък...Световните залежи са долу-горе , сметнати...Не стигат , даже за обезпечаване на днешното производство на мобилна техника ...За масово производство на литиеви батерии за коли , и дума не може да става, вярвай ми .


    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  50. 50 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Разбира се, че не решава проблемите на 100%, но да втълпяваш, че е безмислено е малоумно, при положение, че ще има сериозен положителен ефект върху здравето на по-голямата част от хората, живеещи в градовете.
    —цитат от коментар 47 на danubian.whale


    Ъъъъ....Никъде не съм казвал, че е ''малоумно''.
    Просто твърдя, че докато не се въведе масово и евтино производство на чиста енергия, елекро-колите ,са безмислица...Преливане ,от пусто - в празно .
    Например, енергията от атомни централи , Е ЧИСТА ...Няма полюции в атмосферата от нея ...Но пък е рискована ...Земетресения се случват, а че и недай Боже -терористични атаки ...
    Чакам ''фюжън'' реактора ...Вече е на финалната права , четох 😊

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  51. 51 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Ще си купят те, грънци. Най динамичо развиващият се континент в света е Африка.

  52. 52 Профил на Thrasimedes
    Thrasimedes
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не е задължително всички хора по света да имат и по един (или по няколко) автомобила. Дори и не е желателно.

    Но е важно какво хората вече се насочват да купуват.

  53. 53 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3675 Весело

    "На пресконференция днес от "БНП Париба Лични финанси" обявиха, че лансират в България потребителски кредит за покупка на електромобил. Предлага се финансиране на придобиване на кола на ток с цена до 80 хил. лева, което обхваща почти всички предлагани модели. Срокът на изплащане е до 10 години, а лихвата е 6%."
    =========
    Да, и на мен ми го предложиха по пощата, която не съм им давал.
    Ако взема такъв кредит от 80 хилки, трябва да върна 100 и в първите няколко години ще карам с една минимална на месец, но ще съм електрогъзар!

    Еретик
  54. 54 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Весело

    [quote#49:"onemanband"][/quote]

    Чак толкова рядък, че още утре ще спре производството на батерии, нали? Не съм чул или прочел подобна новина, а вие, щот нали трябва да ви вярваме?

  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4522 Любопитно

    Според мен въпросът за покупка на електромобил не на желание, а по-скоро на финансова възможност. Дано цените на тези автомобили продължат да падат и да стигнат до тези на автомобилите с ДВГ (в един и същ клас).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4286 Весело

    До коментар [#54] от "Дългия":

    Пич не му обръщай внимание....той е още в ерата на "Волга" М24....Литият в съвременните батерии за автомобили е само 8-15 %...Има доста статии за различните видове и напредъка в тази технология!След малко същият ще ти обясни че ще има режим на тока ако в София електрокарите станат 50 000....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  57. 57 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 809 Любопитно

    Интересно е, че толкова много хора не знаят, че при наистина масово производство на ел. коли, цената им се очаква да бъде по-ниска от тази на обикновените пърдялници - тъй като античните автомобили имал в пъти повече части и са по-сложни и скъпи за поддръжка.

  58. 58 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Пауновски вместо да ни занимаваш с глупости, направи един анализ каква кола да си купим до 10000 лева, анализирай кои коли и съответно кои мотори са добри и надежни и напиши нещо полезно за хората. Тези лакърдии с електромобилите интересуват 0.001% от обществото. Иначе аз имам готовност да си купя ферарри, ролс, самолет и яхта.

  59. 59 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    До коментар [#56] от "Willy Messerschmitt":

    Не искам да му обръщам внимание, наистина, ама ми е интересно как все такива като него са големи всезнайковци, а дефакто от нищо не разбират, че чак и убеждават и другите, че са прави. Явно Мъск е голям глупак, че си вкара парите и цялото въображение в разработването на масов и достъпен електромобил, без да се консултира с някой всезнайко да му каже, ЧЕ ТАКА НЕ СТАВА! Смешни хорица (като onemanband)с жалки напъни да блеснат с мисъл...

  60. 60 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#51] от "von_seeckt":

    Като гледаш процента може да ти стане хубаво за динамиката, но ако погледнеш като абсолютни стойности може да ти се стъжни.
    Преди доста години един се хвалеше че за една петилетка построил 2 Българии!

    pastor
  61. 61 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Според мен въпросът за покупка на електромобил не на желание, а по-скоро на финансова възможност. Дано цените на тези автомобили продължат да падат и да стигнат до тези на автомобилите с ДВГ (в един и същ клас).
    —цитат от коментар 55 на Иво


    Тесла Модел 3 е по-евтина от БМВ 3-та серия и Ц класата на мерцедес, а ги превузхожда по всеки един показател!

  62. 62 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#50] от "onemanband":

    Доста трябва да се разяснява на хора, които се ръководят само от рекламите.Никой не желае да каже истината за електромобилите. Има доста информация по темата, но не се тиражира.Екологичните вреди от производството на батерията на автомобила се равняват на екологичните вреди на автомобил с ДВГ за 7 годишен период със същата мощност. Това означава, че още при закупуването на автомобила той вече е унищожил природата за 7 години напред. След 7 години тази батерия трябва да се подмени, защото тя не е вечна - дори да е литиева.След втория 7 годишен период автомобила е за подмяна. Отделно трябва да имаме на ум, че след 5-тата година мощността на двигателя няма да е същата както на първата.
    Така както се казва файдата от печалбата е нула.
    Единственото което е вярно, че градовете ще са с малко по-чист въздух, но за сметка на замърсяване другаде. На никой не му се иска да се споменава ефекта на пеперудата.
    Просто рекламата е срашно нещо и влияе доста на хора, които не се замислят.
    Имаше една реклама за едно хапче което съдържаше 10 000 мг. и никой не може да си представи 10 грамово хапче. Имаше и за сапун с рН с това на кожата. с което само би разнасял равномерно мръсотията по тялото без да мие! Та и електромобилите е така!

    pastor
  63. 63 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Весело

    [quote#49:"onemanband"]
    —цитат от коментар 54 на Дългия
    Чак толкова рядък, че още утре ще спре производството на батерии, нали? Не съм чул или прочел подобна новина, а вие, щот нали трябва да ви вярваме?[/quote]

    Вярвай на квот'си искаш ...Въобще не ми пука , чичак 😁
    Има си Гугъл търси , и чети

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  64. 64 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Весело

    [quote#49:"onemanband"]
    —цитат от коментар 54 на Дългия
    Чак толкова рядък, че още утре ще спре производството на батерии, нали? Не съм чул или прочел подобна новина, а вие, щот нали трябва да ви вярваме?[/quote]
    На , чети и реви ,гений 🤔
    И то , статия , преведена в любимият ти ''Дневник'' :

    "Литият би могъл да струва колкото златото за Португалия, тъй като според наши оценки през 2025 г. европейският пазар на батерии ще достигне 250 милиарда евро годишно", твърди заместник-председателят на Европейската комисия и комисар за енергийния съюз Марош Шефчович.

    https://www.dnevnik.bg/evropa/2018/09/19/3313355_prevrushta_li_se_litiiat_v_novoto_bialo_zlato_na_evropa/

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  65. 65 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Весело

    До коментар [#56] от "Willy Messerschmitt":

    Въй...И самолетчетата , се изходиха по въпроса 😊
    ПС:
    Май не си наясно ,какво на английски означава ''Willy''
    И ТОЧНО ТАКА се изписва , между другото 🤣🤣🤣
    Означава ...Същото ,като ''''dick'' , ''cock''
    На български ...Х*й 😃

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  66. 66 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1059 Весело

    До коментар [#50] от "onemanband":Доста трябва да се разяснява на хора, които се ръководят само от рекламите.Никой не желае да каже истината за електромобилите. Има доста информация по темата, но не се тиражира.Екологичните вреди от производството на батерията на автомобила се равняват на екологичните вреди на автомобил с ДВГ за 7 годишен период със същата мощност. Това означава, че още при закупуването на автомобила той вече е унищожил природата за 7 години напред. След 7 години тази батерия трябва да се подмени, защото тя не е вечна - дори да е литиева.След втория 7 годишен период автомобила е за подмяна. Отделно трябва да имаме на ум, че след 5-тата година мощността на двигателя няма да е същата както на първата.Така както се казва файдата от печалбата е нула. Единственото което е вярно, че градовете ще са с малко по-чист въздух, но за сметка на замърсяване другаде. На никой не му се иска да се споменава ефекта на пеперудата.Просто рекламата е срашно нещо и влияе доста на хора, които не се замислят.Имаше една реклама за едно хапче което съдържаше 10 000 мг. и никой не може да си представи 10 грамово хапче. Имаше и за сапун с рН с това на кожата. с което само би разнасял равномерно мръсотията по тялото без да мие! Та и електромобилите е така!
    —цитат от коментар 62 на pastor


    Не им се връзвай на тия ...
    Те , само ръсят ''умности'' по форумите ...
    Акъл , за две пари нямат у кратуните празни , тръгнали акъл да раздават 😁
    Бих ти препоръчал ....бъдзикай ги , и им гледай смешните реакции 🤣
    Купон!

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  67. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3497 Весело

    Тесла Модел 3 Лонг Рейндж е твоят автомобил."Кой го предлага в България? По Коледа си идвам и искам да го пробвам поне!
    —цитат от коментар 28 на vassilun


    Макар че, Лонг Рейндж не е лош, вижте този:

    https://www.youtube.com/watch?v=YvsnIL0AIAk

    М3 ряпа да яде!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3497 Весело

    Ще си купят те, грънци. Най динамичо развиващият се континент в света е Африка.
    —цитат от коментар 51 на von_seeckt


    Особено Судан, Либия и ЦАР, ама там са безпагонестите зелени гьонове на бащицата ти!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#24] от "bobyb":"Тесла Модел 3 Лонг Рейндж е твоят автомобил."Кой го предлага в България? По Коледа си идвам и искам да го пробвам поне!
    —цитат от коментар 28 на vassilun


    Ще трябва да се разходиш до Виена или някой друг град където има Тесла център. :)
    Май скоро ще има и наблизо - в Букурещ.

  70. 70 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#37] от "Darulio":

    Смятал съм го всякак за себе си, с 15к кретит от правителството сметката пак не излиза.
    Пак казвам, тук ел енергията е без пари. Поддръжка за една нормална кола с нормално каране за мен е около по 200 долара на година за 10 години ( от опит го казвам)
    Желанието е налице, гледах, пробвах и избирах, но се оказа, че полза няма. Лийф не е избор -няма водно охлаждане, като хората, Болт е сапунерка, Волт я спряха от производство, Е-Голф - 200км автономия сериозно…, Тесла ненормална цена. Остава Тойота хибрид, прекрасна технология, но като я погледна или ги погледна ми се повдига.
    След 5 години ще има избор ще му мисля.
    А колко спестява големия град е относително и как се представя инфото за пред хората друга работа...

  71. 71 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Младите са най-малко заинтересовани да си купят Тесла. Те не могат да си позволят. Младите завършват университета набалбукани с кредити, трудно си намират добре платена работа. Те по-скоро не си купуват изобщо коли, особено тези които живеят в големите градове. Когато им трябва кола, рентват.
    Да имаш собствена кола в Канада е доста скъпо.
    Някой по-горе спомена, че 600$ на месец било поносимо, и че в Канада на всеки ъгъл Тесла.
    При средна бруто заплата около 60000$ на година, чисто на месец около 3600$. В Торонто квартира под 2000$ на месец трудно се намира, освен ако няколко човека не делят. Застраховките, особено за млади мъже са 150 - 300$ на месец.
    Консервативното правителство на Онтарио премахна субсидията за ел. коли.
    Мяркат се тук-там Тесли, но както съм споменавал преди карат ги плешиви мъже над 50 год., или млади девойки на-които пак тези плешивите им са ги подарили.

  72. 72 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Лизинг на Сеат Ибица за 62€/месец и 10К км годишно в Германия:

    https://www.gute-rate.de/fahrzeug/seat-ibiza-style-1-0-tsi-70-kw-95ps-klima-audiosystem-bluetooth-leasing/?max_rate=100


    А некви тук ми разправят, че 600 долара за лизинг било супер изгодно, смех! Демек ако си човек със средни доходи в Канада да даваш 15% от заплатата си само за колата без застраховките било супер далавера....

  73. 73 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1585 Любопитно

    До коментар [#36] от "danubian.whale":

    Нима? А тези които живеят на мястото което произвежда ел. от въглища, нека дишат по-мръсен въздух, щото са по-малко на брой и може би второ качество хора?

    А впрочем замърсеният въздух отместен на 150км къде отива? В същата атмосфера като че ли? Или греша? Може би по чудодеен начин изчезва?

    Не ти ли се струва, че между това, да изхвърляш боклук в точка А и това, да изхвърляш същия боклук в точка Б, няма кой знае каква разлика? Може да е различно, де да знам? В единия случай го хвърляш в центъра на града, в другия насред гората, ама нали там няма хора, та...

  74. 74 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    Значи Спарк са купили 102 от 181 електрически коли, но това се води като сериозен ръст за пред непросветените!? А иначе - и аз смятам да си купя, но няма да мога.60 хиляди са си бая пари, а това е и най-евтиното явно.Със заплатите, които вземаме не виждам какъв ръст може да се очаква , освен по подобен начин да го съобщават - с неизказаност!
    —цитат от коментар 1 на Капабланка


    А може това да е идеята и на проучването - 43% са готови да си купят услугите на Спарк.

  75. 75 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    Бавно и полека ...ще стане!За "радост" на едни "бензиностанции" процесът се ускорява!Напредъкът в слабото звено-батериите също е голям!Само след 5-7 години пробегът с едно зареждане ще бъде над 800 км....И това е само началото>>>
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    А аз съм убеден, че след 5-7 години ще изкарвам по 800 000 на месец. Не знам как, но те ще го измислят. И това е само началото.>>>

  76. 76 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    До коментар [#62] от "pastor":

    Много си зле, вярваш ли? Двигателя на електромобила нямал същата мощност след не знам коя си година?!?! Колко трябва да си тъп, за да ръсиш такива бисери (надявам се само) по форумите? Ела да ми видиш двигателя на скутера - електро, на 10 години, на 50000 км градско в София дали е отслабнал или е за смяна, сигурно маслото му се е пресякло или някое бутало е пробило, кретени... Просто се спрете с глупостите ти и оня другия всезнайко, дето е явно, че сте във форума само за спам...

  77. 77 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    Ми ...Ако не си чувал ...Атмосферните фронтове , се движат насам-натам.
    През ден-два, ще духне и към големият град ...
    —цитат от коментар 43 на onemanband


    Да, нали за смога в Мумбай обвиниха запалените стърнища в съседните щати.

  78. 78 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    Според мен въпросът за покупка на електромобил не на желание, а по-скоро на финансова възможност. Дано цените на тези автомобили продължат да падат и да стигнат до тези на автомобилите с ДВГ (в един и същ клас).
    —цитат от коментар 55 на Иво


    Има още един тънък момент - ако си купиш кола с ДВГ за 40 000, след 5 години тя ще струва към 25 000. Ама електричката ще е 250, щото никой не търси батерии секънд хенд, та ако искаш да я продадеш за 25 000, ще се наложи да инвестираш 15 хилки за нови.

  79. 79 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#3] от "Daniboy":

    Лъжат, както обикновено.

  80. 80 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#12] от "pag":

    Апропо, учудва ме процента млади хора! Тенденцията определено е явна, нали?

  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3497 Весело

    Между другото, тази неделя, 17-ти ноември е представянето на Форд Мах-Е Мустанг. 230 до 300 мили на заряд, $43 000 - $60 000.

    А, на 21-ви е откриването на трък-а на Тесла край завода на Спейс Екс в Хортън, Калифорния. Говори се, че ще тегли ракета на Спейс Екс.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    При един съвсем обикновен лизинг при голям дилър лихвата е между 2 и 3 %. Тези от БНП убиват всяко желание да имаш електромобил с тази лихва от 6%.

  83. 83 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    До коментар [#54] от "Дългия":Пич не му обръщай внимание....той е още в ерата на "Волга" М24....Литият в съвременните батерии за автомобили е само 8-15 %...Има доста статии за различните видове и напредъка в тази технология!След малко същият ще ти обясни че ще има режим на тока ако в София електрокарите станат 50 000....
    —цитат от коментар 56 на Willy Messerschmitt


    15% си е сериозно число, на него повече му отиваше да го напише, всъщност е доста по-малко. Ма вие къде сте тръгнали да приказвате с него, той и неоткритите находища е сметнал колко са и кога ще бъдат открити. Впрочем, ето тука https://www.metalary.com/lithium-price/ динамиката на цените, не е съвсем глупаво това, което пише. В момента вече е стигнала около 85 000 долара за тон https://price.metal.com/Cobalt-Lithium

  84. 84 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    Интересно е, че толкова много хора не знаят, че при наистина масово производство на ел. коли, цената им се очаква да бъде по-ниска от тази на обикновените пърдялници - тъй като античните автомобили имал в пъти повече части и са по-сложни и скъпи за поддръжка.
    —цитат от коментар 57 на Kosta Delev


    Разбира се, както атомните реактори са по-евтини от фотоволтаиците, тъй като имат в пъти повече части и са по-сложни и скъпи за поддръжка.

  85. 85 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    Когато нашата държава стигне нивото да заделя от бюджета за стимули за електромобили, сигурно това ще е началото на демокрацията.
    —цитат от коментар 10 на Radosveta Koleva


    По точно началото на края на Боковизма.

  86. 86 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    До коментар [#51] от "von_seeckt":Като гледаш процента може да ти стане хубаво за динамиката, но ако погледнеш като абсолютни стойности може да ти се стъжни.Преди доста години един се хвалеше че за една петилетка построил 2 Българии!
    —цитат от коментар 60 на pastor


    А тая сутрин един си спомняше, че при комунизма е издигал лозунга "Петилетката - за 8 часа!"

  87. 87 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    До коментар [#50] от "onemanband":Доста трябва да се разяснява на хора, които се ръководят само от рекламите.Никой не желае да каже истината за електромобилите. Има доста информация по темата, но не се тиражира.Екологичните вреди от производството на батерията на автомобила се равняват на екологичните вреди на автомобил с ДВГ за 7 годишен период със същата мощност. Това означава, че още при закупуването на автомобила той вече е унищожил природата за 7 години напред. След 7 години тази батерия трябва да се подмени, защото тя не е вечна - дори да е литиева.След втория 7 годишен период автомобила е за подмяна. Отделно трябва да имаме на ум, че след 5-тата година мощността на двигателя няма да е същата както на първата.Така както се казва файдата от печалбата е нула. Единственото което е вярно, че градовете ще са с малко по-чист въздух, но за сметка на замърсяване другаде. На никой не му се иска да се споменава ефекта на пеперудата.Просто рекламата е срашно нещо и влияе доста на хора, които не се замислят.Имаше една реклама за едно хапче което съдържаше 10 000 мг. и никой не може да си представи 10 грамово хапче. Имаше и за сапун с рН с това на кожата. с което само би разнасял равномерно мръсотията по тялото без да мие! Та и електромобилите е така!
    —цитат от коментар 62 на pastor


    Бе тия новите батерии знам, че не са с течен електролит, ма да не би да дават на хора да го пият, че да се съсири, та са толко вредни? Иначе, за сапуна, който трябва да е толкова висококиселинен, че да изгори мърсотията заедно с кожата, мисла, че си в грешка.

  88. 88 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Мисля че е редно първо да навлязат електрическите автобуси и чак когато се докажат като ефективни - тогава да засищат пазара с автомобили.

  89. 89 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Весело

    До коментар [#37] от "Darulio":Смятал съм го всякак за себе си, с 15к кретит от правителството сметката пак не излиза.Пак казвам, тук ел енергията е без пари. Поддръжка за една нормална кола с нормално каране за мен е около по 200 долара на година за 10 години ( от опит го казвам)Желанието е налице, гледах, пробвах и избирах, но се оказа, че полза няма. Лийф не е избор -няма водно охлаждане, като хората, Болт е сапунерка, Волт я спряха от производство, Е-Голф - 200км автономия сериозно…, Тесла ненормална цена. Остава Тойота хибрид, прекрасна технология, но като я погледна или ги погледна ми се повдига.След 5 години ще има избор ще му мисля.А колко спестява големия град е относително и как се представя инфото за пред хората друга работа...
    —цитат от коментар 70 на ivailosavoff


    Абе кви са цените в Канада или пращаш жената в сервиза? Щото 200 долара са ти една гума, ако имаш летни и зимни, требва да ги караш по 8 години. А масло, ремъци, накладки, филтри, съединител, гарнитури, маншони, антифриз, спирачна течност, .... Бе я направо кажи, прега ли се магаре в твойта кола, преди да потегли.

  90. 90 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    А те електромобилите се движът използвайти литйи вместо бензин който разбира се се губи безвъзвратно.
    Не ли?
    А думата рециклиране какво ли означава??????

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  91. 91 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#89] от "usero":

    Хайде сега на интересни ли да се правим! Да ви го нарисувам ако искате, фактури да ви покажа!!!????

    Имам зимни гуми и летни гуми с джанти в цената на автомобила! В белите държави мимимум спазарявам това! Та значи, последния ми автомобил е ходил по един път в годината в сервиз за смяна на масло - 140 долара КАстрол Синтек ПРо! Гумите аз ги поставям 2 пъти в годината, спестявам 150 долара за тази услуги при положение, че има гуми и джанти. В момента вторият ми автомобил е на 9 години, зимните гуми са перфектни, летните са за смяна! Накладни се сменят на 8 та година на 120к и струват около 400 долара в сервиз и наполовина ако ги правите вие.

    Ремък не съм сменял, но говорим за 15 долара! Какви съединители ви гонят, за 20 и отгоре години не съм сменял никога съединител на автомобил до 500К. гарнитури, маншони, антифриз, спирачна течност - никога за 2 автомобила на по 10 години.
    Това не е италиянския нов внос.

    Колите, започват да струват скъпо тук след 10тата година.

    Давам ви личен пример с гореизброените. Иначе в България да оригиналничим равни нямаме.

    Хайде със здраве!

  92. 92 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    До коментар [#91] от "ivailosavoff":

    Ми ти караш като италианец, без поддръжка, докато върви. Все пак имай предвид, че ремъците се късат на път, ако ги караш по 50-60 000 без смяна, гумите на джанти се балансират поне на 2 години, освен, че колата ти става непродаваем боклук, след 10 години каране като твоето, е и опасно.

  93. 93 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#92] от "usero":

    Ами не не карам като Италианец! Говорим за какви ремъци, моите коли имат по един! Ангренах е верига ,другия ремък кара без проблем 10 години и дори не е напукан!
    А относно колата ми, дали е боклук или не го определя пазарът
    Определено мога да ви кажа, че колите ми са в супер състояние! Знам много добре, какво и кога да правя, просто ги пазя и много внимавам. НЯма явно как да ви убедя, мога просто да ви покажа, но пак няма да ми повярвате.
    Но по основния въпрос, да първите 10 години поддръжката м иструва не повече от 200 долара

  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Бавно и полека ...ще стане!За "радост" на едни "бензиностанции" процесът се ускорява!Напредъкът в слабото звено-батериите също е голям!Само след 5-7 години пробегът с едно зареждане ще бъде над 800 км....И това е само началото>>>
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    В много държави , управляващите са настроени решително!
    В Китай имат план за 5 милиона електрокарни коли , също и Русия например..

    За това и рашистанците са се разбесняли из форуми ..

    Да, 70% от леките коли, до 10 години, ще са електро!

  95. 95 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    А те електромобилите се движът използвайти литйи вместо бензин който разбира се се губи безвъзвратно.Не ли?А думата рециклиране какво ли означава??????
    —цитат от коментар 90 на dedoliben


    И как се рециклират лития и кобалта? (за него ще не споменаваш)..

    А бензинът, наистина се губи безвъзвратно-самата истина!
    Пък литият си остава същото количество!

  96. 96 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Тесла Модел 3 е по-евтина от БМВ 3-та серия и Ц класата на мерцедес, а ги превузхожда по всеки един показател!
    —цитат от коментар 61 на L Glassman


    Освен по продажби и печалби за акционерите ..

  97. 97 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Тесла Модел 3 е по-евтина от БМВ 3-та серия и Ц класата на мерцедес, а ги превузхожда по всеки един показател!
    —цитат от коментар 61 на L Glassman

    Ама не купуват !

    Ей, как БМВ серия 3 , превъзхожда по продажби

    2016 411,844
    2017 409,005
    2018 366,475

    В 2017 всичката "Тесла" беше май 75 000 .. а БМВ серия - 3 е 409,005 , май идва пет пъти повече??!
    И въобще, световното производство на превозни средства е ок. 100 000 милиона..
    А всичкото електро, взето заедно - няма и 1% ..

    Единствено подходът на Медведев излиза да е правилен май!
    Забранява всичко останало - и щат, не щат - да сядат на електрички!

    Който кара тайно кола с ДВГ - Сибир!

    А да видим тогава, дали няма да купуват!

  98. 98 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Ей , натиснал съм повече нули..

    100 милиона, разбира се.. сто милиона(словом)

  99. 99 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Разбира се, че не решава проблемите на 100%, но да втълпяваш, че е безмислено е малоумно, при положение, че ще има сериозен положителен ефект върху здравето на по-голямата част от хората, живеещи в градовете.
    —цитат от коментар 47 на danubian.whale


    Ще са по-потентни!
    Това е и дълбоката идея на Илон Мъск!

    Иначе "Тесла" харчеше 35 кг въглища/ 100 км, не ли?

    Или бъркам??
    И има 200г/км. емисии..

    И не е зле да сравним, със същото това БМВ - 3 та серия.. което има по-малко!

    Ей от "Блумбърг"
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-31/you-ll-need-286-pounds-of-coal-to-fuel-that-electric-road-trip

    Hyperdrive
    You'll Need 286 Pounds of Coal to Fuel That Electric Road Trip By Dan Murtaugh 31 октомври 2018 г.

  100. 100 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    . Явно Мъск е голям глупак, че си вкара парите и цялото въображение в разработването на масов и достъпен електромобил,..
    —цитат от коментар 59 на Дългия


    Явно да..
    Щото резултатът от цялото впрягане на въображение е, че "Тесла" е ЕДВА ВТОРА в сегмента на електро коли..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK