Пазарът на нови автомобили в Европа и България продължава да расте

Пазарът на нови автомобили в Европа и България продължава да расте

© Reuters



Пазарът на нови автомобили в Европа продължава да расте, като през ноември са купени с почти 5% повече коли (почти 1.18 млн), сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Това е трети пореден месец на повишаване на търсенето, като до края на ноември сделките вече са почти колко през миналата година (над 14.12 млн).


От големите пазари през ноември отстъпление има само във Великобритания (‐1.3%), а ръст отчитат в Германия (+9.7 %), Испания (+2.3%), Италия (+2.2%) и Франция (+0.7%). Поглед към единадестте месеца показва, че на плюс са продажбите само в Германия (+3.9%).


На този фон в България ноември е поредният с ръст на продажбите, но той вече е далеч от рекордните за ЕС - едва 1.8%, формиран от 2819 сделки. От началото на годината до края на ноември доставените нови автомобили са 32 511 (+2.3%).


На всяка продадена нова кола се падат почти 7 стари




В същото време данните на Пътна полиция показват, че внесените леки коли втора ръка за единадесет месеца са малко над 223 хил. От тях близо 153 хил. са на възраст над 10 години. Към 2 декември на отчет се водят над 3.74 млн. превозни средства, от които почти 1.53 млн. са на възраст над 20 години, а над 981 хил. са между 10 и 15 години.


Поглед към предпочитаните горива показва, че при употребяваните дизелите са все по-предпочитани, като за година техният брой скача с близо 63 хил. до 1 280 905. В същото време тези с бензинов двигател са с 23 781 по-малко (1 313 038).

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Като гледам в България само нови автомобили по пътищата.
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  2. 2 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    Като гледам в България само нови автомобили по пътищата.😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    —цитат от коментар 1 на Тиква загубена


    Нов внос :)

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1744 Весело
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6587 Неутрално

    "Мръсните" дизели пристигат ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Толко ни е ниска базата, че като продадат 20 коли вместо 10 и вече ръста е 100%...
    Иначе дай боже повече хора да могат да си купят нова кола.
    проблема е в много скъпото каско, направо те режат през кръста
    По официалните сервизи вече няма читави техници и правят глупости...абее

  7. 7 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Провтолюдието си обича дизелите, нищо че след тях смърди! Затова ви наричаме селяни, понеже не се съобразявате с никой.

  8. 8 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 668 Весело

    До коментар [#7] от "Ох леле":

    "...не се съобразявате с НИКОГО."

    Като за човек, който не е от простолюдието, речта ти е доста проста.

  9. 9 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#6] от "ywk50370410":

    "проблема е в много скъпото каско, направо те режат през кръста"

    Добре, а не може ли през европейска компания? Примерно застраховател в Унгария (примерно)?

    В Русия съм! В Русия съм!
  10. 10 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    Имам и един тскъв въпрос:
    Искам да ходя два месеца през ЕС до Санкт Петербург и после около 4 месеца през Русия до Владивосток. Планираме да се приберем през Монголия и Казахстан, Грузия и Турция. Има ли някакви варианти да се направи пълно каско, което да важи там? Щото да дадеш една шапка пари и 4 месеца да си извън покритие...?

    В Русия съм! В Русия съм!
  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Провтолюдието си обича дизелите, нищо че след тях смърди! Затова ви наричаме селяни, понеже не се съобразявате с никой.
    —цитат от коментар 7 на Ох леле


    Понеже карането на автомобил ме отвращава, , от години предпочитам велосипеда.
    Като карам по вероалеите, особено сутрин се носи невѣроятна воня от улицитѣ на кисело от тези дѣто горят газ, на недогорѣлъ бензин от тези дето карат на бензин и на мазно и азотен оксид от тези дето карат на дизел. Много често вонята става непоносима, когато мина покрай някой дето гори най-вече масло, без оглед на това какво гориво ползва.
    С една дума - отврат.
    Докато бяха по-нарядко колите преди години се преглъщаше, но вече не се издържа!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Весело

    До коментар [#10] от "Веселин Дечев":

    Направи си пълно каско в твоята родина Русия! 🤣😂

  13. 13 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Провтолюдието си обича дизелите, нищо че след тях смърди! Затова ви наричаме селяни, понеже не се съобразявате с никой.
    —цитат от коментар 7 на Ох леле


    Дизелът има по-малък въглероден отпечатък.
    Грета Тунбетг иска така.
    А иначе в света може и да има 100 млн.коли.

  14. 14 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 668 Весело

    До коментар [#11] от "traveler1":

    Пропусна поне осем ѣ-а на пръв поглед. :) А и изглежда много необичайно без краесловните ерове.

  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#11] от "traveler1":

    И аз харесвам велосипед, но в София е страшно.
    Опитай се да се добереш от Централна гара до Студентски или от Младост до Централна гара. Всеки път има поне 5-6 много опасни ситуации, не става.
    Даже тази година минах 5000км от Москва до Новосибирск и се готвя пак. Но вече жената трябва да е ескорт с автомобил 😁

    В Русия съм! В Русия съм!
  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    До коментар [#9] от "Веселин Дечев":

    Ако ладата ти е с унгарска регистрация, нямаш проблем да сключиш каско в Унгария!

  17. 17 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":

    "Направи си пълно каско в твоята родина Русия! "

    Въоросът ми е сериозен.

    В Русия съм! В Русия съм!
  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    До коментар [#11] от "traveler1":

    Как бихте отишъл без кола до Загреб, например?

  19. 19 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1035 Весело

    До коментар [#14] от "Ивайло Вълчев":

    А, това го прави автоматично чекшпелинга. :)
    Не бих ги пропуснал еровете, но за съжаление тези дето не могат да разберат "Под Игото" няма да разберат и това дето съм написал, макар че на кой ли му пука :)

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#16] от "vassilun":

    Не е лада.
    Защо трябва да е с унгарска регистрация?
    Само в държавата по регистрация ли може да се сключва каско??

    В Русия съм! В Русия съм!
  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Весело

    До коментар [#17] от "Веселин Дечев":

    И моят отговор е сериозен! 😂🤣

  22. 22 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    [quote#11:"traveler1"][/quote]

    Между другото в новите дизели азотни оксиди са не повече от 7 мг/км.
    Ако сравним с ЕЛЕКТРО-ФИЛТРИТЕ дето чистят ФПЧ , които правят азотен оксид или с ниско въглеродните технологии на Грета Тунберг с изгарянето на RDF то азотни оксиди от дизела са в пъти по-малко.

  23. 23 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#11] от "traveler1":Как бихте отишъл без кола до Загреб, например?
    —цитат от коментар 18 на vassilun


    Ходих с автобус, беше учудващо приятно, въпреки 1-2часовото задръстване в Белград и поне 6-те часа чакане по митниците.
    С влак вероятно щеше да е още по-приятно. Следващия път ще пробвам с влак!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    До коментар [#20] от "Веселин Дечев":

    "Не е лада".

    Москвичи още ли се произвеждат в Русия?

  25. 25 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2946 Неутрално

    До коментар [#11] от "traveler1":И аз харесвам велосипед, но в София е страшно.......
    —цитат от коментар 15 на Веселин Дечев

    Карайте в Норилск, там е безопасно, тавагишч Дечев.

  26. 26 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#22] от "Simo Petkov":

    Абе нов автомобил си е друго нещо. Но само Каско+Го +данък+винетка са ти 2000 лева, на година. И като сложиш още поне 2-3000 лева нагодина разхвърляну от цената на автомобила по очакваните години експлоатация , излизат около 4-5000 лева разход на година.
    Съответно - няма как да дадеш 4-5000, а да държиш колата на паркинг и да пътуваш с градския транспорт, както искат някои. Просто трябва да си избиеш/оправдаеш дадените пари. И Фандъкова каквото и да призовава няма да има ефект.

    В Русия съм! В Русия съм!
  27. 27 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4531 Весело

    Забогатява народа! И това е пореден ръст, и то без завод... А Китай отчита 18-ти пореден месец на спад...

    ...
  28. 28 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    [quote#11:"traveler1"][/quote]

    + с уточнение, че азотния окис няма доловима миризма.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  29. 29 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Какво да се прави, простаците предпочитаме да караме поддържан mercedes W124, вместно нова dacia.

  30. 30 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#23] от "traveler1":
    "Ходих с автобус, беше учудващо приятно, въпреки 1-2часовото задръстване в Белград и поне 6-те часа чакане по митниците.
    С влак вероятно щеше да е още по-приятно. Следващия път ще пробвам с влак!"
    Между впрочем влака София - Белград е около 40-45 лева. Обмислям и аз. Преди десетина дни с жената ходихме до Букурещ с влака през Крайова. Беше много добре, чисто топло. Но после до Никопол ни се е*а мамата с една раздрънкана мотриса. Със сигурност ако съм имал камъни в бъбреците вече нямам!
    Бе с кола си е друго

    В Русия съм! В Русия съм!
  31. 31 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#29] от "ivanpopov":

    "Какво да се прави, простаците предпочитаме да караме поддържан mercedes W124, вместно нова dacia."

    Скоро правих драйвтест на Дачия Дъстър. Чивече, то огромно животно, много мощно. Карахме към Бистрица по завоите и обратно край Панчарево. 4х4, всичко си има. За нашите условия е супер, но много голямо чудовище, мн ще гори. Иначе е само за лов и риболов, да си ходиш на село или вилата. Малко дялано с теслата вътре, това не ми хареса.

    В Русия съм! В Русия съм!
  32. 32 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":

    То хубаво "с кола си е друго", ама след всяко пътуване ми трябват 3-дена да се съвзема, особено след като съм карал в България. Да не говорим какво причинявам с всяко едно "пътешествие" в атмоСФЕРАТА. Единственото оправдание за каране на кола е превозване на някакъв багаж, който трудно би се пренесъл черз друг вид обществен транспорт.
    За гъзовоз автомобила е прекален и излишен лукс!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  33. 33 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#24] от "vassilun":

    "Москвичи още ли се произвеждат в Русия?"

    Не знам. Но като бях лятото на велопоход в Ръсия ходих в завода в Толиати.... какви коли правят, човече! Много добре изглеждат!
    Имам снимки в блога :)

    В Русия съм! В Русия съм!
  34. 34 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Колега си купи Рено Клио 1,2 нова! Но, кара и старо Пежо, защото вървял повече... Реното на баир не вървял на 5та скорост :)

  35. 35 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#25] от "4ort":

    "Карайте в Норилск, там е безопасно, тавагишч Дечев."

    За Норилск не знам, но обмислям велопоход Санкт-Петербург - Мурманск, но бяма да е 2020. 😁

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#10] от "Веселин Дечев":

    Две застрахователни дружества (Helvetia + Allianz) предлагат пълно каско за Русия за автомобили с ЕС регистрация.

  37. 37 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Весело

    Нова кола е жива набутка, която никога няма да се изплати.
    Ако имаш бизнес и вадиш пари от това, положението е едно.
    Ако си редови гражданин - служител - инвестицията ти мъртвородена и те въвълича в десетилетие разходи по изплащане.
    Новата кола НИКОГА няма да се изплати като инвестиция, дори да ти подаряват горивото БЕЗПЛАТНО.
    Няма значение колко е икономична ;).
    Ако все пак си решил да дадеш малко повечко пари за нова кола, вместо някоя гнусна дачия, която ще те е жал да гледаш, по добре дай-20 тина хиляди за някаква истинска кола на старо.

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  38. 38 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1677 Весело

    Все се моля бензина (и дизела, и газта) да стане 10 лв/литъра и да спре изцяло дрънгалясването на таралясниците, ама засега статуквото държи, не се предава.

    "Та в следващите години с Грета и без Грета все тая - ще си се возим на колите на воля, па нека някой се жалва, че му миришело. Ми да мирише, ама па къф е кеф да си си във возилото, а прошляците отвън да се мъчат с тия недъгави велосипеди... Ахааа, кеф цена няма..."

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    До коментар [#37] от "hli32616303":

    "Новата кола никога няма да се изплати като инвестиция."

    Какво "изплащане" очаквате от инвестиция в собствената и на семейството Ви безопасност?

  40. 40 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#39] от "vassilun":

    Коли отпреди 20 години имат и еърбег, и абс и всичко.
    И нищо няма по никакъв начин да те предпази от пияния, който може да изскочи в насрещното

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    Последната ми купена на старо кола бе през 1995 - Ситроен Ксантия на 3 години, купен от Австрия. От тогава - нови тойоти!

  42. 42 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3592 Неутрално

    До коментар [#33] от "Веселин Дечев":

    В Толиати...? Ами, защо да не правят коли? Все пак ВАЗ е собственост на Рено... ;)

    Бивш tww09306483.
  43. 43 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2904 Весело

    До коментар [#25] от "4ort":"Карайте в Норилск, там е безопасно, тавагишч Дечев."За Норилск не знам, но обмислям велопоход Санкт-Петербург - Мурманск, но бяма да е 2020. 😁
    —цитат от коментар 35 на Веселин Дечев



    До коментар [#35] от "Веселин Дечев":

    Ама между тези два града има ли асфалтиран път? Останал съм с впечатлението,че само между Москва и Петербург има Път. Другите са черни пътища. Не се заяждам.

    По темата. Повечето от тези нови автомобили са купени от фирми и са служебни,разбира се.

  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    До коментар [#40] от "hli32616303":

    Аз се чувствам по-спокоен в нова кола. Не споря с никого, за когото това е излишен разход.

  45. 45 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#39] от "vassilun":

    А поставяне на собственото семейство във финансова зависимост, ограничаване на бюджета му за текущи разходи, поради изплащане на една ненужна техника, СКЪПА за обикновено семейство, за сметка на това без никаква възможност да реализира добавена стойност?
    Ограничаване на бюджет за почивка, възможност да се заделят пари за истинска инвестиция, като примерно недвижимо имущество, здраве, образование ?????

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#37] от "hli32616303":

    Хората си купуват предмети, за да им се радват, а не да им се изплатят.

    Например еспресо машина "La Pavoni Expo 2015" струваща хиляда евро никога няма да ти се изплати, но радва окото всеки момент, когато я погледнеш.

  47. 47 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Пазарът на нови автомобили в Европа продължава да расте
    —цитат от коментар 0 на матряла


    Секи си пише квот го кефи

    "Производството на автомобили в Германия удари 22 годишно дъно"
    https://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/auto-produktion-deutschland-22-jahres-tief-mit-4-67-mio-gebauten-pkw-a-1301539.html

  48. 48 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#26] от "Веселин Дечев":

    Към разходите трябва задължително да добавиш и овехтяването на автомобила. И не знам защо ти слагат минуси!

  49. 49 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#13] от "Simo Petkov":

    Не и боклуците, които внасят.
    Реалността е, че се предлагат повече дизели.
    Защото на запад ги продават по-евтино, заради регулациите, и нашите джамбази внасят основно това.
    Ако даден модел (като повечето модели) има бензинови и дизелови агрегати, едно търсене в автосайтовете ще покаже тенденцията в предлагането.

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  50. 50 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#46] от "Нинов":

    За хиляда евро ще си купиш всички материали за новата си баня, доста луксозни, заедно с доставката, от Турция.
    Както и масово правят хората, за да имат добър стандарт.

    Не всеки е ИТ с 5000 лв месечен доход, или висш мениджър нейде си ;)

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  51. 51 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Весело

    До коментар [#26] от "Веселин Дечев":

    Ще си ги оправдаеш. Ако въпросната техника (колата) е част от бизнеса ти, с който вадиш пари ;)

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  52. 52 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2093 Весело

    Пазарът на нови автомобили в Европа и България продължава да расте

    Забележителен подем в пазара на новите коли . С целият му салтанат от проценти - по месечно и в общ план . Но интересно защо със същият кантари - проценти , не се мери и пазара на старите коли . Че читателя да се ориентира правилно и да повярва в огромния български пазар на нови коли . Ерго за гигантското повишение на стандарта на българина . Според управленските мантри и СОЦИОЛОГИЧЕСКОТО рамо на Алфа рисърчи Борянка .

  53. 53 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    До коментар [#10] от "Веселин Дечев":
    "Искам да ходя два месеца през ЕС до Санкт Петербург и после около 4 месеца през Русия до Владивосток"

    Гледай тези 4 месеца в Русия да са зимни , защото през останалото време пътищата на Русия пропадат или се разкалват ето така:

    https://www.youtube.com/watch?v=30urI-go82A

    https://www.youtube.com/watch?v=Q1lybJ4Xeyw

  54. 54 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5105 Любопитно

    Забелязал съм че за българина колата е признак на презтиж....Даже китни селяни ,задължително имат поне по една...пред панелката!За такива метрото и новите рейсове са за "простаци"....Споделям от личен опит-след като някога внасях коли(втора употреба) и съм сменил цели 8...сега с топ не могат да ме накарат да си причиня такава беля ...да имам кола!Ако ми потрябва-има супер еФтини предложения за коли под наем.......4-6 евро на ден!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#50] от "hli32616303":

    Различните хора имат различни приоритети.

    Например има доста хора с ниски доходи, харчещи обаче яко за определени стоки.

    Автомобилите са най-разпространения сегмент.

    Други харчат за мотоциклети.

    Трети за велосипеди - това е много актуална тема и пълно с карикатури в интернет: млада красавица прегърнала момък щептейки в ухото му. "Трябва да си купиш нов велосипед!" след което космите на ръцете му настръхват от кеф.

    После има хора харчещи за дрехи, за ядене, за алкохол, за пури, за пътувания, за екстремни спортове.

    Вчера водих дълъг разговор с авер дето иска да си купи касетен дек "Nakamichi Dragon", дори и мен иска да ме навие.
    Аз му викам: "Бегай маани са - аз моите касети ги изхвърлих преди там 15 год.!"

  56. 56 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2093 Любопитно

    До коментар [#39] от "vassilun":Какво "изплащане" очаквате от инвестиция в собствената и на семейството Ви безопасност?

    И как тази инвестиция ще те предпази от насрещния джигит и мутра , който не е инвестирал в собствената си безопасност ?

  57. 57 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#36] от "Нинов":

    Мерси!
    Камък ми падна от сърцето!
    Имам да те черпя!

    В Русия съм! В Русия съм!
  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    До коментар [#45] от "hli32616303":

    Нямам ограничения за текущи разходи! Всъщност нямам ограничения за никакви разходи. Лесно ми е на мен. Само се бръчкам от работа по криви места!

  59. 59 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Всеки разсъждава през призмата на собствения си портфейл.

    Имал съм години когато печеля по 20000 $ на месец, имал съм и години когато съм карал само на спестявания. Знам това как променя мисленето.

    Не ми се е случвало, но представям си за някой дето кара ден за ден, какво кощунство е новата кола.
    Същото недоразумение като богатия дето разсъжава, че "евтиното било по-скъпо".

    Просто хората са различни и отгоре на това се променят ежедневно. Но най-дразнещи са скоро забогатялите, които се държат като Мария Антоанета . За мен са по-скоро комични, де.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  60. 60 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#42] от "Petleshev":

    "В Толиати...? Ами, защо да не правят коли? Все пак ВАЗ е собственост на Рено... ;)"

    Еми да! Глобализация, демокрация. Що пък не?
    Изглеждаха добре новите лади - не по-зле от Кия, Рено или Ситроен.
    Кск са като експлоатация - не се наемам да кажа.
    Но руските коли бе са това, което бяха в младостта на дедо ви, със сигурност

    В Русия съм! В Русия съм!
  61. 61 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#43] от "deaf":

    "Ама между тези два града има ли асфалтиран път? Останал съм с впечатлението,че само между Москва и Петербург има Път. Другите са черни пътища. Не се заяждам.'

    Има, и то по-добри и поддържани от българските. Имам към 10000 снимки и 500 таймлапс видеоклипове в блога ми.и в ютуб. Нямат пътища само по малките селца с по десйсетина къщи.

    В Русия съм! В Русия съм!
  62. 62 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#44] от "vassilun":

    "Аз се чувствам по-спокоен в нова кола. Не споря с никого, за когото това е излишен разход."

    Ами то затова и аз купувам нов автомобил. Щото не мога да тръгна 6 месеца на път до Владивосток и обратно с втора ръка кола, неузвестно в какво точно състояние. То в България е неприятно ако нещо се повреди па представяш ли си по Монголия или Казсхстан?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  63. 63 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#47] от "dosetliv":

    ""Производството на автомобили в Германия удари 22 годишно дъно""

    Ми те "германските" автомобили ги нося с кораба от Дърбан и Порт Елизабет (ЮАР) към Бремерхафен. Аз не бих си купил бмв или мерцедес правен от негър в Африка, сори. Иначе форд имат завод в Крайова - ей го де е!

    В Русия съм! В Русия съм!
  64. 64 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Аз по повод и без повод се ХВАЛИМ, ЧЕ НЕМАМ КОЛА И НЕ ПЛАНИРАМ ПОКУПКА.
    Сега, днеска, зарад "екотаксите" и афтоматичните глаби за венетки.
    Тея ви ебът у въздуха, шофьорчетата. Да караш собствена кола и да плащаш за това е БЕЗУМИЕ в наши дни.
    Заради рекета, измзамите и обира от страна на управлеващите към собствениците на афтомобил?
    Кво ви дава, виждамо колко ви ВЗИМА!

  65. 65 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#51] от "hli32616303":

    "Ще си ги оправдаеш. Ако въпросната техника (колата) е част от бизнеса ти, с който вадиш пари ;)"

    Разбирам те.
    Аз съм на 40+ и не ми е трябвала кола до сега. Живря в центъра, по поливин година плавам. Но с жена е друго. Особено като планираш 2-3 деца.
    Иначе дори едно излизане на Витошс се превра в куп перипетии без автомобил.

    В Русия съм! В Русия съм!
  66. 66 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2682 Весело

    "...за година техният брой скача с близо 63 хил. до 1 280 905. В същото време тези с бензинов двигател са с 23 781 по-малко (1 313 038)...."

    Е, па немам думи! Какво повече да кажа, като вия от отчаяние, че в родината на Джон Атанасов още (или по-скоро -вече-"Дневник" отскоро внася корективи в математическите правила) има хора, които не могат да овладеят обикновеното събиране и изваждане.

  67. 67 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Колата, нова или стара си е все разход. За мен чисто новата кола е неоправдан разход, при положение, че за същите и по-малки пари, може да се купи употребявана кола на 3-4 години, която да е по-висок клас. Имаше предаване на 5-та предавка. Там тестваха нови малки коли и стари /7-8/ годишни БМВ и Мерцедес. Накрая обявиха за луди купуващите новите малки коли. Дори 7-8 гишино БМВ или Мерцедес имат повече защити, конфорт и т. н. от нова малка кола. Всеки си избира, но за мен чисто нова кола е неоправдан разход!

  68. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3592 Неутрално

    До коментар [#60] от "Веселин Дечев":

    Да де... Това казвам. Новите Лади изглеждат добре, защото всъщност са Дачия, произведена за руския пазар.
    А пък за времето, когато баща ми чака 15 години, за да си купи Лада - въобще не ми говори. Не знам, колко сбъркан трябва да си, за да въздишаш по мизерията и дефицита.

    Бивш tww09306483.
  69. 69 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3592 Неутрално

    До коментар [#66] от "Дон Кихот":

    Родината на Джон Винсънт Атанасов е в САЩ. Баща му е българин емигрирал в ранните си години, майка му е ирландка.

    Бивш tww09306483.
  70. 70 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Весело

    До коментар [#55] от "Нинов":

    Е, и аз искам додж чарджер РТ от 69 година, разбира се не в стоков вариант а с пипната ходова част мотор и салон (кадърно направено), но си знам възможностите

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  71. 71 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#20] от "Веселин Дечев":"Не е лада".Москвичи още ли се произвеждат в Русия?
    —цитат от коментар 24 на vassilun


    Мурзил , от друго , освен от любимите ти Масквичи не се ли интересуваш?
    И д знаеш , някакви французи купиха правата за марката.

    И да почне твоят Масквич ще е френски всъщност.

  72. 72 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Весело

    До коментар [#55] от "Нинов":

    Или поне един хюндай йоник хибрид, да се намира между другото, но все пак, 60-70 хиляди ми са много, ей така.
    Може би ако стана таксиметров шофьор...
    И разбира се някаква скромна машина за офроуд, защото ми се въртят разни екскурзийки из родопите, дето с моята кола ще е жив зян... ;)

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  73. 73 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#60] от "Веселин Дечев":Да де... Това казвам. Новите Лади изглеждат добре, защото всъщност са Дачия, произведена за руския пазар.А пък за времето, когато баща ми чака 15 години, за да си купи Лада - въобще не ми говори. Не знам, колко сбъркан трябва да си, за да въздишаш по мизерията и дефицита.
    —цитат от коментар 68 на Petleshev


    Изглеждат добре щото дизайнер на АвтоВаз е Стив Матин.
    А я му преброй наградите.

    А Лада е Нисан
    Платформа В0.

  74. 74 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Все се моля бензина (и дизела, и газта) да стане 10 лв/литъра и да спре изцяло дрънгалясването на таралясниците, ама засега статуквото държи, не се предава. "Та в следващите години с Грета и без Грета все тая - ще си се возим на колите на воля, па нека някой се жалва, че му миришело. Ми да мирише, ама па къф е кеф да си си във возилото, а прошляците отвън да се мъчат с тия недъгави велосипеди... Ахааа, кеф цена няма..."
    —цитат от коментар 38 на Дългия


    Как точно с велосипед бих могъл да превозя съседката си от селото до доктор в Севлиево?

  75. 75 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Колата, нова или стара си е все разход. За мен чисто новата кола е неоправдан разход, при положение, че за същите и по-малки пари, може да се купи употребявана кола на 3-4 години, която да е по-висок клас. Имаше предаване на 5-та предавка. Там тестваха нови малки коли и стари /7-8/ годишни БМВ и Мерцедес. Накрая обявиха за луди купуващите новите малки коли. Дори 7-8 гишино БМВ или Мерцедес имат повече защити, конфорт и т. н. от нова малка кола. Всеки си избира, но за мен чисто нова кола е неоправдан разход!
    —цитат от коментар 67 на wnl03619584


    Абсолютно подкрепям. Аз също бях изпаднал в тази дилема- дали чисто нова Дачия с всички глезотии или нещо на старо и в крайна сметка финиширах с 2 годишен Фолксваген, върнат от лизинг и изобщо не съжалявам. Комфортът в купето изобщо не може да се сравнява с дървеното изпълнение на Дачията. Е вярно гаранцията е само 2 години в сравнение с 5-те на Дачията, но пък може и да имам късмет, ще видим.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  76. 76 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Забелязал съм че за българина колата е признак на презтиж....Даже китни селяни ,задължително имат поне по една...пред панелката!За такива метрото и новите рейсове са за "простаци"....Споделям от личен опит-след като някога внасях коли(втора употреба) и съм сменил цели 8...сега с топ не могат да ме накарат да си причиня такава беля ...да имам кола!Ако ми потрябва-има супер еФтини предложения за коли под наем.......4-6 евро на ден!
    —цитат от коментар 54 на Willy Messerschmitt


    В 3/4 от България няма ни метро ни рейсове.
    Как без кола?

  77. 77 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 386 Весело

    До коментар [#75] от "бабачко":

    Дачия и глезотии :Д :Д ;Д.
    Дачия и тъга по върви

    При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
  78. 78 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":То хубаво "с кола си е друго", ама след всяко пътуване ми трябват 3-дена да се съвзема, особено след като съм карал в България. Да не говорим какво причинявам с всяко едно "пътешествие" в атмоСФЕРАТА. Единственото оправдание за каране на кола е превозване на някакъв багаж, който трудно би се пренесъл черз друг вид обществен транспорт.За гъзовоз автомобила е прекален и излишен лукс!
    —цитат от коментар 32 на traveler1


    Без кола е невъзможно.
    Къде ги рейсовете къде ги влаковете?

    За същата държава ли говорим?

  79. 79 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#13] от "Simo Petkov":Не и боклуците, които внасят.Реалността е, че се предлагат повече дизели.Защото на запад ги продават по-евтино, заради регулациите, и нашите джамбази внасят основно това.Ако даден модел (като повечето модели) има бензинови и дизелови агрегати, едно търсене в автосайтовете ще покаже тенденцията в предлагането.
    —цитат от коментар 49 на hli32616303


    Ние българите сме информирани!
    Знаем и за Грета Тунберг и за въглероден отпечатък.
    Ерго - дизели!

  80. 80 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Расте, но не изцяло защото европейците стават много богати.
    Аз се сещам и за друга, доста валидна причина - колите "еднодневки". Така ги правят, че след 5-6 години каране и над 150К км става все по-скъпо да поддържаш колата в добро състояние, често е и невъзможно. Искаш, не искаш - сменяш.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  81. 81 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1677 Любопитно

    До коментар [#74] от "Simo Petkov":

    Това мой проблем ли трябва да бъде? Кой както иска и може да се оправя, просто за мен колата си е много голямо набутване и избягвам ползването й по всички възможни начини...

  82. 82 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    До коментар [#31] от "Веселин Дечев":

    Вярвам ти. Много хора си взеха румънско SUV, точно поради тази причина. Обаче после реват, като трансилванска нечиста сила, за проблеми с подръжката. Докато моята японка вижда сервиз само като трябва да й сменям маслото.
    Все пак, комшиите от север направиха много голям скок в автомобилната си промишленост. Още малко помощ от французите и ще се утвърдят трайно на пазара. Което не е лошо, предвид почти два пъти по-ниските им цени, в сравнение със Suzuki и KIA.

  83. 83 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    До коментар [#44] от "vassilun":"Аз се чувствам по-спокоен в нова кола. Не споря с никого, за когото това е излишен разход."Ами то затова и аз купувам нов автомобил. Щото не мога да тръгна 6 месеца на път до Владивосток и обратно с втора ръка кола, неузвестно в какво точно състояние. То в България е неприятно ако нещо се повреди па представяш ли си по Монголия или Казсхстан?!
    —цитат от коментар 62 на Веселин Дечев


    Нямам никакво намерение да пътувам с кола през страни от четвъртия свят!

  84. 84 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2682 Весело

    До коментар [#69] от "Petleshev":

    "Родината на Джон Винсънт Атанасов е в САЩ. Баща му е българин емигрирал в ранните си години, майка му е ирландка."
    Не можеш дза търпиш България с нещо да се похвали- веднага режеш главата.
    И какво, викаш, математическият му гений явно е наследен от майката, щото наследниците на съвременниците на баща му тук в България не могат да вържат две сметки на кръст, но се репчат по първокласни медии. На което Джон би казал:"Знаят толкова малко, че не знаят , колко малко знаят".
    Ниво, сър!

  85. 85 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3592 Неутрално

    До коментар [#84] от "Дон Кихот":

    Не става въпрос за хвалби... За какво да се хвалим? С какво България е помогнала за развитието му? Фактите са, че бащата на Джон Винсънт Атанасов е емигрирал като дете в Америка. Това е било по време на Османската империя и България не е същестувала, като държава. По твоята логика Турция би трябвало да се хвали, че е родина на настоящия британски министър-председател.
    И след като майката на Джон Винсънт Атанасов е ирландка, да си чувал някъде Ирландия да се хвали, че е родина на създателя на компютъра? Всъщност и това твърдение е плод на комунистическата пропаганда. Атанасов е един от многото учени, които имат отношение към откритията, които са спомогнали за появата на съвременния компютър.
    Напълно съм наясно, че подобни факти предизвикват особена гордост в някои наши патриоти и родолюбци. Но, дори и в момента България трудно задържа млади учени и таланти. Причините се знаят и сме ги коментирали много пъти.

    Бивш tww09306483.
  86. 86 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2682 Весело

    До коментар [#85] от "Petleshev":

    "За какво да се хвалим?"

    Действително, за какво? Някой, който нарича 80 % от хората в България "дебили", смята, че 1313038 е с 23781 ??? по-малко от 1280905 , а ние, дебилите, трябва да се правим, че не го забелязваме. И защо- щото Джон Атанасов не е чист етнически българин.
    Пфу! Поне да беше изчислил вярно разликата! А той и това не може, камо ли да определи, кое е по-голямо!
    Голям резил, братче! И цял ден държат тази глупост - показват мусукули (като вчера с варшавската четворка).

  87. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8473 Неутрално

    Най-добрата кола била новата.

  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    [quote#83:"vassilun"][/quote]

    Че кво му на Казахстан?
    За разлика от България, там има ШЕСТ автомобилни завода, вкл. и на "Хюндай"..

    http://www.astana-motors.kz/prodaction

    Ей ги центровете на "Тойота"..
    https://www.toyota.kz/dealers/toyota-dealers

    На брой 18!
    КОЛКО има в България?

    Има и "Сузуки" Казахстан, и Рексон и кво ли не.

    И кво и е и на Монголия?

    Ей я същата тая "Тойота" и в Монголия
    https://www.toyota-mongolia.mn/find-a-dealer/

  89. 89 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 518 Любопитно

    Все се моля ... газта ... да стане 10 лв/литъра и да спре изцяло дрънгалясването на таралясниците
    —цитат от коментар 38 на Дългия


    Същото гориво, което гориш ВЪТРЕ в къщата си на газовия котлон без филтри с открит пламък и всички мотокари в затворени помещения.

    Докато нямаха пари хората и караха стари коли на газ въздухът беше МНОГО по-чист от сега с всички нови дизели, които европейците ни набутаха с техните комплекси.

    Какъв ти е проблема с газта???





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK