Кои са най-продаваните нови и употребявани автомобили в България

Кои са най-продаваните нови и употребявани автомобили в България

© Reuters



Предпочитанията на българите към марката на купуваните нови и употребявани автомобили остават без промяна през миналата година, но все така се разминават, показват данните на "Пътна полиция". През нея са регистрирани 43 368 нови и 226 657 употребявани леки и лекотоварни автомобили (категории M1 и N1).


При новите коли едноличен лидер остава "Дачия" с общо 5451 доставки. Втората позиция е за "Рено" (3827) и "Шкода" (3717). Следват "Тойота", "Фолксваген", "Нисан", "Пежо", "Форд", "Киа" и "Ситроен" (виж графиката). През 2018-та подреждането беше същото, като единствено "Киа" е била пред "Форд". Като цяло през миналата година са купени с 3384 повече нови леки и лекотоварни повече отколкото през предходната.



Както неведнъж е ставало дума, данните за регистрациите на нови автомобили трябва да се гледат с едно на ум, тъй като често те се регистрират в България, след което се дерегистрират и се изнасят към други страни от ЕС. Обхватът на явление "реекспорт" трудно може да се обхване, но се смята, че на него се дължат поне 25% от продажбите, декларирани от българските вносители.


Ако е употребявана - да е дизелова и германска




Поглед към предпочитанията за колите втора ръка очертава следната картина - над 10 годишна, дизелова и германска. Най-търсените леки и лекотоварни модели са на марките "Фолксваген" (33 667 регистрации), "Мерцедес" (27 439) и БМВ (17 407). Следват "Ауди", "Опел", "Тойота", "Форд", "Пежо", "Хонда", "Ситроен" и "Рено"(виж таблицата).



Поглед към възрастта на новорегистрираните коли втора ръка, показва, че над 10 години са повече от 180 хил. автомобила, при общо внесени почти 227 хил.


Данните на "Пътна полиция" дават представа и кои са любимите марки леки автомобили на българите. На първо място за поредна година е "Фолксваген" с 431 386 регистрации, следват "Опел"(336 884) и "Мерцедес" (208 922). Топ 10 се допълва от "Рено", "Форд", "Пежо", "Ауди", БМВ, "Тойота" и "Ситроен".



Какъв е актуалният автопарк в страната четете тук.

Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Дизели!
    Намаляваме СО2!

  2. 2 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1282 Весело

    Народа не е прост ... когато си купува секънд хенд кола :) И в класацията на нови щеше да е подобна картинка ... ако средностатистическия джоб на българина не бе толкова плитък :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    КАТ толкова ли не могат да пресметнат колко са дерегистрираните нови автомобили и така да стане ясно колко е действителният брой на новите автомобили?

    Статистиката на закупените стари автомобили абсолютно доказва,че немските автомобили са най-яки и надеждни.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    Нови за работа, стари за кеф. Това е моделът на средния българин. Освен това е редно да се направи татистика колко са фирмени и за колко се ползва ДДС кредит. Там е заровено кучето другари милЮционери !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1557 Весело

    До коментар [#5] от "Митко Палаузофф":


    Статистиките демонстрират колко е прост булгара, а не колко е беден...
    —цитат от коментар 5 на Митко Палаузофф



    Бихте ли ни разяснили,
    поради за какви причини
    тези статистики определят,
    че "булгара" е прост а не беден?!?

  7. 7 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#2] от "ь":

    Гледах да е дизел, икономичен и пълнолетен джендър. :-)
    Опел Комбо с мАтор Исузу.
    И сега мисля да свалим кюнецО и да чадим повече защото ще плащам повече данък и гражданска.
    Не ли така? :-)

    P. S. ЕВРО 3 е и е читав не е товарен карани са печки, тиган е, фритюрници. Бил е сервизен автомобил.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    До коментар [#3] от "deaf":

    Аха, яки и надежни - друг път. Българинът купува немски коли, щото така си знае и така е чувал по Татово време (имал е основание за това) . Ама това време отдавна отмина и ситуацията е мнооого променена, немското вече нито е толкова здраво, нито е толкова яко, на стари лаври лежат швабите...

  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":

    Като минаваш край сервизи хвърляй по едно око с какво са пълни

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на ausbilder
    ausbilder
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf": Ама това време отдавна отмина и ситуацията е мнооого променена, немското вече нито е толкова здраво, нито е толкова яко, на стари лаври лежат швабите...
    —цитат от коментар 9 на Дългия


    Ще ни кажеш ли кои са здравите и яки автомобили, за да си знаем.

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":Като минаваш край сервизи хвърляй по едно око с какво са пълни
    —цитат от коментар 10 на дерибеев



    До коментар [#10] от "дерибеев":

    Разбираемо е защо повечето коли в сервизите са немски:

    1. Мнозинството коли в България са немски.

    2. Немците постоянно внедряват в колите технически нововъведения,което налага по-често посещение на сервиза - за настройка и поддръжка. Японците пък са точно обратното - в техните коли влагат стари и изпитани технологии,но рядко - нови.

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Икономията майка на прогреса, и баща на мизерията. К’во да правиш? Беднотията комбинирана с комплексарщината дава интересни резултати. Колкото до надеждни стари коли? Всичките са еднакво ненадеждни. Мина вече времето когато някои марки бяха в пъти по надеждни, сега компонентите се правят почти еднакви. Единственото “предимство” да караш стара и ненадеждна кола в България е че като се счупи не е дошъл краят на света, и без кола може да се живее.

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4351 Весело

    Моя пак го няма в класирането...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  15. 15 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Весело

    Цената отразява най-точно кои автомобили са най-качествени!
    Най-скъпите нови масови автомобили са немските!
    Най-скъпите стари масови автомобили, отново са немските!
    Германия беше и си остава най-солидният производител на автомобили в света!
    Българинът, като най-беден в ЕС, трудно може да си позволи нов немски автомобил!
    Но неговите автомобилни предпочитания както се вижда клонят по категоричен начин към немските марки!

    Съвет: ако ще купувате нов автомобил, изберете обезателно немска марка - Мерцедес, БМВ, Фолксваген, Ауди или Опел!
    А ако ще купувате автомобил втора употреба, изберете германска марка Мерцедес, БМВ, Фолксваген, Ауди или Опел, докарани директно от Германия!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  16. 16 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Най-здрави са колите до Евро 4, след това повечето са боклук.

  17. 17 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Германия беше и си остава най-солидният производител на автомобили в света!
    —цитат от коментар 15 на Рим


    Айде стига с тая фетишизация на немските таралясници. Японците са ненадминатите в света от доста време насам.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  18. 18 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    До коментар [#13] от "Таралеж":

    Вярно е, и без кола може да се живее. До 40-тата си година живях без кола защото нямаше как да си купя - и с пари не ставаше. След това за 27 години смених три коли - една 5-годишна втора употреба, който сам се докарах и две нови от магазина в България. Тази пролет установих, че вече не ползвам колата толкова, колкото преди, но постоянните разходи - гражданска отговорност, пътен данък, масла, филтри, гуми плюс ремоните за втората вече 14-годишна кола ми идват нанагорно за пенсионерските доходи и се разделих с нея. Парите изпукахме с жена ми в един петзвезден ултра ол-инклузив в Анталия и сега бодро маршируваме с градския транспорт. Три в едно - хем добре за здравето, хем за джоба, хем за екологията.

  19. 19 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#18] от "Един препатил":
    Харесва ми какво си направил.
    Разумно е.
    Малко са хората, които могат да самопреценят нещата, които ти си.....

  20. 20 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Имам предвид така обективно да ги преценят.
    Евала

  21. 21 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    Между другото, статистиката за жените, които българите употребяват, е още по-отчайваща: масово се ползват жени втора и трета ръка, употребявани повече от 10 и 20 години, зле поддържани и които не отговарят и на най-занижени стандарти за въраст, тегло, дължина на крака, обиколка на ханша, талията и бюста. Липсва култура на ползване на жени под наем (временно - срещу заплащане) и според нуждите на мъжа към момента, както и на жени на лизинг с опция да върнеш вече употребената жена и да вземеш по-млада с актуализирана месечна вноска. Тъжна картинка...
    —цитат от коментар 8 на Митко Палаузофф


    Да добавя, че като избираме кола питаме колко харчи, а за жена не го правим.

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Весело

    До коментар [#14] от "hamiltonf":

    И аз така...

  23. 23 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 465 Неутрално

    И за японските коли, нито дума!
    Най-добрите са.

  24. 24 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    До коментар [#2] от "ь":

    Преди доста години бях на работа в Алжир. Там си беше нещо като социализъм, а за леките коли беше по-зле отколото и у нас. Държавата внасяше официално от дъжд на вятър някакви бройки, които се разпределяха между номенклатурата. Вносът от физически лица се облагаше с огромни мита. Много богатите хора си позволяваха да ги платят - за луксозни "Мерцедеси" и БМВ-та. Имаше изключение за живеещите в чужбина и завръщащи се окончателно в страната и тъй като само във Франция те са над 4 милиона все пак влизаха и някакви коли на старо уж само за лична употреба. Паркът беше пълна скръб. Когато обаче в средатата на 90-те години алжирските власти решиха да се открехват към пазарната икономика може би поучени от опита на други страни измислиха следното: Пазарът е отворен за всякакви производители, да си направят представителства и сервизи, да продават и да пеят. Вносът на употребявани автомобили се забранява. Тотално. Никакво влачене на таралясници с автовози, фериботи, кораби и всякакви други начини! Писък - ама нямаме пари за нови коли! Ваш проблем - колата не ви е право, като искате да се возите спестявате, вземате на лизинг, вземате кредит от банките, вземате заем от роднини, купувате на старо коли, които са били купени като нови в страната и въобще се оправяте без да мъкнете боклуци от Европа. Точка по въпроса! Казват, че сега, 25 години по-късно паркът е нарастнал многократно, но проблем с масово внасяните коли на старо никога не е имало. Има достатъчно коли купени като нови, които да си ги продават един на друг и вносът на таралясници от чужбина вече и не представлява интерес.

  25. 25 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    Най-хубавата кола е новата, независимо от марката, стига да можеш да си я позволиш. Легендите за немските и японските коли отдавна не са верни.

    Gunter glieben glauchen globen
  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2286 Неутрално



    жената може да е от село, обаче колата и кучето трябва да са немски.


  27. 27 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3608 Неутрално

    Радвам се, че така сериозно сме "подпрели" комшиите... това е добре.

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Нови за работа, стари за кеф. Това е моделът на средния българин. Освен това е редно да се направи татистика колко са фирмени и за колко се ползва ДДС кредит. Там е заровено кучето другари милЮционери !!!"


    ++++++++++++++++++++

    Любовта ще спаси света!!!
  28. 28 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    До коментар [#11] от "ausbilder":

    Най здравата според мен е Тойота Авенсис във всичките си модификации ,няма счупване ,карам няколко такива от над 13 години .

  29. 29 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Имал съм европейски, американски, корейски и японски коли. Обикновенно купувам втора употреба но не по стара от две години и с остатък от фабричната гаранция. В момента съм на Субару. Не мисля че някога бих си взел нещо различно от японска кола.

  30. 30 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alarmstufe: Rot":

    Най хубавата кола е служебната колега ,не гори нищо и няма никакви разходи по нея ..

  31. 31 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#23] от "jmf29537805":

    Японски, корейски и чешки.
    Другото са градски легенди.
    Служебната една японска, ама произведена в Япония джипка, купена нова, преди 9 години - не е мръднала. Джипка е защото обикалям по всякакви пътища, а често и без асфалт.
    Другарката е с корейска - отново никакви проблеми.
    Личната е чешка. За нищо не я заменям, евентуално с по-нова, ама когато реша.
    Емпирично изследване.

    Panta rhei....
  32. 32 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 507 Неутрално

    180,000 бракми по улиците на България. За вас по 5000 лв данък!!!

  33. 33 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    До коментар [#30] от "edin drug":

    Това отделно. Говоря ако трябва да давам пари.

    Gunter glieben glauchen globen
  34. 34 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Винаги съм си мечтал за 15-годишен мерцедес вмирисан на пот от третият подред собственик - австрийски турчин. И да е на дизел.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  35. 35 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    И като е дизел да е стар, че новите не палят без да им се сипе пикня.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  36. 36 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 813 Весело

    До коментар [#25] от "Alarmstufe: Rot":

    „Най-хубавата кола е новата, независимо от марката...“

    Най-хубавата кола е служебната. Тя е винаги на най-много 3 години.

  37. 37 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#8] от "Митко Палаузофф":
    За лизинга, не сте прав!!!

  38. 38 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    Българинът е беден. Това е истината. Щом няма пари да си купи нова кола а кара 15-та употреба.

  39. 39 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2223 Любопитно

    До коментар [#31] от "Molossian":

    До коментар [#23] от "jmf29537805":.....Служебната една японска, ама произведена в Япония джипка, купена нова, преди 9 години - не е мръднала. Джипка е защото обикалям по всякакви пътища, а често и без асфалт......
    —цитат от коментар 31 на Molossian


    Подсетихте ме нещо да попитам. Многократно ни се показва, че джипката, с която Бойко Борисов обикаля по всякакви строящи се пътища е "Тойота". Мислите ли, че Бойко Борисов ни радва с присъствието са във Фейсбук само за права Бога или и смъква някакви мангизи за реклама?

  40. 40 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#30] от "edin drug": Да бе, карай служебна Дачия и сравни с лично БМВ 2018та. Кеф цена няма

  41. 41 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Българинът иска евтина кола и евтини политици. И да са излъгани - нов внос, на 150 хил и стабилни магистрални строители.

  42. 42 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Като нямаш при за лично мое няма да имаш! Съжалявам, но не може да извадиш 1000 кинта и да почнеш да бълваш!

  43. 43 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alarmstufe: Rot":

    Явно е че не си карал хубава кола иначе ще можеш много лесно да направиш разликата.
    Аз има чисто навя дачия, чисто ново рено, и 10 годишно Ауди А6.
    Дачията е пълен неуправляем боклук, скоростите са много зле.
    Реното има по добра управляемост от Дачията и скоростите са добре.
    И двете коли обаче немогат да се сравнят с аудито.

    If you are going through hell... Keep going!
  44. 44 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Най-здрави са колите до Евро 4, след това повечето са боклук.
    —цитат от коментар 16 на moreee


    Гроздето кисело а?😁😁😁

  45. 45 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Ами много ясно, че щом купуваш стара кола то тя трябва задължително да е дизел. Това е така, защото дизеловите двигатели просто са много по-надеждни от бензиновите.

    If you are going through hell... Keep going!
  46. 46 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#27] от "hope":

    По-добре щеше да е румънците да купуват най-много коли българско производство, ама щом ти мислиш, че е добре да подпираме комшиите, няма да те обиждам :-) ЧНГ!

  47. 47 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#44] от "foxa5":

    "Най-здрави са колите до Евро 4, след това повечето са боклук.
    —цитат от коментар 16 на moreee

    Гроздето кисело а?"

    Не, просто имам 17 коли и говоря от опит. Освен това в който и автосервиз да питаш, ще ти кажат същото.

  48. 48 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Баси простия булгур! бенцина и дрисела свършват сичките му пари, ама са кара талига-собцвена. Причината била, че жувеел на село, разбирай Казичене, Бусманци и тем подобно, пък не можело с градския транспорт. Не стига дето им дишаме кюмюра от печките, някой сякаш на въглища карат, та не може да се диша. Като нямаш пари, вместо да мърсиш и да се хем беден, хем болен, си налягаш парцалите и пътуваш с градския транспорт. Пък като се замогнеш, тогаз си купувай кола - не щайга. Пък оня горе пита от дек на дек статистиката показвала простотията на булгара!

  49. 49 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Има си хас Андрешко да не обича дърти немски дизели ментаци! Да му свали и DPF-а, че да не плаща за излишни глупости и да обяснява колко му е евтино и икономично. А тва че трови въздуха са гейски работи, няма да живеем вечно, я!

  50. 50 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#44] от "foxa5":"Най-здрави са колите до Евро 4, след това повечето са боклук.—цитат от коментар 16 на moreeeГроздето кисело а?"Не, просто имам 17 коли и говоря от опит. Освен това в който и автосервиз да питаш, ще ти кажат същото.
    —цитат от коментар 47 на moreee


    Стига де, излагаш се, умора на материала, нововъведенията, разход на гориво, да не споменавам замърсяването на старите бракми дето пушат като комини. И аз говоря от опит, карам коли купени нови и след 100 000км продавам. Иначе аз карам само една, 17 ще ми дойдат малко множко.😁

  51. 51 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Стига де, излагаш се, умора на материала, нововъведенията, разход на гориво, да не споменавам замърсяването на старите бракми дето пушат като комини. И аз говоря от опит, карам коли купени нови и след 100 000км продавам. Иначе аз карам само една, 17 ще ми дойдат малко множко.
    —цитат от коментар 50 на foxa5


    А защо продаваш след 100 000? Казваш бракмите пушат като комини, замърсяват. Бракувай!

  52. 52 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Преди 13г. си купих кола и все още я карам. Беше на 1г. и под 20к. Днес е на 350к километра. Е класа, 220cdi. Почти никакви сериозни ремонти не съм правил и всички основни неща по колата са заводските. Единият от двата акумулатора изкара 12г. без смяна. ДПФ филтър още не съм сменял, но когато му дойде времето, ще го направя. В края на миналата година ходих да разглеждам различни нови автомобили по-нисък клас, но личното ми мнение е, че почти всичко до около 50к лева с ДДС е много скапана ширпотреба. Така, че не мисля да сменям колата, защото и днес превъзхожда повечето от новите автомобили на пазара. Или поне аз смятам така.

  53. 53 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До коментар [#15] от "Рим":

    Колега, Тойота не е германски автомобил, но е най-продаваната марка в света ! А моделът Корола бие всякакви рекорди.

    Което не пречи автомобилопроизводството да е изключително важен отрасъл за икономиката им. И все пак за да бъде една марка добре продавана, е много важно след продажбеното й обслужване. И като че ли германските фирми са най-добри в това отношение.

  54. 54 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    С една дума - българите купуват само евтини боклуци!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  55. 55 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До 43:"dante_18".......Аз има чисто навя дачия, чисто ново рено, и 10 годишно Ауди А6.Дачията е пълен неуправляем боклук, скоростите са много зле.Реното има по добра управляемост от Дачията и скоростите са добре.И двете коли обаче немогат да се сравнят с аудито....."

    Класика!
    Само в България може да се сравнява Дачия с Ауди 6, кюфтета от топлата витрина на Била със стек "Бляк ангус", и химикалка Биг с Паркър!

  56. 56 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Весело

    Преди 13г. си купих кола и все още я карам. Беше на 1г. и под 20к. Днес е на 350к километра. Е класа, 220cdi. Почти никакви сериозни ремонти не съм правил и всички основни неща по колата са заводските. Единият от двата акумулатора изкара 12г. без смяна. ДПФ филтър още не съм сменял, но когато му дойде времето, ще го направя. В края на миналата година ходих да разглеждам различни нови автомобили по-нисък клас, но личното ми мнение е, че почти всичко до около 50к лева с ДДС е много скапана ширпотреба. Така, че не мисля да сменям колата, защото и днес превъзхожда повечето от новите автомобили на пазара. Или поне аз смятам така.
    —цитат от коментар 52 на asroma1927



    Забравил си да напишеш, че става дума за немски автомобил - Мерцедес!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  57. 57 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Само от любопитство,ти каква кола караш?

  58. 58 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Новите автомобили са наблъскани с електроника, в повечето случаи ненужна, която намалява надеждността им. Ако човек не възнамерява да губи времето си по сервизите и не желае излишно да задлъжнява към банките, по-добре е да се спре на нещо по-старо, по-надеждно, по-евтино. Задължително е да се избягват печките и разбитите от пътищата автомобили.

  59. 59 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#5] от "Митко Палаузофф":

    А,ти. умнико,как се вписваш в статистиката, с какво превозно средство?

  60. 60 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#52] от "asroma1927":

    Ами напълно си прав. Това кола под 40-50 хиляди лева не може да се сравнява с моето Ауди А6 с V6 двигател и скорости F1 на волана.

    If you are going through hell... Keep going!
  61. 61 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#8] от "Митко Палаузофф":

    Ти вярно си Митко Палаузов,неграмотно ,просто овчарче,не ти трябват жени били те втора употреба или пък платени...толкова овце пасеш,ми възползвай се...

  62. 62 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#29] от "Таралеж":

    А съветски имал ли си ...имал си ако си над 35 г.

  63. 63 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    В България предпочитаме употребяваните автомобили най-вече заради фиска, и някои особености на следпродажбеното им обслужване.
    На десетата година годишният данък рязко спада, също и автокаското. Друг неприятен момент е задължението по обслужването на автомобила в гаранция да е във фирмените сервизи, а там една смяна на маслото е около 2 пъти по-скъпо отколкото в другите.
    Макар че човек колкото и да внимава, обикновено е прецакан. Но за сериозните неща - задължително във фирмен сервиз!

  64. 64 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#15] от "Рим":

    А какво им е на немските автомобили Шкода,Форд,Сеат?

  65. 65 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#35] от "Свинчуга":

    За свинчуга си много претенциозен...

  66. 66 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#18] от "Един препатил":

    То и без ток и вода може да се живее...

  67. 67 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#62] от "Snider":

    О, да! Забравих жигулката! Лада 1200! От 79 до към 9О-91ва. Роман може да се напише, в няколко Тома.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    "А съветски имал ли си ...имал си ако си над 35 г."

    Първият ми автомобил бе Москвич 408, с 4 фара, закупен нов. На всеки 1500 км го гресирахме (8 или 10 точки), маслото го сменяхме на 2500 км, , гумичките на спирачките на 3-4 хил. км., поне 2 пъти годишно реглаж на клапани, карбуратор, като имате предвид, че въртяхме по 4-6 хил.км годишно. И всяка неделя всеки притягаше нещо по колата си. Всъщност двигателят на Москвичите, 1400 куб. см бе на довоенен опел, разбира се с руско-съветско качество.

  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#57] от "Snider":

    Собствена .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6575 Неутрално

    Ха ха, в класацията липсват руски коли, изобщо ли няма внос на такива?

  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#64] от "Snider":

    А на теб колко коли са ти минали през ръцете ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на Snider
    Snider
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#43] от "dante_18":

    Стара чанта,ама лачена,а?Сигурно на тоя принцип си и с жените,жилището,облеклото.. абе старо или втора употреба...

  73. 73 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#53] от "historama":

    Аз ги сравнявам, защото нова Дачия е много по-скъпа от Ауди А6 на 11 години.
    Това не става за кола! Повярвай ми имам навъртяни много километри на чисто нова Дачия.

    If you are going through hell... Keep going!
  74. 74 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 630 Неутрално
  75. 75 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#73] от "dante_18":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  76. 76 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#63] от "historama":

    Обслужването в официален дилър е не 2 Ами 10 пъти по-скъпо.
    Зависи от марката.
    Моето рено Меган 2019г струва 360 лева обслужване масло и филтри.
    На Мерцедес е много по-скъпо.

    If you are going through hell... Keep going!
  77. 77 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#50] от "foxa5":

    "И аз говоря от опит, карам коли купени нови и след 100 000км продавам"

    И губиш 50% от парите които си платил за нея. Аз купувам коли -втора употреба със здрави мотори и ги юркам до 400 хил. След това връщам километража и продавам. Губе не повече от 2000 лева на кола след 200-250 изминати километри с нея.

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    Някои прекаляват с т.нар. германско, френско, японско, корейско качество. Икономиките са отворени, и в автомобилите има всякакви елементи, системи. Киа и Хюндай, продавани в Европа са конструирани в Рюселхайм, т.е. от германски инженери и дизайнери. Лидери в производството на системи ABS са Бош, и дори ги монтират в Мазда, а всичките продавани Мазди в Европа са произведени в Хирошима. Хелла, Валео са лидери в производството на фарове, а двигателите на Рено задвижват освен Рено още Нисан, Дачия, Мицубиши, Инфинити. Имаше един Хюндай Соната и Инфинити Q 50, които бяха преоблечени мерцедеси. Моделите Мазда 3 до 2012г. бяха преоблечени Форд Фокус. Да не говорим, че крушките на луксозните Мерцедес са чисто китайски.

  79. 79 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Нито стара, нито дизел, нито германска. Нито маниакално екологична.
    Моят избор през 2019 г. - нова, бензинова, мощна и не-германска. Реален.

  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До коментар [#68] от "historama":

    тези, които са ми сложили минусите карали ли са Москвич 408?

  81. 81 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    До коментар [#57] от "Snider":


    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":Само от любопитство,ти каква кола караш?
    —цитат от коментар 57 на Snider


    Москвич...каква друга може да кара един социаопат...грешка...исках да кажа социалист...

  82. 82 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До 81

    В края на 60 години собствениците на Москвич бяха средна класа, чакали на опашка пред Мототехника поне 4 години. А Опел Рекорд или Форд Таунус 17М (от Кореком) можеха да си го позволят само лекари, работили дълги години в арабския свят.

  83. 83 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#79] от "inn":

    "Моят избор през 2019 г. - нова, бензинова, мощна и не-германска. Реален."

    Специално мога да те насоча към тия модните сега 1.2 литрови двигатели на Рено/Нисан. Три цилиндъра с 2 турбини и 115 к.с. 60-70 хил минаваш без проблем, след това ти сменят мотора гаранционно щото е мармалад и с новия минаваш 50 хил. и я продаваш. Но ако откажат да ти сменят мотора по гаранция, гризваш дървото.

  84. 84 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#82] от "historama":

    Имаше и много други - спортисти , треньори, артисти, художници, певци,инженери, изобретатели, архитекти, партийци.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  85. 85 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#83] от "moreee":

    Отвратителна концепция изцяло във вреда на потребителите. В Германия се усетиха и почти не ги купуват. Предлагат ги на супер изгоден лизинг.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Весело

    До коментар [#81] от "BiGman1":

    Миличък мъничък, карал съм ягуар когато ти не си чувал на село за такава кола. Вероятно едва ли си сядал в Мерцедес 600 и едва ли някога ще ти се случи, камо ли да те возят.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До коментар [#82] от "historama":Имаше и много други - спортисти , треньори, артисти, художници, певци,инженери, изобретатели, архитекти, партийци.
    —цитат от коментар 84 на КМЕТ В СЯНКА


    Извинявай, сетих се за двама лекари, мои съседи. Иначе си прав. В края на 50-те имало някакви опел рекорд с левове, но в края на 60-те само в Кореком (КОРЕкция на КОМунизъма)

  88. 88 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    До коментар [#83] от "moreee":

    Човече, с тези параметри просто ме обиждаш: "три цилиндъра, 115 к.с." Опазил ме Бог.
    Под "мощна" визирам: 2-литров двигател и 190 к.с. Нямам комплекси към марките, но
    приеми, не ти говоря за покупката на три бройки от тези, за които ми говориш, а за една на общата им стойност. Ако ще си играем на "топло-студено", предположението ти е на северния/южния полюс...

  89. 89 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5154 Неутрално

    До коментар [#87] от "historama":

    Всищко можеше да си поръчаш в Кореком ако имаш валутата. например на Коста Цонев брат му му купуваше редовно нови Волво.
    Калата караше Мерцедес. Пеко Таков също. Янчо го помля.Гяуров ги сменяше. Имаше и една доставка на Мазди 323 за децата на политбюро.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  90. 90 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Голяма излагация в продажбите на нови коли за Форд

  91. 91 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1095 Весело

    До коментар [#86] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#81] от "BiGman1":Миличък мъничък, карал съм ягуар когато ти не си чувал на село за такава кола. Вероятно едва ли си сядал в Мерцедес 600 и едва ли някога ще ти се случи, камо ли да те возят.
    —цитат от коментар 86 на КМЕТ В СЯНКА


    Мечтите са безплатни...особено за позитански социалкомунисти...карал си РК1...на ленински съботник...ръчна количка...и с нея си изградил светлото си бъдеще до Москвич408...мечтата на комуниста...

  92. 92 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1097 Неутрално
  93. 93 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#2] от "ь":

    Напротив - явно народът Е прост, след като предпочита стари германски и то дизелови, пред японските бензинови или хибридни.

    По всички световни класации за надеждност, особено за автомобили над 5/10 г, японските водят с много пред немските. Да не говорим, че дизелите са и много по-скъпи за поддръжка ( дюзи, турбини, ДПФ, ЕГР)..
    Но явно българина си е консервативен и в това отношение и си тачи немското, при положение, че в световен мащаб продажбите на немски автомобили спадат..

    За мен остава загадка, защо например Lexus си остава все още сравнително екзотична кола в бг, каро е в лулсозния клас и много надеждна марка автомобили..

    Freedom of speech
  94. 94 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7530 Неутрално

    "Фолксваген" е заслужен първенец с единствен упрек дизеловото гориво

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  95. 95 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#85] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Отвратителна концепция изцяло във вреда на потребителите. В Германия се усетиха и почти не ги купуват. "

    Отвратителна, но това е бъдещето - 3 цилиндъра + две турбини. При Евро 6 и АдБлу ще наливаме. Важното е Гретето и екоталибаните да са доволни.

  96. 96 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2743 Неутрално

    До коментар [#17] от "zo"
    "Германия беше и си остава най-солидният производител на автомобили в света!
    —цитат от коментар 15 на Рим

    Айде стига с тая фетишизация на немските таралясници. Японците са ненадминатите в света от доста време насам."
    ==========
    Това също изглежда като фетишизация...
    Не съм страна по спора, карам Волво.

    Еретик
  97. 97 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":
    "Статистиката на закупените стари автомобили абсолютно доказва,че немските автомобили са най-яки и надеждни."
    …………………
    Не най-яки, а най-ремонтопригодни и с най-достъпни части, което е най-важно за един автомобил втора ръка.

  98. 98 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#93] от "Petar Ivanov":

    Тези твой класации са създадени за блондинки и никой човек, който малко разбира от автомобили не би им се вързал.
    Бензиновите двигатели на Тойота са пълен боклук и по абсолютно никакви параметри не могат да се сравнят с Фолксваген.
    Да не говорим че са с вариатор, който е с ресурс 100к и на боклука.


    If you are going through hell... Keep going!
  99. 99 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#93] от "Petar Ivanov":

    Дизеловите двигатели са много по-евтини за поддържане от хибридите. Трябва да си луд за да купиш хибрид на 10 години. Освен това, дизеловите двигатели на Фолксваген са по-ефективни от хибридите на тиота. 😆 Затова Фолксваген не се занимава с хибриди, защото това е маркетинг само.

    If you are going through hell... Keep going!
  100. 100 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    ...Дизеловите двигатели са много по-евтини за поддържане от хибридите. Трябва да си луд за да купиш хибрид на 10 години. Освен това, дизеловите двигатели на Фолксваген са по-ефективни от хибридите на тиота. 😆 Затова Фолксваген не се занимава с хибриди, защото това е маркетинг само.
    —цитат от коментар 99 на dante_18


    Френд, дизеловите имат големи проблеми и затруднения, най-вече след шамара в САЩ за ФВ. И не само ФВ, а и дизеловите варианти на всички марки. И наистина в световен мащаб продажбите им буквално се сриват. Мазда конструираха чудесни двигатели с много висока степен на сгъъстяване, и намалиха консумацията с над 15%, на са някакъв междинен вариант в прехода. Хибридните автомобили също са някакъв междинен вариант, но електромобилите настъпват много уверено. А те са много по-прости от супер усъвършенстваните германски ДВГ, и май ще има изненади! В много скоро време!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK