Производството на автомобили в Турция отчете спад от 6%

Производството на автомобили в Турция отчете спад от 6%

© Reuters



Производството на нови автомобили в Турция се е свило с 6%, като през миналата година са били сглобени 1.46 милиона леки и лекотоварни модели, сочат данните на местната асоциация на автомобилните производители (OSD), цитирани от вестник "Хюриет".


Произведените в страната леки коли са 983 хил., или с 4% по-малко от 2018 г. При лекотоварните модели спадът е 8 на сто, при камионите с 18%.


Според данните в чужбина са изнесени 1.25 млн. от сглобените в Турция моторни превозни средства, което е с 5 на сто по-малко от 2018 г. Сред тях леките коли са 828 744 (-5%).




Общата стойност на изнесената автомобилна продукция е 31.2 млрд. долара, което е с 3% по-малко от предходната година. От тази сума 11.9 млрд. долара е формирана от износа на леки автомобили.


От OSD отчитат, че в страната са продадени общо 492 хил. автомобила, което е с 23% по-слаб резултат от 2018 година. Най-търсената марка в Турция е "Рено" (240 870 бройки), следвана от "Фолксваген" (239 700), "Форд" (177 464) и "Фиат" (176 755). Общото между тези компании е, че имат производство в страната.


Както е известно, за момента Турция е избрана като място за изграждане на новия завод на "Фолксваген груп", за който се бореше и България. Реализацията на проекта обаче е спряна заради операцията на турската армия в Северна Сирия.

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2091 Весело

    ,,Фоксваген да заповядат!...каза Ердоган

  2. 2 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 36 Неутрално

    И още ще спада при този провалил се режим...

  3. 3 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    Производството на автомобили в България какво отчете?

    over the under
  4. 4 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3340 Неутрално

    Това е озадачаващо. Би трябвало заради кризата и оттам ниските разходи за компаниите най-много да сглабят в заводите си в Турция.
    Щото Индезит направен в Турция е с 200 лева по-евтин от Индезит произведен в ЕС.

  5. 5 Профил на Poisonous Shadows
    Poisonous Shadows
    Рейтинг: 48 Неутрално

    До коментар [#3] от "Отец Сисой":

    Със сигурност не сме на загуба 😂

  6. 6 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1082 Любопитно

    ,,Фоксваген да заповядат!...каза Ердоган
    —цитат от коментар 1 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    аве те нящо са дърпат

  7. 7 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Те произвеждат и автобуси и камиони.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  8. 8 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Ети Миленчо,от кога му разправях да се изнася от Турция,защото всичко е банкрутирало при Ердоган,но той не иска да си оризнае наивността..

  9. 9 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 36 Неутрално
  10. 10 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3340 Неутрално

    До коментар [#3] от "Отец Сисой":

    И що трябва пък автомобили да сглабяме в България?! Още никой не ми е обяснил икономически какви ще са ползите. Виж ако пуснем български автомобил може.

  11. 11 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#3] от "Отец Сисой":Със сигурност не сме на загуба 😂
    —цитат от коментар 5 на Poisonous Shadows


    Ти купуването на чужди автомобили за печалба ли го броиш?

    over the under
  12. 12 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1525 Весело

    Най-търсената марка в Турция е "Рено" (240 870 бройки), следвана от "Фолксваген" (239 700), "Форд" (177 464)

    Та кой обясняваше, че ще се борим с турция за завод на Фолксваген?

    over the under
  13. 13 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    [quote#6:"bruno__dante"][/quote]

    Росен беше активен!
    Браво!
    Хак им е..

  14. 14 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#3] от "Отец Сисой":И що трябва пък автомобили да сглабяме в България?! Още никой не ми е обяснил икономически какви ще са ползите. Виж ако пуснем български автомобил може.
    —цитат от коментар 10 на Да вярваме на истината


    А какви са ползите ако автомобилът е български?

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    Не се търсят в сферата на неясното автомобилно бъдеще.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    До коментар [#4] от "Да вярваме на истината":

    Преминаваме към хибриди и електрически! Природата трябва да се пази!

  17. 17 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#4] от "Да вярваме на истината":Преминаваме към хибриди и електрически! Природата трябва да се пази!
    —цитат от коментар 16 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Че 70% от турското производство бяха хибриди.

  18. 18 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2091 Весело

    До коментар [#13] от "simChо":


    Явно не става само с активност. Търсят и един друг вид стабилност...

  19. 19 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    До коментар [#17] от "simChо":

    Решението КЪДЕ ДА СЕ ИНВЕСТИРА е СБОР ОТ ДОБРИ УСЛОВИЯ ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО!
    Ако важно условие липсва-то инвестицията само заради това може да не се случи.

  20. 20 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3340 Неутрално

    До коментар [#14] от "simChо":

    Ами ползите ако е български, че принадената стойност ще си остава в България. Каквато е ползата в момента. 92% от износа ни е на български продукти. Това ни прави нетен външен кредитор и платежният ни баланс не зависи от чуждестранните инвестиции и парите на гастарбайтерите ни. Оттам лихвите по държавният ни дълг паднаха на 0,41%.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5050 Любопитно

    До коментар [#17] от "simChо":

    "70% от турското производство бяха хибриди."

    Верно ли? Кой модел на трите най-големи производителя в Турция (Рено, Фолксваген и Форд) е хибрид?

  22. 22 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#17] от "simChо":"70% от турското производство бяха хибриди."Верно ли? Кой модел на трите най-големи производителя в Турция (Рено, Фолксваген и Форд) е хибрид?
    —цитат от коментар 21 на vassilun


    Фолксваген пък как се появиха?
    Иначе всички Блу-моушън са микро-хибриди.

  23. 23 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Това е озадачаващо. Би трябвало заради кризата и оттам ниските разходи за компаниите най-много да сглабят в заводите си в Турция.Щото Индезит направен в Турция е с 200 лева по-евтин от Индезит произведен в ЕС.
    —цитат от коментар 4 на Да вярваме на истината


    Това означава,че западните инвеститири бягат от Турция,заради нестабилната политическа и икономическа обстановка в Турция и главен виновник е Ердоганчо...

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#17] от "simChо":Решението КЪДЕ ДА СЕ ИНВЕСТИРА е СБОР ОТ ДОБРИ УСЛОВИЯ ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО!Ако важно условие липсва-то инвестицията само заради това може да не се случи.
    —цитат от коментар 19 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Специално "Фолксваген" е 20% държавен.
    Държавата е Емирство Катар.

    А отношенията Турция-Катар ги знаем.
    Ако не са турските войски, Катар да е отдавна освободен.

  25. 25 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 36 Неутрално

    До коментар [#17] от "simChо":"70% от турското производство бяха хибриди."Верно ли? Кой модел на трите най-големи производителя в Турция (Рено, Фолксваген и Форд) е хибрид?
    —цитат от коментар 21 на vassilun


    Нито един,Турцкя няма собствена марка автимобили,всичко е по лиценз...

  26. 26 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    1.46 милиона бройки според Форумняка са нищо работа

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#14] от "simChо":Ами ползите ако е български, че принадената стойност ще си остава в България. Каквато е ползата в момента. 92% от износа ни е на български продукти. Това ни прави нетен външен кредитор и платежният ни баланс не зависи от чуждестранните инвестиции и парите на гастарбайтерите ни. Оттам лихвите по държавният ни дълг паднаха на 0,41%.
    —цитат от коментар 20 на Да вярваме на истината


    По принцип не може да има 100% производство на автомобили.
    И е хубаво да кажем до колко % е български.

    В Русия Путин е казал 60%.
    Ако 60% от стойността на Фолксваген, БМВ, Нисан . е създадена в Русия колата е руска.
    И има данъчни облекчения.

  28. 28 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2091 Любопитно

    До коментар [#20] от "Да вярваме на истината":


    Тея отгоре ако изобщо знаеха що е то ,,принадена стойност" нали се сещаш,че българския производител сега нямаше да работи за около МРЗ ?
    Щяхме да сме конкурентни! Ама с тая оправия и с тези плиткоумни и крадливи му___ри -няма как да стане.

  29. 29 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    ,,КOSTAL" като отвориха врати в Смолян какво направиха? Всички работници получаваха с 20+ над МРЗ... а тея дето ,,рязаха лентите" се хилеха и се тупаха в гърдите ,,видите ли какво чудо сме открили"...
    Ето, експоатираха работната ръка 8 години и си събраха партакешите и тука е същата мизерия....

  30. 30 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#3] от "Отец Сисой":

    Броят произведени автомобили у нас е стабилен, както и всичко останало. 😂😂

  31. 31 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Нормално!
    След ръст идва спад.
    В Европа се модернизират заводи,Из.Европа се стабилизира и строят предприятия.
    Турция и за напред ще отчита спад на продукция и БВП

  32. 32 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#10] от "Да вярваме на истината":

    Милион и половина автомобила са 10- 12 милиарда лева ДДС приходи в бюджета, без да броим съпътстващите производства, осигуровки и корпоративен данък, тоест още толкова. А вие герберастията си разправяйте колко добре се оправяме и без такова производство, някой малоумник може и да повярва.

  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Това е много депресираща стаия! Излиза, че султанатът, само от износ на автомобили, прави два държавни бюджета на бившия си вилает. За каква конкуренция се готвим!?

  34. 34 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#4] от "Да вярваме на истината":Преминаваме към хибриди и електрически! Природата трябва да се пази!
    —цитат от коментар 16 на Аз съм българче обичам наште планини зелени

    Как точно с електричка дето е на ток от ТЕЦ пазим природата,лично на мене ми е неясно!??
    Ами малкият "Смарт" на бензин с MHD има емисии 86г./км, "Тесла"захранжана с енергиен микс Среден Запад има емисии 240г./км?
    Как точно става пазенето на Природата?
    Иначе да - ако в ТЕЦ се изгарят алтернативни горива, както прави Ковачки - и ще имаме ниски емисии..
    Но БСП и присъединилите се към тях ДеБъ направиха атака!
    До коментар [#17] от "simChо":"70% от турското производство бяха хибриди."Верно ли? Кой модел на трите най-големи производителя в Турция (Рено, Фолксваген и Форд) е хибрид?
    —цитат от коментар 21 на vassilun

    До коментар [#17] от "simChо":"70% от турското производство бяха хибриди."Верно ли? Кой модел на трите най-големи производителя в Турция (Рено, Фолксваген и Форд) е хибрид?
    —цитат от коментар 21 на vassilun
    Нито един,Турцкя няма собствена марка автимобили,всичко е по лиценз...
    —цитат от коментар 25 на prf30633239


    Първо - що е то хибрид, и има ли почва у нас?
    И защо да слагаме микрохибрид, и как ли баш Пазим Природата с микрохибриди??

    Ето "Форбс" от 2012 г ..
    ------------------
    17, 2012, 02:58pm

    " Meet The Microhybrid: A New Class Of Green Cars"

    Ucilia Wang Former Contributor
    Green Tech ..

    They are call the microhybrids, or stop-start cars, which are so named because their combustion engines are turned off when the cars stop, say, at an intersection when the light turns red. They rely on batteries to keep the air conditioning, radio and other electronics running during the stop as well as to kick-start the engines after the light turns green.
    Microhybrid advocates say the cars can deliver 5-10 percent better fuel economy and therefore lower tailpipe emissions.
    Microhybrids come with regenerative braking technology, which converts the kinetic energy from braking into power that recharges the batteries."
    ----------------------
    И гледаме моделите "Рено" да речем произведени в Турция ("Фолксваген" в Турция все още няма!) и виждаме, че 100% от моделите са микро-хибриди!

    Което бе споменато, но кой знае защо се подлага на съмнение твърдо, по комунистически!
    https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/micro-mild-full-hybrid-electric-vehicle/

  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#17] от "simChо":"70% от турското производство бяха хибриди."Верно ли? Кой модел на трите най-големи производителя в Турция (Рено, Фолксваген и Форд) е хибрид?
    —цитат от коментар 21 на vassilun

    ..
    Уикипедия:
    ------------------
    Renault
    Renault introduced the technology in all of its European models in 2010...
    ------------------
    ВСИЧКИ модели на "Рено" са поне микрохибрид от 2010..
    Включително и сглобяваните в Турция!

    Иначе е чудно, как Спасяваме Природата, горейки разни неща в ТЕЦ и задвижвайки транспорта баш от тази енергия..
    Че средно взето отделените емисии комай са повече, на километър , отколкото при най-обикновена кола..

    А що е то микро-хибрид е обяснено:
    https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/micro-mild-full-hybrid-electric-vehicle/

    "
    Vehicles that have idle stop/start and energy management functions are called Micro Hybrids.

    An example for idle stop/start and energy management functions is the Renault engine 1.6 dCi. It comes with an Energy Smart Management (ESM) function which allows energy created under braking and deceleration to be stored in the low voltage battery, helping to further reduce fuel consumption.

    Idle stop/start function
    When the vehicle is stationary, the stop/start (S&S) function switches off the internal combustion engine, without the intervention of the driver (through the ignition key). This function reduces the overall fuel consumption of the vehicle. When the driver shows the intention to drive (clutch pedal pressed or brake pedal released) the engine is restarted ..
    ..If the vehicle has an energy management function, even if the engine is running, the battery supplies electrical energy to the consumers. In this way, the alternator doesn’t have to produce electrical energy, the load torque of the alternator is nearly zero, and the fuel consumption is reduces. Further, the battery is recharged when the engine is working in the most fuel efficient points or when the vehicle is braking (through energy recuperation)."
    ----------------------------------

  36. 36 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Тоест с тия продажби не са много пред нас, да не кажа хич.
    България е под 7 милиона -последната година са купени 42- 43 000 автомобила.
    Турция е 70 милиона -купени са 492 000 автомобила. Тоест нито са цъфнали нито вързали и там покупателната способност не е кой знае колко по-голяма от нашия стандарт.
    Да не забравяме че и правителството там купува една много голяма част от местното производство(предимно фолксваген).

  37. 37 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3340 Неутрално

    До коментар [#32] от "Котаракът на Шрьодингер":

    И как ще влязат толкова ДДС в бюджета като ще ги изнасяме:)
    Първо малко икономика поучи, че да не пишеш глупости.
    И що пък герберите да са Против колите след като точно ГЕРБ им е идея фикс и обикалят като маламосани света да докарат автопроизводител.

  38. 38 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3340 Неутрално

    До коментар [#36] от "Levski Levov":

    Че то се вижда с просто око, че икономиката на Турция е в криза.
    Куцо и сакато от България ходи до Истанбул и Одрин да пазарува.
    Сутринта и ах работа в митницата. 8 Турски ТИР-а чакаха.
    Внасяме платове, кожите си преработваме в Турция, отливки за машините.
    А същевременно им изкарваме машини, сирене, инструменти, кашкавал, колбаси:)
    Ети да не каже пак тъй мън.

  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4165 Весело

    До коментар [#38] от "Да вярваме на истината":

    Тъй мъй.......

    Bukalemun
  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4165 Весело

    До коментар [#4] от "Да вярваме на истината":

    Щото Индезит направен в Турция е с 200 лева по-евтин от Индезит произведен в ЕС.
    ========
    Откога ви го обеснявам......ама кой да разбере......
    Паричната ви система е сбъркана.....
    Как му викахте.....валутен борд.... 😁
    Гърците го ползваха 30 години.....иннакрая ги насадиха на пачи яйца.....

    А най смешното е, че го виждаш "странно".....пък от друга страна се кефиш на подвеждащите цифри върху банкнотите на парите в джоба си......

    Bukalemun
  41. 41 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3340 Неутрално

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    Много си е добре положението:)
    Евтиния за нас навред:)
    Борд бе борд важното е да знаеш за какво работиш:)

  42. 42 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#13] от "simChо":Явно не става само с активност. Търсят и един друг вид стабилност...
    —цитат от коментар 18 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Търсят в обществото да има права за третия пол и да няма ксенофобия ..
    А в Турция, заради етно-културни особености , на определени сексуални практики се гледа с повече разбиране и приемане..
    А у нас се заклеймява и имаме неприемане!

    Ето, за това сме така!

  43. 43 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Имам познат инженер,работещ в един от заводите,който беше достатъчно откровен за работата там.Та заради това няма да си купя никога автомобил,произвеждан в този завод.

  44. 44 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#36] от "Levski Levov":

    Принципно Турция са 82 млн, с два клика на мишката става справката, Но ти си смятай, де, истина е че сме на едно ниво с Турция по-покупателна способност, която все пак е в криза, а ние сме по-стабилни от всякога :)

    over the under




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK