
© Reuters
Производството на нови автомобили в Турция се е свило с 6%, като през миналата година са били сглобени 1.46 милиона леки и лекотоварни модели, сочат данните на местната асоциация на автомобилните производители (OSD), цитирани от вестник "Хюриет".
Произведените в страната леки коли са 983 хил., или с 4% по-малко от 2018 г. При лекотоварните модели спадът е 8 на сто, при камионите с 18%.
Според данните в чужбина са изнесени 1.25 млн. от сглобените в Турция моторни превозни средства, което е с 5 на сто по-малко от 2018 г. Сред тях леките коли са 828 744 (-5%).
Общата стойност на изнесената автомобилна продукция е 31.2 млрд. долара, което е с 3% по-малко от предходната година. От тази сума 11.9 млрд. долара е формирана от износа на леки автомобили.
От OSD отчитат, че в страната са продадени общо 492 хил. автомобила, което е с 23% по-слаб резултат от 2018 година. Най-търсената марка в Турция е "Рено" (240 870 бройки), следвана от "Фолксваген" (239 700), "Форд" (177 464) и "Фиат" (176 755). Общото между тези компании е, че имат производство в страната.
Както е известно, за момента Турция е избрана като място за изграждане на новия завод на "Фолксваген груп", за който се бореше и България. Реализацията на проекта обаче е спряна заради операцията на турската армия в Северна Сирия.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2279 Весело,,Фоксваген да заповядат!...каза Ердоган
efw42682532
Рейтинг: 480 НеутралноИ още ще спада при този провалил се режим...
Отец Сисой
Рейтинг: 500 НеутралноПроизводството на автомобили в България какво отчете?
over the underДа вярваме на истината
Рейтинг: 1892 НеутралноТова е озадачаващо. Би трябвало заради кризата и оттам ниските разходи за компаниите най-много да сглабят в заводите си в Турция.
Щото Индезит направен в Турция е с 200 лева по-евтин от Индезит произведен в ЕС.
Poisonous Shadows
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "Отец Сисой":
Със сигурност не сме на загуба 😂
bruno__dante
Рейтинг: 524 Любопитноаве те нящо са дърпат
EU Fighter
Рейтинг: 959 НеутралноТе произвеждат и автобуси и камиони.
efw42682532
Рейтинг: 480 НеутралноЕти Миленчо,от кога му разправях да се изнася от Турция,защото всичко е банкрутирало при Ердоган,но той не иска да си оризнае наивността..
efw42682532
Рейтинг: 480 Неутралноком.8 ..признае
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1892 НеутралноДо коментар [#3] от "Отец Сисой":
И що трябва пък автомобили да сглабяме в България?! Още никой не ми е обяснил икономически какви ще са ползите. Виж ако пуснем български автомобил може.
Отец Сисой
Рейтинг: 500 ВеселоТи купуването на чужди автомобили за печалба ли го броиш? over the under
Отец Сисой
Рейтинг: 500 ВеселоНай-търсената марка в Турция е "Рено" (240 870 бройки), следвана от "Фолксваген" (239 700), "Форд" (177 464)
over the underТа кой обясняваше, че ще се борим с турция за завод на Фолксваген?
simChо
Рейтинг: 1063 Неутрално[quote#6:"bruno__dante"][/quote]
Росен беше активен!
Браво!
Хак им е..
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноА какви са ползите ако автомобилът е български?
penetrating
Рейтинг: 5521 НеутралноНе се търсят в сферата на неясното автомобилно бъдеще.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertАз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2279 НеутралноДо коментар [#4] от "Да вярваме на истината":
Преминаваме към хибриди и електрически! Природата трябва да се пази!
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноЧе 70% от турското производство бяха хибриди.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2279 ВеселоДо коментар [#13] от "simChо":
Явно не става само с активност. Търсят и един друг вид стабилност...
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2279 НеутралноДо коментар [#17] от "simChо":
Решението КЪДЕ ДА СЕ ИНВЕСТИРА е СБОР ОТ ДОБРИ УСЛОВИЯ ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО!
Ако важно условие липсва-то инвестицията само заради това може да не се случи.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1892 НеутралноДо коментар [#14] от "simChо":
Ами ползите ако е български, че принадената стойност ще си остава в България. Каквато е ползата в момента. 92% от износа ни е на български продукти. Това ни прави нетен външен кредитор и платежният ни баланс не зависи от чуждестранните инвестиции и парите на гастарбайтерите ни. Оттам лихвите по държавният ни дълг паднаха на 0,41%.
vassilun
Рейтинг: 4378 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "simChо":
"70% от турското производство бяха хибриди."
Верно ли? Кой модел на трите най-големи производителя в Турция (Рено, Фолксваген и Форд) е хибрид?
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноФолксваген пък как се появиха?
Иначе всички Блу-моушън са микро-хибриди.
efw42682532
Рейтинг: 480 НеутралноТова означава,че западните инвеститири бягат от Турция,заради нестабилната политическа и икономическа обстановка в Турция и главен виновник е Ердоганчо...
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноСпециално "Фолксваген" е 20% държавен.
Държавата е Емирство Катар.
А отношенията Турция-Катар ги знаем.
Ако не са турските войски, Катар да е отдавна освободен.
efw42682532
Рейтинг: 480 НеутралноНито един,Турцкя няма собствена марка автимобили,всичко е по лиценз...
Хи-хи
Рейтинг: 1554 Неутрално1.46 милиона бройки според Форумняка са нищо работа
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноПо принцип не може да има 100% производство на автомобили.
И е хубаво да кажем до колко % е български.
В Русия Путин е казал 60%.
Ако 60% от стойността на Фолксваген, БМВ, Нисан . е създадена в Русия колата е руска.
И има данъчни облекчения.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2279 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Да вярваме на истината":
Тея отгоре ако изобщо знаеха що е то ,,принадена стойност" нали се сещаш,че българския производител сега нямаше да работи за около МРЗ ?
Щяхме да сме конкурентни! Ама с тая оправия и с тези плиткоумни и крадливи му___ри -няма как да стане.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2279 Неутрално,,КOSTAL" като отвориха врати в Смолян какво направиха? Всички работници получаваха с 20+ над МРЗ... а тея дето ,,рязаха лентите" се хилеха и се тупаха в гърдите ,,видите ли какво чудо сме открили"...
Ето, експоатираха работната ръка 8 години и си събраха партакешите и тука е същата мизерия....
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 729 НеутралноДо коментар [#3] от "Отец Сисой":
Броят произведени автомобили у нас е стабилен, както и всичко останало. 😂😂
STRATOR38
Рейтинг: 271 НеутралноНормално!
След ръст идва спад.
В Европа се модернизират заводи,Из.Европа се стабилизира и строят предприятия.
Турция и за напред ще отчита спад на продукция и БВП
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 729 НеутралноДо коментар [#10] от "Да вярваме на истината":
Милион и половина автомобила са 10- 12 милиарда лева ДДС приходи в бюджета, без да броим съпътстващите производства, осигуровки и корпоративен данък, тоест още толкова. А вие герберастията си разправяйте колко добре се оправяме и без такова производство, някой малоумник може и да повярва.
ivanpopov
Рейтинг: 2440 НеутралноТова е много депресираща стаия! Излиза, че султанатът, само от износ на автомобили, прави два държавни бюджета на бившия си вилает. За каква конкуренция се готвим!?
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноКак точно с електричка дето е на ток от ТЕЦ пазим природата,лично на мене ми е неясно!??
Ами малкият "Смарт" на бензин с MHD има емисии 86г./км, "Тесла"захранжана с енергиен микс Среден Запад има емисии 240г./км?
Как точно става пазенето на Природата?
Иначе да - ако в ТЕЦ се изгарят алтернативни горива, както прави Ковачки - и ще имаме ниски емисии..
Но БСП и присъединилите се към тях ДеБъ направиха атака!
Първо - що е то хибрид, и има ли почва у нас?
И защо да слагаме микрохибрид, и как ли баш Пазим Природата с микрохибриди??
Ето "Форбс" от 2012 г ..
------------------
17, 2012, 02:58pm
" Meet The Microhybrid: A New Class Of Green Cars"
Ucilia Wang Former Contributor
Green Tech ..
They are call the microhybrids, or stop-start cars, which are so named because their combustion engines are turned off when the cars stop, say, at an intersection when the light turns red. They rely on batteries to keep the air conditioning, radio and other electronics running during the stop as well as to kick-start the engines after the light turns green.
Microhybrid advocates say the cars can deliver 5-10 percent better fuel economy and therefore lower tailpipe emissions.
Microhybrids come with regenerative braking technology, which converts the kinetic energy from braking into power that recharges the batteries."
----------------------
И гледаме моделите "Рено" да речем произведени в Турция ("Фолксваген" в Турция все още няма!) и виждаме, че 100% от моделите са микро-хибриди!
Което бе споменато, но кой знае защо се подлага на съмнение твърдо, по комунистически!
https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/micro-mild-full-hybrid-electric-vehicle/
simChо
Рейтинг: 1063 Неутрално..
Уикипедия:
------------------
Renault
Renault introduced the technology in all of its European models in 2010...
------------------
ВСИЧКИ модели на "Рено" са поне микрохибрид от 2010..
Включително и сглобяваните в Турция!
Иначе е чудно, как Спасяваме Природата, горейки разни неща в ТЕЦ и задвижвайки транспорта баш от тази енергия..
Че средно взето отделените емисии комай са повече, на километър , отколкото при най-обикновена кола..
А що е то микро-хибрид е обяснено:
https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/micro-mild-full-hybrid-electric-vehicle/
"
Vehicles that have idle stop/start and energy management functions are called Micro Hybrids.
An example for idle stop/start and energy management functions is the Renault engine 1.6 dCi. It comes with an Energy Smart Management (ESM) function which allows energy created under braking and deceleration to be stored in the low voltage battery, helping to further reduce fuel consumption.
Idle stop/start function
When the vehicle is stationary, the stop/start (S&S) function switches off the internal combustion engine, without the intervention of the driver (through the ignition key). This function reduces the overall fuel consumption of the vehicle. When the driver shows the intention to drive (clutch pedal pressed or brake pedal released) the engine is restarted ..
..If the vehicle has an energy management function, even if the engine is running, the battery supplies electrical energy to the consumers. In this way, the alternator doesn’t have to produce electrical energy, the load torque of the alternator is nearly zero, and the fuel consumption is reduces. Further, the battery is recharged when the engine is working in the most fuel efficient points or when the vehicle is braking (through energy recuperation)."
----------------------------------
Levski Levov
Рейтинг: 233 НеутралноТоест с тия продажби не са много пред нас, да не кажа хич.
България е под 7 милиона -последната година са купени 42- 43 000 автомобила.
Турция е 70 милиона -купени са 492 000 автомобила. Тоест нито са цъфнали нито вързали и там покупателната способност не е кой знае колко по-голяма от нашия стандарт.
Да не забравяме че и правителството там купува една много голяма част от местното производство(предимно фолксваген).
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1892 НеутралноДо коментар [#32] от "Котаракът на Шрьодингер":
И как ще влязат толкова ДДС в бюджета като ще ги изнасяме:)
Първо малко икономика поучи, че да не пишеш глупости.
И що пък герберите да са Против колите след като точно ГЕРБ им е идея фикс и обикалят като маламосани света да докарат автопроизводител.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1892 НеутралноДо коментар [#36] от "Levski Levov":
Че то се вижда с просто око, че икономиката на Турция е в криза.
Куцо и сакато от България ходи до Истанбул и Одрин да пазарува.
Сутринта и ах работа в митницата. 8 Турски ТИР-а чакаха.
Внасяме платове, кожите си преработваме в Турция, отливки за машините.
А същевременно им изкарваме машини, сирене, инструменти, кашкавал, колбаси:)
Ети да не каже пак тъй мън.
eti mehter
Рейтинг: 3438 ВеселоДо коментар [#38] от "Да вярваме на истината":
BukalemunТъй мъй.......
eti mehter
Рейтинг: 3438 ВеселоДо коментар [#4] от "Да вярваме на истината":
BukalemunЩото Индезит направен в Турция е с 200 лева по-евтин от Индезит произведен в ЕС.
========
Откога ви го обеснявам......ама кой да разбере......
Паричната ви система е сбъркана.....
Как му викахте.....валутен борд.... 😁
Гърците го ползваха 30 години.....иннакрая ги насадиха на пачи яйца.....
А най смешното е, че го виждаш "странно".....пък от друга страна се кефиш на подвеждащите цифри върху банкнотите на парите в джоба си......
Да вярваме на истината
Рейтинг: 1892 НеутралноДо коментар [#40] от "eti mehter":
Много си е добре положението:)
Евтиния за нас навред:)
Борд бе борд важното е да знаеш за какво работиш:)
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноТърсят в обществото да има права за третия пол и да няма ксенофобия ..
А в Турция, заради етно-културни особености , на определени сексуални практики се гледа с повече разбиране и приемане..
А у нас се заклеймява и имаме неприемане!
Ето, за това сме така!
tedif
Рейтинг: 833 НеутралноИмам познат инженер,работещ в един от заводите,който беше достатъчно откровен за работата там.Та заради това няма да си купя никога автомобил,произвеждан в този завод.
Отец Сисой
Рейтинг: 500 ВеселоДо коментар [#36] от "Levski Levov":
over the underПринципно Турция са 82 млн, с два клика на мишката става справката, Но ти си смятай, де, истина е че сме на едно ниво с Турция по-покупателна способност, която все пак е в криза, а ние сме по-стабилни от всякога :)
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноТака е и в Германия.
И там режимът, явно е провален..
Най-голям спад от 22 години..
------------------
.. Why has German car production hit a 22-year low? ..
За 2018 - 5 185 649 , а за 2019 - 4 301 840..
Меркел да се вземе в ръце!