"Мерцедес" остава най-продаваната луксозна марка в света и през 2019 г.

"Мерцедес" остава най-продаваната луксозна марка в света и през 2019 г.

© Мерцедес



Мерцедес" остава най-продаваната луксозна марка автомобили в света с почти 2.34 млн. доставки за миналата година (+1.3%), се разбира от официалните отчети на компаниите в сектора. БМВ е на втората позиция с близо 2.17 млн. продажби (+ 2%). "Ауди" са трети с почти 1.85 млн. (+1.8%) реализации.


"Мерцедес" не изпуска лидерството от 2016 година. Като се добавят продажбите на другите марки на "БМВ груп" - МИНИ и "Ролс-Ройс", общо баварският концерн има предимство - 2 520 307 продажби (+ 1.2%) срещу 2 456 343 (+ 0.7%) за "Мерцедес" и "Смарт".


"Мерцедес" отчита сериозен ръст на продажбите в Германия, Китай и САЩ основно заради нарасналото търсене на кросоувъри, като всяка трета сделка е с такъв модел. Като цяло за компанията това е девета поредна година на ръст на доставките на леки автомобили.




"Мерцедес" остава най-продаваната луксозна марка в света и през 2019 г.

© БМВ


При БМВ също кросоувърите са в основата на растежа, като при тях търсенето нараства с 21% до 958 732 бройки. Това, което впечатлява, е ръстът от 25.4% на доставките на "Ролс-Ройс", като през миналата година са купени 5152 автомобила от марката. Основната заслуга е на първия кросоувър на бранда - "Кулинан", и специалните версии на различните модели с означение "Блек бедж" (Black Badge). По региони най-сериозна нараства търсенето в Китай, Европа и САЩ.


Кросоувърите движат ръста на продажбите и при "Ауди", като специално на тези в SUV-С сегмента скачат с над 46% заради добрият прием на Кю8 (Q8) и първия електрически модел на марката "И-трон" (E-tron).


Силна година за "Порше" и "Лексус"


Междувременно силни продажби през миналата година и рекордни в историята си отчетоха още две луксозни марки. "Порше" са доставили 280 800 коли до крайни клиенти (+10%). И тук търсенето на кросоувърите расте най-много, като продажбите на "Кайен" са скочили с 29% до 92 055 бройки, а на "Макан" с 16 на сто до 99 944 коли.


"Макан" се оказа най-продаваният модел на "Порше" за миналата година.

© Порше

"Макан" се оказа най-продаваният модел на "Порше" за миналата година.


При луксозната марка на "Тойота" - "Лексус", продажбите скачат с 14.5% до рекордните 87 206 автомобила. Това е шеста поредна година на растеж. Ръстът през 2019 г. се обяснява с премиерата на новия компактен кросоувър UX, новия седан ES и обновената версия на RX.


В микса на продажбите на "Лексус" в Западна Европа вече преобладават почти изключително хибридни модели с дял от 96%. Средният дял в общоевропейските продажби е 67 на сто.


"Лексус UX" има сериозен принос за добрите резултати на марката

© Лексус

"Лексус UX" има сериозен принос за добрите резултати на марката

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4182 Весело

    .....нещо отчети за търсенето на Лада и Алрус не виждам!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  2. 2 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Като гледам какъв е трендът, Lexus със сигурност ще се изравни, а може и да изпревари Мерцедес и БМВ до няколко години..

    Все пак ръстът на германките марки се дължи предимно на пазарите в Азия и Китай, а може би и в Изт Европа, където потребителите имат все още комплекси държат на всяка цена да притежават някоя германска “премиум” марка, независимо от цената и от все по-ниската надеждност...

    Freedom of speech
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    Чак пък луксозни. В Германия се карат много: и Мерцедес, и БМВ, и Ауди, и Порше. Някои от тях са такива, но повечето са масови автомобили.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Така е. "Прицелът" на радиаторната решетка струва 30 % от стойността на колата и това е нещото, което притегля като магнит клиентите и любителите на качеството. И не само верните на марката.

  5. 5 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Като гледам какъв е трендът, Lexus със сигурност ще се изравни, а може и да изпревари Мерцедес и БМВ до няколко години..
    —цитат от коментар 2 на Petar Ivanov


    Сигурно се шегуваш.

    Мерцедес и БМВ: по 2.2 - 2.3 милиона

    Lexus: 87 хиляди

  6. 6 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7715 Неутрално

    "Мерцедес" си е "Мерцедес" - гаранция Германия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    Червеното купе на първата снимка е дъ бест!


    До коментар [#5] от "razor":

    Ако Лексус се насочат към производство на модела от последната снимка,и 87хил. бройки ще са им много...

  8. 8 Профил на Mia San Bayern
    Mia San Bayern
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    Хубави коли за съжаление не за всеки джоб..:(

  9. 9 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#3] от "penetrating":

    В Германия Мерцедес е най-масовото такси и служебна кола. Най-разпространени са C-класите и Е-класите с 4-цилиндрови дизели (C220d, E200d, E220d), които се скъсват от каране по 50-60 хиляди км на година. Комфортна и сигурна кола с която да минаваш над 1200 км на един резервоар, но чак пък супер луксозна и супер скъпа за поддръжка – не.

  10. 10 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#5] от "razor":
    Да де, но аз доколкото виждам става въпрос за продажбите на БМВ и Мерцедес като цяло, заедно с дъщерните им компании като Бентли и Мини, а и както каза колегата по-горе Мерцедес продават и доста коли като таксита, така че от там идва разликата - все пак Лексъс не е самостоятелна компания, а дъщерна компания на Тойота, която иначе е лидер в света по продажби...

    Freedom of speech
  11. 11 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    До коментар [#5] от "razor":

    Лексус си е е Тойота, освен във вариантите на LS, сравними със S серия Mercedes. A Toyota произвежда над 10 милиона от 2012 насам.

  12. 12 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Мерцедес от едно време винаги си е била топ и предпочитана марка автомобили. Така че, много хора предпочитат да сменят стар модел мерцедес, с по-новия, но не и марката

  13. 13 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3771 Весело

    До коментар [#2] от "Petar Ivanov":

    "Lexus със сигурност ще се изравни, а може и да изпревари Мерцедес и БМВ до няколко години.."
    =========
    Може. Може и да не може. Ако натруфената Тойота е при луксозните, бройте там Акура и Инфинити поне.

    Еретик
  14. 14 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#13] от "Костадин Иванов":

    Акура и Инфонити са точно еквивалента на Лексъс, само че на Хонда и Нисан съответно - не виждам какъв е проблема..

    В бг напоследък виждам все повече Инфинити и Лексуси, така че бъдещето ще покаже

    Freedom of speech
  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3771 Неутрално

    "Акура и Инфонити са точно еквивалента на Лексъс, само че на Хонда и Нисан съответно - не виждам какъв е проблема.."
    ============
    Да де, ама не се вижда нито Волво, нито някоя американска марка.
    Толкова ли се скапаха кадилаците, че да не могат с лачена Тойта да се сравняват? Или ес 90?
    Разгледай ги, ако искаш.

    Еретик
  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    До коментар [#9] от "irobot":

    Съгласен изцяло, въпреки, че изобщо не съм специалист, но пък съм мислещ и пресмятащ клиент :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    До коментар [#9] от "irobot":

    Съгласен изцяло, въпреки, че изобщо не съм специалист, но пък съм мислещ и пресмятащ клиент :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#15] от "Костадин Иванов":




    Знам много добре за Кадилак, няма какво да гледам, вижте само къде са в статистиките по надеждност...доста след Ауди и БМВ дори...

    Иначе някои от моделите на Волво наистина отиват към категория ексклузивни-луксозни автомобили, не знам защо ги няма в статията

    Freedom of speech
  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    .....нещо отчети за търсенето на Лада и Алрус не виждам!!
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    Русоробите без ЛАДА не можете да дишате..
    Аре, гепи , кво да ви правя, като не може да си намерите линк и да четете, четете ..

    Днеска им е била пресконференцията на АвтоВАЗ ..

    https://www.lada.ru/press-releases/117023.html

    https://www.kolesa.ru/article/avtovaz-itogi-2019-plokhikh-novostey-net-khoroshikh-tozhe-a-chto-na-samom-dele

    Абе, Мурзил, мани го отчета, ами ако "Нисан-Рено" се разпаднат, какво прайм с АвтоВАЗ?
    Знаеш ли, че има вероятност акциите ви да се пуснат в един момент на борсите???

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#5] от "razor": Да де, но аз доколкото виждам става въпрос за продажбите на БМВ и Мерцедес като цяло, заедно с дъщерните им компании като Бентли и Мини, а и както каза колегата по-горе Мерцедес продават и доста коли като таксита, така че от там идва разликата - все пак Лексъс не е самостоятелна компания, а дъщерна компания на Тойота, която иначе е лидер в света по продажби...
    —цитат от коментар 10 на Petar Ivanov


    Тойота е след "Фолксваген Груп" ок 11.7млн. Вагените "Тойота" 11.4 млн.

    "Смарт" що за 2019 го броят към "Даймлер"?
    Че подписаха с Джийли още март?

    https://www.daimler.com/company/news/joint-venture-with-geely.html
    --------------
    "Мерцедес" остава най-продаваната луксозна марка автомобили в света с почти 2.34 млн. доставки за миналата година (+1.3%), се разбира от официалните отчети на компаниите в сектора"..
    ----------------
    Че тука са май и камионите!??

  21. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3771 Неутрално

    До коментар [#18] от "Petar Ivanov":

    "Иначе някои от моделите на Волво наистина отиват към категория ексклузивни-луксозни автомобили, не знам защо ги няма в статията "
    ===========
    Защото продават по-малко бройки, затова не ги следят.
    Аз карам второ Волво и единствената ми забележка е, че возенето можеше да е по-меко.
    Не съм карал друга кола, предницата на която да издържа 150 000 километра.
    А иначе надеждността не е мярка за лукс. Италианските супергъзарии няма да изкарат без ремонти колкото Корола.

    Еретик
  22. 22 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    .....нещо отчети за търсенето на Лада и Алрус не виждам!!
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    Днеска са имали пресконференция, не се превъзбуждай толкова Рубашкин, олаби!
    Свободно, почеши коня..
    И сте си взели "Нива" обратно от "Шевролет"..

    Оливие Морне е дал отчет преди малко:

    .."По словам исполнительного вице-президента по продажам и маркетингу Оливье Морне, в 2019 году марка Lada сумела повысить свои продажи на 1% ..
    Из знаковых событий 2019-го Оливье Морне отметил возвращение АвтоВАЗу бренда Niva, интеграция которого в модельный ряд Lada пройдет уже в этом году (пока Niva продается под брендом Chevrolet). "

    Аз отдавна викам, че Никола Мор ви става за мениджър .
    С Бо Андерсон бяхте по-зле ..
    Да продаде "Нива" на Дженерал Мотърс беше доста чудновата негова идея ..

  23. 23 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#21] от "Костадин Иванов":

    Като са писали "луксозни", авторите явно са имали по-скоро предвид ексклузивни серийни автомобили каквито са БМВ, Мерцедес и Лексъс като цяло, а не ултра луксозни екзотики като Ламборгини, Ферари и т.н

    Иначе няма смисъл от цялата класация, как може един Мерцедес Ц класа да мине чак за луксозен автомобил, и да влиза в една статистика с Ролс Ройс?!
    Освен това при екзотики като Ламборгини, Макларен и т.н. надеждността почти не е фактор - който може да си поволи подобна кола, не го интересуват разходите за поддръжка.

    Иначе Волво са си супер автомобили, но все пак не могат да се сравняват с Лексъс по здравина и не са това, което бяха преди да ги купят Форд и после китайците

    Freedom of speech
  24. 24 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#20] от "simChо":

    Ако тази статистика отчита всички продажби на концерна Даймлер, в това число и камионите и тежкотоварните машини, тази класация съвсем се обезмисля...

    Freedom of speech




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK