Бившият шеф на "Сеат" поема "Рено"

Лука де Мео

© Reuters

Лука де Мео



Бившият ръководител на испанската марка "Сеат" Лука де Мео ще е новият главен изпълнителен директор на френската компания "Рено" от 1 юли, съобщиха от компанията.


Той е одобрен от борда на директорите на автомобилния производител. В съобщението се посочва, че изборът е направен на база кариерата, експертизата и успешните предишни начинания на Лука де Мео.


Клотилд Делбо, временно изпълняваща длъжността главен изпълнителен директор на "Рено", ще продължи да изпълнява функциите си, докато Лука де Мео встъпи в длъжност. След това тя ще е заместник главен изпълнителен директор на компанията.




Според председателя на борда на директорите на "Рено" Жан-Доминик Сена Лука де Мео е визионер и стратег, което е важно за бързо променящия се автомобилен свят. "Неговата експертиза и страст към колите го правят ценен за групата", допълни той.


Роден в Милано, Италия, през 1967 година Лука де Мео завършва бизнес администрация в университет в родния си град. Кариерата си в автомобилната индустрия започва през 1992 г. именно от "Рено", преди да мине през "Тойота Европа", марките на "Фиат груп" "Ланча", "Фиат" и "Алфа Ромео".


Лука де Мео

© Reuters

Лука де Мео


През 2009 година Лука де Мео започва работа във "Фолксваген груп" като маркетинг директор. През 2012 година той влиза в борда на директорите на "Ауди" с ресор продажби и маркетинг.


От ноември 2015 година до преди няколко дни Лука де Мео беше начело на "Сеат". За този период марката отбеляза ръст в продажбите през всяка от годините, за да стигне до рекордните 570 хил. автомобила през миналата година.


След като Карлос Гон напусна ръководният си пост в "Рено" в началото на 2019 година заради обвиненията срещу него за финансови злоупотреби малко преди това, Лука де Мео е втори избран ръководител на концерна. Преди него от 25 януари миналата година до октомври "Рено" се ръководеше от Тиери Болоре, напуснал, след като не успя да осъществи сливане на френския концерн с "Фиат Крайслер".


Впоследствие италианско-американската група стана част от PSA "Пежо Ситроен", за да се формира третият по големина автомобилен концерн в света.


Лука де Мео застава на върха в "Рено" в интересен момент. В началото на седмицата агенция "Блумбърг" съобщи, че "Нисан", който е в един алианс заедно с "Рено" и "Мицибуши", ще поиска намаляване на акционерното участие на френската компания в неговия капитал. Идеята е дялове да се продадат на други инвеститори, които да осигурят средства за нови разработки.


"Рено и Нисан" са част от един алианс от 20 години, като през 2017 година към тях се присъедини и "Мицубиши моторс". "Рено" притежава около 43% от акциите на "Нисан", докато японската компания притежава едва 15% от "Рено", без право на глас при взимането на решения.


Въпреки, че от 20 години са заедно "Рено" и "Нисан" до голяма степен остават самостоятелни компании, които споделят съвсем малко общи платформи и дори нямат електромобил обща разработка, въпреки акцента си в тази област.


Сред основните предизвикателство пред Лука де Мео е да се справи с намаляващия финансов поток и пониженото търсене на ключови пазари, като Китай, Близкия Изток, Африка и Индия. Продажбите на моделите на "Рено" през миналата година са намалели с 3.4% до 3.75 млн. бройки.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Поема го , ама от юли..

  2. 2 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Пеевски, оправи си статията и информацията за Фиат-Крайслер и ПСА и не пиши неверни неща. Двете фирми подписаха споразумение за обединение, а не за това Фиат-Крайслер да стане част от ПСА. Има разлика, при това доста голяма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK