
© Reuters
Извънредното положение, влязло в сила на 13 март, и наложените ограничения с цел спиране на разпространението на коронавируса в страната промениха редица бизнеси. Те засегнаха и автомобилните вносители, и оторизираните сервизи.
От една страна, новата ситуация доведе до срив на продажбите, която тепърва ще се оценява, от друга, наложи цялостна промяна в общуването с клиентите и сервизирането на техните автомобили.
За да се адаптират, вносителите предложиха няколко посоки - повече възможности за информираност и поръчки от дистанция, включително цялостно конфигуриране на желан нов автомобил, обслужване от врата до врата, както когато става дума за сервизно обслужване, така и при интерес от тест драйв.
Така вече и собствениците на по-широк кръг марки получиха екстри, които доскоро бяха запазена територия за притежателите на коли от луксозни брандове.
От врата до врата
Типичен пример за това е услугата от врата до врата, при която автомобилът се взима от определен адрес за сервизиране и се връща на посоченото място, след като е обслужен или ремонтиран и дезинфекциран. Такава екстра към момента предлагат Abarth, Alfa Romeo, Audi, BMW, Dacia (за дилъра "Еспас ауто"), Honda, Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, KIA, Mazda, Mercedes, MINI, Nissan ("Н ауто София"), Opel ("Еспас ауто"), Peugeot, Renault ("Еспас ауто"), Suzuki, Volkswagen и Volvo. И досега такава услуга предлагаха вносителите на Jeep ("Витоша ауто"), Infiniti и Lexus.
Заявките се правят по всички възможни комуникационни канали, плащането става с банкова карта по електронен път. Част от компаниите предлагат и видео от ремонта.
© Дневник
Вносителите на Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Volkswagen и други предлагат и докарване до дома на клиента на желан за тест автомобил, който също е дезинфекциран. Сред услугите в автокомплексите се появи и пълна дезинфекция, включително и на вентилацията с озониране.
Комуникация по всички канали
Що се отнася до комуникацията между фирмите и техните клиенти, наред с телефона влизат и различните приложения за комуникация, новост са видеоразговорите. Дилърите на Peugeot, Dacia, Renault, Nissan и Toyota предлагат и индивидуална видеосесия за харесан автомобил, като той се разглежда от всички гледни точки.
© Ауди
Онлайн услугите, предлагани от вносители, пък включват на практика пълния процес, съпътстващ покупката на един автомобил - конфигуриране, получаване на оферта, лизингов калкулатор, заявка за оферта за изкупуване на притежаван автомобил.
Сред услугите попада и онлайн покупка на резервни части и аксесоари и доставката им с куриер. Иначе дилърствата на вносителите остават отворени, като са взети строги мерки по дезинфекция. Клиентите, които предпочитат директния контакт с автомобилите и продаващите ги, разполагат с дезинфектанти и почистващи средства, като е осигурено и спазването на препоръчителната дистанция.
DDR
Рейтинг: 2866 Любопитно”сервизирането” —> по едно време не се ли ползваше една друга дума ”обслужване”, или тя отпадна като македонизъм?
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
angeles
Рейтинг: 1285 НеутралноВсичко е Ок,да видим само кой ще купува ИБС какво!!!!!!
edin drugii
Рейтинг: 2255 НеутралноТака е ,като падне оборота ,може и цял ден да те разкарват с озонирана кола ,стига да се съгласиш да ти направят каквато и да е услуга по колата ,която общо взето 40 дни вече стои в гаража или пък врътка по 20 км на ден и няма обороти .
padrino
Рейтинг: 4285 НеутралноТака, така, крайно време беше за всички дилъри да започнат да се грижат истински за техните клиенти. До момента много от тях се интересуваха от клиентите само докато ти вземат парите. Особенно за големите имена всички винаги са били само номер в статистиката. По малките дилъри бяха по добре, но големите имена не. Много от тях ще трябва да започнат да работят по коренно различен начин след вируса. Лично мнение е че продажбите на коли ще страдат с години преди да се завърнат към нивата които имаха преди.
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬hamiltonf
Рейтинг: 3964 ВеселоДа не става дума само за София...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.antropos
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#6] от "hamiltonf":
Sic transit..Аха!