Продажбите на нови автомобили в Европа се сринаха със 76.3% през април

Продажбите на нови автомобили в Европа се сринаха със 76.3% през април

© Reuters



Продажбите на нови автомобили в Европа се сринаха със 76.3% през април заради пандемията от коронавирус, сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), разпространени днес. Това е и първият пълен месец, през който действаха ограничителните мерки почти на целия континент.


Спадът е рекорден за времето, в което се води такава статистика. Купените нови коли в страните от ЕС са 270 682 при 1 143 046 през април 2019 година.


В България свиването на търсенето е 72.6%, като доставените нови автомобили са едва 824 при 3008 година по-рано. Данните за регистрациите на Пътна полиция показаха сериозно свиване и на продажбите на употребявани леки коли през април.




Всяка от 27-те страни от евросъюза отбелязва двуцифрен спад на продажбите, като в най-засегнатите от пандемията държави - Италия и Испания, сривът е съответно 97.6 и 96.5%. От останалите големи пазари в Германия търсенето се свива с 61.1%, а във Франция с 88.8 на сто.


За първите четири месеца на годината доставките са намалели с 38.5%, като и тук няма държава без двуцифрено свиване на пазара. В Италия, Испания и Франция търсенето се е свило наполовина, а в Германия с 31%. В България доставките са почти 41% по-ниски (6751 срещу 11 427).

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    Няма идеално щастие. Човек не живее само заради лизинга на тенекиите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на juk35625824
    juk35625824
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Така е. Бях се засилил да купувам Майбах, но като сложиха КПП-тата се отказах.

  3. 3 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Мда, чакаме 'вземи две, плати една' ...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2985 Весело

    Ами то от два месеца автомобилната индустрия не произвежда.Без да съм статистик мога да ви напиша отсега,че през май сривът ще е 100%.

  5. 5 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Нима някой е очаквал нещо друго?!

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Още няколко месеца поне ще е така. После не е ясно.

  7. 7 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3253 Неутрално

    Е, ще се повишат продажбите на употребявани автомобили.

  8. 8 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 74 Неутрално

    Това са супер новини. Молим се да продължи така и занапред. Не ви трябва да бръмчите навсякъде. Короната показа с колко по-малко можем да живеем. Стига с глупости.

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    Ами то от два месеца автомобилната индустрия не произвежда.Без да съм статистик мога да ви напиша отсега,че през май сривът ще е 100%.
    —цитат от коментар 4 на chicago514



    До коментар [#4] от "chicago514":

    Не е това. Доста хора останаха без работа,другите се уплашиха да не загубят работата си и естествено,че ще спрат да купуват коли...

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#7] от "Vlado Nikolov":

    И те яко са го закъсали.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Double Talking Jive
    Double Talking Jive
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Все по малко рендета, все повече тесли!

  12. 12 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Бе,
    да им стоят кухите дизели в скалдовете...
    Тия мърляци от БМВ и Мерцедес от 2 месеца се оплакват, че вергигата на доставки на части от Китай спряла.
    Ефенди, някой кара ли те да преместваш продукцията си в Китай, само и само да не плащаш нормални заплати за качествен труд в Европа.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  13. 13 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#12] от "СДС":

    Е, ама бонусите на мениджърите са огромни, когато се правят частите в Китай :)

    Panta rhei....
  14. 14 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    А сривът е напълно естествен.
    При задаване на несигурни времена, хората намаляват харчовете за не дотам необходими неща.

    Panta rhei....
  15. 15 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Нормално. Всички чакат да се построи и заработи новата фабрика на Тесла, за да си купят адекватни към днешна дата автомобили. Древнтие таратайки с кюнец, вече не са желани от никого.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  16. 16 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Една теория на конспирацията - производителите на автомобили пуснаха короната, защото не могат чисто да минат на електрички.

  17. 17 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    А сривът е напълно естествен.При задаване на несигурни времена, хората намаляват харчовете за не дотам необходими неща.
    —цитат от коментар 14 на Molossian



    До коментар [#14] от "Molossian":

    Приказката че колата била лукс е някакво префърцунено изхвърляне на бедняци! Колата е жизнена необходимост. Дори и при днешният развит обществен транспорт. Ако жена ти почне да ражда в 02,18ч. през нощта,а не можеш да намериш такси. Болницата е далече. Съседите спят като пънове. И нямаш кола. Какво ще правиш?

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#17] от "deaf":

    Ще се държиш като мъж а не като чехльо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#12] от "СДС":

    В доброто старо време до средата на 90-те, един обикновен пенсионерски Мерцедес 124 с врътки на стъклата, с текстилна тапицерия и без климатик е струвал двойно повече от една "плебейска" японска/френска кола с ел стъкла и други глезотии за времето си.

    Простолюдието не може да оцени неща като качество на изработка, вложените инженерни процеси в дизайна и конструкцията на всеки детайл и дългосрочната надеждност, заради това сериозните производители са принудени да станат лъскава ширпотреба, или поне да превърнат значителна част от моделната гама в това.

    Ако колите ти се сглобяват от русокоси чичковци германци с набито око за детайлите, ще продаваш само на улегнали богати хора които си карат колите по 15 години, а не на новата богата класа от подобия на Кардашиян и руски олигарси в Адидас.

  20. 20 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Нас това какво ни засяга? След 10г, когато започнем да се интересуваме от преозведените днес автомобили, пазарът ще се отрегулира.

  21. 21 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Бе,да им стоят кухите дизели в скалдовете...Тия мърляци от БМВ и Мерцедес от 2 месеца се оплакват, че вергигата на доставки на части от Китай спряла.Ефенди, някой кара ли те да преместваш продукцията си в Китай, само и само да не плащаш нормални заплати за качествен труд в Европа.
    —цитат от коментар 12 на СДС


    Всъщност - карат ги! И то ги карат именно клиентите. Когато конкурентът ти намали цената с 5-10% и всички започнат да купуват от него, включително собствените ти служители, искаш, не искаш ще намаляваш производствени разходи и ти, за да останеш в играта. Така работи капитализма.

  22. 22 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Още няколко месеца поне ще е така. После не е ясно.
    —цитат от коментар 6 на realguru


    ВСЕКИ ДЕН ЩЕ Е ТАКА
    ДО ВАКСИНА-ТА!!!

  23. 23 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Лоша работа, в България числата са пренебрежими, но ние имаме и едни около 150 000 човека, работещи в т.нар. автомобилен клъстър. Какво ще стане с тях при 73 % спад в продажбите на коли.....
    пп. А че повечето хора тази година няма да си сменят колите е кристално ясно.

  24. 24 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#19] от "irobot":

    Само, че русокосите немски чичковци се пенсионираха. Замениха ги роботи и манговци. Спорен е крайният резултат.

  25. 25 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Продажбите са се сринали, ама не намаляват цените.
    Онзи ден гледах репортаж в Германия. Заринати са им скалдовете не само с нови, но и употребявани...и не свалят цените..чакат...кво чакат.

  26. 26 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#15] от "Viva la Evolution":

    Караниколовчето казА, че Теслите щяли сме ние да ги правим 😁

  27. 27 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#21] от "ivanpopov":
    не искаш ще намаляваш производствени разходи и ти, за да останеш в играта. Така работи капитализма.
    ...............
    Хехе,
    знаеш ли колко милиарда загуби има Мерцедес за последните два месеца, поради това, че чака частите си от Китай.
    Така работел капитализма, ама в книжките на Маркс...
    Тоя загуби са по-големи, ако бяха си лащали нормалните заплати в Европа.
    Затова сега пишман мениджъръти им се канят да си местят част от продукцията от Китай в Източна Европа.
    Просто прости и алчни тъпанари.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  28. 28 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Кога почват страхотните намаления?

  29. 29 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    При неработеща икономика тези 24% запазени продажби са добър знак.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  30. 30 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Може би наистина се задава световна криза, по-голяма и от Голямата депресия..ако този Коронавирус не отмине по-бързо от сано себе си или не се реши проблемът с лечението по някакъв начин

    Freedom of speech
  31. 31 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1542 Весело

    До коментар [#26] от "Тони КОСТОВ":

    Министъра на икономиката и фурмите е последният, чието мнение бих слушал.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  32. 32 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    До коментар [#25] от "hifi_hifi":

    Как какво чакат ,чакат някой като Марешки или Бойко да дойде ,да им направи едно евтино производство на електрически коли по 10-15000 лв и ще стане работата , като тук с нашите бензиностанции ,дето вече ревнаха ,ох ,какво ще правим ,като се появят държавните ,ами нищо , ще се наложи да работите нещо друго .

  33. 33 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    До коментар [#30] от "Petar Ivanov":

    Проблема с лечението в България е трудно решим ,никой не ще да влага парички в заплащането на медицинския персонал тук ,така ,че ако короната не дай боже продължи , медиците ще напускат масово и ще се насочват към здравни системи , в които заплащането е 10-20 пъти по високо и си струва да си рискуваш и живота ,а на като тук , безплатно като роб и масово недоволство ,що ,щото единствено в България медиците са третирани точно като роби на всеки един маргинал без данъци или осигуровки ,ми да си намерят отнякъде другаде ,а всичко това ще доведе и до тежка икономическа криза и за всички браншове .

  34. 34 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Нормално. Всички чакат да се построи и заработи новата фабрика на Тесла, за да си купят адекватни към днешна дата автомобили. Древнтие таратайки с кюнец, вече не са желани от никого.
    —цитат от коментар 15 на Viva la Evolution


    Хаха ..
    Или чакат новия турски електромобил.

    Добра шега, ама всъщност и търсенето на електромобили в света е зле ..

  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Една теория на конспирацията - производителите на автомобили пуснаха короната, защото не могат чисто да минат на електрички.
    —цитат от коментар 16 на Лео


    Що па да не могат?
    Че те отдавна имат модели.

    И освен това и за електричките има спад..
    Пък и на 100 човека , за сега двама се решават да си купят електричка и то като втора и трета кола в семейството.

  36. 36 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Може би наистина се задава световна криза, по-голяма и от Голямата депресия..ако този Коронавирус не отмине по-бързо от сано себе си или не се реши проблемът с лечението по някакъв начин
    —цитат от коментар 30 на Petar Ivanov


    Никакво значение няма коронавируса дори и утре да го няма , вече кризата е почнала , това с колите е просто една от илюстрациите.

    Банките са на път, машиностроенето, транспортните фирми, самолетите, корабите, металургията ..

  37. 37 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Мда, чакаме 'вземи две, плати една' ...
    —цитат от коментар 3 на Dr_Doolittle


    Едва ли ще стане .. няма кой да продава на загуба.
    По-скоро заводите ще затворят и капиталите ще се преориентират другаде.

  38. 38 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#19] от "irobot":

    И си прав и не съвсем, едновременно. Да, японците започнаха с малки, евтини, понякога не съвсем качествени автомобили, но сега повечето им марки са еталон- синоним за качество, издръжливост и ниски разходи за собственика. Корейците минаха по същия път. Френците имаха хубави коли, да не споменавам марки и модели, които бяха синоним и на качество и на иновативност. После се оляха със пестене откъм качествен инженеринг, недомислени конструкции, които искаха много чест, скъпи специализиран сервиз. /показателя е американския и азиатския пазар, където нямат практически продажби/.Немците, за да устискат на френския и италиянски модел, ''продавай евтино, после набутай клиента от сервиз и скъпи части'', и те взеха да правят глупости. Нагледен пример е ''Б'' класата на Мерцедес. Абсолютен провал в техническо отношение /за ''А'' класа не ми се говори дори /.
    И какво стана, Япония + Корея се очертават като единствените, които успяват да произвеждат едновртеменно достъпни и здрави автомобили, мислени и изработени с техическа грамотност.
    Немците продължават да са много иновативни, но трябва и още нещо.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  39. 39 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Бе,да им стоят кухите дизели в скалдовете...Тия мърляци от БМВ и Мерцедес от 2 месеца се оплакват, че вергигата на доставки на части от Китай спряла.Ефенди, някой кара ли те да преместваш продукцията си в Китай, само и само да не плащаш нормални заплати за качествен труд в Европа.
    —цитат от коментар 12 на СДС


    Само дето не е вярно, защото Китайските заводи на Фолксваген, БМВ и Мерцедес работят и нямат липса на части, даже през април са продали повече коли от април 2019 година. Спада на продажбите е заради извънредното положение в Европа, заводите не работеха през април както и шоурумите, за да не се разнася заразата, а не, защото е имало недостиг на части.

    https://bestsellingcarsblog.com/2020/05/china-wholesales-april-2020-market-up-0-9-first-year-on-year-gain-since-june-2018-as-post-virus-recovery-is-confirmed/

  40. 40 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    И без това има прекалено много автомобили.
    Жал ми е само за хората работещи в бранша, но такъв е животът - днес си ок, утре не толкова, но идва нов ден :)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  41. 41 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Да свалят цените на 50% и купувам.
    До тогава да си ги държат по складовете докато модела остарее и хептен няма кой да го купи.

  42. 42 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Те цените за 10 години се удвоиха, малко повечко им идва лакомията. Да върнат цените на нормални нива и може да купя.
    В същото време изнесоха производството в Китай и други бюджетни дестинации и спестиха много производствени разходи.

  43. 43 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Е, ще се повишат продажбите на употребявани автомобили.
    —цитат от коментар 7 на Vlado Nikolov


    Е отде ще се вземат употребяваните? Нали когато човек си купи нова кола, тогава си продава предишната на старо. Като никой не си купува нова, няма да има и стари за препродажба.

  44. 44 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    До коментар [#17] от "deaf":

    Човекът ти говори за "НОВА" кола. ЧЕ НОВАТА кола е глезотия.
    Можеш да закараш раждащата си жена и с фият пунто на 12 години, можеш и в майбах.
    Можеш да пишеш коментари на Rock Xtreme SL8 за 10 000 и на леново за 300.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  45. 45 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Колата е последна грижа по принцип. Пари по принцип само за храна не жаля.

  46. 46 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4357 Весело

    Защо не им предложим по 4-5 стари , за по една нова и решаваме няколко нерешими за нас проблеми от раз.....ама , Кой да се сети за този бизнес ?!

  47. 47 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Колата е последна грижа по принцип. Пари по принцип само за храна не жаля.
    —цитат от коментар 45 на Aldi Mitov


    Имаше май още 2-3 неща в първото ниво на пирамидата на Маслоу - подслон, секс?
    Но някои хора са се изкачили на второ, трето, или по-горно ниво от пирамидата.

  48. 48 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#19] от "irobot":Само, че русокосите немски чичковци се пенсионираха. Замениха ги роботи и манговци. Спорен е крайният резултат.
    —цитат от коментар 24 на Тони КОСТОВ


    Какви "манговци"? Имате предвид "бежанците" инженери, хирурзи, микробиолози, ядрени физици и прочее които налазиха Европа на талази от Близкия Изток? Ахахахаха!

  49. 49 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Те цените за 10 години се удвоиха, малко повечко им идва лакомията. Да върнат цените на нормални нива и може да купя.В същото време изнесоха производството в Китай и други бюджетни дестинации и спестиха много производствени разходи.
    —цитат от коментар 42 на МиГ-29


    Ми ще се удвоят, новите коли покриват екологични изисквания Евро-6.

  50. 50 Профил на Ksharp
    Ksharp
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    Бях тръгнал до Щутгарт за нов Бенц, но Буци ще иска да го продавам после

  51. 51 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Докато се възстанови поне малко всичко, още време ще е така...

    danitoledov
  52. 52 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4110 Неутрално

    Тотален шок за авто-индустрията по света / не само в Европа/!

  53. 53 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2849 Весело

    Нима някой е очаквал нещо друго?!
    —цитат от коментар 5 на didko8


    Да! Очаквах "великият" икономически закон, че цената се определяла от търсенето и предлагането да сработи поне на един "свободен" пазар. Сиреч, новината да е: цената на автомобилите се понижи с 76.3%.

  54. 54 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2849 Весело

    До коментар [#47] от "Камен":

    "Имаше май още 2-3 неща в първото ниво на пирамидата на Маслоу"

    Защо се излагате със стари теории!? Маслоу говори за потребности, а днес търгуваме с ценности и то атлантически. И по изключение, в криза с дарения.
    Освен това не е определил отношението на "пътя на изкачване" (околния ръб или апотемата) към "височината" (на пирамидата). Така, центърът на тежестта, и на пирамидата, и на теорията на Маслоу висят "със страшна сила" … в небитието. Еле па, когато "пътят" и "височината" се изравнят с … един асансьор със златни копчета (Цветанов) или пък "пътят" започне от "високо място" (на Сараите) извън пирамидата, с катапулт, а пътникът, Мамин прасчо, цъфне на върха … и пирамидата силно се накляна, върви към рухване.

  55. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Да! Очаквах "великият" икономически закон, че цената се определяла от търсенето и предлагането да сработи поне на един "свободен" пазар. Сиреч, новината да е: цената на автомобилите се понижи с 76.3%.
    —цитат от коментар 53 на wanderer


    Няма кой да произвежда при по-ниска цена..
    Капиталите лягат от тази индустрия и заводите затварят.

    То това е и тръгнало да става.

  56. 56 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#4] от "chicago514":

    В Европа също има съкращения на персонал, което за момента се абсорбира с държавни субсидии - но няма да продължи вечно. В САЩ съкратени са вече над 30 милиона човека, а ти гарантирам че това е само началото - голямата сеч ще бъде наесен с новите корпоратични фискални години и бюджети. В такива времена 1.хората не искат да влизат в дългове 2. заемодателите още преди пет месеца затегнаха стандартите си за даване на заем и не дават и цент на сульо. През втората година на Голямата Рецесия 2009-а, цените на новите Лексуси бяха с 50% дискаунт - това си го спомням много добре :), а Лексус е еталон за запазване на стойност на вторичния пазар. Инфинити за 70-80 хил. долара цена на стикера, се продаваше за около 35-37 хил. А в момента сме в депресия, т.е. тепърва ще има сриване на цени, особено в луксозните сегменти, и няма смисъл да се бърза да се купува. Отделно, хората с висок доход сега са обикновено на работи, които позволяват дистанционно работене - коли не им трябва, и не изглежда скоро да им дотрябват. А колите се обезценяват много бързо, имат разходи по регистриране, застраховки и.н. даже и да не се експлоатират т.е. няма ама никакъв смисъл да се купуват в момента. В Китай като се отвори пазарът, единствените с някакъв ръст на продажби са най-евтините версии на Фолксваген Джета, т.е. възможно най-евтиното , за да ходят с него на работа. Същото ще се случи и на запад, но не скоро.

  57. 57 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 635 Неутрално
  58. 58 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    [quote#34:"simChо"][/quote]
    "Добра шега, ама всъщност и търсенето на електромобили в света е зле .."

    Ами всъщност не е така. Не гледай последните два месеца, те са специални. За първото тримесечие на таз година Тесла е на 3то място по продажби за всички видове коли.
    Има и друга много показателна статистика - за една година чисто ново БМВ3 губи 32% от стойността си. Тесла3 само 5%. А цените на тези два модела са приблизително еднакви като нови. Теслата е около 7% по-скъпа. Добави към това и парите за бензин и подръжка и ще разбереш накъде духа вятъра.
    От всички хора които познавам - около 30-40 човека, в момента само около 5% имат електрически коли. Но почти 90% от останалите планират следващата им кола да бъде електрическа. А от хората които имат електричка всики казват че никога вече не могат да се върнат и да карат коли с ДВГ.
    Кати имаш предвид че цените им падат и повечето вече правят поне по 350 - 400км с едно зареждане .... сам си прави изводите.

    California Über Alles
  59. 59 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    [quote#34:"simChо"]
    —цитат от коментар 58 на Pontif New Dnevnik SUCK
    "Добра шега, ама всъщност и търсенето на електромобили в света е зле .."Ами всъщност не е така. Не гледай последните два месеца, те са специални. За първото тримесечие на таз година Тесла е на 3то място по продажби за всички видове коли. Има и друга много показателна статистика - за една година чисто ново БМВ3 губи 32% от стойността си. Тесла3 само 5%. А цените на тези два модела са приблизително еднакви като нови. Теслата е около 7% по-скъпа. Добави към това и парите за бензин и подръжка и ще разбереш накъде духа вятъра. От всички хора които познавам - около 30-40 човека, в момента само около 5% имат електрически коли. Но почти 90% от останалите планират следващата им кола да бъде електрическа. А от хората които имат електричка всики казват че никога вече не могат да се върнат и да карат коли с ДВГ. Кати имаш предвид че цените им падат и повечето вече правят поне по 350 - 400км с едно зареждане .... сам си прави изводите.[/quote]

    Изводът е ясен - в Китай обявиха, че скоро спират дотациите..

    Иначе ето как правителствата подпомагат закупуването :

    https://hevcars.com.ua/wp-content/uploads/2019/12/european-electric-car-sales-2019-hevars.jpg

    Освен това в 2020 вече влязоха в сила новите регулации за Евро-6д ТЕМПТ, така че болшинството коли на пазара, ще бъдат поне зареждаеми хибриди, за да могат да паднат пон въглеродна неутралност 95г/км. СО2.

  60. 60 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    [quote#59:"simChо"][/quote]

    Но иначе и на мене прогнозата ми е,че електромобилите ще станат поне 3% в пазара през 2020 и това е бъдещето.
    Та вижте - даже и в Русия влязоха в сила нови мерки за подпомагане, отпадане на мита и т.н.

    Това многократно сме го коментирали и винаги мнението ми е било едно и също.
    Делът на електромобилите стабилно ще расте и в това няма съмнение, обяснявал съм многократно и до какво ще доведе това в света.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK