Броят на леките коли на газ и на ток скочи с над 50% за година

Броят на леките коли на газ и на ток скочи с над 50% за година

© Анелия Николова



Броят на леките коли в страната, използващи за гориво различни видове газ, както и тези на електричество се е повишил с над 50% към края на юни, в сравнение със същия период на миналата година, се вижда от официалната статистика на пътната полиция. Акцията на полицията от началото на годината за проверка на това дали в талона е записано, че колите ползват пропан-бутан или метан, е довела до увеличаване на техния брой със 103 669 и те вече са 305 960 (+ 51%).


Фактът, че срокът за записване в талона на това обстоятелство беше удължен до края на ноември, предполага, че делът на колите на газ ще продължи да расте.


Броят на електромобилите нараства с над 57 на сто до 1493 броя (+ 544). Обяснението може да се търси в сериозните сделки от юни миналата година до сега, свързани с разширяването на автопарка от коли на първата услуга за споделени автомобили Sрark, както и в падането на цената на подобни модели на вторичния пазар.


Броят на хибридните модели, използващи двигател с вътрешно горене и електромотор, се е повишил с 2989 бройки и те вече са 9817 (+43.77%).




Продължава тенденцията на увеличаване на броя на леките коли, използващи дизел, за сметка на тези на бензин. Към 30 юни на нафта са 1 319 985 автомобили, което е с над 6% повече от същия период на миналата година.
Бензиновите леки коли са със 7.11% по-малко и вече са 1 222 741. Като цяло броят на регистрираните превозни средства в страната от всички категории се повишава с 3.38% и те са 3 811 732. От тях леките автомобили са 2 870 070 (+3.19 на сто).


Как се отрази коронавирусът на пазара на нови и употребявани автомобили вижте тук

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Това е бъдещето!

    Даже и китайските комунисти и Путин , взеха яко да натискат и да дават зор , за въвеждане на новите задвижващи технологии ..

    Ще се добива нисковъглеродна и ВЕИ енергия, ще се примъква през зарадни станции и проводи, ще се слага в батерии, а те ще задвижваат различни неща, заменяйки сегашните ДВГ..

    Кораби, трактори, комбайни, камиони, автобуси, асфалтополагачи, багери, булдозери, друга специализирана техника , самолети - съвсем скоро ще преминат на друго задвижване - стига само да бъде изобретено някой ден..

    А за сега - барем леките коли ще станат с ново задвижване..
    Макар че леките коли всичките по света, са някъде 6%-7% от Петролната Ера , все пак нещата са показателни ..

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на Perata
    Perata
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":

    Вече има кораби електрически

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":Вече има кораби електрически
    —цитат от коментар 5 на Perata


    Отдавна има!

    Има и трактори електрически, и камиони ..
    ХТЗ-12 е електрически трактор, произвеждал се е от 1952 година.

    А електрически камиони има серийни от 1902 ..

    Те ги те :

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Грузовой_поезд_троллейбус.jpg/300px-Грузовой_поезд_троллейбус.jpg

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/Freight_trolleybus_TG-08_in_Bryansk.jpg/300px-Freight_trolleybus_TG-08_in_Bryansk.jpg

  10. 10 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":Вече има кораби електрически
    —цитат от коментар 5 на Perata


    Те го ХТЗ-12 ..

    https://mtdata.ru/u17/photoD12B/20388224855-0/original.jpg

    Прототип в 1949 година, сериен от 1952 ..

    Електротрактор!

    https://s00.yaplakal.com/pics/pics_preview/2/1/5/10569512.jpg

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4265 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    като ужилени...
    Причината?

    Нови лекомислени.
    Суета по света и у вас

    "Броят на леките коли на газ и на ток скочи
    с над 50% за година"

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Това разпределение е по регистрация в талона. От бензиновите автомобили около 82% са на газ, но не са го отразили в талона, както е по закон.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":Вече има кораби електрически
    —цитат от коментар 5 на Perata


    Те го ХТЗ-12 ..

    https://mtdata.ru/u17/photoD12B/20388224855-0/original.jpg

    Прототип в 1949 година, сериен от 1952 ..

    Електротрактор!

    https://s00.yaplakal.com/pics/pics_preview/2/1/5/10569512.jpg
    —цитат от коментар 10 на simChо



    [quote#9:"simChо"] До коментар [#2] от "simChо":Вече има кораби електрически
    —цитат от коментар 5 на Perata


    Отдавна има!

    Има и трактори електрически, и камиони ..
    ХТЗ-12 е електрически трактор, произвеждал се е от 1952 година.

    А електрически камиони има серийни от 1902 ..

    Те ги те :

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Грузовой_поезд_троллейбус.jpg/300px-Грузовой_поезд_троллейбус.jpg

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/Freight_trolleybus_TG-08_in_Bryansk.jpg/300px-Freight_trolleybus_TG-08_in_Bryansk.jpg[/quote ]

    Колкото и да слагате минуси - ОТДАВНА ИМА ВСЯКАКВИ НЕЩА ДА СА ЕЛЕКТРО!

    Ето сцена от американски филм - нещата които тогава са били на ДВГ в момента са електро!
    https://www.youtube.com/watch?v=NBLZ2PBJHjg

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5370 Неутрално

    1. Кои са тези "те" , дето трябва с доброволно събрани средства, да изграждат станции и инфраструктура?
    —цитат от коментар 41 на simChо


    Тези които строят РУСКО-СРЪБСКИ ПОТОК с БЪЛГАРСКИ ПАРИ

    за БЪЛГАРСКА СМЕТКА за да може

    РУСИЯ ДА ПРОДАВА ГАЗА СИ НА СЪРБИЯ

    С въпросните пари може да се направи ДЕСЕТ ПЪТИ ПО-ГОЛЯМА инфраструктура

    за ел автомобили от тази която е нужна



  44. 44 Профил на laskovf
    laskovf
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Това е бъдещето в крайна сметка.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#1] от "wwu15669333":

    Руски трол

  47. 47 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#45] от "ivanpopov":

    Тези които си слагат газ в апартаментите са много по опасни. Бомба в блока.

  48. 48 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Скоро всичко ще е на ток.

  49. 49 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Не мога да разбера защо хората купуват дизелови малолитражки, особено такива 2-ра ръка. Дизел е оправдано за среден размер СУВ, баничарки за междуградско или седани поне 2.2 лтр.

  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Не мога да разбера защо хората купуват дизелови малолитражки, особено такива 2-ра ръка. Дизел е оправдано за среден размер СУВ, баничарки за междуградско или седани поне 2.2 лтр.
    —цитат от коментар 49 на acarid


    1. Вероятно по екологични съображения!
    Въглеродния отпечатък, Грета Тунберг, климатичните промени..
    Дизелите имат от 20% до 40% по-малко въглеродна емисия/на км. отколкото алтернативите ..
    Ето публикации, основани на разследване на "Блумбърг"
    https://webcafe.bg/autocafe/1069733614-koy-specheli-ot-voynata-s-dizela-ne-i-prirodata.html

    Всеки е загрижен за Природата и Климата!

    2.Щото им е по на далавера. ..

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Не съм фен на газта, но виж на колите с ток, това е друго.

  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Скоро всичко ще е на ток.
    —цитат от коментар 48 на stanimirkou


    Съвсем скоро!
    Но не бива да се залъгваме,че ще е лесно ..

    Путин и Китай тръгнаха по този електро път и плащат на неадекватни тролове, да стоят възторжени из форумите , та на някои им се струва, че морето е до колене.

    В момента на Земята ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ - ДВГ СА С 14 ПЪТИ ПО-ГОЛЯМА МОЩНОСТ ОТ ВСЯКАКВИ останали електромощности - от фотоволтаици, перки, ВЕЦове, приливни , ТЕЦове на въглища, газ РДФ, АЕЦи и всякакъв останал фолксщурм.. всички , взети ЗАЕДНО СА ПО-МАЛКО 14 ПЪТИ ОТ ДВГ!

    И нашата България трябва да поеме по този път ..

    Трябва да се бръкнем, па да изградим мощности, кабели , подстанции, зарядни .. за леки коли, автобуси, кораби, трактори, камиони, багери, булдозери, фадроми, комбайни, сеялки, верижни транспортьори, пилотни машини, бетоновози, самолети ..

    ЕС е поело по този път!
    Устойчиво развитие!

    ВЕИ нисковъглеродна енергетика !
    Основният източник са инсталациите с биогорива и алтернативни, неизкопаеми горива ..
    ---------------------------
    In 2012, biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU. Sustainable biomass ..

    https://ec.europa.eu/energy/topics/property-fieldtopicparent/biomass_en

    The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass.
    --------------------

    Така е по света. Вземат се разни неизкопаеми горива, слагат се в ТЕЦ и се добива 70% от ВЕИ енергията..

    От там тя се ползва за беземисионен електротранспорт!

    Но в нашата България БСП и ДеБъ скачат, срещу кръговата икономика и ВЕИинсенераторните мощности, не дават да се ползва биомаса, искат да се гори само природен газ от "Газпром"..

    "Иначе е много мръсно" - крещят те ..
    Да, ама ако ще сме на газ, за къв к..р, не го горим в Двигател с Вътрешно Горене, а правим хиляди врътки - с батерии, с трансформиране, с кабели, със зарядни ...

    Лашкай го в ДВГ и се тая ..

    А нали всъщност идеята е- да е всичко зелено и ВЕИ? От ТЕЦа, който да е алтернативен, та до превозното средство!

  54. 54 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Не съм фен на газта, но виж на колите с ток, това е друго.
    —цитат от коментар 52 на simko4


    Колите с ток в никакъв случай не бива да се захранват от ТЕЦове на газ!

    Щото то става туй за туй, само дето ще сме хвърлили едни пари за кабели, батерии и зарядни ..
    Трябва да се захранват от ТЕЦове на биомаса и РДФ!

    Тогава има смисъл, от гледна точка на въглеродния отпечатък!

  55. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.


    За да видите коментара кликнете тук.


    Пълен текст на коментара:
    Еми те няма да е лошо и малко да увеличат тамповете на изграждане на електрически станции за да стимулират хората да купуват електрически/ хибридни коли. Ние сега взехме хибрид и около нас в радиус от 2 км никъде няма къде да го зареждаме....
    —цитат от коментар 39 на gargarmel


    1. Кои са тези "те" , дето трябва с доброволно събрани средства, да изграждат станции и инфраструктура?

    2. По каква причина, и ние трябва да осъществяваме политиката на Путин и на китайските комунисти и да стимулираме някой, че си бил купил за втора/трета кола хибрид, или електро ..
    Социализмът и "дайте да дадем, другари" , дотациите от бюджета - не си ли отидоха от нашите земи?
    Лично аз карам милд-хибрид, но не считам, някой да ми е длъжен с нещо за този мой избор!

    Считам, че Пазарът трябва да бъде оставен да направи своята регулация!

    Като има голяма изгода и удобство в хибриди/електро, то предприемчиви люде сами ще изградят и сервизи, и станции за обслужване и кво ли не ..

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    До коментар [#45] от "ivanpopov":Тези които си слагат газ в апартаментите са много по опасни. Бомба в блока.
    —цитат от коментар 47 на rdb41527334


    И това е вярно. Обаче при над 10хил лв за отопление на ток, срещу под 1000лв отопление на газ, си заслужава риска.

    П.С. Модератора, какво в пост 45 представлява рекламно съобщение или спам!? Уважавам редакционната политика и гледам да не нарушавам правилата, та поне кажете, да се съобразявам за напред. Защото аз не виждам абсолютно нищо предосъдително. Или Ви развалям внушенията? :)

  58. 58 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    В колите на ток по принцип има смисъл, защото са в пъти по-икономични от към разход на енергия. Нямат празен ход, при спиране връщат ток към акумулатора, не отделят топлина в атмосферата. Неползвана досега технология, заради липсата на подходящи акумулатори. Производството на ДВГ също така е много енергоемко. И производството на акумулатори не е перфектно, но поради големите инвестиции в близките години ще се усъвършенства.

  59. 59 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Абе незнам за вас, ама електрическата косачка е бахти боклука. Такова нещо освен за стадион не става, докато бензиновата си е хала :)

    Бог да благослови Америка за България!
  60. 60 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8266 Неутрално
  61. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    [И това е вярно. Обаче при над 10хил лв за отопление на ток, срещу под 1000лв отопление на газ, си заслужава риска.

    П.С. Модератора, какво в пост 45 представлява рекламно съобщение или спам!? Уважавам редакционната политика и гледам да не нарушавам правилата, та поне кажете, да се съобразявам за напред. Защото аз не виждам абсолютно нищо предосъдително. Или Ви развалям внушенията? :)/quote]

    На Модератора отвред му се мержалеят рекламни съобщения!
    Дръпнал е ракийца - заради Ковид-19 !

    Лично аз положих труд и си ВЪЗСТАНОВИХ ВСИЧКИ ПУБЛИКАЦИИ ИЗТРИТИ , ЧЕ БИЛИ "РЕКЛАМНИ СЪОБЩЕНИЯ"..

    Даже и на оня веселяк, дето пишеше за Бат Бойко , му е изтрил постингите с подобно оправдание "рекламни съобщения" ..

    [quote#58:"Толерантофил Еманципатков"]В колите на ток по принцип има смисъл, защото са в пъти по-икономични от към разход на енергия. Нямат празен ход, при спиране връщат ток към акумулатора, не отделят топлина в атмосферата. Неползвана досега технология, заради липсата на подходящи акумулатори. Производството на ДВГ също така е много енергоемко. И производството на акумулатори не е перфектно, но поради големите инвестиции в близките години ще се усъвършенства.
    —цитат от коментар 57 на ivanpopov


    Ако вземем природен газ - 1 килограм да речем и го сложим в ТЕЦ, задвижим едни турбини, от тях захраним генератор, от там прехвърлим енергията, вкараме я през зарядно в батерии, от батериите завъртим ел.мотори .. то ще имаме 18% енергия отишла за задвижването на колата..

    82% са отишли за загряване на околната среда.. в ТЕЦа, в намотките на трансформаторите, в далекопроводите, в батериите и зарядните станции.. освен това при преноса ще са се получили йонизиращи лъчения и ще имаме образувани , при йонизацията на въздуха най-различни съединения ..

    Ако вземем този килограм природен газ и го сложим директно в ДВГ , без да минаваме през ТЕЦ и кабели, и батерии - 30% ще са отишли за движението на колата .. а 70% ще са отишли за загряване на околната среда ..

    П.П
    То от 20 години си има микрохибриди с ДВГ , които в Европа са 80% от колите и които ползват обратно енергията ..
    Рено, например от 15 години са 100% микрохибриди на пазара - всичките им модели, също и Ситроен, даже и индийските брендове са микрохибриди!
    Това е от 7-8 години!

    Второто поколение микрохибриди, са ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ПОЛЗВАНЕ НА ЕНЕРГИЯТА ..

    Трето поколение са с "блумоушън технологи"..
    МИКРОХИБРИД Е С ОКОЛО 600-700 ДОЛАРА ПО-СКЪП ОТ ОБИКНОВЕНА КОЛА ..


    -----------------
    Charge Management & Regenerative Braking (Micro hybrid 2)
    Charge Management
    It is likely that vehicle owners would not be aware of the installation of this technology as its operation is seamless, unlike Stop/Start which is clearly detectable as the engine stops if all system operating conditions are fulfilled when the vehicle comes to rest
    When the alternator is running it can typically consume up to 10% of the power produced by the engine. The charge management system effectively switches off the charging system by disconnecting the alternators drive from the engine. This increases the loads placed on the battery but significantly improves the fuel economy of the vehicle
    The major fuel economy benefits of a charge management system are achieved on longer distance journeys.

    Regenerative Braking
    micro-2Regenerative Braking systems recover the energy normally converted into and lost as heat during vehicle braking. When available the recovered energy is fed back into the charging system to recharge the battery
    A conventional technology battery is very inefficient when utilized in in a regenerative braking system. This type of battery is only able to reuse approximately 5 to 15% of the recovered energy due to its relatively high internal resistance. New battery technology developments such as EFB and AGM with reduced internal resistances provide more efficient use of the recovered energy.


    Starter/Generator (Micro hybrid 3)
    micro-3Starter/generator technology replaces the conventional alternator and starter motor with a combined starter/generator unit installed between the engine and the transmission. The vehicle features both Stop/Start and regenerative braking systems that operate in the same way as for Micro hybrid 1 and 2 vehicles but utilises the starter generator for both start/stop and regenerative braking functions.
    An AGM battery is therefore installed on the vehicle to support the stop/start and regenerative braking systems
    ----------------

    Та така за ползването на енергията и ефективността ..

    18% при целия цикъл електро ..





  62. 62 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    В колите на ток по принцип има смисъл, защото са в пъти по-икономични от към разход на енергия. Нямат празен ход, при спиране връщат ток към акумулатора, не отделят топлина в атмосферата. Неползвана досега технология, заради липсата на подходящи акумулатори. Производството на ДВГ също така е много енергоемко. И производството на акумулатори не е перфектно, но поради големите инвестиции в близките години ще се усъвършенства.
    —цитат от коментар 58 на Толерантофил Еманципатков


    Щом ще се усъвършенства съвсем скоро - ОК!

    Иначе отдавна има системи за регенеративно спиране .. даже в момента кола с ДВГ- "Сузуки" държи първенството за спестяване на енергия при спиране - 30% ..


    Ето регенеративно спиране при "Мазда" от 2011 ..

    https://www.youtube.com/watch?v=BJHAr4wA2fc&t=1s

    Ето Киа

    https://www.youtube.com/watch?v=UZ_E71ex5Pk

    Ето Бош система от 2012..

    https://www.youtube.com/watch?v=YGTb-SISLFI&t=51s

    Така че - има си системи с рекуперативно спиране от поне 20 години, и едно 80% от новите коли са с тях ..

  63. 63 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    В колите на ток по принцип има смисъл, защото са в пъти по-икономични от към разход на енергия. Нямат празен ход, при спиране връщат ток към акумулатора, не отделят топлина в атмосферата.
    —цитат от коментар 58 на Толерантофил Еманципатков


    От 15 години има АГМ и ЕФБ технологии за батерии, благодарение на които в момента са възможни евтини системи за регенеративно спиране ..

    Усъвършенстваните силвър-батерии, със сребро, както и бастър-системите с капаситори позволяват ефективно запазване на над 50% от енергията при спиране при коли всякакъв клас - даже и съвсем малките и евтините!

    https://www.youtube.com/watch?v=HM_hC4y7Gf8&t=55s

    Енерги-мениджмънта повишава с до 7% КПДто .. хем системата е сравнително евтина ...

    https://www.youtube.com/watch?v=xD9sFLCosQA

    Ето еХДИ микрохибрид Ситроен от 2012 година!

  64. 64 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Но тока задължително да се купува от американските централи. Поне още 100 години на същата цена....

  65. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.


    За да видите коментара кликнете тук.


    Пълен текст на коментара:
    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.


    За да видите коментара кликнете тук.


    Пълен текст на коментара:
    Засега хибрид, след няколко години може и на ток...
    —цитат от коментар 3 на Мишо Петров


    Няма не искам, няма недей!

    Мечката, щом играе при комшиите- ще дойде и у вас!

    Путин и неговата шайка от Кремъл са се развъртяли, та да наложат електрозадвижване на изстрадалия трудов народ , в Китай комунистите натискат зверски , по света слагат високи такси и забрани .. и май само Тръмп е с някаква по-балансирана позиция ..

    Ако щеш бако!


    А като се замисилш - едва ли принципно скоро нещо ще се промени - иде реч в момента основно за леките коли, а те въобще не са нещо значимо % в света , като на потребители на въглеводородни горива ..

    Какво е рекламно съобщение??

    Че няма не искам- няма недей?
    Ми след като и в Русия и в Китай властите са заели твърд курс към електрокаризация - явно това е световна политика!

    И кое не е вярно??

    Че леките коли, въобще не са 100% нито от ДВГ, нито от Петролната Ера, а в най-добрия случай са 5%-6%??

    Ами така е, и нека всички, дето се емват да скачат възторжено за електрото, с ентусиазъм подплатен в рубли да отговорят, ами според тях само и единствено леките коли, колко % са от всичката Петролна Ера ..

    Виждали ли са двигател на кораб, на булдозер, на някаква машина? Могат ли ей така, визуално, да го сравнят с лека кола?
    А корабите, например, на Земята са 55 000 ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK