
© Георги Пауновски
България е втора сред страните от ЕС по срив на продажбите на нови леки автомобили през 2020 година, като пазарът се е свил с близо 37%, сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). По-сериозно е намаляло търсенето само в Хърватия - с 42.8%. В страната с малко над 4 млн. население обаче са купени 36 005 нови автомобила, докато в 6.9 млн. България (по данни от последното преброяване), те са едва 22 368.
Като цяло за всички страни от ЕС търсенето на нови леки коли се е свило с 23.7% до 9.94 млн. броя. За цялата година, причинила повсевместна икономическа криза, заради епидемията от коранавирус, само през септември са купени повече автомобили, отколкото през 2019-а (виж графиката).
От големите пазари най-сериозно се е свило търсенето в най-засегнатите от COVI-19 страни - Испания (-32.3%) и Италия (-27.1%). Следват Германия (-19.1%) въпреки ръста от почти 10 на сто през декември и Франция (-11.8%).
От всички страни от ЕС най-слабо е бил засегнат автомобилният пазар във Финландия (-15.6%).
Поглед към продажбите на големите концерни показват най-сериозно свиване на търсенето на моделите на "Форд" (-30.6%), следва PSA груп (-29.3%) и "Рено груп" (-25.6%). Най-слабо засегнатият автомобилен производител е "Тойота груп" със спад на доставките от малко под 13%.
Най-купувани в Европа продължават да са моделите на "Фолксваген груп" ("Фолксваген", "Шкода", СЕАТ, "Ауди", "Порше" и др.), от които са продадени общо над 2.5 млн. бройки. Това е с близо 22 на сто по-слаб резултат от 2019-а.
Как се отрази коронакризата на продажбите на нови и употребявания автомобили в България четете тук
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4817 НеутралноЧакаме електричките и новото зелено.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ikod
Рейтинг: 835 НеутралноА не може ли вместо да говорим за срив на продажбите да кажем, че българите постъпват разумно и не си харчат спестяванията за глезотии в момент на криза :)
Petleshev
Рейтинг: 3143 НеутралноДо коментар [#2] от "ikod":
Бивш tww09306483.Е... То и преди кризата беше така. И след кризата ще е пак така. Българите не харчат, защото нямат. Ние си знаем най-добре. Иначе по медиите ежедневно ни обясняват, как всичко цъфти и вързва. ;)
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2521 ВеселоДа одят пеш..
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 967 НеутралноНови автомобили в България се купуват предимно от фирми. През 2020 за фирмите, които си имат автомобили, подмяната на автопарка е била последна грижа. Чудо голямо!
PoToP
Рейтинг: 704 НеутралноНормално е да паднат продажбите. Не можеш да пътуваш - защо ти е нова кола.
И аз отложих покупка на нов автомобил, защото стария така или иначе само седи в гаража. За миналата година съм направил под 10 хиляди при нормално 25.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1238 ВеселоДобре че дъщеря ми си купи колата преди две години, че с този срив...
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.bat_plamen
Рейтинг: 4215 ЛюбопитноАма нали Боце твърдеше , че кризата у нас по-слабо се усеща................?Питам , защото едно време /преди повее 0т 20 години / като бях студент в УНСС ни учеха , че когато дойде криза основните индикатори за следене за продажбите на нови коли, жилища и туристически услуги!!!!!!Явно онзи от Банкя "пише нова икономическа теория"
bat_plamen
Рейтинг: 4215 НеутралноДо коментар [#3] от "Petleshev":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
По медиите у нас "със скорост 200 км в час" се леят лъжи и празни обещания!Истината е , че у нас кризата се усеща много по-тежко, защото сме по-бедни от богатите страни и освен това властта непрекъснато "бълва" неадекватни или полу-адекватни мерки срещу кризата
hamiltonf
Рейтинг: 3852 НеутралноДо коментар [#5] от "Тони КОСТОВ":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Които са с лизингови автомобили, а те са повечето, ги сменят на 5 години, въобще не гледат каква е годината - бедна, богата, имат си договори.
Dark
Рейтинг: 1828 НеутралноНормално, тука си имаме автоджамбази под егидата на Боко Бориската
NessaRox
Рейтинг: 2166 ВеселоДо коментар [#8] от "bat_plamen":
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Както казаха от ГЕРБ - всичко е въпрос на усещане
Дали за корупция, дали за цена на жилище , лек автомобил
Всеки го усеща в зависимост от парите , които има в брой .
irobot
Рейтинг: 552 НеутралноДо коментар [#10] от "hamiltonf":
Тоест, някой собственик на верига ресторанти, със 70% намаляла клиентела дори когато е отворен, с 5-годишен СУВ, веднага подписва нов лизинг и взема ключовете на Рейндж Ровър модел 2021?
hamiltonf
Рейтинг: 3852 ВеселоДо коментар [#13] от "irobot":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Никой не говори за такива, или аз не съм се изразил точно. Става дума за търговски представителства и дистрибуционни центрове на родни и на чуждустранни фирми в България, като някои от тях имат по над 250 броя л. а.
ivanpopov
Рейтинг: 2295 НеутралноЕ, и!? При съотношение първичен към вторичен пазар от 1:9, продажбата на нови автомобили е десета грижа. Или по-точно 10% от грижата.
realguru
Рейтинг: 2752 НеутралноНе, е така :)
За да сме втори по срив, значи сме били и в челните редици и по ръст. :)
Щото не може да имаш голям срив, ако си сринат вече. :)
army
Рейтинг: 626 НеутралноТо май не сме само за 2020 г, втори.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2774 ВеселоАз лично въпросът с колите съм го решил:нямам кола!А когато ми трябва-вземам под наем ,свършвам си работата и не се грижа!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...fpyyh
Рейтинг: 1653 ЛюбопитноКак във Франция спадът е 11%, пък Финландия с 15 е най-слабо засегната?
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеРоси
Рейтинг: 7882 НеутралноДо коментар [#8] от "bat_plamen":
Как да пише нова, като не е чел старата.
Родолюбец
Рейтинг: 579 Весело[quote#16:"realguru"][/quote]
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.Може, може. Зависи от заданието!
truly
Рейтинг: 796 НеутралноПрез декември бях при три дилъра на автомобили. Единият нямаше кола за тест-драйв, но ми изпрати оферта. Даже ми се обади след това. Другият имаше кола за тест-драйв, но ми изпрати оферта след 3 седмици. Не се обади и не коментира моят отговор на мейла с офертата. Третият имаше кола за тест-драйв, но въобще не прати оферта и не се обади. Моите заключения са, че продават достатъчно и не се напрягат много.
У Чен
Рейтинг: 1016 ВеселоСтрашна логика!
Значи миналата година у нас е продадена 1 кола, тази с една повече и имаме ръст на продажбите с 50%.
Миналата година в Германия са продадени 10 коли, тази с една повече и има ръст в продажбите с 10%.
Следователно ние сме по-добре от Германците, защото имаме ръст от 50%, а те само от 10%. :)
валентин николов
Рейтинг: 1063 НеутралноДо коментар [#8] от "bat_plamen":
Ако си учил в УНСС, значи не си учил икономика. Там е убежище за некадърници, доносници и всякакви червени невежи с академични титли.
shymi
Рейтинг: 301 НеутралноНали трябва стадото постоянно да се хока и обвинява за всичко, за да може винаги да се изкарва виновно, когато е удобно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
realguru
Рейтинг: 2752 НеутралноБългарина не си пада по нови коли, предпочита втора ръка. Отделно пазара на имоти не е паднал ми си седи на същите нива и хич не мисли да пада. Туристическите услуги са паднали, ама заради карантините. :)
Теориите се менят :)
realguru
Рейтинг: 2752 НеутралноДо коментар [#23] от "У Чен":
Твоята е по-страшна :)
Сега обърни вместо ръст, сложи срив и ще разбереш за какво иде реч. ;)
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 742 НеутралноДо коментар [#3] от "Petleshev":
И кой ти каза , че нямат .... Българите никога не са били толкова богати колкото сега , стига сте плещили лъжи.... Вчера един комшия си купи Кайен на 15 години , е с тези пари и ремонтите , които ще даде можеше да си купи чисто нова Дачия и да му останат , но той в Дачия няма да се качи, ако ще и златна да е , ако изкара пари ще си купи нов Кайен ... 80 процента от хората , които си купуват кола на старо , към 250 -300 000 на година могат да си позволят чисто нова кола , но не искат мнозинството предпочитат кола висок клас на старо отколкото нова нисък клас ...
bat_plamen
Рейтинг: 4215 НеутралноДо коментар [#12] от "nessarox":
И в крайна сметка тези "усещания " се превръщат в реални факти!
realguru
Рейтинг: 2752 НеутралноТо това не е от Унито, а до дисциплината. :)
А да не говорим че и на Запад хуманитарните дисциплини са също изцяло завладени от марксисти. :)
Костадин Иванов
Рейтинг: 3627 ВеселоДо коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":
Еретик"Аз лично въпросът с колите съм го решил:нямам кола!А когато ми трябва-вземам под наем ,свършвам си работата и не се грижа!!!"
============
Някои и с жените така я карат, но други сме прадиционалисти.
У Чен
Рейтинг: 1016 НеутралноАз много добре разбирам за какво иде реч, ама твоите напъни да ни изкараш колко сме добре са смешни! На ниска база се прави лесно както висок ръст така и висок спад. А колко сме добре си личи по сравнението с Хърватия- два пъти по-малка държава по население има по-голям пазар на нови автомобили от нас!
валентин николов
Рейтинг: 1063 НеутралноДо коментар [#31] от "realguru":
Вероятно не си разбрал. Става дума за икономика.