България е втора в ЕС по срив на продажбите на нови автомобили през 2020 г.

България е втора в ЕС по срив на продажбите на нови автомобили през 2020 г.

© Георги Пауновски



България е втора сред страните от ЕС по срив на продажбите на нови леки автомобили през 2020 година, като пазарът се е свил с близо 37%, сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). По-сериозно е намаляло търсенето само в Хърватия - с 42.8%. В страната с малко над 4 млн. население обаче са купени 36 005 нови автомобила, докато в 6.9 млн. България (по данни от последното преброяване), те са едва 22 368.


Като цяло за всички страни от ЕС търсенето на нови леки коли се е свило с 23.7% до 9.94 млн. броя. За цялата година, причинила повсевместна икономическа криза, заради епидемията от коранавирус, само през септември са купени повече автомобили, отколкото през 2019-а (виж графиката).

България е втора в ЕС по срив на продажбите на нови автомобили през 2020 г.

От големите пазари най-сериозно се е свило търсенето в най-засегнатите от COVI-19 страни - Испания (-32.3%) и Италия (-27.1%). Следват Германия (-19.1%) въпреки ръста от почти 10 на сто през декември и Франция (-11.8%).


От всички страни от ЕС най-слабо е бил засегнат автомобилният пазар във Финландия (-15.6%).




Поглед към продажбите на големите концерни показват най-сериозно свиване на търсенето на моделите на "Форд" (-30.6%), следва PSA груп (-29.3%) и "Рено груп" (-25.6%). Най-слабо засегнатият автомобилен производител е "Тойота груп" със спад на доставките от малко под 13%.


Най-купувани в Европа продължават да са моделите на "Фолксваген груп" ("Фолксваген", "Шкода", СЕАТ, "Ауди", "Порше" и др.), от които са продадени общо над 2.5 млн. бройки. Това е с близо 22 на сто по-слаб резултат от 2019-а.


Как се отрази коронакризата на продажбите на нови и употребявания автомобили в България четете тук

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    Чакаме електричките и новото зелено.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 281 Неутрално

    А не може ли вместо да говорим за срив на продажбите да кажем, че българите постъпват разумно и не си харчат спестяванията за глезотии в момент на криза :)

  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    До коментар [#2] от "ikod":

    Е... То и преди кризата беше така. И след кризата ще е пак така. Българите не харчат, защото нямат. Ние си знаем най-добре. Иначе по медиите ежедневно ни обясняват, как всичко цъфти и вързва. ;)

    Бивш tww09306483.
  4. 5 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Нови автомобили в България се купуват предимно от фирми. През 2020 за фирмите, които си имат автомобили, подмяната на автопарка е била последна грижа. Чудо голямо!

  5. 6 Профил на potop
    potop
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Нормално е да паднат продажбите. Не можеш да пътуваш - защо ти е нова кола.
    И аз отложих покупка на нов автомобил, защото стария така или иначе само седи в гаража. За миналата година съм направил под 10 хиляди при нормално 25.

  6. 7 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 497 Весело

    Добре че дъщеря ми си купи колата преди две години, че с този срив...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  7. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3878 Любопитно

    Ама нали Боце твърдеше , че кризата у нас по-слабо се усеща................?Питам , защото едно време /преди повее 0т 20 години / като бях студент в УНСС ни учеха , че когато дойде криза основните индикатори за следене за продажбите на нови коли, жилища и туристически услуги!!!!!!Явно онзи от Банкя "пише нова икономическа теория"

  8. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3878 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    По медиите у нас "със скорост 200 км в час" се леят лъжи и празни обещания!Истината е , че у нас кризата се усеща много по-тежко, защото сме по-бедни от богатите страни и освен това властта непрекъснато "бълва" неадекватни или полу-адекватни мерки срещу кризата

  9. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4304 Неутрално

    До коментар [#5] от "Тони КОСТОВ":

    Които са с лизингови автомобили, а те са повечето, ги сменят на 5 години, въобще не гледат каква е годината - бедна, богата, имат си договори.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  10. 11 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Нормално, тука си имаме автоджамбази под егидата на Боко Бориската

  11. 12 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#8] от "bat_plamen":

    Както казаха от ГЕРБ - всичко е въпрос на усещане

    Дали за корупция, дали за цена на жилище , лек автомобил
    Всеки го усеща в зависимост от парите , които има в брой .

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  12. 13 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    Тоест, някой собственик на верига ресторанти, със 70% намаляла клиентела дори когато е отворен, с 5-годишен СУВ, веднага подписва нов лизинг и взема ключовете на Рейндж Ровър модел 2021?

  13. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4304 Весело

    До коментар [#13] от "irobot":

    Никой не говори за такива, или аз не съм се изразил точно. Става дума за търговски представителства и дистрибуционни центрове на родни и на чуждустранни фирми в България, като някои от тях имат по над 250 броя л. а.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  14. 15 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    Е, и!? При съотношение първичен към вторичен пазар от 1:9, продажбата на нови автомобили е десета грижа. Или по-точно 10% от грижата.

  15. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    До коментар [#2] от "ikod":Е... То и преди кризата беше така. И след кризата ще е пак така. Българите не харчат, защото нямат. Ние си знаем най-добре. Иначе по медиите ежедневно ни обясняват, как всичко цъфти и вързва. ;)
    —цитат от коментар 3 на Petleshev


    Не, е така :)

    За да сме втори по срив, значи сме били и в челните редици и по ръст. :)

    Щото не може да имаш голям срив, ако си сринат вече. :)

  16. 17 Профил на army
    army
    Рейтинг: 549 Неутрално

    То май не сме само за 2020 г, втори.

  17. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3116 Весело

    Аз лично въпросът с колите съм го решил:нямам кола!А когато ми трябва-вземам под наем ,свършвам си работата и не се грижа!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  18. 19 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1640 Любопитно

    Как във Франция спадът е 11%, пък Финландия с 15 е най-слабо засегната?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  19. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7228 Неутрално

    До коментар [#8] от "bat_plamen":

    Как да пише нова, като не е чел старата.

  20. 21 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 705 Весело

    [quote#16:"realguru"][/quote]

    Може, може. Зависи от заданието!

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  21. 22 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 597 Неутрално

    През декември бях при три дилъра на автомобили. Единият нямаше кола за тест-драйв, но ми изпрати оферта. Даже ми се обади след това. Другият имаше кола за тест-драйв, но ми изпрати оферта след 3 седмици. Не се обади и не коментира моят отговор на мейла с офертата. Третият имаше кола за тест-драйв, но въобще не прати оферта и не се обади. Моите заключения са, че продават достатъчно и не се напрягат много.

  22. 23 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1053 Весело

    Не, е така :)
    За да сме втори по срив, значи сме били и в челните редици и по ръст. :)
    Щото не може да имаш голям срив, ако си сринат вече. :)
    —цитат от коментар 16 на realguru


    Страшна логика!
    Значи миналата година у нас е продадена 1 кола, тази с една повече и имаме ръст на продажбите с 50%.
    Миналата година в Германия са продадени 10 коли, тази с една повече и има ръст в продажбите с 10%.
    Следователно ние сме по-добре от Германците, защото имаме ръст от 50%, а те само от 10%. :)

  23. 24 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#8] от "bat_plamen":

    Ако си учил в УНСС, значи не си учил икономика. Там е убежище за некадърници, доносници и всякакви червени невежи с академични титли.

  24. 25 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 189 Неутрално

    А не може ли вместо да говорим за срив на продажбите да кажем, че българите постъпват разумно и не си харчат спестяванията за глезотии в момент на криза :)
    —цитат от коментар 2 на ikod


    Нали трябва стадото постоянно да се хока и обвинява за всичко, за да може винаги да се изкарва виновно, когато е удобно.

  25. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  26. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    Ама нали Боце твърдеше , че кризата у нас по-слабо се усеща................?Питам , защото едно време /преди повее 0т 20 години / като бях студент в УНСС ни учеха , че когато дойде криза основните индикатори за следене за продажбите на нови коли, жилища и туристически услуги!!!!!!Явно онзи от Банкя "пише нова икономическа теория"
    —цитат от коментар 8 на bat_plamen


    Българина не си пада по нови коли, предпочита втора ръка. Отделно пазара на имоти не е паднал ми си седи на същите нива и хич не мисли да пада. Туристическите услуги са паднали, ама заради карантините. :)

    Теориите се менят :)

  27. 28 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    До коментар [#23] от "У Чен":

    Твоята е по-страшна :)

    Сега обърни вместо ръст, сложи срив и ще разбереш за какво иде реч. ;)

  28. 29 Профил на Kalinoff Ivan
    Kalinoff Ivan
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":

    И кой ти каза , че нямат .... Българите никога не са били толкова богати колкото сега , стига сте плещили лъжи.... Вчера един комшия си купи Кайен на 15 години , е с тези пари и ремонтите , които ще даде можеше да си купи чисто нова Дачия и да му останат , но той в Дачия няма да се качи, ако ще и златна да е , ако изкара пари ще си купи нов Кайен ... 80 процента от хората , които си купуват кола на старо , към 250 -300 000 на година могат да си позволят чисто нова кола , но не искат мнозинството предпочитат кола висок клас на старо отколкото нова нисък клас ...

  29. 30 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3878 Неутрално

    До коментар [#12] от "nessarox":

    И в крайна сметка тези "усещания " се превръщат в реални факти!

  30. 31 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    До коментар [#8] от "bat_plamen":Ако си учил в УНСС, значи не си учил икономика. Там е убежище за некадърници, доносници и всякакви червени невежи с академични титли.
    —цитат от коментар 24 на валентин николов


    То това не е от Унито, а до дисциплината. :)

    А да не говорим че и на Запад хуманитарните дисциплини са също изцяло завладени от марксисти. :)

  31. 32 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2777 Весело

    До коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":

    "Аз лично въпросът с колите съм го решил:нямам кола!А когато ми трябва-вземам под наем ,свършвам си работата и не се грижа!!!"
    ============
    Някои и с жените така я карат, но други сме прадиционалисти.

    Еретик
  32. 33 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#23] от "У Чен":Твоята е по-страшна :)Сега обърни вместо ръст, сложи срив и ще разбереш за какво иде реч. ;)
    —цитат от коментар 28 на realguru


    Аз много добре разбирам за какво иде реч, ама твоите напъни да ни изкараш колко сме добре са смешни! На ниска база се прави лесно както висок ръст така и висок спад. А колко сме добре си личи по сравнението с Хърватия- два пъти по-малка държава по население има по-голям пазар на нови автомобили от нас!

  33. 34 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#31] от "realguru":

    Вероятно не си разбрал. Става дума за икономика.

  34. 35 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#29] от "Kalinoff Ivan":

    "80 процента от хората , които си купуват кола на старо , към 250 -300 000 на година могат да си позволят чисто нова кола , но не искат мнозинството предпочитат кола висок клас на старо отколкото нова нисък клас ..."
    =========
    +1!

    Еретик




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK