Сривът на продажбите на нови автомобили продължава

Сривът на продажбите на нови автомобили продължава

© Георги Пауновски



Продажбите на нови леки автомобили в страните от ЕС продължават да се сриват за трети пореден месец, като през септември те са с 23% по-слаби от миналата година, сочат разпространените днес данни от Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. Основната причина продължава да е недостигът на чипове, който не позволява заводите да работят на пълни обороти. Така се стигна до положението търсене на нови автомобили да има, но предлагане да липсва, което пък предизвика и повишаване на цената на употребяваните коли (подробности вижте тук).


Сред 27-те страни, обхванати от статистиката, в 25 има срив, като с купените 1446 нови леки автомобила за България той е 20.7% За първите девет месеца на годината продажбите в ЕС все още са на плюс (+6.6%) заради силните март, април и май. За България ръстът е малко под 12%, формиран от 19 040 сделки.


Данни на анализаторската компания LMC Automotive, излезли тази седмица показват 20% срив и на продажбите през септември на нови коли в световен мащаб. Продадени са почти 6.23 млн. броя при близо 7.82 млн. година по-рано. Ръстът за деветте месеца е 12.1%, като в цял свят са били купени 60.57 млн. нови леки автомобили.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    Съвсем нормално при толкова агресивно налагане на "зелената" сделка.
    Хората не са идиоти и лапнишарани.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Я, то също като при социализЪма, бе - искаш да си купиш, ама няма!

  3. 3 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Съвсем нормално при толкова агресивно налагане на "зелената" сделка.Хората не са идиоти и лапнишарани.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Ами онези в Брюксел дето я налагат "Зелената" сделка все някой ги е избрал и ги търпи...

  4. 4 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Я, то също като при социализЪма, бе - искаш да си купиш, ама няма!
    —цитат от коментар 2 на krasi_kara


    М да, приликите стават все по - очевидни и ежедневни.

  5. 5 Профил на Da.Dobre
    Da.Dobre
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Не е ли по-зелено да се удължава ресурса на един автомобил, отколкото да се насърчава потреблението на нови автомобили.

  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#5] от "Da.Dobre":

    Зеленото е доста разтегливо понятие, особено като е наложено от т. нар. "Зелени"

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#3] от "jazzdevil":

    факт. Макар някои да бяха посочени и назначени като успешно доказаха колко са боси в управлението.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 100 Неутрално

    Айде пак, недостиг на чипове бил виновен за високите цени. Естествено високите цени нямат нищо общо безспирното печатането на пари. Даже на произовиделите им е по изгодно да лапат безплатни пари вместо да произвеждат нещо.

  9. 9 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 241 Неутрално

    А когато имаше пожари и изгоряха на хората къщите, после наводнения и свлачища, 40 градуса 1 месец се чудиш що така. Климатичните промени могат да наложат такъв глад и мор, че тази цена на енергията ще ни се стори трохи, в сравнение трудностите и рисковете, които предстоят.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#5] от "Da.Dobre":

    Най-зеленото е да се преработят старите в електрокари.
    И това ще се развие като бизнес в страни като Бг.
    Много по-умно и ЗЕЛЕНО!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 400 Любопитно

    значи срива на продажбите се дължи на липсата на чипове, а не на невиждано завишените цени и безумните мерки за ограничаване на двг от пределени години... хмм странно.

  12. 12 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#9] от "galin83":

    Викаш ако плащаме петорен ток и минем на частичен режим пожарите и наводненията ще спрат?

  13. 13 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 351 Любопитно

    До края на годината ситуацията ще стане още по-зле. Производството е тотално спряло в голяма част от заводите на най-големите марки. И аз имах глупостта да си поръчам съвсем обикновен нов автомобил в края на август. Първоначално казаха - към края на годината, после - януари, а от вчера срока за доставка стана - средата на март. И тук не е виновна зелената сделка, просто европейските производители трябва много сериозно да си премислят веригите за доставки и на кого разчитат.

  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1512 Весело

    Е, аз вчера помогнах с малко да се подобри статистиката :)

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  15. 15 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#8] от "kkl38598034":

    Комплексни са факторите. Има по-малко и на по-къси разстояния движение на хора отпреди, много хора работят от вкъщи и колата се обезсмисля като необходимост за работа, несигурната икономическа обстановка кара хората с пари да ги вкарват в луксозни и колекционерски предмети, включително и коли, но не от онези плебейските с които се ходи на работа, а класики (модерни и старовремски).

  16. 16 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2538 Весело

    До коментар [#14] от "nv":

    Честито !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  17. 17 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Климатичните промени могат да наложат такъв глад и мор, че тази цена на енергията ще ни се стори трохи, в сравнение трудностите и рисковете, които предстоят.
    —цитат от коментар 9 на galin83


    Това в света на затоплистката демагогия ли? Щото в реалния свят никога продължителността на живота не е била толкова висока нито добивите в земеделието толкова добри, нито процента на гласуващите толкова нисък. Виж ако приложим Зелената сделка ще обърнем тия тенденции много бързо!

  18. 18 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 351 Неутрално

    значи срива на продажбите се дължи на липсата на чипове, а не на невиждано завишените цени и безумните мерки за ограничаване на двг от пределени години... хмм странно.
    —цитат от коментар 11 на sw51


    Да, на това се дължи. Колкото и да не ви се вярва - търсенето на нови автомобили в цяла Европа е силно. Автомобилите са поръчани, капарирани и "произведени"... само дето не могат да се движат :D

  19. 19 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2594 Неутрално

    Много е просто. Хората все повече работят от къщи.

    Заглавие в Дневник: "ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ" Е ГОТОВА ДА УПРАВЛЯВА С БСП" (ЛЪЖИТЕ БЯХА ДОТУК)
  20. 20 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    Това е много неприятно. Ако тенденцията продължи, в България ни чакат тежки времена след десетина години.

  21. 21 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 547 Неутрално

    А когато имаше пожари и изгоряха на хората къщите, после наводнения и свлачища, 40 градуса 1 месец се чудиш що така. Климатичните промени могат да наложат такъв глад и мор, че тази цена на енергията ще ни се стори трохи, в сравнение трудностите и рисковете, които предстоят.
    —цитат от коментар 9 на galin83


    Абе не знам къде колко пожара и свлачища е имало, ама тук в софийско, тази календарна година парното го спряхме края на април, началото на май и го запалихме в средата на октомври (някои съседи на село почнаха да палят печки още от края на септември!).

    С други думи, през повече от 6 месеца сме на отопление, затова простете скептицизма ми, както и "фрустрацията" ми, защото заради това глобално затопляне пелетите например изчезнаха от пазара, а когато се появят са на двойни цени. С други думи, заради глобалното затопляне ще измрем от студ.

  22. 22 Профил на rxa291081993
    rxa291081993
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#8] от "kkl38598034":Комплексни са факторите. Има по-малко и на по-къси разстояния движение на хора отпреди, много хора работят от вкъщи и колата се обезсмисля като необходимост за работа, несигурната икономическа обстановка кара хората с пари да ги вкарват в луксозни и колекционерски предмети, включително и коли, но не от онези плебейските с които се ходи на работа, а класики (модерни и старовремски).
    —цитат от коментар 15 на irobot


    Абсолютно точно...
    Аз имам една на опропан бутан(за да е евтино и екологично), с която да се движа из София и да си превозвам неща(живея в къща и винаги се налага). Реших, че ннямам нужда от нисък клас пласмасарник(нисък е само класа, една Корола вече е 50К лева в магазина) и затова предпочетох да си купя на старо но на много малко километри и да си я направя по мой вкус с всички екстри(така нареченият Йънгтаймер) и да си я карам за пре4дставителни цели. Също работя от къщи и в тези несигурни времена не ми се набълбуква с кола на изплащане- всичките наведнъж и забравяме за случая .

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    За сметка на това па биткоина расте :)

    Скоро ще се наложи да карате и ядете крипто валути - ама те за съжаление не стават за това. :)

  24. 24 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 100 Неутрално

    До коментар [#8] от "kkl38598034":Комплексни са факторите. Има по-малко и на по-къси разстояния движение на хора отпреди, много хора работят от вкъщи и колата се обезсмисля като необходимост за работа, несигурната икономическа обстановка кара хората с пари да ги вкарват в луксозни и колекционерски предмети, включително и коли, но не от онези плебейските с които се ходи на работа, а класики (модерни и старовремски).
    —цитат от коментар 15 на irobot


    Глупости говориш. Ако има по-малко движение от преди тогава и необходимостта от коли пада а с тях и цените. Икономическата обстановка от ниското търсене е дефлационна и хората няма нуджа да рискуват парите си в рекордните оценки на стоковите пазари, имотите или крипто измами. Печатането на пари е единствения фактор за високите цени и това трябва да се подчертава всеки път. Напук на мандата им да подържат ценова стабилност те продължават да печатат.

  25. 25 Профил на rxa291081993
    rxa291081993
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#24] от "kkl38598034":

    Изобщо не говори глупости, точно така е както казва.... аз съм в тази ситуация и повечето ми приятели,които работят от къщи, в ИТ бранша сме.
    Иначе това, което казваш с цените също е така. Защо една Корола 2003 година струваше 18К лв в магазина а сега е 58К ? Ето това искам да си обясня. Според мен причините са печатане на пари/обезценяване на парите, влаганетона мало повече екстри,които струват(но там разлиакта е пренебрежима) и предимно спекула...

  26. 26 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Нов автобомил винаги е набутване, ако не е служебен. Най - добрият вариант е да се купи 1-2 години преди да му изтече гаранцията. Така хем е като нов, хем е поне 25-30% по - евтин.

  27. 27 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Отделно имаме и "зелена сделка", която спира определен тип хора, които биха купили нов автомобил само веднъж в живота си. Има такива, които не искат да сменят колата си, а са готови да я поддържат и използват дългосрочно. Романтици. "Зелената сделка" е стопер за това.

  28. 28 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#21] от "krasi_kara":

    Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии, всичко изсъхва и то не само в един регион, а из цяла България. Тази година махнах на детемо ми кърлеж началото ма март месец, магарешкия бодил цъфна още пролетта, глухарчетата цъфнаха за втори път и есента, на дърветата опадаха листата и изсъхнаха още август месец. Може да се стори смешно и лудо, но аз не стоя само пред компа, ходя и наблюдавам природата как се променя пред очите ми.

  29. 29 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Пренебрежима да е разликата в цената заради екстрте, пренебпежима, ама те си се трупат - задължителни Х броя еърбези, задължително ЕСП, задължително известяване при касатрофа (телефон + ГПС), задължително това, задължително онова.

    И като за капак, заради еко изискванията вече над 80% от новопроизведените са старт-стоп или хибриди. Дори и за сегменти като товарните бусове например. Пробвай например да си купиш Форд Транзит в Германия или Англия с "прост" дизелов двигател.

    Поради това и аз, като един истински сърдит старец съм ги отсвирил и въобще не мисля пак да си купя нова кола. Да си ги карат те на тия цени. Сегашните ми бангии все ще ме возят в обозримото бъдеще (то пък и едно бъдеще се очертава, мани, мани).

  30. 30 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#21] от "krasi_kara":Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии, всичко изсъхва и то не само в един регион, а из цяла България. Тази година махнах на детемо ми кърлеж началото ма март месец, магарешкия бодил цъфна още пролетта, глухарчетата цъфнаха за втори път и есента, на дърветата опадаха листата и изсъхнаха още август месец. Може да се стори смешно и лудо, но аз не стоя само пред компа, ходя и наблюдавам природата как се променя пред очите ми.
    —цитат от коментар 28 на galin83


    Значи ние не сме като хората или живеем в някакъв друг свят. В съседния двор, родителите и братовчед ми още берат домати (оранжерия не виждам обаче!), а съседът до тях снощи звъня да пита дали вали сняг, че се притеснява неговите да не измръзнат. Колко изненадващо - природата се изменя постоянно и по различен начин на различните места. Шокиращо ти казвам!

  31. 31 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Истината е, че новите коли са пълни кенефи. 100 хил км и евро 6 моторите са мармалад. Отделно рекламират електричките, но хората не искат да ги купуват щото не им се виси с часове на кабела.

  32. 32 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2638 Весело

    Не е ли по-зелено да се удължава ресурса на един автомобил, отколкото да се насърчава потреблението на нови автомобили.
    —цитат от коментар 5 на Da.Dobre


    Така е, зелено е, дотолкова по-зелено, че се превръща в отровно зелено за определени отрасли на икономиката, които иначе са декларирано крайно зелени....

    Мараба, С-ДС доносници!
  33. 33 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 100 Неутрално

    До коментар [#24] от "kkl38598034":Изобщо не говори глупости, точно така е както казва.... аз съм в тази ситуация и повечето ми приятели,които работят от къщи, в ИТ бранша сме.Иначе това, което казваш с цените също е така. Защо една Корола 2003 година струваше 18К лв в магазина а сега е 58К ? Ето това искам да си обясня. Според мен причините са печатане на пари/обезценяване на парите, влаганетона мало повече екстри,които струват(но там разлиакта е пренебрежима) и предимно спекула...
    —цитат от коментар 25 на rxa291081993


    В каква ситуация сте само пропусна да отбележиш. Абсолютен факт е че без печатане на пари в момента цените на всичко щяха да са отрицателни, както стана с петрола за кратко. Влагането на пари в измамите на уол стрийт или пък новото 20 - НФТ-та е предизвикано от страх от обезценяване, но обезценяването не е от ковида а от печатаненто на пари. Пак казвам без печатане на пари цените закономерно щяха да са отрицателни без съмнение.

  34. 34 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 241 Весело

    До коментар [#30] от "krasi_kara":

    Вие у софийско сте друга бира, вас глобалното няма да ви хване, ще мръзнете. И как хем имате парно, хем в къща живеете и берете домати...

  35. 35 Профил на rxa291081993
    rxa291081993
    Рейтинг: 65 Неутрално

    С други думи, през повече от 6 месеца сме на отопление, затова простете скептицизма ми, както и "фрустрацията" ми, защото заради това глобално затопляне пелетите например изчезнаха от пазара, а когато се появят са на двойни цени. С други думи, заради глобалното затопляне ще измрем от студ.
    —цитат от коментар 21 на krasi_kara


    Абсолютно си прав....
    Даже вече се въоражавам за Термо=Помпа и обмислям, не е ли по рентабилно да бия и сонда за вода, за да ми е по-малка консумацията на ток, че и там не се знае-знае ли се в бъдеще кви цени ще ни напраскат зелените затолисти...
    Иначе, поради цената на пелетите тази година, може да се наложи да върна в употреба въглищата и дървата...

  36. 36 Профил на rxa291081993
    rxa291081993
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#21] от "krasi_kara":Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии,
    —цитат от коментар 28 на galin83


    Стават в Оранжерии, защото съсипаха истинските сортове от едно време и в момента ни продават домати с вкус на Праскова и голям рандеман...
    Айде стига с тези затоплистки глупости...

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на rxa291081993
    rxa291081993
    Рейтинг: 65 Неутрално

    [quote#33:"kkl38598034"][/quote]

    Прав си, за печатането на вестници, спор няма.
    В ситуация, че от 2 години няма нужда да излизам от къщи, освен до магазина...
    А преди колата ми трябваше всеки ден...

  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3200 Неутрално

    До коментар [#5] от "Da.Dobre":

    И на мен ми е интересно, как реват на тема екология, но не се произвеждат по-малки и с по-голям ресурс коли. Набляга се на по-големи и с по-малък ресурс.

    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 241 Неутрално

    [quote#37:"rxa291081993"][/quote]

    Ааа панелките са си запазена марка у софийско, още малко да паднат мъглите и като се настани смог гъбата у софойско поле съвсем ще се затоплите. Бухайте въглища и дърва в кюмбето и да работи ауспуха в гаража за по-добра консистенция.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4895 Неутрално

    До коментар [#13] от "yp123":

    "И аз имах глупостта да си поръчам съвсем обикновен нов автомобил в края на август."

    Аз поръчах нов автомобил през втората половина на август 2020. Обещаваха да го доставят до края на годината, но се забавиха мъничко и го получих през втората половина на януари 2021. При това е автомобил произведен в Япония. Доволен съм!

  43. 43 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#30] от "krasi_kara":Вие у софийско сте друга бира, вас глобалното няма да ви хване, ще мръзнете. И как хем имате парно, хем в къща живеете и берете домати...
    —цитат от коментар 34 на galin83


    Ъъъ, селска къща с локално парно и наследствен апартамент в града с централно парно? Следващия въпрос, моля!

  44. 44 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    До коментар [#21] от "krasi_kara":Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии, всичко изсъхва и то не само в един регион, а из цяла България. Тази година махнах на детемо ми кърлеж началото ма март месец, магарешкия бодил цъфна още пролетта, глухарчетата цъфнаха за втори път и есента, на дърветата опадаха листата и изсъхнаха още август месец. Може да се стори смешно и лудо, но аз не стоя само пред компа, ходя и наблюдавам природата как се променя пред очите ми.
    —цитат от коментар 28 на galin83


    За доматите потвърждавам.

    Най-ми е мъчно, че от години градинският домат, който го водят изроден в ЕС не може да стане.
    Голям, вкусен, сочен и когато го разрежеш сълзи и изпълва с аромат пространството.

    А сега само ръгбитата стават и то покрити.
    Но не са толкова вкусни, а и външната им обвивка не става за ядене.

  45. 45 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Нов автобомил винаги е набутване, ако не е служебен. Най - добрият вариант е да се купи 1-2 години преди да му изтече гаранцията. Така хем е като нов, хем е поне 25-30% по - евтин.
    —цитат от коментар 26 на 4okuto


    По-хубаво от нов автомобил, пък макар и малко по-нисък клас - няма. Проблемите им започват веднага след изтичането на гаранцията. Така че не съм сигурен кой се набутва като купува автомобил преди изтичането на гаранцията.

  46. 46 Профил на Test testov
    Test testov
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Личните автомобили са пълен гроб - и за личните финанси на собственика, и за околната среда. Нормалните държави развиват градски транспорт и инфраструктура за велосипеди.

    Би било яко някой ден да може да се придвижваш надеждно без да трябва да наливаш хиляди за автомобил.

  47. 47 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    За мен голям недостатък при новите автомобили е поддръжката след това. Първо, че са доста по-калпави. Второ, че автомобилните производители са си отворили очите, че бизнесът за авточасти (aftermarket) се оценява на доста пари и го замислиха така - в момента каквото и да искаш да смениш, трябва да му се обучава модула, което може да стане само в оторизирания от тях сервиз. Идеята им е да изпаднат всичките производители на aftermarket авточасти, плюс "гаражните" сервизи. А всеки знае, че да поддържаш автомобил в официалните сервизи си е тегаво. За здравей, здрасти (-200 лв), пишат го като "диагностика на автомобила".

  48. 48 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    Няма как да има ръст в продажбите при положение, че се налага да чакаш от 6 до 10 месеца след поръчката да ти дойде колата.

  49. 49 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Я, то също като при социализЪма, бе - искаш да си купиш, ама няма!
    —цитат от коментар 2 на krasi_kara


    Е да в Китай си е комунизъм, чиповете от глупост са оставени там ,е и от алчност но в това му е силата капитализма ,по гъфкаво се справя ,ще видим скоро нови ...

  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4895 Неутрално

    До коментар [#46] от "Test testov":

    "Нормалните държави развиват градски транспорт и инфраструктура за велосипеди."

    Точно така! Моето семейство в София въобще не караме автомобил, караме само извънградско! Когато преговарях за нов автомобил (август миналата година) ме убеждаваха да купя хибрид. Имали го на склад и не се налагало да чакам за доставка. Попитах ги за един, единствен аргумент да купя хибрид (10 000 лева по-скъп) след като градско не караме. Не ми дадоха аргумент и си поръчах чист бензин.

  51. 51 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    ….просто европейските производители трябва много сериозно да си премислят веригите за доставки и на кого разчитат.
    —цитат от коментар 13 на yp123


    Доста пресилено.
    Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид. И ако си мислиш, че производител от ранга на Фолксваген може лесно и бързо да си смени доставчика на чипове, в грешка си. Такива промени отнемат година.

  52. 52 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 841 Неутрално

    При сегашните технологии хич не е проблем да се произведе автомобил практически вечен.
    Но, тоя пусти "непрекъсан растеж" в съвременната икономика бърка работата.

  53. 53 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Не е ли по-зелено да се удължава ресурса на един автомобил, отколкото да се насърчава потреблението на нови автомобили.
    —цитат от коментар 5 на Da.Dobre


    По-зелено е, ама не е добре за печалбите и заетостта. Тия милиони хорица, които произвеждат, продават и обслужват автомобили, какво ще ядат ако колите се карат вечно и не се чупят и подменят с нови?
    Освен това народа иска шаренко и модерно, не ще старите. Ако щеш вярвай, ама в Китай не щели да купуват вече коли, в които не можело да се пее караоке. Китайците били пуснали такива, а старомодните германци - не, та почнало да спада търсенето на БМВ-та:
    https://www.bloombergquint.com/business/bmw-missing-out-on-china-s-karaoke-fans-exposes-digital-car-gap

    В Европа не са толкоз луди по караокето, ама всички коли вече ги правят вътре с Фейсбук, Гугъл, 2-3 дисплея, шарени лампички и други подобни щуротии. Тези неща производилите ги тестват с фокус групи и маркетинг проучвания преди да ги пуснат, та явно не са дошли като прищявка на някого си, а защото купувачите наистина това желаят.

  54. 54 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1971 Весело

    Е, аз вчера помогнах с малко да се подобри статистиката :)
    —цитат от коментар 14 на nv

    И да почерпиш!

  55. 55 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1971 Весело

    При сегашните технологии хич не е проблем да се произведе автомобил практически вечен. Но, тоя пусти "непрекъсан растеж" в съвременната икономика бърка работата.
    —цитат от коментар 52 на jmf29537805

    Хе-хе, верно ли?
    И колко ще струва тоя "вечен" автомобил?

  56. 56 Профил на igo
    igo
    Рейтинг: 126 Неутрално

    икономиката се скапва в световен план, тук бръщолевят за срив на продажби на нови тенекии .......... ?!?!?!

  57. 57 Профил на igo
    igo
    Рейтинг: 126 Неутрално

    [quote#55:"Toshko Afrikanski"][/quote]

    Прав е човекът. При днешните технологии, вкл материали, изобщо не е проблем да се произвеждат практически вечни за човека /много по-'трайни' от него, един вид/, автомобили и каква ли не техника. Но докато дивата алчност царува над този свят .... трудна работа, подобно начинание.

  58. 58 Профил на NotWokeEnough
    NotWokeEnough
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Правих тест драйв на Шкода Ениак. Има няколко бройки на склад. Почват от 93к лева с остъпките. За всичко останало срокът на доствка е 180 работни дни - това са около 9 месеца.

    Как да има продажби? А ми казаха че са имали по 1400 автомобила на склад. Сега с мострите имат под 100

    'progressives' is the politically correct word for communists
  59. 59 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#51] от "мики маус":

    Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид
    ++++
    😂😂😂😂
    За да намалят цените производителите в изминалите 30-40 години намалиха до минимум складовите наличности от части.
    Световната мрежа за доставки се счупи заради пандемията и не е лесно да тръгне отново.

  60. 60 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    До коментар [#42] от "vassilun":

    Бързо си го получил, като се има предвид ситуацията с контейнерните превози по морски път. Кораби чакат с месеци да бъдат разтоварени в големите американски пристанища. Няма работници, няма шофьори на камиони. Аз поръчах нова гаражна врата през март, дойде от Тексас през август - нямало шофьори.
    Сега и докерите се пазарят за по-високи заплати и заплащане след преминаването на пристанището на ЛА в 24-часов режим на работа.
    А в Китай недостигът на ток за предприятията също усложнява нещата, както и вирусният страх в Япония.

  61. 61 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#13] от "yp123":

    Когато цялата логистична верига е изпилена до " складови наличности за един ден" и всичко пътува по някооло хиляди километра мисля, че няма нищочудно в проблемите който имат.

  62. 62 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Перфектната буря за старите 100 годишни мастодонти които дълго чакаха промяната и преструктурирането. Единствена Тесла увеличава продажбите си с 45%. тази година, всичко друго намалява производството и продажбите

    Шефа на Фолксваген, Херберт Диез вчера поиска от профсъюзите уволнението на 30 000 работника и преструктуриране!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 63 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#51] от "мики маус":Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид++++😂😂😂😂За да намалят цените производителите в изминалите 30-40 години намалиха до минимум складовите наличности от части.Световната мрежа за доставки се счупи заради пандемията и не е лесно да тръгне отново.
    —цитат от коментар 59 на Таралеж


    А защо в путинова Русия, чиповете започнаха да изчезват по времето на разработка на "ваксините"?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK