Айде пак, недостиг на чипове бил виновен за високите цени. Естествено високите цени нямат нищо общо безспирното печатането на пари. Даже на произовиделите им е по изгодно да лапат безплатни пари вместо да произвеждат нещо.
А когато имаше пожари и изгоряха на хората къщите, после наводнения и свлачища, 40 градуса 1 месец се чудиш що така. Климатичните промени могат да наложат такъв глад и мор, че тази цена на енергията ще ни се стори трохи, в сравнение трудностите и рисковете, които предстоят.
значи срива на продажбите се дължи на липсата на чипове, а не на невиждано завишените цени и безумните мерки за ограничаване на двг от пределени години... хмм странно.
До края на годината ситуацията ще стане още по-зле. Производството е тотално спряло в голяма част от заводите на най-големите марки. И аз имах глупостта да си поръчам съвсем обикновен нов автомобил в края на август. Първоначално казаха - към края на годината, после - януари, а от вчера срока за доставка стана - средата на март. И тук не е виновна зелената сделка, просто европейските производители трябва много сериозно да си премислят веригите за доставки и на кого разчитат.
Комплексни са факторите. Има по-малко и на по-къси разстояния движение на хора отпреди, много хора работят от вкъщи и колата се обезсмисля като необходимост за работа, несигурната икономическа обстановка кара хората с пари да ги вкарват в луксозни и колекционерски предмети, включително и коли, но не от онези плебейските с които се ходи на работа, а класики (модерни и старовремски).
Климатичните промени могат да наложат такъв глад и мор, че тази цена на енергията ще ни се стори трохи, в сравнение трудностите и рисковете, които предстоят.
Това в света на затоплистката демагогия ли? Щото в реалния свят никога продължителността на живота не е била толкова висока нито добивите в земеделието толкова добри, нито процента на гласуващите толкова нисък. Виж ако приложим Зелената сделка ще обърнем тия тенденции много бързо!
значи срива на продажбите се дължи на липсата на чипове, а не на невиждано завишените цени и безумните мерки за ограничаване на двг от пределени години... хмм странно.
Да, на това се дължи. Колкото и да не ви се вярва - търсенето на нови автомобили в цяла Европа е силно. Автомобилите са поръчани, капарирани и "произведени"... само дето не могат да се движат :D
А когато имаше пожари и изгоряха на хората къщите, после наводнения и свлачища, 40 градуса 1 месец се чудиш що така. Климатичните промени могат да наложат такъв глад и мор, че тази цена на енергията ще ни се стори трохи, в сравнение трудностите и рисковете, които предстоят.
Абе не знам къде колко пожара и свлачища е имало, ама тук в софийско, тази календарна година парното го спряхме края на април, началото на май и го запалихме в средата на октомври (някои съседи на село почнаха да палят печки още от края на септември!).
С други думи, през повече от 6 месеца сме на отопление, затова простете скептицизма ми, както и "фрустрацията" ми, защото заради това глобално затопляне пелетите например изчезнаха от пазара, а когато се появят са на двойни цени. С други думи, заради глобалното затопляне ще измрем от студ.
До коментар [#8] от "kkl38598034":Комплексни са факторите. Има по-малко и на по-къси разстояния движение на хора отпреди, много хора работят от вкъщи и колата се обезсмисля като необходимост за работа, несигурната икономическа обстановка кара хората с пари да ги вкарват в луксозни и колекционерски предмети, включително и коли, но не от онези плебейските с които се ходи на работа, а класики (модерни и старовремски).
Абсолютно точно... Аз имам една на опропан бутан(за да е евтино и екологично), с която да се движа из София и да си превозвам неща(живея в къща и винаги се налага). Реших, че ннямам нужда от нисък клас пласмасарник(нисък е само класа, една Корола вече е 50К лева в магазина) и затова предпочетох да си купя на старо но на много малко километри и да си я направя по мой вкус с всички екстри(така нареченият Йънгтаймер) и да си я карам за пре4дставителни цели. Също работя от къщи и в тези несигурни времена не ми се набълбуква с кола на изплащане- всичките наведнъж и забравяме за случая .
До коментар [#8] от "kkl38598034":Комплексни са факторите. Има по-малко и на по-къси разстояния движение на хора отпреди, много хора работят от вкъщи и колата се обезсмисля като необходимост за работа, несигурната икономическа обстановка кара хората с пари да ги вкарват в луксозни и колекционерски предмети, включително и коли, но не от онези плебейските с които се ходи на работа, а класики (модерни и старовремски).
Глупости говориш. Ако има по-малко движение от преди тогава и необходимостта от коли пада а с тях и цените. Икономическата обстановка от ниското търсене е дефлационна и хората няма нуджа да рискуват парите си в рекордните оценки на стоковите пазари, имотите или крипто измами. Печатането на пари е единствения фактор за високите цени и това трябва да се подчертава всеки път. Напук на мандата им да подържат ценова стабилност те продължават да печатат.
Изобщо не говори глупости, точно така е както казва.... аз съм в тази ситуация и повечето ми приятели,които работят от къщи, в ИТ бранша сме. Иначе това, което казваш с цените също е така. Защо една Корола 2003 година струваше 18К лв в магазина а сега е 58К ? Ето това искам да си обясня. Според мен причините са печатане на пари/обезценяване на парите, влаганетона мало повече екстри,които струват(но там разлиакта е пренебрежима) и предимно спекула...
Нов автобомил винаги е набутване, ако не е служебен. Най - добрият вариант е да се купи 1-2 години преди да му изтече гаранцията. Така хем е като нов, хем е поне 25-30% по - евтин.
Отделно имаме и "зелена сделка", която спира определен тип хора, които биха купили нов автомобил само веднъж в живота си. Има такива, които не искат да сменят колата си, а са готови да я поддържат и използват дългосрочно. Романтици. "Зелената сделка" е стопер за това.
Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии, всичко изсъхва и то не само в един регион, а из цяла България. Тази година махнах на детемо ми кърлеж началото ма март месец, магарешкия бодил цъфна още пролетта, глухарчетата цъфнаха за втори път и есента, на дърветата опадаха листата и изсъхнаха още август месец. Може да се стори смешно и лудо, но аз не стоя само пред компа, ходя и наблюдавам природата как се променя пред очите ми.
Пренебрежима да е разликата в цената заради екстрте, пренебпежима, ама те си се трупат - задължителни Х броя еърбези, задължително ЕСП, задължително известяване при касатрофа (телефон + ГПС), задължително това, задължително онова.
И като за капак, заради еко изискванията вече над 80% от новопроизведените са старт-стоп или хибриди. Дори и за сегменти като товарните бусове например. Пробвай например да си купиш Форд Транзит в Германия или Англия с "прост" дизелов двигател.
Поради това и аз, като един истински сърдит старец съм ги отсвирил и въобще не мисля пак да си купя нова кола. Да си ги карат те на тия цени. Сегашните ми бангии все ще ме возят в обозримото бъдеще (то пък и едно бъдеще се очертава, мани, мани).
До коментар [#21] от "krasi_kara":Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии, всичко изсъхва и то не само в един регион, а из цяла България. Тази година махнах на детемо ми кърлеж началото ма март месец, магарешкия бодил цъфна още пролетта, глухарчетата цъфнаха за втори път и есента, на дърветата опадаха листата и изсъхнаха още август месец. Може да се стори смешно и лудо, но аз не стоя само пред компа, ходя и наблюдавам природата как се променя пред очите ми.
Значи ние не сме като хората или живеем в някакъв друг свят. В съседния двор, родителите и братовчед ми още берат домати (оранжерия не виждам обаче!), а съседът до тях снощи звъня да пита дали вали сняг, че се притеснява неговите да не измръзнат. Колко изненадващо - природата се изменя постоянно и по различен начин на различните места. Шокиращо ти казвам!
Истината е, че новите коли са пълни кенефи. 100 хил км и евро 6 моторите са мармалад. Отделно рекламират електричките, но хората не искат да ги купуват щото не им се виси с часове на кабела.
Така е, зелено е, дотолкова по-зелено, че се превръща в отровно зелено за определени отрасли на икономиката, които иначе са декларирано крайно зелени....
До коментар [#24] от "kkl38598034":Изобщо не говори глупости, точно така е както казва.... аз съм в тази ситуация и повечето ми приятели,които работят от къщи, в ИТ бранша сме.Иначе това, което казваш с цените също е така. Защо една Корола 2003 година струваше 18К лв в магазина а сега е 58К ? Ето това искам да си обясня. Според мен причините са печатане на пари/обезценяване на парите, влаганетона мало повече екстри,които струват(но там разлиакта е пренебрежима) и предимно спекула...
В каква ситуация сте само пропусна да отбележиш. Абсолютен факт е че без печатане на пари в момента цените на всичко щяха да са отрицателни, както стана с петрола за кратко. Влагането на пари в измамите на уол стрийт или пък новото 20 - НФТ-та е предизвикано от страх от обезценяване, но обезценяването не е от ковида а от печатаненто на пари. Пак казвам без печатане на пари цените закономерно щяха да са отрицателни без съмнение.
С други думи, през повече от 6 месеца сме на отопление, затова простете скептицизма ми, както и "фрустрацията" ми, защото заради това глобално затопляне пелетите например изчезнаха от пазара, а когато се появят са на двойни цени. С други думи, заради глобалното затопляне ще измрем от студ.
Абсолютно си прав.... Даже вече се въоражавам за Термо=Помпа и обмислям, не е ли по рентабилно да бия и сонда за вода, за да ми е по-малка консумацията на ток, че и там не се знае-знае ли се в бъдеще кви цени ще ни напраскат зелените затолисти... Иначе, поради цената на пелетите тази година, може да се наложи да върна в употреба въглищата и дървата...
До коментар [#21] от "krasi_kara":Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии,
Стават в Оранжерии, защото съсипаха истинските сортове от едно време и в момента ни продават домати с вкус на Праскова и голям рандеман... Айде стига с тези затоплистки глупости...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Прав си, за печатането на вестници, спор няма. В ситуация, че от 2 години няма нужда да излизам от къщи, освен до магазина... А преди колата ми трябваше всеки ден...
И на мен ми е интересно, как реват на тема екология, но не се произвеждат по-малки и с по-голям ресурс коли. Набляга се на по-големи и с по-малък ресурс.
Ааа панелките са си запазена марка у софийско, още малко да паднат мъглите и като се настани смог гъбата у софойско поле съвсем ще се затоплите. Бухайте въглища и дърва в кюмбето и да работи ауспуха в гаража за по-добра консистенция.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"И аз имах глупостта да си поръчам съвсем обикновен нов автомобил в края на август."
Аз поръчах нов автомобил през втората половина на август 2020. Обещаваха да го доставят до края на годината, но се забавиха мъничко и го получих през втората половина на януари 2021. При това е автомобил произведен в Япония. Доволен съм!
До коментар [#30] от "krasi_kara":Вие у софийско сте друга бира, вас глобалното няма да ви хване, ще мръзнете. И как хем имате парно, хем в къща живеете и берете домати...
До коментар [#21] от "krasi_kara":Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии, всичко изсъхва и то не само в един регион, а из цяла България. Тази година махнах на детемо ми кърлеж началото ма март месец, магарешкия бодил цъфна още пролетта, глухарчетата цъфнаха за втори път и есента, на дърветата опадаха листата и изсъхнаха още август месец. Може да се стори смешно и лудо, но аз не стоя само пред компа, ходя и наблюдавам природата как се променя пред очите ми.
Най-ми е мъчно, че от години градинският домат, който го водят изроден в ЕС не може да стане. Голям, вкусен, сочен и когато го разрежеш сълзи и изпълва с аромат пространството.
А сега само ръгбитата стават и то покрити. Но не са толкова вкусни, а и външната им обвивка не става за ядене.
Нов автобомил винаги е набутване, ако не е служебен. Най - добрият вариант е да се купи 1-2 години преди да му изтече гаранцията. Така хем е като нов, хем е поне 25-30% по - евтин.
По-хубаво от нов автомобил, пък макар и малко по-нисък клас - няма. Проблемите им започват веднага след изтичането на гаранцията. Така че не съм сигурен кой се набутва като купува автомобил преди изтичането на гаранцията.
Личните автомобили са пълен гроб - и за личните финанси на собственика, и за околната среда. Нормалните държави развиват градски транспорт и инфраструктура за велосипеди.
Би било яко някой ден да може да се придвижваш надеждно без да трябва да наливаш хиляди за автомобил.
За мен голям недостатък при новите автомобили е поддръжката след това. Първо, че са доста по-калпави. Второ, че автомобилните производители са си отворили очите, че бизнесът за авточасти (aftermarket) се оценява на доста пари и го замислиха така - в момента каквото и да искаш да смениш, трябва да му се обучава модула, което може да стане само в оторизирания от тях сервиз. Идеята им е да изпаднат всичките производители на aftermarket авточасти, плюс "гаражните" сервизи. А всеки знае, че да поддържаш автомобил в официалните сервизи си е тегаво. За здравей, здрасти (-200 лв), пишат го като "диагностика на автомобила".
Е да в Китай си е комунизъм, чиповете от глупост са оставени там ,е и от алчност но в това му е силата капитализма ,по гъфкаво се справя ,ще видим скоро нови ...
"Нормалните държави развиват градски транспорт и инфраструктура за велосипеди."
Точно така! Моето семейство в София въобще не караме автомобил, караме само извънградско! Когато преговарях за нов автомобил (август миналата година) ме убеждаваха да купя хибрид. Имали го на склад и не се налагало да чакам за доставка. Попитах ги за един, единствен аргумент да купя хибрид (10 000 лева по-скъп) след като градско не караме. Не ми дадоха аргумент и си поръчах чист бензин.
Доста пресилено. Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид. И ако си мислиш, че производител от ранга на Фолксваген може лесно и бързо да си смени доставчика на чипове, в грешка си. Такива промени отнемат година.
При сегашните технологии хич не е проблем да се произведе автомобил практически вечен. Но, тоя пусти "непрекъсан растеж" в съвременната икономика бърка работата.
По-зелено е, ама не е добре за печалбите и заетостта. Тия милиони хорица, които произвеждат, продават и обслужват автомобили, какво ще ядат ако колите се карат вечно и не се чупят и подменят с нови? Освен това народа иска шаренко и модерно, не ще старите. Ако щеш вярвай, ама в Китай не щели да купуват вече коли, в които не можело да се пее караоке. Китайците били пуснали такива, а старомодните германци - не, та почнало да спада търсенето на БМВ-та: https://www.bloombergquint.com/business/bmw-missing-out-on-china-s-karaoke-fans-exposes-digital-car-gap
В Европа не са толкоз луди по караокето, ама всички коли вече ги правят вътре с Фейсбук, Гугъл, 2-3 дисплея, шарени лампички и други подобни щуротии. Тези неща производилите ги тестват с фокус групи и маркетинг проучвания преди да ги пуснат, та явно не са дошли като прищявка на някого си, а защото купувачите наистина това желаят.
При сегашните технологии хич не е проблем да се произведе автомобил практически вечен. Но, тоя пусти "непрекъсан растеж" в съвременната икономика бърка работата.
Прав е човекът. При днешните технологии, вкл материали, изобщо не е проблем да се произвеждат практически вечни за човека /много по-'трайни' от него, един вид/, автомобили и каква ли не техника. Но докато дивата алчност царува над този свят .... трудна работа, подобно начинание.
Правих тест драйв на Шкода Ениак. Има няколко бройки на склад. Почват от 93к лева с остъпките. За всичко останало срокът на доствка е 180 работни дни - това са около 9 месеца.
Как да има продажби? А ми казаха че са имали по 1400 автомобила на склад. Сега с мострите имат под 100
'progressives' is the politically correct word for communists
Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид ++++ 😂😂😂😂 За да намалят цените производителите в изминалите 30-40 години намалиха до минимум складовите наличности от части. Световната мрежа за доставки се счупи заради пандемията и не е лесно да тръгне отново.
Бързо си го получил, като се има предвид ситуацията с контейнерните превози по морски път. Кораби чакат с месеци да бъдат разтоварени в големите американски пристанища. Няма работници, няма шофьори на камиони. Аз поръчах нова гаражна врата през март, дойде от Тексас през август - нямало шофьори. Сега и докерите се пазарят за по-високи заплати и заплащане след преминаването на пристанището на ЛА в 24-часов режим на работа. А в Китай недостигът на ток за предприятията също усложнява нещата, както и вирусният страх в Япония.
Когато цялата логистична верига е изпилена до " складови наличности за един ден" и всичко пътува по някооло хиляди километра мисля, че няма нищочудно в проблемите който имат.
Перфектната буря за старите 100 годишни мастодонти които дълго чакаха промяната и преструктурирането. Единствена Тесла увеличава продажбите си с 45%. тази година, всичко друго намалява производството и продажбите
Шефа на Фолксваген, Херберт Диез вчера поиска от профсъюзите уволнението на 30 000 работника и преструктуриране!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
До коментар [#51] от "мики маус":Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид++++😂😂😂😂За да намалят цените производителите в изминалите 30-40 години намалиха до минимум складовите наличности от части.Световната мрежа за доставки се счупи заради пандемията и не е лесно да тръгне отново.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4514 НеутралноСъвсем нормално при толкова агресивно налагане на "зелената" сделка.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Хората не са идиоти и лапнишарани.
krasi_kara
Рейтинг: 478 НеутралноЯ, то също като при социализЪма, бе - искаш да си купиш, ама няма!
jazzdevil
Рейтинг: 1930 НеутралноАми онези в Брюксел дето я налагат "Зелената" сделка все някой ги е избрал и ги търпи...
zxp53317185
Рейтинг: 2583 НеутралноМ да, приликите стават все по - очевидни и ежедневни.
Da.Dobre
Рейтинг: 8 НеутралноНе е ли по-зелено да се удължава ресурса на един автомобил, отколкото да се насърчава потреблението на нови автомобили.
zxp53317185
Рейтинг: 2583 НеутралноДо коментар [#5] от "Da.Dobre":
Зеленото е доста разтегливо понятие, особено като е наложено от т. нар. "Зелени"
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4514 НеутралноДо коментар [#3] от "jazzdevil":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!факт. Макар някои да бяха посочени и назначени като успешно доказаха колко са боси в управлението.
kkl38598034
Рейтинг: 413 НеутралноАйде пак, недостиг на чипове бил виновен за високите цени. Естествено високите цени нямат нищо общо безспирното печатането на пари. Даже на произовиделите им е по изгодно да лапат безплатни пари вместо да произвеждат нещо.
galin83
Рейтинг: 229 НеутралноА когато имаше пожари и изгоряха на хората къщите, после наводнения и свлачища, 40 градуса 1 месец се чудиш що така. Климатичните промени могат да наложат такъв глад и мор, че тази цена на енергията ще ни се стори трохи, в сравнение трудностите и рисковете, които предстоят.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4514 НеутралноДо коментар [#5] от "Da.Dobre":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Най-зеленото е да се преработят старите в електрокари.
И това ще се развие като бизнес в страни като Бг.
Много по-умно и ЗЕЛЕНО!!!
sw51
Рейтинг: 284 Любопитнозначи срива на продажбите се дължи на липсата на чипове, а не на невиждано завишените цени и безумните мерки за ограничаване на двг от пределени години... хмм странно.
zxp53317185
Рейтинг: 2583 НеутралноДо коментар [#9] от "galin83":
Викаш ако плащаме петорен ток и минем на частичен режим пожарите и наводненията ще спрат?
yp123
Рейтинг: 142 ЛюбопитноДо края на годината ситуацията ще стане още по-зле. Производството е тотално спряло в голяма част от заводите на най-големите марки. И аз имах глупостта да си поръчам съвсем обикновен нов автомобил в края на август. Първоначално казаха - към края на годината, после - януари, а от вчера срока за доставка стана - средата на март. И тук не е виновна зелената сделка, просто европейските производители трябва много сериозно да си премислят веригите за доставки и на кого разчитат.
nv
Рейтинг: 1576 ВеселоЕ, аз вчера помогнах с малко да се подобри статистиката :)
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessaroxirobot
Рейтинг: 725 НеутралноДо коментар [#8] от "kkl38598034":
Комплексни са факторите. Има по-малко и на по-къси разстояния движение на хора отпреди, много хора работят от вкъщи и колата се обезсмисля като необходимост за работа, несигурната икономическа обстановка кара хората с пари да ги вкарват в луксозни и колекционерски предмети, включително и коли, но не от онези плебейските с които се ходи на работа, а класики (модерни и старовремски).
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2144 ВеселоДо коментар [#14] от "nv":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Честито !!
jazzdevil
Рейтинг: 1930 НеутралноТова в света на затоплистката демагогия ли? Щото в реалния свят никога продължителността на живота не е била толкова висока нито добивите в земеделието толкова добри, нито процента на гласуващите толкова нисък. Виж ако приложим Зелената сделка ще обърнем тия тенденции много бързо!
yp123
Рейтинг: 142 НеутралноДа, на това се дължи. Колкото и да не ви се вярва - търсенето на нови автомобили в цяла Европа е силно. Автомобилите са поръчани, капарирани и "произведени"... само дето не могат да се движат :D
emil
Рейтинг: 3313 НеутралноМного е просто. Хората все повече работят от къщи.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!ivanpopov
Рейтинг: 320 НеутралноТова е много неприятно. Ако тенденцията продължи, в България ни чакат тежки времена след десетина години.
krasi_kara
Рейтинг: 478 НеутралноАбе не знам къде колко пожара и свлачища е имало, ама тук в софийско, тази календарна година парното го спряхме края на април, началото на май и го запалихме в средата на октомври (някои съседи на село почнаха да палят печки още от края на септември!).
С други думи, през повече от 6 месеца сме на отопление, затова простете скептицизма ми, както и "фрустрацията" ми, защото заради това глобално затопляне пелетите например изчезнаха от пазара, а когато се появят са на двойни цени. С други думи, заради глобалното затопляне ще измрем от студ.
rxa291081993
Рейтинг: 8 НеутралноАбсолютно точно...
Аз имам една на опропан бутан(за да е евтино и екологично), с която да се движа из София и да си превозвам неща(живея в къща и винаги се налага). Реших, че ннямам нужда от нисък клас пласмасарник(нисък е само класа, една Корола вече е 50К лева в магазина) и затова предпочетох да си купя на старо но на много малко километри и да си я направя по мой вкус с всички екстри(така нареченият Йънгтаймер) и да си я карам за пре4дставителни цели. Също работя от къщи и в тези несигурни времена не ми се набълбуква с кола на изплащане- всичките наведнъж и забравяме за случая .
realguru
Рейтинг: 2037 НеутралноЗа сметка на това па биткоина расте :)
Скоро ще се наложи да карате и ядете крипто валути - ама те за съжаление не стават за това. :)
kkl38598034
Рейтинг: 413 НеутралноГлупости говориш. Ако има по-малко движение от преди тогава и необходимостта от коли пада а с тях и цените. Икономическата обстановка от ниското търсене е дефлационна и хората няма нуджа да рискуват парите си в рекордните оценки на стоковите пазари, имотите или крипто измами. Печатането на пари е единствения фактор за високите цени и това трябва да се подчертава всеки път. Напук на мандата им да подържат ценова стабилност те продължават да печатат.
rxa291081993
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "kkl38598034":
Изобщо не говори глупости, точно така е както казва.... аз съм в тази ситуация и повечето ми приятели,които работят от къщи, в ИТ бранша сме.
Иначе това, което казваш с цените също е така. Защо една Корола 2003 година струваше 18К лв в магазина а сега е 58К ? Ето това искам да си обясня. Според мен причините са печатане на пари/обезценяване на парите, влаганетона мало повече екстри,които струват(но там разлиакта е пренебрежима) и предимно спекула...
4okuto
Рейтинг: 1189 НеутралноНов автобомил винаги е набутване, ако не е служебен. Най - добрият вариант е да се купи 1-2 години преди да му изтече гаранцията. Така хем е като нов, хем е поне 25-30% по - евтин.
4okuto
Рейтинг: 1189 НеутралноОтделно имаме и "зелена сделка", която спира определен тип хора, които биха купили нов автомобил само веднъж в живота си. Има такива, които не искат да сменят колата си, а са готови да я поддържат и използват дългосрочно. Романтици. "Зелената сделка" е стопер за това.
galin83
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#21] от "krasi_kara":
Ами все от нещо ще измрем, въпросът е децата ни как ще живеят и въобще ще оцелеят ли. Не знам на кой колко му е студено, но от няколко години реколтата не е както преди. Домати на хората стават само в оранжерии, всичко изсъхва и то не само в един регион, а из цяла България. Тази година махнах на детемо ми кърлеж началото ма март месец, магарешкия бодил цъфна още пролетта, глухарчетата цъфнаха за втори път и есента, на дърветата опадаха листата и изсъхнаха още август месец. Може да се стори смешно и лудо, но аз не стоя само пред компа, ходя и наблюдавам природата как се променя пред очите ми.
krasi_kara
Рейтинг: 478 НеутралноПренебрежима да е разликата в цената заради екстрте, пренебпежима, ама те си се трупат - задължителни Х броя еърбези, задължително ЕСП, задължително известяване при касатрофа (телефон + ГПС), задължително това, задължително онова.
И като за капак, заради еко изискванията вече над 80% от новопроизведените са старт-стоп или хибриди. Дори и за сегменти като товарните бусове например. Пробвай например да си купиш Форд Транзит в Германия или Англия с "прост" дизелов двигател.
Поради това и аз, като един истински сърдит старец съм ги отсвирил и въобще не мисля пак да си купя нова кола. Да си ги карат те на тия цени. Сегашните ми бангии все ще ме возят в обозримото бъдеще (то пък и едно бъдеще се очертава, мани, мани).
krasi_kara
Рейтинг: 478 НеутралноЗначи ние не сме като хората или живеем в някакъв друг свят. В съседния двор, родителите и братовчед ми още берат домати (оранжерия не виждам обаче!), а съседът до тях снощи звъня да пита дали вали сняг, че се притеснява неговите да не измръзнат. Колко изненадващо - природата се изменя постоянно и по различен начин на различните места. Шокиращо ти казвам!
moreee
Рейтинг: 457 НеутралноИстината е, че новите коли са пълни кенефи. 100 хил км и евро 6 моторите са мармалад. Отделно рекламират електричките, но хората не искат да ги купуват щото не им се виси с часове на кабела.
Манчо
Рейтинг: 2514 ВеселоТака е, зелено е, дотолкова по-зелено, че се превръща в отровно зелено за определени отрасли на икономиката, които иначе са декларирано крайно зелени....
Мараба, С-ДС доносници!
kkl38598034
Рейтинг: 413 НеутралноВ каква ситуация сте само пропусна да отбележиш. Абсолютен факт е че без печатане на пари в момента цените на всичко щяха да са отрицателни, както стана с петрола за кратко. Влагането на пари в измамите на уол стрийт или пък новото 20 - НФТ-та е предизвикано от страх от обезценяване, но обезценяването не е от ковида а от печатаненто на пари. Пак казвам без печатане на пари цените закономерно щяха да са отрицателни без съмнение.
galin83
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#30] от "krasi_kara":
Вие у софийско сте друга бира, вас глобалното няма да ви хване, ще мръзнете. И как хем имате парно, хем в къща живеете и берете домати...
rxa291081993
Рейтинг: 8 НеутралноАбсолютно си прав....
Даже вече се въоражавам за Термо=Помпа и обмислям, не е ли по рентабилно да бия и сонда за вода, за да ми е по-малка консумацията на ток, че и там не се знае-знае ли се в бъдеще кви цени ще ни напраскат зелените затолисти...
Иначе, поради цената на пелетите тази година, може да се наложи да върна в употреба въглищата и дървата...
rxa291081993
Рейтинг: 8 НеутралноСтават в Оранжерии, защото съсипаха истинските сортове от едно време и в момента ни продават домати с вкус на Праскова и голям рандеман...
Айде стига с тези затоплистки глупости...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
rxa291081993
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#33:"kkl38598034"][/quote]
Прав си, за печатането на вестници, спор няма.
В ситуация, че от 2 години няма нужда да излизам от къщи, освен до магазина...
А преди колата ми трябваше всеки ден...
Petleshev
Рейтинг: 2775 НеутралноДо коментар [#5] от "Da.Dobre":
Бивш tww09306483.И на мен ми е интересно, как реват на тема екология, но не се произвеждат по-малки и с по-голям ресурс коли. Набляга се на по-големи и с по-малък ресурс.
galin83
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#37:"rxa291081993"][/quote]
Ааа панелките са си запазена марка у софийско, още малко да паднат мъглите и като се настани смог гъбата у софойско поле съвсем ще се затоплите. Бухайте въглища и дърва в кюмбето и да работи ауспуха в гаража за по-добра консистенция.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vassilun
Рейтинг: 4985 НеутралноДо коментар [#13] от "yp123":
"И аз имах глупостта да си поръчам съвсем обикновен нов автомобил в края на август."
Аз поръчах нов автомобил през втората половина на август 2020. Обещаваха да го доставят до края на годината, но се забавиха мъничко и го получих през втората половина на януари 2021. При това е автомобил произведен в Япония. Доволен съм!
krasi_kara
Рейтинг: 478 НеутралноЪъъ, селска къща с локално парно и наследствен апартамент в града с централно парно? Следващия въпрос, моля!
nebido
Рейтинг: 386 НеутралноЗа доматите потвърждавам.
Най-ми е мъчно, че от години градинският домат, който го водят изроден в ЕС не може да стане.
Голям, вкусен, сочен и когато го разрежеш сълзи и изпълва с аромат пространството.
А сега само ръгбитата стават и то покрити.
Но не са толкова вкусни, а и външната им обвивка не става за ядене.
TM
Рейтинг: 595 НеутралноПо-хубаво от нов автомобил, пък макар и малко по-нисък клас - няма. Проблемите им започват веднага след изтичането на гаранцията. Така че не съм сигурен кой се набутва като купува автомобил преди изтичането на гаранцията.
Test testov
Рейтинг: 8 НеутралноЛичните автомобили са пълен гроб - и за личните финанси на собственика, и за околната среда. Нормалните държави развиват градски транспорт и инфраструктура за велосипеди.
Би било яко някой ден да може да се придвижваш надеждно без да трябва да наливаш хиляди за автомобил.
TM
Рейтинг: 595 НеутралноЗа мен голям недостатък при новите автомобили е поддръжката след това. Първо, че са доста по-калпави. Второ, че автомобилните производители са си отворили очите, че бизнесът за авточасти (aftermarket) се оценява на доста пари и го замислиха така - в момента каквото и да искаш да смениш, трябва да му се обучава модула, което може да стане само в оторизирания от тях сервиз. Идеята им е да изпаднат всичките производители на aftermarket авточасти, плюс "гаражните" сервизи. А всеки знае, че да поддържаш автомобил в официалните сервизи си е тегаво. За здравей, здрасти (-200 лв), пишат го като "диагностика на автомобила".
мики маус
Рейтинг: 2137 НеутралноНяма как да има ръст в продажбите при положение, че се налага да чакаш от 6 до 10 месеца след поръчката да ти дойде колата.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1366 НеутралноЕ да в Китай си е комунизъм, чиповете от глупост са оставени там ,е и от алчност но в това му е силата капитализма ,по гъфкаво се справя ,ще видим скоро нови ...
vassilun
Рейтинг: 4985 НеутралноДо коментар [#46] от "Test testov":
"Нормалните държави развиват градски транспорт и инфраструктура за велосипеди."
Точно така! Моето семейство в София въобще не караме автомобил, караме само извънградско! Когато преговарях за нов автомобил (август миналата година) ме убеждаваха да купя хибрид. Имали го на склад и не се налагало да чакам за доставка. Попитах ги за един, единствен аргумент да купя хибрид (10 000 лева по-скъп) след като градско не караме. Не ми дадоха аргумент и си поръчах чист бензин.
мики маус
Рейтинг: 2137 НеутралноДоста пресилено.
Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид. И ако си мислиш, че производител от ранга на Фолксваген може лесно и бързо да си смени доставчика на чипове, в грешка си. Такива промени отнемат година.
jmf29537805
Рейтинг: 421 НеутралноПри сегашните технологии хич не е проблем да се произведе автомобил практически вечен.
Но, тоя пусти "непрекъсан растеж" в съвременната икономика бърка работата.
Камен
Рейтинг: 918 НеутралноПо-зелено е, ама не е добре за печалбите и заетостта. Тия милиони хорица, които произвеждат, продават и обслужват автомобили, какво ще ядат ако колите се карат вечно и не се чупят и подменят с нови?
Освен това народа иска шаренко и модерно, не ще старите. Ако щеш вярвай, ама в Китай не щели да купуват вече коли, в които не можело да се пее караоке. Китайците били пуснали такива, а старомодните германци - не, та почнало да спада търсенето на БМВ-та:
https://www.bloombergquint.com/business/bmw-missing-out-on-china-s-karaoke-fans-exposes-digital-car-gap
В Европа не са толкоз луди по караокето, ама всички коли вече ги правят вътре с Фейсбук, Гугъл, 2-3 дисплея, шарени лампички и други подобни щуротии. Тези неща производилите ги тестват с фокус групи и маркетинг проучвания преди да ги пуснат, та явно не са дошли като прищявка на някого си, а защото купувачите наистина това желаят.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1015 ВеселоИ да почерпиш!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1015 ВеселоХе-хе, верно ли?
И колко ще струва тоя "вечен" автомобил?
igo
Рейтинг: 8 Неутралноикономиката се скапва в световен план, тук бръщолевят за срив на продажби на нови тенекии .......... ?!?!?!
igo
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#55:"Toshko Afrikanski"][/quote]
Прав е човекът. При днешните технологии, вкл материали, изобщо не е проблем да се произвеждат практически вечни за човека /много по-'трайни' от него, един вид/, автомобили и каква ли не техника. Но докато дивата алчност царува над този свят .... трудна работа, подобно начинание.
NotWokeEnough
Рейтинг: 284 НеутралноПравих тест драйв на Шкода Ениак. Има няколко бройки на склад. Почват от 93к лева с остъпките. За всичко останало срокът на доствка е 180 работни дни - това са около 9 месеца.
'progressives' is the politically correct word for communistsКак да има продажби? А ми казаха че са имали по 1400 автомобила на склад. Сега с мострите имат под 100
Таралеж
Рейтинг: 2907 НеутралноДо коментар [#51] от "мики маус":
Но не са само чиповете. Има цели сектори и други производства, които с затворени в югоизточна Азия заради ковид
++++
😂😂😂😂
За да намалят цените производителите в изминалите 30-40 години намалиха до минимум складовите наличности от части.
Световната мрежа за доставки се счупи заради пандемията и не е лесно да тръгне отново.
daskal1
Рейтинг: 3937 НеутралноДо коментар [#42] от "vassilun":
Бързо си го получил, като се има предвид ситуацията с контейнерните превози по морски път. Кораби чакат с месеци да бъдат разтоварени в големите американски пристанища. Няма работници, няма шофьори на камиони. Аз поръчах нова гаражна врата през март, дойде от Тексас през август - нямало шофьори.
Сега и докерите се пазарят за по-високи заплати и заплащане след преминаването на пристанището на ЛА в 24-часов режим на работа.
А в Китай недостигът на ток за предприятията също усложнява нещата, както и вирусният страх в Япония.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1715 НеутралноДо коментар [#13] от "yp123":
Когато цялата логистична верига е изпилена до " складови наличности за един ден" и всичко пътува по някооло хиляди километра мисля, че няма нищочудно в проблемите който имат.
Realist
Рейтинг: 4611 НеутралноПерфектната буря за старите 100 годишни мастодонти които дълго чакаха промяната и преструктурирането. Единствена Тесла увеличава продажбите си с 45%. тази година, всичко друго намалява производството и продажбите
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Шефа на Фолксваген, Херберт Диез вчера поиска от профсъюзите уволнението на 30 000 работника и преструктуриране!
sim4o
Рейтинг: 2422 НеутралноА защо в путинова Русия, чиповете започнаха да изчезват по времето на разработка на "ваксините"?