"За периода юли-септември са купени 96 електромобила, което е 1.4% от всички 6672 сделки". "...за периода юли-септември най-сериозно се повишава интересът към електромобилите - над 177%, но формиран от едва 219 сделки."
?!?
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Искате да кажете, че в ЕС ще започнат да търсят коли с ДВГ, а в България- електромобили? За първото се съмнявам :-)
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
преди няколко месеца искрено се израдвах на една силно модифицирана кака, която стоеше на паркинга на Кауфланд и чакаше скъпата си ел. кола да се зареди. След 30-40 минути като излязох от магазина още беше там. :-) Авантата е голяма работа. :-)
Беше преди 10-15 години. Хибрида е прекалено сложна кола- има и ДВГ и всички компоненти на електромобил. Това оскъпява самата кола и поддръжката и. С развитието на инфраструктурата за зареждане на електромобилите, сложността на хибридите става излишна.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Не е ли по коректно да са каже: “90% от новите коли са ДВГ 10% са електрически” Иначе някой може да си помисли че 10% от всички коли по улиците са електрически.
Е, нали това е призивът на Урсула фон дер Лайен - всеки сам да си произвежда тока. Търся електрически скатове за пренасянето на два тона на 450 км разстояние. Обещавам да ги храня до насита с евро ценности.
България няма никакъв шанс да се доближи до европейските държави. Реално погледнато сметката за електромобилите не излиза, доста скъпи са, отделно са другите неудобства. Повечето от европейските държави дават сериозни субсидии, та да почне да излиза сметката. Примерно новата Дачия спринг в Румъния ще е под 10'000 евро със субсидията. А у нас ще е над 18'000 евро, напълно безполезно е да си я взимаш на такава цена.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
За да се промени тенденцията в България трябва да има субсидия за ел. автомобили както е навсякъде. За 70 -80 хил лева има вече авомобили с пробег до 500 км, но без субсидия тази цена не може да се конкурира с нормален автомобил. Събсидия от 15-20 хил лева променя нещата. Докато е така ще си дишаме дизела по кръстовищата. Един час каране в София е достатъчен да те заболи глава от газовете, ако не си затвориш клапата на вентилацията.
Тесла има 1,6 милиарда печалба за третото тримесечие.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Затоплистиъе отказват да приемат, че производството на една Що годе класическа кола произвеждана по утвърдена от години технология генерира сумарно по-малко емисии и струва по-малко от зорлем произведен електромобил. Башка логистичните разходи и емисии свързани с честата смяна на колите с по-нови и “екологични”.
Не на последно място купувачите също не са балами да плащат за електро автомобил 30-50% повече в сравнение на кола с ДВГ.
Прав сте, затова си кътам и поддържам ладичката от 1981-ва година, че нея с клеща и отверка я поправям навсякъде, дуракоустойчива е, а не като съвременните лигави всякакви автомобили...
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Това за развитието на инфраструктурата ще го слушаме поне още 10-15 години. То и за понижаване на цените на батериите слушахме 10 години докато вече се разбра, че поевтиняване няма да има. Накратко, електрическите коли няма да направят придвижването по-евтино. Ще стане точно обратното.
"Повечето от европейските държави дават сериозни субсидии, та да почне да излиза сметката"
Субсидията - модерната "невидима ръка на пазара" за уравновесяване на търсенето с предлагането! Следващата стъпка е солидарността до постигането на лелееното " на всекиму според потребностите, от всекиму според възможностите" (които ще са чипирани и бустеризирани за да няма кръшкачи).
Хибридът е с двигател с вътрешно горене и с много малък по капацитет акумулатор! Едва ли минаваш повече от 50 км с еленергия!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
До коментар [#8] от "stargate":"Дизелов генератор в багажника. хахах :-)"Е, нали това е призивът на Урсула фон дер Лайен - всеки сам да си произвежда тока.Търся електрически скатове за пренасянето на два тона на 450 км разстояние. Обещавам да ги храня до насита с евро ценности.
Може и електрически змиорки. Доста голям волтаж давали чувам. Ще ти трябва и траф за понижаване на напрежението до 12 волта, но пък в батерията ще дойдат добри амперчасове зареждане. хахах :-)
"Събсидия от 15-20 хил лева променя нещата. " Засега субсидия има само за албанските "инвеститори", къмто 134 милиона. Гарантирано от Кирето.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
До коментар [#14] от "rumen_s":"Повечето от европейските държави дават сериозни субсидии, та да почне да излиза сметката"Субсидията - модерната "невидима ръка на пазара" за уравновесяване на търсенето с предлагането! Следващата стъпка е солидарността до постигането на лелееното " на всекиму според потребностите, от всекиму според възможностите" (които ще са чипирани и бустеризирани за да няма кръшкачи).
Голяма глупост. Субсидията в случая е доста смислена, даваш пари за да по-нови и чисти коли, а си икономисваш разходите за лечение на заболелите от мръсния въздух туземци. Временно, докато електромобилите станат по-масови и евтини. Тук разбира се сме най-хитри от всички, такива работи не ни трябват. Местните туземци си пазят здравето и с кеф си дишат мръсния въздух, както и децата им. С ваксините е същото, пак сме най-хитрите, баш нас не могат да ни чипират...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Така е - по-сложна е. Но ако ще ползваш автомобила за градски и извънградски пътувания, това е най-добрият вариант, който комбинира нисък разход с ниски емисии. А в същото време не си зависим от зарядни станции и не губиш толкова време. Един плъг-ин хибрид е чудесен вариант.
Слава Богу нямате никаква идея кой ми е "любимец"! За сметка на това аз съм наясно, че вашите любимци са -луканов/лека му пръст/ -беров/Бог да го прости/ -виденов; -станишев -орешарски; Помните ли какво "благоденствие" беше при тях?! Реки от мед и масло... Рог на изобилието...
Логиката е да се поддържа растежа ;) Виж брюкселските зелки колко милиарди ще налеят сега в зелени простотии, в момента са хит. В германия може и да имат ефект, но тук милиардите ще потънат в правилните джобове като вода в пясъка. Примерите са от преди 7-8 години, когато хитови бяха проектите за “интегриран и умен транспорт”. София, Пловдив и Варна похарчиха стотици милиони, проектите са отчетени като успешни, а пътуващите все още дупчат билет на перфоратора.
Следващото лапане ще е с лекото метро, стига Баце да се върне на власт.
Коментирано е много пъти. Електрическите превозни средства са добри за къси и средни разстояния. Тоест за автобуси в града по определени маршрути може и да излезе сметката. Само има още един малък проблем. Трудно се намират шофьори за такива автобуси. Трябва да им дават поне двойна заплата. ;)
Няма природен закон, който казва че ток може да се произвежда само от кюмюр! :-)
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
До коментар [#15] от "Не бих дал субсидия на никой който не показва каква му е себестойността на всеки елемент от автомобилът. Когато производителят покаже тази информация следващото е да го питаш за намаляване напечалбата му. Чак след това идва и опцията за подпомагане.
Аз предлагам, ползващите градския транспорт да съберем пари и да субсидираме закупуването на хеликоптери от по-богатите. Така и градския транспорт ще е по-бърз, пък и богатите действително ще могат да покажат че са богати!
За да се промени тенденцията в България трябва да има субсидия за ел. автомобили както е навсякъде. За 70 -80 хил лева има вече авомобили с пробег до 500 км, но без субсидия тази цена не може да се конкурира с нормален автомобил. Събсидия от 15-20 хил лева променя нещата.
Е отде да дойде тази субсидия - нали от данъкоплатците, тоест пак от нас. Аз да субсидирам тебе с 15 хиляди, а ти - мене с 20? Какъв смисъл има цялото това упражнение? Сметката е както си я написал - един електромобил си е 80 хил. лв. преди субсидиите. Дали ги има или ги няма, гражданите ще трябва да дадат тези пари като сбор от цена плюс субсидия чрез данъците си. Даже за 80 хил. има само Фиат 500 и Ситроен С3, а семейните като ФВ ИД4 са над 100, ама да кажем че ще е 80, т.е. 40 хил. евро В България има 3 милиона леки автомобила, за да се подменят ще са нужни 120 милиарда евро. Не извадим ли тези пари, няма да имаме електрифициран автопарк. Ами микробусите, автобусите, камионите, тракторите? Още поне 120 милиарда. Така че ние едва ли ще го доживеем - може би децата ни, или по-вероятно внуците ни. Между другото, в Европа и в Америка сметките са още по-стряскащи, и там още десетилетия няма да могат да подменят автопарка си. А, забравих да кажа - това е само за колите, без инвестицията за електростанции, нови електроцентрали за да има ток, и т.н. Там колко ще са парите никой не се наема да изчисли.
Преди няколко месеца гледах репортаж за една фирма за доставки, които бяха "преминали" на ел. коли. Шефът даваше интервюто и сподели, че на практика им трябвали 2 пъти повече автомобили от тези с ДВГ и дори те не стигали, защото през повечето време автомобила стои на зарядното. Та тези автобуси ще преминават поне 2, ако не и 3 пъти по-малко разстояние през деня спрямо тези с ДВГ. Просто защото трябва да стоят да се зареждат.
"... Субсидията в случая е доста смислена, даваш пари за да по-нови и чисти коли, а си икономисваш разходите за лечение на заболелите от мръсния въздух...".
Нищо не се икономисва. Това са празни приказки. Няма доказана връзка, още по-малко доказани икономии.
Теоретично може да ги зареждат през нощта за пет часа и през денят да навъртват към двеста километра. Не мога да преценя дали пробег от двеста километра е достатъчен за автобус в Бургас.
Теоретично може да ги зареждат през нощта за пет часа и през денят да навъртват към двеста километра. Не мога да преценя дали пробег от двеста километра е достатъчен за автобус в Бургас.
До коментар [#24] от "Ριζοσπάστης":Логиката е да се поддържа растежа ;)Виж брюкселските зелки колко милиарди ще налеят сега в зелени простотии, в момента са хит. В германия може и да имат ефект, но тук милиардите ще потънат в правилните джобове като вода в пясъка. Примерите са от преди 7-8 години, когато хитови бяха проектите за “интегриран и умен транспорт”. София, Пловдив и Варна похарчиха стотици милиони, проектите са отчетени като успешни, а пътуващите все още дупчат билет на перфоратора. Следващото лапане ще е с лекото метро, стига Баце да се върне на власт.
Какъв ефект ще има в Германия, като там соларките са на практика безполезни. :-) Може да наредят перки и ВЕЦ, но те не са особено зелени, а само възобновяеми. Също и не са евтина енергия, защото искат сериозна поддръжка.
Нормално. Като са налапали въдицата от тази фирма, сега ще си хапят задниците. Купили са електрически коли без да направят правилната предварителна сметка и да намалят наполовина данните за пробега. Едно е да се возят един или двама души в кола, друго е да разнасяш няколко тона товар в бус. А ако времето е студено или много топло, става още по-сложно. На практика не е толкова евтино и лесно, колкото се мъчат да го изкарат.
До коментар [#47] от "stargate":Теоретично може да ги зареждат през нощта за пет часа и през денят да навъртват към двеста километра. Не мога да преценя дали пробег от двеста километра е достатъчен за автобус в Бургас.
В Бургас средната дължина на маршрутите сигурно е и по-малка, така че 200 км пробег ще осигурят повече от 10 часа работа. Като вземем предвид, че всички автобуси не работят от ранна сутрин до късна вечер (всички излизат от гаража само в часовете пик когато хората отиват и се връщат от работа), 10 часа средно на ден ще е достатъчно за градските автобуси в Бургас.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Предполагам, като за Бургас една линия да е 10-15 километра в посока. Тоест около 30 километра на курс. Тоест 6-7 курса на ден. И това е като за Бургас. Ами за няколко пъти по-голям град, какво става? Не ми изглежда много добре.
България върви срещу течението ___________________ Срещу течението вървим само с ваксините! България е периферна колония със законодателство което тероризира всички които искат извън олигиполите утвърдени от системните парии, да направят с малки инвестиции каквото и да било в посока електропреносни и електродобиващи системи, елктромобили и зарядни станции за тях!
До коментар [#11] от "plamen_b":Защо да я оскъпява? Нали електрическите коли нямат поддържане или е много евтино? Откъде идва оскъпяването на хибрида тогава?
Хубрида не е една а две коли за поддръжка, особено след изтичане на гаранцията! Справки - цени на 5-10г. Тойота-САЩ, струват колкото у нас комплект лети джанти 20" със стари гуми за джип!
До коментар [#32] от "rumen_s":"... Субсидията в случая е доста смислена, даваш пари за да по-нови и чисти коли, а си икономисваш разходите за лечение на заболелите от мръсния въздух...".Нищо не се икономисва. Това са празни приказки. Няма доказана връзка, още по-малко доказани икономии.
Така е, няма връзка според форумните акълии. Те са най-умни от всички, останалите по света са балъци... А най-странно е, че баш акълиите са най-бедни и мизерни, чиста случайност може би.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
България е далеч от тези тенденции. За периода юли - септември са купени 96 електромобила, което е 1.4% от всички 6672 сделки. ..................................................................................................................................................
При класическите хибриди за периода юли - септември търсенето нараства с близо 48% (520 продажби), а при зареждащите се от контакта - с почти 138 на сто (69 купени коли). Най-сериозно се повишава интересът към електромобилите - над 177%, но формиран от едва 219 сделки.
Абсолютен балон, ел. мобилите никога нема да придобият масовост. Целта на всичкия тоя агресивен маркетинг е да съберат парите на будала-инвеститорите. Нито ще има достатъчно ток, нито материал за батерии за да са масови. А и са непрактични с това многочасово зареждане. Само си представете за какво пилеене на ел. енергия става въпрос.
''на паркинга на Кауфланд''... а на вилата в Родопите, като сме на минусови температури от Коледа до след Нова година, как? Там сме с кладенец и дизелово генераторче, готвим си на дръвца, топлим се с кюмурец... а акумулатора го слвалям до камината за тия 2 седмици...
Само тези, които не са карали така 2 седмици този период, могат да си фантазират, че лунапрак-количките стават за нещо повече от... циркова забава
До коментар [#11] от "plamen_b":Защо да я оскъпява? Нали електрическите коли нямат поддържане или е много евтино? Откъде идва оскъпяването на хибрида тогава?
Хибридът не е електромобил. В един двигател с вътрешно горене има средно около 200 компонента, които трябва да се поддържат (например, да се сменя маслото) и да се заменят като се износят. Трансмисията на кола с ДВГ отделно има около 800 детайла, да не говорим за резервоар и т.н.:
В хибридния автомобил има и ДВГ и електромотор(и). При паралелните хибриди както ДВГ така и електромоторът могат да предават въртящ момент към колелата, така че и трансмисиите им са достатъчно сложни (и поради това- ненадеждни).
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Абсолютен балон, ел. мобилите никога нема да придобият масовост. Целта на всичкия тоя агресивен маркетинг е да съберат парите на будала-инвеститорите. Нито ще има достатъчно ток, нито материал за батерии за да са масови. А и са непрактични с това многочасово зареждане. Само си представете за какво пилеене на ел. енергия става въпрос.
Има и друг проблем- тротоарите трябва да бъдат буквално барикадирани от стотици милиони зарядни станции, за препоръчване високоскоростно зареждащи! Няма физическа възможност за изграждане на подобни трасета ! Аз не съм оптимист за тези коли.
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
Всъщност те са евтини, единствено батерийния пакет е с висока цена! Иначе са с намален брой детайли , агрегати и подръжка! Целия проблем е в съхранението на енергията и зареждането и.
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
Пикаенето срещу вятъра е за сметка на пикаещия, а не на вятъра :-)
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
За да се промени тенденцията в България трябва да има субсидия за ел. автомобили както е навсякъде. За 70 -80 хил лева има вече авомобили с пробег до 500 км, но без субсидия тази цена не може да се конкурира с нормален автомобил. Събсидия от 15-20 хил лева променя нещата. Докато е така ще си дишаме дизела по кръстовищата. Един час каране в София е достатъчен да те заболи глава от газовете, ако не си затвориш клапата на вентилацията.
Глупости на търкалета. Държавата с най-много автомобили на човек от населението е Исландия. Същата има и една от най-високите средни продължителности на живота.
И субсидирани пак ще са скъпи и ще се купуват само от средна класа и богатите. Тоест, работническата класа да превива гръб и да плаща данъци за да им осигури една глезотия - не звучи съвсем адекватно. Субсидии следва да има за замяна на старите дизели, каквито кара голема част от населението, но не с електрически.
На 1 ноември 2016 г. (преди 5 години) акциите на Тесла вървяха по $ 37,88. Към 1 ноември 2019 г. бяха $ 65,99, което е 74% печалба за 3 години. Сега са $ 897:
Това са 2268% печалба за 5 години и 1259% печалба само за 2 години! С други думи, $ 10 000 вложени в акции на Тесла преди 2 години са се превърнали в $ 135 929,68. Дай Боже на всеки инвеститор да е такъв будала! :-)
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Ами нали това обяснявам, надуват балона за да привличат оптимисти като тебе. Но както при всека пирамида го отнасят последните - проблемът е, че никой не знае дали ще е от тях.
Ти акциите ги остави. То и на Енрон акциите вървяха супер, преди да фалира. И там много хора бяха станали милионери и милиардери, ама им изчезнаха парите. Но това както и да е - остави акциите, човекът ти говори ще пробият ли електромобилите или не. Ето и аз по-горе написах: в БГ има 3 млн. леки коли, за да се заменят с електромобили по 40 хил. евро трябват 120 милиарда евро. Кога ще стане - след 20 години, след 30, или повече? Това е само за колите, без зарядни станции, и без нови електроцентрали да правят повече ток. Е, кога в бъдещето ще стане? Возил съм се, хубави са, но ще си останат екзотика в близко и средно бъдеще.
тяхното търсене никога не е спадало, даже преди 40-на години се чакаше 20 години с депозит. Коли мечта
"Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
Сметката не е вярна защото е пропуснат сплита на акциите. Една акция на Тесла от преди 5 години, сега е превърната в 5 нови акции. Т.е. 38 долара преди 5 години сега са 5 акции по 900 долара, общо 4'500 долара. Ако искаме впечатляващи цифри, инвестирани 10'000 долара в акции на Тесла преди 5 години, сега се равняват на 1'184'210 долара, т.е. почти 1.2 милиона долара.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
За да се промени тенденцията в България трябва да има субсидия за ел. автомобили както е навсякъде. За 70 -80 хил лева има вече авомобили с пробег до 500 км, но без субсидия тази цена не може да се конкурира с нормален автомобил. Събсидия от 15-20 хил лева променя нещата. Докато е така ще си дишаме дизела по кръстовищата. Един час каране в София е достатъчен да те заболи глава от газовете, ако не си затвориш клапата на вентилацията.
Много хитро - държавата да субсидира богатите, че да си купуват автомобили по-евтино.
Само за сведение - даже в образцовата Западна Европа покупко-продажбите на нови коли са около 15% от общия брой (останалите са на автомобили втора ръка). От тях са 10% електромобили, или 1.5% от годишните. И собствениците им вече пищят че няма достатъчно зарядни станции и че токът на тях съвсем не е безплатен, а е лев, лев и половина на киловатчас. Засега... Culus capitem delit
Но от друга страна, може би е съвсем правилно личните автомобили да са скъпи и недостъпни за мнозинството, което да ползва обществен транспорт. Да се превърнат в лукс. Не виждам друг вариант, ако искат да борят парниковите емисии. Не става и онова до края и душата в рая.
България няма никакъв шанс да се доближи до европейските държави. Реално погледнато сметката за електромобилите не излиза, доста скъпи са, отделно са другите неудобства. Повечето от европейските държави дават сериозни субсидии, та да почне да излиза сметката. Примерно новата Дачия спринг в Румъния ще е под 10'000 евро със субсидията. А у нас ще е над 18'000 евро, напълно безполезно е да си я взимаш на такава цена.
Ако е така, какво те спира да си я купиш от Румъния?! ---- ДВГ се задържат над водата само заради надутите цени на електромобилите, като нещо ново, лъскаво и модерно. Иначе сметката е в полза на елтромобилите, дори при тези цени на ел. енергията: ~3лв/100км
Това, че в БГ държавните институции не си вършат работа е друг проблем. Акот ехническите прегледи и контрола на горивата не са формални нищо от това няма да се случва. Само за пример карам дизел ЕВРО 5 и с ОМВ моушън зареден в Австрия и БГ разликата е около 1.5 - 2.5 литра по голям разход и пушене с БГ нафтата.
Това, че в главите на зелените тикви хибрида е електрически е по малко от 50% варно! Всъщност това си е нормален автомобил + много рудаментарен електрически (около 30 км пробег )
И като си я купя от Румъния какво? Румънците дават субсидията на техните си граждани, не на куцо и сакато. Ако беше толкова просто цяла Европа щеше да се хвърли да пазарува субсидирани коли от Румъния.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Къде тази цена? В ЮК е 55 местни стотинки(1.2лв) киловата от бързите зареждачки! Не говорим за застраховките които също са мн високи, реално икономията е 30%, ако не се калкулира началната цена на колата! Тогава няма икономия! легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
До коментар [#62] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Да де, нали това казвам? Електрическата част на хибрида, нали трябва да е много евтина? Нали все така разправят? Електрическите коли почти нямали поддържане и било много евтино, обаче в хибрида имало две коли и затова било скъпо. Откъде е скъпото, ако електрическата част е евтина, както редовно ни обясняват?!
Всеки средна ръка производител на автомобили може да прозведе кола, която да измине без проблем 500 хиляди километра. И с минимални разходи за поддържане. Колко ти е една смяна на масло? Годишно от порядъка на 100-150 лева. И говорим за висок клас масло и филтри. На автомобилните производители усилията им са насочени всичко да се прави с определен живот. Просто нямат интерес да е издържливо и с голям ресурс. А колко струва една батерия? Десетки хиляди! Не говорим за обслужване в сервиз и софтуерни измислици, за които ще ти събуват гащите още на входа на сервиза. Ти самият каква кола караш?
Може и да е било 3 лева, някога. То едно време и безплатни зареждачки имаше - за зарибявка. А тоя, дето ги строи и поддържа, от какво ще печели?
Ето ти например в Нидерландия най-голяма мрежа е ФастНед, при тях е 59 цента на теглен квч. Заради загубите и загряването става така, че платиш 100 пък заредиш 90-95, но хайде да го игнорираме. Среден разход на среден клас електромобил е 18квч/100км, тоест 10.60 евро или над 20 лева/100. Дизела ако ти харчи 5/100, трябва нафтата да е 4 лева, преди да ти стане по-изгоден електромобила. https://fastnedcharging.com/en/ev-charging-price
Това че на тока няма в момента акциз не означава че държавата няма да прибере парите които са и нужни за пътищата. Просто ако приходите от акциз на горивата намалеят, ще премести акциза от горивата в нещо друго. Например за изминато разстояние от автомобилите.
По отношение нарастване търсенето на класически хибриди с 47% следва да се отбележи, че никой не ги търси, просто вече всичко на пазара е мек хибрид, че да отговарят на ограниченията за емисиите. Иначе електрическите коли са нещо хубаво. Но си имат кусури, несвързани с екологията. Цените са високи. Няма къде да се зареждат, ако човек няма гараж или не живее в къща. Не са подходящи за пътувания на дълги разстояния. Аз лично се надявам, че ще има някакъв пробив в акумулаторите, но по-скоро няма да има. Цените ще вървят нагоре, ще се правят по по-смотани технологии, че да не зависят толкова от Китайските редкоземни материали. Най-вероятно ще стане като при телефоните с Андроид - голяма смотана батерия, която да издържа примерно 500-600 км и се зарежда бавно. Хората сънуват някакви чудесии, но общо взето е ясно, че плътността на енергията в батериите е 1:35 спрямо бензина. Което значи, че ако с кола с ДВГ можем да минем 500 км с 35 литра, за електричка ще ни трябва 1 тон батерия.
"даваш пари за да по-нови и чисти коли, а си икономисваш разходите за лечение на заболелите от мръсния въздух туземци."
Тая мантра колко пъти ще се върти!? Нали по тоя начин бяха "субсидирани" пластмасите - даваш пари за нова пластмаса (еле за еднократна употреба) и "икономисваш" от лечение в следствие на мръсни съдове. Или другата от 70-те години - минаваш на "отпадъчната нафта" с нафтова печка (още нямаше лични дизелови автомобили) и икономисваш "гората", която осигурява чист въздух с ... много малко сажди (сега, екоталибаните като замърсиха дизела с мазнини, туриха пепел на онази "модерна инвестиция").
"Че той тока и сега си има акциз, виж си сметката в къщи!"
Да, има - 0% за киловатчас срещу 67 ст. за литър дизел и 74 ст. за бензин. Акцизът (и ДДС-то) са по-високи от себестойността на горивото! Това си е диктатура, като Татовата (с акциза на кафе, парфюми) както и да се гледа!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Няма страшно, след 15-20 години когато сегашните Евро електро автомобили започнат да сдават багажа и потеглят към бунището България всички ще можете да си закупите по един трета ръка електромер. Въпроса е от каде да им намерите нови батерии.
Само изчакайте, 2022-2025-та да видите експонентата на S кривата. Това е само началото, началото на баира, следващите няколко години нарастването ще е експоненциално и с нарастваща стръмност!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
majorman
Рейтинг: 804 ВеселоС тези цени на тока ще започнат да слагат газова уредна на електромобилите.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manhamiltonf
Рейтинг: 4568 Неутрално"За периода юли-септември са купени 96 електромобила, което е 1.4% от всички 6672 сделки".
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!"...за периода юли-септември най-сериозно се повишава интересът към електромобилите - над 177%, но формиран от едва 219 сделки."
?!?
venci4
Рейтинг: 1616 НеутралноДлед десет години ще е обратното.
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgtelqk
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#1] от "majorman":
По-скоро китайски преносим генератор в багажника.
truly
Рейтинг: 491 Неутрално"Изненадващо хибридите стават втория най-предпочитан източник на енергия за купените нови коли в Европа"
Няма по-добро решение от хибрида в момента.
plamen_b
Рейтинг: 2395 ВеселоИскате да кажете, че в ЕС ще започнат да търсят коли с ДВГ, а в България- електромобили? За първото се съмнявам :-) Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
ju.li
Рейтинг: 1074 НеутралноСпоред мен, се задава такава криза, че ще търсим москвичи и жигулита... , ако въобще можем да си ги позволим.
stargate
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#1] от "majorman":
Дизелов генератор в багажника. хахах :-)
stargate
Рейтинг: 14 Неутралнопреди няколко месеца искрено се израдвах на една силно модифицирана кака, която стоеше на паркинга на Кауфланд и чакаше скъпата си ел. кола да се зареди. След 30-40 минути като излязох от магазина още беше там. :-) Авантата е голяма работа. :-)
БМЗ
Рейтинг: 1337 ВеселоА, то затова ли цените на тока пробиха покрива?
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченХубаво, ще има електромобили, а ток за тях откъде??
Гледаме внимателно.
https://www.youtube.com/watch?v=YT2maCYTqCw
plamen_b
Рейтинг: 2395 ЛюбопитноБеше преди 10-15 години. Хибрида е прекалено сложна кола- има и ДВГ и всички компоненти на електромобил. Това оскъпява самата кола и поддръжката и. С развитието на инфраструктурата за зареждане на електромобилите, сложността на хибридите става излишна. Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
МиГ-29
Рейтинг: 289 НеутралноНе е ли по коректно да са каже:
“90% от новите коли са ДВГ 10% са електрически”
Иначе някой може да си помисли че 10% от всички коли по улиците са електрически.
wanderer
Рейтинг: 2492 ВеселоДо коментар [#8] от "stargate":
"Дизелов генератор в багажника. хахах :-)"
Е, нали това е призивът на Урсула фон дер Лайен - всеки сам да си произвежда тока.
Търся електрически скатове за пренасянето на два тона на 450 км разстояние. Обещавам да ги храня до насита с евро ценности.
rumen_s
Рейтинг: 1951 НеутралноБългария няма никакъв шанс да се доближи до европейските държави. Реално погледнато сметката за електромобилите не излиза, доста скъпи са, отделно са другите неудобства. Повечето от европейските държави дават сериозни субсидии, та да почне да излиза сметката. Примерно новата Дачия спринг в Румъния ще е под 10'000 евро със субсидията. А у нас ще е над 18'000 евро, напълно безполезно е да си я взимаш на такава цена.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)etar
Рейтинг: 962 НеутралноЗа да се промени тенденцията в България трябва да има субсидия за ел. автомобили както е навсякъде. За 70 -80 хил лева има вече авомобили с пробег до 500 км, но без субсидия тази цена не може да се конкурира с нормален автомобил. Събсидия от 15-20 хил лева променя нещата.
Докато е така ще си дишаме дизела по кръстовищата. Един час каране в София е достатъчен да те заболи глава от газовете, ако не си затвориш клапата на вентилацията.
selqnin
Рейтинг: 2855 РазстроеноНяма ни в нито една класация, която има отношение към бъдещето....
proventuss
Рейтинг: 688 НеутралноТесла има 1,6 милиарда печалба за третото тримесечие.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниемики маус
Рейтинг: 2196 НеутралноЗатоплистиъе отказват да приемат, че производството на една Що годе класическа кола произвеждана по утвърдена от години технология генерира сумарно по-малко емисии и струва по-малко от зорлем произведен електромобил. Башка логистичните разходи и емисии свързани с честата смяна на колите с по-нови и “екологични”.
Не на последно място купувачите също не са балами да плащат за електро автомобил 30-50% повече в сравнение на кола с ДВГ.
etar
Рейтинг: 962 НеутралноДо коментар [#14] от "rumen_s":
Малко дублирам коментара, но го видях късно.
мики маус
Рейтинг: 2196 НеутралноТова след 12 години стабилност и управление на любимеца ти.
geordgeo
Рейтинг: 1245 ВеселоПрав сте, затова си кътам и поддържам ладичката от 1981-ва година, че нея с клеща и отверка я поправям навсякъде, дуракоустойчива е, а не като съвременните лигави всякакви автомобили...
proventuss
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#6] от "plamen_b":
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниеТрай, коньо, за албански електички.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#11] от "plamen_b":
Бивш tww09306483.Това за развитието на инфраструктурата ще го слушаме поне още 10-15 години. То и за понижаване на цените на батериите слушахме 10 години докато вече се разбра, че поевтиняване няма да има.
Накратко, електрическите коли няма да направят придвижването по-евтино. Ще стане точно обратното.
Ριζοσπάστης
Рейтинг: 811 НеутралноАвтомобилите на ток, а самият ток от кюмюр, при това най-некачествения (лигнит)…
Къде е логиката?!?!?
deaf
Рейтинг: 3062 НеутралноВ Бургас преминават на електробуси. Закупили са 56 броя. Време за зареждане - пет (5) часа! Пробег - 200 километра.
wanderer
Рейтинг: 2492 ВеселоДо коментар [#14] от "rumen_s":
"Повечето от европейските държави дават сериозни субсидии, та да почне да излиза сметката"
Субсидията - модерната "невидима ръка на пазара" за уравновесяване на търсенето с предлагането! Следващата стъпка е солидарността до постигането на лелееното " на всекиму според потребностите, от всекиму според възможностите" (които ще са чипирани и бустеризирани за да няма кръшкачи).
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2657 НеутралноХибридът е с двигател с вътрешно горене и с много малък по капацитет акумулатор! Едва ли минаваш повече от 50 км с еленергия! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
stargate
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#13] от "wanderer":
Може и електрически змиорки. Доста голям волтаж давали чувам. Ще ти трябва и траф за понижаване на напрежението до 12 волта, но пък в батерията ще дойдат добри амперчасове зареждане. хахах :-)
proventuss
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#15] от "etar":
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание"Събсидия от 15-20 хил лева променя нещата. "
Засега субсидия има само за албанските "инвеститори", къмто 134 милиона.
Гарантирано от Кирето.
stargate
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#7] от "ju.li":
Няма проблем. Руснаците още ги произвеждат същите като преди 40 години. хахах :-)
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#20] от "мики маус":
Бивш tww09306483.Ама то това е заради Костов...! Не знаеш ли? :)))
rumen_s
Рейтинг: 1951 НеутралноГоляма глупост. Субсидията в случая е доста смислена, даваш пари за да по-нови и чисти коли, а си икономисваш разходите за лечение на заболелите от мръсния въздух туземци. Временно, докато електромобилите станат по-масови и евтини. Тук разбира се сме най-хитри от всички, такива работи не ни трябват. Местните туземци си пазят здравето и с кеф си дишат мръсния въздух, както и децата им. С ваксините е същото, пак сме най-хитрите, баш нас не могат да ни чипират... Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
truly
Рейтинг: 491 НеутралноДо коментар [#11] от "plamen_b":
Така е - по-сложна е. Но ако ще ползваш автомобила за градски и извънградски пътувания, това е най-добрият вариант, който комбинира нисък разход с ниски емисии. А в същото време не си зависим от зарядни станции и не губиш толкова време. Един плъг-ин хибрид е чудесен вариант.
selqnin
Рейтинг: 2855 ВеселоДо коментар [#20] от "мики маус":
Слава Богу нямате никаква идея кой ми е "любимец"!
За сметка на това аз съм наясно, че вашите любимци са
-луканов/лека му пръст/
-беров/Бог да го прости/
-виденов;
-станишев
-орешарски;
Помните ли какво "благоденствие" беше при тях?!
Реки от мед и масло...
Рог на изобилието...
мики маус
Рейтинг: 2196 НеутралноДо коментар [#24] от "Ριζοσπάστης":
Логиката е да се поддържа растежа ;)
Виж брюкселските зелки колко милиарди ще налеят сега в зелени простотии, в момента са хит.
В германия може и да имат ефект, но тук милиардите ще потънат в правилните джобове като вода в пясъка. Примерите са от преди 7-8 години, когато хитови бяха проектите за “интегриран и умен транспорт”. София, Пловдив и Варна похарчиха стотици милиони, проектите са отчетени като успешни, а пътуващите все още дупчат билет на перфоратора.
Следващото лапане ще е с лекото метро, стига Баце да се върне на власт.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#25] от "deaf":
Бивш tww09306483.Коментирано е много пъти. Електрическите превозни средства са добри за къси и средни разстояния. Тоест за автобуси в града по определени маршрути може и да излезе сметката. Само има още един малък проблем. Трудно се намират шофьори за такива автобуси. Трябва да им дават поне двойна заплата. ;)
plamen_b
Рейтинг: 2395 ВеселоНяма природен закон, който казва че ток може да се произвежда само от кюмюр! :-) Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
funordie
Рейтинг: 263 НеутралноДо коментар [#15] от "Не бих дал субсидия на никой който не показва каква му е себестойността на всеки елемент от автомобилът. Когато производителят покаже тази информация следващото е да го питаш за намаляване напечалбата му. Чак след това идва и опцията за подпомагане.
deaf
Рейтинг: 3062 НеутралноДо коментар [#36] от "Petleshev":
Защо да е трудно?
мики маус
Рейтинг: 2196 ВеселоДо коментар [#34] от "selqnin":
Хайде, хайде!
Знаем те как се мяташ на амбразурата в защита на Баце и шайката му. Все сред първите си.
deaf
Рейтинг: 3062 НеутралноДо коментар [#24] от "Ριζοσπάστης":
До коментар [#37] от "plamen_b":
През ВСВ германците са произвеждали синтетично гориво от кюмюр...
deaf
Рейтинг: 3062 НеутралноДо коментар [#24] от "Ριζοσπάστης":
До коментар [#37] от "plamen_b":
През ВСВ германците са произвеждали синтетично гориво от кюмюр...
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#39] от "deaf":
Бивш tww09306483.Защото не можеш да си налееш 100 киловата в туби. ;)
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#17] от "proventuss":
Бивш tww09306483.От тази печалба, колко са субсидиите и колко са въглеродни квоти?
ban
Рейтинг: 709 ВеселоДо коментар [#15] от "etar":
Аз предлагам, ползващите градския транспорт да съберем пари и да субсидираме закупуването на хеликоптери от по-богатите. Така и градския транспорт ще е по-бърз, пък и богатите действително ще могат да покажат че са богати!
Камен
Рейтинг: 926 НеутралноЕ отде да дойде тази субсидия - нали от данъкоплатците, тоест пак от нас. Аз да субсидирам тебе с 15 хиляди, а ти - мене с 20? Какъв смисъл има цялото това упражнение?
Сметката е както си я написал - един електромобил си е 80 хил. лв. преди субсидиите. Дали ги има или ги няма, гражданите ще трябва да дадат тези пари като сбор от цена плюс субсидия чрез данъците си. Даже за 80 хил. има само Фиат 500 и Ситроен С3, а семейните като ФВ ИД4 са над 100, ама да кажем че ще е 80, т.е. 40 хил. евро
В България има 3 милиона леки автомобила, за да се подменят ще са нужни 120 милиарда евро. Не извадим ли тези пари, няма да имаме електрифициран автопарк.
Ами микробусите, автобусите, камионите, тракторите? Още поне 120 милиарда.
Така че ние едва ли ще го доживеем - може би децата ни, или по-вероятно внуците ни.
Между другото, в Европа и в Америка сметките са още по-стряскащи, и там още десетилетия няма да могат да подменят автопарка си.
А, забравих да кажа - това е само за колите, без инвестицията за електростанции, нови електроцентрали за да има ток, и т.н. Там колко ще са парите никой не се наема да изчисли.
stargate
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#25] от "deaf":
Преди няколко месеца гледах репортаж за една фирма за доставки, които бяха "преминали" на ел. коли. Шефът даваше интервюто и сподели, че на практика им трябвали 2 пъти повече автомобили от тези с ДВГ и дори те не стигали, защото през повечето време автомобила стои на зарядното.
Та тези автобуси ще преминават поне 2, ако не и 3 пъти по-малко разстояние през деня спрямо тези с ДВГ. Просто защото трябва да стоят да се зареждат.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#32] от "rumen_s":
Бивш tww09306483."... Субсидията в случая е доста смислена, даваш пари за да по-нови и чисти коли, а си икономисваш разходите за лечение на заболелите от мръсния въздух...".
Нищо не се икономисва. Това са празни приказки. Няма доказана връзка, още по-малко доказани икономии.
deaf
Рейтинг: 3062 НеутралноДо коментар [#47] от "stargate":
Теоретично може да ги зареждат през нощта за пет часа и през денят да навъртват към двеста километра. Не мога да преценя дали пробег от двеста километра е достатъчен за автобус в Бургас.
deaf
Рейтинг: 3062 НеутралноДо коментар [#47] от "stargate":
Теоретично може да ги зареждат през нощта за пет часа и през денят да навъртват към двеста километра. Не мога да преценя дали пробег от двеста километра е достатъчен за автобус в Бургас.
stargate
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#35] от "мики маус":
Какъв ефект ще има в Германия, като там соларките са на практика безполезни. :-) Може да наредят перки и ВЕЦ, но те не са особено зелени, а само възобновяеми. Също и не са евтина енергия, защото искат сериозна поддръжка.
Свинчуга
Рейтинг: 2327 НеутралноАбе кат спрат да праят дизеляци, кво ще вкарваме като НОВ внос?!?
Обичам да грухтя и плюскам.plamen_b
Рейтинг: 2395 ЛюбопитноОще по-впечатляващо е, че Тесла като компания струва (има пазарна капитализация) почти 1 трилион долара. За да бъдем точни: 895,582 милиарда долара:
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA
Фолксваген има пазарна капитализация 123.696 милиарда евро (към днес приблизително 144 милиарда долара) или :повече от шесткратно по-малко:
https://finance.yahoo.com/quote/VOW3.DE
BMW (55,5 милиарда евро) и Daimler (88 милиарда евро) са доста по-назад като пазарна капитализация:
https://finance.yahoo.com/quote/DAI.DE
https://finance.yahoo.com/quote/BMW.DE
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#47] от "stargate":
Бивш tww09306483.Нормално. Като са налапали въдицата от тази фирма, сега ще си хапят задниците. Купили са електрически коли без да направят правилната предварителна сметка и да намалят наполовина данните за пробега. Едно е да се возят един или двама души в кола, друго е да разнасяш няколко тона товар в бус. А ако времето е студено или много топло, става още по-сложно. На практика не е толкова евтино и лесно, колкото се мъчат да го изкарат.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#53] от "plamen_b":
Бивш tww09306483.Знаеш ли каква беше пазарната капитализация на Нокиа преди 20 години?
Петър Георгиев
Рейтинг: 843 ВеселоКакво е логика?
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#11] от "plamen_b":
Бивш tww09306483.Защо да я оскъпява? Нали електрическите коли нямат поддържане или е много евтино? Откъде идва оскъпяването на хибрида тогава?
imaligoogle_hr
Рейтинг: 1443 ВеселоДо коментар [#1] от "majorman":
по-скоро, дизелв генератор или парен котел :)
Ленин: «Коммунизм — это есть советская власть плюс электрификация всей страны»
plamen_b
Рейтинг: 2395 ЛюбопитноСметката е точно такава. Един градски автобус в САЩ се движи средно с около 20 км/ч (като се вземе предвид престоя по спирките):
https://cityobservatory.org/urban-buses-are-slowing-down/
В Бургас средната дължина на маршрутите сигурно е и по-малка, така че 200 км пробег ще осигурят повече от 10 часа работа. Като вземем предвид, че всички автобуси не работят от ранна сутрин до късна вечер (всички излизат от гаража само в часовете пик когато хората отиват и се връщат от работа), 10 часа средно на ден ще е достатъчно за градските автобуси в Бургас. Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#50] от "deaf":
Бивш tww09306483.Предполагам, като за Бургас една линия да е 10-15 километра в посока. Тоест около 30 километра на курс. Тоест 6-7 курса на ден. И това е като за Бургас. Ами за няколко пъти по-голям град, какво става? Не ми изглежда много добре.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4605 НеутралноБългария върви срещу течението
Libertarianism is just anarchy for rich people___________________
Срещу течението вървим само с ваксините!
България е периферна колония със законодателство което тероризира всички които искат извън олигиполите утвърдени от системните парии, да направят с малки инвестиции каквото и да било в посока електропреносни и електродобиващи системи, елктромобили и зарядни станции за тях!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4605 НеутралноХубрида не е една а две коли за поддръжка, особено след изтичане на гаранцията! Справки - цени на 5-10г. Тойота-САЩ, струват колкото у нас комплект лети джанти 20" със стари гуми за джип!
Libertarianism is just anarchy for rich people
rumen_s
Рейтинг: 1951 НеутралноТака е, няма връзка според форумните акълии. Те са най-умни от всички, останалите по света са балъци... А най-странно е, че баш акълиите са най-бедни и мизерни, чиста случайност може би. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Манчо
Рейтинг: 2526 ВеселоБългария е далеч от тези тенденции. За периода юли - септември са купени 96 електромобила, което е 1.4% от всички 6672 сделки. ..................................................................................................................................................
Мараба, С-ДС доносници!При класическите хибриди за периода юли - септември търсенето нараства с близо 48% (520 продажби), а при зареждащите се от контакта - с почти 138 на сто (69 купени коли). Най-сериозно се повишава интересът към електромобилите - над 177%, но формиран от едва 219 сделки.
************************************************************
Г-н Пауновски за пореден път демонстрира какво е някой да пише, без да използва мозък при писането. Характерно за тази медия.
ene56648784
Рейтинг: 0 НеутралноАбсолютен балон, ел. мобилите никога нема да придобият масовост. Целта на всичкия тоя агресивен маркетинг е да съберат парите на будала-инвеститорите.
Нито ще има достатъчно ток, нито материал за батерии за да са масови. А и са непрактични с това многочасово зареждане. Само си представете за какво пилеене на ел. енергия става въпрос.
imaligoogle_hr
Рейтинг: 1443 ВеселоДо коментар [#9] от "stargate":
''на паркинга на Кауфланд''...
а на вилата в Родопите, като сме на минусови температури от Коледа до след Нова година, как?
Там сме с кладенец и дизелово генераторче, готвим си на дръвца, топлим се с кюмурец... а акумулатора го слвалям до камината за тия 2 седмици...
Само тези, които не са карали така 2 седмици този период, могат да си фантазират, че лунапрак-количките стават за нещо повече от... циркова забава
plamen_b
Рейтинг: 2395 ЛюбопитноХибридът не е електромобил. В един двигател с вътрешно горене има средно около 200 компонента, които трябва да се поддържат (например, да се сменя маслото) и да се заменят като се износят. Трансмисията на кола с ДВГ отделно има около 800 детайла, да не говорим за резервоар и т.н.:
https://knowhow.napaonline.com/how-many-parts-are-in-a-car/
https://www.aamcocolorado.com/what-are-the-different-parts-of-a-transmission/
Задвижването на електромобила има 20 компонента.
В хибридния автомобил има и ДВГ и електромотор(и). При паралелните хибриди както ДВГ така и електромоторът могат да предават въртящ момент към колелата, така че и трансмисиите им са достатъчно сложни (и поради това- ненадеждни). Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
moreee
Рейтинг: 478 НеутралноТия електрички са пълна глупост и нямат бъдеще. Непрактични, скъпи и непродаваеми на вторичния пазар.
Синдбад-мореход
Рейтинг: 13 НеутралноИма и друг проблем- тротоарите трябва да бъдат буквално барикадирани от стотици милиони зарядни станции, за препоръчване високоскоростно зареждащи! Няма физическа възможност за изграждане на подобни трасета ! Аз не съм оптимист за тези коли. легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
Синдбад-мореход
Рейтинг: 13 НеутралноВсъщност те са евтини, единствено батерийния пакет е с висока цена! Иначе са с намален брой детайли , агрегати и подръжка! Целия проблем е в съхранението на енергията и зареждането и. легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
plamen_b
Рейтинг: 2395 ВеселоПикаенето срещу вятъра е за сметка на пикаещия, а не на вятъра :-) Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Alex Ivanov
Рейтинг: 20 НеутралноСубсидия = комунизъм.
Нали уж бяхме пазарна икономика ??!
Мусаши
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#32:"rumen_s"][/quote]
Глупости на търкалета. Държавата с най-много автомобили на човек от населението е Исландия. Същата има и една от най-високите средни продължителности на живота.
ene56648784
Рейтинг: 0 НеутралноИ субсидирани пак ще са скъпи и ще се купуват само от средна класа и богатите. Тоест, работническата класа да превива гръб и да плаща данъци за да им осигури една глезотия - не звучи съвсем адекватно.
Субсидии следва да има за замяна на старите дизели, каквито кара голема част от населението, но не с електрически.
plamen_b
Рейтинг: 2395 ВеселоНа 1 ноември 2016 г. (преди 5 години) акциите на Тесла вървяха по $ 37,88. Към 1 ноември 2019 г. бяха $ 65,99, което е 74% печалба за 3 години. Сега са $ 897:
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA
Това са 2268% печалба за 5 години и 1259% печалба само за 2 години! С други думи, $ 10 000 вложени в акции на Тесла преди 2 години са се превърнали в $ 135 929,68. Дай Боже на всеки инвеститор да е такъв будала! :-) Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
ene56648784
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#75] от "plamen_b":
Ами нали това обяснявам, надуват балона за да привличат оптимисти като тебе. Но както при всека пирамида го отнасят последните - проблемът е, че никой не знае дали ще е от тях.
Камен
Рейтинг: 926 НеутралноДо коментар [#75] от "plamen_b":
Ти акциите ги остави. То и на Енрон акциите вървяха супер, преди да фалира. И там много хора бяха станали милионери и милиардери, ама им изчезнаха парите.
Но това както и да е - остави акциите, човекът ти говори ще пробият ли електромобилите или не. Ето и аз по-горе написах: в БГ има 3 млн. леки коли, за да се заменят с електромобили по 40 хил. евро трябват 120 милиарда евро. Кога ще стане - след 20 години, след 30, или повече?
Това е само за колите, без зарядни станции, и без нови електроцентрали да правят повече ток.
Е, кога в бъдещето ще стане?
Возил съм се, хубави са, но ще си останат екзотика в близко и средно бъдеще.
paul_proteus
Рейтинг: 543 Неутралнотяхното търсене никога не е спадало, даже преди 40-на години се чакаше 20 години с депозит. Коли мечта "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
Quo Vadis?
Рейтинг: 1814 НеутралноДо коментар [#5] от "truly":
По скоро за много модели няма друга алтернатива за двигател.
Това е малко сладкарницата започна да продава само един вид пасти и изненадващо продажбите и рязко се повишиха спрямо останалите модели ...
rumen_s
Рейтинг: 1951 Неутрално[quote#75:"plamen_b"][/quote]
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Сметката не е вярна защото е пропуснат сплита на акциите. Една акция на Тесла от преди 5 години, сега е превърната в 5 нови акции. Т.е. 38 долара преди 5 години сега са 5 акции по 900 долара, общо 4'500 долара. Ако искаме впечатляващи цифри, инвестирани 10'000 долара в акции на Тесла преди 5 години, сега се равняват на 1'184'210 долара, т.е. почти 1.2 милиона долара.
pag
Рейтинг: 1216 ЛюбопитноМного хитро - държавата да субсидира богатите, че да си купуват автомобили по-евтино.
Само за сведение - даже в образцовата Западна Европа покупко-продажбите на нови коли са около 15% от общия брой (останалите са на автомобили втора ръка).
От тях са 10% електромобили, или 1.5% от годишните.
И собствениците им вече пищят че няма достатъчно зарядни станции и че токът на тях съвсем не е безплатен, а е лев, лев и половина на киловатчас. Засега...
Culus capitem delit
ene56648784
Рейтинг: 0 НеутралноНо от друга страна, може би е съвсем правилно личните автомобили да са скъпи и недостъпни за мнозинството, което да ползва обществен транспорт. Да се превърнат в лукс. Не виждам друг вариант, ако искат да борят парниковите емисии. Не става и онова до края и душата в рая.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 458 ЛюбопитноАко е така, какво те спира да си я купиш от Румъния?!
----
ДВГ се задържат над водата само заради надутите цени на електромобилите, като нещо ново, лъскаво и модерно.
Иначе сметката е в полза на елтромобилите, дори при тези цени на ел. енергията: ~3лв/100км
venci4
Рейтинг: 1616 Неутрално[quote#6:"plamen_b"][/quote]
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgПостът ми е спрямо заглавието, но явно си го интерпретираш спрямо друго...
Quo Vadis?
Рейтинг: 1814 НеутралноДо коментар [#15] от "etar":
Това, че в БГ държавните институции не си вършат работа е друг проблем.
Акот ехническите прегледи и контрола на горивата не са формални нищо от това няма да се случва.
Само за пример карам дизел ЕВРО 5 и с ОМВ моушън зареден в Австрия и БГ разликата е около 1.5 - 2.5 литра по голям разход и пушене с БГ нафтата.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1814 ВеселоДо коментар [#57] от "Petleshev":
Това, че в главите на зелените тикви хибрида е електрически е по малко от 50% варно!
Всъщност това си е нормален автомобил + много рудаментарен електрически (около 30 км пробег )
rumen_s
Рейтинг: 1951 Неутрално[quote#83:"ali_ibn_isa"][/quote]
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)И като си я купя от Румъния какво? Румънците дават субсидията на техните си граждани, не на куцо и сакато. Ако беше толкова просто цяла Европа щеше да се хвърли да пазарува субсидирани коли от Румъния.
Синдбад-мореход
Рейтинг: 13 НеутралноКъде тази цена? В ЮК е 55 местни стотинки(1.2лв) киловата от бързите зареждачки! Не говорим за застраховките които също са мн високи, реално икономията е 30%, ако не се калкулира началната цена на колата! Тогава няма икономия!
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#62] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Бивш tww09306483.Да де, нали това казвам? Електрическата част на хибрида, нали трябва да е много евтина? Нали все така разправят? Електрическите коли почти нямали поддържане и било много евтино, обаче в хибрида имало две коли и затова било скъпо. Откъде е скъпото, ако електрическата част е евтина, както редовно ни обясняват?!
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#67] от "plamen_b":
Бивш tww09306483.Всеки средна ръка производител на автомобили може да прозведе кола, която да измине без проблем 500 хиляди километра. И с минимални разходи за поддържане. Колко ти е една смяна на масло? Годишно от порядъка на 100-150 лева. И говорим за висок клас масло и филтри. На автомобилните производители усилията им са насочени всичко да се прави с определен живот. Просто нямат интерес да е издържливо и с голям ресурс.
А колко струва една батерия? Десетки хиляди! Не говорим за обслужване в сервиз и софтуерни измислици, за които ще ти събуват гащите още на входа на сервиза.
Ти самият каква кола караш?
Камен
Рейтинг: 926 НеутралноМоже и да е било 3 лева, някога. То едно време и безплатни зареждачки имаше - за зарибявка. А тоя, дето ги строи и поддържа, от какво ще печели?
Ето ти например в Нидерландия най-голяма мрежа е ФастНед, при тях е 59 цента на теглен квч. Заради загубите и загряването става така, че платиш 100 пък заредиш 90-95, но хайде да го игнорираме. Среден разход на среден клас електромобил е 18квч/100км, тоест 10.60 евро или над 20 лева/100. Дизела ако ти харчи 5/100, трябва нафтата да е 4 лева, преди да ти стане по-изгоден електромобила.
https://fastnedcharging.com/en/ev-charging-price
valtoro
Рейтинг: 967 НеутралноМалко е, но е напредък. На тока няма как да сложат безумен акциз като на горивата !!!
rumen_s
Рейтинг: 1951 НеутралноЧе той тока и сега си има акциз, виж си сметката в къщи! Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
funordie
Рейтинг: 263 НеутралноДо коментар [#92] от "valtoro":
Това че на тока няма в момента акциз не означава че държавата няма да прибере парите които са и нужни за пътищата. Просто ако приходите от акциз на горивата намалеят, ще премести акциза от горивата в нещо друго. Например за изминато разстояние от автомобилите.
Ipolit
Рейтинг: 12 НеутралноПо отношение нарастване търсенето на класически хибриди с 47% следва да се отбележи, че никой не ги търси, просто вече всичко на пазара е мек хибрид, че да отговарят на ограниченията за емисиите.
Иначе електрическите коли са нещо хубаво. Но си имат кусури, несвързани с екологията. Цените са високи. Няма къде да се зареждат, ако човек няма гараж или не живее в къща. Не са подходящи за пътувания на дълги разстояния. Аз лично се надявам, че ще има някакъв пробив в акумулаторите, но по-скоро няма да има. Цените ще вървят нагоре, ще се правят по по-смотани технологии, че да не зависят толкова от Китайските редкоземни материали. Най-вероятно ще стане като при телефоните с Андроид - голяма смотана батерия, която да издържа примерно 500-600 км и се зарежда бавно. Хората сънуват някакви чудесии, но общо взето е ясно, че плътността на енергията в батериите е 1:35 спрямо бензина. Което значи, че ако с кола с ДВГ можем да минем 500 км с 35 литра, за електричка ще ни трябва 1 тон батерия.
wanderer
Рейтинг: 2492 ВеселоДо коментар [#32] от "rumen_s":
"даваш пари за да по-нови и чисти коли, а си икономисваш разходите за лечение на заболелите от мръсния въздух туземци."
Тая мантра колко пъти ще се върти!? Нали по тоя начин бяха "субсидирани" пластмасите - даваш пари за нова пластмаса (еле за еднократна употреба) и "икономисваш" от лечение в следствие на мръсни съдове.
Или другата от 70-те години - минаваш на "отпадъчната нафта" с нафтова печка (още нямаше лични дизелови автомобили) и икономисваш "гората", която осигурява чист въздух с ... много малко сажди (сега, екоталибаните като замърсиха дизела с мазнини, туриха пепел на онази "модерна инвестиция").
wanderer
Рейтинг: 2492 ВеселоДо коментар [#93] от "rumen_s":
"Че той тока и сега си има акциз, виж си сметката в къщи!"
Да, има - 0% за киловатчас срещу 67 ст. за литър дизел и 74 ст. за бензин. Акцизът (и ДДС-то) са по-високи от себестойността на горивото! Това си е диктатура, като Татовата (с акциза на кафе, парфюми) както и да се гледа!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pry131048991
Рейтинг: 8 НеутралноНяма страшно, след 15-20 години когато сегашните Евро електро автомобили започнат да сдават багажа и потеглят към бунището България всички ще можете да си закупите по един трета ръка електромер. Въпроса е от каде да им намерите нови батерии.
Realist
Рейтинг: 4726 ВеселоСамо изчакайте, 2022-2025-та да видите експонентата на S кривата. Това е само началото, началото на баира, следващите няколко години нарастването ще е експоненциално и с нарастваща стръмност!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.