Продажбите на нови автомобили в Европа стигнаха ново историческо дъно

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ми тя Европа я докарана в дълбока рецесия - нормално.

  2. 2 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 513 Весело

    Споко, продажбите още ще спадат и ще спадат докато тръгне производството във фабриката на Илон Мъск край Берлин.

    73! Go Go
  3. 3 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 551 Неутрално

    При качеството на новите еднодневки и заложената конструктивно ускорена амортизация, нищо чудно, че водачите се придържат към класиката.

  4. 4 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Постепенно "Новото нормално" и "Новия ред" идват, ....бавно, но брутално сигурно...

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  5. 5 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 75 Любопитно

    Ми тя Европа я докарана в дълбока рецесия - нормално.
    —цитат от коментар 1 на Nikola Damyanov


    Рецесия щеше да е ако никой не купуваше, а на практика производителите имат стотици хиляди поръчки, които не могат да изпълнят... вече се чака по над половин година и то за масови модели. Поръчките не намаляват, а дори се покачват, защото коли няма... няма нови, няма и втора употреба.

  6. 6 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Гледам, че продажбите на Бентли и Бугати са паднали. Нещо не се харчат тези автомобили. Дали е заради чиповете?

  7. 7 Профил на courage.tcd
    courage.tcd
    Рейтинг: 543 Неутрално

    вече се чака по над половин година и то за масови модели.
    —цитат от коментар 5 на yp123


    Година и повече.

  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2852 Весело

    Значи България ще е локомотива който изтегля ЕС

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    При положение, че цените на енергоизточниците са спотови, никой не може да предвиди цена за нещо, чийто производствен път отнема месеци. Отгоре на това, вече във всяко детска количка има чип, който мига и свири и не остават чипове дори за дистанционните на истинските коли.

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5283 Неутрално

    Голям късмет извадих. През август 2020 си поръчах кола и ми я доставиха през януари 2021!

  11. 11 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#7] от "courage.tcd":

    Няма повод за притеснение - при соца се чакаше и по десетина години. Така, че ЕС имат още малко време за да го построят.

  12. 12 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Ми то стана почти като в комунизма. Поръчваш кола и чакаш 5 години да дойде. Хайде сега се чака между 6 месеца и 1 година ама пак не е ок.

  13. 13 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#9] от "Лео":

    Автомобилните производители сами са си виновни, защото с десетилетия разчитаха на JIT (Just-in-time) производство, което всички изкопираха от Тойота като най-доброто решение. Това работи добре, когато има свръх капацитет, но когато поради някаква причина има нарушения в производството изведнъж от най-хитрия на пазара, ставаш глупака... и изведнъж откриваш, че само ти нямаш договори и вече не може да звъннеш на китайците да ти доставят каквото искаш да другия ден.

  14. 14 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Нови коли има, чипове за тях няма, затова и продажбите се сринаха.
    За нова кола от някои марки вече ти дават срок на доставка след 1 година.
    Това доведе и до ръст в цените на колите втора употреба - с поне 25-30%

  15. 15 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Хората искат електрички, кой идиот ще си купи нафтова кочина, като само след няколко години ще ги забранят :Д

  16. 16 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#14] от "Georgi Kanev":

    При това вече няма сравнително добри коли секънд хенд, останаха само боклуци.

  17. 17 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#15] от "grigoo":


    Кои хора?
    Я се поинтересувай какъв е делът на произведените бензинови коли.

  18. 18 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2494 Неутрално

    [quote#7:"courage.tcd"][/quote]

    Глупости.
    Аз моята си я взех след седица.

    В Русия съм! В Русия съм!
  19. 19 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 75 Неутрално

    Нови коли има, чипове за тях няма, затова и продажбите се сринаха.За нова кола от някои марки вече ти дават срок на доставка след 1 година.Това доведе и до ръст в цените на колите втора употреба - с поне 25-30%
    —цитат от коментар 14 на Georgi Kanev


    Да не говорим, че самите коли станаха ненужно сложни само и само да може производителите да слагат по-голяма надценка. А хората вероятно си мислят, че като няма чипове и тези чипове изпълняват някакви много сложни функции в колата... едва ли не ECU-то. А в реалността Renault например имаха проблем с модула, който управлява страничните огледала

  20. 20 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#15] от "grigoo":

    Ахъм , нещо гледам Мерседес пак са сложили дизел за автомобил, който ще пуснат 2023. Електрокарите ще има още доста да тъпчат, докато станат използваеми за дълъг път.

  21. 21 Профил на wawa
    wawa
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Спомням си, че преди 5-6 години, когато нямаше проблем с чипове, се чакаше 6 месеца за модели на БМВ и Мерцедес, произвеждани в САЩ.

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    Вървим към светлото бъдеще :)

    Купувачи има, коли няма, щото няма чипове. :)

    Що няма чипове - щото отиват за копачки, дето хабят скъпа енергия да генерират цифрички разни из компютрите :)

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    Спомням си, че преди 5-6 години, когато нямаше проблем с чипове, се чакаше 6 месеца за модели на БМВ и Мерцедес, произвеждани в САЩ.
    —цитат от коментар 21 на wawa


    Е, да при заявка с екстри винаги се чакаше някакво време докато ти произведат това, което искаш. Сега обаче няма нищо и по складовете. :)

    Преди ако нямаш претенции, отиваш и вземаш каквото е изложено. Сега няма нищо изложено или изложеното не се продава, щото автосалоните ще останат празни. :)

  24. 24 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5879 Разстроено

    До коментар [#7] от "courage.tcd":

    Стига бре! Септември поръчах, уж след месец да е готова... Казаха ми че нямат дисплеи и чипове, но до сега не са ми казали че ще се забави чак година!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Освен чиповете текат и други процеси...
    От 2 години доста хора работят от вкъщи и кола ползват много рядко.
    Населението се концентрира в големите градове, където паркирането е скъпо и трудно упражнение, а транспортът в общи линии е добър.
    Американската концепция навсякъде с колата отминава...

  26. 26 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Хората искат електрички, кой идиот ще си купи нафтова кочина, като само след няколко години ще ги забранят :Д
    —цитат от коментар 15 на grigoo


    Не се вижда, да са се яко засилили за електрички ..

  27. 27 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Голям късмет извадих. През август 2020 си поръчах кола и ми я доставиха през януари 2021!
    —цитат от коментар 10 на vassilun


    В Африка ли?

  28. 28 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Освен чиповете текат и други процеси...От 2 години доста хора работят от вкъщи и кола ползват много рядко.Населението се концентрира в големите градове, където паркирането е скъпо и трудно упражнение, а транспортът в общи линии е добър.Американската концепция навсякъде с колата отминава...
    —цитат от коментар 25 на hahohehi


    Точно обратното е-със забогатяване на населението все повече стават хората,които строят къщи в близките до градовете села.И все повече хора ползват автомобил. Въпреки демографският срив в България трафикът не намалява,а се увеличава.

  29. 29 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#15] от "grigoo":

    Да бе електрички искат :) от София до Варна ще спораш да, зареждането 2 пъти лаптоп батериите по 3 часа всеки път. То точно че никой не иска електрички и си карат старите дизели.

  30. 30 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Освен чиповете текат и други процеси...От 2 години доста хора работят от вкъщи и кола ползват много рядко.Населението се концентрира в големите градове, където паркирането е скъпо и трудно упражнение, а транспортът в общи линии е добър.Американската концепция навсякъде с колата отминава...
    —цитат от коментар 25 на hahohehi


    Бе има още хляб в "навсякъде с колата".. свободен си, ходиш на планина, на село, на море, за риба .. офф-роуд където си поискаш.
    ТИ ИЗБИРАШ времето, мястото ..
    Да не говорим, че за България да имаш кола, понякога е въпрос на живот и смърт - за да закара..

    А с електро - как да стане, къде ти е личната свобода и мобилност?

    И като ще се забранят ДВГ в 2030, за какво ти е въобще кола????

  31. 31 Профил на Dimo Dimov
    Dimo Dimov
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Преди повече от 15 години, работех на такава длъжност, че участвах в избора на електронни компоненти за нови устройсва в автомобилната електроника. Тогава ми се струваше че избора на вносни компоненти е твърде ограничен. Съответно си мислех, че ако хипотетично разполагам с един милион евро, примерно намерил съм инвеститор, или съм ги спечелил от лотария, най-добре е да стартирам в България производството на чипове и по-специално на два конкретни продукта. Единия продукт щеше да е 8 битов микроконтролер, който да се поддържа от FOSS компилатор, а другия щеше да бъде интегриран High Side Switch (HSS) със защити по ток и температура и др. И двата продукта щяха да са квалифицирани за автомобилна електроника.

    Моите по-храдуерни колеги, обаче, твърдяха че 1 милион евро са недостатъчни за подобна цел и, разбира се, те бяха прави. Отделно от това, аз нямах почти никави познанства с потенциални инвеститори.

    Но все пак, на днешно време констатирам, че през годините не са се намерили критична маса от български мечтатели, които да основат фирма която да произвежда собствени чипове (дори fabless), за разлика от , да речем "чисто софтуерни" български фирми които правят продукти на световно ниво. Отделно от това, много български инженери през годините са работили в "Мелексис" и са напускали. Би могло да се предположи, че на много от тези инженери са им минавали през ума същите хипотетични мисли които са ми минавали и на мен.

    Обобщение на моето наблюдение: производството на собствени чипове изисква (несравнимо) многократно по-висока първоначална инвестиция, отколкото производството на собствен софтуер и/или българските инженери-мечтатели нямат подходяща връзка с потенциални бизнес ангели (инвеститори). А не ви ли се струва че това наблюдение важи и за целия Европейски Съюз?

  32. 32 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    “Съплай” веригата е счупена и скоро няма да се възстанови.
    И си караме старите коли.

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7697 Неутрално

    Няма чипове, таке, като Европа разчита на китайците, а не си ги произвежда сама. При това, най-добрата техника за производството им се произвежда в Нидерландия.

  34. 34 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#31] от "Dimo Dimov":

    Чудесен коментар :) Споделям напълно!

  35. 35 Профил на pab561103097
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на pab561103097
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на Findley
    Findley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "Nikola Damyanov":

    София Варна са 441 километра, Фолксваген ИД3 има над 530 километра пробег. Мерцедес ЕQE има 660 км пробег. Ако пък все пак те е домързяло да заредиш преди да тръгнеш - за 30 минути се зарежда до 80%. За 5 часа път така или иначе е хубаво да спреш за едно кафе и тоалетна. По евтините като Нисан Лииф и Рено Зои са с по-малък пробег, около 400км, но и те се зареждат доста бързо - 150Км за 30 мин.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK