Другарки и другари, дайте помощ на тези които и без това могат да си позволят да си купят нов автомобил. Това е от най-умните решения. Даже е гениално. Даже направете списък с всички мултимилионери и им се обадете лично да им кажете, че могат да получат от държавата пари, за да си сменят колицата.
Единственото решение е населението да стане по-богато. Българинът не може да си позволи да кара нова кола, заради това не го прави. А за съжаление все още няма как ел. автомобила да е достатъчно евтин за нашите граждани. А и другия проблем е, че за да е рентабилен електромобила е необходимо да го зареждаш през ноща в къщи за предпочитане от собственото ти ВЕИ, а ние живеем в апартаменти. Затова в БГ електромобилите ще навлязат след 20 години, когато просто не се произвеждат други автомобили.
Като изключим подозренията ми, че това ще е поредната комисия с много ниска производителност на труда, но с голяма реклама, аз лично съм резервиран по няколко точки:
1. Електромобилите безспорно са превозните средства на бъдещето, но просто още не са стигнали нивото на конкурентноспособност: - 2 пъти по-скъпи са - имат ограничен пробег - зареждат се в пъти по-бавно , а ако добавим факта, че няма достатъчно зарядни станции, може да се наложи да чакашмного повече за щепсела в зависимост от броя чакащи преди теб - какво става , когато батериите вече не държат толкова ток, колкото когато колата е била с найлона по седалките ?
2. В момента почти всеки нов електромобил струва почти два пъти повече от еквивалента си с ДВГ. Това повдига и логичния въпрос : Ако някой може да си позволи да плати примерно 80 бона за нов електрокар, защо да се налага данъкоплатецът да му помага с някакви "поощрения"? В крайна сметка се стига до абсурда, че този, който кара 15-годишен "Голф" трябва през данъците си да "подпомага" оня , дето кара нова "Тесла"...
Ако някой може да си позволи да плати примерно 80 бона за нов електрокар, защо да се налага данъкоплатецът да му помага с някакви "поощрения"? В крайна сметка се стига до абсурда, че този, който кара 15-годишен "Голф" трябва през данъците си да "подпомага" оня , дето кара нова "Тесла"...
Викаш, я по-добре да обложим с по-високи данъци тоя, дето има пари, които е изработил, за да даваме на онзи с димящия таралясник, понеже е прост и мързелив, поради което няма пари? А пък той да врещи, че понеже е прост и мързелив и няма пари, има изконно право да си реже катализатора и да си избушва ДПФ-а, за да дими на всички нас, така ли?
Защо не видят какво правят други държави и как дават субсидии на купуващите ел. коли? Уж се говореше да имало някаква помощ срещу връщане на стара кола, гледам вече не се предлага, изпаднало по трасето. Затова пък се гласят да товарят с още данъци и такси собствениците на по-стари автомобили, като гледам ще ги спират и от центровете на градовете. Иначе щели да уреждат админстрацията с нови коли, браво, и без това са се скъсали да работят. Абе умници, хората ако могат да си го позволят няма да карат старите бракми, а ще си купуват по-нови коли...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Нечовешка глупост, но от тия какво друго да се очаква? Очевидно са изгубили връзка с реалността. Каквито и стимули да се въведат, електромобилите ще си останат с нищожен дял в България още дълги години и ще ги купуват само лица от горна средна класа нагоре. Тоест, бедният народ от работническа и долна средна класа (включително и в Европа, ако говорим за европейско финансиране) с данъците от своя труд ще плаща за глезотиите на по-богатите, които спокойно могат да си ги купуват и сами. Пълен абсурд. Това категорично не решава наболелия проблем с мръсния въздух в България дори с 1%, защото богатите и сега карат нови автомобили, замърсяващи по-малко. Всички стимули следва да се насочат към замяната на най-старите и замърсяващи автомобили с нови бензинови и на газ, за да обхванат масовия българин.
На първо време могат да свалят общинските администрации от старите коли и да качат на електрически. И без друго повечето им километри би трябвало да са в рамките на общината. Същото и за служебните коли по министерства и агенции в София. Е... Шофьорите ще са сърдити, че няма да има нафта и бензин за кражба. Но не е голям проблем. Лично аз ако ще сменям колата, към момента предпочитам плъгин хибрид. Не съм още изцяло за електрическа. Имам 7 годишна кола на малко километри и с голям ресурс. Хич не искам да се разделям с нея. Вярно, че бензина стана 3 лева. Но, като се сетя, че малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева... Няма смисъл никакъв.
Със стандартните коли това е моделът, но с електромобила това не работи. Там основния разход е батерията(над 50% от стойността). А след 7-8 години батерията ще е към края си и след няколко години ще трябва да я смениш и все едно да си куппиш нова кола. Виж ако променят технологията и батериите издържат по-дълго ще е друго.
Ако Русия не беше ни окупирала толкова години и ако сега не продължаваха да ни спират, сигурни щяхме да сме , като всяка нормална европейска държава. Допреди идването на руснаците сме били точно такава държава, много по-напреднала от някои други. И сигурно щяхме да си купуваме поне толкова електрически автомобили, колкото и другите. Но, такъв ни бил късмета
Ти не ги мисли - един чичо от Рено обясняваше по тАлАвизията как електромобилите щели да се използват като източник на електроенергия в домакинството. Демек, зареждаш батерията някъде (или през нощта на по-евтино) и през деня включваш заредената батерия към домашната ел.инсталация, за да я ползваш като източник на електроенергия за домакинството. Тогава ще видиш каква кражба на ток ще става чрез служебните електромобили. Ще зареждат ток някъде за сметка на общината, а ще си го ползват после вкъщи. Това, че батериите им бързо ще се износят и съсипят, хич няма да ги интересува общинарите.
Ако Русия не беше ни окупирала толкова години и ако сега не продължаваха да ни спират, сигурни щяхме да сме , като всяка нормална европейска държава. Допреди идването на руснаците сме били точно такава държава, много по-напреднала от някои други. И сигурно щяхме да си купуваме поне толкова електрически автомобили, колкото и другите. Но, такъв ни бил късмета
Допреди идването на руснаците бяхме една кална селска кочина, изостанала десетки пъти от централно и особено западно европейските държави. Благодарение на 45 год. народна власт стопихме това изоставане значително, но за съжаление устремът беше спрян. До началото на 80- те, бяхме пред Гърция, Турция, Португалия и може би почти наравно с Испания по стандарт на живот. Вярно, че до това време тия бяха капиталистически диктатури с чести военни преврати, но все пак. за тия които ще спорят мога да предложа да отворят сайта "Изгубената България" и да погледат малко снимки от 20- те, 30- те, и 40- те год. какво е представлявала "процъфтяващата" преди руснаците България. После да погледнат и снимките от 70- те и 80- те години и да преценят разликата. Само за някакви 30 год. България от една продънена кочина се превърна в модерна европейска държава с висока индустрия, атомна енергия и постижения в космическата наука, апаратура и храни, шестата държава в света пратила човек в Космоса. Произвеждаща от игли за шиене до траулери и 300 метрови танкери, макар и един. Такъв танкер, сега България не може само да го боядиса, камо ли да го направи.
Не, не "викам това" :) "Викам" първо да вникнете в това, което пишат хоарат преди да ги коментирате :) Не знам дали всички, които карат 15-годишни Голф-ове са "прости и мързеливи" и с "отрязани катализатори", но за такива "експерти" като Вас ще поясня:
Казах, че електромобилите са бъдещето, но още не са стигнали нужното ниво на конкуретоспособност и поясних защо. Второто, което казах е, че трябва да се помисли за ефективен механизъм, за да не стане така, че хората без възможности, да плащат сметката на тези с възможности. Не съм казал, че трябва да се поощрява карането на "таралясници" или "рязането на катализтори".
Впрочем карам дизелово Пежо 508 (2016), имам и дизелова С3-ка (2006) за града. Нито съм прост, нито мързелив, отделно давам работа на 5 човека... Не смятам обаче да си купувам електрокар засега.
И още нещо-според някои изследвания на уважавани специализирани медии (Напр. "Ауто Мото унд Шпорт") общият въглероден отпечатък на автомобил с ДВГ и електрокар (разбира се в зависимост от марка, клас и др.) докъм 100 000 км.е един и същ?
И аз да се изкажа. В моето семейство кола в града не караме - използваме градски транспорт или ходим пеша. Преди година и нещо купих нов бензинов автомобил за извънградско. Искаха да ми продадат хибрид, защото ги имат на склад, а за чист бензи трябваше да чакам осем месеца. Не можаха да ме убедят да им платя 10 000 лева повече за хибрид въпреки, че не карам градско. А и хибридът е по-тежък заради батерията и харчи повече бензин. Изчаках си спокойно осемте месеца, защото имаме и друга кола. И сега се кефя здраво! :-)
И къде точно прочете да пише за "наи богатите"? Айде да се научим на елементарно четене с разбиране първо, и чак след това да се включваме в дискусиите?
Аз пък доколкото разбирам, целта не е "простите, глупави и бедни" да "плащат сметката на заможните", а целта е държавата да поощри тези, които имат някаква възможност да си купят електрокар, защото иначе те без финансовия стимул ще си направят простата сметка, че нямат смисъл. Защото ако чакаме онези другите да си купят, то това е съвсем пък нереално.
П.П. Аз пък карам кола, купена нова през далечната 2005 г. В по-добро състояние е от повечето коли по улиците, купени десет години по-късно. Чак сега съм поръчал нова, защото не съм от консуматорското общество, което си купува нова през 2 години заради самото купуване и фукня. Имам финансова възможност да си купя няколко електрокара, веднагически, но през ум не ми минава да правя такова нещо със или без финансов стимул, защото това с електрокарите е пълна перверзия.
Аз пък доколкото разбирам, целта не е "простите, глупави и бедни" да "плащат сметката на заможните", а целта е държавата да поощри тези, които имат някаква възможност да си купят електрокар, защото иначе те без финансовия стимул ще си направят простата сметка, че нямат смисъл. Защото ако чакаме онези другите да си купят, то това е съвсем пък нереално.
Какво значи "държавата да ги поощри"? В Европа печатат пари и от тях раздават. Ние не можем да печатаме заради валутния борд, така че за да дадем, първо трябва да ги вземем от някого. Съгласен ли си от теб да е първо? Или викаш "другари, дайте да дадем"? П.С. пак добре, че не можем да печатаме левчета, инак с нашите мъдри управници и с такъв електорат дето все вика "дайте", досега левът да е станал 5 за евро вместо 1.958
Какво значи "държавата да ги поощри"? В Европа печатат пари и от тях раздават. Ние не можем да печатаме заради валутния борд, така че за да дадем, първо трябва да ги вземем от някого. Съгласен ли си от теб да е първо? Или викаш "другари, дайте да дадем"?
Първо, печатането на пари също е вземане от всички, защото от това на всички им се обезценяват парите.
Второ, ако държавата е преценила, че електромобили са начинът за справяне със замърсяванията, тогава тя трябва да осигури стимули, защото цените на електромобилите са значително по-високи и без стимул много хора няма да се навият да си купят, ако другите автомобили им излизат по-евтино. Работа на държавата е да реши откъде ще вземе пари - от данъци, от такси, от акцизи, от печалба на държавни предприятия, от заеми. Затова някои хора уж "управляват" държавата - за да предлагат, обсъждат, вземат решения и носят отговорност.
Трето, изразих ясно моето мнение по въпроса за електромобилите, напълно абстрахирайки се от стимулите. За мен електромобилите принципно са изключителна глупост. Затова съм против тяхното стимулиране, без значение от кого ще вземат парите за стимулите. Но ако държавата прецени друго (защото моето мнение си е мое мнение, но мнозинството може да мисли и реши друго - били то правилно или неправилно според мен), тогава аз ще се съобразя с него и ще го приема. Нали това е общество и демокрация, а не онези тъпанари, които казват "Всеки сам си преценя' " и сами си преценяват кой закон ще изпълняват и кой не.
Щастлив съм ,че се доверих на Ennovaty за инсталацията на зарядна станция у дома. Помогнаха ми в избора на подходяща зарядна станция и ми показаха как да работя с нея.
Доволен съм от коректното отношение и добрата комуникация с момчетата от Ennovaty.
А каква е идеята въобще, някой да купува 8 годишна кола на батерии? Капацитетът на батериите, колко ли е останал???
Стандартният брой цикли на зареждане на батерията с литиева технология, като клетка 18650-е например , е около осемстотин.
Висококачествените продукти могат да се презареждат повече от 1000 пъти, но в края на експлоатационния период може да се наблюдава забележимо намаляване на капацитета.
А ако батериите са били на много студено, или много топло?
Батерия тип 18650 струва, най-евтино 5.50 долара едната ..
За 8 години - 365 дена .. батериите все са зареждани и разреждани поне по 5-6 пъти на седмица , или колата е била държана без заряд - което също е лошо.. и имаш над 2000 цикъла за тези батерии ..
И от колата са останали колелета, челюстите на спирачките , ламарини , седалки и пластмаси - батериите са заминали!
Ако Русия не беше ни окупирала толкова години и ако сега не продължаваха да ни спират, сигурни щяхме да сме , като всяка нормална европейска държава. Допреди идването на руснаците сме били точно такава държава, много по-напреднала от някои други. И сигурно щяхме да си купуваме поне толкова електрически автомобили, колкото и другите.
Колко % от парка са електромобили , в държавите от нашата черга?
Ами нямат и 1% ..!
А при нас?
При нас отива към 1.4% !!!! Защото мнозина гледат към Русия:
-- --- "«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель .. МОСКВА, 3 августа 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта.. -- --
Руското влияние .. ! И ей на - набарбальокваме се с електрокари!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1103 НеутралноЕкологично, казвате, а тези хъм батерии, те от къде се зареждат ?
Истината рано или късно излиза наяве.stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДругарки и другари, дайте помощ на тези които и без това могат да си позволят да си купят нов автомобил. Това е от най-умните решения. Даже е гениално. Даже направете списък с всички мултимилионери и им се обадете лично да им кажете, че могат да получат от държавата пари, за да си сменят колицата.
agi49370681
Рейтинг: 269 НеутралноЕдинственото решение е населението да стане по-богато. Българинът не може да си позволи да кара нова кола, заради това не го прави. А за съжаление все още няма как ел. автомобила да е достатъчно евтин за нашите граждани. А и другия проблем е, че за да е рентабилен електромобила е необходимо да го зареждаш през ноща в къщи за предпочитане от собственото ти ВЕИ, а ние живеем в апартаменти. Затова в БГ електромобилите ще навлязат след 20 години, когато просто не се произвеждат други автомобили.
debruckere
Рейтинг: 736 НеутралноКато изключим подозренията ми, че това ще е поредната комисия с много ниска производителност на труда, но с голяма реклама, аз лично съм резервиран по няколко точки:
1. Електромобилите безспорно са превозните средства на бъдещето, но просто още не са стигнали нивото на конкурентноспособност:
- 2 пъти по-скъпи са
- имат ограничен пробег
- зареждат се в пъти по-бавно , а ако добавим факта, че няма достатъчно зарядни станции, може да се наложи да чакашмного повече за щепсела в зависимост от броя чакащи преди теб
- какво става , когато батериите вече не държат толкова ток, колкото когато колата е била с найлона по седалките ?
2. В момента почти всеки нов електромобил струва почти два пъти повече от еквивалента си с ДВГ. Това повдига и логичния въпрос : Ако някой може да си позволи да плати примерно 80 бона за нов електрокар, защо да се налага данъкоплатецът да му помага с някакви "поощрения"? В крайна сметка се стига до абсурда, че този, който кара 15-годишен "Голф" трябва през данъците си да "подпомага" оня , дето кара нова "Тесла"...
Smoke
Рейтинг: 668 ВеселоПокупки на електромобили? В България? Ха-ха-ха :)
Нискоемисионни зони в градовете? В България? Ха-ха-ха :)
Видяла жабата, че подковават коня и надигнала и тя крак :)
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 922 НеутралноПоследна грижа, баце..
Smoke
Рейтинг: 668 ЛюбопитноВикаш, я по-добре да обложим с по-високи данъци тоя, дето има пари, които е изработил, за да даваме на онзи с димящия таралясник, понеже е прост и мързелив, поради което няма пари? А пък той да врещи, че понеже е прост и мързелив и няма пари, има изконно право да си реже катализатора и да си избушва ДПФ-а, за да дими на всички нас, така ли?
Dankol
Рейтинг: 457 НеутралноДо коментар [#2] от "stargate":
След 7-8 години ще можеш да си купиш тази кола, която сега някой по-заможен от теб си я купува чисто нова!
rumen_s
Рейтинг: 2466 НеутралноЗащо не видят какво правят други държави и как дават субсидии на купуващите ел. коли? Уж се говореше да имало някаква помощ срещу връщане на стара кола, гледам вече не се предлага, изпаднало по трасето. Затова пък се гласят да товарят с още данъци и такси собствениците на по-стари автомобили, като гледам ще ги спират и от центровете на градовете. Иначе щели да уреждат админстрацията с нови коли, браво, и без това са се скъсали да работят. Абе умници, хората ако могат да си го позволят няма да карат старите бракми, а ще си купуват по-нови коли...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)wjv51646754
Рейтинг: 8 НеутралноНечовешка глупост, но от тия какво друго да се очаква? Очевидно са изгубили връзка с реалността. Каквито и стимули да се въведат, електромобилите ще си останат с нищожен дял в България още дълги години и ще ги купуват само лица от горна средна класа нагоре. Тоест, бедният народ от работническа и долна средна класа (включително и в Европа, ако говорим за европейско финансиране) с данъците от своя труд ще плаща за глезотиите на по-богатите, които спокойно могат да си ги купуват и сами. Пълен абсурд.
Това категорично не решава наболелия проблем с мръсния въздух в България дори с 1%, защото богатите и сега карат нови автомобили, замърсяващи по-малко. Всички стимули следва да се насочат към замяната на най-старите и замърсяващи автомобили с нови бензинови и на газ, за да обхванат масовия българин.
Petleshev
Рейтинг: 2236 НеутралноНа първо време могат да свалят общинските администрации от старите коли и да качат на електрически. И без друго повечето им километри би трябвало да са в рамките на общината. Същото и за служебните коли по министерства и агенции в София. Е... Шофьорите ще са сърдити, че няма да има нафта и бензин за кражба. Но не е голям проблем.
Бивш tww09306483.Лично аз ако ще сменям колата, към момента предпочитам плъгин хибрид. Не съм още изцяло за електрическа. Имам 7 годишна кола на малко километри и с голям ресурс. Хич не искам да се разделям с нея. Вярно, че бензина стана 3 лева. Но, като се сетя, че малоразмерна електрическа кола гони 100 хиляди лева... Няма смисъл никакъв.
agi49370681
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#8] от "Dankol":
Със стандартните коли това е моделът, но с електромобила това не работи. Там основния разход е батерията(над 50% от стойността). А след 7-8 години батерията ще е към края си и след няколко години ще трябва да я смениш и все едно да си куппиш нова кола. Виж ако променят технологията и батериите издържат по-дълго ще е друго.
Роси
Рейтинг: 7489 НеутралноАко Русия не беше ни окупирала толкова години и ако сега не продължаваха да ни спират, сигурни щяхме да сме , като всяка нормална европейска държава. Допреди идването на руснаците сме били точно такава държава, много по-напреднала от някои други. И сигурно щяхме да си купуваме поне толкова електрически автомобили, колкото и другите. Но, такъв ни бил късмета
Smoke
Рейтинг: 668 НеутралноТи не ги мисли - един чичо от Рено обясняваше по тАлАвизията как електромобилите щели да се използват като източник на електроенергия в домакинството. Демек, зареждаш батерията някъде (или през нощта на по-евтино) и през деня включваш заредената батерия към домашната ел.инсталация, за да я ползваш като източник на електроенергия за домакинството. Тогава ще видиш каква кражба на ток ще става чрез служебните електромобили. Ще зареждат ток някъде за сметка на общината, а ще си го ползват после вкъщи. Това, че батериите им бързо ще се износят и съсипят, хич няма да ги интересува общинарите.
Българин Бг
Рейтинг: 277 НеутралноГомяа част от хората не могат да си позволят нов автомобил с ДВГ, пък камо ли електрически автомобил. Тези хора на кой свят живеят?
rvr12572942
Рейтинг: 655 НеутралноДопреди идването на руснаците бяхме една кална селска кочина, изостанала десетки пъти от централно и особено западно европейските държави. Благодарение на 45 год. народна власт стопихме това изоставане значително, но за съжаление устремът беше спрян. До началото на 80- те, бяхме пред Гърция, Турция, Португалия и може би почти наравно с Испания по стандарт на живот. Вярно, че до това време тия бяха капиталистически диктатури с чести военни преврати, но все пак.
за тия които ще спорят мога да предложа да отворят сайта "Изгубената България" и да погледат малко снимки от 20- те, 30- те, и 40- те год. какво е представлявала "процъфтяващата" преди руснаците България. После да погледнат и снимките от 70- те и 80- те години и да преценят разликата. Само за някакви 30 год. България от една продънена кочина се превърна в модерна европейска държава с висока индустрия, атомна енергия и постижения в космическата наука, апаратура и храни, шестата държава в света пратила човек в Космоса. Произвеждаща от игли за шиене до траулери и 300 метрови танкери, макар и един. Такъв танкер, сега България не може само да го боядиса, камо ли да го направи.
star bastun
Рейтинг: 1910 НеутралноДо коментар [#14] от "Smoke":
Давате престъпни идеи.
debruckere
Рейтинг: 736 Неутрално[quote#7:"Smoke"][/quote]
Не, не "викам това" :)
"Викам" първо да вникнете в това, което пишат хоарат преди да ги коментирате :)
Не знам дали всички, които карат 15-годишни Голф-ове са "прости и мързеливи" и с "отрязани катализатори", но за такива "експерти" като Вас ще поясня:
Казах, че електромобилите са бъдещето, но още не са стигнали нужното ниво на конкуретоспособност и поясних защо. Второто, което казах е, че трябва да се помисли за ефективен механизъм, за да не стане така, че хората без възможности, да плащат сметката на тези с възможности. Не съм казал, че трябва да се поощрява карането на "таралясници" или "рязането на катализтори".
Впрочем карам дизелово Пежо 508 (2016), имам и дизелова С3-ка (2006) за града. Нито съм прост, нито мързелив, отделно давам работа на 5 човека... Не смятам обаче да си купувам електрокар засега.
И още нещо-според някои изследвания на уважавани специализирани медии (Напр. "Ауто Мото унд Шпорт") общият въглероден отпечатък на автомобил с ДВГ и електрокар (разбира се в зависимост от марка, клас и др.) докъм 100 000 км.е един и същ?
Quo Vadis?
Рейтинг: 1338 НеутралноДо коментар [#10] от "wjv51646754":
Наи богатите обикновено карат неща с 3л нагоре двигател, който е всичко друго но не и зелен и икономичен
vassilun
Рейтинг: 5160 НеутралноИ аз да се изкажа. В моето семейство кола в града не караме - използваме градски транспорт или ходим пеша. Преди година и нещо купих нов бензинов автомобил за извънградско. Искаха да ми продадат хибрид, защото ги имат на склад, а за чист бензи трябваше да чакам осем месеца. Не можаха да ме убедят да им платя 10 000 лева повече за хибрид въпреки, че не карам градско. А и хибридът е по-тежък заради батерията и харчи повече бензин. Изчаках си спокойно осемте месеца, защото имаме и друга кола. И сега се кефя здраво! :-)
fkm26555709
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#1] от "Мариана Кълвачева":
Кълвачева , ама ти цял ден наистина ли само това успя да измислиш ?
fkm26555709
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "Smoke":
Едно време се смеехме на Румъния. Днес там подаряват по няколко хиляди евро , при покупка на ел.кола
wjv51646754
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "Quo Vadis?":
И къде точно прочете да пише за "наи богатите"? Айде да се научим на елементарно четене с разбиране първо, и чак след това да се включваме в дискусиите?
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "Dankol":
Стига глупости моля! Къде ще я зареждам? Айде аз имам гараж, ама повечето ми съседи нямат. Кабели ли ще опъваме пред кооперацията? :-)
blaf
Рейтинг: 657 НеутралноЕлектромобилите се очертават като фиаското на века.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "fkm26555709":
Което е безобразна простотия и изобщо не е за хвалене.
Smoke
Рейтинг: 668 НеутралноДо коментар [#18] от "debruckere":
Аз пък доколкото разбирам, целта не е "простите, глупави и бедни" да "плащат сметката на заможните", а целта е държавата да поощри тези, които имат някаква възможност да си купят електрокар, защото иначе те без финансовия стимул ще си направят простата сметка, че нямат смисъл. Защото ако чакаме онези другите да си купят, то това е съвсем пък нереално.
П.П. Аз пък карам кола, купена нова през далечната 2005 г. В по-добро състояние е от повечето коли по улиците, купени десет години по-късно. Чак сега съм поръчал нова, защото не съм от консуматорското общество, което си купува нова през 2 години заради самото купуване и фукня. Имам финансова възможност да си купя няколко електрокара, веднагически, но през ум не ми минава да правя такова нещо със или без финансов стимул, защото това с електрокарите е пълна перверзия.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1103 НеутралноДо коментар [#21] от "fkm26555709":
Истината рано или късно излиза наяве.Не цял ден, а по принцип.
А ти какво ще кажеш по темата за зареждането, от слънцето ли ще зареждаме батериите или пак ще горим въглища ?
Камен
Рейтинг: 790 НеутралноКакво значи "държавата да ги поощри"? В Европа печатат пари и от тях раздават. Ние не можем да печатаме заради валутния борд, така че за да дадем, първо трябва да ги вземем от някого. Съгласен ли си от теб да е първо? Или викаш "другари, дайте да дадем"?
П.С. пак добре, че не можем да печатаме левчета, инак с нашите мъдри управници и с такъв електорат дето все вика "дайте", досега левът да е станал 5 за евро вместо 1.958
Smoke
Рейтинг: 668 НеутралноПърво, печатането на пари също е вземане от всички, защото от това на всички им се обезценяват парите.
Второ, ако държавата е преценила, че електромобили са начинът за справяне със замърсяванията, тогава тя трябва да осигури стимули, защото цените на електромобилите са значително по-високи и без стимул много хора няма да се навият да си купят, ако другите автомобили им излизат по-евтино. Работа на държавата е да реши откъде ще вземе пари - от данъци, от такси, от акцизи, от печалба на държавни предприятия, от заеми. Затова някои хора уж "управляват" държавата - за да предлагат, обсъждат, вземат решения и носят отговорност.
Трето, изразих ясно моето мнение по въпроса за електромобилите, напълно абстрахирайки се от стимулите. За мен електромобилите принципно са изключителна глупост. Затова съм против тяхното стимулиране, без значение от кого ще вземат парите за стимулите. Но ако държавата прецени друго (защото моето мнение си е мое мнение, но мнозинството може да мисли и реши друго - били то правилно или неправилно според мен), тогава аз ще се съобразя с него и ще го приема. Нали това е общество и демокрация, а не онези тъпанари, които казват "Всеки сам си преценя' " и сами си преценяват кой закон ще изпълняват и кой не.
кирил георгиев кирилов
Рейтинг: 233 НеутралноЩастлив съм ,че се доверих на Ennovaty за инсталацията на зарядна станция у дома. Помогнаха ми в избора на подходяща зарядна станция и ми показаха как да работя с нея.
Доволен съм от коректното отношение и добрата комуникация с момчетата от Ennovaty.
sim4o
Рейтинг: 3029 НеутралноА каква е идеята въобще, някой да купува 8 годишна кола на батерии?
Капацитетът на батериите, колко ли е останал???
Стандартният брой цикли на зареждане на батерията с литиева технология, като клетка 18650-е например , е около осемстотин.
Висококачествените продукти могат да се презареждат повече от 1000 пъти, но в края на експлоатационния период може да се наблюдава забележимо намаляване на капацитета.
А ако батериите са били на много студено, или много топло?
Батерия тип 18650 струва, най-евтино 5.50 долара едната ..
https://www.batteryjunction.com/18650.html
А цял пакет от 18650-ки за "Тесла", барабар със стоманената рамка, кабелите и каналчетата - е 1550 долара ..
https://evolveelectrics.com/products/tesla-model-s-lithium-ion-battery
За 8 години - 365 дена .. батериите все са зареждани и разреждани поне по 5-6 пъти на седмица , или колата е била държана без заряд - което също е лошо.. и имаш над 2000 цикъла за тези батерии ..
И от колата са останали колелета, челюстите на спирачките , ламарини , седалки и пластмаси - батериите са заминали!
Та за какво ти е да вземаш 8 годишна кола ???????
sim4o
Рейтинг: 3029 НеутралноАбсолютно вярно!
Колко % от парка са електромобили , в държавите от нашата черга?
Ами нямат и 1% ..!
А при нас?
При нас отива към 1.4% !!!!
Защото мнозина гледат към Русия:
-- ---
"«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель ..
МОСКВА, 3 августа 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта..
-- --
Руското влияние .. !
И ей на - набарбальокваме се с електрокари!