Софийският автосалон се завръща с акцент върху електромобилите

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Електромобилите са хубаво нещо, но твърде скъпо. В България има 3 милиона леки коли, значи за да се подменят с електромобили - и то нисък клас по 40 хил. евро - трябват 120 милиарда евро. Това е химера в близките 20 години поне.
    И това е цена за Ситроен ДС3, Е-Мини, БМВ Ай-3, и подобен клас. Ако говорим за Тесли, там е по 50-60 хил. евро и нагоре.
    А камионите, автобусите, селскостопанските машини, багерите, и т.н. - там вече не 20, а 50 години ще трябват, вероятно. Кораби и самолети пък - вероятно никога.
    Дано не ме е чула Грета, че ще викне "How dare you!" :-)

  2. 2 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 641 Весело

    Какви електромобили с 650 ойро средна работна заплата и 3 зарядни станции на кръст? Възрастта на Автопарка в България е 20 години...

  3. 3 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1174 Разстроено

    Аз карам колело хибрид (ток+педали), цената на което може да удари 5-7 хил лева (моето е самоделно и евтино), а за лека кола на ток... ми засега не става, много сме бедни. Живеем в панелки на по 60 години, караме 20+ годишни морги, пътища нямаме, зарядни станции също - електрификацията се отлага за неопределено време...

  4. 4 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#1] от "Камен":

    В момента стават само за градско ползване ако човек има гараж. Излизаш сутринта със заредена батерия, ходиш на работа, пазаруваш, вземаш децата от училище и пак я прибираш в гаража през нощта. Пътуване на дълги разстояния без сигурни междинни дестинации си е авантюризъм. Дори да си сметнал рейнджа предварително, винаги може да има външни фактори, които ти объркват цялото планиране на трипа. Задръствания, временни отбивания на пътища и т.н.

  5. 5 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Електро?
    Дачия Спринг - в България 40 000лева,
    в Германия 10 000 Евро.
    Сбъркана работа!

  6. 6 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Очакват се 95 % от коментарите да са в стил "Гроздето е кисело" !

  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    Когато електромобилите станат едновременно достъпни и на сметка, нещата ще се променят. С пропаганда не става. От 2016г. съм абонат на "Дневник" и все ни заливат електричките, ама от другата година.
    До коментар [#6] от "Dankol":

    Еретик
  8. 8 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    Сигурно не от добро.😉

    До коментар [#6] от "Dankol":
    "Очакват се 95 % от коментарите да са в стил "Гроздето е кисело" !"

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  9. 9 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 798 Неутрално

    ДВГ Е ПОБЕДИЛО ЕЛЕКТРОНЕЩОСИ ТАМ в далечвата 1908-ма година.
    Ше го таправи пак. грешна технология, эукара за богатите, но не и практична, не и важна, не и масова.
    смърт за елмобилите и лъжите покрай тех.

  10. 10 Профил на pqr331117193
    pqr331117193
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Аз пък мисля следващия ми автомобил за бъде дизелов за първи път.
    Напук на затоплисти, комунисти, левичари и жълтопаветни брадати маймуни.

  11. 11 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5853 Неутрално

    До коментар [#1] от "Камен":

    Не знам защо ти бият минусите. Фиат 500 Е - 80 000 лв.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  12. 12 Профил на pqr331117193
    pqr331117193
    Рейтинг: 45 Неутрално

    До коментар [#7] от "Костадин Иванов":

    Те се опитават да направят перките икономичекси изгодни чрез някакви комунистически потискания на въглищата. Изкуствено. Ама пак не стана.

  13. 13 Профил на pqr331117193
    pqr331117193
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Българина има много по-спешни проблеми, които го заплашват да изчесне като етнос.
    Затолизма никакак не е на дневен ред.

  14. 14 Профил на pqr331117193
    pqr331117193
    Рейтинг: 45 Неутрално

    За всеки тон CO2 спестен в Европа, китай и индия ще произведат 3......
    Това самоубиване на икономиката няма да промени нищо.

  15. 15 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1308 Весело

    Какви новатори са организаторите на това изложение, на този Автосалон :) Ще акцентират на Електромобилите...да живей! Бих се впечатлил ако акцентирането беше върху дизеловите автомобили или водородните :) ... тези ивент мениджъри много прозорливи,бе :) Напълно "в крак" с европейските акценти ;)
    Това ми беше много полезно инфо :
    " От 189 експоната изцяло на ток са 33, а тези използващи електромотор и двигатели с вътрешно горене са 70". Пауноски, а хибриди няма ли да има? Ако "НЕ" , няма да дойда. Аз харесвам хибриди, ходя за риба с хибрид :)

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  16. 16 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1308 Весело

    До скоро висяха от прозорците кабели за САТ и Интернет, в скоро време ще висят кабели за зареждане на коли :) От 10-ет всяка вечер ще пускаме удължител, и ще си поръчаме 16А връзка да ни пуснат :)
    Колко ли народ ще се натръшка като почнат валежи и снеговалежи.

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  17. 17 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Това не го разбрах 5 какво + билета..?
    "Групов билет 5+ билета (понеделник - петък)/1 бр. - 8 лв./7.00 лв"
    Някой го ударил тока, софтуера му се е бъгнал :)

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  18. 18 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Сега да вземе да се постави и акцент върху разпределението на зарядните станции в страната, и нещата ще потръгнат.
    Всяка маркова бензиностанция да се задължи да има и щепсели. Не е сложно. Може и с малко субсидия от държавата.

    Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
  19. 19 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3868 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Акцент, още

    Пристига Единен билет.
    Пътниците ще пристигат с автобуси,
    ж.п. влаци, над земята (самолетно),
    а и под (в недрата), ползвайки метра.
    Eдиния билет включва тоже two-waу ticket
    до Скопие.

    https://www.mediapool.bg/darzhavata-zapochna-rabota-po-vavezhdane-na-edinen-bilet-za-patuvane-news336147.html

    "Софийският автосалон се завръща с акцент
    върху електромобилите"

  20. 20 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До скоро висяха от прозорците кабели за САТ и Интернет, в скоро време ще висят кабели за зареждане на коли :) От 10-ет всяка вечер ще пускаме удължител, и ще си поръчаме 16А връзка да ни пуснат :)Колко ли народ ще се натръшка като почнат валежи и снеговалежи.
    —цитат от коментар 16 на Lee Gier

    - Да се надяваме, че това ще се размине. В крайна сметка, поставянето на една зарядна станция (на първо време) пред всеки блок не е такъв сложен проблем, особено за богата община, като София.

    Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
  21. 21 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3868 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    И глобално топло...

    При всички тея негативи,
    и топлофикация ползуваш, топличка?

    До коментар [#3] от "geordgeo":

    Аз карам колело хибрид (ток+педали), цената на което може да удари 5-7 хил лева (моето е самоделно и евтино), а за лека кола на ток... ми засега не става, много сме бедни. Живеем в панелки на по 60 години, караме 20+ годишни морги, пътища нямаме, зарядни станции също -

    електрификацията се отлага за неопределено време...

  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7540 Неутрално

    До коментар [#2] от "Шоршо":

    Ами милионерите само за година са се увеличили с повече от 600. Тези ще си купят електромобили.

  23. 23 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Софийският автосалон ще представя това, което от централата на всеки производител ще им определят да представят. Това събитие няма нищо общо с българския пазар или пък с някаква държавна политика.
    Лично аз мисля, че ще е най-слабо посетеното авто експо от 20 години насам - повечето потенциални фенове си имат други неща на главата в момента и надали им се гледат електрически самобръсначки от по 30-200 хиляди евро.
    А и всички виждаме всеки ден по улиците какво карат "шампионите" на България - само тежки S класи или силно персонал избирани нови спортни AMG'та, беемвета и поршета.

    ... с двеста...
  24. 24 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Ахъм, а с доставките на автомобили как са нещата? Ще въвеждаме ли системата с вноски за автомобил и получаване след 10 години?
    Между другото, гледам, че цените са се повишили значително. И без това ми беше трудно да намеря разумно обяснение в покупката на скъп автомобил, освен временните пориви на сърцето, но сега съвсем не намирам логика в наливането на толкова пари в едни ламарини. А пък електрическа съвсем не се вписва в картинката.

  25. 25 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1308 Весело

    До коментар [#20] от "keen":

    В Блока на баща ми има 48 ап, което прави приблизително 30 коли. С една зарядна колонка,брато, що псувни ще отнесеш...по-добре не я слагай изобщо. Няма какво да си говорим В Германия и Франция може и да се получи, но в Шопландия не виждам как. Виж Кирчо колко беше надъхан, за планираната българска ел.кола "Сменяш си батерият и продължаваш" :) Смешки говори. Аз не съм учил в Харвард, учих във ВИМЕС и ще ти кажа,че батерията е най-тежкият детайл в тази тип кола, тази батерия за да си я смениш къде ще стои? В багажника ли? :) И как ще я смениш с крика? Миналата година се опитах сам да си сменя батерията на Самсуна.... на вторият опит ....и си купих нов телефон :) Хайде, наздраве. Оптимизмът е хубаво нещо, подкрепям го гледайки от страни. На сила хубост не става, не и у Булгаристан.

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  26. 26 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Какви електромобили с 650 ойро средна работна заплата и 3 зарядни станции на кръст? Възрастта на Автопарка в България е 20 години...
    —цитат от коментар 2 на Шоршо


    И във Финландия е пълно с 20 годишни коли ....и какво им е ?!......добре де 10 -15 % ....но все пак ги има....

  27. 27
    PaulaFox
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4134 Весело

    До коментар [#1] от "Камен":

    Не е такава проста сметката, в тази бройка влизат товарни, автобуси, трактори, багери и т. н. И не е задължително всички да са на ток, 700 000 коли са абсолютно достатъчни, дори в началото 300 000, отделно държавата ще помага със стартови 10 000 лв., отделно, един е-автомобил харчи 2 лв. на 100 км., а един дизелов при 8/100 - 23 лв., българинът бързо ще си направи сметката. И, пак отделно, без данъци, свободна синя/зелена зона. Има мегдан. Сега първо ще сложи масово фотоволтаиците, и после от само себе си, видял ползата, ще стане това преоборудване.

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  29. 29 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2993 Весело

    До коментар [#23] от "Суджук Герберите":

    И Ауди RS-ки

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  30. 30 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#28] от "hamiltonf":

    Леките автомобили са 2.817 млн. броя:
    https://www.investor.bg/novini/444/a/nacionalniiat-avtopark-se-sviva-s-blizo-50-hil-avtomobila-prez-pyrvoto-polugodie-332505/
    Товарните са си отделно. Като от товарните има много "Н1" дето са си фактически леки, но ги регистрират като товарни за по-нисък данък. Виж по рекламите на автосалони всяка втора кола се рекламира, че ползва ДДС кредит. Всички тези се водят товарни.

    Относно харченето си в голяма грешка. Зареждачките на ЕлДрайв мисля са най-голямага мрежа в БГ:
    https://eldrive.eu/bg/ceni/
    Цената е 90 ст/кВч, черпен от тях. А колко влиза в батерията ти - една част отива в нагряване на кабели, загуби и т.н. Сложи го левче нетно след загубите. Разходът е 20квч/100, тоест 20 лв/100, а не 2. Точно десеторна разлика.
    За другите неща, които си изредил, пак си в подобна грешка, макар и не в десетократен порядък.

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4134 Весело

    До коментар [#30] от "Камен":

    Другарю камене, ти от вкъщи, на нощна енергия, като зареждаш, колко ще платиш, може ли да сметнеш?! Отделно, до вкъщи има 4 зареждачки, които са на 100% безплатни, доста общини вече го въвеждат. А колкото до броя на автомобилите, огромна част от тях почти не се използват, затова 300 000 ще има огромно значение.
    Както се казва, стой и гледай. И със сигурност, и ти ще купиш, може и да е късно, но ще купиш.

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  32. 32 Профил на diary_q
    diary_q
    Рейтинг: 181 Весело

    Какви електромобили с 650 ойро средна работна заплата и 3 зарядни станции на кръст? Възрастта на Автопарка в България е 20 години...
    —цитат от коментар 2 на Шоршо


    Шоши, сега, за да влезем в еврозоната, ще раздадат на всеки българин по 200 000 ойро-та, за да отговорим на изискванията и очакванията им и не само... :)))))))

  33. 33 Профил на PaulaFox
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на vdiv
    vdiv
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Нямало пари в България... а бе такива скъпи екзотични коли се движат по разбитите улици на София, че даже и в Маями, LA и Лондон не съм намирал.

    Нямало електромобили... то е невъзможно вече да не се видят навсякъде, даже и под наем: https://spark.bg , дори и по провинцията, дори и Тесли.

    Нямяло зарядни станции... а тези какви са: https://vsichkotok.bg

    Нямало мерак... по-скоро завист и омраза има, ако не и по-лошо.

  35. 35 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#31] от "hamiltonf":

    В къщи на нощна (който има гараж) ще плаща вероятно по-малко от 90 ст. но точно колко ще се види като излезе решението на КЕВР за новите цени. Но няма вече цени 10-15 стотинки/квч. А като сложат и акциз на тока, съвсем ще се изравни с бензина. Ако ли пък не сложат, с какви пари тогава ще поправят пътищата - държавата няма да си изгуби доброволно парите от акциза на горивата.

    Но в къщи и да плащаш по 30-40 да речем, като тръгнеш извън града пак ще се наложи да зареждаш на 90 ст. Цените ти ги дадох по-горе, и това са сега 2022 г. Колко ще са през 2023, 2025, 2030-та? То и петролът ще се качва, но нали вие зелените ентусиасти викате, че петролът ще става излишен на света и ще го дават без пари. Така че да видим дългосрочно кое ще е по-изгодно: електромобил или ДВГ. В момента кое е по-изгодно се вижда от продажбите.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4134 Весело

    До коментар [#35] от "Камен":

    Гледам си фактурата - 0,11лв./кВтч/нощна, общо.

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  37. 37 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Когато електромобилите станат едновременно достъпни и на сметка, нещата ще се променят.
    —цитат от коментар 7 на Костадин Иванов


    В 2030 нови ДВГ ще са забранени в болшинството държави на ЕС ..
    После - и пълна забрана ..

    Няма не искам, няма недей!

    Петролната ера си отива и нищо не може да я върне..
    То как да стане другояче ?

    Няма да има заводи за коли с ДВС и това ще е ..
    Как иначе?

    All the king's horses and all the king's men
    Couldn't put petroleum together again.

    Петролната ера пие чаша коняк незаконно щастлива край бургаския бряг, изпотена от ласки, цяла в пясък и сол.
    Ерата си отива с песничка в си-бемол.

    Ерата си отива, преметнала сак, в стари джинси обута до крайпътния знак.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK