На фона на общ спад на продажбите на нови автомобили в ЕС България е лидер по ръст

Ръст вероятно ще има и за юни в резултат на проведения през месеца автосалон, на който по неофициални данни са продадени над 240 коли.

© Георги Кожухаров

Ръст вероятно ще има и за юни в резултат на проведения през месеца автосалон, на който по неофициални данни са продадени над 240 коли.



На фона на общ спад на продажбите на нови автомобили в страните от ЕС през май от 11.2% България не само отчита ръст 35.2%, но е и лидер в евросъюза по този показател. Това показват данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), публикувани днес. Ръстът е формиран от едва 2690 сделки.


От 27 страни, обхванати от статистиката на АСЕА, повече продажби от май 2021 има само в шест - България, Кипър (+26.8%), Румъния (+24%), Латвия (+17.1%) и Швеция (8.6%). От големите пазари най-сериозен е спадът в Италия (-15.1%).


За първите пет месеца на годината България отново е една от шестте страни от ЕС с ръст на продажбите, като е на второ място с +17.5%. Най-сериозен скок на доставките има в Румъния (+32.9%).




Продадените нови автомобили в България са 11 721. На този фон за пет месеца са внесени 71 547 употребявани коли, от които 55 847 на възраст над 10 години. Така България продължава да е страната от ЕС с най-висока средна възраст на автопарка - над 19 години, при 10-11 години за останалите страни от Европейския съюз. През миналата година броят на превозните средства на възраст над 20 години се е увеличил с над 210 хил.


Как войната в Украйна уби плановете за субсидии за обновяване на автопарка четете тук

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK