Продажбите на нови автомобили се увеличават леко, на употребявани намаляват с над 17%

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 498 Неутрално

    При употребяваните спада е защото просто няма достатъчно такива в Европа, всички се оплакват, че има само скъпи или трошки. Покрай пандемията много хора отложиха покупка на нова кола, там също има проблеми с доставките.

    Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
  2. 2 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1300 Любопитно

    Като видях снимката на БМВ то се сетих.
    Вчера гледам 2 куки, дебнат на софийска улица.

    Не знам дали сте виждали видео на 2-3 котета, как им размахват движещо топче, и те въртят главите в синхрон - ляво - дясно - ляво -дясно.

    Е, така полицаите гледаха минаващите БМВта.
    По едно време бяха спрели едно, но изгледаха жално друго минаващо в другата посока.

  3. 3 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Най-им е лесно да набарят някоя пенсия, който е забравил да си включи фаровете. Никъде в Европа не глобяват за това. Даже и в Турция.

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Горния материал вещае рецесия и страхотии над бедните европейски, в т.ч. и нашенски глави, а тук те ти булка Спасов ден, увеличава се покупката на нови коли, а на старите намалява. То ако погледнем и цеите на имотите растат, барабар с продажбите, въпреки презастрояването. Опашките по границите с Гърция не секват.
    Явно има хора, които не следят какво вещаят медиите - студ, глад и безпаричие:)

  5. 5 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Тоест, богатите стават все по-богати, а бедните все по-бедни.
    Няма новина.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  6. 6 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Значи...изобщо не се занимавайте да търсите употребяван автомобил в скоро време. Всичко здраво лъже за километраж, повечето са блъскани, а понеже няма читави автомобили в Европа, автокъщите са много изгладнели и цените са вярно с 40-50% нагоре. Изобщо е по-вероятно да уцелите 6-ца от тотото отколкото да уцелите читав автомобил на старо, независимо дали от автокъща или директно от човек. Никой нормален не си продава работещата кола в момента. Затова и е увеличеното търсене на нови автомобили.

  7. 7 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#4] от "tsvetko_51":

    Харченето се усилва с инфлацията, колкото и парадоксално да звучи. Все по-малко смисъл има да се държи голямо количество статични пари. По-добре да ги обърнеш в трайна стока, която утре може да стане по-скъпа и на теб ти носи някаква утилитарна или сантиментална стойност.

    Дори при часовници в достъпната ценова категория като Tissot и Certina забелязвам подобно нещо. Един и същ модел, който преди 3 месеца е струвал да кажем 1600, сега е 1900 и постоянно е неналичен и след това наличен, което означава, че има търсене.

  8. 8 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Тъкмо си продавам читавата ондичка за 2к. За справка, мобилето :)

  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    "и нарушените и нарушените вериги за доставки на редица компоненти на редица компоненти"

    Тоя израз, "вериги за доставки", някой го пусна и всички журналя така го налапаха, че вече няма статия без него. А той дори е погрешен, защото частите за автомобили отиват директно от техния производител при производителя на коли и НЯМА НИКАКВИ ВЕРИГИ.
    Ама от мисирки, които сами трудно съставят собствени изтечения - толкова.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тангра":

    Дай инфо на лично.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Dimiter Karapetrov
    Dimiter Karapetrov
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#1] от "Кум Лисан":

    "При употребяваните спада е защото просто няма достатъчно такива в Европа..."
    ______________________

    Вж. Коментар Nr. 5. Тя е улучила отговора.

  12. 12 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тангра":Дай инфо на лично.
    —цитат от коментар 10 на КМЕТ В СЯНКА


    За 1път намерих къде са лс. Мислех, че липсват в този форум. Май са нова иновация.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    До коментар [#12] от "Тангра":

    От години ги има.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    До коментар [#12] от "Тангра":

    Отговорих ти.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на karabadjakliev
    karabadjakliev
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Тия пък как така не искат безвъзмездна финансова помощ от държавата?

  16. 16 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    Точно пък Пауновски да обявиш за автонекомпетентник е смешно!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  17. 17 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    Има си ги веригите и още как. Една седалка докато влезе на поточната линия да се вгради като компонент може да мине през различни фирми и фази на сглобяване докато се получи. Един автомобил получава камо каросерията и боята си при производителя. Всичко друго са покупки възли и детайли, които преминават през най различни вериги на поддоставчици, контролирани от производителя, които търпят чести промени и размествания по различни причини, най-често свързани с рязане на разходи.

  18. 18 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Спадът на продажбите на употребявани коли не бива да изненадва. Цените са скочили зверски, а предлагане няма никакво.

  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3908 Весело

    До коментар [#12] от "Тангра":

    Гледай "кмета" да го набуташ...

    Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4401 Весело

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    Кмета разбира от коли малко повече от теб. Все пак съм професионалист.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3908 Весело

    До коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Канадеца" ще те прасне

    Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
  22. 22 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Всеки ахмак, си е повярвал. че ще стане милионер, с профажбата на стария си кенеф!
    Вчера гледам Равки по 20 бона, дизел, на над 10 години !!!
    Идиоти, сър! 😂😂😂

  23. 23 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 366 Неутрално

    "и нарушените и нарушените вериги за доставки на редица компоненти на редица компоненти" Тоя израз, "вериги за доставки", някой го пусна и всички журналя така го налапаха, че вече няма статия без него. А той дори е погрешен, защото частите за автомобили отиват директно от техния производител при производителя на коли и НЯМА НИКАКВИ ВЕРИГИ. Ама от мисирки, които сами трудно съставят собствени изтечения - толкова.
    —цитат от коментар 9 на quatro_4x3


    глупости. Тази част за да я произведе подизпълнителят има още подизпълнители, които имат подизпълнители. Едно по-сложно у-во се нуждае от кутия - производител, може да е метална или пластмасова, пак производител на заготовките. После платка, друг подизпълнител, чипове - подизпълнители, асемблаж на трето място. Често частите въртят през целия свят.
    Прост пример, в БГ има поделение на белгийска фирма за чипове. Чиповете ги правят в Азия, после идват със самолет до България, където ги тестват на машини. След което работещите чипове заминават за друго място за монтаж върху платки. И всичко е организирано Just In Time, за да няма бавене и да няма складови наличности.
    Пример, Порше произвежда в Дрезден, но купетата идват от другаде с влак. В един модерен автомобил по спомен има над 10 хиляди части. Всяко едно нещо има производител, но суровините идват от друг. Затова производството на коли не е лесна работа, защото изисква добро управление на процесите по производство на частите, не само по създаването на автомобила.

  24. 24 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 366 Неутрално

    Спадът на продажбите на употребявани коли не бива да изненадва. Цените са скочили зверски, а предлагане няма никакво.
    —цитат от коментар 18 на shisharko


    в щатите цените на колите втора ръка също са много нагоре и имат отражение върху инфлацията там. Причината е проста, ако преди нов автомобил е струва Х пари, сега е Х+10-20%. Това директно се отразява на цените втора ръка, които скачат нагоре и те с 10-20%.

  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    "и нарушените и нарушените вериги за доставки на редица компоненти на редица компоненти" Тоя израз, "вериги за доставки", някой го пусна и всички журналя така го налапаха, че вече няма статия без него. А той дори е погрешен, защото частите за автомобили отиват директно от техния производител при производителя на коли и НЯМА НИКАКВИ ВЕРИГИ. Ама от мисирки, които сами трудно съставят собствени изтечения - толкова.
    —цитат от коментар 9 на quatro_4x3


    Дрън брън - точно си има вериги на доставка.

    Вземи заводчетата в България дето правят разни неща за автомобило производителите. Да не мислиш че те си майсторят всичко от нулата.

    Едни прости кабели дето се правят тука изискват жици и букси. И двете се купуват от различни производители. Жиците се купуват от някой дето прави кабели, па те купуват мед от някой друг и те така.

    Или панелите за климатици дето се правят тука. Освен пластмасата, копчетата и прочие вътре има процесор, екранчета и разни други джаджи. Тоя процесор се прави някъде другаде. Тука само се пъха в панела за климатика.

  26. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    Цените на колите втора ръка се вдигат, щото няма нови.

    А няма нови заради липса на процесори, липса на други части и пр. Производството на нови коли е намаляло, отделно излизат на по-високи цени. Съответно това се отразява на цените на колите втора ръка.

    Разгледайте сайтовете на дилърите в България, от масово купуваните коли няма нищо на склад. Чака се по 5-6 месеца, че и повече за нова кола. Преди стигаше и до над 8 месеца. Сега малко се нормализираха доставките на нови коли.

  27. 27 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#22] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":

    Е колко да е?
    Тая Равка, има голяма вероятност да изкара поне още 10-12години с минимално обслужване...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK