"Преди да избухне войната в Украйна правителството имаше планове за създаване на национален фонд за финансиране на решения за декарбонизацията, включително и покупката на електромобили и хибриди. Сега това не стои на дневен ред"
Винаги има извинение, няма значение каква е темата. В България винаги някой друг е виновен и някой друг трябва да вземе решенията за тази територия. Как пък един път за последните близо 100 години не се намери един наистина държавник в тази територия който може да се изправи и отстоява интересите на държавата и народа без извинения и без да се навежда или на запад или на изток....🤬
За България ще бъде жизненоважно електромобилността да замени тровещите ни стари автомобили в градовете колкоти се може по-скоро. От градския транспорт до последния личен автомобил. Като бай ганьо не разбира ползите сам за себе си и се трови доброволно е добре да ни помогне ЕС и общините с ограничения и задължително поетапно въвеждане на чист транспорт у нас.
Това е логиката на нормалния, десен, консервативен човек. Логиката в статията (лява, прогресивистка) е че държавата трябва да го наложи чрез моркова (субсидии) и тоягата (регулации).
В масовия вариант нямаме никакъв шанс да преминем на електрически возила, най-вече по финансови причини. На българина, ако му е изгодно, няма да чака на държавата да го подбутне...
Абе защо никъде в статията не се споменава, че киловатчас на бърза зарядна станция от доста време е минимум 1 лев? Може би защото всеки ще може да направи тъпата сметка, че карането на електромобил вече излиза наравно с дизелов такъв, забележимо по-скъпо от бензинов и почти тройно по-скъпо отколкото на пропан-бутан?
"2022Tesla Model S 2022 Price US$104,990)"!!!! "Добра" заплата в България-500 US $. Та защо въобще се пускат такива статии в българския печат?? На кой му пука дали 1 000 мангизлии има къде да си зареждат играчките?? И защо държавата да им ги зарежда безплатно??Баш на тях?
Ако има възможност за зареждане в дома, това не е така, тъй като освен ако не карат повече от 400 км на ден, повечето хора основно ще зареждат вкъщи на цена от 11 и 2 ст на квтч съответно за дневна и нощна тарифа без преноса. Зареждането на бързи станции остава само в случаите на дълго пътуване, където трябва да се дозареди. За справка пътуване до морето и обратно с дозареждане на бърза станция излиза около 55 лв за приблизително 900 км.
Много интересна статия по темата. Вижда се, че първата част от ЕС където електромобилите ще се наложат в бъдеще са Скандинавските държави - Швеция, Дания и Финландия. Съседна Норвегия (която не е част от ЕС) е световен лидер при ползването на електрически автомобили. Това което трябва да се направи още обаче е да се увеличи значително броя на зарядните станции в Скандинавия. Сега те са твърде малко, по-малко даже от сравнително бедната (за стандартите на ЕС) Португалия.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
С тези цени на електрическата енергия се обезсмисли купуването на такъв автомобил. Кола с бензинов мотор е по-евтина и разходът за гориво е съпоставим. Единствена полза биха имали потрбители, които плащат енергията по цени за битови потребители и карат само в града, където евентуално да ползват и безплатен паркинг. Това означава ограничен кръг купувачи, които да разполагат със собствен гараж или място за паркиране.
Това се очакваше. Стане ли задължителен електромобила, ще те цакат с цената на тока. Целта е обикновеният гражданин да е винаги на ръба. Да живее в стрес, да е уплашен за оживяването си. Явно е вече, че ЕС се управлява от идио*ти и не е това към което се стремяхме. Трябва сериозно да се сложат на кантара плюсовете и минусите. Ако идиотщините на брюкселските зелки продължават в посока зелени сделки, истанбулски, емигранти и други издевателства над нормалното, трябва сеиозно да се замислим за оставането там.
Реалната цена засега е 20ст дневна и 10 ст нощна. Няма такъв филм "без преноса", в кофи ли ще ти го донесат тока? И цената само ще расте и дори зареждане от дома ще направи електромобила икономически още по-неизгоден.
Най-големият проблем е липсата на гараж за зареждане. У нас твърде малко хора имат гаражи. А пред блоковете и градинките няма норматив кой и как ще почне да изгражда зарядни станции.
Пускането на кабеляци от балкона е най-малкото неудобно.
Електричките са само за хора със собствен гараж, а такива в големите градове не са много. Нали не си представяте гора от кабели провесени през балконите :-) В момента най-изгодно е на газ, а и достатъчно екологично. Ако нещо е изгодно и удобно хората сами ще се ориентират натам, няма нужда от регулации
Неудобно, но все по-често срещано. Преди няколко седмици на път към вкъщи видях един наш съсед, който си беше пуснал кабел от балкона до паркираното му наблизо електрическо Рено.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
"организацията предлага държавата да подпомага с 10 хил. лв. покупката на електромобил и със 7500 лв. на хибрид." Значи тези добри хорица предлагат държавата да вземе от на баба Пена пенсията, от заплатите на медицинските сестри, или от парите за пътищата, за да даде на някой гъзар субсидия да му излезе Теслата не 150 хил, а 140 хил. лв. Правилно ли разбирам? Откъде точно предлагат държавата да вземе, че да даде? В Европа и в Америка дават яко субсидии, ама там си печатат парите. Нашата държавица не може да печата (заради борда) - тя трябва винаги първо да вземе от един, за да даде на друг. Между другото - добре, че не можем да печатаме. Че с такива умни идеи досега да са напечатали няколко вагона пари за раздаване, и лева да е станал 10 за евро, не 2.
„Отказват ни храна, както и съдове за уриниране. Освен това изключиха осветлението и отоплението“ оплака се Джанлука Грималди в Туйтър. „Охраната не пуска членовете ни, които отидоха да вземат доставката с храна, обратно в сградата“ добави той. Така деветимата залепени активисти не успели да издържат дори 24 часа в павилиона на Порше и помолили компанията да извика лекари, тъй като залепените ръце на всички били посинели и силно подути. След отлепянето им, активистите били посрещнати от полиция, прегледани от медици, а след това отведени в местното полицейско управление, без да постигнат нито едно от исканията си. https://www.ekonovini.bg/bg/ekoaktivisti-se-zalepiha-za-poda-v-avtomobilen-shourum-i-stanaha-za-smyah-/?fbclid=IwAR0Po7Y5BURYN0tDjaqw9IN8ntY2RHI-PfSyH024xPBAEhJr5ZaQvxKYeZE
Има държави където хем доходите са високи, хем има помощи от държавата (Германия дава между 6000-9000 €) , хем и тя се грижи да има зарядни станции. Накратко, има ли и двете е най-добре. Стига с това делене на леви, десни, консерватори и прогресисти... Благото на народа трябва да се гледа.
Ако е "въпрос на частна инициатива", защо съпоставяте държави?!?😕 Откога свързвате националността на шофьора с марката на притежавания автомобил???😴😴😴😌
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
В големите градове едно 80-90% от населението няма възможност за зареждане в дома. В малките градове няма идиоти които да купуват автомобили по 100-150 хил. лева с които да икономисват 50 лева "до морето и обратно" веднъж в годината. И кво праим сега?
Налагането в Европа на светлото бъдеще на електричките ползва доста от опита на СССР за налагане на всякъкви глупости. Въпросът е след колко и какви загуби на ресурси здравият разум ще се завърне.
"Без преноса" е цената на едро в електроцентралата. Вие там ли си зареждате електромобила? Що ли си мисля, че цената в контакта понастоящем е 25 ст/кВтч дневна и 12 ст/кВтч нощна тарифа, а като минем на "свободния пазар" - един Господ знае. Аз зная само, че ще е по-скъпо...
Culus capitem delit
До коментар [#5] от "zxp53317185":Не споделям мнението ви:Има държави където хем доходите са високи, хем има помощи от държавата (Германия дава между 6000-9000 €) , хем и тя се грижи да има зарядни станции.Накратко, има ли и двете е най-добре.Стига с това делене на леви, десни, консерватори и прогресисти...Благото на народа трябва да се гледа.
Винаги много ме е дразнело това "държавата дава". Ми не, не ги дава Германия, дава ги германският данъкоплатец. Не казвам че е лошо да се правят политики през данъчната система , но е редно винаги като се "дават" пари да се каже и откъде (или от кого) ще се вземат 😉
Няма начин, с тези километрични тапи по магистралите зимата и лятото. Представям си как се пека 2ри час някъде на тунелите без идея кога ще се отпуши пътя, спрял съм климатика защото батерията няма да стигне, а семейството ми е пред топлинен удар на средата на нищото.
Що ли си мисля, че цената в контакта понастоящем е 25 ст/кВтч дневна и 12 ст/кВтч нощна тарифа, а като минем на "свободния пазар" - един Господ знае. Аз зная само, че ще е по-скъпо...
А ако искаш да заредиш по пътя за морето, но на зарядната станция чакат още 4 коли?
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Трябва да има стимули за покупката на нови електрически превозни средства - коли, мотори, велосипеди, триколки, тротинетки. Според мен най-удачно е да се освободят от облагане с ДДС. Необходими са мощни инвестици в инфраструктурата за тях. Това ще ни се отпати. Ще станем с една стъпка напред по-малко уязвими на инфлационни удари отвън и с по-чист въздух. Това ще подобри животът ни.
Абе защо никъде в статията не се споменава, че киловатчас на бърза зарядна станция от доста време е минимум 1 лев?Може би защото всеки ще може да направи тъпата сметка, че карането на електромобил вече излиза наравно с дизелов такъв, забележимо по-скъпо от бензинов и почти тройно по-скъпо отколкото на пропан-бутан?
Малка корекция. Минималната цена е 0,9 лв за киловатчас, но това не омаловажава констатациите, които си направил. Вероятно причината за високата цена е другото казано в статията - почти всички зарядни станции са частни и те търсят максимална печалба. Вероятно нещо може да се промени, ако се построят общински зарядни станции, които да продават на цена макс. 0,5 лв с ДДС за киловатчас (напълно възможна пазарна цена). Тогава конкуренцията ще свали цената.
Няма начин, с тези километрични тапи по магистралите зимата и лятото. Представям си как се пека 2ри час някъде на тунелите без идея кога ще се отпуши пътя, спрял съм климатика защото батерията няма да стигне, а семейството ми е пред топлинен удар на средата на нищото.
Или на опашката пред колонката за "бърз" заряд... Бърз, бърз, колко да е бърз - има-няма 20-30 минути. Пет коли опашка = 2.5 часа чакане + половин час за самото зареждане. Потни, изнервени и закъснели с половин ден, но пък "екологични"! Кеф!
Culus capitem delit
Трябва да има стимули за покупката на нови електрически превозни средства - коли, мотори, велосипеди, триколки, тротинетки. Според мен най-удачно е да се освободят от облагане с ДДС. Необходими са мощни инвестици в инфраструктурата за тях. Това ще ни се отпати. Ще станем с една стъпка напред по-малко уязвими на инфлационни удари отвън и с по-чист въздух. Това ще подобри животът ни.
—цитат от коментар 36 на Рашистката федерация е империя на злото
От 30 години ползвам само екологични електрически самобръсначки, ама батериите им се скапват бързо, но пък за сметка на това струват скъпо. Искам държавни стимули! Инак как ще спася климата и планетата!?! Culus capitem delit
Поне засега мисля че чисто електрическите автомобили са нишов продукт, който е ефективен за определени нужди и не е добро решение за други. Съседът ми по гараж от една година кара плъг-ин хибрид и ми се хвали че му струва 2 лв./100 км. Зарежда в гаража на нощната тарифа и кара около 40 км/ден из София. За този пробег практически не му се налага да минава на бензин. На дълъг път разбира се е основно на бензин, електродвигателят се използва главно за ускоряване при изпреварване. За такъв вид употреба хибридът е ОК, макар че по мои изчисления разликата в цената ще се изплати за поне 100 хил. км. Все пак след това експлоатацията ще е по-евтина отколкто на бензин. Не знам как стои въпросът с останалите разходи по поддръжка - напр. смяна на маслото. Ако се кара основно на ток бензиновият двигател не работи, но километражът се натрупва и дали трябва да се сменя маслото просто заради натрупано време от последната смяна. Чистата електричка струва още повече, а при сегашната технология на зареждане не е практична за дълги пътувания. За да се изгради достатъчно гъста мрежа от зарядни станции трябват огромни инвестиции в инфраструктура. Не става само с монтиране на няколко колонки - до тях трябва да се доведат кабели, преди кабелите трябва да се увеличи капацитета на електроразпределителната мрежа - от трафопостовето до подстанциите високо напрежение. Технически няма проблем да стане, но ще изиска повече време и ще става паралелно с увеличаване на потребителите.
Такаа, значи в момента се оплакваме, че цените на тока са високи и от печалбите по износ на ток даваме помощ на бизнеса. Сега казваме, че трябва да дадем пари за стимулиране покупката на нови електрически коли. Първо за мен хибридните автомобили са нещо междинно и недомислено но това може да го оставим настрана. Да речем, че почнем да даваме по 10000 евро за всяка нова електрическа кола и вдигнем продажбите. Това ще доведе до създаване на повече станции за зареждане, но и до повече търсене на електричество, което означава, че хем ще намалим възможността да изнасяме, хем ще натоварим електропреносната мрежа, хем ще увеличим предпоставките за увеличаване на цените на енергията, хем ще намалим възможността да подпомагаме бизнеса за по-високите сметки за ток.
ел-колите са абсурдно неприложими за България и нивото на доходи. Проблемът дори не е в началната цена, проблемът е, че след 10тина години подмяната на батериите струва абсурдно висока цена. 20 хиляди долара за Тесла, доколкото си спомням. За какво ми е кола, която струва колкото апартамент ?
"От 30 години ползвам само екологични електрически самобръсначки"
:) Говорим за придвижване. 70% от населението живее в градовете. Богатият ще си купи кола, бедния ел. колело или тротинетка, а трудно подвижния пенсионер триколка. Държавните стимули, помощи са един вид отказ от облагане с ДДС. Една ел. кола струваща 50 000 евро съдържа 8000 евро ДДС. Държавата може да даде стимул с таван до 50 000 евро за покупката на ел. превозни средства. Но е нужна и ифраструктурата за това. В Нидерландия по велоалеи можеш да отидеш навсякъде. Имат сфетофари, подлези, надлези, паркинги, осветление. Стимулите трябва да са всички, а не само за скъпите ел. коли. Точно скъпите ел. коли трябва да са извън стимулите.
Станциите и покупката на тия коли трябва да си остане ЧАСТНА ИНИЦИАТИВА! Никаква логика няма в това докато нямаме нормална детска болница и самотни пенсионери мизерстват държавата да подпомага разни хипстъри и мутри да си чешат крастата.
Държавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди. Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация. Тогава автоматично всеки който има възможност ще се замисли и за ел. кола която да зарежда...лошото е че ток има през светлата част на деня когато си на работа... тогава ще трябват батерии.. а те са скъпи... С 2 думи нещата трябва да са опростени и тогава се случват автоматично
[quote#47:"hifi hifi"]Държавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди.Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация. ................
То и сега никой не пречи да сложиш 5- 10 кв. на покрива, стига да си в къща и да са само за собствени нужди.
До коментар [#39] от "pag":"Говорим за придвижване. 70% от населението живее в градовете. Богатият ще си купи кола, бедния ел. колело или тротинетка, а трудно подвижния пенсионер триколка.
—цитат от коментар 43 на Рашистката федерация е империя на злото
Мда, голям кеф е ел. колело или ел. тротинетка през зимата на -10 градуса или в проливен дъжд. Или триколка с гюрук, нали.
И всичко това в името на "спасяването на климата".
Мне, благодаря, без мен. Климатът ще съществува и без мен, и без вас, даже и когато човечеството изчезне.
Culus capitem delit
Държавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди.Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация.
Ей сега се разбирам с комшиите, на това кьоше от покрива аз ще си сложа панели, на другото кьоше Гошо от втория етаж, на третото Пешо от седмия етаж, и всеки ще си пусне жици до апартамента. Само не знам някой ден ако се подпали нещо кой точно ще отговаря, ама ще му мислим когато стане.
Така както го описвате не става, но и затова си има решение. Регистрирате си етажната собственост, вземате решение за инсталиране на фотоволтаик на покрива, разпределяте си инвестицията и съответно консумацията и действате. Ако не искат всички да инвестират сключвате договор, инвестиращите плащате наем на входа и използвате електроенергията само за вас.
Мда, голям кеф е ел. колело или ел. тротинетка през зимата на -10 градуса или в проливен дъжд. Или триколка с гюрук, нали. И всичко това в името на "спасяването на климата". Мне, благодаря, без мен. Климатът ще съществува и без мен, и без вас, даже и когато човечеството изчезне.
Виж как е в Нидерландия. Те понеже са по-глупави, по-технологично изостанали и по-бедни от нас са построили невероятна инфраструктура. Става въпрос за възможности, за достъпност. В София не може да се намери място за паркиране и ще става все по-зле. Харесва ли ти, ти и децата ти да дишате газовете от ДВГ от гориво от сорт Уралс което е по-голямо съдържание на сяра? А хората с дихателни заболявания? Аз говоря за възможности и стимули за всички. За лошото време има обществен транспорт.
За да има колонки за зареждане, демек инфраструктура, трябва преди това да има търсене и интерес, които да оправдаят инвестицията. За да има търсене, особено в България, трябва да има ценово предимство, както за колите, така и за цената на тока. В момента такива няма и няма изглед да има в бъдеще. Някои ентусиасти продължават да поддържат идеята с послания, които нямат връзка с реалността. Щели да си зареждат хората на нощна тарифа вкъщи. Нали трябва да имаш гараж? Колко хора имат такъв? Пестяло се на извънградско. Е, колко карате извънградско през пролетта и лятото, че да си избиете инвестицията в ел. автомобил?
До коментар [#50] от "pag": Виж как е в Нидерландия. Те понеже са по-глупави, по-технологично изостанали и по-бедни от нас са построили невероятна инфраструктура. Става въпрос за възможности, за достъпност. В София не може да се намери място за паркиране и ще става все по-зле. Харесва ли ти, ти и децата ти да дишате газовете от ДВГ от гориво от сорт Уралс което е по-голямо съдържание на сяра? А хората с дихателни заболявания? Аз говоря за възможности и стимули за всички. За лошото време има обществен транспорт.
—цитат от коментар 53 на Рашистката федерация е империя на злото
В Нидерландия, за разлика от България, много рядко има отрицателни температури, а най-високата им "планина" се издига величаво на цели 350 м над морското равнище. Колкото до сорта "Уралс" - адресирайте си претенциите към аФтентичните евроатлантици Кирчо и Кокорчо, щото именно те със зъби и нокти извоюваха дерогация за "Лукойл" да го ползва още две години напук на всякакви санкции.
Много ви се ще да ни натикате пак в миризливите автобуси и влакове, а пътуването от някое крайградско село до центъра на града и обратно да трае цял ден, ама няма да ви се получи. Culus capitem delit
Така както го описвате не става, но и затова си има решение.Регистрирате си етажната собственост, вземате решение за инсталиране на фотоволтаик на покрива, разпределяте си инвестицията и съответно консумацията и действате. Ако не искат всички да инвестират сключвате договор, инвестиращите плащате наем на входа и използвате електроенергията само за вас.[/quote]
Ти чувал ли си приказката "Орташкото кучетата го яли"?
Изводът е, че са ни малко моловете. Ако се построят повече молове, както и магазини тип Лидъл, Кауфланд и Билла, хората ще има къде да си зареждат електрокарите безплатно и така ще се стимулират продажбите на нови модели Тесла у нас. За съжаление не сме достатъчно хипстърска държава, за да почне правителството да дава 8 - 10 хиляди евро на автомобилните продавачи за електрокари и така да субсидира цената по същият начин, както сега се субсидира цената на родните краставици и домати, но надявам се, един ден да стане това. Както се надявам да не се ограничават само до електрокари, ами и до електротротинетки, електровелосипеди, електроавтобуси и други такива видове граждански транспорт на бъдещето
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
"организацията предлага държавата да подпомага с 10 хил. лв. покупката на електромобил и със 7500 лв. на хибрид."
Е то немската държава подпомагаше покупките на ел. ауто с 8000 и на хибрид с 6500 евр. а ма нещо маана да подпомага. И веднага продажбите спаднаха с 40%.
Пак правите нелепи сметки, ама от лаладжии толкова.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Не става дума за "орташко месо", а за сключване на договор. Блокът в който живея има на покрива базова станция на мобилен оператор. От почти 20 години нямаме проблем с плащане на сметки, пари за ремонти и т.н. Съвсем обикновен 50-годишен блок, със съвсем обикновени обитатели. Според вас как сме се разбрали да подпишем всички ? Стига да има желание работите се получават.
Всъщност, в Дания данъкът е много по-нисък за електромобилите, отколкото за бензиновите автомобили. Стандартно данъкът за регистрация е 1,5 до 2 пъти (да, 150 до 200%) от цената на автомобила. При електромобилите е много по-нисък, а има и допълнително приспадане на част от цената за мегават, ако се ползва за зареждане. Дори и без тази помощ, цената на км с ток тук излиза 1/2 от тази с гориво, затова и напливът за купуване на електромобили в Скандинавия е такъв. Относно зареждането в големите градове - в Копенхаген се поставят външни зарядни станции пред блоковете, които се плащат чрез апликация. Паркираш вечер и си зареждаш. На сутринта си готов за път. Нищо по-различно и по-сложно от вече изградените станции на обществени места в София
0.95 ст., за да сме по-точни. И на бързи зарядни се зарежда основно при по-дълги пътувания. За ежедневието в града се зарежда вкъщи. И цената е както за обикновени домакински нужди. Например, да батерия от 64 кв е около 3 лв зареждането. Вече колите имат доста подобрен пробег и с такова зареждане в града се минава поне 400-450 км. Не е зле, нали?
В случая съм съгласна с Вас, че не е редно данъкоплатците да плащат за електрическите автомобили на отделни негови членове. Освен това , вече изпуснахме тренда със субсидиите. Има по-добри начини за стимулиране на електрическата мобилност, например, намаляване на данъчната основа за закупили на лизинг или кредит.
+++++++++ Някои си мислят, че подкрепата на електричките ще означава да се возиш на тях без пари. Между другото очаквам в скоро време да отпадне и режимът за безплатно паркиране.
До коментар [#32] от "Суджук Герберите":Няма нужда да спирате климатика, той харчи пренебрежимо малко. Без проблем можете да си висите в тунела 2 ч. на климатик.
ако считате, че увеличението от 10 до 15% (0,8-1 л/час) на консумацията за пренебрежимо малко - може и да се съглася. Иначе климатикът е голямо удобство, а удобството се плаща.
Малко да се стабилизира политическата ситуация у нас (избори един път на 2 -3 години), и да спре войната в Украйна ще видиш една буря с трошките от големите градове. Съчетана с райониране почти до 100% в сини и зелени зони + споделяне на челния опит на Варна - платено паркиране и през почивните дни. И отново ще се убедим, че автомобилът е едно голямо удобство, но не и необходимост!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Infinitum
Рейтинг: 2719 Разстроено"Преди да избухне войната в Украйна правителството имаше планове за създаване на национален фонд за финансиране на решения за декарбонизацията, включително и покупката на електромобили и хибриди. Сега това не стои на дневен ред"
Винаги има извинение, няма значение каква е темата. В България винаги някой друг е виновен и някой друг трябва да вземе решенията за тази територия. Как пък един път за последните близо 100 години не се намери един наистина държавник в тази територия който може да се изправи и отстоява интересите на държавата и народа без извинения и без да се навежда или на запад или на изток....🤬
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4301 НеутралноБурята с цените на тока в ЕС за момента предполага недобро бъдеще за ел.МПС. Особено ако возилото е фирмено.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!дедо Андро
Рейтинг: 2149 РазстроеноИ пак опираме до доходите, не е ли така?
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.web_2.0_vs._dc
Рейтинг: 885 НеутралноЗа България ще бъде жизненоважно електромобилността да замени тровещите ни стари автомобили в градовете колкоти се може по-скоро. От градския транспорт до последния личен автомобил. Като бай ганьо не разбира ползите сам за себе си и се трови доброволно е добре да ни помогне ЕС и общините с ограничения и задължително поетапно въвеждане на чист транспорт у нас.
zxp53317185
Рейтинг: 1770 НеутралноТова е логиката на нормалния, десен, консервативен човек.
Логиката в статията (лява, прогресивистка) е че държавата трябва да го наложи чрез моркова (субсидии) и тоягата (регулации).
chip
Рейтинг: 1082 ЛюбопитноВ масовия вариант нямаме никакъв шанс да преминем на електрически возила, най-вече по финансови причини. На българина, ако му е изгодно, няма да чака на държавата да го подбутне...
pag
Рейтинг: 1154 НеутралноАбе защо никъде в статията не се споменава, че киловатчас на бърза зарядна станция от доста време е минимум 1 лев?
Culus capitem delitМоже би защото всеки ще може да направи тъпата сметка, че карането на електромобил вече излиза наравно с дизелов такъв, забележимо по-скъпо от бензинов и почти тройно по-скъпо отколкото на пропан-бутан?
дерибеев
Рейтинг: 2671 ВеселоДо коментар [#7] от "pag":Абе защо никъде в статията не се споменава, че киловатчас на бърза зарядна станция от доста време е минимум 1 лев?
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васЗащото това няма общо с екологията и изостаналия българин.
makemydayy
Рейтинг: 548 Неутрално"2022Tesla Model S 2022 Price US$104,990)"!!!!
"Добра" заплата в България-500 US $.
Та защо въобще се пускат такива статии в българския печат??
На кой му пука дали 1 000 мангизлии има къде да си зареждат играчките??
И защо държавата да им ги зарежда безплатно??Баш на тях?
gelethian
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#7] от "pag":
Alea iacta est!Ако има възможност за зареждане в дома, това не е така, тъй като освен ако не карат повече от 400 км на ден, повечето хора основно ще зареждат вкъщи на цена от 11 и 2 ст на квтч съответно за дневна и нощна тарифа без преноса. Зареждането на бързи станции остава само в случаите на дълго пътуване, където трябва да се дозареди. За справка пътуване до морето и обратно с дозареждане на бърза станция излиза около 55 лв за приблизително 900 км.
Иво
Рейтинг: 3754 ЛюбопитноМного интересна статия по темата. Вижда се, че първата част от ЕС където електромобилите ще се наложат в бъдеще са Скандинавските държави - Швеция, Дания и Финландия. Съседна Норвегия (която не е част от ЕС) е световен лидер при ползването на електрически автомобили. Това което трябва да се направи още обаче е да се увеличи значително броя на зарядните станции в Скандинавия. Сега те са твърде малко, по-малко даже от сравнително бедната (за стандартите на ЕС) Португалия.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36gogo2011
Рейтинг: 1152 НеутралноС тези цени на електрическата енергия се обезсмисли купуването на такъв автомобил. Кола с бензинов мотор е по-евтина и разходът за гориво е съпоставим. Единствена полза биха имали потрбители, които плащат енергията по цени за битови потребители и карат само в града, където евентуално да ползват и безплатен паркинг. Това означава ограничен кръг купувачи, които да разполагат със собствен гараж или място за паркиране.
Oggie Petkov
Рейтинг: 510 НеутралноДо коментар [#7] от "pag":
Това се очакваше. Стане ли задължителен електромобила, ще те цакат с цената на тока. Целта е обикновеният гражданин да е винаги на ръба. Да живее в стрес, да е уплашен за оживяването си. Явно е вече, че ЕС се управлява от идио*ти и не е това към което се стремяхме. Трябва сериозно да се сложат на кантара плюсовете и минусите. Ако идиотщините на брюкселските зелки продължават в посока зелени сделки, истанбулски, емигранти и други издевателства над нормалното, трябва сеиозно да се замислим за оставането там.
Oggie Petkov
Рейтинг: 510 НеутралноДо коментар [#10] от "gelethian":
Реалната цена засега е 20ст дневна и 10 ст нощна. Няма такъв филм "без преноса", в кофи ли ще ти го донесат тока? И цената само ще расте и дори зареждане от дома ще направи електромобила икономически още по-неизгоден.
moreee
Рейтинг: 428 НеутралноКойто иска да си ги кара тия боклуци електричките, но защо трябва да ги натрапват и на нас?
hellwitch
Рейтинг: 517 НеутралноНай-големият проблем е липсата на гараж за зареждане.
У нас твърде малко хора имат гаражи. А пред блоковете и градинките няма норматив кой и как ще почне да изгражда зарядни станции.
Пускането на кабеляци от балкона е най-малкото неудобно.
eti mehter
Рейтинг: 4100 ВеселоДо коментар [#15] от "moreee":
BukalemunЗа да си екран с тенденциите,абиии...
hifi hifi
Рейтинг: 304 НеутралноЕлектричките са само за хора със собствен гараж, а такива в големите градове не са много.
Нали не си представяте гора от кабели провесени през балконите :-)
В момента най-изгодно е на газ, а и достатъчно екологично.
Ако нещо е изгодно и удобно хората сами ще се ориентират натам, няма нужда от регулации
Иво
Рейтинг: 3754 ЛюбопитноНеудобно, но все по-често срещано. Преди няколко седмици на път към вкъщи видях един наш съсед, който си беше пуснал кабел от балкона до паркираното му наблизо електрическо Рено. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Камен
Рейтинг: 824 Неутрално"организацията предлага държавата да подпомага с 10 хил. лв. покупката на електромобил и със 7500 лв. на хибрид."
Значи тези добри хорица предлагат държавата да вземе от на баба Пена пенсията, от заплатите на медицинските сестри, или от парите за пътищата, за да даде на някой гъзар субсидия да му излезе Теслата не 150 хил, а 140 хил. лв.
Правилно ли разбирам? Откъде точно предлагат държавата да вземе, че да даде?
В Европа и в Америка дават яко субсидии, ама там си печатат парите. Нашата държавица не може да печата (заради борда) - тя трябва винаги първо да вземе от един, за да даде на друг.
Между другото - добре, че не можем да печатаме. Че с такива умни идеи досега да са напечатали няколко вагона пари за раздаване, и лева да е станал 10 за евро, не 2.
pavur
Рейтинг: 1624 Неутрално„Отказват ни храна, както и съдове за уриниране. Освен това изключиха осветлението и отоплението“ оплака се Джанлука Грималди в Туйтър.
„Охраната не пуска членовете ни, които отидоха да вземат доставката с храна, обратно в сградата“ добави той.
Така деветимата залепени активисти не успели да издържат дори 24 часа в павилиона на Порше и помолили компанията да извика лекари, тъй като залепените ръце на всички били посинели и силно подути.
След отлепянето им, активистите били посрещнати от полиция, прегледани от медици, а след това отведени в местното полицейско управление, без да постигнат нито едно от исканията си.
https://www.ekonovini.bg/bg/ekoaktivisti-se-zalepiha-za-poda-v-avtomobilen-shourum-i-stanaha-za-smyah-/?fbclid=IwAR0Po7Y5BURYN0tDjaqw9IN8ntY2RHI-PfSyH024xPBAEhJr5ZaQvxKYeZE
scott
Рейтинг: 952 Неутралноhttps://automedia.investor.bg/a/2-novini/51025-sobstvenitsi-na-elektromobili-i-hibridi-shokirani-ot-tseni-na-bateriite
малко изпреварващо инфо - що е то електроафтомобилът. за булгареска ного се отнася.
dale4nata
Рейтинг: 47 НеутралноДо коментар [#5] от "zxp53317185":
Не споделям мнението ви:
Има държави където хем доходите са високи, хем има помощи от държавата (Германия дава между 6000-9000 €) , хем и тя се грижи да има зарядни станции.
Накратко, има ли и двете е най-добре.
Стига с това делене на леви, десни, консерватори и прогресисти...
Благото на народа трябва да се гледа.
scott
Рейтинг: 952 НеутралноДо коментар [#21] от "pavur":
БРАВО,БРАВО,БРАВО
БОЙ НА ВХОДЪТ!
Йоаникий
Рейтинг: 861 ЛюбопитноАко е "въпрос на частна инициатива", защо съпоставяте държави?!?😕 Откога свързвате националността на шофьора с марката на притежавания автомобил???😴😴😴😌
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.MPetr
Рейтинг: 1314 ВеселоN1
pag
Рейтинг: 1154 ЛюбопитноВ големите градове едно 80-90% от населението няма възможност за зареждане в дома.
В малките градове няма идиоти които да купуват автомобили по 100-150 хил. лева с които да икономисват 50 лева "до морето и обратно" веднъж в годината.
И кво праим сега?
Culus capitem delit
ivangabrovo
Рейтинг: 384 НеутралноНалагането в Европа на светлото бъдеще на електричките ползва доста от опита на СССР за налагане на всякъкви глупости. Въпросът е след колко и какви загуби на ресурси здравият разум ще се завърне.
pag
Рейтинг: 1154 Неутрално"Без преноса" е цената на едро в електроцентралата. Вие там ли си зареждате електромобила?
Що ли си мисля, че цената в контакта понастоящем е 25 ст/кВтч дневна и 12 ст/кВтч нощна тарифа, а като минем на "свободния пазар" - един Господ знае.
Аз зная само, че ще е по-скъпо... Culus capitem delit
zxp53317185
Рейтинг: 1770 НеутралноВинаги много ме е дразнело това "държавата дава".
Ми не, не ги дава Германия, дава ги германският данъкоплатец. Не казвам че е лошо да се правят политики през данъчната система , но е редно винаги като се "дават" пари да се каже и откъде (или от кого) ще се вземат 😉
pag
Рейтинг: 1154 Неутрално[quote#19:"Иво"][/quote]
Culus capitem delitЕй за такива има една народна мъдрост - "На гол гъз - чифте пищови"
Суджук Герберите
Рейтинг: 682 НеутралноНяма начин, с тези километрични тапи по магистралите зимата и лятото. Представям си как се пека 2ри час някъде на тунелите без идея кога ще се отпуши пътя, спрял съм климатика защото батерията няма да стигне, а семейството ми е пред топлинен удар на средата на нищото.
... с двеста...bo
Рейтинг: 534 НеутралноТази статия или е лош превод или е лош оригинал, писана е като от неграмотен студент първи курс. Редактар моля за "точките в места".
realguru
Рейтинг: 2060 НеутралноПо принцип вървим към изравняване на цените на енергията (ток, газ, бензин, етц). Евентуално дървата могат да останат по-евтини.
Така че дали бензин или ток - цената ще е една и съща, която ще се плаща за изминат километър.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5882 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "gelethian":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.А ако искаш да заредиш по пътя за морето, но на зарядната станция чакат още 4 коли?
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 976 НеутралноТрябва да има стимули за покупката на нови електрически превозни средства - коли, мотори, велосипеди, триколки, тротинетки. Според мен най-удачно е да се освободят от облагане с ДДС. Необходими са мощни инвестици в инфраструктурата за тях. Това ще ни се отпати. Ще станем с една стъпка напред по-малко уязвими на инфлационни удари отвън и с по-чист въздух. Това ще подобри животът ни.
marker
Рейтинг: 720 НеутралноМалка корекция. Минималната цена е 0,9 лв за киловатчас, но това не омаловажава констатациите, които си направил.
Вероятно причината за високата цена е другото казано в статията - почти всички зарядни станции са частни и те търсят максимална печалба. Вероятно нещо може да се промени, ако се построят общински зарядни станции, които да продават на цена макс. 0,5 лв с ДДС за киловатчас (напълно възможна пазарна цена). Тогава конкуренцията ще свали цената.
pag
Рейтинг: 1154 НеутралноИли на опашката пред колонката за "бърз" заряд...
Бърз, бърз, колко да е бърз - има-няма 20-30 минути. Пет коли опашка = 2.5 часа чакане + половин час за самото зареждане.
Потни, изнервени и закъснели с половин ден, но пък "екологични"! Кеф! Culus capitem delit
pag
Рейтинг: 1154 ВеселоОт 30 години ползвам само екологични електрически самобръсначки, ама батериите им се скапват бързо, но пък за сметка на това струват скъпо.
Искам държавни стимули!
Инак как ще спася климата и планетата!?!
Culus capitem delit
nigel
Рейтинг: 680 НеутралноПоне засега мисля че чисто електрическите автомобили са нишов продукт, който е ефективен за определени нужди и не е добро решение за други.
Съседът ми по гараж от една година кара плъг-ин хибрид и ми се хвали че му струва 2 лв./100 км. Зарежда в гаража на нощната тарифа и кара около 40 км/ден из София. За този пробег практически не му се налага да минава на бензин. На дълъг път разбира се е основно на бензин, електродвигателят се използва главно за ускоряване при изпреварване.
За такъв вид употреба хибридът е ОК, макар че по мои изчисления разликата в цената ще се изплати за поне 100 хил. км. Все пак след това експлоатацията ще е по-евтина отколкто на бензин. Не знам как стои въпросът с останалите разходи по поддръжка - напр. смяна на маслото. Ако се кара основно на ток бензиновият двигател не работи, но километражът се натрупва и дали трябва да се сменя маслото просто заради натрупано време от последната смяна.
Чистата електричка струва още повече, а при сегашната технология на зареждане не е практична за дълги пътувания.
За да се изгради достатъчно гъста мрежа от зарядни станции трябват огромни инвестиции в инфраструктура. Не става само с монтиране на няколко колонки - до тях трябва да се доведат кабели, преди кабелите трябва да се увеличи капацитета на електроразпределителната мрежа - от трафопостовето до подстанциите високо напрежение. Технически няма проблем да стане, но ще изиска повече време и ще става паралелно с увеличаване на потребителите.
Batezuzi
Рейтинг: 1471 НеутралноТакаа, значи в момента се оплакваме, че цените на тока са високи и от печалбите по износ на ток даваме помощ на бизнеса. Сега казваме, че трябва да дадем пари за стимулиране покупката на нови електрически коли. Първо за мен хибридните автомобили са нещо междинно и недомислено но това може да го оставим настрана. Да речем, че почнем да даваме по 10000 евро за всяка нова електрическа кола и вдигнем продажбите. Това ще доведе до създаване на повече станции за зареждане, но и до повече търсене на електричество, което означава, че хем ще намалим възможността да изнасяме, хем ще натоварим електропреносната мрежа, хем ще увеличим предпоставките за увеличаване на цените на енергията, хем ще намалим възможността да подпомагаме бизнеса за по-високите сметки за ток.
The Polite Moose
Рейтинг: 2714 Неутралноел-колите са абсурдно неприложими за България и нивото на доходи.
ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Проблемът дори не е в началната цена, проблемът е, че след 10тина години подмяната на батериите струва абсурдно висока цена.
20 хиляди долара за Тесла, доколкото си спомням.
За какво ми е кола, която струва колкото апартамент ?
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 976 НеутралноДо коментар [#39] от "pag":
"От 30 години ползвам само екологични електрически самобръсначки"
:) Говорим за придвижване. 70% от населението живее в градовете. Богатият ще си купи кола, бедния ел. колело или тротинетка, а трудно подвижния пенсионер триколка. Държавните стимули, помощи са един вид отказ от облагане с ДДС. Една ел. кола струваща 50 000 евро съдържа 8000 евро ДДС. Държавата може да даде стимул с таван до 50 000 евро за покупката на ел. превозни средства. Но е нужна и ифраструктурата за това. В Нидерландия по велоалеи можеш да отидеш навсякъде. Имат сфетофари, подлези, надлези, паркинги, осветление. Стимулите трябва да са всички, а не само за скъпите ел. коли. Точно скъпите ел. коли трябва да са извън стимулите.
jazzdevil
Рейтинг: 1911 НеутралноСтанциите и покупката на тия коли трябва да си остане ЧАСТНА ИНИЦИАТИВА! Никаква логика няма в това докато нямаме нормална детска болница и самотни пенсионери мизерстват държавата да подпомага разни хипстъри и мутри да си чешат крастата.
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 976 НеутралноДо коментар [#43] от "Рашистката федерация е империя на злото":
Стимул с таван до 50 000 евро (СТОЙНОСТТА на ПС) за покупката на ел. превозни средства т.е. помощ от 8 000 евро.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1369 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "gelethian":
Предвид, че повечето хора в Българските градове живеят в панелни гета и новото строителство е масово без гаражи за какво зареждане в къщи говорим ???
hifi hifi
Рейтинг: 304 НеутралноДържавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди.
Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация.
Тогава автоматично всеки който има възможност ще се замисли и за ел. кола която да зарежда...лошото е че ток има през светлата част на деня когато си на работа...
тогава ще трябват батерии.. а те са скъпи...
С 2 думи нещата трябва да са опростени и тогава се случват автоматично
rvr12572942
Рейтинг: 931 НеутралноКакво е общото между диарията и електрическия автомобил?
Страхът, че няма да стигнеш до вкъщи..
rvr12572942
Рейтинг: 931 Неутрално[quote#47:"hifi hifi"]Държавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди.Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация. ................
То и сега никой не пречи да сложиш 5- 10 кв. на покрива, стига да си в къща и да са само за собствени нужди.
pag
Рейтинг: 1154 НеутралноМда, голям кеф е ел. колело или ел. тротинетка през зимата на -10 градуса или в проливен дъжд. Или триколка с гюрук, нали.
И всичко това в името на "спасяването на климата".
Мне, благодаря, без мен.
Климатът ще съществува и без мен, и без вас, даже и когато човечеството изчезне. Culus capitem delit
Камен
Рейтинг: 824 НеутралноЕй сега се разбирам с комшиите, на това кьоше от покрива аз ще си сложа панели, на другото кьоше Гошо от втория етаж, на третото Пешо от седмия етаж, и всеки ще си пусне жици до апартамента.
Само не знам някой ден ако се подпали нещо кой точно ще отговаря, ама ще му мислим когато стане.
nigel
Рейтинг: 680 Неутрално[quote#51:"Камен"][/quote]
Така както го описвате не става, но и затова си има решение.
Регистрирате си етажната собственост, вземате решение за инсталиране на фотоволтаик на покрива, разпределяте си инвестицията и съответно консумацията и действате. Ако не искат всички да инвестират сключвате договор, инвестиращите плащате наем на входа и използвате електроенергията само за вас.
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 976 НеутралноДо коментар [#50] от "pag":
Мда, голям кеф е ел. колело или ел. тротинетка през зимата на -10 градуса или в проливен дъжд. Или триколка с гюрук, нали.
И всичко това в името на "спасяването на климата".
Мне, благодаря, без мен.
Климатът ще съществува и без мен, и без вас, даже и когато човечеството изчезне.
Виж как е в Нидерландия. Те понеже са по-глупави, по-технологично изостанали и по-бедни от нас са построили невероятна инфраструктура. Става въпрос за възможности, за достъпност. В София не може да се намери място за паркиране и ще става все по-зле. Харесва ли ти, ти и децата ти да дишате газовете от ДВГ от гориво от сорт Уралс което е по-голямо съдържание на сяра? А хората с дихателни заболявания? Аз говоря за възможности и стимули за всички. За лошото време има обществен транспорт.
le_bigmac
Рейтинг: 339 НеутралноИ кое му е лошото да сме на дъното по дял на продадени електромобили?
daikon
Рейтинг: 52 НеутралноЗа да има колонки за зареждане, демек инфраструктура, трябва преди това да има търсене и интерес, които да оправдаят инвестицията. За да има търсене, особено в България, трябва да има ценово предимство, както за колите, така и за цената на тока. В момента такива няма и няма изглед да има в бъдеще. Някои ентусиасти продължават да поддържат идеята с послания, които нямат връзка с реалността. Щели да си зареждат хората на нощна тарифа вкъщи. Нали трябва да имаш гараж? Колко хора имат такъв? Пестяло се на извънградско. Е, колко карате извънградско през пролетта и лятото, че да си избиете инвестицията в ел. автомобил?
pag
Рейтинг: 1154 НеутралноВ Нидерландия, за разлика от България, много рядко има отрицателни температури, а най-високата им "планина" се издига величаво на цели 350 м над морското равнище.
Колкото до сорта "Уралс" - адресирайте си претенциите към аФтентичните евроатлантици Кирчо и Кокорчо, щото именно те със зъби и нокти извоюваха дерогация за "Лукойл" да го ползва още две години напук на всякакви санкции.
Много ви се ще да ни натикате пак в миризливите автобуси и влакове, а пътуването от някое крайградско село до центъра на града и обратно да трае цял ден, ама няма да ви се получи.
Culus capitem delit
marker
Рейтинг: 720 НеутралноТи чувал ли си приказката "Орташкото кучетата го яли"?
Captain Shakespeare
Рейтинг: 591 НеутралноДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!Стига с твоите простотии....Путлероид.
Günther
Рейтинг: 1598 ВеселоИзводът е, че са ни малко моловете. Ако се построят повече молове, както и магазини тип Лидъл, Кауфланд и Билла, хората ще има къде да си зареждат електрокарите безплатно и така ще се стимулират продажбите на нови модели Тесла у нас.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472За съжаление не сме достатъчно хипстърска държава, за да почне правителството да дава 8 - 10 хиляди евро на автомобилните продавачи за електрокари и така да субсидира цената по същият начин, както сега се субсидира цената на родните краставици и домати, но надявам се, един ден да стане това.
Както се надявам да не се ограничават само до електрокари, ами и до електротротинетки, електровелосипеди, електроавтобуси и други такива видове граждански транспорт на бъдещето
joro4900
Рейтинг: 763 ВеселоДо коментар [#20] от "Камен":
"организацията предлага държавата да подпомага с 10 хил. лв. покупката на електромобил и със 7500 лв. на хибрид."
Е то немската държава подпомагаше покупките на ел. ауто с 8000 и на хибрид с 6500 евр. а ма нещо маана да подпомага. И веднага продажбите спаднаха с 40%.
trollhunter
Рейтинг: 3566 НеутралноПак правите нелепи сметки, ама от лаладжии толкова.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Quo Vadis?
Рейтинг: 1369 ЛюбопитноДо коментар [#53] от "Рашистката федерация е империя на злото":
Бил ли си в Холандия? Виждал ли си им инфраструктурата за колелета и знаеш ли колко снежни дни имат в годината ?
nigel
Рейтинг: 680 Неутрално[quote#57:"marker"][/quote]
Не става дума за "орташко месо", а за сключване на договор. Блокът в който живея има на покрива базова станция на мобилен оператор. От почти 20 години нямаме проблем с плащане на сметки, пари за ремонти и т.н. Съвсем обикновен 50-годишен блок, със съвсем обикновени обитатели. Според вас как сме се разбрали да подпишем всички ? Стига да има желание работите се получават.
Iva Yaneva
Рейтинг: 5 НеутралноВсъщност, в Дания данъкът е много по-нисък за електромобилите, отколкото за бензиновите автомобили. Стандартно данъкът за регистрация е 1,5 до 2 пъти (да, 150 до 200%) от цената на автомобила. При електромобилите е много по-нисък, а има и допълнително приспадане на част от цената за мегават, ако се ползва за зареждане. Дори и без тази помощ, цената на км с ток тук излиза 1/2 от тази с гориво, затова и напливът за купуване на електромобили в Скандинавия е такъв.
Относно зареждането в големите градове - в Копенхаген се поставят външни зарядни станции пред блоковете, които се плащат чрез апликация. Паркираш вечер и си зареждаш. На сутринта си готов за път. Нищо по-различно и по-сложно от вече изградените станции на обществени места в София
tarna
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#7] от "pag":
0.95 ст., за да сме по-точни. И на бързи зарядни се зарежда основно при по-дълги пътувания. За ежедневието в града се зарежда вкъщи. И цената е както за обикновени домакински нужди. Например, да батерия от 64 кв е около 3 лв зареждането. Вече колите имат доста подобрен пробег и с такова зареждане в града се минава поне 400-450 км. Не е зле, нали?
tarna
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#15] от "moreee":
За да се придвижите до Века на плодния прилеп, може би.
tarna
Рейтинг: 675 НеутралноВ случая съм съгласна с Вас, че не е редно данъкоплатците да плащат за електрическите автомобили на отделни негови членове. Освен това , вече изпуснахме тренда със субсидиите. Има по-добри начини за стимулиране на електрическата мобилност, например, намаляване на данъчната основа за закупили на лизинг или кредит.
tarna
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#32] от "Суджук Герберите":
Няма нужда да спирате климатика, той харчи пренебрежимо малко. Без проблем можете да си висите в тунела 2 ч. на климатик.
pontius_glarus
Рейтинг: 3285 Неутрално+++++++++
Някои си мислят, че подкрепата на електричките ще означава да се возиш на тях без пари. Между другото очаквам в скоро време да отпадне и режимът за безплатно паркиране.
pontius_glarus
Рейтинг: 3285 Неутралноако считате, че увеличението от 10 до 15% (0,8-1 л/час) на консумацията за пренебрежимо малко - може и да се съглася.
Иначе климатикът е голямо удобство, а удобството се плаща.
pontius_glarus
Рейтинг: 3285 НеутралноМалко да се стабилизира политическата ситуация у нас (избори един път на 2 -3 години), и да спре войната в Украйна ще видиш една буря с трошките от големите градове. Съчетана с райониране почти до 100% в сини и зелени зони + споделяне на челния опит на Варна - платено паркиране и през почивните дни. И отново ще се убедим, че автомобилът е едно голямо удобство, но не и необходимост!