Въпрос на частна инициатива: къде е България по електромобили и зарядни точки за тях

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 2719 Разстроено

    "Преди да избухне войната в Украйна правителството имаше планове за създаване на национален фонд за финансиране на решения за декарбонизацията, включително и покупката на електромобили и хибриди. Сега това не стои на дневен ред"

    Винаги има извинение, няма значение каква е темата. В България винаги някой друг е виновен и някой друг трябва да вземе решенията за тази територия. Как пък един път за последните близо 100 години не се намери един наистина държавник в тази територия който може да се изправи и отстоява интересите на държавата и народа без извинения и без да се навежда или на запад или на изток....🤬

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4301 Неутрално

    Бурята с цените на тока в ЕС за момента предполага недобро бъдеще за ел.МПС. Особено ако возилото е фирмено.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2149 Разстроено

    И пак опираме до доходите, не е ли така?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 885 Неутрално

    За България ще бъде жизненоважно електромобилността да замени тровещите ни стари автомобили в градовете колкоти се може по-скоро. От градския транспорт до последния личен автомобил. Като бай ганьо не разбира ползите сам за себе си и се трови доброволно е добре да ни помогне ЕС и общините с ограничения и задължително поетапно въвеждане на чист транспорт у нас.

  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    И пак опираме до доходите, не е ли така?
    —цитат от коментар 3 на дедо Андро


    Това е логиката на нормалния, десен, консервативен човек.
    Логиката в статията (лява, прогресивистка) е че държавата трябва да го наложи чрез моркова (субсидии) и тоягата (регулации).

  6. 6 Профил на chip
    chip
    Рейтинг: 1082 Любопитно

    В масовия вариант нямаме никакъв шанс да преминем на електрически возила, най-вече по финансови причини. На българина, ако му е изгодно, няма да чака на държавата да го подбутне...

  7. 7 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Абе защо никъде в статията не се споменава, че киловатчас на бърза зарядна станция от доста време е минимум 1 лев?
    Може би защото всеки ще може да направи тъпата сметка, че карането на електромобил вече излиза наравно с дизелов такъв, забележимо по-скъпо от бензинов и почти тройно по-скъпо отколкото на пропан-бутан?

    Culus capitem delit
  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2671 Весело

    До коментар [#7] от "pag":Абе защо никъде в статията не се споменава, че киловатчас на бърза зарядна станция от доста време е минимум 1 лев?

    Защото това няма общо с екологията и изостаналия българин.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 548 Неутрално

    "2022Tesla Model S 2022 Price US$104,990)"!!!!
    "Добра" заплата в България-500 US $.
    Та защо въобще се пускат такива статии в българския печат??
    На кой му пука дали 1 000 мангизлии има къде да си зареждат играчките??
    И защо държавата да им ги зарежда безплатно??Баш на тях?

  10. 10 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#7] от "pag":

    Ако има възможност за зареждане в дома, това не е така, тъй като освен ако не карат повече от 400 км на ден, повечето хора основно ще зареждат вкъщи на цена от 11 и 2 ст на квтч съответно за дневна и нощна тарифа без преноса. Зареждането на бързи станции остава само в случаите на дълго пътуване, където трябва да се дозареди. За справка пътуване до морето и обратно с дозареждане на бърза станция излиза около 55 лв за приблизително 900 км.

    Alea iacta est!
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3754 Любопитно

    Много интересна статия по темата. Вижда се, че първата част от ЕС където електромобилите ще се наложат в бъдеще са Скандинавските държави - Швеция, Дания и Финландия. Съседна Норвегия (която не е част от ЕС) е световен лидер при ползването на електрически автомобили. Това което трябва да се направи още обаче е да се увеличи значително броя на зарядните станции в Скандинавия. Сега те са твърде малко, по-малко даже от сравнително бедната (за стандартите на ЕС) Португалия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    С тези цени на електрическата енергия се обезсмисли купуването на такъв автомобил. Кола с бензинов мотор е по-евтина и разходът за гориво е съпоставим. Единствена полза биха имали потрбители, които плащат енергията по цени за битови потребители и карат само в града, където евентуално да ползват и безплатен паркинг. Това означава ограничен кръг купувачи, които да разполагат със собствен гараж или място за паркиране.

  13. 13 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#7] от "pag":

    Това се очакваше. Стане ли задължителен електромобила, ще те цакат с цената на тока. Целта е обикновеният гражданин да е винаги на ръба. Да живее в стрес, да е уплашен за оживяването си. Явно е вече, че ЕС се управлява от идио*ти и не е това към което се стремяхме. Трябва сериозно да се сложат на кантара плюсовете и минусите. Ако идиотщините на брюкселските зелки продължават в посока зелени сделки, истанбулски, емигранти и други издевателства над нормалното, трябва сеиозно да се замислим за оставането там.

  14. 14 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#10] от "gelethian":

    Реалната цена засега е 20ст дневна и 10 ст нощна. Няма такъв филм "без преноса", в кофи ли ще ти го донесат тока? И цената само ще расте и дори зареждане от дома ще направи електромобила икономически още по-неизгоден.

  15. 15 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Който иска да си ги кара тия боклуци електричките, но защо трябва да ги натрапват и на нас?

  16. 16 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Най-големият проблем е липсата на гараж за зареждане.
    У нас твърде малко хора имат гаражи. А пред блоковете и градинките няма норматив кой и как ще почне да изгражда зарядни станции.

    Пускането на кабеляци от балкона е най-малкото неудобно.

  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4100 Весело

    До коментар [#15] от "moreee":

    За да си екран с тенденциите,абиии...

    Bukalemun
  18. 18 Профил на hifi hifi
    hifi hifi
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Електричките са само за хора със собствен гараж, а такива в големите градове не са много.
    Нали не си представяте гора от кабели провесени през балконите :-)
    В момента най-изгодно е на газ, а и достатъчно екологично.
    Ако нещо е изгодно и удобно хората сами ще се ориентират натам, няма нужда от регулации

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3754 Любопитно

    Пускането на кабеляци от балкона е най-малкото неудобно.
    —цитат от коментар 16 на hellwitch


    Неудобно, но все по-често срещано. Преди няколко седмици на път към вкъщи видях един наш съсед, който си беше пуснал кабел от балкона до паркираното му наблизо електрическо Рено.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 824 Неутрално

    "организацията предлага държавата да подпомага с 10 хил. лв. покупката на електромобил и със 7500 лв. на хибрид."
    Значи тези добри хорица предлагат държавата да вземе от на баба Пена пенсията, от заплатите на медицинските сестри, или от парите за пътищата, за да даде на някой гъзар субсидия да му излезе Теслата не 150 хил, а 140 хил. лв.
    Правилно ли разбирам? Откъде точно предлагат държавата да вземе, че да даде?
    В Европа и в Америка дават яко субсидии, ама там си печатат парите. Нашата държавица не може да печата (заради борда) - тя трябва винаги първо да вземе от един, за да даде на друг.
    Между другото - добре, че не можем да печатаме. Че с такива умни идеи досега да са напечатали няколко вагона пари за раздаване, и лева да е станал 10 за евро, не 2.

  21. 21 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    „Отказват ни храна, както и съдове за уриниране. Освен това изключиха осветлението и отоплението“ оплака се Джанлука Грималди в Туйтър.
    „Охраната не пуска членовете ни, които отидоха да вземат доставката с храна, обратно в сградата“ добави той.
    Така деветимата залепени активисти не успели да издържат дори 24 часа в павилиона на Порше и помолили компанията да извика лекари, тъй като залепените ръце на всички били посинели и силно подути.
    След отлепянето им, активистите били посрещнати от полиция, прегледани от медици, а след това отведени в местното полицейско управление, без да постигнат нито едно от исканията си.
    https://www.ekonovini.bg/bg/ekoaktivisti-se-zalepiha-za-poda-v-avtomobilen-shourum-i-stanaha-za-smyah-/?fbclid=IwAR0Po7Y5BURYN0tDjaqw9IN8ntY2RHI-PfSyH024xPBAEhJr5ZaQvxKYeZE

  22. 22 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 952 Неутрално

    https://automedia.investor.bg/a/2-novini/51025-sobstvenitsi-na-elektromobili-i-hibridi-shokirani-ot-tseni-na-bateriite

    малко изпреварващо инфо - що е то електроафтомобилът. за булгареска ного се отнася.

  23. 23 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#5] от "zxp53317185":

    Не споделям мнението ви:

    Има държави където хем доходите са високи, хем има помощи от държавата (Германия дава между 6000-9000 €) , хем и тя се грижи да има зарядни станции.
    Накратко, има ли и двете е най-добре.
    Стига с това делене на леви, десни, консерватори и прогресисти...
    Благото на народа трябва да се гледа.

  24. 24 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#21] от "pavur":

    БРАВО,БРАВО,БРАВО
    БОЙ НА ВХОДЪТ!

  25. 25 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 861 Любопитно

    Ако е "въпрос на частна инициатива", защо съпоставяте държави?!?😕 Откога свързвате националността на шофьора с марката на притежавания автомобил???😴😴😴😌

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  26. 26 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1314 Весело
  27. 27 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Любопитно

    До коментар [#7] от "pag":Ако има възможност за зареждане в дома,
    —цитат от коментар 10 на gelethian


    В големите градове едно 80-90% от населението няма възможност за зареждане в дома.
    В малките градове няма идиоти които да купуват автомобили по 100-150 хил. лева с които да икономисват 50 лева "до морето и обратно" веднъж в годината.
    И кво праим сега?

    Culus capitem delit
  28. 28 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Налагането в Европа на светлото бъдеще на електричките ползва доста от опита на СССР за налагане на всякъкви глупости. Въпросът е след колко и какви загуби на ресурси здравият разум ще се завърне.

  29. 29 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    повечето хора основно ще зареждат вкъщи на цена от 11 и 2 ст на квтч съответно за дневна и нощна тарифа без преноса.
    —цитат от коментар 10 на gelethian


    "Без преноса" е цената на едро в електроцентралата. Вие там ли си зареждате електромобила?
    Що ли си мисля, че цената в контакта понастоящем е 25 ст/кВтч дневна и 12 ст/кВтч нощна тарифа, а като минем на "свободния пазар" - един Господ знае.
    Аз зная само, че ще е по-скъпо...

    Culus capitem delit
  30. 30 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    До коментар [#5] от "zxp53317185":Не споделям мнението ви:Има държави където хем доходите са високи, хем има помощи от държавата (Германия дава между 6000-9000 €) , хем и тя се грижи да има зарядни станции.Накратко, има ли и двете е най-добре.Стига с това делене на леви, десни, консерватори и прогресисти...Благото на народа трябва да се гледа.
    —цитат от коментар 23 на dale4nata


    Винаги много ме е дразнело това "държавата дава".
    Ми не, не ги дава Германия, дава ги германският данъкоплатец. Не казвам че е лошо да се правят политики през данъчната система , но е редно винаги като се "дават" пари да се каже и откъде (или от кого) ще се вземат 😉

  31. 31 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    [quote#19:"Иво"][/quote]

    Ей за такива има една народна мъдрост - "На гол гъз - чифте пищови"


    Culus capitem delit
  32. 32 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Няма начин, с тези километрични тапи по магистралите зимата и лятото. Представям си как се пека 2ри час някъде на тунелите без идея кога ще се отпуши пътя, спрял съм климатика защото батерията няма да стигне, а семейството ми е пред топлинен удар на средата на нищото.

    ... с двеста...
  33. 33 Профил на bo
    bo
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Тази статия или е лош превод или е лош оригинал, писана е като от неграмотен студент първи курс. Редактар моля за "точките в места".

  34. 34 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    Що ли си мисля, че цената в контакта понастоящем е 25 ст/кВтч дневна и 12 ст/кВтч нощна тарифа, а като минем на "свободния пазар" - един Господ знае.
    Аз зная само, че ще е по-скъпо...
    —цитат от коментар 29 на pag


    По принцип вървим към изравняване на цените на енергията (ток, газ, бензин, етц). Евентуално дървата могат да останат по-евтини.

    Така че дали бензин или ток - цената ще е една и съща, която ще се плаща за изминат километър.

  35. 35 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5882 Любопитно

    До коментар [#10] от "gelethian":

    А ако искаш да заредиш по пътя за морето, но на зарядната станция чакат още 4 коли?

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  36. 36 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Трябва да има стимули за покупката на нови електрически превозни средства - коли, мотори, велосипеди, триколки, тротинетки. Според мен най-удачно е да се освободят от облагане с ДДС. Необходими са мощни инвестици в инфраструктурата за тях. Това ще ни се отпати. Ще станем с една стъпка напред по-малко уязвими на инфлационни удари отвън и с по-чист въздух. Това ще подобри животът ни.

  37. 37 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Абе защо никъде в статията не се споменава, че киловатчас на бърза зарядна станция от доста време е минимум 1 лев?Може би защото всеки ще може да направи тъпата сметка, че карането на електромобил вече излиза наравно с дизелов такъв, забележимо по-скъпо от бензинов и почти тройно по-скъпо отколкото на пропан-бутан?
    —цитат от коментар 7 на pag


    Малка корекция. Минималната цена е 0,9 лв за киловатчас, но това не омаловажава констатациите, които си направил.
    Вероятно причината за високата цена е другото казано в статията - почти всички зарядни станции са частни и те търсят максимална печалба. Вероятно нещо може да се промени, ако се построят общински зарядни станции, които да продават на цена макс. 0,5 лв с ДДС за киловатчас (напълно възможна пазарна цена). Тогава конкуренцията ще свали цената.

  38. 38 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Няма начин, с тези километрични тапи по магистралите зимата и лятото. Представям си как се пека 2ри час някъде на тунелите без идея кога ще се отпуши пътя, спрял съм климатика защото батерията няма да стигне, а семейството ми е пред топлинен удар на средата на нищото.
    —цитат от коментар 32 на Суджук Герберите


    Или на опашката пред колонката за "бърз" заряд...
    Бърз, бърз, колко да е бърз - има-няма 20-30 минути. Пет коли опашка = 2.5 часа чакане + половин час за самото зареждане.
    Потни, изнервени и закъснели с половин ден, но пък "екологични"! Кеф!

    Culus capitem delit
  39. 39 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Весело


    Трябва да има стимули за покупката на нови електрически превозни средства - коли, мотори, велосипеди, триколки, тротинетки. Според мен най-удачно е да се освободят от облагане с ДДС. Необходими са мощни инвестици в инфраструктурата за тях. Това ще ни се отпати. Ще станем с една стъпка напред по-малко уязвими на инфлационни удари отвън и с по-чист въздух. Това ще подобри животът ни.
    —цитат от коментар 36 на Рашистката федерация е империя на злото


    От 30 години ползвам само екологични електрически самобръсначки, ама батериите им се скапват бързо, но пък за сметка на това струват скъпо.
    Искам държавни стимули!
    Инак как ще спася климата и планетата!?!

    Culus capitem delit
  40. 40 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Поне засега мисля че чисто електрическите автомобили са нишов продукт, който е ефективен за определени нужди и не е добро решение за други.
    Съседът ми по гараж от една година кара плъг-ин хибрид и ми се хвали че му струва 2 лв./100 км. Зарежда в гаража на нощната тарифа и кара около 40 км/ден из София. За този пробег практически не му се налага да минава на бензин. На дълъг път разбира се е основно на бензин, електродвигателят се използва главно за ускоряване при изпреварване.
    За такъв вид употреба хибридът е ОК, макар че по мои изчисления разликата в цената ще се изплати за поне 100 хил. км. Все пак след това експлоатацията ще е по-евтина отколкто на бензин. Не знам как стои въпросът с останалите разходи по поддръжка - напр. смяна на маслото. Ако се кара основно на ток бензиновият двигател не работи, но километражът се натрупва и дали трябва да се сменя маслото просто заради натрупано време от последната смяна.
    Чистата електричка струва още повече, а при сегашната технология на зареждане не е практична за дълги пътувания.
    За да се изгради достатъчно гъста мрежа от зарядни станции трябват огромни инвестиции в инфраструктура. Не става само с монтиране на няколко колонки - до тях трябва да се доведат кабели, преди кабелите трябва да се увеличи капацитета на електроразпределителната мрежа - от трафопостовето до подстанциите високо напрежение. Технически няма проблем да стане, но ще изиска повече време и ще става паралелно с увеличаване на потребителите.

  41. 41 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Такаа, значи в момента се оплакваме, че цените на тока са високи и от печалбите по износ на ток даваме помощ на бизнеса. Сега казваме, че трябва да дадем пари за стимулиране покупката на нови електрически коли. Първо за мен хибридните автомобили са нещо междинно и недомислено но това може да го оставим настрана. Да речем, че почнем да даваме по 10000 евро за всяка нова електрическа кола и вдигнем продажбите. Това ще доведе до създаване на повече станции за зареждане, но и до повече търсене на електричество, което означава, че хем ще намалим възможността да изнасяме, хем ще натоварим електропреносната мрежа, хем ще увеличим предпоставките за увеличаване на цените на енергията, хем ще намалим възможността да подпомагаме бизнеса за по-високите сметки за ток.

  42. 42 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2714 Неутрално

    ел-колите са абсурдно неприложими за България и нивото на доходи.
    Проблемът дори не е в началната цена, проблемът е, че след 10тина години подмяната на батериите струва абсурдно висока цена.
    20 хиляди долара за Тесла, доколкото си спомням.
    За какво ми е кола, която струва колкото апартамент ?

    ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  43. 43 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#39] от "pag":

    "От 30 години ползвам само екологични електрически самобръсначки"

    :) Говорим за придвижване. 70% от населението живее в градовете. Богатият ще си купи кола, бедния ел. колело или тротинетка, а трудно подвижния пенсионер триколка. Държавните стимули, помощи са един вид отказ от облагане с ДДС. Една ел. кола струваща 50 000 евро съдържа 8000 евро ДДС. Държавата може да даде стимул с таван до 50 000 евро за покупката на ел. превозни средства. Но е нужна и ифраструктурата за това. В Нидерландия по велоалеи можеш да отидеш навсякъде. Имат сфетофари, подлези, надлези, паркинги, осветление. Стимулите трябва да са всички, а не само за скъпите ел. коли. Точно скъпите ел. коли трябва да са извън стимулите.

  44. 44 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Станциите и покупката на тия коли трябва да си остане ЧАСТНА ИНИЦИАТИВА! Никаква логика няма в това докато нямаме нормална детска болница и самотни пенсионери мизерстват държавата да подпомага разни хипстъри и мутри да си чешат крастата.

  45. 45 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#43] от "Рашистката федерация е империя на злото":

    Стимул с таван до 50 000 евро (СТОЙНОСТТА на ПС) за покупката на ел. превозни средства т.е. помощ от 8 000 евро.

  46. 46 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    До коментар [#10] от "gelethian":

    Предвид, че повечето хора в Българските градове живеят в панелни гета и новото строителство е масово без гаражи за какво зареждане в къщи говорим ???

  47. 47 Профил на hifi hifi
    hifi hifi
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Държавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди.
    Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация.
    Тогава автоматично всеки който има възможност ще се замисли и за ел. кола която да зарежда...лошото е че ток има през светлата част на деня когато си на работа...
    тогава ще трябват батерии.. а те са скъпи...
    С 2 думи нещата трябва да са опростени и тогава се случват автоматично

  48. 48 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 931 Неутрално




    Какво е общото между диарията и електрическия автомобил?
    Страхът, че няма да стигнеш до вкъщи..

  49. 49 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#47:"hifi hifi"]Държавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди.Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация. ................

    То и сега никой не пречи да сложиш 5- 10 кв. на покрива, стига да си в къща и да са само за собствени нужди.

  50. 50 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#39] от "pag":"Говорим за придвижване. 70% от населението живее в градовете. Богатият ще си купи кола, бедния ел. колело или тротинетка, а трудно подвижния пенсионер триколка.
    —цитат от коментар 43 на Рашистката федерация е империя на злото


    Мда, голям кеф е ел. колело или ел. тротинетка през зимата на -10 градуса или в проливен дъжд. Или триколка с гюрук, нали.

    И всичко това в името на "спасяването на климата".

    Мне, благодаря, без мен.
    Климатът ще съществува и без мен, и без вас, даже и когато човечеството изчезне.

    Culus capitem delit
  51. 51 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Държавата първо трябва да опрости разрешителните за изграждане на фотоволтаици за лични нужди.Който има възможност да слага 3-4 киловата на покрива без да минава през 1 тон бюрокрация.
    —цитат от коментар 47 на hifi hifi

    Ей сега се разбирам с комшиите, на това кьоше от покрива аз ще си сложа панели, на другото кьоше Гошо от втория етаж, на третото Пешо от седмия етаж, и всеки ще си пусне жици до апартамента.
    Само не знам някой ден ако се подпали нещо кой точно ще отговаря, ама ще му мислим когато стане.

  52. 52 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#51:"Камен"][/quote]

    Така както го описвате не става, но и затова си има решение.
    Регистрирате си етажната собственост, вземате решение за инсталиране на фотоволтаик на покрива, разпределяте си инвестицията и съответно консумацията и действате. Ако не искат всички да инвестират сключвате договор, инвестиращите плащате наем на входа и използвате електроенергията само за вас.

  53. 53 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#50] от "pag":

    Мда, голям кеф е ел. колело или ел. тротинетка през зимата на -10 градуса или в проливен дъжд. Или триколка с гюрук, нали.
    И всичко това в името на "спасяването на климата".
    Мне, благодаря, без мен.
    Климатът ще съществува и без мен, и без вас, даже и когато човечеството изчезне.

    Виж как е в Нидерландия. Те понеже са по-глупави, по-технологично изостанали и по-бедни от нас са построили невероятна инфраструктура. Става въпрос за възможности, за достъпност. В София не може да се намери място за паркиране и ще става все по-зле. Харесва ли ти, ти и децата ти да дишате газовете от ДВГ от гориво от сорт Уралс което е по-голямо съдържание на сяра? А хората с дихателни заболявания? Аз говоря за възможности и стимули за всички. За лошото време има обществен транспорт.

  54. 54 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 339 Неутрално

    И кое му е лошото да сме на дъното по дял на продадени електромобили?

  55. 55 Профил на daikon
    daikon
    Рейтинг: 52 Неутрално

    За да има колонки за зареждане, демек инфраструктура, трябва преди това да има търсене и интерес, които да оправдаят инвестицията. За да има търсене, особено в България, трябва да има ценово предимство, както за колите, така и за цената на тока. В момента такива няма и няма изглед да има в бъдеще. Някои ентусиасти продължават да поддържат идеята с послания, които нямат връзка с реалността. Щели да си зареждат хората на нощна тарифа вкъщи. Нали трябва да имаш гараж? Колко хора имат такъв? Пестяло се на извънградско. Е, колко карате извънградско през пролетта и лятото, че да си избиете инвестицията в ел. автомобил?

  56. 56 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#50] от "pag": Виж как е в Нидерландия. Те понеже са по-глупави, по-технологично изостанали и по-бедни от нас са построили невероятна инфраструктура. Става въпрос за възможности, за достъпност. В София не може да се намери място за паркиране и ще става все по-зле. Харесва ли ти, ти и децата ти да дишате газовете от ДВГ от гориво от сорт Уралс което е по-голямо съдържание на сяра? А хората с дихателни заболявания? Аз говоря за възможности и стимули за всички. За лошото време има обществен транспорт.
    —цитат от коментар 53 на Рашистката федерация е империя на злото


    В Нидерландия, за разлика от България, много рядко има отрицателни температури, а най-високата им "планина" се издига величаво на цели 350 м над морското равнище.
    Колкото до сорта "Уралс" - адресирайте си претенциите към аФтентичните евроатлантици Кирчо и Кокорчо, щото именно те със зъби и нокти извоюваха дерогация за "Лукойл" да го ползва още две години напук на всякакви санкции.

    Много ви се ще да ни натикате пак в миризливите автобуси и влакове, а пътуването от някое крайградско село до центъра на града и обратно да трае цял ден, ама няма да ви се получи.

    Culus capitem delit
  57. 57 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 720 Неутрално

    [quote#51:"Камен"]
    —цитат от коментар 52 на nigel
    Така както го описвате не става, но и затова си има решение.Регистрирате си етажната собственост, вземате решение за инсталиране на фотоволтаик на покрива, разпределяте си инвестицията и съответно консумацията и действате. Ако не искат всички да инвестират сключвате договор, инвестиращите плащате наем на входа и използвате електроенергията само за вас.[/quote]

    Ти чувал ли си приказката "Орташкото кучетата го яли"?

  58. 58 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Стига с твоите простотии....Путлероид.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  59. 59 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1598 Весело

    Изводът е, че са ни малко моловете. Ако се построят повече молове, както и магазини тип Лидъл, Кауфланд и Билла, хората ще има къде да си зареждат електрокарите безплатно и така ще се стимулират продажбите на нови модели Тесла у нас.
    За съжаление не сме достатъчно хипстърска държава, за да почне правителството да дава 8 - 10 хиляди евро на автомобилните продавачи за електрокари и така да субсидира цената по същият начин, както сега се субсидира цената на родните краставици и домати, но надявам се, един ден да стане това.
    Както се надявам да не се ограничават само до електрокари, ами и до електротротинетки, електровелосипеди, електроавтобуси и други такива видове граждански транспорт на бъдещето

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  60. 60 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 763 Весело

    До коментар [#20] от "Камен":

    "организацията предлага държавата да подпомага с 10 хил. лв. покупката на електромобил и със 7500 лв. на хибрид."

    Е то немската държава подпомагаше покупките на ел. ауто с 8000 и на хибрид с 6500 евр. а ма нещо маана да подпомага. И веднага продажбите спаднаха с 40%.

  61. 61 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    Пак правите нелепи сметки, ама от лаладжии толкова.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  62. 62 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    До коментар [#53] от "Рашистката федерация е империя на злото":

    Бил ли си в Холандия? Виждал ли си им инфраструктурата за колелета и знаеш ли колко снежни дни имат в годината ?

  63. 63 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#57:"marker"][/quote]

    Не става дума за "орташко месо", а за сключване на договор. Блокът в който живея има на покрива базова станция на мобилен оператор. От почти 20 години нямаме проблем с плащане на сметки, пари за ремонти и т.н. Съвсем обикновен 50-годишен блок, със съвсем обикновени обитатели. Според вас как сме се разбрали да подпишем всички ? Стига да има желание работите се получават.

  64. 64 Профил на Iva Yaneva
    Iva Yaneva
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Всъщност, в Дания данъкът е много по-нисък за електромобилите, отколкото за бензиновите автомобили. Стандартно данъкът за регистрация е 1,5 до 2 пъти (да, 150 до 200%) от цената на автомобила. При електромобилите е много по-нисък, а има и допълнително приспадане на част от цената за мегават, ако се ползва за зареждане. Дори и без тази помощ, цената на км с ток тук излиза 1/2 от тази с гориво, затова и напливът за купуване на електромобили в Скандинавия е такъв.
    Относно зареждането в големите градове - в Копенхаген се поставят външни зарядни станции пред блоковете, които се плащат чрез апликация. Паркираш вечер и си зареждаш. На сутринта си готов за път. Нищо по-различно и по-сложно от вече изградените станции на обществени места в София

  65. 65 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#7] от "pag":

    0.95 ст., за да сме по-точни. И на бързи зарядни се зарежда основно при по-дълги пътувания. За ежедневието в града се зарежда вкъщи. И цената е както за обикновени домакински нужди. Например, да батерия от 64 кв е около 3 лв зареждането. Вече колите имат доста подобрен пробег и с такова зареждане в града се минава поне 400-450 км. Не е зле, нали?

  66. 66 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#15] от "moreee":

    За да се придвижите до Века на плодния прилеп, може би.

  67. 67 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 675 Неутрално

    В случая съм съгласна с Вас, че не е редно данъкоплатците да плащат за електрическите автомобили на отделни негови членове. Освен това , вече изпуснахме тренда със субсидиите. Има по-добри начини за стимулиране на електрическата мобилност, например, намаляване на данъчната основа за закупили на лизинг или кредит.

  68. 68 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#32] от "Суджук Герберите":

    Няма нужда да спирате климатика, той харчи пренебрежимо малко. Без проблем можете да си висите в тунела 2 ч. на климатик.

  69. 69 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    ".....На кой му пука дали 1 000 мангизлии има къде да си зареждат играчките??И защо държавата да им ги зарежда безплатно??...
    —цитат от коментар 9 на makemydayy


    +++++++++
    Някои си мислят, че подкрепата на електричките ще означава да се возиш на тях без пари. Между другото очаквам в скоро време да отпадне и режимът за безплатно паркиране.

  70. 70 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    До коментар [#32] от "Суджук Герберите":Няма нужда да спирате климатика, той харчи пренебрежимо малко. Без проблем можете да си висите в тунела 2 ч. на климатик.
    —цитат от коментар 68 на tarna


    ако считате, че увеличението от 10 до 15% (0,8-1 л/час) на консумацията за пренебрежимо малко - може и да се съглася.
    Иначе климатикът е голямо удобство, а удобството се плаща.

  71. 71 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    Бурята с цените на тока в ЕС за момента предполага недобро бъдеще за ел.МПС. Особено ако возилото е фирмено.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Малко да се стабилизира политическата ситуация у нас (избори един път на 2 -3 години), и да спре войната в Украйна ще видиш една буря с трошките от големите градове. Съчетана с райониране почти до 100% в сини и зелени зони + споделяне на челния опит на Варна - платено паркиране и през почивните дни. И отново ще се убедим, че автомобилът е едно голямо удобство, но не и необходимост!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK