Тъпо е така да манипулирате хората! "Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна." Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
Че те повечето от тъй наречените "втора ръка" са скраб!!!Един от водещите джамбази ми каза че не е карал нито една от 24 коли които предлага!?!Сваля боклуците от автовоза ,измива ги,изпира ги и връща километражите....това е!!!!За боклук от Италия 2003 ми поиска 8800 лв....Смехххххх!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Нещо не е вярно в тая статия. Горублянските джамбази обясняваха как една стара ще се продава на цената на нова, а ако е карана от един дядо (бивш зъболекар) само до магазина и за неделна литургия, тогава цената отива като за две нови. И това само в случаите с голям пробег, около 140 хил км.
Т.е. в последните две години на световни кризи, българската икономика и покупателната способност вървят нагоре. Дали няма нещо общо с това, че крадливата ГЕРБ-аджийска сган вече не е на власт?!
Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна. ________________________________________________________________
Нали не искате да ме убедите, че всички доставки минават през Украйна?
По подобен начин за галопиращата инфлация изведнъж причина стана Войната в Украйна, а не зелената сделка с въведен нов данък Акциз въглероден диокис!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Ако ползваш колата много, особено за работа си взимаш нова. Ако караш до 10-15000км на година се оглеждаш за нещо подходящо и употребявано. Винаги е било така, обаче последните 2 година е ненормална работа, Продават се пълни боклуци на високи цени 16-17 годишна кола за 10000 лв... Лошото е че и новите скочиха много и се принуждаваш да търсиш по-висок клас кола защото и малките вече са достатъчно скъпи. 2018 пасат комби 2.0 ДСГ Хайлайн беше 62000 с ДДС, сега сигурно е 80-90 бона, те вместо него предлагат Артеон за 80-100...абе ужас. 2015 имаше Корола и Голф за 25-28 000лв, сега са двойно
До коментар [#5] от "Хи-хи":Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
Послъгвате, както обичайно. Тази 15 годишна японка и в гаража да стои, за 15 години маса неща се налага да се сменят.
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа -
ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ
🇷🇺🚢🚶🤬
Тъпо е така да манипулирате хората!"Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
Не е само Ковид. В Китай не се произвеждат кой знае колко чипове.
Голямото търсене на чипове за копане на шиткоини също оказа влияние. И спекулата която се завихри след това. Имаше фирми/азиатци изкупуваха чипове още преди да са произведени и просто ги складираха и ги продаваха с надценка.
В момента при автомобилите положението е същото.
Едно време по соца като излизаш от Мототехника с нова кола ти предлагаха почти двойно да ти я купят, да не чакат 10 години.
Сега като излизаш от шоурума на някой официален дилър след като са ти казали, че трябва да чакаш 6-9-12 месеца за нова кола, та отвън едни любезни хора ти правят оферта за автомобил на склад с 10-20% над цената на официалния дилър. И има хора плащат, за да не чакат. :)
Дачия много си вдигнаха цените на новите автомобили и обслужването! Сандерото базов модел преди 3-4 години беше 13к сега е 20к, а обслужването им е по-скъпо от на останалите марки от същия ценови клас. На всичкото отгоре чакаш по половин година да ти докарат колата. Нормално е да не са най-продаваните вече.
Провери един модел, двама познати го карат, много са доволни, ще се изненадаш какви са цените за 2, 3, 4-год. автомобил, и производителя е сериозен - Хюндай, а модела е Елантра.
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
При положение, че на 11 годишен курник с превъртян километраж му искат 15 бона !!! бая народ, който има тези пари кеш предпочете да ги вкара като самоучастие и да си вземе нещо ново на лизинг. Итука не ви говоря за премиум, а за 12 годишна дизелова тойота йарис!!! Отворете обявите и вижде как са изтрещяли горубланските бастуни!
Е, колкото и да го въртим и сучем, няма как да е логично на пазара за 2-ра ръка колите от светата премиум тройка от Германия - Мерцедес, БМВ и Ауди, да са с повече продажби от останалите 5-6 "нормални" производителя. Това е нормално само в Албания, доколкото знам, защото там буквално всички карат Мерцедес.
Всички сме наясно защо е така и имаме безброй истории с , но пак да повторя - не е нормално, така че всички икономически беди, които се стоварват на главата на "клетия народ" не са случайни и си имат обяснение.
+++++++++++ Аз за мое съжаление нямам финансовата възможност / и не вярвам да имам/ , за да си купя нова кола!Все втора ръка карам и се очертава да карам.
Ами иди си докарай сам от Италия, де! Да не мислиш, че там има сега евтини коли? Те италианците да не са будали? И там няма нови коли, и там се чака, и там са скъпи. Та си карат старите. Ако ги продадат все пак, искат им скъпо. Така е и в Германия, във Франция - навсякъде. Няма евтини стари коли, затова и тук станаха скъпи. П.С. Авто-джамбазите че са мошеници, такива са, не ги защитавам.
Чипове времето на масовата семейна кола отминава. Ще става все по трудно за средностатистическия българин да има кола. Това е само началото. През 2024г ще въвеждат нови тежки ограничения за автомобилите на дизел и бензин според вече приетите ЕС директиви така че колите на бензин и дизел ще стават все по скъпи докато съвсем ги забранят след 2030. Вариантите да хибриди. Но там цените са други.
Има изнесена статистика, че ръстът на разходите за труд в България през миналата година е на първо място в Европа -16,4%. Направо я съсипаха тази държава в отсъствието на Бойко Разбойко. На феодалите им се наложило да плащат по-големи заплати, данъци и осигуровки.
Тъпо е така да манипулирате хората!"Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
До коментар [#8] от "vassilun":+++++++++++Аз за мое съжаление нямам финансовата възможност / и не вярвам да имам/ , за да си купя нова кола!Все втора ръка карам и се очертава да карам.
До коментар [#13] от "The Polite Moose": Моят тигуан, нов, купен с 6км на борда през 2014, сега е на 262 000км. Смених му ангренажния ремък, накладките отзад и дисковете и накладките отпред на 200к, но аз го карам основно извън града. Запуши се и радиатора на купето, смяната на който ми струваше 300лв, но до колкото четох е фабричен дефект, който в Германия оправят безплатно. Та това е за 9 години (изключвам смяна на масла, филтри, течности и т.н.). Другата седмица трябва да ми докарат шкода енияк, електромобил. Не ми се чакаше 12 месеца за поръчка от дилъра и го взимам като тестова кола на 10 хил. км. от Германия. На новата кола се надявам да се сходно, без накладките и маслата, защото при електромобилите спирачките почти не се ползват, а масло няма.
“You miss 100 percent of the shots you don’t take.” – Wayne Gretzky
До коментар [#5] от "Хи-хи":Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
Аз купих кола на 7 години ,която струваше 4 пъти по-евтино ох нова. Карам я 5 години и единствено сменям масло и дребни неща по окачването заради дупките по пътищата в България. Освен това на нова кола не може да се сложи газова уредба,а трябва да се плаща и "Каско ".Та дотук съм спестил поне 50 хиляди лева ако бях купил нова кола. Така че може и да е несравнимо удоволствието,ама парите са си пари.
Шкодите са супер, според колеги шофьори. Аз съм си харесал рено аустрал, ще го тествам пролетта и ако ми хареса, ще го поръчам. за плъгин електрички е рано за България, според мен. Хибрид е истината за сега и следващите 5-10 години.
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа -
ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ
🇷🇺🚢🚶🤬
Въпрос на мързел. Ако сте като мен - нямам никакво желание дори да отварям капака, за да проверя масло/вода и искам да се кача, запаля и тръгна - новата кола, каквато и нова кола е решението. Дачиите са много продавани в България, защото са евтини, достатъчно качествени и подръжката им е поносима.
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа -
ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ
🇷🇺🚢🚶🤬
До коментар [#35] от "cxn421127689":Въпрос на мързел. Ако сте като мен - нямам никакво желание дори да отварям капака, за да проверя масло/вода и искам да се кача, запаля и тръгна - новата кола, каквато и нова кола е решението. Дачиите са много продавани в България, защото са евтини, достатъчно качествени и подръжката им е поносима.
Да,ама Дачия не ми върши работа. Аз искам кола,която да е сигурна на пътя,да е маневрена и сравнително просторна,за да си возя семейството.Чудех се наистина за нова,щото исках точно определена марка и модел,ама тая,която купих наистина се оказа добро попадение.И като я купих нямаше и една драскотина, така че наистина може и да е карана от някоя бабка. Хахаха.
Не, няма! Булката не дава да я продадем, че много си я обичала! А и аз не искам да я продам за някакви си 4000 лева! Днес мога да тръгна с нея из Европа - сигурен съм, че няма да меостави на пътя!
Имах малолитражна кола и от срам я продадох и сега съжалявам двойно - първо всичко е скъпо, дори и втората употреба, второ - ремонтите и поддръжката е скъпа.
А и къде да паркираш, тук е ад с паркирането, поне да даваха гратис някои месеци, лятото, ето сега - зимата няма толкова хора.
Точно това е положението! Под 100К лева кола вече читава почти няма. Нежели да вземеш нещо, дето да те и кефи ! Новото ПИжо 308 с големия мотор е 80К ЛЕВА (ОСЕМДЕСЕТ ХИЛЯДИ ЛЕВА) Апропо, королата 2002 година Е11 фейслифт съм я вадил НОВА за 20К лева, сега е МИНИМУМ 60 ! 2 употреба сичко е полусЕло! Авенсис 2003 година му иска 9 бона! Че има и кой да му ги даде ! Имам хубава Турбо кола (1.8Т) на 100К реални км, няма да я сменям засега. За цената, за която я купих преди 2 години, сега мога да си купя Авенсис 2002! НЕНОРМАЛНИЦИ
Пуснал Лексус ИС250 2008 г- 30К лева му иска! - бил гледАл немското мобиле и били по толкова!
Имах малолитражна кола и от срам я продадох и сега съжалявам двойно - първо всичко е скъпо, дори и втората употреба, второ - ремонтите и поддръжката е скъпа.А и къде да паркираш, тук е ад с паркирането, поне да даваха гратис някои месеци, лятото, ето сега - зимата няма толкова хора.
Мога да си позволя нов автомобил от среден клас, но за мен няма място за сравнение между него и премиум на около 4-5 години. В полза на употребявания, разбира се.
През 2007г. си купих едногодишна Е класа, 220 дизел, която беше на под една година и 15к километра. Тогава платих 30.000 евро за нея и я карам и до днес. Сега е малко над 400к километра, общо взето съм я пазил и поддържал адекватно, като за тези километри съм сменил рейка, платка за управление на автоматичната скоростна кутия, водна помпа, турбо и един маркуч на интеркулера. Общо взето, около 4000 лева за ремонти в рамките на десетилетие и половина, като всички без изключение се случиха, след като колата мина 300к километра. Дискове, накладки, амортесьори, носачи, крушки и разни дребни неща са консуматив, така, че не ги броя за ремонти. Неприятното е, че днес подобна кола / на 1г. и около 15-20к / струва 100к +, а честно казано не ми се карат автомобили в класа на Шкода, Киа, Хюндай, Тойота или Фолксваген / тествах няколко подобни миналата година /, които са в диапазона 60-65к лева като нови.
Тъпо е така да манипулирате хората!"Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
В Украйна се произвеждаха кабелни снопове за колите. Без кабелни снопове няма готови коли. При чиповете поне може пост фактум да се сложи този или онзи модул, да се достави колата с един ключ (съответно спестен чип) и впоследствие да се даде втори. Кабелните снопове няма как да се поставят пост фактум.
Аз купих кола на 7 години ,която струваше 4 пъти по-евтино ох нова. Карам я 5 години и единствено сменям масло и дребни неща по окачването заради дупките по пътищата в България. Освен това на нова кола не може да се сложи газова уредба,а трябва да се плаща и "Каско ".Та дотук съм спестил поне 50 хиляди лева ако бях купил нова кола. Така че може и да е несравнимо удоволствието,ама парите са си пари.
И на новите може газ, но често се впръсква основно газ и малко бензин, а не се кара само на газ. Проблемът при директното впръскване е кофти бензин от който следват нагари. Който Мицубиши още 90-те имаха GDI мотор (който не позволява газифициране) и проблем с нагарите заради лош бензин. Затова Мицубиши спират продажбите на коли с GDI мотори в Русия заради калпавия бензин там. В днешно време корейците имат GDI мотори и те се газифицират. Първите TSI мотори на ФВ много бързо правят нагар заради конструктивен дефект и се налага отваряне и чистене на ръка или с черупки от орехи. Японците го решават този проблем като на няколко цикъла директно впръскване впръскват по старомодния начин и бензинът чисти нагарите.
До коментар [#36] от "The Polite Moose":С хибрид поддържаш и ДВГ, и елдвигател! А и е по-тежък заради по-голямата батерия, която ти дава под 50 км на ток.
До коментар [#8] от "vassilun":Aбсолютно си прав -който не е карал нова кола не може да разбере, а пък ако е нова, а и фирмена за лична употреба...кефа е пълен .
Новата кола не трябваше ли да се пази? 2000км да не се кара в горните обороти. Отделно, не знам дали сте наясно, че новите коли миришат на пластмаса - нарочно, да им мирише на шофьорите на ново. Този мирис води до главоболие. Има дори спрейове, които джамбазите използват за да обработят колата и да мирише като нова. Българинът е обигран. Той купува кола на 10г, защото до тогава са се видяли какви дефекти има даден модел и купува това, което явно не се разваля. Купуваш ли кола наново и смяташ да я караш дълги години не знаеш какво купуваш и с какви скрити дефекти е. Дачиите ги купуват нови за фирмени коли, защото са евтини и са на лизинг и си избиват парите, но след години са скръб. Вижте статистиката на ADAC за млади, средни и стари коли. Там може да се види кои марки и кои модели са с доста дефекти и с по-малко. Дачия на стари години е проблематична.
Брей, че как пък Тойота стана първа по продажби. Не, че имам нещо против марката, но все очаквах Дачия и Шкода, че и VW да са доста по-популярни в България
Алтернативата на хибрид с малко километри е мотопед на ток. Движиш по-малко товар, не познаваш задръстване и паркирането е без пари. Чудя се кога ще се усетят хората, вместо да се вкарват в приключения с тротинетките.
За новата си кола чаках точно 19 месеца и тя дойде на различна цена и различен цвят. Не съм ентусиаст на коли, макар че мога да правя всичко, включително основен ремонт. Зет ми е на 33 с много добри финансови възможности, но няма дори книжка. Дъщеря ми има книжка, но нито имат кола, нито желание да си купят такава. Понякога вземат кола под наем. За съжаление в Северна Америка не можеш да живееш без кола. Много жалко, защото и аз не желая да имам такава.
Те в Китай не произвеждат кой знае колко чипове, но някак си затвориха масово заводите си за такива бая дълго заради ковид. И да са 20% от чиповете, пак става проблем. Да не говорим, че не всичко е супер модерни процесори и подобни, а в платките често трябват чипове по стара технология, където само един да се произвежда изцяло в Китай, цялата платка я брой отписана.
Пример- за радиото на колата или климатика трябва чип с цена 2 цента, който се прави 90% в Китай. Точно за него няма доставки. Заради липсата на радио просто не се пуска кола с радио и трябва да се откажеш от екстрата или да чакаш година да ти я доставят. Ако това чипче участва в управлението на подаването на гориво или някоя система за безопасност? Това и стана и Мерцедес примерно са напълнили цяло летище с S класи, за които липсва по дребно чипче да могат да бъдат предадени на купувачите.
Точно пък с мотопед на ток ще си превозя нещо обемисто, ще закарам болен човек на лекар в дъжд , ще взема човек от летището , или ще тръгна зимата да оставям деца на детска градина ..
Да не говорим, че с "мотопед на ток" не мога да ида на море, или на някой язовир .. или на Рилския манастир, или на "Джулая", или при леля ми в Търново - я с хибрид - мога !
сега потърсих и явно вече и първите GDI-та на Мицубиши ги газифицират, може би точно с течна фаза. Само че течната фаза е 2500лв (последно питане преди 2 месеца), а колата е 1000лв.
For the period 2020-2024, Regulation (EU) 2019/631 confirms the EU fleet-wide CO2 emission targets set under Regulations (EC) No 443/2009 and (EU) No 510/2011.
Cars: 95 g CO2/km Vans: 147 g CO2/km
Ако производителят има НАД 95Г. СО2 плаща 90 евро на грам, на кола - от целия моделен ред!
Друг е въпросът, че СО2 НЕ Е ВРЕДЕН ЗА ЗДРАВЕТО ГАЗ и за да се намали той, се увеличават пък други емисии - реално вредни ... но млъкни сърце ..
КАК МОГАТ производителите ДА НЕ ПЛАЩАТ? Ми с хибрид .. или ако дадат милиарди, да разработят нови мотори..
Мотори - не им се разработват .. и е по-лесно към стар мотор да сложат батерии и електромоторè.. Методиката приема , че ако колата е хибрид - измерения разход на стенд (колата с идеални гуми и с барнат двигател се слага на едни барабани) се събира с измерения пробег на батерии .. и всичко се дели на 2..
На батерии - се смята, че СО2 отпечатък ти е нула .. като събереш емисията СО2 от ДВГ, която ти е някъде 130-140 и нулата на батерии ..
И да получиш 95 грама СО2 ..
За това, при нормални двигатели, на коли - ти стига 30 км пробег на батерии (пробегът ти е пак мерен на стенд, колата е с идеално напомпани гумуи, батериите са идеално напълнени , с идеална температура)..
Като имаш 30 км. обявен пробег - си достигнал 95г. СО2 !
И какво му е хубавото на хибридът .. ами нормална кола си е - зареждаш, караш .. Иначе да караш електро- е като да имаш диария, все се притесняваш, ще стигнеш ли до къщи ..
И като е с по-малко СО2.. се води еко-клас и може да влиза в почти всички градове, паркинги на много места има и за тях специални, данъците имаш облекчение ..
Та това е с хибридите - направени са заради въглеродната квота - фирмите да плащат по-малко
Точно пък с мотопед на ток ще си превозя нещо обемисто, ще закарам болен човек на лекар в дъжд , ще взема човек от летището , или ще тръгна зимата да оставям деца на детска градина ..
Да не говорим, че с "мотопед на ток" не мога да ида на море, или на някой язовир .. или на Рилския манастир, или на "Джулая", или при леля ми в Търново - я с хибрид - мога !
Така, колко често се налага да ходиш до Рилския и то на хибрид, т.е. да кажем си от София..това са над 100км, което масовите хибриди не го могат, значи тогава си на ДВГ. Масовите хибриди имат смисъл в града, но пак пускаш ДВГ. Масово автомобилите се използват от един човек, масово няма багаж. А като има багаж търкаляш колата с ДВГ. Ситуацията е, че много често семействата имат вече по два автомобила - един малък и един голям. Като малкият може да бъде заменен често от мотопед. И деца на училище може да закараш. Потърси малко видеа от Виетнам да видиш как цяло четиричленно семейство се вози на мотопед, защото аз съм го виждал на живо. Виждал съм и как возят по три торби с багаж на мотопеда или си возят кучето отзад и то си балансира. Иначе за топлите ни зими има решение с електроколело и ремарке (поемат до две деца). В западна Европа все повече преминават на "товарни" елекровелосипеди, където товарният отсек е отпред и може да се използва за возене на товари или на деца. Пример: https://www.e-lastenrad.de/long-john/urban-arrow-family Цената е висока, но има дотации от държавата на места, с цел намаляване на трафика и емисиите в градовете. Имайки предвид, че е с батерия не се налага да се въртят педалите, което намалява потенето, което е проблемът при ходене с колело на работа.
сега потърсих и явно вече и първите GDI-та на Мицубиши ги газифицират, може би точно с течна фаза. Само че течната фаза е 2500лв (последно питане преди 2 месеца), а колата е 1000лв.[/quote]
Друго освен течна фаза (пето и шесто поколение газ) в момента в Европа НЯМА ..
Като течна фаза - с комън рейл и директно впръскване на течен газ в цилиндъра - ИМА ПОВЕЧЕ мощност от бензин , позволява по-рядко да се сменя масло, няма нагар и е по-дълговечна .. .. Карал съм фабрични коли на газ , двигателят си е само за газ и за нищо друго (служебни) така че не знам цените
Така, колко често се налага да ходиш до Рилския и то на хибрид, т.е. да кажем си от София..това са над 100км, което масовите хибриди не го могат, значи тогава си на ДВГ
Ми на ДВГ съм! То ТОВА му е хубавото на хибрида, че си на ДВГ! Аз си настъпвам и нямам спомен да съм бил на друго, освен на ДВГ ..
И що да имам ДВЕ коли ? Карам хибрид и ходя на морето ..
А кола САМО С ДВГ не може да достигне СО2 квотите, колко ще нова да е .. Реално, като се сметне и въглеродния данък - на производителят не му е излезнала по-евтина и той на тебе не ти я дава много по-евтино ..
сега потърсих и явно вече и първите GDI-та на Мицубиши ги газифицират, може би точно с течна фаза. Само че течната фаза е 2500лв (последно питане преди 2 месеца), а колата е 1000лв.[/quote]
Трябваше да купя един фирмен автомобил миналата година, защото махнах други стари. Търсих нещо на 5-6 години. За автомобили на 150-200 хил. км цената беше около 15 хил. лв. Не говоря за луксозна кола. Затова направо взех нова, за която след приспадане на ДДС, цената стана 26 хил. лв. Е как да дам 15 хил. за кола втора употреба? Пазарът е изкривен в момента според мен.
Живота не е само НОВИ коли и лъскава ламарина... Разумния човек има и други приоритети като... например да изучи децата си, да си закупи НОВО жилище или защо не да инвестира в образование -ЗАЩО НЕ?!?
До коментар [#5] от "Хи-хи":Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
Което донякъде сам си противоречиш... Защо човек тогава да не закупи същата Тойота на 10-12 години за 4-5 пъти от цената на нова + без да плаща прескъпо автокаско и данъци като за нова... и пак да сменя само дискове и накладки?!?
До коментар [#5] от "Хи-хи":Мога да си позволя нов автомобил от среден клас, но за мен няма място за сравнение между него и премиум на около 4-5 години. В полза на употребявания, разбира се.
++++++++++++ Години наред карах стари, но читави върхови Волва и бях изключително доволен. Филмирах се с един джип, разочаровах се, и сега се мотам с един Опел Инсигния. Само името му е хубаво, да остане малко време и ще го разкарам. Вози като лагерна количка.
Еретик
При сегашните лихви за кредит и лизинг и нивата на инфлация е много изгодно да се купи нова кола. За някои автомобили, може да се каже, дори, че е инвестиция. С удоволствие и безпроблемно са си карате новата кола.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
4u4o
Рейтинг: 931 НеутралноТъпо е така да манипулирате хората!
"Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."
Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
Боян Баянов
Рейтинг: 2198 НеутралноВодеща по продажби марка е "Москвич 3 турбо Х".
brazza
Рейтинг: 1246 НеутралноНамалява вноса на коли втора ръка, вдига се средната възраст, марките са по-евтини.
Що така?
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1789 НеутралноЧе те повечето от тъй наречените "втора ръка" са скраб!!!Един от водещите джамбази ми каза че не е карал нито една от 24 коли които предлага!?!Сваля боклуците от автовоза ,измива ги,изпира ги и връща километражите....това е!!!!За боклук от Италия 2003 ми поиска 8800 лв....Смехххххх!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Хи-хи
Рейтинг: 1578 НеутралноКойто може да купува нова, стига с тия дараци. Удоволствието е несравнимо.
Myron
Рейтинг: 11 НеутралноНещо не е вярно в тая статия. Горублянските джамбази обясняваха как една стара ще се продава на цената на нова, а ако е карана от един дядо (бивш зъболекар) само до магазина и за неделна литургия, тогава цената отива като за две нови. И това само в случаите с голям пробег, около 140 хил км.
mxa57684253
Рейтинг: 262 НеутралноТ.е. в последните две години на световни кризи, българската икономика и покупателната способност вървят нагоре. Дали няма нещо общо с това, че крадливата ГЕРБ-аджийска сган вече не е на власт?!
vassilun
Рейтинг: 4638 НеутралноДо коментар [#5] от "Хи-хи":
Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
vassilun
Рейтинг: 4638 НеутралноДо коментар [#7] от "mxa57684253":
"Крадливата ГЕРБ-аджийска сган" по места не е мръднала, все си е на власт!
Свинчуга
Рейтинг: 2017 НеутралноМъка за всички чичаци от СПТУ-тата.
Обичам да грухтя и плюскам.Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2270 ВеселоПричината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна.
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)________________________________________________________________
Нали не искате да ме убедите, че всички доставки минават през Украйна?
По подобен начин за галопиращата инфлация изведнъж причина стана Войната в Украйна, а не зелената сделка с въведен нов данък Акциз въглероден диокис!
hifi hifi
Рейтинг: 281 НеутралноАко ползваш колата много, особено за работа си взимаш нова. Ако караш до 10-15000км на година се оглеждаш за нещо подходящо и употребявано. Винаги е било така, обаче последните 2 година е ненормална работа, Продават се пълни боклуци на високи цени 16-17 годишна кола за 10000 лв... Лошото е че и новите скочиха много и се принуждаваш да търсиш по-висок клас кола защото и малките вече са достатъчно скъпи.
2018 пасат комби 2.0 ДСГ Хайлайн беше 62000 с ДДС, сега сигурно е 80-90 бона, те вместо него предлагат Артеон за 80-100...абе ужас.
2015 имаше Корола и Голф за 25-28 000лв, сега са двойно
The Polite Moose
Рейтинг: 2591 НеутралноПослъгвате, както обичайно. Тази 15 годишна японка и в гаража да стои, за 15 години маса неща се налага да се сменят. Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
realguru
Рейтинг: 1836 НеутралноНе е само Ковид. В Китай не се произвеждат кой знае колко чипове.
Голямото търсене на чипове за копане на шиткоини също оказа влияние. И спекулата която се завихри след това. Имаше фирми/азиатци изкупуваха чипове още преди да са произведени и просто ги складираха и ги продаваха с надценка.
В момента при автомобилите положението е същото.
Едно време по соца като излизаш от Мототехника с нова кола ти предлагаха почти двойно да ти я купят, да не чакат 10 години.
Сега като излизаш от шоурума на някой официален дилър след като са ти казали, че трябва да чакаш 6-9-12 месеца за нова кола, та отвън едни любезни хора ти правят оферта за автомобил на склад с 10-20% над цената на официалния дилър. И има хора плащат, за да не чакат. :)
ChatПКП
Рейтинг: 1394 НеутралноДачия много си вдигнаха цените на новите автомобили и обслужването! Сандерото базов модел преди 3-4 години беше 13к сега е 20к, а обслужването им е по-скъпо от на останалите марки от същия ценови клас. На всичкото отгоре чакаш по половин година да ти докарат колата. Нормално е да не са най-продаваните вече.
hamiltonf
Рейтинг: 4128 НеутралноДо коментар [#12] от "hifi hifi":
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!Провери един модел, двама познати го карат, много са доволни, ще се изненадаш какви са цените за 2, 3, 4-год. автомобил, и производителя е сериозен - Хюндай, а модела е Елантра.
mvx33545439
Рейтинг: 249 НеутралноПри положение, че на 11 годишен курник с превъртян километраж му искат 15 бона !!! бая народ, който има тези пари кеш предпочете да ги вкара като самоучастие и да си вземе нещо ново на лизинг. Итука не ви говоря за премиум, а за 12 годишна дизелова тойота йарис!!! Отворете обявите и вижде как са изтрещяли горубланските бастуни!
krasi_kara
Рейтинг: 442 НеутралноЕ, колкото и да го въртим и сучем, няма как да е логично на пазара за 2-ра ръка колите от светата премиум тройка от Германия - Мерцедес, БМВ и Ауди, да са с повече продажби от останалите 5-6 "нормални" производителя. Това е нормално само в Албания, доколкото знам, защото там буквално всички карат Мерцедес.
Всички сме наясно защо е така и имаме безброй истории с , но пак да повторя - не е нормално, така че всички икономически беди, които се стоварват на главата на "клетия народ" не са случайни и си имат обяснение.
bat_plamen
Рейтинг: 4200 НеутралноДо коментар [#8] от "vassilun":
+++++++++++
Аз за мое съжаление нямам финансовата възможност / и не вярвам да имам/ , за да си купя нова кола!Все втора ръка карам и се очертава да карам.
Камен
Рейтинг: 851 НеутралноАми иди си докарай сам от Италия, де! Да не мислиш, че там има сега евтини коли?
Те италианците да не са будали? И там няма нови коли, и там се чака, и там са скъпи. Та си карат старите. Ако ги продадат все пак, искат им скъпо. Така е и в Германия, във Франция - навсякъде.
Няма евтини стари коли, затова и тук станаха скъпи.
П.С. Авто-джамбазите че са мошеници, такива са, не ги защитавам.
Daria
Рейтинг: 1010 НеутралноЧипове времето на масовата семейна кола отминава. Ще става все по трудно за средностатистическия българин да има кола. Това е само началото. През 2024г ще въвеждат нови тежки ограничения за автомобилите на дизел и бензин според вече приетите ЕС директиви така че колите на бензин и дизел ще стават все по скъпи докато съвсем ги забранят след 2030. Вариантите да хибриди. Но там цените са други.
mqd581113948
Рейтинг: 562 НеутралноДо коментар [#7] от "mxa57684253":
Има изнесена статистика, че ръстът на разходите за труд в България през миналата година е на първо място в Европа -16,4%. Направо я съсипаха тази държава в отсъствието на Бойко Разбойко. На феодалите им се наложило да плащат по-големи заплати, данъци и осигуровки.
Daria
Рейтинг: 1010 НеутралноДо коментар [#22] от "mqd581113948":
Ми като видиш инфлацията през този период 16% официално и сигурно двойно на това реално и става ясно колко е реалния ръст....
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5012 Неутрално"Нов внос" е любимият ми термин...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевPaolo Di Canio
Рейтинг: 1222 ВеселоДо коментар [#13] от "The Polite Moose":
Ще ги сменя новия "горд собственик" на мега запазена и здрава японска кола.
clw21688650
Рейтинг: 8 НеутралноТова изречение е задължително, все пак сме в Америкомедия. Утре в статията за цените на апартаментите отново ще има намесени дронове.
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 902 ВеселоОвзеря и оскотя от беднотия народа и почна от отчаяние и безперспективност да си купува повече нови коли.
clw21688650
Рейтинг: 8 НеутралноНе се възхищавай на Васко. Този коментар е да се похвали че има три заема. Иначе взема метрото до мола, че му е по-бързо.
dosetliv
Рейтинг: 1403 НеутралноИ аз са чудех дали да не зема една жипка Ферари, ама вече продадени за 2 г напред. То стана като при соца.
https://www.24chasa.bg/biznes/article/13432608
quatro_4x3
Рейтинг: 1511 НеутралноПрехвалените Фолксвагени са водещи при .... таратайките.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Тойота с пълно основание е на първо място.
GuardianSW
Рейтинг: 369 НеутралноДо коментар [#13] от "The Polite Moose":
“You miss 100 percent of the shots you don’t take.” – Wayne GretzkyМоят тигуан, нов, купен с 6км на борда през 2014, сега е на 262 000км. Смених му ангренажния ремък, накладките отзад и дисковете и накладките отпред на 200к, но аз го карам основно извън града. Запуши се и радиатора на купето, смяната на който ми струваше 300лв, но до колкото четох е фабричен дефект, който в Германия оправят безплатно. Та това е за 9 години (изключвам смяна на масла, филтри, течности и т.н.).
Другата седмица трябва да ми докарат шкода енияк, електромобил. Не ми се чакаше 12 месеца за поръчка от дилъра и го взимам като тестова кола на 10 хил. км. от Германия. На новата кола се надявам да се сходно, без накладките и маслата, защото при електромобилите спирачките почти не се ползват, а масло няма.
quatro_4x3
Рейтинг: 1511 НеутралноСега ще видиш какво ще те направят голфаджиите с 20-30 годишни таратайки. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
danvan
Рейтинг: 4158 ВеселоИнтересно - Ганьо обича да кара ауди и бмв, но не нови ... 12 годишна ауди а8 на газ, класика :)
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti SatThe Polite Moose
Рейтинг: 2591 НеутралноДо коментар [#31] от "GuardianSW":
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬амортисьори, радиатор .. ей така на 1ви пас се сещам, няма как да изкарат 15 години без подмяна.
cxn421127689
Рейтинг: 497 НеутралноАз купих кола на 7 години ,която струваше 4 пъти по-евтино ох нова. Карам я 5 години и единствено сменям масло и дребни неща по окачването заради дупките по пътищата в България. Освен това на нова кола не може да се сложи газова уредба,а трябва да се плаща и "Каско ".Та дотук съм спестил поне 50 хиляди лева ако бях купил нова кола.
Така че може и да е несравнимо удоволствието,ама парите са си пари.
The Polite Moose
Рейтинг: 2591 НеутралноДо коментар [#31] от "GuardianSW":
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Шкодите са супер, според колеги шофьори.
Аз съм си харесал рено аустрал, ще го тествам пролетта и ако ми хареса, ще го поръчам.
за плъгин електрички е рано за България, според мен.
Хибрид е истината за сега и следващите 5-10 години.
The Polite Moose
Рейтинг: 2591 НеутралноДо коментар [#35] от "cxn421127689":
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Въпрос на мързел. Ако сте като мен - нямам никакво желание дори да отварям капака, за да проверя масло/вода и искам да се кача, запаля и тръгна - новата кола, каквато и нова кола е решението.
Дачиите са много продавани в България, защото са евтини, достатъчно качествени и подръжката им е поносима.
taratanki
Рейтинг: 1175 НеутралноИзненадата за мен е, че в ТОП 10 на новите коли попада Шкода Супърб, вместо Октавия.
cxn421127689
Рейтинг: 497 НеутралноДа,ама Дачия не ми върши работа. Аз искам кола,която да е сигурна на пътя,да е маневрена и сравнително просторна,за да си возя семейството.Чудех се наистина за нова,щото исках точно определена марка и модел,ама тая,която купих наистина се оказа добро попадение.И като я купих нямаше и една драскотина, така че наистина може и да е карана от някоя бабка. Хахаха.
Oggie Petkov
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#22] от "mqd581113948":
Ръстът е голям, но базата е ниска. Това "увеличение" дори не компенсира инфлацията и на практика си обеднял без да го усетиш.
vassilun
Рейтинг: 4638 НеутралноДо коментар [#25] от "Paolo Di Canio":
Не, няма! Булката не дава да я продадем, че много си я обичала! А и аз не искам да я продам за някакви си 4000 лева! Днес мога да тръгна с нея из Европа - сигурен съм, че няма да меостави на пътя!
ivan_lawyer
Рейтинг: 1393 НеутралноИмах малолитражна кола и от срам я продадох и сега съжалявам двойно - първо всичко е скъпо, дори и втората употреба, второ - ремонтите и поддръжката е скъпа.
А и къде да паркираш, тук е ад с паркирането, поне да даваха гратис някои месеци, лятото, ето сега - зимата няма толкова хора.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 586 НеутралноДо коментар [#12] от "hifi hifi":
Точно това е положението!
Под 100К лева кола вече читава почти няма. Нежели да вземеш нещо, дето да те и кефи !
Новото ПИжо 308 с големия мотор е 80К ЛЕВА (ОСЕМДЕСЕТ ХИЛЯДИ ЛЕВА)
Апропо, королата 2002 година Е11 фейслифт съм я вадил НОВА за 20К лева, сега е МИНИМУМ 60 !
2 употреба сичко е полусЕло! Авенсис 2003 година му иска 9 бона! Че има и кой да му ги даде !
Имам хубава Турбо кола (1.8Т) на 100К реални км, няма да я сменям засега. За цената, за която я купих преди 2 години, сега мога да си купя Авенсис 2002! НЕНОРМАЛНИЦИ
Пуснал Лексус ИС250 2008 г- 30К лева му иска! - бил гледАл немското мобиле и били по толкова!
ПЪЛНО Е С МАЛОУМНИЦИ И ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ !
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 586 НеутралноГратис УМРЕ- подарен е в боллницата!
Също е ВРЕМЕ данъка на дизелите В СОФИЯ да се вдигне ПОНЕ 10 ПЪТИ ! ПОНЕ
4okuto
Рейтинг: 1095 НеутралноДо коментар [#5] от "Хи-хи":
Мога да си позволя нов автомобил от среден клас, но за мен няма място за сравнение между него и премиум на около 4-5 години. В полза на употребявания, разбира се.
vassilun
Рейтинг: 4638 НеутралноДо коментар [#28] от "clw21688650":
Имаме врачка във форума, дами и господа! Не ме познава, но знае колко заема имам и как ходя до мола! До кой мол ходя с метро, трибуквеник?
asroma1927
Рейтинг: 917 НеутралноПрез 2007г. си купих едногодишна Е класа, 220 дизел, която беше на под една година и 15к километра. Тогава платих 30.000 евро за нея и я карам и до днес. Сега е малко над 400к километра, общо взето съм я пазил и поддържал адекватно, като за тези километри съм сменил рейка, платка за управление на автоматичната скоростна кутия, водна помпа, турбо и един маркуч на интеркулера. Общо взето, около 4000 лева за ремонти в рамките на десетилетие и половина, като всички без изключение се случиха, след като колата мина 300к километра. Дискове, накладки, амортесьори, носачи, крушки и разни дребни неща са консуматив, така, че не ги броя за ремонти. Неприятното е, че днес подобна кола / на 1г. и около 15-20к / струва 100к +, а честно казано не ми се карат автомобили в класа на Шкода, Киа, Хюндай, Тойота или Фолксваген / тествах няколко подобни миналата година /, които са в диапазона 60-65к лева като нови.
vassilun
Рейтинг: 4638 НеутралноДо коментар [#36] от "The Polite Moose":
С хибрид поддържаш и ДВГ, и елдвигател! А и е по-тежък заради по-голямата батерия, която ти дава под 50 км на ток.
danvan
Рейтинг: 4158 ВеселоСамо в България, когато си купиш нова кола те питат - на колко години е :)
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti SatThe Polite Moose
Рейтинг: 2591 НеутралноДо коментар [#48] от "vassilun":
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬50 км на ток за града си е идеално.
valerie pvi
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#8] от "vassilun":
Aбсолютно си прав -който не е карал нова кола не може да разбере, а пък ако е нова, а и фирмена за лична употреба...кефа е пълен .
alx061154739
Рейтинг: 1762 НеутралноВ Украйна се произвеждаха кабелни снопове за колите. Без кабелни снопове няма готови коли. При чиповете поне може пост фактум да се сложи този или онзи модул, да се достави колата с един ключ (съответно спестен чип) и впоследствие да се даде втори. Кабелните снопове няма как да се поставят пост фактум.
alx061154739
Рейтинг: 1762 НеутралноИ на новите може газ, но често се впръсква основно газ и малко бензин, а не се кара само на газ. Проблемът при директното впръскване е кофти бензин от който следват нагари. Който Мицубиши още 90-те имаха GDI мотор (който не позволява газифициране) и проблем с нагарите заради лош бензин. Затова Мицубиши спират продажбите на коли с GDI мотори в Русия заради калпавия бензин там. В днешно време корейците имат GDI мотори и те се газифицират. Първите TSI мотори на ФВ много бързо правят нагар заради конструктивен дефект и се налага отваряне и чистене на ръка или с черупки от орехи. Японците го решават този проблем като на няколко цикъла директно впръскване впръскват по старомодния начин и бензинът чисти нагарите.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноХибрид ти е единственото решение за близкото бъдеще ..
alx061154739
Рейтинг: 1762 НеутралноНовата кола не трябваше ли да се пази? 2000км да не се кара в горните обороти. Отделно, не знам дали сте наясно, че новите коли миришат на пластмаса - нарочно, да им мирише на шофьорите на ново. Този мирис води до главоболие. Има дори спрейове, които джамбазите използват за да обработят колата и да мирише като нова.
Българинът е обигран. Той купува кола на 10г, защото до тогава са се видяли какви дефекти има даден модел и купува това, което явно не се разваля. Купуваш ли кола наново и смяташ да я караш дълги години не знаеш какво купуваш и с какви скрити дефекти е. Дачиите ги купуват нови за фирмени коли, защото са евтини и са на лизинг и си избиват парите, но след години са скръб. Вижте статистиката на ADAC за млади, средни и стари коли. Там може да се види кои марки и кои модели са с доста дефекти и с по-малко. Дачия на стари години е проблематична.
tulup
Рейтинг: 1831 НеутралноБрей, че как пък Тойота стана първа по продажби. Не, че имам нещо против марката, но все очаквах Дачия и Шкода, че и VW да са доста по-популярни в България
Не ме търсете преди обядalx061154739
Рейтинг: 1762 НеутралноАлтернативата на хибрид с малко километри е мотопед на ток. Движиш по-малко товар, не познаваш задръстване и паркирането е без пари. Чудя се кога ще се усетят хората, вместо да се вкарват в приключения с тротинетките.
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1487 НеутралноЗа новата си кола чаках точно 19 месеца и тя дойде на различна цена и различен цвят. Не съм ентусиаст на коли, макар че мога да правя всичко, включително основен ремонт.
Зет ми е на 33 с много добри финансови възможности, но няма дори книжка. Дъщеря ми има книжка, но нито имат кола, нито желание да си купят такава. Понякога вземат кола под наем.
За съжаление в Северна Америка не можеш да живееш без кола. Много жалко, защото и аз не желая да имам такава.
атанас
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#14] от "realguru":
Те в Китай не произвеждат кой знае колко чипове, но някак си затвориха масово заводите си за такива бая дълго заради ковид. И да са 20% от чиповете, пак става проблем. Да не говорим, че не всичко е супер модерни процесори и подобни, а в платките често трябват чипове по стара технология, където само един да се произвежда изцяло в Китай, цялата платка я брой отписана.
Пример- за радиото на колата или климатика трябва чип с цена 2 цента, който се прави 90% в Китай. Точно за него няма доставки. Заради липсата на радио просто не се пуска кола с радио и трябва да се откажеш от екстрата или да чакаш година да ти я доставят. Ако това чипче участва в управлението на подаването на гориво или някоя система за безопасност? Това и стана и Мерцедес примерно са напълнили цяло летище с S класи, за които липсва по дребно чипче да могат да бъдат предадени на купувачите.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноТочно пък с мотопед на ток ще си превозя нещо обемисто, ще закарам болен човек на лекар в дъжд , ще взема човек от летището , или ще тръгна зимата да оставям деца на детска градина ..
Да не говорим, че с "мотопед на ток" не мога да ида на море, или на някой язовир .. или на Рилския манастир, или на "Джулая", или при леля ми в Търново - я с хибрид - мога !
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноТц ..
Има си common rail за газ и всичко е директ инджект и течна фаза..
Ей го на "Виалле".. не са италианци, а белгийци:
https://www.autogastanken24.de/fileadmin/user_upload/csm_vialle-fluessigphaseneinspritzung-einbau-umbau-berlin_00c4f42870.jpg
Имаш помпа в балона за газ, нагнетателна помпа за common rail и дюзите ти впръскват директно в цилиндъра ..
Палиш директно на газ ..
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноМного от хибридите, над 22 км/ч ти пущат директно ДВГто ..
И не са с обявен 50 км. пробег ,а с 30 ..
Което им стига за Евро-6д..
За да си 50 км. на електро (което реално няма как да стане) трябва да се движиш с 20км/ч
alx061154739
Рейтинг: 1762 Неутрално[quote#61:"sim4o"][/quote]
сега потърсих и явно вече и първите GDI-та на Мицубиши ги газифицират, може би точно с течна фаза. Само че течната фаза е 2500лв (последно питане преди 2 месеца), а колата е 1000лв.
Roumen Stoilov
Рейтинг: 419 НеутралноМасовото фалшифициране на иминатите километри при употребяваните автомобили е все още огромният висящ проблем пред държавата и купувачите.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноВъобще ЗАЩО има хибриди на Земята?
Отговорът е прост - заради въглеродните квоти, СО2 които се въведоха
Те ги те:
https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCTupdate_EU-95gram_jan2014.pdf
For the period 2020-2024, Regulation (EU) 2019/631 confirms the EU fleet-wide CO2 emission targets set under Regulations (EC) No 443/2009 and (EU) No 510/2011.
Cars: 95 g CO2/km
Vans: 147 g CO2/km
Ако производителят има НАД 95Г. СО2 плаща 90 евро на грам, на кола - от целия моделен ред!
Друг е въпросът, че СО2 НЕ Е ВРЕДЕН ЗА ЗДРАВЕТО ГАЗ и за да се намали той, се увеличават пък други емисии - реално вредни ... но млъкни сърце ..
КАК МОГАТ производителите ДА НЕ ПЛАЩАТ?
Ми с хибрид .. или ако дадат милиарди, да разработят нови мотори..
Мотори - не им се разработват .. и е по-лесно към стар мотор да сложат батерии и електромоторè..
Методиката приема , че ако колата е хибрид - измерения разход на стенд (колата с идеални гуми и с барнат двигател се слага на едни барабани) се събира с измерения пробег на батерии .. и всичко се дели на 2..
На батерии - се смята, че СО2 отпечатък ти е нула .. като събереш емисията СО2 от ДВГ, която ти е някъде 130-140 и нулата на батерии ..
И да получиш 95 грама СО2 ..
За това, при нормални двигатели, на коли - ти стига 30 км пробег на батерии (пробегът ти е пак мерен на стенд, колата е с идеално напомпани гумуи, батериите са идеално напълнени , с идеална температура)..
Като имаш 30 км. обявен пробег - си достигнал 95г. СО2 !
И какво му е хубавото на хибридът .. ами нормална кола си е - зареждаш, караш ..
Иначе да караш електро- е като да имаш диария, все се притесняваш, ще стигнеш ли до къщи ..
И като е с по-малко СО2.. се води еко-клас и може да влиза в почти всички градове, паркинги на много места има и за тях специални, данъците имаш облекчение ..
Та това е с хибридите - направени са заради въглеродната квота - фирмите да плащат по-малко
alx061154739
Рейтинг: 1762 НеутралноТака, колко често се налага да ходиш до Рилския и то на хибрид, т.е. да кажем си от София..това са над 100км, което масовите хибриди не го могат, значи тогава си на ДВГ. Масовите хибриди имат смисъл в града, но пак пускаш ДВГ. Масово автомобилите се използват от един човек, масово няма багаж. А като има багаж търкаляш колата с ДВГ. Ситуацията е, че много често семействата имат вече по два автомобила - един малък и един голям. Като малкият може да бъде заменен често от мотопед. И деца на училище може да закараш. Потърси малко видеа от Виетнам да видиш как цяло четиричленно семейство се вози на мотопед, защото аз съм го виждал на живо. Виждал съм и как возят по три торби с багаж на мотопеда или си возят кучето отзад и то си балансира.
Иначе за топлите ни зими има решение с електроколело и ремарке (поемат до две деца). В западна Европа все повече преминават на "товарни" елекровелосипеди, където товарният отсек е отпред и може да се използва за возене на товари или на деца.
Пример: https://www.e-lastenrad.de/long-john/urban-arrow-family
Цената е висока, но има дотации от държавата на места, с цел намаляване на трафика и емисиите в градовете. Имайки предвид, че е с батерия не се налага да се въртят педалите, което намалява потенето, което е проблемът при ходене с колело на работа.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноДруго освен течна фаза (пето и шесто поколение газ) в момента в Европа НЯМА ..
Като течна фаза - с комън рейл и директно впръскване на течен газ в цилиндъра - ИМА ПОВЕЧЕ мощност от бензин , позволява по-рядко да се сменя масло, няма нагар и е по-дълговечна ..
..
Карал съм фабрични коли на газ , двигателят си е само за газ и за нищо друго (служебни) така че не знам цените
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноВ какъв смисъл"масовите хибриди не го могат"?
Ми баш МАСОВИТЕ ГО МОГАТ ..
На масов хибрид СТИГАШ до Берлин (извършвал съм го ЛИЧНО)..
Зареждаш за 2 минути , караш .. какъв му е проблемът на хибрида?
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноМи на ДВГ съм!
То ТОВА му е хубавото на хибрида, че си на ДВГ!
Аз си настъпвам и нямам спомен да съм бил на друго, освен на ДВГ ..
И що да имам ДВЕ коли ?
Карам хибрид и ходя на морето ..
А кола САМО С ДВГ не може да достигне СО2 квотите, колко ще нова да е ..
Реално, като се сметне и въглеродния данък - на производителят не му е излезнала по-евтина и той на тебе не ти я дава много по-евтино ..
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноЕй течна фаза
https://www.youtube.com/watch?v=_IOyMstuIxE
Не съм го усещал по-мощно, но си е като бензин ..
truly
Рейтинг: 461 НеутралноТрябваше да купя един фирмен автомобил миналата година, защото махнах други стари. Търсих нещо на 5-6 години. За автомобили на 150-200 хил. км цената беше около 15 хил. лв. Не говоря за луксозна кола. Затова направо взех нова, за която след приспадане на ДДС, цената стана 26 хил. лв. Е как да дам 15 хил. за кола втора употреба? Пазарът е изкривен в момента според мен.
Levski Levov
Рейтинг: 235 НеутралноЖивота не е само НОВИ коли и лъскава ламарина...
Разумния човек има и други приоритети като... например да изучи децата си, да си закупи НОВО жилище или защо не да инвестира в образование -ЗАЩО НЕ?!?
Levski Levov
Рейтинг: 235 НеутралноКоето донякъде сам си противоречиш...
Защо човек тогава да не закупи същата Тойота на 10-12 години за 4-5 пъти от цената на нова + без да плаща прескъпо автокаско и данъци като за нова... и пак да сменя само дискове и накладки?!?
Quo Vadis?
Рейтинг: 1539 НеутралноДо коментар [#38] от "taratanki":
Разликата в цените не е много голяма, но определено Суперба е страхотна кола (личен опит)!
Quo Vadis?
Рейтинг: 1539 НеутралноДо коментар [#44] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":
По скоро е време да се въведе толтакса за селски номера в София!!!!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3909 ЛюбопитноТи какво караш, Данчо? Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 3909 Любопитно++++++++++++
Години наред карах стари, но читави върхови Волва и бях изключително доволен. Филмирах се с един джип, разочаровах се, и сега се мотам с един Опел Инсигния. Само името му е хубаво, да остане малко време и ще го разкарам. Вози като лагерна количка. Еретик
tarna
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#8] от "vassilun":
При сегашните лихви за кредит и лизинг и нивата на инфлация е много изгодно да се купи нова кола. За някои автомобили, може да се каже, дори, че е инвестиция. С удоволствие и безпроблемно са си карате новата кола.
inikolaev
Рейтинг: 16 НеутралноДо коментар [#18] от "krasi_kara":
Да, карат се много мерцедеси, но говорим за коли над 20г