Продажбите на нови и употребявани автомобили през миналата година поеха в различни посоки

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Тъпо е така да манипулирате хората!
    "Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."
    Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.

  2. 2 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Водеща по продажби марка е "Москвич 3 турбо Х".

  3. 3 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    Намалява вноса на коли втора ръка, вдига се средната възраст, марките са по-евтини.
    Що така?

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Че те повечето от тъй наречените "втора ръка" са скраб!!!Един от водещите джамбази ми каза че не е карал нито една от 24 коли които предлага!?!Сваля боклуците от автовоза ,измива ги,изпира ги и връща километражите....това е!!!!За боклук от Италия 2003 ми поиска 8800 лв....Смехххххх!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Който може да купува нова, стига с тия дараци. Удоволствието е несравнимо.

  6. 6 Профил на Myron
    Myron
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Нещо не е вярно в тая статия. Горублянските джамбази обясняваха как една стара ще се продава на цената на нова, а ако е карана от един дядо (бивш зъболекар) само до магазина и за неделна литургия, тогава цената отива като за две нови. И това само в случаите с голям пробег, около 140 хил км.

  7. 7 Профил на mxa57684253
    mxa57684253
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Т.е. в последните две години на световни кризи, българската икономика и покупателната способност вървят нагоре. Дали няма нещо общо с това, че крадливата ГЕРБ-аджийска сган вече не е на власт?!

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4638 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хи-хи":

    Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4638 Неутрално

    До коментар [#7] от "mxa57684253":

    "Крадливата ГЕРБ-аджийска сган" по места не е мръднала, все си е на власт!

  10. 10 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    Мъка за всички чичаци от СПТУ-тата.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  11. 11 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2270 Весело

    Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна.
    ________________________________________________________________

    Нали не искате да ме убедите, че всички доставки минават през Украйна?

    По подобен начин за галопиращата инфлация изведнъж причина стана Войната в Украйна, а не зелената сделка с въведен нов данък Акциз въглероден диокис!

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  12. 12 Профил на hifi hifi
    hifi hifi
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Ако ползваш колата много, особено за работа си взимаш нова. Ако караш до 10-15000км на година се оглеждаш за нещо подходящо и употребявано. Винаги е било така, обаче последните 2 година е ненормална работа, Продават се пълни боклуци на високи цени 16-17 годишна кола за 10000 лв... Лошото е че и новите скочиха много и се принуждаваш да търсиш по-висок клас кола защото и малките вече са достатъчно скъпи.
    2018 пасат комби 2.0 ДСГ Хайлайн беше 62000 с ДДС, сега сигурно е 80-90 бона, те вместо него предлагат Артеон за 80-100...абе ужас.
    2015 имаше Корола и Голф за 25-28 000лв, сега са двойно

  13. 13 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хи-хи":Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    Послъгвате, както обичайно. Тази 15 годишна японка и в гаража да стои, за 15 години маса неща се налага да се сменят.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    Тъпо е така да манипулирате хората!"Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
    —цитат от коментар 1 на 4u4o


    Не е само Ковид. В Китай не се произвеждат кой знае колко чипове.

    Голямото търсене на чипове за копане на шиткоини също оказа влияние. И спекулата която се завихри след това. Имаше фирми/азиатци изкупуваха чипове още преди да са произведени и просто ги складираха и ги продаваха с надценка.

    В момента при автомобилите положението е същото.

    Едно време по соца като излизаш от Мототехника с нова кола ти предлагаха почти двойно да ти я купят, да не чакат 10 години.

    Сега като излизаш от шоурума на някой официален дилър след като са ти казали, че трябва да чакаш 6-9-12 месеца за нова кола, та отвън едни любезни хора ти правят оферта за автомобил на склад с 10-20% над цената на официалния дилър. И има хора плащат, за да не чакат. :)

  15. 15 Профил на ChatПКП
    ChatПКП
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Дачия много си вдигнаха цените на новите автомобили и обслужването! Сандерото базов модел преди 3-4 години беше 13к сега е 20к, а обслужването им е по-скъпо от на останалите марки от същия ценови клас. На всичкото отгоре чакаш по половин година да ти докарат колата. Нормално е да не са най-продаваните вече.

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4128 Неутрално

    До коментар [#12] от "hifi hifi":

    Провери един модел, двама познати го карат, много са доволни, ще се изненадаш какви са цените за 2, 3, 4-год. автомобил, и производителя е сериозен - Хюндай, а модела е Елантра.

    USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
  17. 17 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 249 Неутрално

    При положение, че на 11 годишен курник с превъртян километраж му искат 15 бона !!! бая народ, който има тези пари кеш предпочете да ги вкара като самоучастие и да си вземе нещо ново на лизинг. Итука не ви говоря за премиум, а за 12 годишна дизелова тойота йарис!!! Отворете обявите и вижде как са изтрещяли горубланските бастуни!

  18. 18 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Е, колкото и да го въртим и сучем, няма как да е логично на пазара за 2-ра ръка колите от светата премиум тройка от Германия - Мерцедес, БМВ и Ауди, да са с повече продажби от останалите 5-6 "нормални" производителя. Това е нормално само в Албания, доколкото знам, защото там буквално всички карат Мерцедес.

    Всички сме наясно защо е така и имаме безброй истории с , но пак да повторя - не е нормално, така че всички икономически беди, които се стоварват на главата на "клетия народ" не са случайни и си имат обяснение.

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4200 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    +++++++++++
    Аз за мое съжаление нямам финансовата възможност / и не вярвам да имам/ , за да си купя нова кола!Все втора ръка карам и се очертава да карам.

  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Сваля боклуците от автовоза ,измива ги,изпира ги и връща километражите....това е!!!!За боклук от Италия 2003 ми поиска 8800 лв....Смехххххх!!!
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt

    Ами иди си докарай сам от Италия, де! Да не мислиш, че там има сега евтини коли?
    Те италианците да не са будали? И там няма нови коли, и там се чака, и там са скъпи. Та си карат старите. Ако ги продадат все пак, искат им скъпо. Така е и в Германия, във Франция - навсякъде.
    Няма евтини стари коли, затова и тук станаха скъпи.
    П.С. Авто-джамбазите че са мошеници, такива са, не ги защитавам.

  21. 21 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Чипове времето на масовата семейна кола отминава. Ще става все по трудно за средностатистическия българин да има кола. Това е само началото. През 2024г ще въвеждат нови тежки ограничения за автомобилите на дизел и бензин според вече приетите ЕС директиви така че колите на бензин и дизел ще стават все по скъпи докато съвсем ги забранят след 2030. Вариантите да хибриди. Но там цените са други.

  22. 22 Профил на mqd581113948
    mqd581113948
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#7] от "mxa57684253":

    Има изнесена статистика, че ръстът на разходите за труд в България през миналата година е на първо място в Европа -16,4%. Направо я съсипаха тази държава в отсъствието на Бойко Разбойко. На феодалите им се наложило да плащат по-големи заплати, данъци и осигуровки.

  23. 23 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#22] от "mqd581113948":

    Ми като видиш инфлацията през този период 16% официално и сигурно двойно на това реално и става ясно колко е реалния ръст....

  24. 24 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5012 Неутрално

    "Нов внос" е любимият ми термин...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1222 Весело

    До коментар [#13] от "The Polite Moose":

    Ще ги сменя новия "горд собственик" на мега запазена и здрава японска кола.

  26. 26 Профил на clw21688650
    clw21688650
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тъпо е така да манипулирате хората!"Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
    —цитат от коментар 1 на 4u4o


    Това изречение е задължително, все пак сме в Америкомедия. Утре в статията за цените на апартаментите отново ще има намесени дронове.

  27. 27 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 902 Весело

    Овзеря и оскотя от беднотия народа и почна от отчаяние и безперспективност да си купува повече нови коли.

  28. 28 Профил на clw21688650
    clw21688650
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":+++++++++++Аз за мое съжаление нямам финансовата възможност / и не вярвам да имам/ , за да си купя нова кола!Все втора ръка карам и се очертава да карам.
    —цитат от коментар 19 на bat_plamen


    Не се възхищавай на Васко. Този коментар е да се похвали че има три заема. Иначе взема метрото до мола, че му е по-бързо.

  29. 29 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    И аз са чудех дали да не зема една жипка Ферари, ама вече продадени за 2 г напред. То стана като при соца.
    https://www.24chasa.bg/biznes/article/13432608

  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Прехвалените Фолксвагени са водещи при .... таратайките.
    Тойота с пълно основание е на първо място.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  31. 31 Профил на GuardianSW
    GuardianSW
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#13] от "The Polite Moose":
    Моят тигуан, нов, купен с 6км на борда през 2014, сега е на 262 000км. Смених му ангренажния ремък, накладките отзад и дисковете и накладките отпред на 200к, но аз го карам основно извън града. Запуши се и радиатора на купето, смяната на който ми струваше 300лв, но до колкото четох е фабричен дефект, който в Германия оправят безплатно. Та това е за 9 години (изключвам смяна на масла, филтри, течности и т.н.).
    Другата седмица трябва да ми докарат шкода енияк, електромобил. Не ми се чакаше 12 месеца за поръчка от дилъра и го взимам като тестова кола на 10 хил. км. от Германия. На новата кола се надявам да се сходно, без накладките и маслата, защото при електромобилите спирачките почти не се ползват, а масло няма.

    “You miss 100 percent of the shots you don’t take.” – Wayne Gretzky
  32. 32 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хи-хи":Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    Сега ще видиш какво ще те направят голфаджиите с 20-30 годишни таратайки.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  33. 33 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 4158 Весело

    Интересно - Ганьо обича да кара ауди и бмв, но не нови ... 12 годишна ауди а8 на газ, класика :)

    Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
  34. 34 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    До коментар [#31] от "GuardianSW":

    амортисьори, радиатор .. ей така на 1ви пас се сещам, няма как да изкарат 15 години без подмяна.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  35. 35 Профил на cxn421127689
    cxn421127689
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Който може да купува нова, стига с тия дараци. Удоволствието е несравнимо.
    —цитат от коментар 5 на Хи-хи


    Аз купих кола на 7 години ,която струваше 4 пъти по-евтино ох нова. Карам я 5 години и единствено сменям масло и дребни неща по окачването заради дупките по пътищата в България. Освен това на нова кола не може да се сложи газова уредба,а трябва да се плаща и "Каско ".Та дотук съм спестил поне 50 хиляди лева ако бях купил нова кола.
    Така че може и да е несравнимо удоволствието,ама парите са си пари.

  36. 36 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    До коментар [#31] от "GuardianSW":

    Шкодите са супер, според колеги шофьори.
    Аз съм си харесал рено аустрал, ще го тествам пролетта и ако ми хареса, ще го поръчам.
    за плъгин електрички е рано за България, според мен.
    Хибрид е истината за сега и следващите 5-10 години.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  37. 37 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    До коментар [#35] от "cxn421127689":

    Въпрос на мързел. Ако сте като мен - нямам никакво желание дори да отварям капака, за да проверя масло/вода и искам да се кача, запаля и тръгна - новата кола, каквато и нова кола е решението.
    Дачиите са много продавани в България, защото са евтини, достатъчно качествени и подръжката им е поносима.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  38. 38 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Изненадата за мен е, че в ТОП 10 на новите коли попада Шкода Супърб, вместо Октавия.

  39. 39 Профил на cxn421127689
    cxn421127689
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#35] от "cxn421127689":Въпрос на мързел. Ако сте като мен - нямам никакво желание дори да отварям капака, за да проверя масло/вода и искам да се кача, запаля и тръгна - новата кола, каквато и нова кола е решението. Дачиите са много продавани в България, защото са евтини, достатъчно качествени и подръжката им е поносима.
    —цитат от коментар 37 на The Polite Moose


    Да,ама Дачия не ми върши работа. Аз искам кола,която да е сигурна на пътя,да е маневрена и сравнително просторна,за да си возя семейството.Чудех се наистина за нова,щото исках точно определена марка и модел,ама тая,която купих наистина се оказа добро попадение.И като я купих нямаше и една драскотина, така че наистина може и да е карана от някоя бабка. Хахаха.

  40. 40 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#22] от "mqd581113948":

    Ръстът е голям, но базата е ниска. Това "увеличение" дори не компенсира инфлацията и на практика си обеднял без да го усетиш.

  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4638 Неутрално

    До коментар [#25] от "Paolo Di Canio":

    Не, няма! Булката не дава да я продадем, че много си я обичала! А и аз не искам да я продам за някакви си 4000 лева! Днес мога да тръгна с нея из Европа - сигурен съм, че няма да меостави на пътя!

  42. 42 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Имах малолитражна кола и от срам я продадох и сега съжалявам двойно - първо всичко е скъпо, дори и втората употреба, второ - ремонтите и поддръжката е скъпа.

    А и къде да паркираш, тук е ад с паркирането, поне да даваха гратис някои месеци, лятото, ето сега - зимата няма толкова хора.

  43. 43 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#12] от "hifi hifi":

    Точно това е положението!
    Под 100К лева кола вече читава почти няма. Нежели да вземеш нещо, дето да те и кефи !
    Новото ПИжо 308 с големия мотор е 80К ЛЕВА (ОСЕМДЕСЕТ ХИЛЯДИ ЛЕВА)
    Апропо, королата 2002 година Е11 фейслифт съм я вадил НОВА за 20К лева, сега е МИНИМУМ 60 !
    2 употреба сичко е полусЕло! Авенсис 2003 година му иска 9 бона! Че има и кой да му ги даде !
    Имам хубава Турбо кола (1.8Т) на 100К реални км, няма да я сменям засега. За цената, за която я купих преди 2 години, сега мога да си купя Авенсис 2002! НЕНОРМАЛНИЦИ

    Пуснал Лексус ИС250 2008 г- 30К лева му иска! - бил гледАл немското мобиле и били по толкова!

    ПЪЛНО Е С МАЛОУМНИЦИ И ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ !

  44. 44 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Имах малолитражна кола и от срам я продадох и сега съжалявам двойно - първо всичко е скъпо, дори и втората употреба, второ - ремонтите и поддръжката е скъпа.А и къде да паркираш, тук е ад с паркирането, поне да даваха гратис някои месеци, лятото, ето сега - зимата няма толкова хора.
    —цитат от коментар 42 на ivan_lawyer


    Гратис УМРЕ- подарен е в боллницата!

    Също е ВРЕМЕ данъка на дизелите В СОФИЯ да се вдигне ПОНЕ 10 ПЪТИ ! ПОНЕ

  45. 45 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хи-хи":

    Мога да си позволя нов автомобил от среден клас, но за мен няма място за сравнение между него и премиум на около 4-5 години. В полза на употребявания, разбира се.

  46. 46 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4638 Неутрално

    До коментар [#28] от "clw21688650":

    Имаме врачка във форума, дами и господа! Не ме познава, но знае колко заема имам и как ходя до мола! До кой мол ходя с метро, трибуквеник?

  47. 47 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 917 Неутрално

    През 2007г. си купих едногодишна Е класа, 220 дизел, която беше на под една година и 15к километра. Тогава платих 30.000 евро за нея и я карам и до днес. Сега е малко над 400к километра, общо взето съм я пазил и поддържал адекватно, като за тези километри съм сменил рейка, платка за управление на автоматичната скоростна кутия, водна помпа, турбо и един маркуч на интеркулера. Общо взето, около 4000 лева за ремонти в рамките на десетилетие и половина, като всички без изключение се случиха, след като колата мина 300к километра. Дискове, накладки, амортесьори, носачи, крушки и разни дребни неща са консуматив, така, че не ги броя за ремонти. Неприятното е, че днес подобна кола / на 1г. и около 15-20к / струва 100к +, а честно казано не ми се карат автомобили в класа на Шкода, Киа, Хюндай, Тойота или Фолксваген / тествах няколко подобни миналата година /, които са в диапазона 60-65к лева като нови.

  48. 48 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4638 Неутрално

    До коментар [#36] от "The Polite Moose":

    С хибрид поддържаш и ДВГ, и елдвигател! А и е по-тежък заради по-голямата батерия, която ти дава под 50 км на ток.

  49. 49 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 4158 Весело

    Само в България, когато си купиш нова кола те питат - на колко години е :)

    Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
  50. 50 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    До коментар [#48] от "vassilun":

    50 км на ток за града си е идеално.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  51. 51 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 182 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    Aбсолютно си прав -който не е карал нова кола не може да разбере, а пък ако е нова, а и фирмена за лична употреба...кефа е пълен .

  52. 52 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Тъпо е така да манипулирате хората!"Причината за проблемите пред производителите на нови автомобили са продължаващият недостиг на чипове и нарушените вериги за доставки заради войната в Украйна."Не! Причината за недостига на чипове беше и все още е ковид! Китай поне все още не се е включил във войната в Украйна.
    —цитат от коментар 1 на 4u4o


    В Украйна се произвеждаха кабелни снопове за колите. Без кабелни снопове няма готови коли. При чиповете поне може пост фактум да се сложи този или онзи модул, да се достави колата с един ключ (съответно спестен чип) и впоследствие да се даде втори. Кабелните снопове няма как да се поставят пост фактум.

  53. 53 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Аз купих кола на 7 години ,която струваше 4 пъти по-евтино ох нова. Карам я 5 години и единствено сменям масло и дребни неща по окачването заради дупките по пътищата в България. Освен това на нова кола не може да се сложи газова уредба,а трябва да се плаща и "Каско ".Та дотук съм спестил поне 50 хиляди лева ако бях купил нова кола.
    Така че може и да е несравнимо удоволствието,ама парите са си пари.
    —цитат от коментар 35 на cxn421127689


    И на новите може газ, но често се впръсква основно газ и малко бензин, а не се кара само на газ. Проблемът при директното впръскване е кофти бензин от който следват нагари. Който Мицубиши още 90-те имаха GDI мотор (който не позволява газифициране) и проблем с нагарите заради лош бензин. Затова Мицубиши спират продажбите на коли с GDI мотори в Русия заради калпавия бензин там. В днешно време корейците имат GDI мотори и те се газифицират. Първите TSI мотори на ФВ много бързо правят нагар заради конструктивен дефект и се налага отваряне и чистене на ръка или с черупки от орехи. Японците го решават този проблем като на няколко цикъла директно впръскване впръскват по старомодния начин и бензинът чисти нагарите.

  54. 54 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#36] от "The Polite Moose":С хибрид поддържаш и ДВГ, и елдвигател! А и е по-тежък заради по-голямата батерия, която ти дава под 50 км на ток.
    —цитат от коментар 48 на vassilun


    Хибрид ти е единственото решение за близкото бъдеще ..

  55. 55 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":Aбсолютно си прав -който не е карал нова кола не може да разбере, а пък ако е нова, а и фирмена за лична употреба...кефа е пълен .
    —цитат от коментар 51 на valerie pvi


    Новата кола не трябваше ли да се пази? 2000км да не се кара в горните обороти. Отделно, не знам дали сте наясно, че новите коли миришат на пластмаса - нарочно, да им мирише на шофьорите на ново. Този мирис води до главоболие. Има дори спрейове, които джамбазите използват за да обработят колата и да мирише като нова.
    Българинът е обигран. Той купува кола на 10г, защото до тогава са се видяли какви дефекти има даден модел и купува това, което явно не се разваля. Купуваш ли кола наново и смяташ да я караш дълги години не знаеш какво купуваш и с какви скрити дефекти е. Дачиите ги купуват нови за фирмени коли, защото са евтини и са на лизинг и си избиват парите, но след години са скръб. Вижте статистиката на ADAC за млади, средни и стари коли. Там може да се види кои марки и кои модели са с доста дефекти и с по-малко. Дачия на стари години е проблематична.

  56. 56 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    Брей, че как пък Тойота стана първа по продажби. Не, че имам нещо против марката, но все очаквах Дачия и Шкода, че и VW да са доста по-популярни в България

    Не ме търсете преди обяд
  57. 57 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Хибрид ти е единственото решение за близкото бъдеще ..
    —цитат от коментар 54 на sim4o

    Алтернативата на хибрид с малко километри е мотопед на ток. Движиш по-малко товар, не познаваш задръстване и паркирането е без пари. Чудя се кога ще се усетят хората, вместо да се вкарват в приключения с тротинетките.

  58. 58 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    За новата си кола чаках точно 19 месеца и тя дойде на различна цена и различен цвят. Не съм ентусиаст на коли, макар че мога да правя всичко, включително основен ремонт.
    Зет ми е на 33 с много добри финансови възможности, но няма дори книжка. Дъщеря ми има книжка, но нито имат кола, нито желание да си купят такава. Понякога вземат кола под наем.
    За съжаление в Северна Америка не можеш да живееш без кола. Много жалко, защото и аз не желая да имам такава.

  59. 59 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":

    Те в Китай не произвеждат кой знае колко чипове, но някак си затвориха масово заводите си за такива бая дълго заради ковид. И да са 20% от чиповете, пак става проблем. Да не говорим, че не всичко е супер модерни процесори и подобни, а в платките често трябват чипове по стара технология, където само един да се произвежда изцяло в Китай, цялата платка я брой отписана.

    Пример- за радиото на колата или климатика трябва чип с цена 2 цента, който се прави 90% в Китай. Точно за него няма доставки. Заради липсата на радио просто не се пуска кола с радио и трябва да се откажеш от екстрата или да чакаш година да ти я доставят. Ако това чипче участва в управлението на подаването на гориво или някоя система за безопасност? Това и стана и Мерцедес примерно са напълнили цяло летище с S класи, за които липсва по дребно чипче да могат да бъдат предадени на купувачите.

  60. 60 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Хибрид ти е единственото решение за близкото бъдеще ..
    —цитат от коментар 54 на sim4o

    Алтернативата на хибрид с малко километри е мотопед на ток
    —цитат от коментар 57 на alx061154739


    Точно пък с мотопед на ток ще си превозя нещо обемисто, ще закарам болен човек на лекар в дъжд , ще взема човек от летището , или ще тръгна зимата да оставям деца на детска градина ..

    Да не говорим, че с "мотопед на ток" не мога да ида на море, или на някой язовир .. или на Рилския манастир, или на "Джулая", или при леля ми в Търново - я с хибрид - мога !

  61. 61 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    И на новите може газ, но често се впръсква основно газ и малко бензин, а не се кара само на газ.
    —цитат от коментар 53 на alx061154739


    Тц ..

    Има си common rail за газ и всичко е директ инджект и течна фаза..

    Ей го на "Виалле".. не са италианци, а белгийци:

    https://www.autogastanken24.de/fileadmin/user_upload/csm_vialle-fluessigphaseneinspritzung-einbau-umbau-berlin_00c4f42870.jpg

    Имаш помпа в балона за газ, нагнетателна помпа за common rail и дюзите ти впръскват директно в цилиндъра ..

    Палиш директно на газ ..

  62. 62 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#48] от "vassilun":50 км на ток за града си е идеално.
    —цитат от коментар 50 на The Polite Moose


    Много от хибридите, над 22 км/ч ти пущат директно ДВГто ..
    И не са с обявен 50 км. пробег ,а с 30 ..

    Което им стига за Евро-6д..

    За да си 50 км. на електро (което реално няма как да стане) трябва да се движиш с 20км/ч

  63. 63 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    [quote#61:"sim4o"][/quote]

    сега потърсих и явно вече и първите GDI-та на Мицубиши ги газифицират, може би точно с течна фаза. Само че течната фаза е 2500лв (последно питане преди 2 месеца), а колата е 1000лв.

  64. 64 Профил на Roumen Stoilov
    Roumen Stoilov
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Масовото фалшифициране на иминатите километри при употребяваните автомобили е все още огромният висящ проблем пред държавата и купувачите.

  65. 65 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#48] от "vassilun":50 км на ток за града си е идеално.
    —цитат от коментар 50 на The Polite Moose


    Въобще ЗАЩО има хибриди на Земята?
    Отговорът е прост - заради въглеродните квоти, СО2 които се въведоха

    Те ги те:

    https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCTupdate_EU-95gram_jan2014.pdf

    For the period 2020-2024, Regulation (EU) 2019/631 confirms the EU fleet-wide CO2 emission targets set under Regulations (EC) No 443/2009 and (EU) No 510/2011.

    Cars: 95 g CO2/km
    Vans: 147 g CO2/km

    Ако производителят има НАД 95Г. СО2 плаща 90 евро на грам, на кола - от целия моделен ред!

    Друг е въпросът, че СО2 НЕ Е ВРЕДЕН ЗА ЗДРАВЕТО ГАЗ и за да се намали той, се увеличават пък други емисии - реално вредни ... но млъкни сърце ..

    КАК МОГАТ производителите ДА НЕ ПЛАЩАТ?
    Ми с хибрид .. или ако дадат милиарди, да разработят нови мотори..


    Мотори - не им се разработват .. и е по-лесно към стар мотор да сложат батерии и електромоторè..
    Методиката приема , че ако колата е хибрид - измерения разход на стенд (колата с идеални гуми и с барнат двигател се слага на едни барабани) се събира с измерения пробег на батерии .. и всичко се дели на 2..

    На батерии - се смята, че СО2 отпечатък ти е нула .. като събереш емисията СО2 от ДВГ, която ти е някъде 130-140 и нулата на батерии ..

    И да получиш 95 грама СО2 ..

    За това, при нормални двигатели, на коли - ти стига 30 км пробег на батерии (пробегът ти е пак мерен на стенд, колата е с идеално напомпани гумуи, батериите са идеално напълнени , с идеална температура)..

    Като имаш 30 км. обявен пробег - си достигнал 95г. СО2 !

    И какво му е хубавото на хибридът .. ами нормална кола си е - зареждаш, караш ..
    Иначе да караш електро- е като да имаш диария, все се притесняваш, ще стигнеш ли до къщи ..

    И като е с по-малко СО2.. се води еко-клас и може да влиза в почти всички градове, паркинги на много места има и за тях специални, данъците имаш облекчение ..

    Та това е с хибридите - направени са заради въглеродната квота - фирмите да плащат по-малко

  66. 66 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Точно пък с мотопед на ток ще си превозя нещо обемисто, ще закарам болен човек на лекар в дъжд , ще взема човек от летището , или ще тръгна зимата да оставям деца на детска градина ..

    Да не говорим, че с "мотопед на ток" не мога да ида на море, или на някой язовир .. или на Рилския манастир, или на "Джулая", или при леля ми в Търново - я с хибрид - мога !
    —цитат от коментар 60 на sim4o


    Така, колко често се налага да ходиш до Рилския и то на хибрид, т.е. да кажем си от София..това са над 100км, което масовите хибриди не го могат, значи тогава си на ДВГ. Масовите хибриди имат смисъл в града, но пак пускаш ДВГ. Масово автомобилите се използват от един човек, масово няма багаж. А като има багаж търкаляш колата с ДВГ. Ситуацията е, че много често семействата имат вече по два автомобила - един малък и един голям. Като малкият може да бъде заменен често от мотопед. И деца на училище може да закараш. Потърси малко видеа от Виетнам да видиш как цяло четиричленно семейство се вози на мотопед, защото аз съм го виждал на живо. Виждал съм и как возят по три торби с багаж на мотопеда или си возят кучето отзад и то си балансира.
    Иначе за топлите ни зими има решение с електроколело и ремарке (поемат до две деца). В западна Европа все повече преминават на "товарни" елекровелосипеди, където товарният отсек е отпред и може да се използва за возене на товари или на деца.
    Пример: https://www.e-lastenrad.de/long-john/urban-arrow-family
    Цената е висока, но има дотации от държавата на места, с цел намаляване на трафика и емисиите в градовете. Имайки предвид, че е с батерия не се налага да се въртят педалите, което намалява потенето, което е проблемът при ходене с колело на работа.

  67. 67 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    [quote#61:"sim4o"]
    —цитат от коментар 63 на alx061154739
    сега потърсих и явно вече и първите GDI-та на Мицубиши ги газифицират, може би точно с течна фаза. Само че течната фаза е 2500лв (последно питане преди 2 месеца), а колата е 1000лв.[/quote]

    Друго освен течна фаза (пето и шесто поколение газ) в момента в Европа НЯМА ..

    Като течна фаза - с комън рейл и директно впръскване на течен газ в цилиндъра - ИМА ПОВЕЧЕ мощност от бензин , позволява по-рядко да се сменя масло, няма нагар и е по-дълговечна ..
    ..
    Карал съм фабрични коли на газ , двигателят си е само за газ и за нищо друго (служебни) така че не знам цените

  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Така, колко често се налага да ходиш до Рилския и то на хибрид, т.е. да кажем си от София..това са над 100км, което масовите хибриди не го могат, значи тогава си на ДВГ
    —цитат от коментар 66 на alx061154739


    В какъв смисъл"масовите хибриди не го могат"?

    Ми баш МАСОВИТЕ ГО МОГАТ ..

    На масов хибрид СТИГАШ до Берлин (извършвал съм го ЛИЧНО)..

    Зареждаш за 2 минути , караш .. какъв му е проблемът на хибрида?

  69. 69 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    .. значи тогава си на ДВГ. .. А като има багаж търкаляш колата с ДВГ
    —цитат от коментар 66 на alx061154739


    Ми на ДВГ съм!
    То ТОВА му е хубавото на хибрида, че си на ДВГ!
    Аз си настъпвам и нямам спомен да съм бил на друго, освен на ДВГ ..

    И що да имам ДВЕ коли ?
    Карам хибрид и ходя на морето ..

    А кола САМО С ДВГ не може да достигне СО2 квотите, колко ще нова да е ..
    Реално, като се сметне и въглеродния данък - на производителят не му е излезнала по-евтина и той на тебе не ти я дава много по-евтино ..

  70. 70 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    [quote#61:"sim4o"]
    —цитат от коментар 63 на alx061154739
    сега потърсих и явно вече и първите GDI-та на Мицубиши ги газифицират, може би точно с течна фаза. Само че течната фаза е 2500лв (последно питане преди 2 месеца), а колата е 1000лв.[/quote]

    Ей течна фаза

    https://www.youtube.com/watch?v=_IOyMstuIxE

    Не съм го усещал по-мощно, но си е като бензин ..

  71. 71 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Трябваше да купя един фирмен автомобил миналата година, защото махнах други стари. Търсих нещо на 5-6 години. За автомобили на 150-200 хил. км цената беше около 15 хил. лв. Не говоря за луксозна кола. Затова направо взех нова, за която след приспадане на ДДС, цената стана 26 хил. лв. Е как да дам 15 хил. за кола втора употреба? Пазарът е изкривен в момента според мен.

  72. 72 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Който може да купува нова, стига с тия дараци. Удоволствието е несравнимо.
    —цитат от коментар 5 на Хи-хи


    Живота не е само НОВИ коли и лъскава ламарина...
    Разумния човек има и други приоритети като... например да изучи децата си, да си закупи НОВО жилище или защо не да инвестира в образование -ЗАЩО НЕ?!?

  73. 73 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хи-хи":Преди две години купих да трети път нова кола! Никога повече няма да купя втора ръка! Усещането е несравнимо! А път Тойота са супер! Старата ми (купена нова) тойота е на 15 години и най-същественото, което съм сменил е спирачни дискове и накладки!
    —цитат от коментар 8 на vassilun

    Което донякъде сам си противоречиш...
    Защо човек тогава да не закупи същата Тойота на 10-12 години за 4-5 пъти от цената на нова + без да плаща прескъпо автокаско и данъци като за нова... и пак да сменя само дискове и накладки?!?

  74. 74 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#38] от "taratanki":

    Разликата в цените не е много голяма, но определено Суперба е страхотна кола (личен опит)!

  75. 75 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#44] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":

    По скоро е време да се въведе толтакса за селски номера в София!!!!

  76. 76 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3909 Любопитно

    Интересно - Ганьо обича да кара ауди и бмв, но не нови ... 12 годишна ауди а8 на газ, класика :)
    —цитат от коментар 33 на danvan


    Ти какво караш, Данчо?

    Еретик
  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3909 Любопитно

    До коментар [#5] от "Хи-хи":Мога да си позволя нов автомобил от среден клас, но за мен няма място за сравнение между него и премиум на около 4-5 години. В полза на употребявания, разбира се.
    —цитат от коментар 45 на 4okuto


    ++++++++++++
    Години наред карах стари, но читави върхови Волва и бях изключително доволен. Филмирах се с един джип, разочаровах се, и сега се мотам с един Опел Инсигния. Само името му е хубаво, да остане малко време и ще го разкарам. Вози като лагерна количка.

    Еретик
  78. 78 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":

    При сегашните лихви за кредит и лизинг и нивата на инфлация е много изгодно да се купи нова кола. За някои автомобили, може да се каже, дори, че е инвестиция. С удоволствие и безпроблемно са си карате новата кола.

  79. 79 Профил на inikolaev
    inikolaev
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#18] от "krasi_kara":

    Да, карат се много мерцедеси, но говорим за коли над 20г





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK