"Най-предпочитаните марки нови автомобили от българите" .............. Разбира се, най-предпочитаната марка нов автомобил от българите, е "Москвич 3 турбо Х".
Наистина ли са спрели Докера? Странно. Доскоро това беше универсалният избор ако ти трябва нова баничарка. Вървяха по 10 хил. Евро. А иначе гледам, че всеки втори си купува симпатичния им дъстър. Ама ми казаха, че вътре е пласмаса яко и на магистралата от шума пак вътре нищо се не чува… Ама сигурно е пак евтинко и отвън са го докарали на визия за хора с по-малко възможности. Няма лошо.
Изненада няма. Тойотите имат репутация на здрави коли. Аз лично от инат, заради обслужването в ТМ Ауто преди години, спрях да купувам Тойота. Рено и Дачия са купувани, заради ниската цена - има много фирмени автомобили. А иначе смятам, че българинът си е любител на ВАГ - масово мечтаят за Фолксваген. Който може скача на Ауди, други се задоволяват с Шкода. За всеки пловдивски гъзар задължително Мерседес.
Причината за смененото лидерство пък може да се търси в спирането на производството и продажбите на един от най-продаваните модели на "Дачия" - лекотоварният "Докер". ________________ Българите 70% от продажбите продължават да предпочитат стари каруци спасени от скрап в ЕС, става въпрос какво предпочитат чуждестранните компании опериращи в България, те са затова са сменили едната баничарка с друга...
Рено много добре балансира марките си. Волксваген прави същото - просто пазарът за него е много по-малък в България. Виж - с корейците е друга бира. Тойота не гледат на България като някакъв пазар и за това и резултатите са и такива.
Наистина е странно , че Дачия са спрели докера. За него се чуваха добри думи. Кади разбира се е на светлинни години, ама и цената заедно с него. Тойота вероятно излиза едни гърди напред с градските автомобили и пикапите. А графиката е потрес сс с сс ! Аз лично карам Ситроен втора ръка, закупен от дилър на марката, но извън България. Ситроня се справя добре, но не бих повторил.
Няколко мои познати си купиха Тойота Корола хибрид на около 40-45000 лева. И на първо четене са доволни. Чакаха по 9-12 месеца да пристигне. Аз лично не бих я избрал пред 5-годишен премиум никога.
За добро или за лошо (за мен - слава Богу) важи правилото: Не може хубав автомобил за малко пари. Така горната графика показва какво могат да си позволят българите, а не това кои са добрите марки и модели автомобили. Се ла ви.
Не виждам в графиката колко от новозакупените автомобили са фирмени... А иначе българинът като частно лице купува това, за което му стигат парите - най-често втора употреба...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
До коментар [#8] от "Deaddark":“Чичко-паричко ли си търсите, госпожице?” Засукана невяста съм, колега. Нясно съм, че дневникарите не могат да покрият изискванията ;)
“Докато не се промени фискалната политика спрямо трошляците, българите ще си карат втора и трета ръка трошки.”
Само фискалната политика спрямо трошляците ме спира да си купя Майбах ;)
От 2016 година насам автопарка е намялял наполовина, но за сметка на това средната възраст на МПС-тата се увеличила. В последните две години такситата в столицата са намалели с една четвърт. На това му викат намелена покупвателна способност май…
Викаш да плащат високи данъци за трошките българите,та да купуват само нови коли.Само дето средната заплата в България е 700 евро.4 пъти по-ниска от тази в Германия. И 6 пъти по-ниска от тази в Дания. Вие хептен губите връзка с реалността.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
Не - въпросът е да не се купуват коли самоцелно, с които само да се ходи "на кафе" и "до мола" в събота и неделя, каквито са барем половината от трошляците паркирани един върху друг в жилищните комплекси. Винаги давам любимият си пример за едно семейство съседи, дето четирима души (родители с две големи деца) живееха като скотове в двустаен, в идентичен на който живеех аз сам, но и четиримата имаха по едно 20 годишно "возило". Данъчната политика ще прекрати точно такива извращения - дори София не изисква непременно да имаш кола, тука не е САЩ, Канада или Германия.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Жената често ходи в командировка, изкарва много пари и даже ми предлага да ми издържа любовница, която хем да е хубавка, хем здрава, за да не се изкуша с някоя непозната и да пипна нещо. Даже ще я води на добра работа, да трупа стаж.
Но аз предпочетох да ходя с приятели за риба и да запиваме. Дори въдица не съм купил.
Аз си намерих жена, да ме издържа - пожелавам ти успех и на теб. Има тука елитни господа, пият маркови изтънчени питиета и ходят по тузарски дестинации - прати им някоя снимка на лично, може да те огрее. Единият даже кара някакво уникално Ламборджини.
Няколко мои познати си купиха Тойота Корола хибрид на около 40-45000 лева. И на първо четене са доволни. Чакаха по 9-12 месеца да пристигне. Аз лично не бих я избрал пред 5-годишен премиум никога.
Зависи какво очакваш от автомобила. Всички тези автомобили в диапазона 45-50к лева са направени за да се предвижиш от точка А до Б без да имаш особени претенции към возилото. С предно предаване, тежки отпред и леки отзад, респективно влизането в завой е предизвикателство, а да не говорим, ако стъпят на аквапланинг. Вътре също е компромис след компромис по отношение материали и изработка. Аз имам 17г. Е класа, която купих преди 16 години, която е десет пъти повече кола от тези в посочения от мен ценови клас, но ...... откровено казано не бих тръгнал на дълъг път с нея извън България, да речем, доколкото е на 400к+ километра и след като направи 300к започнаха ремонти, а и ме е оставяла на пътя. Пълно щастие няма, ако искаш кола - от 100к лева нагоре
До коментар [#28] от "Тюфлекчия": “ Не - въпросът е да не се купуват коли самоцелно, с които само да се ходи "на кафе" и "до мола" в събота и неделя, каквито са барем половината от трошляците паркирани един върху друг в жилищните комплекси. Винаги давам любимият си пример за едно семейство съседи, дето четирима души (родители с две големи деца) живееха като скотове в двустаен, в идентичен на който живеех аз сам, но и четиримата имаха по едно 20 годишно "возило". Данъчната политика ще прекрати точно такива извращения - дори София не изисква непременно да имаш кола, тука не е САЩ, Канада или Германия.” —- Примерът е абсурден, абсурден и несвързан с реалността. И така написан май по-скоро “живеещият сам в двустаен апаертамент” е този, който си ползва колата, за да ходи до моловете, докато “скотовете” вероятно бачкат на 2-3 различни работи за да оцеляват и на “п@#№а си м@йн@“ , и ако случайно има градски транспорт до една от дестинациите, сигурно няма до другите… Започнете да ходите по земята най-накрая и разберете, че, 95% от хората в София са такива, които са в града заради икономическото и физическото си оцеляване (заради работата, не заради моловете), 2,5% са в т.н. средна и висока класа и могат да си позволят нова (или по-нова) кола и 2,5% са просто крадци, мошенници и измамници, които карат ултраскъпите автомобили, купени с помощи за бедни (‘щото никой от собствениците им няма официални доходи). И само да допълня - ако че София не е в Северна Америка, много възрастни хора (живеещи в центъра на София) се принудиха да си купят стари автомобили, защото в централна градска част маршрутите в София са непреодолими с градския транспорт за човек, които има затруднено придвижване (напр. трябва да ходи с бастун, няма да споменавам зависимите от колички). Ако не вярвате, хванете и от пъпа на София отидете до 1) най-близкия медицински пункт (ДКЦ / лаборатория) и 2) до общината по адрес. Да разберете за какво иде реч.
"Аз имам 17г. Е класа, която купих преди 16 години, която е десет пъти повече кола от тези в посочения от мен ценови клас, но ...... откровено казано не бих тръгнал на дълъг път с нея извън България, да речем, доколкото е на 400к+ километра и след като направи 300к започнаха ремонти, а и ме е оставяла на пътя."
Последната Тойота, която купих нова преди 15 години, не е мръднала! Бих тръгнал с нея дори за Лисабон, но няма да го направя, защото вече купих по-добра кола и по-сигурна!
„Неравенството в доходите е най-голямо в България“, 26.01.2021 г.
Разликата в доходите между най-богатите и най-бедните в България е над осем пъти, показва годишният доклад за заетостта на Европейската комисия. Средно този показател за държавите от ЕС е 5,5 пъти, което прави страната ни рекордьор в негативната класация.
В България коефициентът на Джини е най-високият в ЕС- 40,8%. Преди 10 години- през 2010-а, той е бил близо до средния за Евросъюза- около 30%, оттогава обаче започва постепенното влошаване на показателите.“ ............... Извод: Хора, които си избират мутри и тикви да ги управляват и крадат крадат 12 години, ще карат коли втора ръка.
До коментар [#25] от "cxn421127689":Не - въпросът е да не се купуват коли самоцелно, с които само да се ходи "на кафе" и "до мола" в събота и неделя, каквито са барем половината от трошляците паркирани един върху друг в жилищните комплекси. Винаги давам любимият си пример за едно семейство съседи, дето четирима души (родители с две големи деца) живееха като скотове в двустаен, в идентичен на който живеех аз сам, но и четиримата имаха по едно 20 годишно "возило". Данъчната политика ще прекрати точно такива извращения - дори София не изисква непременно да имаш кола, тука не е САЩ, Канада или Германия.
България не е само София. В повечето градове няма развит градски транспорт. Да не говорим ако живееш извън града,че колата е единственият начин за придвижване.
"Ама ми казаха, че вътре е пласмаса яко и на магистралата от шума пак вътре нищо се не чува…"
Ами прост народ! Вместо да се набоде на Мерцедес с 12-годишен имунитет срещу ръжда, разчита на "вечната" пластмаса, която за пет години се "остъклява" и се чупи. Ама лизинговите компании предоставят бустер, не през два месеца, а през две години.
Ще плащат акциз без да могат да паркират пред Еврокомисията (в центъра на Брюксел) за да подадат жалба за некачественото гориво (7% мазнина в дизела и 10% алкохол в бензина).
Така написано предполага, че Лексусът е закупен нов. Защо синаправил този странен (поне според мен) избор? Защо не си го взе с 6 цилиндров двигател, още по-добре хибрид?
По принцип не се купува нещо ,което има на предната маска мачка, пичка и елхичка. Тойотите не са това което бяха. Единствената японска марка която се произвежда само в Япония е Субару. Обаче то държи цени. От заводите в Тайланд се товарят хиляди тойоти, мазди и мицубишита,де се возят в Япония, разтоварват се и после пак се товарят ,вече с гриф "Мейс и Джапан" . Тукашните нови Тойоти се карат от Турция
Пълни глупости. Всеки има право на автомобил, както има право на телевизор, примерно. Откажи се от твоя, за да компенсираш единия на съседите си??? Проблемът не са автомобилите, а примитивното градоустройство на населените места. Малко и тесни улици, липса на място за паркиране и некадърна организация на движението. Също и престъпното презастрояване на населените места. С автомобилите живеем повече от век, но всичко се прави така, все едно ги няма или от утре ги премахваме и това създава проблемите.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Какво точно те интересува? Относно автомобилите. Започнах кариерата си като търговски представител, приключих я, като изпълнителен директор. През този близо 20 годишен период съм бил извън офисът грубо 70% от времето, в началото 100% в краят към 45%. Шофиръл съм, поръчвал съм, а в краят са ме возили в почти всявкакви нови автомобили , а в началото и баничарки и бусове, които се продават масово на европейският пазар. Ползвал съм и доволно количество автомобили под наем. По-лесно ще ми бъде да ти кажа какво не съм шофирал отколкото какво съм. Служебните ми автомобили винаги са били и за лично ползване. Първата ми семейна кола закупих когато се роди първото ми дете.
Като обобщение. Служебни автомобили чисто нови според политиката на фирмата средн клас до ниво Волво Ес60, Пасат и Ауди А6. Лични автомобили винаги втора употреба най-висок клас 2-3-4 годишни на 60-70-80 х.км.
От всичко което съм използвал лично аз бих си купил за моето семейство автомобил поне среден клас, Тойота, Хонда или Лексус. В зависимост от бюджета ако е по-ограничен тойота, бензинов двигател, ако има възможност за повече, хонда акорд или нагоре лично имам удоволствието да се наслъждавам на Ледженд и разбира се всякакъв модел на Лексус от среден нагоре. Лексусите може и по-стари, даже ако имаш тръпка някой от първите генерации на ЛХ може да бъдат уникални класически автомобили.
А ти купи ли си? Ако си, готви се да ограничат зареждането им в периоди, когато има недостиг на ток. Както например в Швейцария: https://lenews.ch/2022/12/16/switzerland-to-restrict-use-of-electric-vehicles/ Тука нашите умници както се канят да затворят ТЕЦ-овете в Марица Изток, за да сме вземели 5-6 милиарда еврофондове, ще останем (освен ВЕИ) само на два блока в АЕЦ, общо 2 гигавата. Ама консумацията в пикови моменти стига 5-6. Така че ако се случи облачен ден и да няма вятър, откъде ще я зареждаш? Ние неандерталците с ДВГ сме ясни, ще плащаме като попове на арабите и на Путин за бензин. Ама вие модерните ако няма и на кого да плащате за да заредите, какво ще правите?
Субару има заводи в Азия и САЩ, а също така Тойота е акционер в собственикът на субару.
Няма японски производител, който да произвежда само в Япония цялата си гама, но има модели на различни японски производители, които се произвеждат само в японските им фабрики, за съжаление това не са най-масовите модели.
Странно, явно доста професионални в автомобилният бранш организации са в огромна грешка. Поради някаква причина всичките обясняват, че подържан висок клас 10 годишен автомобил от производител с репутация за надеждност и модел , който няма проектански недомислици е може би най-добрата като цяло покупка на автомобил , която можеш да направиш...
Лексус имат леко странен за европейския вкус дизайн, според мен. Тази огромна решетка е нелепа. Освен това, за мен е непонятно как японците са известни по принцип с добрата електроника, а в техните коли дисплеите и софтуера са на ниво от преди 10 години. Особено Тойота и Субару са потресаващи.
Дизайнът е въпрос на вкус. Лично за мен е без значение, не ме вълнува как изглежда един автомобил отвън, интересува ме как е вътре където съм аз. Японците особенно премиум моделите им са с основен пазар, по-улегнали и традиционнио хора. Тези клиенти приемат новостите доста по-късно, поради което японците съобразяват това и не се мъчат да вкарат в последните си модели най-новото решение, а слагат това което работи и ще работи и след 20 години употреба и което е търсено от клиентите им.
Това си е положението и мен ме устройва. Ако имаш възможност имаш достатъчно избор, дори и само в гамата на лексус, хонда въобще не е лоша марка също.
За мен по-големият проблем е, че най добрите модели и варианти са основно продавани в САЩ и Япония и на европейският пазар минават за екзотика, съответно е по-тегаво на вторичният пазар, а и си държат цени.
За дизайна мога да се съглася. И на мен ми е важно как се чувствам вътре в колата. Но интериорът също дразни. Не знам какво очакват клиентите им, но не може да слагаш дисплей с разделителна способност на Тамагочи и процесор Селерон например. Не очаквам да се хвърлят, като всички останали, да инсталират тъч бутони дори за климатика, но да положат поне малко усилия да изглежда съвременно тази кола.
Виж, разбирам те имаш си аргументите, но определено тойота не го правят това от невнимание, по-случайност или поради грешка. Явно са си направили собствената преценка, далие правилно или не, само пазарът го казва.
Лично мен ако ме питаш другъде е основният проблем. Лексус възниква като марка с една единствена цел, да вземе дял в премиум сегмента, там където към онзи момент са Ес класата и 7ма серия. За да го направят използват същото или по-добро качесто автомобил но на по-ниска цена и го правят.
Днешно време лексус е също така добър автомобил , може би по-надежден от другите марки но на същите ценови нева, тоест скъп, много скъп, нов автомобил за 100+ х евро е безбожна цена според мен.
Има много експерти правят сравнения, че един 10 годишен ЛС за 10-15 х. евро е много, много по-удачна покупка от чисто нов ЛС за 110-120 х. евро...
За мен в това е проблемът, избягаха си от основната идея, пък дусплеят какъв бил, въобще не ме вълнува...
До коментар [#31] от "vassilun":Така написано предполага, че Лексусът е закупен нов.Защо синаправил този странен (поне според мен) избор?Защо не си го взе с 6 цилиндров двигател, още по-добре хибрид?
6-цилиндрови не се предлагат в България! Аз исках дори LX, но от Лексус ми казаха, че няма да се предлага в България. Опитаха се да ме убедят да купя хибрид, че са налични на склад, но на въпроса ми "Защо да купувам хибрид, като никога не карам градско?" не можаха да ми отговорят! Наложи се да ги чакам 8 месеца за да ми го доставят, но аз имам и друга кола!
Че той хибрида не върши работа само за градско - нали карам такъв. Даже в задръствания (яки) не е много ОК, щото батерията пада, а няма какво да я зареди. Оптимално се кара около 90 км/ч - тогава доближава разхода по книжка.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Аз заради това съм фен на хибридите. Хем си абсолютно автономен, стига да има бензин, хем разходът е смешен на фона на чисто ДВГ, особено ако караш както пише по книгите, а не даваш ръчка. С моята Тойотичка съм минавал 800 км. (грубо), основно по магистрали на които съм карал със 130-140, вътре с още двама дюмбела по 100+ като мене, пълен багажник и климатика на 21 градуса - това с ~40 л. А95.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Не знаех, че не се предлагат във България, сега има логика. Хибрида ти сваля разходът на гориво и евентуално можеш да имаш стикер да влизаш на места с ограничения за ДВГ, не зная във България това каква полза е.
Шегувам се. Просто колегата е изцепи с едно предложение за анкета и оттам тръгна на майтап.
За мен най-важното в една кола е надеждност и комфорт. Да е удобна и в градски задръствания, без да гасне; да е удобна и за дълъг път, без да загрява по баирите.
До коментар [#61] от "vassilun":Че той хибрида не върши работа само за градско - нали карам такъв. Даже в задръствания (яки) не е много ОК, щото батерията пада, а няма какво да я зареди. Оптимално се кара около 90 км/ч - тогава доближава разхода по книжка.
Карах Приус хибрид в Илиной (типично континтнтален климат с горещо и влажо лято и студена зима) в началото на деветдесетте години. Пробвай да пуснеш парно през зимата или климатик през лятото и кажи колко километра изминаваш на ток? Хибридът има и друг недостатък - по-тежък е и това допълнително вдига разхода!
Изненада е че Хюндай и Нисан не са по-напоред. Аз не съм фен на Тойота и предпочитам Хонда, колата ми за а дълги разстояния е Инфинити, аз за къси Нисък Лийф реално ми струва нищо да зареждам батерията тъй като на паркинга на работата има безплатно соларно електричество, което бе достатъчно да я зарежда през Декември в Кънектикът, както и десетината тесли на колегите.
Има познат има стар РХ 300 бензин, дъщеря му има същият двигател и купо но хибрид, живеят в една къща карат приблизително еднакъв микс извън и градско, хибрида гори грубо 30% по-малко...
До коментар [#66] от "vassilun":Има познат има стар РХ 300 бензин, дъщеря му има същият двигател и купо но хибрид, живеят в една къща карат приблизително еднакъв микс извън и градско, хибрида гори грубо 30% по-малко...
Стандартните обяснения на каращите таралясници. Че на всичко отгоре се опитваш да ни акъл![/quote]
Няма как да знаеш дали е таралясник, доколкото не се познаваме. Освен това, на никого не давам акъл, нито пък се обяснявам, видно от коментара ми. А това, че ти го възприемаш като даване на акъл си е лично твой проблем.
До коментар [#47] от "quatro_4x3":Странно, явно доста професионални в автомобилният бранш организации са в огромна грешка.Поради някаква причина всичките обясняват, че подържан висок клас 10 годишен автомобил от производител с репутация за надеждност и модел , който няма проектански недомислици е може би най-добрата като цяло покупка на автомобил , която можеш да направиш...Я дефинирай какво означава таралясник?
Няма как да ти даде обяснение. Имам една идея да посъбера пари в следващите няколко години и да си купя Порше Карера 997, с PDK автоматична скоростна кутия, GTS изпълнение, която със сигурност ще е 11-12г. автомобил, респективно ще струва поне 110-120к лева. Но е невъзможно да обясниш на някой, който си купува нова Корола или Октавия какво означава разпределение на тежестта отпред / отзад в съотношение 62.8% към 37.2%. Нито пък да им обясниш какво означава "колата не може да завива". Разбира се, редица крайно ограничени и неграмотни индивиди ще се смеят на някой, който дава подобни пари за толкова стара кола, но лек за глупостта не е измислен към настоящия момент.
До коментар [#14] от "pontius_glarus": Бас ловя, че моята добре поддържана "30 годишна трошка Мерцедес Бенц 124 2.5 ТД е по здрава от твоето ново Пежо, Рено, КИА или Опел, Голф и т.н
Винаги сме карали хубави ,евтини и нечупливи коли ,две Тойоти Авенсис ,които вървят вече над 15 г и над 400000 км първата и без някакви ремонти ,освен2 дюзи преди година ,втората също 1 дюза ,а иначе нов Мерцедес ГЛС купе , който е перфектен и вече 100000 км без никакъв ремонт до тук , последния път на дълъг път за 500 км 5.4 разход на нафта , сега ще мислим за електричка с оглед еко промените .
АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! !
CAPS LOCK – error
Ама ти си карал хибрид дето се зарежда от контакта (не помня как му викаха). Аз говоря за такъв, който се зарежда от ДВГ-то и компютъра решава кога кой мотор да ползва. За този тип система казвам, че е бъдещето - постепенно ДВГ-то да намалява докато стигне до там просто да зарежда батерията на електричката. И примерно да харчиш 0.5 л/100 км. Другите (това дето си карал) са ДВГ с патерици, които нямат особен смисъл освен за пред данъчните.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Имам Тойота Корола от 15 г. Е, родих се отново след фолксвагени! Всичко в тези коли е измислено да живееш без грижи! Капакът на мотора го отварям само за да влея масло и течност за чистачките! Моделът ми е вече стар, но наистина отговаря на рекламата при покупката му - Корола не оставя на пътя!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Боян Баянов
Рейтинг: 2277 Неутрално"Най-предпочитаните марки нови автомобили от българите"
..............
Разбира се, най-предпочитаната марка нов автомобил от българите, е "Москвич 3 турбо Х".
pariah
Рейтинг: 987 НеутралноНаистина ли са спрели Докера? Странно. Доскоро това беше универсалният избор ако ти трябва нова баничарка. Вървяха по 10 хил. Евро.
- A witty saying proves nothing. VoltaireА иначе гледам, че всеки втори си купува симпатичния им дъстър.
Ама ми казаха, че вътре е пласмаса яко и на магистралата от шума пак вътре нищо се не чува…
Ама сигурно е пак евтинко и отвън са го докарали на визия за хора с по-малко възможности.
Няма лошо.
sandor_clegane
Рейтинг: 1819 ВеселоКви “кросови версии” бе, Дневник, излагате се, спрели били Докера, затова хората купували Ярис?!?
pariah
Рейтинг: 987 НеутралноИ намерете най-после някой дето знае да прави графики по-добре от 7-годишен…
- A witty saying proves nothing. Voltairegogo2011
Рейтинг: 1001 НеутралноИзненада няма. Тойотите имат репутация на здрави коли. Аз лично от инат, заради обслужването в ТМ Ауто преди години, спрях да купувам Тойота. Рено и Дачия са купувани, заради ниската цена - има много фирмени автомобили. А иначе смятам, че българинът си е любител на ВАГ - масово мечтаят за Фолксваген. Който може скача на Ауди, други се задоволяват с Шкода. За всеки пловдивски гъзар задължително Мерседес.
dwr30648311
Рейтинг: 828 ЛюбопитноАнкета към дневникарите:
Кога за последно си купихте нов автомобил?
Какво работите?
dobadoba
Рейтинг: 474 НеутралноИнтересен е превесът на по-скъпата Тойота над Рено/Дачия/т.н.
Най-вероятно става въпрос за голяма фирмена сделка.
Deaddark
Рейтинг: 2066 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "dwr30648311":
Чичко-паричко ли си търсите, госпожице?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4230 НеутралноПричината за смененото лидерство пък може да се търси в спирането на производството и продажбите на един от най-продаваните модели на "Дачия" - лекотоварният "Докер".
Libertarianism is just anarchy for rich people________________
Българите 70% от продажбите продължават да предпочитат стари каруци спасени от скрап в ЕС, става въпрос какво предпочитат чуждестранните компании опериращи в България, те са затова са сменили едната баничарка с друга...
Infinitum
Рейтинг: 2584 ВеселоТази статия колко пъти ще я публикуват в различен вариант?😂😂😂😂
Infinitum
Рейтинг: 2584 ВеселоНедей така, може да е господин и все пак да си търси чичко-паричко 😂
Бо По
Рейтинг: 523 НеутралноТова не са най-предпочитаните, а най-продаваните. Най-предпочитаните са съвсем други, но не са в бюджета на българина.
plf
Рейтинг: 383 НеутралноРено много добре балансира марките си.
Волксваген прави същото - просто пазарът за него е много по-малък в България.
Виж - с корейците е друга бира.
Тойота не гледат на България като някакъв пазар и за това и резултатите са и такива.
pontius_glarus
Рейтинг: 3365 НеутралноДокато не се промени фискалната политика спрямо трошляците, българите ще си карат втора и трета ръка трошки.
jig021108488
Рейтинг: 191 НеутралноРолс Ройс нещо не го виждам в графиката.
Явно, показва някакви дефекти и българинът не го харесва...
hifi hifi
Рейтинг: 289 НеутралноМного ни е малък пазара и всяка една фирмена покупка променя класирането.
То новите коли основно се купуват от фирми
deaf
Рейтинг: 2642 НеутралноДо коментар [#2] от "pariah":
Прави разлика между кола купувана за служебни и за лични цели.
Ronald Reagan
Рейтинг: 969 НеутралноНаистина е странно , че Дачия са спрели докера. За него се чуваха добри думи. Кади разбира се е на светлинни години, ама и цената заедно с него. Тойота вероятно излиза едни гърди напред с градските автомобили и пикапите. А графиката е потрес сс с сс ! Аз лично карам Ситроен втора ръка, закупен от дилър на марката, но извън България. Ситроня се справя добре, но не бих повторил.
agent4okuto
Рейтинг: 1154 НеутралноНяколко мои познати си купиха Тойота Корола хибрид на около 40-45000 лева. И на първо четене са доволни. Чакаха по 9-12 месеца да пристигне. Аз лично не бих я избрал пред 5-годишен премиум никога.
inn
Рейтинг: 1756 НеутралноЗа добро или за лошо (за мен - слава Богу) важи правилото: Не може хубав автомобил за малко пари. Така горната графика показва какво могат да си позволят българите, а не това кои са добрите марки и модели автомобили. Се ла ви.
mitko11
Рейтинг: 2606 ЛюбопитноНе виждам в графиката колко от новозакупените автомобили са фирмени...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовА иначе българинът като частно лице купува това, за което му стигат парите - най-често втора употреба...
dwr30648311
Рейтинг: 828 ВеселоДо коментар [#8] от "Deaddark":
“Чичко-паричко ли си търсите, госпожице?”
Засукана невяста съм, колега.
Нясно съм, че дневникарите не могат да покрият изискванията ;)
Infinitum
Рейтинг: 2584 ВеселоТи и затова си търсиш тука, защото и ти май не покриваш никакви изисквания 😂😂😂
dwr30648311
Рейтинг: 828 ВеселоДо коментар [#14] от "pontius_glarus":
“Докато не се промени фискалната политика спрямо трошляците, българите ще си карат втора и трета ръка трошки.”
Само фискалната политика спрямо трошляците ме спира да си купя Майбах ;)
От 2016 година насам автопарка е намялял наполовина, но за сметка на това средната възраст на МПС-тата се увеличила.
В последните две години такситата в столицата са намалели с една четвърт.
На това му викат намелена покупвателна способност май…
cxn421127689
Рейтинг: 474 НеутралноВикаш да плащат високи данъци за трошките българите,та да купуват само нови коли.Само дето средната заплата в България е 700 евро.4 пъти по-ниска от тази в Германия. И 6 пъти по-ниска от тази в Дания.
Вие хептен губите връзка с реалността.
Парапетизация чрез Презкуролация
Рейтинг: 2358 НеутралноРено и Дачия
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................Ха ха
kwy38371721
Рейтинг: 843 Неутрално„Майбах“ и той се кара малко в България.Явно дефектира често и клиентите го избягват.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3238 ВеселоДо коментар [#25] от "cxn421127689":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Не - въпросът е да не се купуват коли самоцелно, с които само да се ходи "на кафе" и "до мола" в събота и неделя, каквито са барем половината от трошляците паркирани един върху друг в жилищните комплекси. Винаги давам любимият си пример за едно семейство съседи, дето четирима души (родители с две големи деца) живееха като скотове в двустаен, в идентичен на който живеех аз сам, но и четиримата имаха по едно 20 годишно "возило". Данъчната политика ще прекрати точно такива извращения - дори София не изисква непременно да имаш кола, тука не е САЩ, Канада или Германия.
ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#2] от "pariah":
До коментар [#18] от "Ronald Reagan":
Дачия Докер стана Рено Експрес.
Deaddark
Рейтинг: 2066 ВеселоДо коментар [#22] от "dwr30648311":
Жената често ходи в командировка, изкарва много пари и даже ми предлага да ми издържа любовница, която хем да е хубавка, хем здрава, за да не се изкуша с някоя непозната и да пипна нещо. Даже ще я води на добра работа, да трупа стаж.
Но аз предпочетох да ходя с приятели за риба и да запиваме. Дори въдица не съм купил.
Аз си намерих жена, да ме издържа - пожелавам ти успех и на теб. Има тука елитни господа, пият маркови изтънчени питиета и ходят по тузарски дестинации - прати им някоя снимка на лично, може да те огрее. Единият даже кара някакво уникално Ламборджини.
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#6] от "dwr30648311":
"Кога за последно си купихте нов автомобил?"
Преди две години купих Лексус RX300 бензин! Доволен съм! Преди това съм купувал два пъти нови Тойоти.
asroma1927
Рейтинг: 932 НеутралноЗависи какво очакваш от автомобила. Всички тези автомобили в диапазона 45-50к лева са направени за да се предвижиш от точка А до Б без да имаш особени претенции към возилото. С предно предаване, тежки отпред и леки отзад, респективно влизането в завой е предизвикателство, а да не говорим, ако стъпят на аквапланинг. Вътре също е компромис след компромис по отношение материали и изработка. Аз имам 17г. Е класа, която купих преди 16 години, която е десет пъти повече кола от тези в посочения от мен ценови клас, но ...... откровено казано не бих тръгнал на дълъг път с нея извън България, да речем, доколкото е на 400к+ километра и след като направи 300к започнаха ремонти, а и ме е оставяла на пътя.
Пълно щастие няма, ако искаш кола - от 100к лева нагоре
911
Рейтинг: 812 НеутралноДо коментар [#28] от "Тюфлекчия":
“ Не - въпросът е да не се купуват коли самоцелно, с които само да се ходи "на кафе" и "до мола" в събота и неделя, каквито са барем половината от трошляците паркирани един върху друг в жилищните комплекси. Винаги давам любимият си пример за едно семейство съседи, дето четирима души (родители с две големи деца) живееха като скотове в двустаен, в идентичен на който живеех аз сам, но и четиримата имаха по едно 20 годишно "возило". Данъчната политика ще прекрати точно такива извращения - дори София не изисква непременно да имаш кола, тука не е САЩ, Канада или Германия.”
—-
Примерът е абсурден, абсурден и несвързан с реалността. И така написан май по-скоро “живеещият сам в двустаен апаертамент” е този, който си ползва колата, за да ходи до моловете, докато “скотовете” вероятно бачкат на 2-3 различни работи за да оцеляват и на “п@#№а си м@йн@“ , и ако случайно има градски транспорт до една от дестинациите, сигурно няма до другите…
Започнете да ходите по земята най-накрая и разберете, че, 95% от хората в София са такива, които са в града заради икономическото и физическото си оцеляване (заради работата, не заради моловете), 2,5% са в т.н. средна и висока класа и могат да си позволят нова (или по-нова) кола и 2,5% са просто крадци, мошенници и измамници, които карат ултраскъпите автомобили, купени с помощи за бедни (‘щото никой от собствениците им няма официални доходи).
И само да допълня - ако че София не е в Северна Америка, много възрастни хора (живеещи в центъра на София) се принудиха да си купят стари автомобили, защото в централна градска част маршрутите в София са непреодолими с градския транспорт за човек, които има затруднено придвижване (напр. трябва да ходи с бастун, няма да споменавам зависимите от колички). Ако не вярвате, хванете и от пъпа на София отидете до 1) най-близкия медицински пункт (ДКЦ / лаборатория) и 2) до общината по адрес. Да разберете за какво иде реч.
Deaddark
Рейтинг: 2066 ВеселоДо коментар [#28] от "Тюфлекчия":
+1
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#32] от "asroma1927":
"Аз имам 17г. Е класа, която купих преди 16 години, която е десет пъти повече кола от тези в посочения от мен ценови клас, но ...... откровено казано не бих тръгнал на дълъг път с нея извън България, да речем, доколкото е на 400к+ километра и след като направи 300к започнаха ремонти, а и ме е оставяла на пътя."
Последната Тойота, която купих нова преди 15 години, не е мръднала! Бих тръгнал с нея дори за Лисабон, но няма да го направя, защото вече купих по-добра кола и по-сигурна!
911
Рейтинг: 812 НеутралноИначе масово новите коли се купуват от ЮЛ - евтини и колкото се може по-здрави. Карат се душмански и ако трябва се хвърлят след 3 г. И се взима нова.
В Европа също е така, само някои от нас се заблуждават от “новия внос на само 110 хил. км…. За 10 г….”.
Боян Баянов
Рейтинг: 2277 Неутрално„Неравенството в доходите е най-голямо в България“, 26.01.2021 г.
Разликата в доходите между най-богатите и най-бедните в България е над осем пъти, показва годишният доклад за заетостта на Европейската комисия. Средно този показател за държавите от ЕС е 5,5 пъти, което прави страната ни рекордьор в негативната класация.
В България коефициентът на Джини е най-високият в ЕС- 40,8%. Преди 10 години- през 2010-а, той е бил близо до средния за Евросъюза- около 30%, оттогава обаче започва постепенното влошаване на показателите.“
...............
Извод:
Хора, които си избират мутри и тикви да ги управляват и крадат крадат 12 години, ще карат коли втора ръка.
sandor_clegane
Рейтинг: 1819 НеутралноДо коментар [#31] от "vassilun":
Купувал си ти, баровеца той наш…
cxn421127689
Рейтинг: 474 НеутралноБългария не е само София. В повечето градове няма развит градски транспорт. Да не говорим ако живееш извън града,че колата е единственият начин за придвижване.
tsvetko_51
Рейтинг: 1583 НеутралноЛоша или не чак толкова, но и тази графика отразява нашата реалност.
И между нас казано, не чак толкова ужасна реалност.
vzoran
Рейтинг: 675 НеутралноЖал ми е за хората и фирмите, които купуват нови автомобили, които не са електрически.
gogo2011
Рейтинг: 1001 НеутралноДо коментар [#41] от "vzoran":
Да чуем аргументите.
ishmael
Рейтинг: 31 ВеселоДо коментар [#4] от "pariah":
https://imgur.com/yDmbbWn
wanderer
Рейтинг: 2325 ВеселоДо коментар [#2] от "pariah":
"Ама ми казаха, че вътре е пласмаса яко и на магистралата от шума пак вътре нищо се не чува…"
Ами прост народ! Вместо да се набоде на Мерцедес с 12-годишен имунитет срещу ръжда, разчита на "вечната" пластмаса, която за пет години се "остъклява" и се чупи. Ама лизинговите компании предоставят бустер, не през два месеца, а през две години.
wanderer
Рейтинг: 2325 ВеселоДо коментар [#42] от "gogo2011":
"Да чуем аргументите."
Ще плащат акциз без да могат да паркират пред Еврокомисията (в центъра на Брюксел) за да подадат жалба за некачественото гориво (7% мазнина в дизела и 10% алкохол в бензина).
truly
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#38] от "sandor_clegane":
Работил е човекът, купил е. Е, не е лапал от обществени поръчки на герб-дпс, но явно се справя.
quatro_4x3
Рейтинг: 1506 Неутрално[quote#32:"asroma1927"][/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Стандартните обяснения на каращите таралясници. Че на всичко отгоре се опитваш да ни акъл!
quatro_4x3
Рейтинг: 1506 НеутралноДо коментар [#47] от "quatro_4x3":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Че на всичко отгоре се опитваш да ни ДАВАШ акъл!
ryk511146816
Рейтинг: 707 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "vassilun":
Така написано предполага, че Лексусът е закупен нов.
Защо синаправил този странен (поне според мен) избор?
Защо не си го взе с 6 цилиндров двигател, още по-добре хибрид?
ryk511146816
Рейтинг: 707 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Deaddark":
Надявам се да се шегуваш и написаното да не е истина.
pavur
Рейтинг: 1952 НеутралноПо принцип не се купува нещо ,което има на предната маска мачка, пичка и елхичка.
Тойотите не са това което бяха.
Единствената японска марка която се произвежда само в Япония е Субару. Обаче то държи цени.
От заводите в Тайланд се товарят хиляди тойоти, мазди и мицубишита,де се возят в Япония, разтоварват се и после пак се товарят ,вече с гриф "Мейс и Джапан" .
Тукашните нови Тойоти се карат от Турция
quatro_4x3
Рейтинг: 1506 НеутралноДо коментар [#28] от "Тюфлекчия":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Пълни глупости. Всеки има право на автомобил, както има право на телевизор, примерно. Откажи се от твоя, за да компенсираш единия на съседите си??? Проблемът не са автомобилите, а примитивното градоустройство на населените места. Малко и тесни улици, липса на място за паркиране и некадърна организация на движението. Също и престъпното презастрояване на населените места. С автомобилите живеем повече от век, но всичко се прави така, все едно ги няма или от утре ги премахваме и това създава проблемите.
ryk511146816
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#6] от "dwr30648311":
Какво точно те интересува?
Относно автомобилите. Започнах кариерата си като търговски представител, приключих я, като изпълнителен директор.
През този близо 20 годишен период съм бил извън офисът грубо 70% от времето, в началото 100% в краят към 45%. Шофиръл съм, поръчвал съм, а в краят са ме возили в почти всявкакви нови автомобили , а в началото и баничарки и бусове, които се продават масово на европейският пазар. Ползвал съм и доволно количество автомобили под наем. По-лесно ще ми бъде да ти кажа какво не съм шофирал отколкото какво съм.
Служебните ми автомобили винаги са били и за лично ползване. Първата ми семейна кола закупих когато се роди първото ми дете.
Като обобщение.
Служебни автомобили чисто нови според политиката на фирмата средн клас до ниво Волво Ес60, Пасат и Ауди А6. Лични автомобили винаги втора употреба най-висок клас 2-3-4 годишни на 60-70-80 х.км.
От всичко което съм използвал лично аз бих си купил за моето семейство автомобил поне среден клас, Тойота, Хонда или Лексус. В зависимост от бюджета ако е по-ограничен тойота, бензинов двигател, ако има възможност за повече, хонда акорд или нагоре лично имам удоволствието да се наслъждавам на Ледженд и разбира се всякакъв модел на Лексус от среден нагоре. Лексусите може и по-стари, даже ако имаш тръпка някой от първите генерации на ЛХ може да бъдат уникални класически автомобили.
Камен
Рейтинг: 865 НеутралноА ти купи ли си? Ако си, готви се да ограничат зареждането им в периоди, когато има недостиг на ток. Както например в Швейцария:
https://lenews.ch/2022/12/16/switzerland-to-restrict-use-of-electric-vehicles/
Тука нашите умници както се канят да затворят ТЕЦ-овете в Марица Изток, за да сме вземели 5-6 милиарда еврофондове, ще останем (освен ВЕИ) само на два блока в АЕЦ, общо 2 гигавата. Ама консумацията в пикови моменти стига 5-6. Така че ако се случи облачен ден и да няма вятър, откъде ще я зареждаш?
Ние неандерталците с ДВГ сме ясни, ще плащаме като попове на арабите и на Путин за бензин. Ама вие модерните ако няма и на кого да плащате за да заредите, какво ще правите?
ryk511146816
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#51] от "pavur":
Субару има заводи в Азия и САЩ, а също така Тойота е акционер в собственикът на субару.
Няма японски производител, който да произвежда само в Япония цялата си гама, но има модели на различни японски производители, които се произвеждат само в японските им фабрики, за съжаление това не са най-масовите модели.
ryk511146816
Рейтинг: 707 ЛюбопитноДо коментар [#47] от "quatro_4x3":
Странно, явно доста професионални в автомобилният бранш организации са в огромна грешка.
Поради някаква причина всичките обясняват, че подържан висок клас 10 годишен автомобил от производител с репутация за надеждност и модел , който няма проектански недомислици е може би най-добрата като цяло покупка на автомобил , която можеш да направиш...
Я дефинирай какво означава таралясник?
truly
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#53] от "ryk511146816":
Лексус имат леко странен за европейския вкус дизайн, според мен. Тази огромна решетка е нелепа. Освен това, за мен е непонятно как японците са известни по принцип с добрата електроника, а в техните коли дисплеите и софтуера са на ниво от преди 10 години. Особено Тойота и Субару са потресаващи.
ryk511146816
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#57] от "truly":
Дизайнът е въпрос на вкус. Лично за мен е без значение, не ме вълнува как изглежда един автомобил отвън, интересува ме как е вътре където съм аз.
Японците особенно премиум моделите им са с основен пазар, по-улегнали и традиционнио хора. Тези клиенти приемат новостите доста по-късно, поради което японците съобразяват това и не се мъчат да вкарат в последните си модели най-новото решение, а слагат това което работи и ще работи и след 20 години употреба и което е търсено от клиентите им.
Това си е положението и мен ме устройва. Ако имаш възможност имаш достатъчно избор, дори и само в гамата на лексус, хонда въобще не е лоша марка също.
За мен по-големият проблем е, че най добрите модели и варианти са основно продавани в САЩ и Япония и на европейският пазар минават за екзотика, съответно е по-тегаво на вторичният пазар, а и си държат цени.
truly
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#58] от "ryk511146816":
За дизайна мога да се съглася. И на мен ми е важно как се чувствам вътре в колата. Но интериорът също дразни. Не знам какво очакват клиентите им, но не може да слагаш дисплей с разделителна способност на Тамагочи и процесор Селерон например. Не очаквам да се хвърлят, като всички останали, да инсталират тъч бутони дори за климатика, но да положат поне малко усилия да изглежда съвременно тази кола.
ryk511146816
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#59] от "truly":
Виж, разбирам те имаш си аргументите, но определено тойота не го правят това от невнимание, по-случайност или поради грешка. Явно са си направили собствената преценка, далие правилно или не, само пазарът го казва.
Лично мен ако ме питаш другъде е основният проблем. Лексус възниква като марка с една единствена цел, да вземе дял в премиум сегмента, там където към онзи момент са Ес класата и 7ма серия. За да го направят използват същото или по-добро качесто автомобил но на по-ниска цена и го правят.
Днешно време лексус е също така добър автомобил , може би по-надежден от другите марки но на същите ценови нева, тоест скъп, много скъп, нов автомобил за 100+ х евро е безбожна цена според мен.
Има много експерти правят сравнения, че един 10 годишен ЛС за 10-15 х. евро е много, много по-удачна покупка от чисто нов ЛС за 110-120 х. евро...
За мен в това е проблемът, избягаха си от основната идея, пък дусплеят какъв бил, въобще не ме вълнува...
vassilun
Рейтинг: 4700 Неутрално6-цилиндрови не се предлагат в България! Аз исках дори LX, но от Лексус ми казаха, че няма да се предлага в България. Опитаха се да ме убедят да купя хибрид, че са налични на склад, но на въпроса ми "Защо да купувам хибрид, като никога не карам градско?" не можаха да ми отговорят! Наложи се да ги чакам 8 месеца за да ми го доставят, но аз имам и друга кола!
Тюфлекчия
Рейтинг: 3238 НеутралноДо коментар [#61] от "vassilun":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Че той хибрида не върши работа само за градско - нали карам такъв. Даже в задръствания (яки) не е много ОК, щото батерията пада, а няма какво да я зареди. Оптимално се кара около 90 км/ч - тогава доближава разхода по книжка.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3238 НеутралноДо коментар [#54] от "Камен":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Аз заради това съм фен на хибридите. Хем си абсолютно автономен, стига да има бензин, хем разходът е смешен на фона на чисто ДВГ, особено ако караш както пише по книгите, а не даваш ръчка. С моята Тойотичка съм минавал 800 км. (грубо), основно по магистрали на които съм карал със 130-140, вътре с още двама дюмбела по 100+ като мене, пълен багажник и климатика на 21 градуса - това с ~40 л. А95.
ryk511146816
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#61] от "vassilun":
Не знаех, че не се предлагат във България, сега има логика.
Хибрида ти сваля разходът на гориво и евентуално можеш да имаш стикер да влизаш на места с ограничения за ДВГ, не зная във България това каква полза е.
Deaddark
Рейтинг: 2066 ВеселоДо коментар [#50] от "ryk511146816":
Шегувам се. Просто колегата е изцепи с едно предложение за анкета и оттам тръгна на майтап.
За мен най-важното в една кола е надеждност и комфорт. Да е удобна и в градски задръствания, без да гасне; да е удобна и за дълъг път, без да загрява по баирите.
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноКарах Приус хибрид в Илиной (типично континтнтален климат с горещо и влажо лято и студена зима) в началото на деветдесетте години. Пробвай да пуснеш парно през зимата или климатик през лятото и кажи колко километра изминаваш на ток? Хибридът има и друг недостатък - по-тежък е и това допълнително вдига разхода!
accidental
Рейтинг: 645 НеутралноИзненада е че Хюндай и Нисан не са по-напоред. Аз не съм фен на Тойота и предпочитам Хонда, колата ми за а дълги разстояния е Инфинити, аз за къси Нисък Лийф реално ми струва нищо да зареждам батерията тъй като на паркинга на работата има безплатно соларно електричество, което бе достатъчно да я зарежда през Декември в Кънектикът, както и десетината тесли на колегите.
ryk511146816
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#66] от "vassilun":
Има познат има стар РХ 300 бензин, дъщеря му има същият двигател и купо но хибрид, живеят в една къща карат приблизително еднакъв микс извън и градско, хибрида гори грубо 30% по-малко...
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДобре!
gogo2011
Рейтинг: 1001 НеутралноДо коментар [#66] от "vassilun":
Плъгин-а на Тойота/Лексъс има съвсем различна динамика. Тотално променя усещането за тази кола.
asroma1927
Рейтинг: 932 НеутралноНяма как да знаеш дали е таралясник, доколкото не се познаваме. Освен това, на никого не давам акъл, нито пък се обяснявам, видно от коментара ми. А това, че ти го възприемаш като даване на акъл си е лично твой проблем.
asroma1927
Рейтинг: 932 НеутралноНяма как да ти даде обяснение. Имам една идея да посъбера пари в следващите няколко години и да си купя Порше Карера 997, с PDK автоматична скоростна кутия, GTS изпълнение, която със сигурност ще е 11-12г. автомобил, респективно ще струва поне 110-120к лева. Но е невъзможно да обясниш на някой, който си купува нова Корола или Октавия какво означава разпределение на тежестта отпред / отзад в съотношение 62.8% към 37.2%. Нито пък да им обясниш какво означава "колата не може да завива". Разбира се, редица крайно ограничени и неграмотни индивиди ще се смеят на някой, който дава подобни пари за толкова стара кола, но лек за глупостта не е измислен към настоящия момент.
Асен Димитров
Рейтинг: 171 ВеселоДо коментар [#14] от "pontius_glarus":
Бас ловя, че моята добре поддържана "30 годишна трошка Мерцедес Бенц 124 2.5 ТД е по здрава от твоето ново Пежо, Рено, КИА или Опел, Голф и т.н
mso351112049
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#73] от "jmr081062546":
Винаги сме карали хубави ,евтини и нечупливи коли ,две Тойоти Авенсис ,които вървят вече над 15 г и над 400000 км първата и без някакви ремонти ,освен2 дюзи преди година ,втората също 1 дюза ,а иначе нов Мерцедес ГЛС купе , който е перфектен и вече 100000 км без никакъв ремонт до тук , последния път на дълъг път за 500 км 5.4 разход на нафта , сега ще мислим за електричка с оглед еко промените .
Jesus saves
Рейтинг: 1195 НеутралноКласацията показва едно – НЕМОТИЯТА на българина!
АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – errorТюфлекчия
Рейтинг: 3238 НеутралноДо коментар [#66] от "vassilun":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Ама ти си карал хибрид дето се зарежда от контакта (не помня как му викаха). Аз говоря за такъв, който се зарежда от ДВГ-то и компютъра решава кога кой мотор да ползва. За този тип система казвам, че е бъдещето - постепенно ДВГ-то да намалява докато стигне до там просто да зарежда батерията на електричката. И примерно да харчиш 0.5 л/100 км. Другите (това дето си карал) са ДВГ с патерици, които нямат особен смисъл освен за пред данъчните.
David Moyseev
Рейтинг: 1087 НеутралноИмам Тойота Корола от 15 г. Е, родих се отново след фолксвагени! Всичко в тези коли е измислено да живееш без грижи! Капакът на мотора го отварям само за да влея масло и течност за чистачките! Моделът ми е вече стар, но наистина отговаря на рекламата при покупката му - Корола не оставя на пътя!