Напук на кризата: покупките на луксозни автомобили продължават да растат и през 2022 г.

Почти всички модели автомобили, които минават през страната, в рамките на редица ралита за луксозни коли, ги има и с български номера.

© Георги Пауновски

Почти всички модели автомобили, които минават през страната, в рамките на редица ралита за луксозни коли, ги има и с български номера.



Задълбочаващата се икономическа криза, заради войната в Украйна, политическата нестабилност и постковид ефектите не се отразяват на пазара на свръхлуксозни автомобили, показват данните за регистрациите на "Пътна полиция" за 2022 г. Според тях през миналата година в страната се появил един от най-скъпите автомобили в света - "Бугати Широн Супер спорт", струващ около 6.5 млн. лв. Автомобилът, с мощност 1600 конски сили, стига 200 км/ч за 5.8 секунди, а максималната скорост е около 480 км/ч.


Както всички модели на "Бугати", така и "Широн Супер спорт" е произведен в супер лимитирана серия.

© Бугати

Както всички модели на "Бугати", така и "Широн Супер спорт" е произведен в супер лимитирана серия.


В България са регистрирани и три нови ролсройса, срещу два година по-рано и то при положение, че цената на моделите на марката доближават цена от 1 млн. лв.





12 са чисто новите ферарита, което е на нивата от 2021 година и два пъти повече от 2020-та. В същото време ламборджинитата, които получават първите си регистрационни номера в България, са с четири повече - общо десет. Тук е моментът да се спомене, че цената на моделите на двете италиански марки е минимум половин милион лева.


Бум в търсенето на модели на "Тесла"


Повече са и появилите се модели на "Астън Мартин" (3 срещу 0) и "Макларън" (1 при нито един). Общо от най-луксозните марки в автомобилната индустрия в страната през миналата година са се появили 38 коли, срещу 26 година по-рано, което е ръст от 46%.


Истински бум се наблюдава в търсенето на електромобилите на "Тесла", като за миналата година чисто новите са 280, при 13 година по-рано. Заслужава отбелязване и фактът, че изброените дотук марки нямат официално представителство в България и се внасят през автокъщи или пък се купуват директно в чужбина.



Луксозните коли държат над 14% дял от пазара


Повишаване на продажбите са забелязва и при всички по-масови луксозни марки, които имат дилъри в страната. Ако през 2021 година общите им продажби са били 3623, сега са 4077, което е ръст от 12.5%. Така луксозните модели са малко над 14% от всички нови, купени в страната леки автомобили, което е почти на нивата на 2021 година.


Какво се случи на пазара на нови и употребявани автомобили през 2021 г. вижте тук


Кои са най-купуваните марки нови автомобили за последните три години четете тук


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK