
© Rolls-Royce
Вкарването на SUV-модели в гамата се оказа печеливш ход за всички производителите на супер скъпи автомобили
Икономическа криза причинена от отшумяващата COVID-19 пандемия и войната в Украйна не се отразява на глобалния бизнес на най-скъпите автомобилни марки. Това показва отчетите на част от брандовете.
"Ролс-Ройс Мотър Карс" например, отчита най-високи продажби в своята 118-годишна история, като е доставил 6021 автомобила. Това е ръст от почти 8% спрямо 2021 година. Всяка от колите е специално изпълнение, изработена според желания на клиента, до последния детайл.
От компанията отбелязват огромен интерес към изцяло персонализираните модели, като в резултат средно клиентите плащат по около половин милион евро за своя уникален "Ролс-Ройс".
Най-търсените модели са кросоувърът "Кулинан", както и добре познатият "Гоуст". Фирмата отчита сериозни поръчки и за тази година, като голям интерес има и към първия изцяло електрически "Ролс-Ройс", кръстен "Спектре".
Рекордни за историята си продажби обявиха и от "Бентли Мотърс" - 15 174 доставени автомобили, или ръст от 4% в сравнение с 2021-а година. И тук най-търсеният модел е кросоувър - "Бантайга", на който се падат 42% от общите продажби на марката през изминалата година.
С 9233 продажби в световен мащаб и ръст от 10% в реализацията си и "Аутомобили Ламборгини" записа рекорден резултат през 2022 година. И при италианският производител, познат основно със спортните си автомобили, най-търсена е SUV модел - "Урус", като на него се падат повече от половината продажби- 5367 бройки. "Хуракан" е поръчан 3113 пъти, а "Авентадор" 753.
SUV моделите продължават да доминират продажбите и на легендарната германска марка "Порше". През 2022 година са купени 309 884 автомобила от марката, което представлява увеличение от 3% в сравнение с предходната година.
Бестселърът на компанията е "Кайен" с 95 604 доставки. Второто място е за "Макан" с 86 724 продажби. Класическият модел 911 е намерил едва 40 410 купувачи.