
© BMW
Електрифицираните автомобили (плъгин хибриди и електромобили) формират 15% от продажбите на BMW в България през миналата година, отчетоха днес от "БМВ груп България". Става въпрос за общо 162 коли.
Делът на купените електромобили БМВ в България е 9% (97 бройки). Това е близо до частта на електромобилите и в световните продажби на концерна - 10.3%. Интересът към колите на ток на марката е голям и това е причината за тях да се чака най-дълго за доставки.
При МИНИ - друга марка от портфолиото на "БМВ груп", делът на електромобилите е 26%, като от 82 доставени коли 21 са на ток.
Поглед към предпочитанията на клиентите на БМВ в България към видовете задвижване показват, че 46% са си купили автомобили с дизелов мотор, а 39% с бензинов.
Повече от половината купени нови беемвета в страната през миналата година са с шестцилиндрови мотори. Става въпрос за 553 автомобила от различни серии, което е 51% от всички купени. Следващите по популярност са четирицилиндровите двигатели, колите с електромотори са третите най-предпочитани, следват осемцилиндровите двигатели и трицилиндровите мотори.
Общо през миналата година в България са продадени 1080 нови автомобила БМВ. Това е с 8% по-силен резултат от 2021 година. Ръстът би бил по-голям, ако е имало възможност да се изпълнят поръчките по всички подписани през годината договори. 60% от клиентите на БМВ в страната са корпоративни.
Най-популярни модели в България остават кросоувърите, като най-купувани са Х5 (154 доставки), Х7 (140), Х3 (96) и Х6 (84).
В световен план през миналата година са продадени 2 100 629 млн. нови беемвета, което е с 5.1% по-слаб резултат от 2021 година.
Купените коли на МИНИ в България са 82 (-16%). Най-предпочитан е класическият модел с 3 врати, следван от "Кънтримен" и версията на хечбека с пет врати.
В световен мащаб от марката са продадени 292 923 автомобила (- 3%). Основните фактори, които са причина за спада както в световен, така и в регионален мащаб, са геополитически конфликти - основно войната на Русия срещу Украйна, довела до нарушаване на производството и веригата на доставки за редици компоненти, недостигът на чипове, инфлацията, достъпът до енергийни източници и други. Всички те имат акумулирано действие, отчитат от БМВ.
Кои са най-продаваните марки нови автомобили в България в последните години вижте тук
Каква е ситуацията на пазара на нови и употребявани автомобили тук
Какво беше търсенето на луксозни модели тук