
© Reuters
Повечето пазари в ЕС отбелязаха силен ръст на продажбите на нови автомобили през първите два месеца на годината, сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). През януари и февруари са купени почти 1.6 млн. нови леки коли, което е с 11.4% повече в сравнение със същия период на предходната година. Февруари пък е седми пореден месец, в който покупките на леки автомобили бележат ръст.
От големите пазари най-голям е той в Испания (+32.1%) и Италия (+18.2%), следвани от Франция (+9.1%). Регистрациите на автомобили в Германия останаха почти без промяна (+0.2 %) през този двумесечен период. В България ръстът на продажбите на нови леки коли е почти 29%, което е пети резултат сред страните от ЕС, а сделките са 5101.
АСЕА разпространи и данни за предпочитанията на европейците по отношение на задвижването на своите автомобили. През февруари се наблюдава увеличение на броя на регистрираните в ЕС електрически и хибридни автомобили, които вече представляват съответно 12.1 % и 25.5 % от пазара. Все още обаче бензиновите модели остават изборът на европейците с с пазарен дял от 36.9 %.
В България на електричките се падат 3.2 на сто от всички продажби на нови коли през февруари. Делът на хибридите е 2.8%. В същото време 71.7% от всички сделки стават с бензинови модели. На дизелите се пада дял от 22.2%.