САЩ отрязаха субсидиите за електромобилите, които не са местно производство

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 170 Неутрално

    То и американците не били се засилили да купуват електрички, въпреки данъчните облекчения.

  2. 2 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3445 Неутрално

    Логично

    "Чуждестранен агент"
  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 5133 Неутрално

    Чиста форма на протекционизъм!

  4. 4 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 638 Весело

    Логично
    —цитат от коментар 2 на putinxujlo


    Значи е и съвсем логично да няма субсидии за каквото и да е непроизведено в Европа?
    Т.е. за американски стоки внасяни в Европа?
    Или тогава европейците са путинофили и изостанали националисти ако искат това?

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  5. 5 Профил на lmj181161275
    lmj181161275
    Рейтинг: 587 Неутрално

    А, не може така трябва да питат България, нали ние така правим за всичко

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Субсидиите са новият "комунизъм"!!!

  7. 7 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Много добре.

  8. 8 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2997 Неутрално

    Енергиината система не може да изхрани всички автомобили, ако минат на електричество. Трбва да използва петролните продукти за да навакса, но тогава енергията стигаща до автомобила е наполовина. Тоест ще вдигнат два пъти въглеродния отпечатък. Електроавтомобили има от 120 години, даже един от пъвите рекорди за скорост около 1900 е на електроавтомобил. Гретето ни подведе.

    Червена линия, червен картон
  9. 9 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#1] от "alx061154739":

    Не бих обобщавал така. Има сегмент от хора с по-високи доходи които купуват доста активно "електрички".
    Истина е и че цените на употребяваните автомобили се вдигнаха, нещо обикновено когато цените на новите, особено на масовите леки камиончета (като Форд 150, Шевролет "Силверадо", ГМС) скочиха неимоверно, а те са "работните коне" на много тръдови хора.

  10. 10 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Гадове! Искат да ударят електрокарите на Бентли, Мазерати и Порше. Чакат се електрокарите на Ферари, Бугати и Макларън

  11. 11 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Скоро ще спрат и производството им.
    Няма на света икономичен електромобил.
    Ако това бе истина ние никага нямаше да прекратим произвоството на първите в света електромобили, произведине в началото на 70-те години на миналия век.
    Не забравяйте, ние българите сме първи в много технологии.

    Два дебила это сила!
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    В Европа интересът се засилва…

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на Изобличител
    Изобличител
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Представям си, какъв политкоректен вой щеше да има, ако тази промяна беше направена от републиканците. Бу-ха-ха! Жалкари...

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:11).
  14. 14 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Противник съм на всякакви субсидии и рестрикции.

    Каменната ера не е свършила, защото са забранили камъните или са субсидирали производството на бронз.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  15. 15 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    До коментар [#12] от "penetrating":

    ”В Европа интересът се засилва…”

    И сметките за ток, ще се засилят, понеже нараства потреблението, а няма мощности, които да го покрият.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  16. 16 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Всъщност ударът е не само срещу Китай, а и срещу ЕС. Но напълно логично, няма как парите на американските данъкоплатци да ги цоца Европа или Китай.

  17. 17 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Все повече хоря трябва да разберат, че Макрон е прав - трябва да сме със САЩ, спор няма, ама да сме равноправни, не Европа да е дъртата богата баба, която плаща за всичко и трябва да прощава всичко.

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  18. 18 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3075 Любопитно

    До коментар [#14] от "danvan":

    В Швеция как е?!Ти там елелктрически Сааб ли караш?!

  19. 19 Профил на serena
    serena
    Рейтинг: 1998 Весело

    Ха-ха-ха, малко протекционизъм, а?
    А къде остана свободният пазар и защо този акт на дискриминация не е подобаващо осъден тук??!!
    Ха-ха, лицемерие в огромни дози, това сте вие, великите краварски и западни "демократи" :)))

  20. 20 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    Всъщност ударът е не само срещу Китай, а и срещу ЕС. Но напълно логично, няма как парите на американските данъкоплатци да ги цоца Европа или Китай.
    —цитат от коментар 16 на stoiank


    Има как. Да си направят заводи в САЩ и тогава могат да използват тези данъчни облекчения. Тесла затова направиха заводи в Китай и Германия. Произведените в Германия Тесли се считат за Германски.
    А по въпроса за субсидиите нека да не забравяме че ЕС налага мита на Американските автомобили докато САЩ не за Европейски. Също преди няколко години коагта Германия за първи път въведе данъчни облекчения след една години се върна и специално си промени закона така че да изключи Тесла и накара всеки който си е купил Тесла в Германия да върен парите обратно на правителството. Тогава Тесла пое ангажимента и плати директно за всичките си клиенти, нещо което да се надяваме, клиентите помнят и сега.
    Между другото ФВ груп имат дан $200 милиарда заеми гарантирани от държавата и нямат никакъв шанс да ги върнат. А сега за да преминат на електрички искат още $190 милиарда заеми .. и пак "държавата" ще бъде гарант. Това не е ли субсидия или не? Тесла си изплатиха всички заеми предсрочно и сега имат $20 милиарда в банката за строеж на нови фабрики и зарядни станции. Подкрепа от държавата за тях е = 0. Даже специално за да прецакат Тесла изнислиха данъчно облекчение само за компании които имат работнически профсъюзи. Тесла няма, така че беше изключена от тази програма.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  21. 21 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4832 Любопитно

    В САЩ отрязаха субсидиите за електромобилите, които не са местно производство
    _____________________________________________________________

    Ами сега как ще се продават електромобилите на фирми на васалите им от НАТО?

    "Собствениците на нови електрически превозни средства, произведени от компаниите Бе Ем Ве (BMW), "Фолксваген" (Volkswagen), "Нисан" (Nissan), "Ривиан" (Rivian), "Хюндай" (Hyundai) и "Волво" (Volvo), вече няма да имат право на данъчен кредит, когато ги купуват в САЩ, предаде ДПА."

    Това е в знак на благодарност, че васалите им от НАТО поеха издръжката на режима в Киев!

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  22. 22 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Батериите са разковничето на електрическите коли. И стават все по-добри и икономични. В мегапаците на Тесла вече са серно железни.Няма да я има скъпата технология на лития,кадмия и никела. Тяхното добиване и рециклиране е много екологично нещадящо. Да не говорим ,че КПД-то на ел.коли е 4 пъти по-високо от ДВГ. Така,че скоро фосилните горива ще останат само за торове и пластмаси.

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    Макрон ли не разбра какво е ЕС, или него не го разбраха....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    В Европа интересът се засилва…
    —цитат от коментар 12 на penetrating


    Афърматив. Другара Рашков си е зел яка жипка да гони корупцията.
    https://pik.bg/само-в-пик-ето-я-новата-тесла-за-над-100-бона-на-бойко-рашков-снимки-news1169147.html

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7590 Неутрално

    Има логика в това!

  26. 26 Профил на shipka.1877
    shipka.1877
    Рейтинг: 749 Весело

    Логично
    —цитат от коментар 2 на putinxujlo

    Ти да видиш.
    Сега остана ЕС да спре субсидиите за покупка на тесли.

  27. 27 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2515 Неутрално

    "доколко електрическите превозни средства, които купуват, са сглобени в Северна Америка и какъв процент от материалите, от които са произведени батериите и другите им части, е с произход от САЩ или определени други страни"

    Най-важното, което се разбира от статията, че ЕС са в категорията
    "определени други страни"
    Следователно подкрепям. Дори имам уговарка. ЕС трябва съще да върне жеста на САЩ.

    подпис
  28. 28 Профил на Gustav
    Gustav
    Рейтинг: 1893 Весело

    ЕС трябва да отвърне жестоко на това безобразие! Така да отвърне, че много да заболи. Например могат да се допуснат на европейският пазар руски газ и петрол, в количества като преди три години, за да може съюзът да диверсифицира пазарът на горива, а не да зависи само от американските доставчици на втечнен газ

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  29. 29 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3445 Неутрално

    До коментар [#4] от "libretto":

    Само в САЩ, Точка

    "Чуждестранен агент"
  30. 30 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3445 Неутрално

    До коментар [#26] от "shipka.1877":

    Да👍🏻

    "Чуждестранен агент"
  31. 31 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2894 Весело

    До коментар [#14] от "danvan":

    Когато цитираш Дон Хубертс, шеф на Водородния Отдел в Шел, цитирай точно казаното 1999 година:
    "“the stone age didn't end because we ran out of stones”

  32. 32 Профил на svetlio26
    svetlio26
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#31] от "daskal1":

    Даскале,

    Колегата danvan цитира точно а именно ...

    оръта седнали на седянка на пейката пред блока и люпещи семки.

    Поздрав

  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4965 Неутрално

    Нищо не е станало, Тесла има само един модел с кредит от $3750, евтиният Модел 3, лойто е с китайски LI-FE-PO. Всички останали модели са с пълният $7500 данъчен кредит. За ГМ, също, почти всички модели са с пълният кредит. Форд Мустанг Маь Е е с $3750 заради батерията, както и електрическият им ван. Форд Ф-150 Лайтнинг получава пълният кртедит.

    Европейските разни БМВ-та, Аудита както и Тойоти не пол;уичават кредита наполовина, защото плъг-ин хибридите им не могат да квалифицират за 40+ мили на батерии. Само вана на Крайслер квалифицира за $3750 от плъг-ин хибридите.

    А Фолксваген и НИСАН, заради това, че не произвеждат в САЩ.

    Който си направи батерийна фабрика в САЩ, получава пълният кредит. Тесла има Гиога 1 в Невада заедно с Панасоник, ГМ има 2 батерийни фабрики в Средният запад за своите модели. Двата Болта, Кадилак Лирик и тръка им получават пълният кредит.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на Баличея
    Баличея
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#12] от "penetrating":”В Европа интересът се засилва…”И сметките за ток, ще се засилят, понеже нараства потреблението, а няма мощности, които да го покрият.
    —цитат от коментар 15 на Bullet


    България и Южна Европа са перфектни за електрички, защото има много слънце и слънчевите панели са рентабилна инвестиция. Вече има достатъчно мощни инсталации да захрават и кола.

    Разбира се, ако човек е оставил 2 декара имот на село за да живее в панелна кутийка в града, няма да има къде да сложи 15 квадрата панели. Първоначалната инвестиция също е бариера. Проблеми има, но и преминаването към електроколи не е нужно да стане нито за една нощ, нито на 100%.

  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4965 Неутрално

    От цялата работа, делът на Тесла на пазара в САЩ ще се вдигне от 60% на 70%, защото тяхните модели с най- голямо количество местни компоненти. ГМ също ще са добре.

    На практика, тези които инвестираха най- много от 2012-та до сега и в един момент си загубиха кредита заради това, сега печелят най- много. Което хич не е лошо.
    .

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 1120 Любопитно

    Добре са си Теслите, преди месец сменихРеното Зои за Model 3 Performance 😁. Освен, че нямам проблем с дистанции до близо 500км на едно зареждане, зарядните на Тесла са супер. 250 kW мощност и от 10 до 90% заряд отнема под 25 минути.

  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4965 Неутрално

    Model 3 Performance 😁.
    —цитат от коментар 36 на Infinitum


    И най- готиното е, че този модел в САЩ квалифицира за максималният кредит, $7500, дори и да му сложиш всичките възможни опции. Което е убиец, за $44.500 получаваш автомобил с възможностите на суперспортно БМВ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1463 Весело

    До коментар [#22] от "pro_bono":

    Да не говорим ,че КПД-то на ел.коли е 4 пъти по-високо от ДВГ.”

    Я да поговорим де!
    КПД на бензинов двигател - около 30%
    КПД на дизелов двигател - около 40%
    Сега хващай сметалото и по 4, да те видим къв си математик🤪

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  39. 39 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 1120 Весело

    Което е убиец, за $44.500 получаваш автомобил с възможностите на суперспортно БМВ.
    —цитат от коментар 37 на Realist


    Няма Баварец който да "тича" от 0 до 100 за 3.1 секунди 😂
    Колите с подобно ускорение започват от 350 хилки нагоре

  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8835 Весело

    До коментар [#15] от "Bullet":

    “Проблеми решаваме всякакви” :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8835 Весело

    До коментар [#24] от "dosetliv":

    Да му е честита, не завиждайте :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8835 Весело

    До коментар [#34] от "Баличея":

    За живеещите до 3 етаж в кооперации също има решение :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK