На стари коли над 15 години данъкът трябва да е жесток, много жесток! Минимум 1000 лева! Иначе всеки пишлигар едва навършил 18 години се сдобива с 25 годипна трошка, на която няма пари само да й смени маслото, но иначе "има кола". 3/4 от леките коли почти не се мърдат, а си стоят така със седмици по улиците. По мои наблюдения около 1/5 въобще са изоставени. Лошото е, че някои са "нововнос" с чуждестранни номера и българските власти не могат да ги обявят за излезли от употреба и да ги изнесат към гробищата.
Така де - нужда е поне някаква малка морална утеха за това, че си загробил маса пари за нещо крайно непратично, освен за градски автомобил, само заради вЕра в нАУката и "прогреса". 🤡
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
Ми да...! Ползвателите на автомобили втора и трета ръка "нов внос, уникат" са основната електорална маса на ГЕРБ, ДПС, БСП и Възраждане. Кой е луд, че да им вдига данъците или да затяга минаването на ГТП? Даже си мисля, че правото за каране на димяща трошка трябва да залегне в Конституцията!
Шампионът от Математическата Олимпиада пак се развихрил - "48,1% от автомобилите са дизелови, 28,6% са на бензин, а електрическите са 6882, което представлява 0.2% от общия автопарк." Изглежда останалите са с конска тяга. Знаем, че не са толкова много онези, които фабрично са само на газ
Ми да...! Ползвателите на автомобили втора и трета ръка "нов внос, уникат" са основната електорална маса на ГЕРБ, ДПС, БСП и Възраждане. Кой е луд, че да им вдига данъците или да затяга минаването на ГТП? Даже си мисля, че правото за каране на димяща трошка трябва да залегне в Конституцията!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
приказки само поощряването с поемане на цена е добро , ама тука няма да се изпълни като ''инициативата'' за фотоволтаици за домакинствата оказва се сложна , тромава процедура по одобрение , къде кандидата предварително трябва да тръшне една шапка мангизи и евентуално да му ги осребрят на 70 % и то само стойността на панелите проекта , монтажа и даже инвертора май си го плаща кандидата за батерии да не говорим
Ако се нормализират цените на електричките и такава, която струва 60 000 лева мога да я купя, за 30 000 лева (образно), веднага бих купил, хайде дори и за 40 000.
Толкова ли не можаха да разберат разни иноватори, и искащи пари за нещо, че с различни нови изисквания и стандартни, чрез субсидиите държавите си подпомагат собственото производство! Ако България почне да прави електрички, панели, батерии, инвертори - да! Ама иначе тези пари ще отидат най-вероятно в Китай!
"втомобилният парк в страната наброява към 3.7 милиона моторни превозни средства, от които над 70% са на повече от 15 години."
Е, и?!? При социализъма не можехме да имаме кола, защото беше дребноборжуазна глезотия и имаше дефицит. Сега няма да можем да имаме кола, защото пък нямаме пари. Е .... каква е разликата в резултата?!?
говориш за производство тука евентуално могат да направят ''стимулация'' след много въртели да ти отбият 5000 кинта от цената ми той един нисан лийф почва от 69 бона евентуално могат да принудят и лизинговоте компании да намалят лихвата или нещо подобно , както и да не плащаш да речем пътен данък и винетка две години
Аз имам пари за нов автомобил от нисък до среден клас, но не бих се набутал с такъв. Предпочитам премиум на 5-10 години, който да е поддържан като хората. Разликата е фрапантна в полза на употребявания.
Аз например нямам автомобил. В града ползвам велосипед или се придвижвам пеша. Не образувам задръствания. Както казват от самата браншова организация - от мен няма данъци в хазната, няма и келепир. За награда държавата едни тротоари и велоалеи не прави за хората.
Изключително подготвено изказване. Тоя данък задминава даже данъците в западна Европа (спрямо доход и данъци за автомобил). А общественият транспорт дали е на тамошния стандарт? По година на производство трябвало да се гледа, емисии и фитри нямат значение. Все тая, говорим си наизуст, важното е да се каже личното мнение, за да се сложат плюсовете.
По това, че не искаш младите да карат, се подразбира възрастта на писателя. ( И аз колкото по-стар ставам, толкова повече гледам да развалям кефа на другите). Хубаво щее карането да стане привилегия само на най-богатите, но да не заприлича повече на Китай отколкото на Запада. (Там и да имаш кола ти трябва и разрешение да я караш когато си искаш)
беше то даже и премиум да е, ако е произведена след 1998-ма си е набутвация отвсекъде при катастрофи или върнати от собствениците , де ги заменят с нови , ги разглобяват и гледат коя част се износва по-бавно от други и намалят разходите , като правят по-дурабъл частите с по-нискокачествени материали , в стремежа да се скапе цялостно , като му изтече гаранцията и средната продължителност на ползване от средния ползвател . даже японците взеха да ги правят тия ишимари
"Асоциацията на автомобилните производители" - и тези имат някакви проблеми с отъждествяването им към една или друга индустрия- при положение, че автомобилни производители нямаме..
но иначе са прави - електричките са по- добрите коли при 3/4 от ситуациите, особено в европата, но трябва малко да се бутне финансово защото хората са тесногледи и ги и страх от промени.
Ами аз лично не считам, че съм набутан. Имах БМВ пета сетия от 2006-та година, която купих на 7 години за около 20000 лева през 2013-та. Карах я 5 години и ми излезна средно 2500-3000 лева средно на година без горивото (с данъци, гуми, каско, ремонти, винетки, прегледи и т.н.), т.е. сумарно до 35000 лева съм дал по нея максимум всичко. Имам доста познати, които взеха нови коли нисък или среден клас, които дадоха доста повече за 5 години, а дори не се доближават като качество, екстри, удоволствие от шофирането и комфорт. Сега имам БМВ 5 Гран Туризмо и ситуацията е сходна.
Ако се нормализират цените на електричките и такава, която струва 60 000 лева мога да я купя, за 30 000 лева (образно), веднага бих купил, хайде дори и за 40 000.
Не въпросът до цената на автомобила. Въпросът е какво трябва да направи държавата, за да стимулира ПОЛЗВАНЕТО им. В момента в България има твърде малко зарядни станции, изградени само от частни инвеститори. Цената на електроенергията на тях е около 1 лв. за киловатчас, някъде малко по-малко, някъде малко повече. И това при условие, че цената за краен потребител в мрежата е 4 пъти по-ниска. Какво пречи държавата да инвестира в зарядни станции, за да свали цената поне 3 пъти? Така реално ще стимулира купуването на електрички, дори втора употреба. Да, ама не, сега единственият стимул е, че са освободени от пътен данък. Тъпа идея най-малко по две причини: Първо, пътният данък е нищожен в сравнения с разходите за зареждане и второ, защо са освободени, да не би да летят по въздуха, а не по пътищата. А иначе от статията се разбира, че търговците си гонят само собствения интерес - повече продажби на нови коли с финансова помощ от държавата.
уж излязохме от комунизма, но комунизма от нЕкои хора - НЕ!
И от къкъв зор държвата ще събира пари от куцо, кьораво и сакато, за да могат някакви, малко на брой хора, да карат евтино коли?!?
Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
Не ви ли е срам? Бедняците да плащат на богаташите? Лекари няма. Хората обикалят да идат на лекар и да няма с какво да идат? Айде у лево. Като има пари за електромобил , да си плаща. Нинова е права . Подоходно облагане.
Ми да...! Ползвателите на автомобили втора и трета ръка "нов внос, уникат" са основната електорална маса на ГЕРБ, ДПС, БСП и Възраждане. Кой е луд, че да им вдига данъците или да затяга минаването на ГТП? Даже си мисля, че правото за каране на димяща трошка трябва да залегне в Конституцията!
Прав си партизанино петлешев, ПП карат само електрически. Не от завода на кирето в Ловеч, а от милиардите които откраднаха за няма година от държавата. Сега ще возят с ток и ДБ.
До коментар [#13] от "Kyncho Kynchev":де ги тия електрички по 30 бона ?даже китайските вече струват повече гледам ХАВАЛ хибрид удря почти 60 бона премиум оборудване
Награда за богатите. Бравос. Да си ги награждават на частни начала, с частни средства. Иначе мафията ще почне да пере пари през електромобили и доновете ще се хвалят, че хем са престъпници, хем наградени от бюджета.
Браншова организация поиска държавата да награждава ползвателите на електромобили ********************************************************
Това напълно лишено от ирония заглавие индикира пълното мозъчно съответствие между браншовите организации и авторите на "Дневник". Един забележителен факт!
Така, като Ви гледам, болшинството плащате данъците си, според собствената си оценка и хич не ви е еня за финансовото състояние на 90% от българското население. Жалки, долни, прохождащи бизнесмени с нещастно битие
Какво пречи държавата да инвестира в зарядни станции, за да свали цената поне 3 пъти? Така реално ще стимулира купуването на електрички, дори втора употреба.
TИ !! - би могъл да събереш пари, па като искаш - да дадеш на електромобилистите безплатни станции ..
Или да участваш с доброволен труд. Както се знае, за да има станция за повече от 10 коли , трябва да има як кабел. За който трябва да се копаят трасета .
Може да вземеш една кирка и да подготвяш трасета, покрай пътя Търново - Русе , примерно ..
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Веселин Дечев
Рейтинг: 1379 ЛюбопитноНа стари коли над 15 години данъкът трябва да е жесток, много жесток! Минимум 1000 лева!
В Русия съм! В Русия съм!Иначе всеки пишлигар едва навършил 18 години се сдобива с 25 годипна трошка, на която няма пари само да й смени маслото, но иначе "има кола". 3/4 от леките коли почти не се мърдат, а си стоят така със седмици по улиците. По мои наблюдения около 1/5 въобще са изоставени. Лошото е, че някои са "нововнос" с чуждестранни номера и българските власти не могат да ги обявят за излезли от употреба и да ги изнесат към гробищата.
trial_jezz
Рейтинг: 1033 ВеселоТака де - нужда е поне някаква малка морална утеха за това, че си загробил маса пари за нещо крайно непратично, освен за градски автомобил, само заради вЕра в нАУката и "прогреса". 🤡
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.gyb151153333
Рейтинг: 75 НеутралноМедал Герой на екологичния труд 1,2 и 3-та степен.
pro_bono
Рейтинг: 391 НеутралноИ как точно ще ги награждават? С грамота?
Petleshev
Рейтинг: 2388 НеутралноМи да...! Ползвателите на автомобили втора и трета ръка "нов внос, уникат" са основната електорална маса на ГЕРБ, ДПС, БСП и Възраждане. Кой е луд, че да им вдига данъците или да затяга минаването на ГТП? Даже си мисля, че правото за каране на димяща трошка трябва да залегне в Конституцията!
Бивш tww09306483.Imaginary Friend
Рейтинг: 763 НеутралноХората с пари за нов автомобил да бъдат допълнително поощрявани. Пари при пари отиват.
Не цъкам плюсове и минуси.AdMin
Рейтинг: 294 НеутралноШампионът от Математическата Олимпиада пак се развихрил - "48,1% от автомобилите са дизелови, 28,6% са на бензин, а електрическите са 6882, което представлява 0.2% от общия автопарк."
Изглежда останалите са с конска тяга. Знаем, че не са толкова много онези, които фабрично са само на газ
Ramon Asvalda
Рейтинг: 320 ВеселоДо коментар [#6] от "Imaginary Friend":
Първия милион се прави най трудно.. После удвояването е лесно... Един става два, два стават четири...
sandor_clegane
Рейтинг: 411 НеутралноНе, кажи честно - наистина ли смяташ, че друг освен кръгъл идиот ще повярва на това?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pavur
Рейтинг: 1061 Неутралноприказки само
поощряването с поемане на цена е добро , ама тука няма да се изпълни
като ''инициативата'' за фотоволтаици за домакинствата
оказва се сложна , тромава процедура по одобрение , къде кандидата предварително трябва да тръшне една шапка мангизи и евентуално да му ги осребрят на 70 % и то само стойността на панелите
проекта , монтажа и даже инвертора май си го плаща кандидата
за батерии да не говорим
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1351 ВеселоДо коментар [#6] от "Imaginary Friend":
Литмус + Куролация = СицилияХахахаха!
Точно така излиза!
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 230 НеутралноАко се нормализират цените на електричките и такава, която струва 60 000 лева мога да я купя, за 30 000 лева (образно), веднага бих купил, хайде дори и за 40 000.
capricorn_1963
Рейтинг: 315 ЛюбопитноТолкова ли не можаха да разберат разни иноватори, и искащи пари за нещо, че с различни нови изисквания и стандартни, чрез субсидиите държавите си подпомагат собственото производство! Ако България почне да прави електрички, панели, батерии, инвертори - да! Ама иначе тези пари ще отидат най-вероятно в Китай!
pavur
Рейтинг: 1061 НеутралноДо коментар [#13] от "Kyncho Kynchev":
де ги тия електрички по 30 бона ?
даже китайските вече струват повече
гледам ХАВАЛ хибрид удря почти 60 бона премиум оборудване
capricorn_1963
Рейтинг: 315 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "pavur":
Ами няма, скъпи са. Те затова искат субсидии.
makemydayy
Рейтинг: 1114 НеутралноСкъпи електронни играчки си купуват гъзарите-мангизлии.
И точно тия ли имат нужда от помощи и "поощрения"????
blondofil
Рейтинг: 2518 НеутралноДа подари на всеки по една нафтова печка
georgievb
Рейтинг: 1860 Весело"втомобилният парк в страната наброява към 3.7 милиона моторни превозни средства, от които над 70% са на повече от 15 години."
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdЕ, и?!?
При социализъма не можехме да имаме кола, защото беше дребноборжуазна глезотия и имаше дефицит.
Сега няма да можем да имаме кола, защото пък нямаме пари.
Е .... каква е разликата в резултата?!?
True Detective
Рейтинг: 486 Весело6 хил.евро поема от цената правителството тук...В бантутот трабва да е същото.
capricorn_1963
Рейтинг: 315 ВеселоДо коментар [#19] от "georgievb":
Абе, при капитализма е друго, кеф ти кола за 50000, кеф ти апартамент за 500000. А при соца чакаш да ти излезне номера или да ти дадат панелка!
Софианец
Рейтинг: 636 НеутралноТези търговци като са толкова за екологията, защо не спрат да продават бензинки по 450 коня? Или ако може да отхапем нещо от държавата, добре дошло.
pavur
Рейтинг: 1061 НеутралноДо коментар [#16] от "capricorn_1963":
говориш за производство
тука евентуално могат да направят ''стимулация'' след много въртели да ти отбият 5000 кинта от цената
ми той един нисан лийф почва от 69 бона
евентуално могат да принудят и лизинговоте компании да намалят лихвата или нещо подобно , както и да не плащаш да речем пътен данък и винетка две години
4okuto
Рейтинг: 539 НеутралноДо коментар [#6] от "Imaginary Friend":
Аз имам пари за нов автомобил от нисък до среден клас, но не бих се набутал с такъв. Предпочитам премиум на 5-10 години, който да е поддържан като хората. Разликата е фрапантна в полза на употребявания.
VeLikoV
Рейтинг: 362 НеутралноАз например нямам автомобил. В града ползвам велосипед или се придвижвам пеша. Не образувам задръствания. Както казват от самата браншова организация - от мен няма данъци в хазната, няма и келепир. За награда държавата едни тротоари и велоалеи не прави за хората.
mengo
Рейтинг: 469 ВеселоДо коментар [#1] от "Веселин Дечев":
Изключително подготвено изказване. Тоя данък задминава даже данъците в западна Европа (спрямо доход и данъци за автомобил). А общественият транспорт дали е на тамошния стандарт?
По година на производство трябвало да се гледа, емисии и фитри нямат значение.
Все тая, говорим си наизуст, важното е да се каже личното мнение, за да се сложат плюсовете.
По това, че не искаш младите да карат, се подразбира възрастта на писателя. ( И аз колкото по-стар ставам, толкова повече гледам да развалям кефа на другите). Хубаво щее карането да стане привилегия само на най-богатите, но да не заприлича повече на Китай отколкото на Запада. (Там и да имаш кола ти трябва и разрешение да я караш когато си искаш)
pavur
Рейтинг: 1061 НеутралноДо коментар [#24] от "4okuto":
беше то
даже и премиум да е, ако е произведена след 1998-ма си е набутвация отвсекъде
при катастрофи или върнати от собствениците , де ги заменят с нови , ги разглобяват и гледат коя част се износва по-бавно от други и намалят разходите , като правят по-дурабъл частите с по-нискокачествени материали , в стремежа да се скапе цялостно , като му изтече гаранцията и средната продължителност на ползване от средния ползвател .
даже японците взеха да ги правят тия ишимари
tjp581128271
Рейтинг: 206 НеутралноА на тези, които се движим с велосипеди, поне да ни поеме разходите за гуми, които съдираме по разбитите пътища на Държават.
chris jenkins
Рейтинг: 62 Неутрално"Асоциацията на автомобилните производители" - и тези имат някакви проблеми с отъждествяването им към една или друга индустрия- при положение, че автомобилни производители нямаме..
но иначе са прави - електричките са по- добрите коли при 3/4 от ситуациите, особено в европата, но трябва малко да се бутне финансово защото хората са тесногледи и ги и страх от промени.
4okuto
Рейтинг: 539 НеутралноДо коментар [#27] от "pavur":
Ами аз лично не считам, че съм набутан. Имах БМВ пета сетия от 2006-та година, която купих на 7 години за около 20000 лева през 2013-та. Карах я 5 години и ми излезна средно 2500-3000 лева средно на година без горивото (с данъци, гуми, каско, ремонти, винетки, прегледи и т.н.), т.е. сумарно до 35000 лева съм дал по нея максимум всичко. Имам доста познати, които взеха нови коли нисък или среден клас, които дадоха доста повече за 5 години, а дори не се доближават като качество, екстри, удоволствие от шофирането и комфорт. Сега имам БМВ 5 Гран Туризмо и ситуацията е сходна.
marker
Рейтинг: 752 НеутралноНе въпросът до цената на автомобила. Въпросът е какво трябва да направи държавата, за да стимулира ПОЛЗВАНЕТО им. В момента в България има твърде малко зарядни станции, изградени само от частни инвеститори. Цената на електроенергията на тях е около 1 лв. за киловатчас, някъде малко по-малко, някъде малко повече. И това при условие, че цената за краен потребител в мрежата е 4 пъти по-ниска. Какво пречи държавата да инвестира в зарядни станции, за да свали цената поне 3 пъти? Така реално ще стимулира купуването на електрички, дори втора употреба. Да, ама не, сега единственият стимул е, че са освободени от пътен данък. Тъпа идея най-малко по две причини: Първо, пътният данък е нищожен в сравнения с разходите за зареждане и второ, защо са освободени, да не би да летят по въздуха, а не по пътищата.
А иначе от статията се разбира, че търговците си гонят само собствения интерес - повече продажби на нови коли с финансова помощ от държавата.
Роси
Рейтинг: 7254 НеутралноТо държавата не може да смогне с наградите.
Една Другарка
Рейтинг: 806 Неутралнома разбира се
Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.да върнем комунизЪма напрово...
държавата това, държавата онова...
само се реве държвата да им осигурява всичко...
уж излязохме от комунизма, но комунизма от нЕкои хора - НЕ!
И от къкъв зор държвата ще събира пари от куцо, кьораво и сакато, за да могат някакви, малко на брой хора, да карат евтино коли?!?
trial_jezz
Рейтинг: 1033 НеутралноЕто ТОВА е въпросът!
Море у главите на носителите на "прогреса" - само сърпове и чукове.
P.S. Плановици, сър! 🤡 “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
oua58686497
Рейтинг: 648 НеутралноНе ви ли е срам? Бедняците да плащат на богаташите?
Лекари няма. Хората обикалят да идат на лекар и да няма с какво да идат?
Айде у лево. Като има пари за електромобил , да си плаща. Нинова е права . Подоходно облагане.
dosetliv
Рейтинг: 1287 НеутралноДругара Рашков пак са уреди
Джонджо
Рейтинг: 556 НеутралноАлчни, но хранят 10 000 семейства.
odl111165069
Рейтинг: 453 НеутралноПрав си партизанино петлешев, ПП карат само електрически.
Не от завода на кирето в Ловеч, а от милиардите които откраднаха за няма година от държавата.
Сега ще возят с ток и ДБ.
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 230 НеутралноХубаво си се научил да четеш, па научи се да разбираш прочетеното дейва...
Маршалов
Рейтинг: 482 НеутралноНаграда за богатите. Бравос. Да си ги награждават на частни начала, с частни средства. Иначе мафията ще почне да пере пари през електромобили и доновете ще се хвалят, че хем са престъпници, хем наградени от бюджета.
мурзилкаКортик
Рейтинг: 2845 НеутралноЕлектрокариъе трябва да зареждат на промишлен ток. Намаленията на битовия ток не би трябвало да се отнасят за лигавщини!
Червена линия, червен картонМанчо
Рейтинг: 2900 ВеселоБраншова организация поиска държавата да награждава ползвателите на електромобили
Мараба, С-ДС доносници!********************************************************
Това напълно лишено от ирония заглавие индикира пълното мозъчно съответствие между браншовите организации и авторите на "Дневник".
Един забележителен факт!
enter_k
Рейтинг: 574 НеутралноПак пари при пари отиват :)
Lyuben Petrov
Рейтинг: 5 НеутралноТака, като Ви гледам, болшинството плащате данъците си, според собствената си оценка и хич не ви е еня за финансовото състояние на 90% от българското население. Жалки, долни, прохождащи бизнесмени с нещастно битие
sim4o
Рейтинг: 3054 Неутрално"Държавата" сме ние, данъкоплатците ..
За какво ни е, да има яко електрички втора употреба?
всяка електричка, би се карала 3-4 години, преди тотал да се доскапят батериите .. и след това би останала лашната в някое дере ..
Така в почвата ни, ще се появят литий, кобалт, кадмий ..
Или не?
Ко прайм, вярно, с кобалта от батериите????
А водачът си купува нова кола втора употреба и я кара още 3-4 години ..
И пак батерията си отива .. и друга кола ..
Каква и е идеята на "държавата".. демек на всички нас?
sim4o
Рейтинг: 3054 НеутралноTИ !! - би могъл да събереш пари, па като искаш - да дадеш на електромобилистите безплатни станции ..
Или да участваш с доброволен труд.
Както се знае, за да има станция за повече от 10 коли , трябва да има як кабел.
За който трябва да се копаят трасета .
Може да вземеш една кирка и да подготвяш трасета, покрай пътя Търново - Русе , примерно ..
ТИ - И ТАКИВА КАТО ТЕБЕ - СТЕ ДЪРЖАВАТА!
Съберете пари - дайте ги ..
Ще имате яко електромобили!