Първа сделка с електрически камион беше сключена в България

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    Ама това не е ли стара новина???

    Иначе се сещам за един клип на Китодар Тодоров на фирмата в която кара кара електрически бус!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1743 Весело

    "Цената на електрическия камион е около три пъти по-висока от тази на подобен, но дизелов. Той обаче има по-ниски експлоатационни разходи."

    Не сЪ и съмнявам, че има по-ниски експлоатационни разходи - зареждането на тия 2 батерии на бърза станция е 10мин и струва max 30лв - нали? А самите батерии като нищо имат гаранция 1Млн км а ако все пак се наложи да ги сменят се връзват колкото комплект гуми...

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2358 Любопитно

    "развива мрежа от бързи зарядни станции за електромобили под марката Fines Charging"

    Браво че някой е поел инициативата (и риска), желая им успех!

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1243 Весело

    "Volvo FE Electric е с товароносимост от 26 тона и има работен пробег от до 500 км с едно междинно зареждане"

    Тоест, трръгваш София-Варна, спиш някъде около Велико Търново?

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1243 Весело

    А какво означава "междинно зареждане"?

    В Русия съм! В Русия съм!
  6. 6 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2358 Любопитно

    Тоест, трръгваш София-Варна, спиш някъде около Велико Търново?
    —цитат от коментар 4 на Веселин Дечев


    Не знаех, че 20-30 минути сън на нощ са Ви достатъчни!

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  7. 7 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    С кожодерски зарядни станции, електрокарът излиза по-скъпо.

    Червена линия, червен картон
  8. 8 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2358 Любопитно

    С кожодерски зарядни станции, електрокарът излиза по-скъпо.
    —цитат от коментар 7 на Корки


    Може би имате повече информация: колко струва тука на зарядните станции?

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2358 Любопитно

    Може би имате повече информация: колко струва тука на зарядните станции?
    —цитат от коментар 8 на plamen_b


    Да се чете: Може би имате повече информация: колко струва тока на зарядните станции?

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  10. 10 Профил на Petyo Fingarov
    Petyo Fingarov
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Един влекач Волво струва около 100 000 евро. Ако му се добавят екстри, може да стигне до 120 000 евро.
    При тази цена, с относително добри навла, печалбата е минимална, след като се плати лизинг, застраховки "Каско", "ГО" и "Отговорност на превозвача", възнагражденията на шофьора и администрацията и другите съпътстващи разходи на фирмата.

    Пита се, каква ще е печалбата на фирмата при цена на влекач над 300 000 евро и веднага ще отговоря.
    В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.

  11. 11 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1243 Неутрално


    Не знаех, че 20-30 минути сън на нощ са Ви достатъчни!
    —цитат от коментар 6 на plamen_b


    Що, 20-30 минути ли е едно зареждане? Пък и нали ще трябва да чака ред?

    В Русия съм! В Русия съм!
  12. 12 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1243 Любопитно

    В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.
    —цитат от коментар 10 на Petyo Fingarov


    Абе за градски разнос с твърд график става. Обикаля сладове/хипермаркети по София, вечерта в гаража за планова зарядка, на сутринта айде отначало всичко.

    В Русия съм! В Русия съм!
  13. 13 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    Не знаех, че 20-30 минути сън на нощ са Ви достатъчни!
    —цитат от коментар 6 на plamen_b


    30мин стигат за на Емили тротинетката - тука говорим за 2ч на 150kWh правотоково зарядно до 11ч на 22kWh променливотоково - това за към 300км пробег.

  14. 14 Профил на Petyo Fingarov
    Petyo Fingarov
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#12] от "Веселин Дечев":

    Не, не става. Това са над 300 000 евро, ако наистина е такава цената за електрически влекач, защото не съм си и помислял да питам юнаците от Волво колко струва. Няма избиване на подобна сума, пък ако ще да прави и 240 000 км годишно.

  15. 15 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    [quote#8:"plamen_b"][/quote]

    Нормално е 70 ст/кВтч, виждал съм 1 лв/кВтч.

    Червена линия, червен картон
  16. 16 Профил на duciel
    duciel
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#5] от "Веселин Дечев":

    Нещо, като Голямото междучасие!…. Брейниак😎

    "It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"
  17. 17 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3486 Неутрално

    А какво означава "междинно зареждане"?
    —цитат от коментар 5 на Веселин Дечев


    Нещо, което трябваше коректно да е казано и ние да не забележим.
    Ако зареждаме междинно на 500 километра, значи пробегът е не повече от 300.
    Ако бях фалшив доктор, щях да викам: Кеееееееф!

    Еретик
  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3486 Весело

    До коментар [#14] от "Petyo Fingarov":

    Няма избиване на подобна сума, пък ако ще да прави и 240 000 км годишно.
    ==============
    Знаеш ли това колко междинни зареждания са?

    Еретик
  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petyo Fingarov":

    Мисля, че от статията си личи много добре за какво става въпрос. Точно си е реклама. Няма икономически смисъл от камион за 300+ хиляди евро. Едва ли има реален клиент, който ще плаща пълната себестойност на превоза.

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3486 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petyo Fingarov":Мисля, че от статията си личи много добре за какво става въпрос. Точно си е реклама. Няма икономически смисъл от камион за 300+ хиляди евро. Едва ли има реален клиент, който ще плаща пълната себестойност на превоза.
    —цитат от коментар 19 на Petleshev


    Ако ми трябва камион, ще си купя камион. Реклама не ми трябва. И кола на ток не ми трябва. В града ходя пеша, рядко ходя до съседен град. Кириите ми са по 250 километра в едната посока, но стигам до апартаменти, пак е неудобно зареждането. Ежегодното ходене до Централна Европа пък съвсем не става. Трябва да спя и зареждам във всяка балканска държавица.

    Еретик
  21. 21 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    От електрокари има смисъл лятото, ако се въртят около соларки, дето им изкупуват енергията за стотинки (има и отрицателна цена). Ама горките солараджии да правят зарядни, ще им дойде нанагорно.

    Червена линия, червен картон
  22. 22 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    Хлапетиите с тротинетките и телефоните, които зареждат редовно, "утре" каква кола ще си купят?!

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  23. 23 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Волво на илектрика!
    Такова животно нема, каза бай Ганя, уригна се доволно и си сипа още една пърцуца...
    Тия от Волво нас будали ли ще ни правят! Изобщо не им вервам че произвеждат, че и продават...
    Далавера некаква, ама ще им хвана аз цаката!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  24. 24 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#2] от "jazzdevil":

    Просто са пропуснали са да се консултират с теб, за да ги светнеш, колко неправилно е да се купуват електрически камиони...

  25. 25 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Пита се, каква ще е печалбата на фирмата при цена на влекач над 300 000 евро и веднага ще отговоря. В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.
    —цитат от коментар 10 на Petyo Fingarov

    Абе има фирми, които са си поставили за цел да намалят въглеродните емисии и са готови да плащат повече за стоки и услуги, които са по-нисък въглероден отпечатък.
    Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) и това му е компонент от годишния бонус.
    Моята собствена фирма (тоест, не моя или на баща ми - просто работя там) има такива цели.

  26. 26 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petyo Fingarov":

    Когато не можеш да обслужваш с ДВГ го правиш с електрическият. ..

  27. 27 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Един влекач Волво струва около 100 000 евро. Ако му се добавят екстри, може да стигне до 120 000 евро.При тази цена, с относително добри навла, печалбата е минимална, след като се плати лизинг, застраховки "Каско", "ГО" и "Отговорност на превозвача", възнагражденията на шофьора и администрацията и другите съпътстващи разходи на фирмата.Пита се, каква ще е печалбата на фирмата при цена на влекач над 300 000 евро и веднага ще отговоря. В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.
    —цитат от коментар 10 на Petyo Fingarov


    Компресорът на хладилника , не може да е друго, освен на дизелче ..

    Ако и той работи на батериите, никакви 500 км. .. ами батериите ще плеснат с ръце, па ще се прегърнат и в жегата месото в хладилното ремарке ще отиде на кино ..

  28. 28 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Абе има фирми, които са си поставили за цел да намалят въглеродните емисии и са готови да плащат повече за стоки и услуги, които са по-нисък въглероден отпечатък.
    Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) и това му е компонент от годишния бонус.
    Моята собствена фирма (тоест, не моя или на баща ми - просто работя там) има такива цели.
    —цитат от коментар 25 на Камен


    Да ..

    https://www.titan.bg/ustoichivo-razvitie/opazvane-na-okolnata-sreda/

    -- ---
    " .. Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло.

    Благодарение на промените в структурата на доставяните отпадъци и преобладаващото използване на опаковки и пластмаси се постигнаха съществени подобрения в качеството на инженерното алтернативно гориво. ..
    Алтернативни горива

    Източници на алтернативни горива, които компанията използва:

    Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.

    RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил, които НЕ МОГАТ да бъдат рециклирани или повторно използвани. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.

    Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .."
    -- --

    80 000 тона ПО-МАЛКО СО2 !!!

    В енергетиката, както знаем най-голямо намаление на парникови емисии е постигнал Ковачки ..

    Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) .

  29. 29 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Абе има фирми, които са си поставили за цел да намалят въглеродните емисии и са готови да плащат повече за стоки и услуги, които са по-нисък въглероден отпечатък.
    —цитат от коментар 25 на Камен


    Да..

    Не е само Ковачки, не е само Вълкът, не са само циментовите заводи - Бели извор, Девня, Златна Панега ..

    Ей ги и "Солвей Соди"..

    -- --
    .."Солвей Соди планира изграждането на инсталация за термична обработка на алтернативни горива
    Проектът е важна стъпка по пътя на компанията към декарбонизация и постигане на климатична неутралност до 2050 г. ..
    .. .. Проектът ще създаде нов подход за оползотворяване на нерициклируемите отпадъци в Североизточна България. Ще се използват най-малко 300 000 тона депонирани отпадъци годишно, като по този начин се избягва нарастване на общинските депа ..
    .. Изграждането на новата инсталация е важна стъпка от ангажимента на компанията за прекратяване използването на твърди горива и намаляване на CO2 емисиите, което ще спомогне за енергийната независимост на България. С подкрепата на държавата тази инвестиция ще даде възможност на завода за калцинирана сода да даде приноса си за ефективното управление на отпадъците и да запази конкурентоспособността си .."
    -- --

    Ако държавата подкрепи и другите заявени подобни проекти - Северна България, ще се превърне в регион с най-нисковъглеродна икономика ..

  30. 30 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    "развива мрежа от бързи зарядни станции за електромобили под марката Fines Charging"

    Браво че някой е поел инициативата (и риска), желая им успех!
    —цитат от коментар 3 на plamen_b


    Ако се ползва ток с над 30% от ТЕЦ НА ЛИГНИТ .. реално емисиите на СО2 СА ПОВЕЧЕ НА КИЛОМЕТЪР отколкото с ДВГ, да не говорим за мотор на газ ..

    Ей го обяснено:

    https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii

    Ей графика:

    https://www.ecars.bg/images/stories/2013/feb/co2-elektromobili.png

    Но е важното да спасяваме планетата с Мерките ..

  31. 31 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Не знаех, че 20-30 минути сън на нощ са Ви достатъчни!
    —цитат от коментар 6 на plamen_b


    Куко, нали е ХЛАДИЛЕН КАМИОН БЕ..

    Колко дърпа компресор на голям хладилник?
    Климатикът ти на колата .. колко % е от мощността, замислял ли си се с малката си главица?

    Ако е на батерии и хладилникът - колко време ще се зарежда всичко .. ??

    Па и няма кой да чака батериите да намалеят, щот месото ще се вмирише, а още под 40% капацитет, почва да търси къде ще се зарежда..

    Или, както ни говори опитът - си има и дизелче.. няма как да е иначе!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK