"Цената на електрическия камион е около три пъти по-висока от тази на подобен, но дизелов. Той обаче има по-ниски експлоатационни разходи."
Не сЪ и съмнявам, че има по-ниски експлоатационни разходи - зареждането на тия 2 батерии на бърза станция е 10мин и струва max 30лв - нали? А самите батерии като нищо имат гаранция 1Млн км а ако все пак се наложи да ги сменят се връзват колкото комплект гуми...
Не знаех, че 20-30 минути сън на нощ са Ви достатъчни! Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Може би имате повече информация: колко струва тука на зарядните станции? Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Да се чете: Може би имате повече информация: колко струва тока на зарядните станции?
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Един влекач Волво струва около 100 000 евро. Ако му се добавят екстри, може да стигне до 120 000 евро. При тази цена, с относително добри навла, печалбата е минимална, след като се плати лизинг, застраховки "Каско", "ГО" и "Отговорност на превозвача", възнагражденията на шофьора и администрацията и другите съпътстващи разходи на фирмата.
Пита се, каква ще е печалбата на фирмата при цена на влекач над 300 000 евро и веднага ще отговоря. В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.
Абе за градски разнос с твърд график става. Обикаля сладове/хипермаркети по София, вечерта в гаража за планова зарядка, на сутринта айде отначало всичко.
В Русия съм! В Русия съм!
Не, не става. Това са над 300 000 евро, ако наистина е такава цената за електрически влекач, защото не съм си и помислял да питам юнаците от Волво колко струва. Няма избиване на подобна сума, пък ако ще да прави и 240 000 км годишно.
Нещо, което трябваше коректно да е казано и ние да не забележим. Ако зареждаме междинно на 500 километра, значи пробегът е не повече от 300. Ако бях фалшив доктор, щях да викам: Кеееееееф!
Еретик
Мисля, че от статията си личи много добре за какво става въпрос. Точно си е реклама. Няма икономически смисъл от камион за 300+ хиляди евро. Едва ли има реален клиент, който ще плаща пълната себестойност на превоза.
До коментар [#10] от "Petyo Fingarov":Мисля, че от статията си личи много добре за какво става въпрос. Точно си е реклама. Няма икономически смисъл от камион за 300+ хиляди евро. Едва ли има реален клиент, който ще плаща пълната себестойност на превоза.
Ако ми трябва камион, ще си купя камион. Реклама не ми трябва. И кола на ток не ми трябва. В града ходя пеша, рядко ходя до съседен град. Кириите ми са по 250 километра в едната посока, но стигам до апартаменти, пак е неудобно зареждането. Ежегодното ходене до Централна Европа пък съвсем не става. Трябва да спя и зареждам във всяка балканска държавица.
Еретик
От електрокари има смисъл лятото, ако се въртят около соларки, дето им изкупуват енергията за стотинки (има и отрицателна цена). Ама горките солараджии да правят зарядни, ще им дойде нанагорно.
Волво на илектрика! Такова животно нема, каза бай Ганя, уригна се доволно и си сипа още една пърцуца... Тия от Волво нас будали ли ще ни правят! Изобщо не им вервам че произвеждат, че и продават... Далавера некаква, ама ще им хвана аз цаката!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Пита се, каква ще е печалбата на фирмата при цена на влекач над 300 000 евро и веднага ще отговоря. В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.
Абе има фирми, които са си поставили за цел да намалят въглеродните емисии и са готови да плащат повече за стоки и услуги, които са по-нисък въглероден отпечатък. Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) и това му е компонент от годишния бонус. Моята собствена фирма (тоест, не моя или на баща ми - просто работя там) има такива цели.
Един влекач Волво струва около 100 000 евро. Ако му се добавят екстри, може да стигне до 120 000 евро.При тази цена, с относително добри навла, печалбата е минимална, след като се плати лизинг, застраховки "Каско", "ГО" и "Отговорност на превозвача", възнагражденията на шофьора и администрацията и другите съпътстващи разходи на фирмата.Пита се, каква ще е печалбата на фирмата при цена на влекач над 300 000 евро и веднага ще отговоря. В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.
Компресорът на хладилника , не може да е друго, освен на дизелче ..
Ако и той работи на батериите, никакви 500 км. .. ами батериите ще плеснат с ръце, па ще се прегърнат и в жегата месото в хладилното ремарке ще отиде на кино ..
Абе има фирми, които са си поставили за цел да намалят въглеродните емисии и са готови да плащат повече за стоки и услуги, които са по-нисък въглероден отпечатък. Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) и това му е компонент от годишния бонус. Моята собствена фирма (тоест, не моя или на баща ми - просто работя там) има такива цели.
-- --- " .. Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло.
Благодарение на промените в структурата на доставяните отпадъци и преобладаващото използване на опаковки и пластмаси се постигнаха съществени подобрения в качеството на инженерното алтернативно гориво. .. Алтернативни горива
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил, които НЕ МОГАТ да бъдат рециклирани или повторно използвани. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .." -- --
80 000 тона ПО-МАЛКО СО2 !!!
В енергетиката, както знаем най-голямо намаление на парникови емисии е постигнал Ковачки ..
Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) .
Абе има фирми, които са си поставили за цел да намалят въглеродните емисии и са готови да плащат повече за стоки и услуги, които са по-нисък въглероден отпечатък.
Не е само Ковачки, не е само Вълкът, не са само циментовите заводи - Бели извор, Девня, Златна Панега ..
Ей ги и "Солвей Соди"..
-- -- .."Солвей Соди планира изграждането на инсталация за термична обработка на алтернативни горива Проектът е важна стъпка по пътя на компанията към декарбонизация и постигане на климатична неутралност до 2050 г. .. .. .. Проектът ще създаде нов подход за оползотворяване на нерициклируемите отпадъци в Североизточна България. Ще се използват най-малко 300 000 тона депонирани отпадъци годишно, като по този начин се избягва нарастване на общинските депа .. .. Изграждането на новата инсталация е важна стъпка от ангажимента на компанията за прекратяване използването на твърди горива и намаляване на CO2 емисиите, което ще спомогне за енергийната независимост на България. С подкрепата на държавата тази инвестиция ще даде възможност на завода за калцинирана сода да даде приноса си за ефективното управление на отпадъците и да запази конкурентоспособността си .." -- --
Ако държавата подкрепи и другите заявени подобни проекти - Северна България, ще се превърне в регион с най-нисковъглеродна икономика ..
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2881 НеутралноАма това не е ли стара новина???
Libertarianism is just anarchy for rich peopleИначе се сещам за един клип на Китодар Тодоров на фирмата в която кара кара електрически бус!
jazzdevil
Рейтинг: 1743 Весело"Цената на електрическия камион е около три пъти по-висока от тази на подобен, но дизелов. Той обаче има по-ниски експлоатационни разходи."
Не сЪ и съмнявам, че има по-ниски експлоатационни разходи - зареждането на тия 2 батерии на бърза станция е 10мин и струва max 30лв - нали? А самите батерии като нищо имат гаранция 1Млн км а ако все пак се наложи да ги сменят се връзват колкото комплект гуми...
plamen_b
Рейтинг: 2358 Любопитно"развива мрежа от бързи зарядни станции за електромобили под марката Fines Charging"
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Браво че някой е поел инициативата (и риска), желая им успех!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1243 Весело"Volvo FE Electric е с товароносимост от 26 тона и има работен пробег от до 500 км с едно междинно зареждане"
В Русия съм! В Русия съм!Тоест, трръгваш София-Варна, спиш някъде около Велико Търново?
Веселин Дечев
Рейтинг: 1243 ВеселоА какво означава "междинно зареждане"?
В Русия съм! В Русия съм!plamen_b
Рейтинг: 2358 ЛюбопитноНе знаех, че 20-30 минути сън на нощ са Ви достатъчни!
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Кортик
Рейтинг: 2668 НеутралноС кожодерски зарядни станции, електрокарът излиза по-скъпо.
Червена линия, червен картонplamen_b
Рейтинг: 2358 ЛюбопитноМоже би имате повече информация: колко струва тука на зарядните станции?
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 2358 ЛюбопитноДа се чете: Може би имате повече информация: колко струва тока на зарядните станции? Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Petyo Fingarov
Рейтинг: 11 НеутралноЕдин влекач Волво струва около 100 000 евро. Ако му се добавят екстри, може да стигне до 120 000 евро.
При тази цена, с относително добри навла, печалбата е минимална, след като се плати лизинг, застраховки "Каско", "ГО" и "Отговорност на превозвача", възнагражденията на шофьора и администрацията и другите съпътстващи разходи на фирмата.
Пита се, каква ще е печалбата на фирмата при цена на влекач над 300 000 евро и веднага ще отговоря.
В момента, освен с рекламна цел, електрическият камион няма никакво практическо приложение.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1243 НеутралноЩо, 20-30 минути ли е едно зареждане? Пък и нали ще трябва да чака ред? В Русия съм! В Русия съм!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1243 ЛюбопитноАбе за градски разнос с твърд график става. Обикаля сладове/хипермаркети по София, вечерта в гаража за планова зарядка, на сутринта айде отначало всичко. В Русия съм! В Русия съм!
jazzdevil
Рейтинг: 1743 Неутрално30мин стигат за на Емили тротинетката - тука говорим за 2ч на 150kWh правотоково зарядно до 11ч на 22kWh променливотоково - това за към 300км пробег.
Petyo Fingarov
Рейтинг: 11 НеутралноДо коментар [#12] от "Веселин Дечев":
Не, не става. Това са над 300 000 евро, ако наистина е такава цената за електрически влекач, защото не съм си и помислял да питам юнаците от Волво колко струва. Няма избиване на подобна сума, пък ако ще да прави и 240 000 км годишно.
Кортик
Рейтинг: 2668 Неутрално[quote#8:"plamen_b"][/quote]
Червена линия, червен картонНормално е 70 ст/кВтч, виждал съм 1 лв/кВтч.
duciel
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#5] от "Веселин Дечев":
"It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"Нещо, като Голямото междучасие!…. Брейниак😎
Костадин Иванов
Рейтинг: 3486 НеутралноНещо, което трябваше коректно да е казано и ние да не забележим.
Ако зареждаме междинно на 500 километра, значи пробегът е не повече от 300.
Ако бях фалшив доктор, щях да викам: Кеееееееф! Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 3486 ВеселоДо коментар [#14] от "Petyo Fingarov":
ЕретикНяма избиване на подобна сума, пък ако ще да прави и 240 000 км годишно.
==============
Знаеш ли това колко междинни зареждания са?
Petleshev
Рейтинг: 2268 НеутралноДо коментар [#10] от "Petyo Fingarov":
Бивш tww09306483.Мисля, че от статията си личи много добре за какво става въпрос. Точно си е реклама. Няма икономически смисъл от камион за 300+ хиляди евро. Едва ли има реален клиент, който ще плаща пълната себестойност на превоза.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3486 НеутралноАко ми трябва камион, ще си купя камион. Реклама не ми трябва. И кола на ток не ми трябва. В града ходя пеша, рядко ходя до съседен град. Кириите ми са по 250 километра в едната посока, но стигам до апартаменти, пак е неудобно зареждането. Ежегодното ходене до Централна Европа пък съвсем не става. Трябва да спя и зареждам във всяка балканска държавица. Еретик
Кортик
Рейтинг: 2668 НеутралноОт електрокари има смисъл лятото, ако се въртят около соларки, дето им изкупуват енергията за стотинки (има и отрицателна цена). Ама горките солараджии да правят зарядни, ще им дойде нанагорно.
Червена линия, червен картонКрасимир Андонов
Рейтинг: 1566 НеутралноХлапетиите с тротинетките и телефоните, които зареждат редовно, "утре" каква кола ще си купят?!
Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.UJC4040
Рейтинг: 422 НеутралноВолво на илектрика!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Такова животно нема, каза бай Ганя, уригна се доволно и си сипа още една пърцуца...
Тия от Волво нас будали ли ще ни правят! Изобщо не им вервам че произвеждат, че и продават...
Далавера некаква, ама ще им хвана аз цаката!
Kosta Delev
Рейтинг: 655 НеутралноДо коментар [#2] от "jazzdevil":
Просто са пропуснали са да се консултират с теб, за да ги светнеш, колко неправилно е да се купуват електрически камиони...
Камен
Рейтинг: 775 НеутралноАбе има фирми, които са си поставили за цел да намалят въглеродните емисии и са готови да плащат повече за стоки и услуги, които са по-нисък въглероден отпечатък.
Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) и това му е компонент от годишния бонус.
Моята собствена фирма (тоест, не моя или на баща ми - просто работя там) има такива цели.
ryk511146816
Рейтинг: 1401 НеутралноДо коментар [#10] от "Petyo Fingarov":
Когато не можеш да обслужваш с ДВГ го правиш с електрическият. ..
sim4o
Рейтинг: 2899 НеутралноКомпресорът на хладилника , не може да е друго, освен на дизелче ..
Ако и той работи на батериите, никакви 500 км. .. ами батериите ще плеснат с ръце, па ще се прегърнат и в жегата месото в хладилното ремарке ще отиде на кино ..
sim4o
Рейтинг: 2899 НеутралноДа ..
https://www.titan.bg/ustoichivo-razvitie/opazvane-na-okolnata-sreda/
-- ---
" .. Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло.
Благодарение на промените в структурата на доставяните отпадъци и преобладаващото използване на опаковки и пластмаси се постигнаха съществени подобрения в качеството на инженерното алтернативно гориво. ..
Алтернативни горива
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил, които НЕ МОГАТ да бъдат рециклирани или повторно използвани. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .."
-- --
80 000 тона ПО-МАЛКО СО2 !!!
В енергетиката, както знаем най-голямо намаление на парникови емисии е постигнал Ковачки ..
Викай му реклама или лицемерие, ама си ги следят тия показатели с разни дашборди, и често мениджъра има за цел да намали отчетените тонове СО2 (вкл. тези назад по цялата им верига на доставки) .
sim4o
Рейтинг: 2899 НеутралноДа..
Не е само Ковачки, не е само Вълкът, не са само циментовите заводи - Бели извор, Девня, Златна Панега ..
Ей ги и "Солвей Соди"..
-- --
.."Солвей Соди планира изграждането на инсталация за термична обработка на алтернативни горива
Проектът е важна стъпка по пътя на компанията към декарбонизация и постигане на климатична неутралност до 2050 г. ..
.. .. Проектът ще създаде нов подход за оползотворяване на нерициклируемите отпадъци в Североизточна България. Ще се използват най-малко 300 000 тона депонирани отпадъци годишно, като по този начин се избягва нарастване на общинските депа ..
.. Изграждането на новата инсталация е важна стъпка от ангажимента на компанията за прекратяване използването на твърди горива и намаляване на CO2 емисиите, което ще спомогне за енергийната независимост на България. С подкрепата на държавата тази инвестиция ще даде възможност на завода за калцинирана сода да даде приноса си за ефективното управление на отпадъците и да запази конкурентоспособността си .."
-- --
Ако държавата подкрепи и другите заявени подобни проекти - Северна България, ще се превърне в регион с най-нисковъглеродна икономика ..
sim4o
Рейтинг: 2899 НеутралноАко се ползва ток с над 30% от ТЕЦ НА ЛИГНИТ .. реално емисиите на СО2 СА ПОВЕЧЕ НА КИЛОМЕТЪР отколкото с ДВГ, да не говорим за мотор на газ ..
Ей го обяснено:
https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii
Ей графика:
https://www.ecars.bg/images/stories/2013/feb/co2-elektromobili.png
Но е важното да спасяваме планетата с Мерките ..
sim4o
Рейтинг: 2899 НеутралноКуко, нали е ХЛАДИЛЕН КАМИОН БЕ..
Колко дърпа компресор на голям хладилник?
Климатикът ти на колата .. колко % е от мощността, замислял ли си се с малката си главица?
Ако е на батерии и хладилникът - колко време ще се зарежда всичко .. ??
Па и няма кой да чака батериите да намалеят, щот месото ще се вмирише, а още под 40% капацитет, почва да търси къде ще се зарежда..
Или, както ни говори опитът - си има и дизелче.. няма как да е иначе!