Аз проблема с колите го разреших преди 2 месеца , купих си електричка Тесла и обикалям вече с нея ,цели 10000 ,почти безплатно и без никакви проблеми навсякъде ,а да не кажа какво е удоволствието да не пълня нито лев на бензиностанциите и какъв рекет е това , никога повече обратно ,а и да кажа ,няма да ми липсват и майсторите ,които разсипваха бюджета ми да ми оправят двигатели ,дюзи ,помпи и тем подобни срещу хиляди левове годишно ,до тук .
Аз проблема с колите го разреших преди 2 месеца , купих си електричка Тесла и обикалям вече с нея ,цели 10000 ,почти безплатно и без никакви проблеми навсякъде ,а да не кажа какво е удоволствието да не пълня нито лев на бензиностанциите и какъв рекет е това , никога повече обратно ,а и да кажа ,няма да ми липсват и майсторите ,които разсипваха бюджета ми да ми оправят двигатели ,дюзи ,помпи и тем подобни срещу хиляди левове годишно ,до тук .
Аз проблема с колите го разреших преди 2 месеца ======= Не знам дали знаеш.... но проблема можеше да бъде решен още преди около век..... Научно технически това бе напълно възможно...но едни хора сметнаха че човечеството трябва да буксува цяло столетие за да му дойде на акъла че ... ДВГ е една огромна научно техническа корупция...
До коментар [#2] от "mso351112049":Аз проблема с колите го разреших преди 2 месеца ======= Не знам дали знаеш.... но проблема можеше да бъде решен още преди около век.....Научно технически това бе напълно възможно...но едни хора сметнаха че човечеството трябва да буксува цяло столетие за да му дойде на акъла че ...
КАК ?? ====== Въпроса е отдавна решен....но все го отлагаха .... Има толкова много материални по тая тема... И лития....:)...той е умишлено избран елемент за изработка на батериите... Има други по подходящи суровини... По леки и по енергоемки...
Въпроса е отдавна решен....но все го отлагаха .... Има толкова много материални по тая тема...И лития....:)...той е умишлено избран елемент за изработка на батериите...Има други по подходящи суровини...По леки и по енергоемки...
В петък се оказах случайно до зарядна станция на Тесла в столичен МОЛ. Зареждаха се няколко коли, а три други чакаха на опашка. Напрегнати ми изглеждаха нещо. А пък гледам някои производители пускат нови модели автомобили с дизелов двигател, 6 цилиндъра, през 2023! И твърдят, че дори бил готов за Евро 7. Интересен свят.
Шефът на Тойота го каза преди няколко дена - "Просто няма да има електрически коли за всички". И к'во прайм тогава? Ще стане като преди 100 години - коли ще имат само най-богатите? :) И останалите като ПКП ще одят пеш :) Или ще има шеринг на коли?
Колите са нещо като часовниците. Можеш и без. Можеш и с Дачия, но друго е да се появиш с Панамера, Джагуар. Можеш и без часовник, в телефона имаш, може и с Q&Q, бюджетен вариант с механика Мииота. Е друго е, ако на ръката ти цъка самонавиващ се Омега за 5000€, или с двоен турбийон за 60 000 €, въпреки че Q&Q-то е по-точен. Все си мисля, че ДВГ-то няма да изчезне напълно, но само с ДВГ си отиват. Вече почти всички малко по-луксозни автомобили са с хибридно задвижване - електрическо в града, и с ДВГ извън. И вероятно в близко бъдеще с е-гориво за извън града. И вероятно в близко бъдеще само електрички за града, с някакви нови, по-евтини и леки батерии, леко базови, но евтинджос.
..... А пък гледам някои производители пускат нови модели автомобили с дизелов двигател, 6 цилиндъра, през 2023! И твърдят, че дори бил готов за Евро 7. Интересен свят.
Френд, още по-интересно ще ти стане с някакви нови данъци. Особено пък за 6 цилиндъра! У нас гледаме на бъдещето от днес за вчера, и въпреки това то се променя.
Само в София има 800 хиляди леки автомобили.Какво ще се случи ако всички са електрички,как точно ще зареждат?Друг въпрос е,че батериите издържат 7-8 години максимално и трябва да се сменят.Това ще убие и търговията на старо на тези автомобили. Което означава, че автомобилът ще стане лукс и повечето хора няма да могат да си го позволят.
Голяма част от бюджета се попълва от акцизи и данъци върху горивата.Държавата ще се лиши от тези приходи и ще гледа да ги избие отнякъде. Така че най-вероятно електричките ще почнат да се облагат с големи данъци .
Голяма част от бюджета се попълва от акцизи и данъци върху горивата.Държавата ще се лиши от тези приходи и ще гледа да ги избие отнякъде. Така че най-вероятно електричките ще почнат да се облагат с големи данъци .[/quote]
"СБОГОМ на сложните ДВГ-та, супер сложните скоростни кутии"... А запознат ли си с охладителната система на батериите???? 20 литра охладителна течност, как се сменя и т.н. Здрасти.
кои са по-евтините и леки батерии ? графеновите ? а на бас за една топла бира , че графеновите при въвеждането им масово за пейзаните , ше струват майка си и баща си поне в първите две-три години .
Ами защо забравяш Тотал, Шел, БП, Ексон......? Но страните производителки на петрол се самозабравиха (90% от конфликтите след ВСВ са заради петрол), и най-големите потребители на петролни продукти решиха, че е време да намерят други решения. И ще преглътнат Тотал, Шел, БП, Ексон.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Само констатирам, че продължава да има производители, които инвестират в разработването на двг, при това дизелов. Не заради българина. Да видим дали няма да се появи нов данък за електрически автомобили, или някаква безумна такса за рециклиране на батерията. Очаквам и нощната енергия да стане по-скъпа от дневната.
Ще се развие бизнеса на внос на коли от други държави. Както в момента може да си купиш и внесеш кола от САЩ. Има фирми които ти асистират за това.
А и в момента Лада Нива не отговаря на Евро изискванията, а и предполагам заради санкциите но няма дилъри. Съответно колата си има някаква фенска база и някакво минимално търсене.
Съответно има фирми, които ти асистират за покупка и доставка. Демек ти си купуваш колата от Расията, па те ти я внасят, оформят документи и пр. Както от САЩ правят.
"СБОГОМ на сложните ДВГ-та, супер сложните скоростни кутии"... А запознат ли си с охладителната система на батериите???? 20 литра охладителна течност, как се сменя и т.н. Здрасти.
Един приятел работи във фирменият сервиз на Ауди. Каза,че наскоро правили ремонт на Ауди Е трон за 30 хиляди лева,на който изгорели електромоторите. На печелившите честито.
До коментар [#23] от "Мусаши": И правилно. Те са по тежки с около 1000 кг и е редно пътният данък за тях да е по-голям. Отделно, замърсяването от електричките с прахови частици е по-голямо от накладките на спирачките и гумите. Еколозите, къде сте?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
В Булгаристан се правят прогнози от днес за вчера (и затова лидерите ни са мъжкари и пичаги с бръснати глави). На запад от Сърбия са все "меки китки", но винаги са поне 20 години по-напред. Когато ние имахме режим на тока, там "облякоха" сградите си топлоизолация. Когато ние ревяхме за АЕЦ, те замениха крушките с нажежаеми жички с енергоспестяващи. И т.н., и т.н.
За спирачките - не съвсем. При електричките като пуснеш педала двигателят веднага минава на режим "зареждане" или рекуперация, т.е. действа като електрическа спирачка.
ъхъ. затуй не можеш да намериш енергоспестяваща крушка , колкото и пари да платиш за нея заради бранда, да свети по-дълго от три месеца след изтичане на гаранцията . а гледам най-много напъват за АЕЦ франсетата и развиват нови модели реактори, щото изкарали от мрежата една камара заради корозия по охлаждащата система State-owned energy firm EDF produced its lowest amount of electricity in 30 years last year, as many nuclear reactors – the heart of France's energy system – have been taken offline due to corrosion discovered in emergency cooling systems. . ся гледам Франция щяла да продължава да субсидира сметките за ток до 2025:https://www.lemonde.fr/en/energies/article/2023/04/21/france-to-continue-subsidizing-electricity-bills-until-2025_6023740_98.html
Точно това питам... Защо са се появили...Тотал, Шел, БП, Ексон....? И защо в момента искат да ги закриват...? В същия период (че и по рано) е имало и електрически автомобили... Скороста им е била завидна.... между 80....120 км/ч... Къде се е скрила причината...?
Само си представи...! Изминали са 150 години от създаването на първия електрически автомобил... За такова време....тая индустрия щеше да полети до днес....в небивали измерения...
Лично се замислям за хибриден дизел: - градско на ток - извънградско на дизел + ток Хем икономично, хем екологично, хем имам обхват (рейндж) на пътуване, че правя преходи по 500-1000км без дълги почивки, хем не се чудя какво да правя две коли.
Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ!
Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
Е, случват се такива работи, за това е и гаранцията, във всеки фирмен сервиз могат да напишат дебело книжле с подобни случаи, при всички видове автомобили.
До коментар [#37] от "pontius_glarus":Само си представи...!Изминали са 150 години от създаването на първия електрически автомобил... За такова време....тая индустрия щеше да полети до днес....в небивали измерения...
В Германия готвят ограничения за зареждането на електромобили - макс 3,7 кВт. В Швейцария бяха на път да забранят зареждането на електромобили последната зима. Толкоз за бъдещето на електричките. Като няма ток, как да бъдат карани?
Бъдещето не на ДВГ. То е ясно. Струва ми се, че много бързо обаче отписаха този двигател, лицемерите в ЕС. Имам аз и друга чуденка. Според "експерти" дори производството на съвременен автомобил с ДВГ е по-скъпо от това на една електричка. Тогава защо електричките не са с да речем, 50% по-ниска цена, което ще бъде и стимул за купуването им? Бих сменил стария бензинов другар с електрически, но не съм убеден, че това е правилното "гориво". Има много неясноти около добива на електроенергия, производството и най вече рециклирането на батериите 🤔
"Френд, още по-интересно ще ти стане с някакви нови данъци. Особено пък за 6 цилиндъра! У нас гледаме на бъдещето от днес за вчера, и въпреки това то се променя." ============ Ще си карам шестте цилиндъра докато мога, после ще му мисля.
Да се ползват коне (или пара) - или да се ползва ДВГ .. решено е било за десетилетие ..
ДВГ ! Каруци или камиони, плугове, или трактори , парни кораби и локомотиви - или ДВГ ?
Ми ДВГ !!
Да ореш с коне, или с трактор, да превозваш с каруца, или с камион?
По-евтиното и удобното - се е оказало ДВГ ..
А напъните са, щото Гретените са идиоти ..
Да припомним ОТ ВСИЧКИТЕ ИМ НАПЪНИ- все още НЯМА РЕЗУЛТАТ..
Задвижване с ДВГ в много области е БЕЗАЛТЕРНАТИВНО.. никой, не е измислил НИЩО което да замени ДВГ с батерии ..
Инвестиции в разработки?
Ми давани са - военноморският бюджет на Райха за иновации, например - е бил 90% за подводници, а основно за подводници - разработките са били за батерии ..
В скоро време Планетата Земя ще се затрупа с акумулатори до небето. С тази идиотская зелена политика и възобновяваща енергетика ще загубят Планетата. Първо да решат въпроса с производството и рециклирането на акумулаторите, с производството на слънчевите панели, а после да говорят и настояват за зелена енергетика. Днес светът почти е освоил безотпадъчното използване на ядерното гориво. Днес най-чисто и безопасно е използуването именно на ядрената енергетика. Престанете с тези глупави крикове за вятърни мелници и слънчеви панели! Те са уместни само за домакинства.
До коментар [#47] от "Петър": Има решение. В гаражите на градския транспорт на София преди няколко месеца монтираха 3 големи дизелгенератора и с тях зареждат електрическите автобуси. И така градският транспорт стана екологичен.
Върху потребителите ефект по-рано ще има една друга цел - от 2030 година предлаганите на пазара нови автомобили да имат 55% по-ниски емисии на въглероден диоксид.
Преди да си купиш електрическа кола трябва да си помислил за място за паркиране и зареждане. Иначе не мога да го разбера. Тоест трябва да си средна класа човек с нормални доходи. За хора живеещи по панелки и в ЖК-та не става. Тоест, поне в България електричките няма как да са масови в близко бъдеще. Това да виснеш в МОЛ или пред някой магазин за да си зареждаш колата е баси тъпотията. Колко часа ще дремеш в МОЛ-а и всеки път ли? Ми тъпо е... Да не говорим за зареждане при по-дълъг път. Ще висиш с часове за зареждане. А най-много ми е смешно, като почнат по форумите да обясняват за електрички и то хора, които очевидно и кола нямат.
Ето ти видео за " горивото на бъдещето".... Ториум, торий (Th)....
Тория превъзхожда Урана и плутония по всички показатели.... В Китай вече има АЕЦ работеща с течен торий. И Турция бе на път да направи същото но в една самолетна катастрофа загина целия екип който се занимаваше по въпроса ... Ръководител на групата бе професор Engin Arık.... която на следващия ден преди катастрофата щеше да направи брифинг пресконференция пред света ... Случая с "инцидента" и до днес не е разкрит...
Аз проблема с колите го разреших преди 2 месеца , купих си електричка Тесла и обикалям вече с нея ,цели 10000 ,почти безплатно и без никакви проблеми навсякъде ,а да не кажа какво е удоволствието да не пълня нито лев на бензиностанциите и какъв рекет е това , никога повече обратно ,а и да кажа ,няма да ми липсват и майсторите ,които разсипваха бюджета ми да ми оправят двигатели ,дюзи ,помпи и тем подобни срещу хиляди левове годишно ,до тук .
С две думи има много много други източници на енергия....но по един или друг начин...."науката" е почнала да се занимава със суровини като петрол или уран.... Ако все още си сериозен напиши ... Profesör Engin Arık... Torium projesi
Аз проблема с колите го разреших преди 2 месеца , купих си електричка Тесла и обикалям вече с нея ,цели 10000 ,почти безплатно и без никакви проблеми навсякъде ,а да не кажа какво е удоволствието да не пълня нито лев на бензиностанциите и какъв рекет е това , никога повече обратно ,а и да кажа ,няма да ми липсват и майсторите ,които разсипваха бюджета ми да ми оправят двигатели ,дюзи ,помпи и тем подобни срещу хиляди левове годишно ,до тук .
Хибридни дизели съм виждал само на Пежо. Един комшия има такова, ама напоследък не го виждам. Купува го от Германия, работи там и го ползва за дълго пътуване. Ама май го прибра някъде и го гледам, че кара основно Хонда Джаз. Ще взема да го питам като го видя, как е като цяло. И аз съм навит на хибрид, ама не ми се дават пари сега за кола. Големият син ако отиде на есен да учи в Германия той ще ми е основният разход. Ще си карам застаряващият вече Опел и толкова. Има още много ресурс в него.
Аз малко не го интернализирам скока от 20-годишен дизеляк (очевидно според описанието) на "Тесла", ама айде ще повярваме на колегата на юнашка дума. :D :D :D
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Хората карат това, което най-много ги кефи в рамките на възможностите им. Хайде не приказвайте колко ви е евтино да карате кола на цената на провинциален апартамент. Отделно трябва да сте собственици на къща, защото нали не си представяте панелка, от която висят кабели. Петлешев ви е предупредил по-горе. Освен това всички знаем, че човекът не е вечен, пък не сме се загрижили толкоз кога ще ни изнасят с краката напред. Пука ми каква кола ще карам след 12 години, като че ли преди 12 знаех какво ще карам днес. Може да не съм жив.
Сори на автоджамбазите дерящи кожата на Бай Ганьо със старите дизели. А той глупав и необразован с кеф си дава последните пари за ремонт на ремонта на стария дизел, но за щастие никой не се интересува от невежите. Електрическите коли завладяват пазара до 2-3 години. Който иска да се трови с ауспуха след време да си запази един на село и да си прави барбекю на дима и да опява доброто старо време, когато ДВГ те тровеше и разболяваше, докато ти глътва и ниските доходи за подръжка
Какъв ще е ефектът след забраната на автомобилите с традиционни двигатели в Европа
Така и не разбрахме какъв ще ефекта
остана само ефектът на бомбастичните заглавия
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители .............................
01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... .................................................................
10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ...........................................................................
09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ...................................................................................................
10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ...................................
01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев .....................................................................................
03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван ..................................................
03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо ..............................................................................................................
................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков
До коментар [#27] от "pontius_glarus":Точно това питам...Защо са се появили...Тотал, Шел, БП, Ексон....?И защо в момента искат да ги закриват...?В същия период (че и по рано) е имало и електрически автомобили...Скороста им е била завидна.... между 80....120 км/ч...Къде се е скрила причината...?
Причината е била, че НИКОМУ не е било нужно, да дава един куп пари , та да може за 10 минути да развие 120 км. а после да зарежда куп оловни батерии ..
Вместо това са избрали евтиния, удобен и ефективен ДВГ ..
Нещо не мога да се съглася, че старите коли едва ли не трябва да им се правят ремонти постоянно. Родителите ми ползват един стар Ситроен. Какво да ти кажа? Баси колата... Евтина и непретенциозна. Почти никакви разходи за поддържане. Производство 1996-та година и без петънце от ръжда по нея. Малък бензинов двигател, на който се сменят маслото и филтрите. И толкова. Даже и климати си има. Сложил съм всесезонни гуми и даже забравих от колко години вече. И ще е в движение още дълги години.
Ще чакам анализа колко нови атомни блока и колко тона метали във вид на нови кабели трябва да опънем. Сигурен съм, че е възможно, но на определена и предвидима цена. Явно в бъдеще бензиностанциите ще се превърнат в малки подстанции. До тогава (вероятно в следващите 30 години) ще караме на доизживяване двг-тата на западна европа.
До коментар [#33] от "Мусаши":Е, случват се такива работи, за това е и гаранцията, във всеки фирмен сервиз могат да напишат дебело книжле с подобни случаи, при всички видове автомобили.
Автомобилът е бил с изтекла гаранция.Собственика на колата не е бил някой милионер,а средна класа и му е станало лошо като е разбрал,че щяло да му струва 30 хиляди ремонта.
И аз това обяснявам на философите тук. Как си представят зареждането на електричка, като пускат кабел от балкона? Ако си на 3-4 етаж, това означава да разнасяш 30 килограмов кабел по стълби и асансьори. Как ще става това? Може да се пробваш от мазата, но пак иска преправяне на инсталацията, че да не стане беля. И затова казвам, че повечето дето приказват на идея си нямат за какво става въпрос, ама иначе много разбират. Миналата година един от комшиите по гараж си направи зарядно за колата на жена си. Ама му пускаха нова партида и ЕРП-то копаха за нови кабели от трафопоста до таблото на гаражите. Не знам колко пари му е излязло, но хич няма да са малко. Аз имам пуснат подземен кабел с по-голямо сечение и ще мога да ползвам 5-6 киловата за зареждане без проблем. Ама това е за светлото бъдеще, евентуално. :))) Затова в близките години ще си търкалям Инсигнията и не ми дреме за електрички. :)))
А-папи, а-папи и В-папки! Основно свойство на маймуноподобните бозайници е да забравят. А чукчите-писатели по форумите забравят на-напред старите вицове, а истината се върти около тях…
Чуждестранен журналист пита руснак от московията с какво се придвижва. Отговор: с московеца ходя на пазар, на дачата - с ладата, а до съседната губерния - с волгата.
Следва законният въпрос: А в чужбина? Отговор: Е, в чужбина ходим с танкове…
Та не е въпроса какви автомобили ще карат чукчите-писатели от форума след 2035-а, а какво гориво ще използват руските танкове…
Другите локуми които се разтягаха редовно бяха, че електрическите коли щели да поевтинеят много. Ама не се знаеше кога точно. И докато ги чакаха да поевтиняват, взеха да стават още по-скъпи. Като им разправям, че електрическите коли не са мислени и произведени за да им е евтино на тия които ги карат, не вярват. Те производителите само това мислят, как да им е по-евтино на ползвателите, а? Баси наивниците. Купи си електрическа кола за 200-300 хиляди лева и после чакай да ти е евтино. Баси фантазиите...! :)))
Бивш tww09306483.
...Следва законният въпрос: А в чужбина?Отговор: Е, в чужбина ходим с танкове…Та не е въпроса какви автомобили ще карат чукчите-писатели от форума след 2035-а, а какво гориво ще използват руските танкове…
„кои са по-евтините и леки батерии ? графеновите ? а на бас за една топла бира , че графеновите при въвеждането им масово за пейзаните , ше струват майка си и баща си поне в първите две-три години .“
Да, графеновите батерии, които още ги няма... няма и да ги има.
Можеш и сега да си купиш графен, 2 милиграма прах за 76 евро.
те сички тука са гъзари с къщи и два мегавата соларни панели на покрива и два втрогенератора на 18-те хектара двор . у тоа форум има поне десетина СЕО-та на корпорации и редови милионери :))) пак се загледах в цените на електричките - нисан лийф почва от 69999 кинта мое да се мине на китайска или събери-чарк . една такава изгоря заедно с две коли до нея у Варна над ТОХ-а
Всеки път трябва да се обяснява едно и също нещо на хора, които на практика нямат реален живот, а живеят през статиите на Дневник и други неолиберални медии, които имат за цел да пропагандират разни неудачни модели на определени чичковци с пари. Електромобила в момента става само за в града, и то основно защото има безплатно паркиранеи данъци и такси. Всеки дето се движи по пътищата е виждал Теслите дето пъплят с 80 км/ч (освен ако не е тръгнал до Ихтиман) на магистралата по дупките в дясната лента, защото не може повече. От друга страна, микса от електроенергия е толкова замърсяващ, че въпросната Тесла е по-замърсяваща от всеки дизел над Евро 5. Да ни убеждават , че елетромобила е бъдеще, могат само хора , които не виждат , че БРИКС в момента узурпира целия сурвинен отрасъл покрай електрифицирането и в 2030 г една батерия ще струва колкото три нормални автомобила. Успех на ЕС!
верно е , че все още е в сферата на фантазиите , но китайците са направили пробив , освен ако не е някоя пропагандна уйдурма : китайският автомобилен производител GAC обяви, че е извършил сериозна стъпка и е използвал графен за производството на супербързо зареждащи се клетки. И в случая не става въпрос просто за експеримент.
Извън техническия аспект на дискусията бих казал че когато някой иска наистина да се самоубие нищо не може да го спре. Та така и с решенията на европейските политици - упорито работят в посока нашият континент да отива все по-надолу.
Не гъзари, ами турбогъзари. И като им четеш общите приказки и разсъждения става ясно, че имат пари колкото за месечна карта на градския транспорт. Ама обсъждат електрически коли и обясняват за бъдещето и колко много не разбирали другите. :)))
Чета тук и много хора реват до не свяст, срещу електрическите автомобили. Те са факт и те са бъдещето, все още не са съвършени, както и ДВГ в началото не е бил. Времето без електрически автомобили никога няма да се върне, те само ще се развиват. Който не се адаптира и който не го приеме, само ще си усложнява излишно живота.
Никой не реве срещу електричките. "Реве" се срещу политическото им налагане от неграмотни хора, които няма представа от реалния живот, а взимат едни пари за тази услуга. И трябва ли отново да се казва, че електричките предхождат ДВГ с около 20тина години и че проблема тогава и сега е един и същ - не може да се съхранява енергията с такава плътност както в резервоара.
Никой не реве срещу електрическите коли. Задават се елементарни въпроси от практическо естество на които големите разбирачи не могат да отговорят. По правило също, тия големи разбирачи нямат електрическа кола. То май и друга кола нямат, но карай. За каква адаптация говориш, за какво усложняване? Няма такова нещо. От една кола сядаш в друга. Баси адаптацията, а? Измислици...! Утре ако си купя хибрид или електричка какво трябва да си адаптирам? Волана ли е друг, педала на спирачката и газта ли? Какво? Фантазьори...! :)))
Ти да не живееш в 1900-та година? Технологията на батериите в колите е създадена през 80те години и от тогава до сега тя се усъвършенства постоянно.
Иначе много ясно, че на ганьо трябва да му се налага нещо, защото той живее в 1900-та година и повтаря като папагал глупости. И ако едно твърдение види, че е 10% вярно, то той си прави генерално заключение за цялата тема.
Аз проблема с колите го разреших преди 2 месеца , купих си електричка Тесла и обикалям вече с нея ,цели 10000 ,почти безплатно и без никакви проблеми навсякъде ,а да не кажа какво е удоволствието да не пълня нито лев на бензиностанциите и какъв рекет е това , никога повече обратно ,а и да кажа ,няма да ми липсват и майсторите ,които разсипваха бюджета ми да ми оправят двигатели ,дюзи ,помпи и тем подобни срещу хиляди левове годишно ,до тук .
И аз реших моя проблем...Купих си Голф и като дам газ оградата става за боядисване. С майсторите нямам проблем защото не ходя при тях :) Ако нещо се наложи запретвам ръкави и си го правя сам .. И така...
Да се адаптираш към това, че няма смисъл да водиш безсмислени спорове и да се опитваш да налагаш, че ДВГ е незаменимо и велико. Аз карам дизел и докато е икономически и практично изгодно ще го карам, когато дойде момента електрическият автомобил да бъде по-изгоден ще го сменя на момента. Няма въпроси от практическо естество има тъпи въпроси на нетърпеливи индивиди, които искат за няколко години масовостта на нещо ново да е перфектно и без проблеми. ДВГ ще изчезне в градовете искаш не искаш, задаваш въпроси не задаваш въпроси, обиждаш не обиждаш, мислиш се за велик интелект или не, няма как да промениш развоя на събитията, а като се палиш си усложняваш живота.
Без ДВГ, няма да има малоумни майстори, без ДВГ ще изчезне шума от трактори по улиците.
Тези като теб безполезници са ми любими, ще мърля, ще маже и ще си мисли, колко е уникален, различен и прекрасен хахахахахахахаахахаха. На това му се вика Ганьо на квадрат, понеже не може да вирее в цивилизования свят, ще го мърля, като малко пишлеме търсещо внимание от родителите си.
"Държавите от Европейския съюз решиха от 2035 година в страните от съюза да спре продажбата на нови автомобили, отделящи емисии на въглероден диоксид. "
Че с какво въглеродният диоксид внезпно с еоказа тъй страшен?? Същият не е ли суровина за фотосинтезата?? В миналото нали е имало исторически епохи с в пъти по-високи концентрации на въглеродния диоксид и доста по-високи температури? И растителността и живота са избуявали?
До коментар [#94] от "Moetoime":Тези като теб безполезници са ми любими, ще мърля, ще маже и ще си мисли, колко е уникален, различен и прекрасен хахахахахахахаахахаха. На това му се вика Ганьо на квадрат, понеже не може да вирее в цивилизования свят, ще го мърля, като малко пишлеме търсещо внимание от родителите си.
И аз проблема съм го решиш както първия пост с една Тесла. Всички "недостатъци" на електрическите коли дето ги описват хората с голф тройки са напълно въображаеми. Като се пишат такива статии за бъдещето, някой ме си ли задава въпроса колко ще струва бензина и колко бензиностанции ще останат в недалечното бъдеще когато повечето коли в Европа станат електрически? Заради намаленото потребление рафинериите ще започнат да затварят и да вдигат цените. Същото ще се случи и с бензиностанциите. Тогава къде ще сипвате бензин на таралясниците и колко ще ви струва?
До коментар [#2] от "mso351112049":В петък се оказах случайно до зарядна станция на Тесла в столичен МОЛ. Зареждаха се няколко коли, а три други чакаха на опашка. Напрегнати ми изглеждаха нещо.
Напрегнати са, щото безплатни са първият час-час и половина в мола. После си плащаш по 2 лева на час. За да чакаш на опашката.
В Русия съм! В Русия съм!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Гошо Вкаров
Рейтинг: 1842 ЛюбопитноОди пеш и благославяй Урсулата и Гретито!💋👧🐵🥳🤡👍
Много съм простmso351112049
Рейтинг: 301 НеутралноАз проблема с колите го разреших преди 2 месеца , купих си електричка Тесла и обикалям вече с нея ,цели 10000 ,почти безплатно и без никакви проблеми навсякъде ,а да не кажа какво е удоволствието да не пълня нито лев на бензиностанциите и какъв рекет е това , никога повече обратно ,а и да кажа ,няма да ми липсват и майсторите ,които разсипваха бюджета ми да ми оправят двигатели ,дюзи ,помпи и тем подобни срещу хиляди левове годишно ,до тук .
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноЗа гуми ще харчиш повече ..
А мене консумативи и майстори не ме събарят - решил съм да си взема нов дизел и да го карам, до когато може ..
pro_bono
Рейтинг: 422 НеутралноБатериите са ахилесовата пета.Ако успеят да избегнат лития електрическите коли нямат алтернатива.
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "mso351112049":
BukalemunАз проблема с колите го разреших преди 2 месеца
=======
Не знам дали знаеш.... но проблема можеше да бъде решен още преди около век.....
Научно технически това бе напълно възможно...но едни хора сметнаха че човечеството трябва да буксува цяло столетие за да му дойде на акъла че ... ДВГ е една огромна научно техническа корупция...
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "pro_bono":
BukalemunРешение има ,но няма да го внедрят...
Ще познаеш ли защо...?
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноНо колите - бял кахър ..
И с тях, и без тях ..
Няма особена разлика и 100% от леките лични автомобили да станат електро и да не станат ..
Ко прайм с тракторите, комбайните, камионите, строителните машини, корабите , булдозерите , кариерните самосвали , големите багери ..
Както МНОГОКРАТНО СЪМ ОБЯСНЯВАЛ - ПЕТРОЛНАТА ЕРА СИ ОТИВА ПРЕД ОЧИТЕ НИ..
Петролната ера си отива, преметнала сак, в стари джинси обута до крайпътния знак !
Като няма Петролна ера - с какво ще върви икономиката?
Земеделие, риболов, дърводобив, добив от мини на разни минерали , строителство , ремонт на пътища и т.н. ??
442
Рейтинг: 1516 НеутралноНовото винаги побеждава старото. Така, че СБОГОМ на сложните ДВГ-та, супер сложните скоростни кутии.
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноКАК е можело да се реши "проблемът" преди век?
И въобще и в момента, е доста чудно КАК ТОЧНО СТЕ ГО НАМИСЛИЛИ ДА Е БЕЗ ДВГ?
Хлябът - от къде ще ви идва?
Как ТОЧНО ЩЕ СТАНЕ с минния добив?
Па и на същият този литий..
В момента - добивате с дизели почти всичко от мините!
КАК ТОЧНО ще са корабите, пътните машини, булдозерите, комбайните , самосвалите, бетоновозите ????
КАК ??
С каква технология??
На каква цена ??
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноСбогом!
Сбогом и на Петролната ера!
Петролната ера си отива, пред очите ни ..
Петролната ера си отива, спете спокойно деца !!
Петролната ера пие чаша коняк незаконно щастлива край бургаския бряг, изпотена от ласки, цяла в пясък и сол.
Ерата си отива с песничка в си-бемол.
Ерата си отива, преметнала сак, в стари джинси обута до крайпътния знак.
eti mehter
Рейтинг: 4555 ВеселоДо коментар [#9] от "sim4o":
BukalemunКАК ??
======
Въпроса е отдавна решен....но все го отлагаха ....
Има толкова много материални по тая тема...
И лития....:)...той е умишлено избран елемент за изработка на батериите...
Има други по подходящи суровини...
По леки и по енергоемки...
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноДа - няма да ги внедрят, щото повечето "зелени решения"са идиотски ..
А все пак - кое е решението за земеделието?
И за корабите ??
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноГлупости - литият е НАЙ-ЛЕК от всички възможни алтернативи ..
А решенията съм любопитен да ги видя ..
Инак - моята прогноза съм я казвал ..
Петролната ера си отива!
Казвал съм и какво ще последва ..
И моето лично решение съм го казвал - въпреки, че специално аз съм бил атакуван от електрокаристкото братство из разни форуми поне 10 000 пъти ..
Как с електро има по-малко консумативи, как е по-тихо и т.н.
Аз ще съм на дизел, докато може - електро просто не ми е удобно ..
След това може и да нямам лична кола .. и за това съм мислил - за какво, всъщност ще ми е електро?
Та решенията ви - ще ги чакаме ..
ЗА СЕГА НЕ Е ИЗВЕСТНО да имате , каквото и да е решение, което НАПЪЛНО да заменя ДВГ ..
gogo2011
Рейтинг: 1240 НеутралноДо коментар [#2] от "mso351112049":
В петък се оказах случайно до зарядна станция на Тесла в столичен МОЛ. Зареждаха се няколко коли, а три други чакаха на опашка. Напрегнати ми изглеждаха нещо.
А пък гледам някои производители пускат нови модели автомобили с дизелов двигател, 6 цилиндъра, през 2023! И твърдят, че дори бил готов за Евро 7. Интересен свят.
penetrating
Рейтинг: 8835 НеутралноЖивотът ще продължи…
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertsim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноАко ще 200 минуса да сложите - не може да промените ФАКТИТЕ !
Международната енергийна агенция публикува утопичен доклад за достигане на нетни нулеви въглеродни емисии до 2050 г.
Първата точка в него:
Спиране на всякакви инвестиции във въглища, нефт и газ !
Което се прави!
rainbou1
Рейтинг: 1014 НеутралноШефът на Тойота го каза преди няколко дена - "Просто няма да има електрически коли за всички".
И к'во прайм тогава?
Ще стане като преди 100 години - коли ще имат само най-богатите? :)
И останалите като ПКП ще одят пеш :)
Или ще има шеринг на коли?
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "sim4o":
Bukalemunрешенията ви - ще ги чакаме ..
=======
Пускал съм ги...
И видеа и линкове...
Но в момента говорим за две различни неща...все извън темата...
А тя е за ...."ефекта след забраната"...
Мен повече ме провокира за закъснението с век....
Защо цял век с ДВГ....и защо точно сега...напъни за да го заменят с нещо друго...?
pontius_glarus
Рейтинг: 3745 НеутралноКолите са нещо като часовниците. Можеш и без.
Можеш и с Дачия, но друго е да се появиш с Панамера, Джагуар. Можеш и без часовник, в телефона имаш, може и с Q&Q, бюджетен вариант с механика Мииота. Е друго е, ако на ръката ти цъка самонавиващ се Омега за 5000€, или с двоен турбийон за 60 000 €, въпреки че Q&Q-то е по-точен.
Все си мисля, че ДВГ-то няма да изчезне напълно, но само с ДВГ си отиват. Вече почти всички малко по-луксозни автомобили са с хибридно задвижване - електрическо в града, и с ДВГ извън. И вероятно в близко бъдеще с е-гориво за извън града. И вероятно в близко бъдеще само електрички за града, с някакви нови, по-евтини и леки батерии, леко базови, но евтинджос.
rainbou1
Рейтинг: 1014 НеутралноЕто линк:
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/53340-glavniyat-uchen-na-toyota-nyama-da-ima-elektromobili-za-vsichki
pontius_glarus
Рейтинг: 3745 НеутралноФренд, още по-интересно ще ти стане с някакви нови данъци. Особено пък за 6 цилиндъра! У нас гледаме на бъдещето от днес за вчера, и въпреки това то се променя.
Мусаши
Рейтинг: 412 НеутралноСамо в София има 800 хиляди леки автомобили.Какво ще се случи ако всички са електрички,как точно ще зареждат?Друг въпрос е,че батериите издържат 7-8 години максимално и трябва да се сменят.Това ще убие и търговията на старо на тези автомобили. Което означава, че автомобилът ще стане лукс и повечето хора няма да могат да си го позволят.
Мусаши
Рейтинг: 412 Неутрално[quote#21:"pontius_glarus"][/quote]
Голяма част от бюджета се попълва от акцизи и данъци върху горивата.Държавата ще се лиши от тези приходи и ще гледа да ги избие отнякъде. Така че най-вероятно електричките ще почнат да се облагат с големи данъци .
pontius_glarus
Рейтинг: 3745 ВеселоА ти как мислиш?
Софианец
Рейтинг: 658 Неутрално"СБОГОМ на сложните ДВГ-та, супер сложните скоростни кутии"... А запознат ли си с охладителната система на батериите???? 20 литра охладителна течност, как се сменя и т.н. Здрасти.
pavur
Рейтинг: 1155 НеутралноДо коментар [#19] от "pontius_glarus":
кои са по-евтините и леки батерии ?
графеновите ?
а на бас за една топла бира , че графеновите при въвеждането им масово за пейзаните , ше струват майка си и баща си поне в първите две-три години .
pontius_glarus
Рейтинг: 3745 ВеселоАми защо забравяш Тотал, Шел, БП, Ексон......? Но страните производителки на петрол се самозабравиха (90% от конфликтите след ВСВ са заради петрол), и най-големите потребители на петролни продукти решиха, че е време да намерят други решения. И ще преглътнат Тотал, Шел, БП, Ексон.
pontius_glarus
Рейтинг: 3745 НеутралноДо коментар [#21] от "pontius_glarus":
Благодаря за 3-те минуса, но времената с "мъжкарските" 6 цилиндъра и данъци като за баничарка отминават.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
gogo2011
Рейтинг: 1240 НеутралноДо коментар [#21] от "pontius_glarus":
Само констатирам, че продължава да има производители, които инвестират в разработването на двг, при това дизелов. Не заради българина. Да видим дали няма да се появи нов данък за електрически автомобили, или някаква безумна такса за рециклиране на батерията. Очаквам и нощната енергия да стане по-скъпа от дневната.
realguru
Рейтинг: 2443 НеутралноЩе се развие бизнеса на внос на коли от други държави. Както в момента може да си купиш и внесеш кола от САЩ. Има фирми които ти асистират за това.
А и в момента Лада Нива не отговаря на Евро изискванията, а и предполагам заради санкциите но няма дилъри. Съответно колата си има някаква фенска база и някакво минимално търсене.
Съответно има фирми, които ти асистират за покупка и доставка. Демек ти си купуваш колата от Расията, па те ти я внасят, оформят документи и пр. Както от САЩ правят.
Така че нещо такова ще се развие но по масово.
gogo2011
Рейтинг: 1240 НеутралноДо коментар [#29] от "uun40688287":
Костя, ти ли си?
Мусаши
Рейтинг: 412 НеутралноЕдин приятел работи във фирменият сервиз на Ауди. Каза,че наскоро правили ремонт на Ауди Е трон за 30 хиляди лева,на който изгорели електромоторите.
На печелившите честито.
Софианец
Рейтинг: 658 НеутралноДо коментар [#23] от "Мусаши":
И правилно. Те са по тежки с около 1000 кг и е редно пътният данък за тях да е по-голям. Отделно, замърсяването от електричките с прахови частици е по-голямо от накладките на спирачките и гумите. Еколозите, къде сте?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pontius_glarus
Рейтинг: 3745 НеутралноДо коментар [#26] от "pavur":
В Булгаристан се правят прогнози от днес за вчера (и затова лидерите ни са мъжкари и пичаги с бръснати глави). На запад от Сърбия са все "меки китки", но винаги са поне 20 години по-напред. Когато ние имахме режим на тока, там "облякоха" сградите си топлоизолация. Когато ние ревяхме за АЕЦ, те замениха крушките с нажежаеми жички с енергоспестяващи. И т.н., и т.н.
pontius_glarus
Рейтинг: 3745 НеутралноЗа спирачките - не съвсем. При електричките като пуснеш педала двигателят веднага минава на режим "зареждане" или рекуперация, т.е. действа като електрическа спирачка.
pavur
Рейтинг: 1155 НеутралноДо коментар [#36] от "pontius_glarus":
ъхъ.
затуй не можеш да намериш енергоспестяваща крушка , колкото и пари да платиш за нея заради бранда, да свети по-дълго от три месеца след изтичане на гаранцията .
а гледам най-много напъват за АЕЦ франсетата и развиват нови модели реактори, щото изкарали от мрежата една камара заради корозия по охлаждащата система State-owned energy firm EDF produced its lowest amount of electricity in 30 years last year, as many nuclear reactors – the heart of France's energy system – have been taken offline due to corrosion discovered in emergency cooling systems. .
ся гледам Франция щяла да продължава да субсидира сметките за ток до 2025:https://www.lemonde.fr/en/energies/article/2023/04/21/france-to-continue-subsidizing-electricity-bills-until-2025_6023740_98.html
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "pontius_glarus":
BukalemunТочно това питам...
Защо са се появили...Тотал, Шел, БП, Ексон....?
И защо в момента искат да ги закриват...?
В същия период (че и по рано) е имало и електрически автомобили...
Скороста им е била завидна.... между 80....120 км/ч...
Къде се е скрила причината...?
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "pontius_glarus":
BukalemunСамо си представи...!
Изминали са 150 години от създаването на първия електрически автомобил...
За такова време....тая индустрия щеше да полети до днес....в небивали измерения...
deymus
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#9] от "sim4o":
Спориш с лелка вярваща в конспиративни теории.
Недей.
deymus
Рейтинг: 1405 НеутралноЧакам тетката или др споделящ 3 мозъчни клетки, да разкаже за българското гориво от вода, спряно от световен заговор
Матрял
Рейтинг: 138 НеутралноЛично се замислям за хибриден дизел:
Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ! Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/- градско на ток
- извънградско на дизел + ток
Хем икономично, хем екологично, хем имам обхват (рейндж) на пътуване, че правя преходи по 500-1000км без дълги почивки, хем не се чудя какво да правя две коли.
jazzdevil
Рейтинг: 2102 НеутралноСамо дето в електричките няма нищо ново - 1900г са имали 50% дял.
hamiltonf
Рейтинг: 4750 НеутралноДо коментар [#33] от "Мусаши":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAЕ, случват се такива работи, за това е и гаранцията, във всеки фирмен сервиз могат да напишат дебело книжле с подобни случаи, при всички видове автомобили.
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноA kakво е попречило?
КПД на електромотора - за 150 години НЕ Е МРЪДНАЛ..
За развитие на батерии - през световните войни - СА ДАВАНИ МИЛИАРДИ, та да се ползват в подводниците ..
Да, развили са се ..
Подводниците стават страховито оръжие, баш заради батериите ..
Но електрото принципно е доста далеч от ДВГ и в момента ..
Кога и как ще се развие, колко ще струва?
Петър
Рейтинг: 294 НеутралноВ Германия готвят ограничения за зареждането на електромобили - макс 3,7 кВт. В Швейцария бяха на път да забранят зареждането на електромобили последната зима.
Толкоз за бъдещето на електричките.
Като няма ток, как да бъдат карани?
Софианец
Рейтинг: 658 НеутралноКакъв ще е ефектът от забраната... Никакъв за екологията, но много парички за тези със зарядни станции....
roknor
Рейтинг: 1996 ЛюбопитноБъдещето не на ДВГ. То е ясно. Струва ми се, че много бързо обаче отписаха този двигател, лицемерите в ЕС. Имам аз и друга чуденка. Според "експерти" дори производството на съвременен автомобил с ДВГ е по-скъпо от това на една електричка. Тогава защо електричките не са с да речем, 50% по-ниска цена, което ще бъде и стимул за купуването им? Бих сменил стария бензинов другар с електрически, но не съм убеден, че това е правилното "гориво". Има много неясноти около добива на електроенергия, производството и най вече рециклирането на батериите 🤔
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноДо коментар [#21] от "pontius_glarus":
Еретик"Френд, още по-интересно ще ти стане с някакви нови данъци. Особено пък за 6 цилиндъра! У нас гледаме на бъдещето от днес за вчера, и въпреки това то се променя."
============
Ще си карам шестте цилиндъра докато мога, после ще му мисля.
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноМи щото е бил евтин , удобен и практичен ..
Да се ползват коне (или пара) - или да се ползва ДВГ .. решено е било за десетилетие ..
ДВГ !
Каруци или камиони, плугове, или трактори , парни кораби и локомотиви - или ДВГ ?
Ми ДВГ !!
Да ореш с коне, или с трактор, да превозваш с каруца, или с камион?
По-евтиното и удобното - се е оказало ДВГ ..
А напъните са, щото Гретените са идиоти ..
Да припомним ОТ ВСИЧКИТЕ ИМ НАПЪНИ- все още НЯМА РЕЗУЛТАТ..
Задвижване с ДВГ в много области е БЕЗАЛТЕРНАТИВНО.. никой, не е измислил НИЩО което да замени ДВГ с батерии ..
Инвестиции в разработки?
Ми давани са - военноморският бюджет на Райха за иновации, например - е бил 90% за подводници, а основно за подводници - разработките са били за батерии ..
sandor_clegane
Рейтинг: 467 НеутралноДо коментар [#22] от "Мусаши":
Ще стане това, че спестеното от гориво ще отиде за нови батерии.
sandor_clegane
Рейтинг: 467 НеутралноДо коментар [#37] от "pontius_glarus":
Глупости!!!
Telerik Kardamov
Рейтинг: 540 НеутралноВ скоро време Планетата Земя ще се затрупа с акумулатори до небето. С тази идиотская зелена политика и възобновяваща енергетика ще загубят Планетата. Първо да решат въпроса с производството и рециклирането на акумулаторите, с производството на слънчевите панели, а после да говорят и настояват за зелена енергетика.
Днес светът почти е освоил безотпадъчното използване на ядерното гориво.
Днес най-чисто и безопасно е използуването именно на ядрената енергетика.
Престанете с тези глупави крикове за вятърни мелници и слънчеви панели! Те са уместни само за домакинства.
sandor_clegane
Рейтинг: 467 НеутралноДо коментар [#43] от "Матрял":
И като му свърши батерията на тоя хибрид какво правиш?
Софианец
Рейтинг: 658 НеутралноДо коментар [#47] от "Петър":
Има решение. В гаражите на градския транспорт на София преди няколко месеца монтираха 3 големи дизелгенератора и с тях зареждат електрическите автобуси. И така градският транспорт стана екологичен.
petrow1973
Рейтинг: 1556 НеутралноВърху потребителите ефект по-рано ще има една друга цел - от 2030 година предлаганите на пазара нови автомобили да имат 55% по-ниски емисии на въглероден диоксид.
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)https://fakti.bg/technozone/651542-varno-li-e-che-shofiraneto-na-elektrichestvo-e-po-evtino-ot-tova-na-benzin
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#14] от "gogo2011":
Бивш tww09306483.Преди да си купиш електрическа кола трябва да си помислил за място за паркиране и зареждане. Иначе не мога да го разбера. Тоест трябва да си средна класа човек с нормални доходи. За хора живеещи по панелки и в ЖК-та не става. Тоест, поне в България електричките няма как да са масови в близко бъдеще.
Това да виснеш в МОЛ или пред някой магазин за да си зареждаш колата е баси тъпотията. Колко часа ще дремеш в МОЛ-а и всеки път ли? Ми тъпо е... Да не говорим за зареждане при по-дълъг път. Ще висиш с часове за зареждане.
А най-много ми е смешно, като почнат по форумите да обясняват за електрички и то хора, които очевидно и кола нямат.
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "sim4o":
Bukalemunhttps://youtu.be/9LxYdVRRwtQ
Ето ти видео за " горивото на бъдещето".... Ториум, торий (Th)....
Тория превъзхожда Урана и плутония по всички показатели....
В Китай вече има АЕЦ работеща с течен торий. И Турция бе на път да направи същото но в една самолетна катастрофа загина целия екип който се занимаваше по въпроса ...
Ръководител на групата бе професор Engin Arık.... която на следващия ден преди катастрофата щеше да направи брифинг пресконференция пред света ...
Случая с "инцидента" и до днес не е разкрит...
Тюфлекчия
Рейтинг: 3045 ВеселоНикакъв, щото тая забрана ще отпадне сто пъти дотогава. Ако въобще ЕС все още съществува в този си вид през 2035 г., което е много съмнително.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Yotce
Рейтинг: 1874 НеутралноДоста глупаво е да се сравняват стар автомобил с ДВГ (защото на тях постоянно им оправят двигатели, дюзи и какво ли още не) с нов електрически.
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "sim4o":
BukalemunС две думи има много много други източници на енергия....но по един или друг начин...."науката" е почнала да се занимава със суровини като петрол или уран....
Ако все още си сериозен напиши ... Profesör Engin Arık... Torium projesi
taratanki
Рейтинг: 950 НеутралноЩе дойдат времената с данъците на, познай?
Тока-а-а.
Всички бюджети разчитат на акцизи и данъци с горива
taratanki
Рейтинг: 950 НеутралноЩото Теслата не се чупи.
Пази боята, че се лющят лесно.
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#43] от "Матрял":
Бивш tww09306483.Хибридни дизели съм виждал само на Пежо. Един комшия има такова, ама напоследък не го виждам. Купува го от Германия, работи там и го ползва за дълго пътуване. Ама май го прибра някъде и го гледам, че кара основно Хонда Джаз. Ще взема да го питам като го видя, как е като цяло.
И аз съм навит на хибрид, ама не ми се дават пари сега за кола. Големият син ако отиде на есен да учи в Германия той ще ми е основният разход. Ще си карам застаряващият вече Опел и толкова. Има още много ресурс в него.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3045 ВеселоДо коментар [#64] от "taratanki":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Аз малко не го интернализирам скока от 20-годишен дизеляк (очевидно според описанието) на "Тесла", ама айде ще повярваме на колегата на юнашка дума. :D :D :D
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноХората карат това, което най-много ги кефи в рамките на възможностите им.
ЕретикХайде не приказвайте колко ви е евтино да карате кола на цената на провинциален апартамент. Отделно трябва да сте собственици на къща, защото нали не си представяте панелка, от която висят кабели. Петлешев ви е предупредил по-горе.
Освен това всички знаем, че човекът не е вечен, пък не сме се загрижили толкоз кога ще ни изнасят с краката напред. Пука ми каква кола ще карам след 12 години, като че ли преди 12 знаех какво ще карам днес. Може да не съм жив.
web_2.0_vs._dc
Рейтинг: 949 НеутралноСори на автоджамбазите дерящи кожата на Бай Ганьо със старите дизели. А той глупав и необразован с кеф си дава последните пари за ремонт на ремонта на стария дизел, но за щастие никой не се интересува от невежите. Електрическите коли завладяват пазара до 2-3 години. Който иска да се трови с ауспуха след време да си запази един на село и да си прави барбекю на дима и да опява доброто старо време, когато ДВГ те тровеше и разболяваше, докато ти глътва и ниските доходи за подръжка
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 2017 НеутралноКакъв ще е ефектът след забраната на автомобилите с традиционни двигатели в Европа
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... ................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ........................................................................... 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................... 10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ................................... 01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от БожковТака и не разбрахме какъв ще ефекта
остана само ефектът на бомбастичните заглавия
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноПричината е била, че НИКОМУ не е било нужно, да дава един куп пари , та да може за 10 минути да развие 120 км. а после да зарежда куп оловни батерии ..
Вместо това са избрали евтиния, удобен и ефективен ДВГ ..
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#61] от "Yotce":
Бивш tww09306483.Нещо не мога да се съглася, че старите коли едва ли не трябва да им се правят ремонти постоянно. Родителите ми ползват един стар Ситроен. Какво да ти кажа? Баси колата... Евтина и непретенциозна. Почти никакви разходи за поддържане. Производство 1996-та година и без петънце от ръжда по нея. Малък бензинов двигател, на който се сменят маслото и филтрите. И толкова. Даже и климати си има. Сложил съм всесезонни гуми и даже забравих от колко години вече. И ще е в движение още дълги години.
b_mitov
Рейтинг: 409 НеутралноAccording to the EPA, every gallon(3.78541 l) of gasoline is equivalent to 33.7 kilowatt-hours (kWh) of electricity.
Потребените горива в Бг могат да се видят тук:
https://www.nsi.bg/sites/default/files/files/data/timeseries/Tables_fuels_1.5.xlsx
Ще чакам анализа колко нови атомни блока и колко тона метали във вид на нови кабели трябва да опънем. Сигурен съм, че е възможно, но на определена и предвидима цена. Явно в бъдеще бензиностанциите ще се превърнат в малки подстанции. До тогава (вероятно в следващите 30 години) ще караме на доизживяване двг-тата на западна европа.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноДо коментар [#68] от "web_2.0_vs._dc":
Еретик"Електрическите коли завладяват пазара до 2-3 години."
===================
Това го чета от 10 години.
Мусаши
Рейтинг: 412 НеутралноАвтомобилът е бил с изтекла гаранция.Собственика на колата не е бил някой милионер,а средна класа и му е станало лошо като е разбрал,че щяло да му струва 30 хиляди ремонта.
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#67] от "Костадин Иванов":
Бивш tww09306483.И аз това обяснявам на философите тук. Как си представят зареждането на електричка, като пускат кабел от балкона? Ако си на 3-4 етаж, това означава да разнасяш 30 килограмов кабел по стълби и асансьори. Как ще става това? Може да се пробваш от мазата, но пак иска преправяне на инсталацията, че да не стане беля. И затова казвам, че повечето дето приказват на идея си нямат за какво става въпрос, ама иначе много разбират.
Миналата година един от комшиите по гараж си направи зарядно за колата на жена си. Ама му пускаха нова партида и ЕРП-то копаха за нови кабели от трафопоста до таблото на гаражите. Не знам колко пари му е излязло, но хич няма да са малко. Аз имам пуснат подземен кабел с по-голямо сечение и ще мога да ползвам 5-6 киловата за зареждане без проблем. Ама това е за светлото бъдеще, евентуално. :)))
Затова в близките години ще си търкалям Инсигнията и не ми дреме за електрички. :)))
Go Go
Рейтинг: 689 ВеселоА-папи, а-папи и В-папки! Основно свойство на маймуноподобните бозайници е да забравят. А чукчите-писатели по форумите забравят на-напред старите вицове, а истината се върти около тях…
73! Go GoЧуждестранен журналист пита руснак от московията с какво се придвижва. Отговор: с московеца ходя на пазар, на дачата - с ладата, а до съседната губерния - с волгата.
Следва законният въпрос: А в чужбина?
Отговор: Е, в чужбина ходим с танкове…
Та не е въпроса какви автомобили ще карат чукчите-писатели от форума след 2035-а, а какво гориво ще използват руските танкове…
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДругите локуми които се разтягаха редовно бяха, че електрическите коли щели да поевтинеят много. Ама не се знаеше кога точно. И докато ги чакаха да поевтиняват, взеха да стават още по-скъпи. Като им разправям, че електрическите коли не са мислени и произведени за да им е евтино на тия които ги карат, не вярват. Те производителите само това мислят, как да им е по-евтино на ползвателите, а? Баси наивниците. Купи си електрическа кола за 200-300 хиляди лева и после чакай да ти е евтино. Баси фантазиите...! :))) Бивш tww09306483.
gianni
Рейтинг: 1461 НеутралноРуски танкове тогава ще има само в музеите на Запад. Дотогава орките ще са похарчили и Т-34 от паметниците в расийката.
Hydroxy
Рейтинг: 294 НеутралноКупил си тесла̀ за 110 хиляди лева и дошъл да ми обяснява как не давал вече за бензин и му излизало безплатно да я кара 🤦🏻♂️
joro4900
Рейтинг: 700 ВеселоДо коментар [#26] от "pavur":
„кои са по-евтините и леки батерии ?
графеновите ?
а на бас за една топла бира , че графеновите при въвеждането им масово за пейзаните , ше струват майка си и баща си поне в първите две-три години .“
Да, графеновите батерии, които още ги няма... няма и да ги има.
Можеш и сега да си купиш графен, 2 милиграма прах за 76 евро.
pavur
Рейтинг: 1155 НеутралноДо коментар [#75] от "Petleshev":
те сички тука са гъзари с къщи и два мегавата соларни панели на покрива и два втрогенератора на 18-те хектара двор .
у тоа форум има поне десетина СЕО-та на корпорации и редови милионери :)))
пак се загледах в цените на електричките - нисан лийф почва от 69999 кинта
мое да се мине на китайска или събери-чарк . една такава изгоря заедно с две коли до нея у Варна над ТОХ-а
Inspector Gentley
Рейтинг: 30 НеутралноА като се "измори" батерията след две години, под леглото в спалнята ли ще я сложите?
naturalist
Рейтинг: 123 ВеселоВсеки път трябва да се обяснява едно и също нещо на хора, които на практика нямат реален живот, а живеят през статиите на Дневник и други неолиберални медии, които имат за цел да пропагандират разни неудачни модели на определени чичковци с пари.
Електромобила в момента става само за в града, и то основно защото има безплатно паркиранеи данъци и такси. Всеки дето се движи по пътищата е виждал Теслите дето пъплят с 80 км/ч (освен ако не е тръгнал до Ихтиман) на магистралата по дупките в дясната лента, защото не може повече. От друга страна, микса от електроенергия е толкова замърсяващ, че въпросната Тесла е по-замърсяваща от всеки дизел над Евро 5. Да ни убеждават , че елетромобила е бъдеще, могат само хора , които не виждат , че БРИКС в момента узурпира целия сурвинен отрасъл покрай електрифицирането и в 2030 г една батерия ще струва колкото три нормални автомобила. Успех на ЕС!
pavur
Рейтинг: 1155 НеутралноДо коментар [#80] от "joro4900":
верно е , че все още е в сферата на фантазиите , но китайците са направили пробив , освен ако не е някоя пропагандна уйдурма :
китайският автомобилен производител GAC обяви, че е извършил сериозна стъпка и е използвал графен за производството на супербързо зареждащи се клетки. И в случая не става въпрос просто за експеримент.
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44963-parviyat-elektromobil-s-grafenovi-baterii-e-gotov
nigel
Рейтинг: 998 НеутралноИзвън техническия аспект на дискусията бих казал че когато някой иска наистина да се самоубие нищо не може да го спре. Та така и с решенията на европейските политици - упорито работят в посока нашият континент да отива все по-надолу.
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 913 НеутралноМи няма да карате коли, просто е. Ще ползвате градски транспорт, такси, колело, тротинетка...
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]Въздухът ще стане поносим за дишане. Аз съм доволен. 😉
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#81] от "pavur":
Бивш tww09306483.Не гъзари, ами турбогъзари. И като им четеш общите приказки и разсъждения става ясно, че имат пари колкото за месечна карта на градския транспорт. Ама обсъждат електрически коли и обясняват за бъдещето и колко много не разбирали другите. :)))
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 250 НеутралноЧета тук и много хора реват до не свяст, срещу електрическите автомобили. Те са факт и те са бъдещето, все още не са съвършени, както и ДВГ в началото не е бил. Времето без електрически автомобили никога няма да се върне, те само ще се развиват. Който не се адаптира и който не го приеме, само ще си усложнява излишно живота.
naturalist
Рейтинг: 123 ВеселоДо коментар [#88] от "Kyncho Kynchev":
Никой не реве срещу електричките. "Реве" се срещу политическото им налагане от неграмотни хора, които няма представа от реалния живот, а взимат едни пари за тази услуга.
И трябва ли отново да се казва, че електричките предхождат ДВГ с около 20тина години и че проблема тогава и сега е един и същ - не може да се съхранява енергията с такава плътност както в резервоара.
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#88] от "Kyncho Kynchev":
Бивш tww09306483.Никой не реве срещу електрическите коли. Задават се елементарни въпроси от практическо естество на които големите разбирачи не могат да отговорят. По правило също, тия големи разбирачи нямат електрическа кола. То май и друга кола нямат, но карай.
За каква адаптация говориш, за какво усложняване? Няма такова нещо. От една кола сядаш в друга. Баси адаптацията, а? Измислици...! Утре ако си купя хибрид или електричка какво трябва да си адаптирам? Волана ли е друг, педала на спирачката и газта ли? Какво? Фантазьори...! :)))
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#89] от "naturalist":
Ти да не живееш в 1900-та година? Технологията на батериите в колите е създадена през 80те години и от тогава до сега тя се усъвършенства постоянно.
Иначе много ясно, че на ганьо трябва да му се налага нещо, защото той живее в 1900-та година и повтаря като папагал глупости. И ако едно твърдение види, че е 10% вярно, то той си прави генерално заключение за цялата тема.
Native Bulgarian
Рейтинг: 137 НеутралноИ аз реших моя проблем...Купих си Голф и като дам газ оградата става за боядисване. С майсторите нямам проблем защото не ходя при тях :) Ако нещо се наложи запретвам ръкави и си го правя сам .. И така...
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#90] от "Petleshev":
Да се адаптираш към това, че няма смисъл да водиш безсмислени спорове и да се опитваш да налагаш, че ДВГ е незаменимо и велико. Аз карам дизел и докато е икономически и практично изгодно ще го карам, когато дойде момента електрическият автомобил да бъде по-изгоден ще го сменя на момента.
Няма въпроси от практическо естество има тъпи въпроси на нетърпеливи индивиди, които искат за няколко години масовостта на нещо ново да е перфектно и без проблеми. ДВГ ще изчезне в градовете искаш не искаш, задаваш въпроси не задаваш въпроси, обиждаш не обиждаш, мислиш се за велик интелект или не, няма как да промениш развоя на събитията, а като се палиш си усложняваш живота.
Без ДВГ, няма да има малоумни майстори, без ДВГ ще изчезне шума от трактори по улиците.
Native Bulgarian
Рейтинг: 137 НеутралноДо коментар [#91] от "Kyncho Kynchev":
Кефиш мъ къф си модерен баце! :)))
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#94] от "Moetoime":
Тези като теб безполезници са ми любими, ще мърля, ще маже и ще си мисли, колко е уникален, различен и прекрасен хахахахахахахаахахаха. На това му се вика Ганьо на квадрат, понеже не може да вирее в цивилизования свят, ще го мърля, като малко пишлеме търсещо внимание от родителите си.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1522 Любопитно"Държавите от Европейския съюз решиха от 2035 година в страните от съюза да спре продажбата на нови автомобили, отделящи емисии на въглероден диоксид. "
В Русия съм! В Русия съм!Че с какво въглеродният диоксид внезпно с еоказа тъй страшен??
Същият не е ли суровина за фотосинтезата??
В миналото нали е имало исторически епохи с в пъти по-високи концентрации на въглеродния диоксид и доста по-високи температури? И растителността и живота са избуявали?
Native Bulgarian
Рейтинг: 137 НеутралноВсъщност всичко което написах по горе не е истина.. Просто се забавлявам с " ентелигентите" като теб :)))
ps
Рейтинг: 40 НеутралноИ аз проблема съм го решиш както първия пост с една Тесла. Всички "недостатъци" на електрическите коли дето ги описват хората с голф тройки са напълно въображаеми. Като се пишат такива статии за бъдещето, някой ме си ли задава въпроса колко ще струва бензина и колко бензиностанции ще останат в недалечното бъдеще когато повечето коли в Европа станат електрически? Заради намаленото потребление рафинериите ще започнат да затварят и да вдигат цените. Същото ще се случи и с бензиностанциите. Тогава къде ще сипвате бензин на таралясниците и колко ще ви струва?
Go Go
Рейтинг: 689 ВеселоДо коментар [#78] от "gianni":
73! Go GoА дано, ама надали…
Веселин Дечев
Рейтинг: 1522 ВеселоНапрегнати са, щото безплатни са първият час-час и половина в мола. После си плащаш по 2 лева на час. За да чакаш на опашката. В Русия съм! В Русия съм!