БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ



Разработеното специално за европейските пазари преди 25 години, БМВ Серия 5 комби дебютира днес виртуално в своето пето поколение. Официалната премиера на колата ще е на автомобилното изложение в Женева (7 - 19 март), а продажбите започват през юни.


100 килограма по-малко и до 11% по-нисък разход


Комбито първоначално ще се предлага с четири двигателя, с мощности 190 и 340 конски сили, като два от тях ще се комбинират със задвижване на четирите колела (за подробности виж финала на текста). Както и лимузината, показана през есента и излизаща на пазара този месец, така и този силует на Серия 5 се отличава с олекотяване на каросерията (с до 100 километра), подобрени динамични характеристики и намален разход на гориво (до 11%).

БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


Серийно комбито е с въздушно окачване на задната ос, което позволява сваляне на товарния праг, когато колата е спряла, и поддържане на една и съща височина независимо от натоварването. Като опция се предлагат и динамичен контрол на амортисьорите със стабилизация срещу наклоняване, завиващи задни колела и М-спортно окачване.




Светодиодните фарове, който променят визията на предницата, са част от стандартното оборудване. В салона правят впечатление разположеното по-ниско арматурно табло и оформеният като таблет плосък екран в центъра му с размер до 10.25 инча. Мултимедията е с нов интерфейс, подреждащ основните функции като големи плочки, с натискането на които излизат подфункциите.


Управление с глас и жестове


Гласовото командване на основните настройки е подобрено, а за първи път има възможност и за управление с жестове. С увеличената със 70% площ на проекцията, новият Head-Up дисплей предлага по-впечатляваща графика и възможност за изобразяване едновременно на повече информация.

БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


На всички места пътниците разполагат с осезаемо повече място над главите и свобода за раменете и краката. Оптимизираният контур на облегалките, по-дългите седалки и увеличеното пространство за коленете повишават комфорта на пътниците на задната седалка. На задния ред могат да се монтират до три детски седалки.


Увеличената вместимост на багажника е между 570 и 1700 литра, а полезният товар е до 120 кг. Функционалността е на ниво благодарение на делимата в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка, електрически активираното от бутон в багажника освобождаване на облегалките, отварящият се самостоятелно заден прозорец и автоматичното задвижване на задния капак, който опционално може и да е с безконтактно отваряне и затваряне.


БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


Щората над багажника и разделителната мрежа са разположени в отделни касети, които могат да бъдат прибрани в специални отделения под пода на багажника.


Все по-близо до автоматизираното шофиране


Както и лимузината, така и комбито на Серия 5, маркира пътя към автоматизираното шофиране. Колата може сама да поддържа не само зададената скорост, като я съобразява с темпото на колоната, но и да следва избраната лента на движение. Без да поставя ръцете си на волана, водачът може да "поръча" и изпреварване, като задържи лостчето за мигача.

БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


При ползването на активния автопилот е достатъчно едно натискане на бутон, за да може системата да се съобразява със зададените със знаци ограничения на скоростта. За паркиране в тесни паркоместа помага възможността за движение напред и назад, като командите се задават през ключа на колата.


Разбира се, не липсват предупреждението за страничен трафик, асистентът за смяна на лентата, асистентът за поддържане на лентата с активна защита срещу страничен удар и др.


Офис на колела


Новото БМВ Серия 5 Туринг осигурява пълна свързаност между автомобила и смартфона на водача. Тези технологии улесняват собственика при индивидуалното планиране на срещите и мобилността – както по време на път, така и у дома или на работното място. Възможно е пренасяне на навигационните цели от смартфона към автомобила, а идеалното време на потегляне се определя въз основа на Real Time Traffic Information (за страните, където такава информация е налична).

БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


С функцията Remote 3D View водачът може да следи на смартфона си изображения на зоната около автомобила си. Освен това в автомобила е възможно управление на календара, мейлите и контактите чрез Microsoft Exchange.


Варианти на модела при въвеждането на пазара:
BMW 530i Туринг: четирицилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic.
Работен обем : 1998 кубика
Мощност: 252 к.с. при 5 200 – 6 500 об/мин
Максимален въртящ момент: 350 Нм при 1 450 – 4800 об/мин
Ускорение (0–100 км/ ч): 6.5 сек
Максимална скорост: 250 км/ ч
Среден разход на гориво: 5.8 л/100 км


БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


BMW 540i xDrive Туринг: редови шестцилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic.
Работен обем : 2998 кубика
Мощност: 340 к.с. при 5500 – 6500 об/мин
Максимален въртящ момент: 450 Нм при 1380 – 5200 об/мин
Ускорение (0–100 км/ ч) : 5.1 сек
Максимална скорост : 250 км/ ч
Среден разход на гориво: 7.3 л/ 100 км


БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


BMW 520d Туринг : четирицилиндров дизелов двигател, шестстепенна механична скоростна кутия (като опция осемстепенна трансмисия Steptronic).
Работен обем : 1995 кубика
Мощност: 190 к.с. при 4000 об/мин
Максимален въртящ момент : 400 Нм при 1750 – 2500 об/мин
Ускорение (0–100 км/ч ): 8.0 сек (7.8 сек)
Максимална скорост : 230 км/ч (225 км/ч)
Среден разход на гориво : 4.5 л/100 km (4.3 л/ 100 km)

БМВ Серия 5 комби свали килограми и прибави динамика

© БМВ


BMW 530d Туринг/BMW 530d xDrive Туринг: редови шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic.
Работен обем : 2993 кубика
Мощност: 265 к.с. при 4000 об/мин
Максимален въртящ момент : 620 Нм при 2000 – 2500 об/мин
Ускорение (0–100 км/ч) : 5.8 сек / 5.6 сек
Максимална скорост : 250 км/ ч / 250 км/ ч
Среден разход на гориво: 4.7 л/100 км / 5.3 л/100 км


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Още от Автопремиера

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 440 Любопитно

    Красота.
    Ако си я взема на лизинг, Курнелия дали ще ми опрости лихвите?

    Every cradle is a grave.
  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1209 Весело

    Давайте го с големия бензинов двигател, аз съм спестил от закуски.

  3. 3 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#1:"Ватник"]Курнелия дали ще ми опрости лихвите? [/quote]

    Нема а са плашиш. Ако не тя, Малтинчо ще ти вдигне доходите с 50%. Даже и за тунинг-мунинг ще ти остане.

  4. 4 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#1:"Ватник"]Красота.
    Ако си я взема на лизинг, Курнелия дали ще ми опрости лихвите?[/quote]Това не трябва да те плаши. Сега, с новите пенсии и заплати, дето БСП ги обещават, дори пенсионерите ще могат да си го купят директно в брой и от никакъв лизинг няма да има нужда!

  5. 5 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 510 Любопитно

    Сега ако сменят евро хипер чистия дизел с хибрида, който от няколко години продават в Щатите - ще е нечувано просто...

    Stef
  6. 6 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    Абе колеги сьфорумници някой тук може ли да ми каже,че ако речем имам финансовата вьзможност да си го купя на лизинг това возило мога ли да го взема на лизинг без пьрвоначална вноска,че откьде 20-30 бона....

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Което си е хубаво, си е хубаво!

    Лично Аз предпочитам Мерцедес, но не мога да си кривя душата и да не кажа, че това е един прекрасен автомобил.

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#6] от "Mia san Bayern!":

    Проверете условията при дилъра.

    Ако там няма такъв вариант можете да се обърнете за финансиране от банка или друго подобно дружество.

    Ако Ви разбирам правилно бихте могли да изтеглите кредит с цел покупка на автомобил.
    Надявам, се че този тип продукти се предлагат във България.

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Чудя се мутрите как се оправят с тия коли ... преди години лепяха тиксо по лампичките и слагаха стар колан, за да не им пиука системата, но сега става все по-сложно

  10. 10 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#8] от "ivan_":

    Извинявам се за неудобството.но може ли да ми дадете някой сайт откьдето да проверя,че не мога да се ориентирам..

  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Тия с тва автоматично шофиране ще затворят КАТ. Дай Боже. Ще фалират и ония с камерите.

  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#10] от "Mia san Bayern!":

    Не живея във България и не зная конкретно.
    Тук при нас има масово подобни оферти, когато влезеш в банков салон и има брошури със специални кредити за покупка на автомобил.
    Друго ако имате друг автомобил, той не може ли да бъде взет от дилъра вместо първоначалната вноска?

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Добре де, при дизела 520 е 2 литра двигател, а 530 е 3 литра.
    Защо и при бензина не са означили 2-литровия като 520, ами е 530, и съответно 3-литровия не е 530, а 540?
    Маркетингови номера.
    Едно време си знаеш примерно БМВ 528и е с 2.8 литра двигател. Сега нарочно по-голямо число отзад на емблемата, да се фукаш, а под капака 4 цилиндъра.

  14. 14 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#13:"Камен"]Маркетингови номера. [/quote]

    Мхм, маркетинга не подлежи на даунсайзинг.

  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#6:"Mia san Bayern!"]че откьде 20-30 бона...[/quote]Че ти ако нямаш 20-30 бона по сметка, къде си тръгнал ново БМВ да караш?
    "На гол гъз чифте пищови" са казали хората за такива като теб...

  16. 16 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":

    А може и просто автора на статията да се е объркал и той при написването й.

  17. 17 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":

    Ами порових се - не е грешка. Новите двигатели са с турбокомпресор (както правят всички нови бензинови двигатели за да ги нагодят към ЕВРО6) и турбото прави характеристиките им съвместими с по-големите двигатели от предните атмосферни бензинови двигатели. Тъй че новото 530 с 2 литров турбо двигател ще се държи като предишното 530 с 3 литров двигател. А според мен, с турбото ще се държи и по-добре!

  18. 18 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":

    Вьпросьт ми беше дали мога да си го купя без пьрвоначална вноска,че ако не мога ще се приентирам кьм друга кола..ауди,опел..проблеми нямам!!

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4731 Неутрално

    [quote#6:"Mia san Bayern!"]Абе колеги сьфорумници някой тук може ли да ми каже,че ако речем имам финансовата вьзможност да си го купя на лизинг това возило мога ли да го взема на лизинг без пьрвоначална вноска,че откьде 20-30 бона....[/quote]

    Ако нямате 20 - 30 хиляди, по-добре купете нещо по евтино! Ако ги имате, но не искате да ги харчите за кола, то дали ще трябва да плащате първоначална вноска (и колко да е тя) зависи от кредитната Ви история. Първата си кола на лизинг я купих с 30% първоначална вноска. Следващите 2 с 0%!

  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4731 Неутрално
  21. 21 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 467 Весело

    До коментар [#1] от "Ватник":

    Айде сега и ти. Лизингът е за капиталистите. Истинският комунист купува само в брой.

  22. 22 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1226 Любопитно

    "Серия 5 се отличава с олекотяване на каросерията (с до 100 километра)," Браво!Олекотяване дори с 100 метра намалява консумацията на гориво с поне 5-6 минути.

  23. 23 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 511 Весело

    Серия 5 се отличава с олекотяване на каросерията (с до 100 километра), подобрени динамични характеристики и намален разход на гориво (до 11%).
    Олекотяваме с километри и се движим с килограми в час, а?

    Умен и красив жълтопаветник.
  24. 24 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5233 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":
    Това е заради навлизането на 4-цил. двигатели с турбо компресор. Едно време 530 бензин беше 3,0л бензинов редови шестак с 231 к.с. Сега е заместен от 2,0л 4-цилиндров с турбо, 252 к.с. Това се нарича даунсайзинг - намаляване обема на двигателите, за по-евтино производство, по-малка консумация на гориво, като по-малкият обем се компенсира с турбо пълнене, повишаващо мощността и най-вече въртящия момент. Като цяло, даунсайзингът води до по-ефективни двигатели.

    Gunter glieben glauchen globen
  25. 25 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Какво се радвате на този "соросойден буклук които е 10сет пъти по скапан от всяка нова Лада но и 10сет пъти по скъп", както биха написали почитателите на БЛИЦ...

    Не ме бийте, шегувам се.

    [quote#24:"Blood Red Skies"]Като цяло, даунсайзингът води до по-ефективни двигатели[/quote]
    Лошото на даунсайзинга е че някои технологии като че ли изпреварват други и съответно компактизирането, усложняването и претоварването на новите даунсайз-нати двигатели изпреварва разработката на материали, които да са адекватни като издържливост. Съответно двигателите се превръщат в еднодневки. Пример - Фолксваген Пасат 1.4 tsi - живот 150 000 км.

  26. 26 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#6] от "Mia san Bayern!":
    Пробвай с оперативен лизинг. Ако имаш собствена фирма, това е най-добрият вариант от финансово, счетоводно собственическа гледна точка. А иначе - кеф цена няма!!!
    Очаквай цена около 145 хил лв за 530Д, което е най-доброто според мен - икономичен самолет. Имал съм Х5 3.0Д и говоря от личен опит.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  27. 27 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":
    Да, може и така, разбира се.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  28. 28 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":

    От 20 години е така и номера не отговаря на кубатурата.
    323 от 96та е всъщност 2.5
    335d от 2007 е 3.0.
    335i също.
    M50d също е 3.0 ...

    И при мерцедес е същата работата. Новите 63amg са всъщност 4.0 литра :)

  29. 29 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 874 Весело

    [quote#9:"p911"]Чудя се мутрите как се оправят с тия коли ... преди години лепяха тиксо по лампичките и слагаха стар колан, за да не им пиука системата, но сега става все по-сложно [/quote]
    Щом е за такава или подобна простотия българският инженерен гений е почти без конкуренция, ще му намери цаката.

  30. 30 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#24:"Blood Red Skies"]Това се нарича даунсайзинг - намаляване обема на двигателите, за по-евтино производство, по-малка консумация на гориво, като по-малкият обем се компенсира с турбо пълнене, повишаващо мощността и най-вече въртящия момент.[/quote]

    Аз добре знам какво е даунсайзинг и защо се прави - но другите фирми също го правят, но без да шмекеруват.
    Примерно Форд си пишат отзад 1.0 Ecoboost, Рено 1.2TSI, VW 1.4TSI и т.н. - даже се гордеят с намаления обем и колко са зелени. А клиентите на БМВ явно са много чувствителни и желаят да покажат на околните, че карат двигател с голям обем, иначе не виждам защо отзаде гордо трябва да се мъдри надпис "530" като можеше да е 520ti, примерно.

  31. 31 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 489 Неутрално

    [quote#30:"Камен"] А клиентите на БМВ явно са много чувствителни и желаят да покажат на околните, че карат двигател с голям обем, иначе не виждам защо отзаде гордо трябва да се мъдри надпис "530" като можеше да е 520ti, примерно.[/quote]


    Това е, защото клиентите искат кола, която да създава "невероятни изживявания", а не, за да се фукат! Хич и изобщо суетата не е намесена

  32. 32 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ватник":
    Бъди сигурен даже и на гришо жената ще стане наша защото какво е социализма без да откраднеш на съседчето си всичко,защото моето си е мое чуждото е общо.

  33. 33 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":

    На гол тумбак чифте пищови се казва не гъз!

  34. 34 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#24:"Blood Red Skies"]намаляване обема на двигателите, за по-евтино производство, по-малка консумация на гориво, като по-малкият обем се компенсира с турбо пълнене[/quote]Ами всъщност, основната причина са ЕВРО емисиите - с турбо много по-лесно постигат нивата за ЕВРО6, които с атмосферен двигател за да се постигнат трябва много по-сложни (и ненадеждни) системи, които да следят изгарянето. Затова и всички нови бензинови двигатели са с малък обем и турбина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK