Новият "Сеат Ибиса" взе най-добрите технологии на групата "Фолксваген"



Малко повече от месец преди официалната премиера на "Сеат Ибиса" на автосалона в Женева (7-19 март), колата беше представена на церемония в Барселона. Петото поколение на модела, на пазара от 1984 година и намерил над 5.4 милиона клиенти, залага на още по-впечатляващ дизайн, повишена сигурност, подобрени пътно поведение и комфорт.


"Ибиса" е сред първите коли, качени на новата MQB A0 платформа на "Фолксваген", като в сглобяването на колата участват 900 робота, а заварките по цялото купе са над 4000. В сравнение с предшественика, дължината остава без промяна (4.06 метра), но ширината е повишена с близо 9 см (до 1.78 метра).

Новият "Сеат Ибиса" взе най-добрите технологии на групата "Фолксваген"

© Сеат


Повишеното междуосие с почти 10 см (вече 2.56 м.) позволява сериозно подобрение на комфорта на возещите се отзад. В добавка обемът на багажник набъбва с 63 литра, до минималните 355 литра. В допълнение е понижен и товарният праг.


"Сеат Ибиса" 2017 разчита на два трицилиндрови еднолитрови бензинови мотора (95 и 115 конски сили), както и на 1500 кубиков със 150 коня на същото гориво.




Дизелите са 1.6-литрови, с 80 и 95 коня. Скоростните кутии са пет или шестепенни механични и автоматична с двоен съединител и седем скорости. "Сеат Ибиса" ще се предлага с три и пет врати.

Новият "Сеат Ибиса" взе най-добрите технологии на групата "Фолксваген"

© Сеат


Част от пакета асистиращи системи са адаптивен круиз контрол, безключов достъп, камера и предупреждение за опасност от удар в предното превозно средство.


Мулимедията в салона е с размер на екрана до 9 инча и пълна съвместимост със смартфон. Озвучаването може да е от "Beats audio" с капацитет 300 вата.

Новият "Сеат Ибиса" взе най-добрите технологии на групата "Фолксваген"

© Сеат


Контролерите в салона са нови, разположени по-високо, за да се управляват по-лесно, без отделяне на поглед от пътя. Приборното табло е лесно четимо с аналогови километраж и оборотомер, а екранчето между тях е с добра резолюция.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Неутрално

    Нямам вяра на еднолитрови трицилиндрови двигатели.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    И аз съм противник на изпилените двигатели. Иначе - ширината вече предполага комфорт в купето, макар че наричаме модела компактен. За надеждността ще научим по-късно.

    Еретик
  3. 3 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 487 Весело

    На бат Ицо любимата кола

    #killwhitey
  4. 4 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 888 Неутрално

    На трикрако магаре му викат куцо магаре!

    agent
  5. 5 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Влезте малко в час бре!
    Бил трицилиндров, еднолитров......ами погледнете си календарите коя година е!

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Екстра е, децата ще ходят на училище със стил !!!

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Весело

    До коментар [#5] от "manu_chao":

    викаш таз година три догодина двуцилиндрови. имаш ли някаква представа за балансиране на четиритактов двигател, вибрации, умора на материала и надеждност и функционален ресурс ? Това е физика и механика и не се влияе от годината. същото е и при математиката.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 277 Неутрално

    "Пешо, купих си Сеат, Ибиса."
    "Аз пък си купих БМВ. Ти са иби".

    Еднолитровите трицилиндрови моторчета имат звук като едно време оранжевите полски фиатчета 126р. Те бяха двуцилиндрови, ама пърпоренето е подобно.

  9. 9 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    [quote#5:"manu_chao"]Бил трицилиндров, еднолитров......ами погледнете си календарите коя година е![/quote]
    Ние ги гледаме... календарите, ама и новия внос гледаме -това не са ли същите даунсайзинг двигатели дето пежо/цитроен преди година им даваха по 200-250 000км, след което следва основен ремонт или го хвърляш.
    Това след 8-9 години като дойде у нас да се чудиш дали да го купуваш или да си вземеш кола с "нормален" 2.0 двигател да речем.

  10. 10 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Няма ли някой във форума да е навъртял повечко километри на трицилиндров мотор и да каже мнение от първа ръка. В крайна сметка вече доста години такива двигатели се влагат в автомобилите,би трябвало да са навъртели километраж.

  11. 11 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#9] от "Levski Levov":

    Ама ти казваш КАК ТРЯБВА да е, а аз посочвам ЗАЩО НЕ Е ТАКА.
    Като с телефоните е - важното е да е “нов, голям и да може 1000000 неща(нищо, че реално ползваш 7-8)”.
    Полваш някоя година и после нещо ново, пак. Никой няма факда да ти предложи нещо вечно. Клиента иска нова, лъскава кола и “да трОши мАло”, както казват сърбите.
    След 4-5 години - заминава в Третия свят (БГ) и Джон купува нова кола.
    Това е днес.

  12. 12 Профил на haralkaram
    haralkaram
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Със сигурност софтуера от Фолксваген е част от най-добрите технологии

  13. 13 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 439 Неутрално

    А новият Seat Leon Cupra кога се очаква, че ми е интересен?

  14. 14 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Симпатична количка, ама за моите габарити не е много удобна.

    Panta rhei....
  15. 15 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Аз пък искам кола на ток. Тия фосилни таратайки са остаряла технология!

  16. 16 Профил на Plamen Marinov
    Plamen Marinov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Имам си три-цилиндрова Фабия. Навъртял съм и 150К от нова. Не и знам къде и е мотора, нито какво иска. Върви си и не се обажда. Прав е колегата - погледнете си календара!

  17. 17 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти в час ли си с новите сплави или още си на темата за чугуна. Три цилиндра ползват доста фирми (БМВ), и клиентите не са се оплакали ни от шум, ни от вибрации - това да не ти е Вартбург, модел създаден средата на миналия век; скоро ще има и дву цилиндрови двигатели и да те светна - няма да са на Трабант.

  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#16] от "Plamen Marinov":

    Това за ФВ двигатиел наистина е за хвалба!

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#10] от "Цайко":

    На дайхатсу еднолитровия трицилиндров 55 кс си е направо неунищожим - върви на водка и сос грейви:

    https://www.youtube.com/watch?v=eoL5qOgXhR4

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Неутрално

    До коментар [#11] от "manu_chao":

    ами изразявай се така, че да е ясно значението на казаното а не двусмислено. повечето не сме те разбрали.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5322 Неутрално

    До коментар [#17] от "Deaddark":

    а ти съпромат учил ли си и механика. аз съм си казал мнението на професионалист а ти си имаш твое- нормално за демокрацията. Купувай каквото искаш. Прочети и малко книжки - няма да те убият.Имам само един малък въпрос - защо като са толкова супер като схема и работа не ги използват в "нискотехнологичната" F 1 ???
    Priqten den.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Добре изглежда, винаги Сеат имат по-хубав екстериор от Фолксваген.
    Аз лично съм разочарован от дизеловите двигатели, 1,6, пък 80-90 коня...
    Все едно сме поне 20 години назад.

  23. 23 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    [quote#11:"manu_chao"]След 4-5 години - заминава в Третия свят (БГ) и Джон купува нова кола.[/quote]
    Е нали точно това съм КАЗАЛ...
    След като дойде у нас... въпросния "ДЖОНИ" както му казваш -какво ще кара -след като мотора е даунсайзинг -3 цилиндров и времето на живот му е свършило до 250 000км -както казаха от PSA Group -ние му ГАРАНТИРАМЕ само толкова км живот.
    Хайде сега ни "светни"...... останалите 97 процента с коли над 5+ години какво правиме?!?

  24. 24 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 888 Весело

    И как наш Кольо ше му върти гумите на 3 цилиндъра? А и до сега не съм видял икономична малолитражка.

    agent
  25. 25 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Защо „даунсайзингът” се оказа измама

    Технологията не може да изпълнява едновременно двете си основни задължения

    Индустриалният термин „даунсайзинг” бе въведен, за да обозначи политиката на компаниите за намаляване обема на двигателите и съответно постигането на по-висока ефективност. В комбинация с турбокомпресор, този тип двигатели нерядко осигуряватпо-висока мощност при по-ниска консумация на гориво и по-ниски нива на вредни емисии. На този тренд заложиха почти всички производители през последното десетиление, като се надяваха, че точно той ще спаси двигателят с вътрешно горене. Всичко това обаче се оказа лъжа.
    Сложните хибридни технологии принудиха компаниите да търсят по-прости начини за намаляване на вредните емисии и имено даунсайзингът трябваше да се превърне в преломната философия в тази насока. Нужно бе само едно – намаляване на обема на мотора и поставянето на турбина. Така V8 двигателите бяха заменени от V6, а по-късно V6 моторите отстъпиха място на 4-цилиндрови агрегати. На свой ред те ставаха все по-малки и дори бяха изместени от 3-и и дори 2-цилиндрови мотори в някои модели. Идеята се оказа блестяща.

    Преди 10 години всичко това изглеждащо като чудо, защото тогава перспективите пред автомобилната индустрия изглеждаха доста мрачно заради въвеждането на все по-строги изисквания за екология. Даунсайзингът представляваше идеално решение както за Европа, така и за цял свят и производителите масово заложиха на него. Особено майсторство в тази посока показаха големи компании като Volkswagen и Ford.

    Оказа се, че VW Golf се чувства също толкова добре с 1,6-литров, колкото и с 2.0-литров двигател, като едновремено с това разходът на гориво става по-нисък. След това 1,6-литровият Golf „свикна” и с 1,4-литров двигател. Стигна се до 2010 г., когато се появи 1,0-литров мотор, който вече се предлага от повечето европейски производители. Дори в САЩ даунсайзингът се превърна в стандарт, като атмосферните 2,5-литров и 3,0-литров V6 двигатели бяха изместени от 2,0-литрови турбо „четворки”.

    Тенденцията не подмина и пикапите, с които Щатите се гордеят. През 2011 г. Ford премахна остарелите 4,5- и 5,8-литрови V8 при пикапа F-150 и ги замени с 3,7-литров V6. Мястото на 5,0-литровия V8 бе заето от 3,5-литров туин-турбо V6. По-късно се появи и 2,7-литров мотор с турбо.
    Най-екстремно към даунсайзинга подходи концернът Fiat, който започна да поставя на своите малки хечбек модели 500 и Panda, мотор с 2 цилиндъра и обем 0,9 литра. Той бе наречен TwinAir, като средният разход при него изглеждаше впечатляващо – 3,5 л/100 км. Двигателят започна да трупа награди, но постепенно нещата се оказаха доста различни.

    Скоро след дебюта на агрегата се оказа, че собствениците на автомобила няма как да постигнат тези показатели. Тест на британското издание CAR показа, че разходът при 2-цилиндровия мотор на Fiat е с около 40% по-висок от обявения. Подобни резултати, макар и с по-малки разлики, бяха открити и при 3-цилиндрови мотори на други производители. Това накара компаниите и редица независими експерти да проучат къде се крие проблемът. Скоро стана ясно къде.
    Факт е, че по-малките двигатели трябва да имат разхода на малък мотор и мощността на голям, но те няма как да се справят с тези две неща едновременно. Целият трик в случая се крие в турбината. Благодарение на нея автомобилът получава обявената мощност, но само когато тя е генерирала нужното налягане във всмукателния колектор. При интензивно каране тя вкарва въздух в двигателя, като съществено повишава количеството на използваното гориво. Така налице е мощността на по-голям мотор, но и по-висок разход на бензин. Тоест, за да харчи колата по-малко, тя трябва да се кара на ниски обороти до достигане на пиковото налягане на турбината.

    Именно при такива условия се правят и тестовете за разхода на гориво и нивата на вредни емисии. Малките двигатели лесно покриват изискванията при изпитания в лаборатории, но в реалния живот много трудно могат да постигнат подобни резултати. Дори бе въведен специален термин - Cycle-beating, който означава именно разликите в работата на двигателя в реални условия.
    В крайна сметка всичко това доведе и до обратната тенденция, като компаниите постепенно преминавха към по-големи двигатели. Нещата обаче се усложниха значително и с появата на електромобилите. През 2010 г. Tesla Model S бе само прототип и тогава никой не поставяше под съмнение жизнеспособността на двигателите с вътрешно горене. А сега повечето производители предлагат коли на ток, при това на напълно разумни цени.

    Така постепенно епохата на даунсайзинга отива в историята. Едва ли някога производителите са имали идея да направят своите коли по-чисти и по-икономични. По-скоро не – те искаха автомобилите им да преминат тестовете. И намериха евтин и гениален начин да го направят.

  26. 26 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Още малко по темата за малките мотори...

    Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

    "Дизелгейт" в крайна сметка ще сложи точка на модната тенденция към даунсайзинг

    Най-неочакваният резултат от "Дизелгейт": европейските производители ще се откажат от малките турбомотори и ще се върнат към по-големите работни обеми. Няколко компании потвърдиха с половин уста, че са на път да зачеркнат годините работа и инвестиции в така наречения downsizing.
    Досегашната методика за измерване на вредните емисии, която търсеше възможния минимум при идеални условия на полигон, подтикна компаниите с интереси в Европа да инвестират милиарди в намаляване на работния обем и цилиндрите на двигателите, компенсирано с добавянето на турбокомпресори.


    След скандала с VW обаче европейските власти въвеждат нови тестове, по-близки до разхода в реалния живот. А в такива условия по-големите атмосферни двигатели се оказват всъщност по-икономични от трицилиндровите турбомотори.

    Според източници на авторитетното издание Automotive News подобни планове вече са в ход в Renault, Volkswagen и Opel. В рамките на следващите три години компаниите или ще се откажат от новите си малки двигатели, или ще увеличат леко работния им обем. "Достигнали сме лимита на даунсайзинга", призна Ален Рапосо, шефът на отдела за двигатели на Renault-Nissan.


    Още първите изпитания по новата методика, която ще влезе в сила в ЕС догодина, показаха, че в реални условия автомобилите с малки турбомотори значително надхвърлят лимитите за вредни емисии. Топлината от турбото води до драстично увеличение на азотните съединения при компактните дизелови мотори. Колкото до бензиновите трицилиндрови агрегати, за да избегнат прегряване, те впръскват повече гориво, което води до отделянето на повече неизгорели въглеводороди, фини частици и въглероден оксид.
    Още не е сигурно кои двигатели ще бъдат засегнати от чистката. Най-вероятно от нея ще пострада 1.2-литровият дизел на General Motors, който през 2019 ще бъде заменен от нещо с обем 1.5-1.6 литра.

    Volkswagen ще замени трицилиндровия 1.4 дизел с четирицилиндров 1.6. Renault ще увеличи малко работния обем на своя 1.6 dCi.


    "Става очевидно, че малкият двигател не е предимство", коментира пред Reuters Томас Вебер, шефът по развойната дейност на Mercedes. "Затова и ние не се втурнахме по тази тенденция към трицилиндрови мотори".

  27. 27 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Двигателите се правят все повече като еднодневки, казал е потребителя по-горе. Гонят се печалби от ремонти, продажба на резервни части - надути цени с 900% ( 10 пъти по-големи от производствената цена), по-честа подмяна на колите. Преди време 30% от печалбата на VAG идваше от резервни части.

    И като се надерат цилиндрите на 100,000. км става голям екшън. Покритието не се възстановява, решението е да се набиват втулки на мотори VAG, шлайфане, нови бутала, играчка си е и е скъпо. Не знам дали се прави в България.
    Ако е с верига, вече веригите са едноредови, разтягат се лесно, обтегача върши работа до около 60,000км, после веригата почва да работи хлабаво и на 100,000 км се появяват и други проблеми вследствие на това.

    Аз вече много се замислям за ремонтите и гаранцията преди да купя кола.

    забавление и приключение
  28. 28 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2832 Весело

    До коментар [#5] от "manu_chao":


    [quote#5:"manu_chao"]Влезте малко в час бре!
    Бил трицилиндров, еднолитров......ами погледнете си календарите коя година е![/quote]
    Вартбурга и Баркаса помниш ли ги ?
    1956-та Вартбург 311 - ТРИцилиндров, че и ДВУтактов.
    И той бе около 1 000 см3

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  29. 29 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 239 Любопитно

    До коментар [#25] от "Levski Levov":
    Малко светлина в края на тунела
    Благодаря за инфото. Последните години се бях отчаял от този
    downsizing

  30. 30 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Да живеят немските коли!! Този испански б..о..к..л.у..к не струва!!

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  31. 31 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Дядо - тези книжки дето си ги чел, са с толкова остаряла информация, че знанията ти не струват - ей, много сте професионалистите в Дневник, особено в инженерните области - Съпромат - това е предмет отпреди демокрацията - предмет създаден 1960-та година - точно затова ти направих аналог с Вартбург и Трабант - а ти посочих и трицилиндров мотор на БМВ 1.4 и 1.6 - върви си пушка - има и Хюндай и Деу с двигател на Шевролет Спарк - 1.0 и дори 0.8 - и те вървят пушка - последните две са модели от 2000г. - а сега сме 2017 - то вярно трябва да си свериш календара - вземи и чети - та да видиш колко много е напреднала технологията от времето, когато си чел Съпромат и тем подобни книги от времето когато и баща ми може би не е бил роден.

    Возил съм се на достатъчно 3-цилиндрови малолитражки - нищо общо с Вартбург и Трабант или с Полското Фиатче - автомобили с класи над Жигули, Лада 1500(С) и други руски "инженерни" творения, дето си ги учил по Съпромат - а италианците още 55-та година го спряха техния Фиат, дето по-късно стана Жигули, Лада, ВАЗ и т.н., след като СССР купиха морално остарелия завод.

  32. 32 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ronald Reagan":

    Фолксваген Поло - по-старите модели - имат двигатели от 1.4 и 1.1 и вървят доста икономично - 3.5 бензин средно - при 90-100 км/ч извънградско и ниски обороти пада около 3 литра, градско достига 4.5, че и повече.

    Малолитражката е изгодна за спокойно каране, ако ще натискаш - много ясно че ще харчи доста - имаше преди време един тест с БМВ М3 и Тойота Ярис - при 90км/ч на писта - БМВ-то харчи 8-9 литра, Тойотата грубо 4.5 литра; при 140 км/ч - БМВ-то скочи на 11 литра, а Тойотата на 13.5 литра.

  33. 33 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    [quote#32:"Deaddark"]имаше преди време един тест с БМВ М3 и Тойота Ярис - при 90км/ч на писта - БМВ-то харчи 8-9 литра, Тойотата грубо 4.5 литра; при 140 км/ч - БМВ-то скочи на 11 литра, а Тойотата на 13.5 литра.
    [/quote]
    Само да ви попитам - кой/колко човека карат НОВА кола на хубав аутобан с 90км в час, освен някои възрастни хора -пенсионери -които по подразбиране у нас не могат да се вредят за НОВ автомобил? За града е ясно.
    Излиза че за да ти излиза ИКОНОМИЧНО, купувайки такава кола трябва да се премириш с факта че трябва да я караш бавно 80-90км макс -защото всичките тези икономии са за полигон, отделно трябва да имаш и едно наум за двигателя за възможни скъпи ремонти около 250+ хил км -поради по голямото триене/експлоатация на мотора.

  34. 34 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#32:"Deaddark"]Малолитражката е изгодна за спокойно каране, ако ще натискаш - много ясно че ще харчи доста -[/quote]

    Е, ти откри топлата вода! Проблемът е, че с този downsizing се опитват да сложат двигател 1.2-1.4 примерно на SUV или на лимузина от сегмент D, които тежат по 1600-1700кг. и повече. Е, в такива случаи се оказва, че козата все пак си сака пръч...

  35. 35 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Изглежда доста прилично, а каква цена ще е

  36. 36 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 239 Весело

    До коментар [#31] от "Deaddark":
    Не че нещо ама поне да знаеше какво означава съпромат
    За сведение все още се изучава и не само в България ами във всички технически университети/училища по цял свят. Това е основен предмет и цялото ти изказване е малко смешно.

  37. 37 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5341 Неутрално

    До коментар [#13] от "tiger":

    Може и да пропусне тази година (икономии).

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  38. 38 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 888 Любопитно

    От изнесеното по-горе ставя ясно, че 1,8 90 к.с на VW е ДВИГАТЕЛЯТ. Ама - де го. не се произвеждат от 1995-1196 година. Двигателят на Пежо-Ситроен 1,8 115 к.с. от Пежо 406 и Ситроен Ксантия също не се прави от около 2000-та. Та някои от тези автомобили още се движат на по 1 000 000 и ако е добре поддържан мотора нищо чудно да се вмести в някои по-стари екологични изисквания, за разхода да не говорим.

    agent
  39. 39 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#28] от "Чардо":


    [quote#28:"Чардо"]Вартбурга и Баркаса помниш ли ги ?[/quote]

    Как не!
    Вартбург беше първата коля, която съм карал!
    Нашите по онова време отглеждаха оранжерийни домати (това беше "частния" бизнес, ако искаш да си докараш нещо над заплатата, тогава), та баща ми беше купил един Вартбург, комби.
    Ей, тоя бург......малко хора вярват, ама "вземаше" 43(!!!) ПВЦ щайги. Вика....качвам баира и спирам да "почине", че ще му изхвърчи капачката на радиатора (а беше му сложил и едно допълнително радиаторче, успоредно на другия, че загрява).
    Мани.....а аз доста баири, зимата съм ги качвал на задна.
    Иначе беше много пъргава колица, а тоя фройлайф ли беше....дето, като освободиш газта и все едно си на свободна - ами беше много удобно, поне така бях свикнал...

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    [quote#16:"Plamen Marinov"]Прав е колегата - погледнете си календара! [/quote]
    Лошото е, че трябва да гледаме и другия календар - кога сме я срещнали за първи път колата?
    На моята 2 л. много рядко достигам 4000 оборота - може би на 2-3 месеца един път за 10-15 сек., докато на тия мъничета със сигурност по-често ще се налага.

  41. 41 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2832 Неутрално

    До коментар [#39] от "manu_chao":


    [quote#39:"manu_chao"]фройлайф[/quote]
    Фрай лауф без първа и задна
    Сега в завода в Айзенах правят Опел Вектра.
    А за отбивката от магистралата на някои места има табела Опел Вектра , вместо Айзенах
    Вартбург не съм карал, но Трабант имаше една приятелка , та ми се изчанваше ръката от бастуна на ск.лост. А имах 2 служебни Баркаса, но много бързо изяждаха съединителя - правен е за Вартбург, а Баркас си бе товарен и не издържаха дълго .
    А в самото ГДР съм виждал най-различни модификации на Вартбург. В Берлин на една бензиностанция от първия модел - двувратка кабрио с удължена задница !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  42. 42 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2832 Любопитно

    До коментар [#39] от "manu_chao":

    Намерих нещо :
    http://avtosalon.bg/?page_id=1421

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  43. 43 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Много симпатично сеатче. Плаче за 1.8Т.

    Accelerates Under Demonic Influence
  44. 44 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Ford Fiesta с еднолитров трицилиндров бензинов двигател дава среден разход на градско в София 6.6 l/100km... През центъра и по Цариградско шосе.
    Двигателят няма нищо общо с тези на Trabant или Vartburg нито като звук, нито като мощност.
    Единственият проблем е, че дори на втора колата се ускорява по наклоните на Витоша...

  45. 45 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#42] от "Чардо":

    Нашия беше ей такъв:
    http://foto-avto.narod.ru/foto/1/1930.jpg

  46. 46 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#33] от "Levski Levov":

    Toйота Ярис е градска кола - трябва ли да ти обяснявам че това означава че е предназначена за каране в града - а сега кажи къде в града и вилната зона до него се кара с над 90км/ч.


    До коментар [#36] от "Galin Petrov":

    Когато фактите говорят и Боговете мълчат - от девет кладенеца вода ще носиш, ала ще изкараш че 3-цилиндровия двигател на Вартбург не става и по-добър 3-цилиндров няма.

    Сега знам че комунизма ви липсва, ала Съпромат се води Съпротивление на материалите от 1990-та година - някъде там още се е учило за 3-цилиндров двигател и пример е бил Вартбург-а. От 2000г. съм посочил два доста успешни двигателя - 0.8 и 1.0 - на Спаркс и 1.1 на Хюндай. После излезе и 1.4 и 1.6 на БМВ - все двигатели, дето нито харчат много, нито се износват - това са фактите - проверил съм ги лично - и съм сигурен че има още добри 3 цилиндрови двигатели, а днес даже са доста по-добри. Естествено ако разбиранията са ви до нивото че Лада - совершенство не требует изменения - няма как да оцените новите технологии при 3 цилиндровите двигатели.

  47. 47 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Колкото по-малко цилиндри има двигател за единица обем, толкова по-голям въртящ момент ще има на ниски обороти. Но съответно ще има и по-ниска мощност на високи обороти. Затова спортните автомобили са от V6 нагоре и са високооборотни. За един малък градски автомобил, който няма да се кара спортно и където не се търси максимална мощност, е предимство да има висок въртящ момент на ниски обороти, защото това означава, че е по-приятен за каране - не изисква "пилене" на двигателя на високи обороти, потегля добре и с малко газ. Освен това трицилиндровите двигатели са и по-леки като тегло, което е отново предимство за малък градски автомобил. Проблемите, както се спомена, са недобрата балансираност на трицилиндровите двигатели, сравнени с четирицилиндрови, но това се решава с балансиращи валове, които неутрализират до някаква степен вибрациите. Спомена се и че по тази причина се натоварват повече, съответно износват, но съвременните сплави са достатъчно здрави, за да издържат на натоварванията. Не твърдя, че трицилиндровите двигатели са по-добри от четирицилиндровите, но за малък градски автомобил са много добър компромис. Всякакви сравнения на модерни двигатели с някакви соц щайги са абсурдни

  48. 48 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2832 Любопитно

    До коментар [#46] от "Deaddark":


    [quote#46:"Deaddark"]После излезе и 1.4 и 1.6 на БМВ - все двигатели, [/quote]
    -=-=-==-

    [quote#46:"Deaddark"]3-цилиндровия двигател на Вартбург не става [/quote]
    -=-=-=-=-=-
    Нещо от историята :
    До 1952 г заводите в Айзенах са собственост на . . . . . БМВ
    И още тогава точно там се прави едно дву тактово 3 цилиндрово БМВ, което след 1952-ра ГДРейците кръщават ИФА, а след една почто изцяло нова конструкция на шаси-купе, запазвайки стария ДВГ и предно предаване, кръщават Вартбург - на името на замъка над Айзенах . . . . . .
    А случайно да ви е известно на вас доста по-младите , кой измисля и открива как , да се обработват материалите чрез диамант . . . .
    И от тогава отпадна нуждата от разработване на автомобилите . . .
    Часовника на ръката ти , ако е полиран, то технологията за полиране също е негова и най-напред я въведоха Сейко

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  49. 49 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 239 Весело

    До коментар [#46] от "Deaddark":
    И след 1990 се води съпромат или поне аз така го учех 2004.
    Комунизма няма как да ми липсва, защото не го помня толкова много. Аз няма какво да ти изкарвам и да ти доказвам.Още по-малко пък на теб
    След информацията на "Levski Levov" се разрових и явно и самите произведители са преценили, че са стигнали твърде далеч с тези малки двигатели. Но щом ти твърдиш, че са супер така да е....
    Колкото да издържливостта не мога да коментирам, защото нямам личен опит( а и едва ли ще имам някога) с малки двигатели. Засега от повечето проучвания, относно надежността на тези малки турбо двигатели, са като цяло негативни. На тези двигатели мястото им е коли тип мини т.н.

    И накрая ето ти един съвет малко в твой стил, ама каквото повикало такова се обадило
    Ти си карай три-цилидровите коли, а аз ще си карам моята 6 цилиндрова, чийто години са колкото цилиндрите на любимите ти двигатели

  50. 50 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Двигател под 2.5 литра не ми го хвали. Който иска да кара 1.0.

  51. 51 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Весело

    До коментар [#49] от "Galin Petrov":

    Теб не мога да те разбера - аз контрирах Кмета, че 3-цилиндровите двигатели нито се износват толкова лесно, както той твърди; нито харчат толкова много - както той твърди; нито са толкова шумни; нито вибрират толкова. Ти се намеси да го защитаваш, сега се отмяташ че не били толкова зле 3-цилиндровите, но 6-цилиндъра били по-добре - а самолет с вертикално излитане нямаш ли - че е по-добре от 6-цилиндъра?

    Каквото повикало - такова се обадило - като се месиш в спор, без да разбираш за какво се спори - к'во очакваш? Дано си схванал този път. Пък ако не - жив и здрав!

  52. 52 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#50] от "foxa5":

    2.5 за дизел и 2.0 за бензин, ако искаш кола за всичко - градско, извънградско, черен път - 1.8 бензин с турбо също става.

  53. 53 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6070 Неутрално

    Ще се повозя с удоволствие, все пак е нов автомобил

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  54. 54 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Защо всички се заловиха за този трицилиндров еднолитров двигател, който ще бъде най-евтиният за Сеат Ибиса? Никой не обръща внимание на това, че ще се предлага и с 1.5 TSI EVO двигател от последно поколение, който има турбо с променлива геометрия (за пръв път в масовия клас, досега за бензинов двигател се е ползвал само от Порше), цикъл на Милър, директен инжекцион, деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване. Дори предшественика му 1.4 TSI ACT е много успешен двигател. Ето повече информация:
    http://www.autoblog.com/2016/04/28/volkswagen-engine-variable-turbo-ea211-vienna/

  55. 55 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 239 Весело

    До коментар [#51] от "Deaddark":
    Ти май не четеш
    Къде си видял да защитавам три-цилидрови двигатели?
    Фактът е,че повечето производители ще се откажат от тях( това беше нещо ново за мен до днес). Не са икономични и със сигурност не са екологични. За здравината като цяло от това което чета отизивите са по-скоро негативни с някои изключения(форд).
    Намесих се защото говориш глупости за неща, които явно не са ти ясни. Със сигурност има огромно развитие и напредък в материалите, но можеш да бъдеш сигурен, че никой няма да вложи някаква супер технология малки и евтини консерви. Тези коли са еднодневки. Това че в България изкарват до 15 години е отделен въпрос, а и вътре всичко е мармалад след толкова години.

    А колкото до Сеата ( да кажем нещо и по темата )
    Дизайна е супер. вътре е много изчистен. Макар да не харесвам дизелите 1,6 95 коня автомат ще му дойдат супер.

  56. 56 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#50] от "foxa5":

    А аз си мечтая за нула кубиков двигател...
    Засега си го позволих на скутер. Надявам се да доживея да имам и четириколесно...

  57. 57 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#52] от "Deaddark":

    Съгласен. И всичко нагоре.

  58. 58 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#56] от "tie_interceptor":

    Лошо няма. Просто още няма достатъчно инфраструктора за такива автомобили, но предполагам е въпрос на време.

  59. 59 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Весело

    До коментар [#55] от "Galin Petrov":

    Бе ти казваш вътре всичко мармалад - аз гледам - всичко лъщи - сега на твоите приказки ли да вярвам или на това, което е факт. По-горе съм го казал - това са градски коли и не се настъпват - и ако си ги караш спокойно издържат 15г. и нямат проблеми. Ако ги караш като италианец - те могат и на ферари да направят двигателя мармалад - а ако дадеш и на някой, дето бърка скоростите или забравя да превключи и си кара в критичните - то той и 12 цилиндров двигател ще направи мармалад.

    И сега в твой стил - нали уж не харесваш 3-цилиндровите двигатели а си взел двоен 3-цилиндров двигател.

    Да те питам честно - колко харчи градско твоя автомобил, дали не е над 11л., и дали няма нужда от продухване извън града.

    Когато автомобилът е нужда да караш сутрин и вечер градско по 10-15 км. и трябва лесно да го паркираш - малолитражката с 3-те цилиндъра е добро решение - и без това покрай училищата е допустимо да караш с 20км/ч, а в центъра с 30км/ч - това за ганьовците не важи.

  60. 60 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 239 Весело

    До коментар [#59] от "Deaddark":
    И кое по-точно лъщи на една кола след 15 години каране?
    Самите произведители казват, че тези двигатели не са екологични и не са толкова икономични.
    Двойния 3-цилидров нямам какво да коментирам. Ясно е колко ти е акъла щом не успя да измислиш нещо по-добро

    Харчи доста на 11. По-скоро е 14-15, но пък е 4х4 и мога да си тегля лодката дори когато съм натоварил колата до горе с багаж. Затова съм си взел такава кола. Това си е мой избор. Ако нямах лодка щях да си взема нещо около 2.0 ,4 цилиндъра и разхода щеше да е около 10 сигурно. Но пак нямаше да си взема нещо от рода на 1.0 или 0,8. Това е кола с ограничено използване. Само градско и толкова. За втора кола на жената става. Ама ако ще е само за града, то по-добре едно 100% електрическо мицубиши и да се приключва.

    И ако твоя таралясник има нужда от продухване след продължително градско да знаеш, че не на всички им се налага.

  61. 61 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1899 Весело

    До коментар [#60] от "Galin Petrov":

    Пак нищо не си разбрал - ала здраве да е. Пак слагаш "факти" ЕЖК - видял че някои 3-цилиндрови двигатели не стават и веднага ги постави всички под общ знаменател - все едно няма калпави 6-цилиндрови двигатели или няма о(рани такива.

    Производителите вЕрно прекалиха - уж щяло да харчи 3 на 100, а то се оказа 4 на 100 - литъра си е литър, ала пак е икономично. От ФВ послъгаха малко как кола 180 коня щяла да харчи 4/100, а то се оказа 6.5/100 и така.

    И сега пак в твой стил - перчене - моя "таралясник" където може да се изкатери, твоя само като види за какво иде реч и ще те изостави да ходиш пеша.

    По-горе ме разбраха всички какво искам да кажа, сал ти не - дори Левски Левов е на същото мнение, но да ти го кажа накратко:

    Чак толкова калпави ли са 3-цилиндровите двигатели - не, 'щото доста таксита още си джиткат с тях вече 15г. - важен е шофьора - как кара и как си поддържа колата (ако редовно я преглежда и поддържа - всичко ще е наред, ако е Ганьо - нека си 'лопа, не ми пречи, "утре" отивам в сервиза и т.н. - виждал съм 2.5 литра дизел на Мерцедес о(ран, 'щото собственика му сам си е сменил маслото с нЕкво по-рядко а и как е слагал само Бог знае).

    И ако отново не си съгласен с мен, ще цитирам един наш журналист от сп. Пирели - "Ако не сте съгласни с нас, то Вие сте прави, а ние грешим" - т.е. ако пак не си съгласен с мен, аз греша - ти си прав. Приятен ден!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK