Мечокът на "Шкода" получи и спортен екип

Мечокът на "Шкода" получи и спортен екип

© Шкода



Първият седеместен кросоувър на "Шкода" - "Кодяк", освен в стандартно и офроуд изпълнение, ще се предлага и със спортен пакет. Версията "Спортлайн" ще дебютира на автосалона в Женева (7-19 март).


Отвън отличителните черта на това изпълнение са боядисаните в черно радиаторна решетка, въздухозаборници, капаци на огледалата и релси на покрива. Освен това задните стъкла са затъмнени, а джантите, с размер 19 и 20 цола, са с уникален дизайн.


"Кодяк Спортлайн" използва нивото на оборудване "Амбишън", като са добавени спортни седалки, волан и педали, и сребърни акценти. Тапицерията е от алкантара. Сред показанията на приборното табло пък присъства информация за силите на странично ускорение, въздействащи върху пасажерите.

Мечокът на "Шкода" получи и спортен екип

© Шкода


"Шкода Кодяк Спортлайн" ще може да се поръча с два бензинови двигателя (150 и 180 к.с.) и още толкова дизелови (150 и 190 коня). Всички версии са снабдени с интелигентна система за задвижване на четирите колела.




В нормални условия кросоувърът е с предно предаване, а при засичане на боксуване на предните колела, се активира и задния мост. С клиренса си от 19.4 см, всъдеходът има ъгъл на изкачване 22 градуса и на оттегляне 23.1 градуса.


Част от серийното оборудване са асистентът за маневриране с ремарке, предупреждение за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, сигнализация за приближаващ обект при движение на заден ход и други.
"Кодяк Спортлайн" разполага и с технология за превантивна защита на возещите се при катастрофа, като при определени обстоятелства се затварят прозорците и люка, и се натягат предпазните колани.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Ако се докаже във времето този модел, като втора употреба ще са много търсени.

  2. 2 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Дано до тогава Дневник да научат че името е Кодиак, а не Кодяк.

  3. 3 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Това тежко купе + 180к.с. двигател... Ама хич не ми е спортно.

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  4. 4 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Бе много ми допада тази Шкодовка... още откакто излезе.
    Само че колгата е прав, 180-190 к.с. (А за 150 въобще да не говорим) никак не се връзват със спортен характер за такъв монстр.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  5. 5 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Е не само СПОРТИСТИ карат такива автомобили, при това е 7 местен! Има си и ценители на другите възможности

  6. 6 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 903 Неутрално

    [quote#5:"Levski Levov"]Е не само СПОРТИСТИ карат такива автомобили, при това е 7 местен![/quote]

    Все пак тук става въпрос за конкретно изпълнение с име Спортлайн, а колата няма как да има спортно поведение с толкова малки двигатели. Тоест "спортното" е само на визия.

    Лошо няма - който му харесва, да купува. И мен много ме изкушава, но в по-ниските нива на изпълнение без спортни претенции.

  7. 7 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#2] от "Калник":

    Това не е баш kodiaк, а kodiaq!
    Тъй като явно ти си я измислил тази дума, значи знаеш как се произнася.
    Браво, Отличен (6)! Седни си!

  8. 8 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#7] от "Андрешко Бар Ма Леев™":

    Произнася се по същия начин. И това всъщност е целта - да се запази произношението и свързаните с него асоциации, а да се промени само изписването, за да могат да я регистрират като запазена марка и никой друг да не може да я използва. На всички видеа в тубата отчетливо се чува като кодиак, а не кодяк. Ако не вярвате на мен, може би ще повярвате на Шкода България:

    http://www.skoda-auto.bg/news/pages/kodiaq%20suv%20of%20the%20year.aspx

  9. 9 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#8] от "Калник":

    [quote#8:"Калник"]Произнася се по същия начин. И това всъщност е целта - да се запази произношението[/quote]

    Това волеизявление, тази убеденост и порив, подкрепено с красноречиви доказателства ме кара да си мисля, че наистина ти си човекът измислил името на колата. Конграчулейшънс!

    п.с. плюсченцето е от мене

  10. 10 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Шкодата на Фолксваген е нещо като Ладата на соца!

  11. 11 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Еми харесва ми. За цената, на която се очаква си е доста добро предложение определено.

    Умен и красив жълтопаветник.
  12. 12 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 298 Неутрално
  13. 13 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Искам Ауди Кю 5, ама кат нема пари може и една мечка!

  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 937 Неутрално

    [quote#4:"pariah"]Само че колгата е прав, 180-190 к.с. (А за 150 въобще да не говорим)[/quote]
    За сравнение - на Nissan X-Trail най-мощният мотор е 130 к.с. дизел. (Същото е и при Quashqai, но него не го коментирам, тъй като той е от по-малкия клас - класа на Skoda Yeti и VW Tiguan). Така че тези 190 к.с. дизел при Skoda Kodiaq са си направо спорт при днешните нови реалности и тенденции при автомобилопроизводителите - а именно малолитражни маломощни моторчета, рекламирани като много "еко".

  15. 15 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Спортна, спортна ... колкото новото Сузуки Игнис. 180 коня / 1600 кг. срещу 90 коня / 850 кг.

  16. 16 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 421 Неутрално

    [quote#4:"pariah"]Само че колгата е прав, 180-190 к.с. (А за 150 въобще да не говорим) никак не се връзват със спортен характер за такъв монстр.[/quote]

    То цялата идея за "спортен" СУВ е оксиморон.

  17. 17 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#3] от "Viper_c":

    SUV-овете са най-големият scam.
    Като обем почти никога не предлагат повече от седан версиите, по-тежки са, което ги прави куци магарета, а на пътя се държат по-нетсабилно поради по-високият център на тежестта и слабата аеродинамика.
    Единственото им предимство е сигурността, защото са по-тежки и високи, но и това е спорно.
    Като цяло автомобили за хора, които търсят да компенсират за нещо.

    Every cradle is a grave.
  18. 18 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Забравих да добавя и по-високият разход на гориво поради по-голямата тежест на купето.

    Every cradle is a grave.
  19. 19 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Явно няма шанс да сложат 3-литров мотор на Шкода.

  20. 20 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Добре изглежда Мечката Шкода май напипаха баланса визия/качестово/цена ... т нищо чудно, че няма по-мощни двигатели, които вече пряко ще конкурират Ауди ... а все пак са едно и също нещо, но с различна "опаковка"

  21. 21 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 434 Неутрално

    А идея си нямам за какво са им на 95% от шофьорите 300к.с. и 500нм.
    Имам доста познати с подобни автомобили, повечето май никога не са натискали педала до метала (упс, пластмасата), освен на светофар или за 5сек на магистралата. Та мисля, че за своята клиентела, Шкода са на прав път.
    Същото е и аз 4х4 - включва се при необходимост, т.е. тази кола не се кара като класическо 4х4 (което си е огромно удоволствие) а като предно, но пак това е направено спрямо потрабностите на клиентите ...

  22. 22 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Лично на мен ми допада много!

  23. 23 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Добре изглежда, харесва ми

  24. 24 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    [quote#17:"Ватник"]Като обем почти никога не предлагат повече от седан версиите[/quote]
    Ама само "почти", малко се пооля... ако визираш модели като кашкай, тугуан(европейския), дори екстрейла на нисан,пежо 2008,3008, нисан джук и др. да тук си прав -но това е компактния и субкомпактния сегмент!
    Има мидсайз и голям -общо взето масово които се купуват отвъд океана - Киа Соренто,шевролет каптива, кодиака-този тук, ауди -Q7 и др. -все сувчета с предостатъчно място отзад, че дори комфортен 3-ти ред и обем над 2000л отзад при смъкнат 2-ри и 3-ти ред.
    Да харчът повечко болшинството, но имат някой ДРУГИ предимства дето седана ги няма традиционно -по висок клиренс -оттам по добри за нашите пътища осеяни с дупки с възможност да закачиш нещо отдолу е един голям плюс за тях, предлагат и 4х4 -задвижване.

  25. 25 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#17] от "Ватник":

    На мен ми трябва СУВ за да:

    1. мога да натъпча 2-3 палатки, спални чували и къмпинг оборудване, и да имам лесен достъп до него
    2. да мога да си натъпча ски оборудване за 2-4-ма, и да имам лесен достъп до него; трябват ми и релси на тавана за ските
    3. всъщност е удобно да е по-късо - събира се по-лесно в гараж, особено ако има две коли една до друга. Разликата е към 20-ина сантиметра със същия клас седан
    4. трябва ми олл уил драйв - като съм на сняг или пясък да може да има малко повече сцепление, особено ако изкачваш малко баирче пред драйвуея; не се изисква задължително слагане на вериги при каране през планински проход и лек снеговалеж - на седаните с предно предаване се изисква при поява на една снижинка. 4*4 е чудесно, ама увеличава разхода и чупливостта и на практика не е необходимо в повечето щати извън планинските райони.

    Да ти кажа, даже и в БГ тези изисквания важат. Аз ти коментирам американската гледна точка за компактно СУВ за малко семейство. Ако си типично латино или азиатско семейство и имаш типично 6-7 човека да влачиш навсякъде, или мини-ван или голямо СУВ нямат алтернатива.

    Тази шкода интересно добива растяща популярност в Австралия, защото струва 30% ъпфронт по-малко от алтернативните японски модели. Фолксваген не продават Шкода в САЩ, да не си подбиват пазарната цена предполагам.

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    [quote#17:"Ватник"]Единственото им предимство е сигурността, защото са по-тежки и високи, но и това е спорно.[/quote]
    и най-вече по-лесно паркират по тротоарите.

  27. 27 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#21] от "p911":
    510 Nm на моята кола / 3.0 дизел, 6 цилиндъра / на два пъти ме измъква от критична ситуация. 1.5 и 2.0 са мерни единици за натурални сокове, а не за двигатели.

  28. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    [quote#20:"p911"]че няма по-мощни двигатели, които вече пряко ще конкурират Ауди ... а все пак са едно и също нещо[/quote]
    преди известно време в някакъв чужд вестник на някакво летище четох за S класа с по-малки двигатели за фирми, тъй като констатирали че тези коли ги ползват най-вече за да си посрещнат партньорите на летището. Т.е S класата я ползвали по-често като градски автомобил.

  29. 29 Профил на GM
    GM
    Рейтинг: 541 Любопитно

    До коментар [#17] от "Ватник":

    Това една жена ли ти го каза?
    Я напиши в google " Crashtest Audi Q7 vs. Fiat 500 ".

    "Давайте БЪЛГАРИ, да се съберем и да строшим на ламята главата!!!Ма аз баш тогава не мога да дойда, че ми излезна една работа..."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK