Наследникът на "Фолксваген Фаетон"

Наследникът на "Фолксваген Фаетон"

© Фолксваген



Новият модел в гамата на "Фолксваген" носи името "Артеон" и ще се позиционира над "Пасат", където доскоро стоеше "Фаетон". Това стана ясно на изложението в Женева. На салона беше обявено също, че за Китай ще се прави удължена версия на лимузината, който ще се казва "Фидеон".


"Артеон" съчетава дизайна на спортен автомобил с вътрешното пространство на лимузина. Това е възможно благодарение на дългото междуосие (2.84 метра) и напречното разполагане на двигателите.


От 150 до 280 конски сили




В салона има пет места, а багажният обем варира между 563 и 1557 литра. Дългият 4.86 метра автомобил ще се предлага с общо шест двигателя с турбо, по три на дизел и бензин. Мощността на моторите варира между 150 и 280 к.с.

Наследникът на "Фолксваген Фаетон"

© Фолксваген


Скоростните кутии са механични или автоматични с двоен съединител. За мощните двигатели е на разположение и двойно предаване (4MOTION).


От "Фолксваген" специално отбелязват ниските експлоатационни разходи на "Артеон". Посочва се, че базовият бензинов двигател, който е 1.5-литров със 150 конски сили, както и двулитровият дизел със същата мощност ще се нуждаят от първото пълно техническо обслужва след три години на експлоатация или пробег от 60 000 километра. Моторното масло пък се сменя след период от две години или 30 000 километра.


Спира сам, ако на водача му прилошее


"Артеон" може да бъде снабден с най-новото поколение на адаптивния темпомат, който по желание на водача може да съобразява скоростта с оказаните със знаци ограничения. Разбира се, той се грижи за поддържането на темпото на предното превозно средство.

Наследникът на "Фолксваген Фаетон"

© Фолксваген


Благодарение на GPS сензора на навигационната система и данните за пътната отсечка новите динамични светлини за завой с превантивно управление на светлинния поток разполагат с предварителна информация за предстоящия завой и го осветяват, преди водачът да предприеме активни действия за навлизане в него.


Второто поколение на системата за асистенция при внезапно спиране има нова функция, която се активира, ако на водача му прилошее. Тя намалява скоростта и ако е възможно, насочва автомобила в най-дясната бавна лента за движение, където предприема плавно спиране и включване на аварийните светлини.

Наследникът на "Фолксваген Фаетон"

© Фолксваген


Системата за предупреждение за наличие на опасност при напускане на лентата за движение вече реагира и на маневри на други участници в движението, като например рязко отклоняващи се от лентата си камиони. Новост е и че тя е активна при достигане на скорост от 10 км/ч вместо досегашните 30 км/ч.


Панорамен покрив и седалки с масаж


Гамата от допълнително оборудване на "Артеон" включва панорамен стъклен подвижен покрив, тризонална автоматична климатична инсталация със сензор за качество на въздуха и филтър за алергени, седалки с функция за масаж на предните места, отопление на волана и кожени тапицерии на купето с двуцветна напа. Новите инфо-развлекателни системи са с екрани с диагонал от 6.5 дo 9.2 инча.

Наследникът на "Фолксваген Фаетон"

© Фолксваген


Новата върхова система в гамата Discover Pro наподобява модерен таблет със стъклената си повърхност и се управлява без аналогови бутони. 9.2-инчовият екран е оборудван и със система за интуитивно управление на функциите с помощта на жестове.


Приборното табло може да е дигитално, като има няколко варианта за поднасяне на най-важната информация. "Фолксваген Артеон" ще се предлага в две специални нива на оборудване - Elegance и R-Line.


Две години от концепта до серийния модел
От компанията отбелязват, че пътят от концептуалния автомобил "Спорт концепт купе" GTE до серийния модел е отнел само 24 месеца. "Артеон" ще се произвежда в завода на "Фолксваген" в германския град Емден. Продажбите започват тази пролет.

Наследникът на "Фолксваген Фаетон"

© Фолксваген


Всичко, което трябва да знаете за:

Още от Автопремиера

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Струва си и за българския джоб

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5908 Неутрално

    Все още у милионерските среди не се счита за престижно да караш Фолксваген, бил и той супер луксозен. Просто марката е масова и народна. Затова Фолксваген купиха Бентли.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Кола за баскетболисти и волейболисти ама с тия габарити ми се струва, че по нашенско човек ще се види в зор с паркирането и вземането на завой в квартална уличка.

  4. 4 Профил на ПЕШО
    ПЕШО
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Опит номер 2
    Да видим дали ще е по-успешен от номер 1

  5. 5 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Файтона беше най-недооцененият модел от гамата на ФВ. По същество това си беше Бентли с емблема на ФВ на половин цена. В спецификацията му е било записано, че трябва да може да поддържа скорост 250км/ч при външна температура 50 градуса в продължение на 24 часа, като вътрешната температура в купето не трябва да надвиши 25 градуса (не съм 100% сигурен в числата). Една много добра лимузина която не се продаваше, просто защото прилича на пасат

  6. 6 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Не знам кой е писал статията (или просто публикувал текст от прес-релийз на VW), но е абсурдно заглавието да подвежда читателите. Новият "Артеон" е наследник на "СС", а не на "Фаетон"! По отношение на новия "Фаетон" Herbert Diess каза преди няколко дни на изложението, че разработката му е спряна.
    Моля ви бе хора, четете преди да пишете...

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 672 Неутрално

    280 коня е малко за Фаетон. На толкова се предлагат Пасат и Суперб. Маркетингово ще седи глупаво най-луксозния модел в гамата да няма уникален двигател.

  8. 8 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Посочва се, че базовият бензинов двигател, който е 1.5-литров със 150 конски сили, както и двулитровият дизел със същата мощност ще се нуждаят от първото пълно техническо обслужва след три години на експлоатация или пробег от 60 000 километра.
    =======================
    Тия па, италианците изобщо не го сменят маслото и то не от вчера.

  9. 9 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2555 Весело

    супер хипстърите вече карат тесли. нещо подреждат столовете на палубата на титаник германците

  10. 10 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Това е наистина новия СС, който шо-годе имаше някакви продажби, за разлика от Фаетона.

    Просто марката е народна и заможните бягат от нея.

  11. 11 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":

    този модел няма нищо общо с файтона, а е на базата на пасат, и струва сходни пари- 50 000 евро за топ варианта. Това не е кола за милионери. Наследник е на СС, не на файтона. Файтона умре.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  12. 12 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 662 Неутрално

    И мен ме учуди написаното - наследник на Фаетон, пък 4,86м. Фаетон е малко над 5м. дълъг!

  13. 13 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 826 Неутрално

    А лимузината за китайския пазар е съвсем отделна, и е базирана на платформа на ауди.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  14. 14 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    “Посочва се, че базовият бензинов двигател, който е 1.5-литров със 150 конски сили, както и двулитровият дизел със същата мощност ще се нуждаят от първото пълно техническо обслужва след три години на експлоатация или пробег от 60 000 километра."

    Не разбирам, за какъв дявол някой би си купил автомобил от този клас с 1,5 или 2 литров двигател с мощност около 150 к.с.

    I Want To Believe
  15. 15 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#10] от "abdulhazred":

    не бягат много от туарега обаЧе, а той поЧва от 55 хил евро и стига до към 80 хил.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  16. 16 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#14] от "2.5":

    вероятно фирми, експлотационните разходи и данъците би трябвало да са по-ниски. И БМВ 3та серия има с 2.0 дизел 116 к.с. или 1.5 бензин трицилиндров с 136 к.с. Все някой трябва да ги купува, щом ги предлагат.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 17 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    [quote#16:"DareDebil"]И БМВ 3та серия има с 2.0 дизел 116 к.с. или 1.5 бензин трицилиндров с 136 к.с. [/quote]

    Само че Артеон е на базата на 7-ца.
    Като пуснеш климатроника, това чудо няма да става за каране...

    I Want To Believe
  18. 18 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Малко на Талисман ми мяза

    Но инак.. Разкошен багер

  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#17] от "2.5":

    мне, баш пасат си е. Виж килограмите и размерите, че и цената. Въпреки че и пасат с 1.4 бензин и 150 к.с. си е мъка, няма въртящ момент на ниски обороти за такава кола, може новия 1.5л да е по-добър, ама едва ли.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    До коментар [#14] от "2.5":

    Двигател 2.0 бензин с турбо и 4 цилиндъра, ще е към 250 коня без проблем... Което е прилично, като за такава кола, тоест почти един и същ с Пасат... Може и повече, но и толкова ще му стигат.
    Виж, за 1.5 с 3 цилиндъра ще му е слабичък...!

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на Alexadner Adjan
    Alexadner Adjan
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Ако не трябваше да плащам каско, щях да си го взема.

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5600 Неутрално

    Хубава народна кола за някои народи

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Файтон с 150 кончета, но без престилка за конете.

  24. 24 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#14:"2.5"]Не разбирам, за какъв дявол някой би си купил автомобил от този клас с 1,5 или 2 литров двигател с мощност около 150 к.с.[/quote]

    Ти не разбираш, но еколозите, или "еколозите", разбират...

  25. 25 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    [quote#11:"DareDebil"] и струва сходни пари- 50 000 евро за топ варианта. [/quote]

    Горе долу толкова струва 2017г Линкън Континентал с 400кс мотор и вътре е луксозен като Бентли.

    https://www.youtube.com/watch?v=5HzkMOo0bBg

    California Über Alles
  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    [quote#14:"2.5"]Не разбирам, за какъв дявол някой би си купил автомобил от този клас с 1,5 или 2 литров двигател с мощност около 150 к.с. [/quote]
    За служебен автомобил, който да отива най-много до летището за да посрещне гостите на фирмата.

    Размери 4,86, колкото "Мазда 6". Всъщност луксозен вариант на "Пасат", някои удачно го определиха като наследник на "ФВ СС".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK