Забрана на колите с традиционни двигатели в Германия ще постави в риск 600 хиляди работни места

Забрана на колите с традиционни двигатели в Германия ще постави в риск 600 хиляди работни места

© Reuters



Евентуалната забрана на автомобилите с двигател с вътрешно горене в Германия от 2030 година, ще създаде риск от загуба на 600 хиляди работни места, съобщи "Ройтерс", като цитира изследване на базирания в Мюнхен Институт за икономически изследвания Ifo, поръчано от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA).


Според проучването, продажбите само на коли с нулеви вредни емисии ще доведе до съкращаването на 426 хиляди души в автомобилните компании, а останалите ще са от свързаните индустрии, като различни доставчици.


Реалност или манипулация


Анализаторът в една от най-големите инвестиционни банки в Германия Norddeutsche Landesbank Франк Швапа обаче смята, че компаниите от сектора умишлено коментират най-лошият възможен сценарий, за да запазят собствените си интереси. Според него, за всеки 2-3 загубени работни места в производството, ще се отваря по едно ново в отделите за научноизследователска и развойна дейност.




Вчера министърът на околната среда на Германия Барбара Хендрикс пък заяви за вестник "Ханделсблат", че ако се стигне до забрана на дизеловите автомобили, вината ще е на производителите. Тя призова компаниите от сектора да ремонтират за своя сметка колите, които са показвали нереални резултати по отношение на емисиите при тестовете.


Президентът на Ifo Клеменс Фуест отхвърля критиките, че автомобилната индустрия в Германия прекалено бавно въвежда новите по-екологични технологии, като се е фокусирала върху двигателите с вътрешно горене. Според него това се доказва от инвестициите и усилията в различни иновации, свързани с екологичните превозни средства.


Все още се инвестирара повече в традиционните двигатели


Фердинанд Дуденхофер, ръководител на Центъра за изследване на автомобилите в университета в Дуисбург-Есен обаче смята, че все още по-голяма част от разходите за научноизследователска и развойна дейност са насочени към усъвършенстване на двигателите с вътрешно горене. Според него това е така, защото е трудно да се предскаже как ще върви търсенето на електромобили.

Още от Автопремиера

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Каквото и да направят производителите,дизеловите автомобили замърсяват.Пак добре, че в България много автомобили са на пропан бутан или метан, иначе много от собствениците им щяха да карат дизели, щото са по-икономични от бензиновите.

  2. 2 Профил на дуле
    дуле
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Няма лошо! И без туй в Германия има недостиг на работна ръка. (затуй търсят мигранти). Така, че освободената работна ръка от автомобилостроенето ще попълни дупките, които мигрантите не желаятда заемат.

    Иван Искров: « Да не се гоним, че да не се хванем ».
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2743 Весело
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    "Все още се инвестирара повече в традиционните двигатели"
    =============================
    Което означава: Електоентусиазмът не е основателен.

    Еретик
  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    "Все още се инвестирара повече в традиционните двигатели"
    =============================
    Което означава: Електоентусиазмът не е основателен.

    Еретик
  6. 6 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    Позната история.
    При въвеждането на тъкачните станове,
    също не знам колко си там десетки хиляди
    тъкачки и шивачки останали без работа,
    че даже разгневени тълпи напирали да чупят
    машините за тъкане и предене......
    И кво ?!?!?!?!
    Прогресът направи така,че хем становете
    си тъчат автоматизирано,хем бившите
    тъкачки и поколенията след тях се преквалифицираха
    в друго, за радост на цялото човечество......
    Та и тук ще стане тъй.
    Шепа ЛУДИТИ /така са се казвали екстремистите,
    отпочнали да чупят становете в миналото.Да не
    се бъркат с "луди", "полудели" и прочеее...../
    няма как да обърнат необратимото.
    Няма как !!!!!

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    Независимо дали "електроентусиазмът" е основателен или не, политическото решение е взето - Европа преминава на електрическо задвижване. Както преди няколко години Европа се отказа от старите крушки за осветление - първо ги замениха с луминисцентните енергоспестяващи (въпреки критиките и съпротивата), а впоследствие се появиха и светодиодните.
    Дали новите автомобили ще са само с електрическо задвижване, или с хибридно но с акцент на електрическото, а ДВГ ще е като авариен или допълнителен, бъдещето ще покаже. Но решението е взето - Европа не желае повече да зависи от приумиците на страните - бензинови колонки!

  8. 8 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2589 Весело

    Тази новина трябва да радва лявото човечество (или там каквото е останало от него). Защото при комунизма машините ще работят, а хората ще получават каквото си искат...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  9. 9 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Бе как точно ще стане това "само" елекромобили, като и в германските градове на може да се намери място да се паркира по улиците? Без изключение!
    И като си намеря да паркирам на 500 метра от нас, какво правим. Хуквам с една макара да пускам ток? Или ще моля комшшиите да пуснат един разклонител?
    Хайде по-сериозно с тея ултиматуми: 2030 - без ДВГ. Що пък точно 2030. Що не 2032? или 2028?
    Пък колко замърсява производството на една батерия за ел. автомобил няма да питам. Щото едни шведи беха сметаАли, че трябва да се кара дизеляк 8 години да се изравни с батерията.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5840 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    Само да попитам - как ще се произведе нужното количество ток ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Най-малкия проблем е производството. Основния момент е как ще го пренесат защото става въпос не количество ни и за мощност!

  12. 12 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Еми е са като вземат два реактора и построят Белене, и готово !

  13. 13 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 535 Неутрално

    в. water fuel cell by stanley mayer използва бензинов двигател и вода за задвижване

  14. 14 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#6] от "Hawaii":

    Няма нужда да се връщаш чак до лудитите. Съвсем пресен е случая с нашите синдикати и ТЕЦовете - да не спазваме еконормите, че да не загубят работата си миньорите.

  15. 15 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Питай китайците. Месец-два от успешния им експеримент цяла седмица да захранват с ток една провинция само с ВЕИ на територията на провинцията.

  16. 16 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 893 Неутрално

    В Европа ще спрат цяла индустрия а в Африка ще продължават да горят на открито електроника и всякакви боклуци.
    Брюкселската администрация си играе на екология. Колко са далече от реалният живот тези тези оранжерийни бели якички.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  17. 17 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    Бе как точно ще стане това "само" елекромобили, като и в германските градове на може да се намери място да се паркира по улиците? Без изключение!И като си намеря да паркирам на 500 метра от нас, какво правим. Хуквам с една макара да пускам ток? Или ще моля комшшиите да пуснат един разклонител?Хайде по-сериозно с тея ултиматуми: 2030 - без ДВГ. Що пък точно 2030. Що не 2032? или 2028?Пък колко замърсява производството на една батерия за ел. автомобил няма да питам. Щото едни шведи беха сметаАли, че трябва да се кара дизеляк 8 години да се изравни с батерията.
    —цитат от коментар 9 на Ebeneezer Goode


    Това за шведите вече един малоумник ни го писа. При производството на една батерия от 30 квт/ч се отделяли ( ВНИМАНИЕ !) 5 ТОНА и 300 КГ въглероден двуокис!!!
    Аз не съм в състояние да си представя колко трябва да е глупав един човек за да повярва на това. Действително глупостта няма граници!!! Та така с шведите.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  18. 18 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Едва ли ще си загубят работата, защото същите заводи ще
    произвеждат електромобили. Все пак ще има известно нама
    ление защото колата с ДВГ има много повече части и агрегати !!!

  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":Само да попитам - как ще се произведе нужното количество ток ?
    —цитат от коментар 10 на КМЕТ В СЯНКА


    С динамо от велосипед. Няма да е с АЕЦ "Беляне", успокой се, няма да се строи.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5840 Неутрално

    До коментар [#15] от "sasoss":

    с ВЕИ едва ли ще стане. става въпрос за рязко увеличаване на консумацията и инфраструктурата за зареждане.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5840 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":

    говорим за Европа. кажи с какви мощности(не ядрени) ще се реши проблемът.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":Най-малкия проблем е производството. Основния момент е как ще го пренесат защото става въпос не количество ни и за мощност!
    —цитат от коментар 11 на telqk


    Някакъв тюрлю гювеч ти е в главата. Мощността е производна на количеството. Мощността е равна на тока(количеството) умножен по напрежението. За решаване на проблема(това дори не е проблем, а ежедневие) са необходими кабели с по-голямо сечение или прекарване на допълнителни такива. Това се случва ежедневно от момента в който човечеството е започнало да ползва електричество. Можеш да си смяташ "проблема" за решен, до 2030г. има 13 и половина години, много повече от достатъчно, за прекарване на кабели.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5840 Неутрално

    До коментар [#11] от "telqk":

    и това е вярно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":говорим за Европа. кажи с какви мощности(не ядрени) ще се реши проблемът.
    —цитат от коментар 21 на КМЕТ В СЯНКА


    Нима си мислиш, че германците, точно пък германците, не са си направили сметките преди да вземат такова решение?!?!?!?!!?!? Ти умникът се сети, но управляващите една от най-проспериращите държави в света, са по-глупави от тебе и не се сещат! Хайде малко по-скромно! Ако ти не знаеш как, това означава само, че ти не знаеш, а не че и те не знаят. Не си издавай гениалността, че ще те отвлекат за да те направят енергиен министър на Германия и ще ни липсват "бисерите" ти във форума!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 435 Неутрално

    В Европа годишно заради мръсния въздух умират по 460 000 човека! И за това до голяма степен са виновни швабските дизели! Съвсем ми е през шнура за 600 000 работни места ако с премахването им могат да се спасят и 20% от тия 460 000.

  26. 26 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":Само да попитам - как ще се произведе нужното количество ток ?
    —цитат от коментар 10 на КМЕТ В СЯНКА


    Ток и в момента има бол! Ето пример за България

    2.5 млн. електромобила по средно 40км на ден (15000км на година) по 20квч разход на 100км е равно на 20 гигаватчаса за денонощие. Това е производството само на един реактор на Козлодуй. И в момента в държавата има свободен капацитет за производство на толкова електричество извън пиковите часове. А повечето електромобили със сигурност ще се зареждат предимно нощем на по-евтина тарифа.

  27. 27 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Цитирам немско издание:

    Ентусиазмът около електрическите коли поставя един централен въпрос: Откъде ще дойде токът, от който всички те се нуждаят? За противниците на атомната енергия това може да се окаже голямо притеснение. Това коментира изданието "Дойче Виртшафтснахрихтен".

    Един електромобил се нуждае от 15-35 киловатчаса за 100 километра. За да се опростят сметките, ще изходим от стойност 20 кВтч.

    Ако приемем, че по света леките автомобили изминават 25 000 милиарда километра годишно и се нуждаят от 20 киловатчаса за 100 километра, ще бъде необходимо огромното количество от 5 000 милиарда кВтч. За да бъде произведена толкова енергия годишно, са необходими или 450 атомни централи, или 4 000 водноелектрически централи или 400 електроцентрали, изгарящи изкопаеми горива (кафяви въглища).

    Надеждата, че възобновяемите енергийни източници ще могат да осигурят енергията за електромобилите, е илюзорна. Въпреки полаганите усилия в тази област произведената вятърна енергия годишно възлиза на 77 милиарда киловатчаса, а фотоволтаичната – 38 млрд. кВтч. Освен това вятърът и слънцето не са постоянни източници на енергия, което прави кафявите въглища нужни, за да се запълнят дупките.

    Е-мобилността ще означава ренесанс на атомната енергия и енергията придобита от кафяви въглища. Това би било шумен провал за екологичната политика.

  28. 28 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1638 Весело

    До коментар [#27] от "Дундурук":

    И шведите, и шведите са писали за батериите!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  29. 29 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 253 Неутрално

    В-к "Софийски ДжурналЪ", 1907 г.
    "Самоходни коли ще замянатъ каруците"
    Коментари в Ганкиното кафене (правописът е леко променен)
    "То коньо трева едва намира, как па тез афтумубили..."
    "Язе паре за трева не давам, он ми сака паре за пенцин"
    "Отдека толкоз пенцин. То Искаро пензин да стане, па нема да стигне"
    "Оне пущат фишеци да си отепаме коньо, че да ручат суджуци. Оти са гладни, па аз после като немам кон да ми кажат "Наааа""
    "Я коньо си го турам на ливада, он руча, руча, па като ми треба сабале - дииий. Шо че чиним с тез афту-били, тоа пенцин от землята ли че го копаме"

  30. 30 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#27] от "Дундурук":

    Мисля, че става дума за манипулация. Вземат се всички автомобили на планетата и се сравнява с производството на еленергия само в Германия.

  31. 31 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нали?! И да ти се избодат очите с факти, пак ще си пееш твоите.
    Догодина китайците ще изкарат цял месец на ВЕИ. После цяла година. После не една провинция, а цялата страна. Но ти пак ще ни убеждаваш как това, което виждаме всъщност не може да бъде.

  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":Само да попитам - как ще се произведе нужното количество ток ?
    —цитат от коментар 10 на КМЕТ В СЯНКА


    В Германия имат специалисти и експерти, които ще дадат компетентен отговор. Аз работя в туристическа агенция, и нямам претенции да съм специалист-енергетик. Считам се за специалист в моята област, както и не лош икономист. Но не и енергетик.

    И все пак - имам информация, че в Германия не е трудно да си закачиш фотоволтаични панели където си искаш, докато у нас това е ПРИВИЛЕГИЯ! Защо ли?

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    ...говорим за Европа. кажи с какви мощности(не ядрени) ще се реши проблемът.
    —цитат от коментар 21 на КМЕТ В СЯНКА

    абе пич, във Франция и Германия затварят АЕЦ, защото не ги искат, нямат нужда от тях! да не си мислиш, че нашите милиционерски тикви имат повече мозък от французите и германците? Или че ти си по-умен от тях?

  34. 34 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#22] от "quatro_4x3":
    Да бе да Ако беше толкова лесно до сега да са го решили и понеже си професор за тока и напрежението го знаеме но за добави и косинус фи за променливитокови. Да сменят се ма за колко време а и не подценявай пиковите товари!

  35. 35 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Ура! Ако от 2030-а в Германия няма да се продават кали с ДВГ значи от 2040-а ще можем и ние да си купим! Дано оправят живота на батериите до тогава и измислят от къде ще намери ток!

  36. 36 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 839 Неутрално

    В-к "Софийски ДжурналЪ", 1907 г."Самоходни коли ще замянатъ каруците"Коментари в Ганкиното кафене (правописът е леко променен)...
    —цитат от коментар 29 на xcheffo

    Да - скептични са били хората, и правилно - виж колко време е отнело от 1907 г. да сменят всички каруци с коли. Дядо ми на село си караше каручката с магарето до 1993 г. Със сигурност няколко десетилетия е отнело, докато се сменят всичките каручки с коли.
    Сравни сега с предлагания период от 2017 до 2030 година - как ще стане, кога ще се построят допълнителни електроцентрали, ами електропроводи, балансиращи мощности, трафопостове, колонки за зареждане пред всяка къща и всяко паркомясто... колко мед, желязо, електроника и много други материали ще са нужни и колко ще струва всичко това? Как мислиш ще стане за 13 години?
    Ами да се подменят самите коли? В Германия има 44 милиона леки коли - дори да приемем, че Теслите ще струват само по $35к, това ще излезе $1.5 трилиона. За 13 години ще трябва да се похарчат - грубо по $120 милиарда на година, започвайки от тази!
    И не давайте примери, че германците ще го измислят някак си, защото са умни - като са толкова умни, защо поканиха орди сирийци и сомалийци у дома си, да ги хрантутят? Само защото за германци не значи, че всичко каквото е измъдрил някой е умно.

  37. 37 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "Дундурук":

    До коментар [#27] от "Дундурук":

    Няколко факта от статията, без да коментирам завишените стойности:

    ¹ По света леките коли изминават около 25 000 милиарда километра

    ²По света има около 1.2 милиарда леки автомобили.

    ³ Един електромобил се нуждае от 15-35 киловатчаса за 100 километра. За да се опростят сметките, ще изходим от стойност 20 кВтч.


    Нека сега направим малко сметки.

    Според статиятс, за една година един автомобил изминава средно 20833км. За което ще са нужни 4 166kWh електроенергия.

    Задача: Ако фотоволтаична централа с мощност 1kWp има годишно производство 1300kWh , заема площ 6 квадратни метра и струва 1000 долара, каква мощност ще е необходимо да се инсталира за да се осигури годишният пробег на електромобила без да се повлиява негативно електропреносната система. Колко място ще заеме и колко ще струва.

    Отговор: 3,2kWp мощност, която ще заема 19.23кв.м. и ще струва 3200 долара платени еднократно, които ще осигурят на собственикът 25 години безплатен пробег на електромобила му.
    Това са над половин милион километра.

    За тези които ще попитат ще стигне ли площта на земята да ги инсталираме, ще му кажа че стандартно паркомясто заедно с пътят за паркиране заема 30 квадратни метра. Ако има къде да паркираш един електромобил, Това значи че има и място за фотоволтаици.

    10-12 фотоволтаични панела струват много по-малко и се произвеждат много по-лесно от един електромобил, а имат по-дълъг живот.

    Не произвеждат парникови емисии. Могат да се рециклират напълно. Ако няма къде да ги монтирате, ще се намери кой да ги монтира и да ви продаде тока!

  38. 38 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Забравих да допълня, че понеже енергията се произвежда локално, не е нужно изграждането на допълнителен преносен капацитет. На практика, е възможно дори да не се ползва локалната мрежа, когато електромобила паркиран под фотоволтаика на сянка .

    На един паркинг на хипермаркет, с размери 100 на 100 метра, могат да се монтират фотоволтаици с мощност над 1500kWp. Този мегават и половина мощност, осигурява на автомобилите паркиране под фотоволтаици 7500км пробег за всеки час в който пече слънце. Ако средния разход на автомобил е 50 км на ден, то капацитетът за зареждане е 150 автомобила за час.

  39. 39 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    До коментар [#22] от "quatro_4x3":Да бе да Ако беше толкова лесно до сега да са го решили и понеже си професор за тока и напрежението го знаеме но за добави и косинус фи за променливитокови. Да сменят се ма за колко време а и не подценявай пиковите товари!
    —цитат от коментар 34 на telqk


    Освен, че нямаш ел. кола, какъв друг проблем имаш да я заредиш????

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  40. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    До коментар [#36] от "Камен": " Ами да се подменят самите коли? В Германия има 44 милиона леки коли - дори да приемем, че Теслите ще струват само по $35к, това ще излезе $1.5 трилиона. За 13 години ще трябва да се похарчат - грубо ..."

    Колкото и да се опитваш да ги усложняваш, нещата са съвсем прости! Спират да продават коли на бензин и дизел, и който си сменя колата си купува електрическа. От просто по-просто! В Германия си сменят често колите и за максимум 10 г. ще минат на електрически. Ако има стимули за ползването на ел. коли и по-високи данъци за колите с ДВГ(това вече се задава), нещата ще се случат още по-бързо. Каруцарите си дръжте на конете и каруците! Колегата по-горе ви го е обяснил, но като не знаете как може да стане нещо и си мислите, че никой не може да го направи. Карайте си така, на никого не пречите и никой не се интересува от вас.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK