Обновената "Мазда" 6 ще работи и на два цилиндъра



Обновената "Мазда" 6 ще се предлага с четирицилиндров бензинов атмосферен мотор с обем 2.5 литра, който при ниски натоварвания ще изключва два от цилиндрите. Това беше обявено при премиерата на автомобила на автосалона в Лос Анджелис.


Японската компания продължава традицията да прибавя по нещо ново към своя флагман, като последните промени освен оптимизация на двигателите включват актуализация на дизайна, цветовете, използваните материали, настройките на шасито и т.н. Отвън се забелязва еволюция на познатия КОДО дизайн, като пипнати са радиаторната решетка, светодиодните фарове и стоповете.

Обновената "Мазда" 6 ще работи и на два цилиндъра

© Мазда


Гамата от джанти е обогатена с нови предложения с размер от 17 до 19 цола. В "Мазда" 6 дебютират и два нови цвята (Soul Red Crystal и Machine Gray Metallic).


Интериорът на автомобила е изцяло променен, като само воланът и някои незначителни елементи напомнят на оформлението на салона на предшественика. Контролерите по арматурното табло са хоризонтално разположени.

Обновената "Мазда" 6 ще работи и на два цилиндъра

© Мазда


Усещането са премиум се подсилва от кожата напа и дървените акценти от типични за Япония видове. Предните седалки са изцяло преработени, като за пръв път в модел на "Мазда" могат да бъдат с охлаждане. Те са по-удобни и осигуряват по-естествена позиция на тялото. Преработени са и задните седалки.




Шасито на автомобила е променено, за да предлага по-голям комфорт на возене и подобрена стабилност. Сериозно са намалени шумовете и вибрациите.

Обновената "Мазда" 6 ще работи и на два цилиндъра

© Мазда


На салона в Лос Анджелис бяха дадени данни за двигателите за "Мазда" 6 за американския пазар. Базовият мотор е 2.5-литров атмосферен с технология за деактивация на два от четирите цилиндъра при ниски натоварвания. Вторият двигател за пазара в САЩ е 2500-кубиков с турбо, предлагащ мощност 227 конски сили.
Обновената "Мазда" 6 ще работи и на два цилиндъра

© Мазда


Той се отличава с нов турбокомпресор, който осигурява почти мигновена реакция при натискане на педала на газта. Двигателят серийно се комбинира с класически автоматик, който разкрива в пълна степен потенциала му.


Продажбите на обновената "Мазда" 6 ще започнат през пролетта.

Обновената "Мазда" 6 ще работи и на два цилиндъра

© Мазда

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Една от малкото наистина красиви японски коли в наши дни.

  2. 2 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Много красива кола е новата Мазда 6, отлична изработка на настоящия модел.

    Panta rhei....
  3. 3 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Отлична кола! Неподозирани, но приятни екстри. Може би най добрата от сегашното поколение японски автомобили.

  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3682 Неутрално

    До 2013г. Мазда 6 бе стабилен и сигурен автомобил, със здрав двигател, малко по-скромен в сравнение с другите марки от същия клас, но много добре оборудван. От 2013г. Мазда 6 е определено премиум марка, а с някои оригинални решения в двигателите може и да изпреварва другите марки.

  5. 5 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    Добре де... Изключва два от цилиндрите. Колко се отразява на разхода, реално? Как се държи колата? Може ли да ги изключиш принудително, с копче примерно?
    Още нещо... Тоя грозен таблет, дето стърчи, като дъска, не можаха ли да ги впишат по елегантно в иначе красиво оформената конзола...?!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  6. 6 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До 2013г. Мазда 6 бе стабилен и сигурен автомобил, със здрав двигател, малко по-скромен в сравнение с другите марки от същия клас, но много добре оборудван. От 2013г. Мазда 6 е определено премиум марка, а с някои оригинални решения в двигателите може и да изпреварва другите марки.
    —цитат от коментар 4 на historama


    Чак толкова оригинални решения няма. Продължават да упорстват и да ползвт атмосферни двигатели. Влезте на американската страница на Мазда във Фейсбук и вижте как почти всяко мнение е, че искат от Мазда да сложат турбо като останалите марки. Хората се оплакват, че двигателите в момента са тромави и мудни, а и харчат доста.

    Не казвам, че са лоши коли, имал съм Мазда и харесвам марката, но малко се надценяват, още повече че някои модели не се произвеждат вече в Япония. Например Мазда 3, която се продава в България, се произвежда в Мексико и има много оплаквания на европейския пазар от зле напаснати панели, лошо качество на боята, която се лющи, често пукащи се гуми, без наличие на резервна в багажника и т.н. Също така преди няколко месеца реших да си купя нов SUV, минах и през тях. Цената на CX5 е много висока, а не предлагат някои екстри, които вече са стандарт при останалите автомобили, например 360-градусова камера, панорамен покрив, поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto. В крайна сметка си поръчах SEAT Ateca, която на цената на най-ниския модел CX5 (който е някаква пръчка с предно предаване и ръчни скорости) е най-висока модификация с 4х4, автоматик, с икономичен бензинов турбо-двигател (който също гаси два от цилиндрите) и е пълна с екстри като например Full LED светлини, панорамен покрив, самопаркиране, 360-градусова камера, адаптивен круз-контрол, огромен дисплей и връзка със смартфони и т.н.

    Та явно Мазда са решили да го играят премиум марка, няма лошо, не искам да излиза като киселото грозде, но някак си трябва да има и срещу какво да се искат високите цени, а не просто на база красив външен вид.

  7. 7 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Карам новата 6-ца и това си е абсолютен фейслифт. Няма нужда да качвам снимки за сравнение, но не е трудно да се намерят и да се съпоставят.
    Има много недомислени неща в 6-цата като започнем от нереално трудната за управление мултимедия и стигнем до това, че няма бутон за заключване на вратите вътре, но като е цяло е много добър автомобил. Аз и на друго място съм писал, но и тук мога пак да го постна... мнението ми де, при това от първа ръка, а не от приятел, на който му били казали, че може би...

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  8. 8 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1258 Любопитно

    След като вече 10 години търкалям една 323Ф-ка на не знам колко си км и съм доволен, ще съм доволен и от една такава 6-ца, ама нямам кинти за нея. И ако сглобката си е японска, както е при моята, цена няма да има...

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#5] от "tww09306483":
    "Добре де... Изключва два от цилиндрите. Колко се отразява на разхода, реално? Как се държи колата? Може ли да ги изключиш принудително, с копче примерно?"
    ========================
    Отражението е малко, а в името на икономията те са предвидили програма, която да ги включва и изключва. Ръчното е излишно. Икономията идва и от това, че за обем 2.5 са предвидили 4 цилиндъра, докато БМВ слагаше 6 дори на два литра.
    За грозотийката, която описваш, нямам мнение. По отношение на дизайна съм консервативен, карам Волва, но външният вид на Мазда напоследък ми харесва.

    Еретик
  10. 10 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 261 Неутрално

    [quote#6:"Brad Mehldau"][/quote]

    На бай Ганя, турбо мотори хич не му трябват втора ръка след 6-8 години -които са масово у нас колите.
    За какво ти е глупавото турбо, след като живота на тоя мотор му го скъсяваш 2 ПЪТИ преблизително с тия даунсайзнати мотори?!?
    Хората се чудят как да избягат от тая недомислица и пестене на разходи от страна на автопроизводителите... вие ги търсите?!?

  11. 11 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Карам новата 6-ца и това си е абсолютен фейслифт. Няма нужда да качвам снимки за сравнение, но не е трудно да се намерят и да се съпоставят. Има много недомислени неща в 6-цата като започнем от нереално трудната за управление мултимедия и стигнем до това, че няма бутон за заключване на вратите вътре, но като е цяло е много добър автомобил. Аз и на друго място съм писал, но и тук мога пак да го постна... мнението ми де, при това от първа ръка, а не от приятел, на който му били казали, че може би...
    —цитат от коментар 7 на оstavime


    Карам фейслифта на 6-цата от 2015та година. Не че се заяждам, но щракалката до бравата на предната врата заключва всички врати, а копчето до нея и прозорци от вътре.
    Медията е елементарна за управление на една ръка разстояние на конзолата, да не говорим и за гласовото разпознаване. Има тъпотии наистина (mute-a не паузира и диска или USB, а само го mute-ва и подобни), но са пренебрежимо малки.

  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#10] от "Levski Levov":
    "На бай Ганя, турбо мотори хич не му трябват втора ръка след 6-8 години -които са масово у нас колите.
    За какво ти е глупавото турбо, след като живота на тоя мотор му го скъсяваш 2 ПЪТИ преблизително с тия даунсайзнати мотори?!?"
    ======================
    Ако беше турил весело настроение, нямаше да ти отговаря.
    Отива живота на малките мотори, които винаги мъчиш. Два литра и половина и без турбо имат достатъчно мощност, така че турбинирания двигател трудно ще го пресилиш.

    Еретик
  13. 13 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#11] от "Николай Георгиев":

    Да, заключва вратите, но не е това предназначението, да не говорим, че за автомат е нормално да има автоматично заключване при потегляне.
    На мултимедията са необходими 5 натискания, за да преминеш от радио в някоя папка на флашката. ;) Ако това е ОК, здраве му кажи. Няма директен бутон CD примерно.
    Но пак казвам, колата е страхотна, просто има дребни детайли, които дразнят.
    Не се управляват стъклата като са заключени с бутона. Само моето. Пак тъпо и недомислено. Като изгасне от Старт/Стопа, трябва да я запалиш, за да я изгасиш напълно. Мотора е шумен като го напъна (2.5 бензин). И това, че адаптивния автопилот не може да работи като обикновен е тъпо, но поне пази да не нацеля някой отзад на магистралата.
    Мотора за 2.5 е леко тромав без турбо и разхода е в пъти по-висок за градско.
    Иначе, пак казвам, че е екстра, но това горе не е нов автомобил, а фейслифт, което личи както външно, така и вътрешно.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3682 Неутрално

    До коментар [#6] от "Brad Mehldau":

    Кондензаторът е доста оригинално, и евтино решение за облекчаване на натоварването на двигателя при ускоряване, поемайки електрозахранването в автомобила (светлини, дори и климатик).

    При дизелите понижаването на компресията (14:1) е също оригинално решение, водещо до намаляване шума на мотора.

    Трудно бих приел, че Мазда 4х4 са бедни откъм екстри. В интерес на истината СУВ моделите не ме интересуват, затова не бих искал да споря, но купето им е просторно с много удобни седалки. Между другото Мазда СХ5 е много добре продаван СУВ в Западна Европа. Не ми говори за СУВ с турбо бензинов двигател, вероятно става дума за някаква малолитражка! Двулитровият бензинов двигател с повишена компресия няма нужда от турбонагнетяване - това само ще го оскъпи, ще го направи по-проблемен, и ще съкрати живота му. Приемам турбината като необходимост при дизелите, а при бензиновите мотори само при спортните модели.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3682 Неутрално

    ...но това горе не е нов автомобил, а фейслифт, което личи както външно, така и вътрешно.
    —цитат от коментар 13 на оstavime

    обновен или фейслифт - мисля, че е едно и също. Но интериорът е съвсем различен. Иначе може и да си прав, че двигателят не е много тих, моят е 2 л, и утихва при 160 км (не много логично, но е така). Лошото е, че по магистралите карам обикновено със 120-140.

    А че колата ти с 2,5 л при градски режим горяла малко повече - ами нормално. Ако караш по баир надолу няма да имаш проблеми с преразхода.

  16. 16 Профил на Партийна секретарка
    Партийна секретарка
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    [quote#15:"historama"][/quote]

    човек ако иска икономичен автомобил си купува малолитражка, а не 5 м лимузина

  17. 17 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#14] от "historama":
    Да, това с кондензатора е интересно нещо, но не е нещо супер революционно, защото подобно нещо имам на сегашната си кола (SEAT Leon), което на практика го имат повечето VAG коли от 5-6 години, само че не е с кондензатор, а просто имат малко по-сериозни алтернатор и акумулатор, както и препроектирани консуматори в колата, които са на ток, а не директно на ремък към двигателя, така че при ускорение и други условия да не го натоварват, а да си взимат от акумулатора.

    По принцип следя Мазда, защото както казах харесвам марката и съм чел доста. Дизел не ме интересува, защото си имам нещо като принципен активизъм срещу дизела, но бензиновите им двигатели са с доста висока компресия, което постигат чрез използване на изходящи колектори със специална геометрия и форма, която не позволява връщане на високотемпературните изходящи газове (това е нежелано, защото води до самодетонация - "чукане". Дългите колектори обаче си имат недостатък, защото при студените стартове се отделят много азотни оксиди, съответно там се иска висока температура... Това Мазда са го решили с късен аванса, преди да е загрял двигателят, само че късният аванс пък води до нестабилно възпламеняване, което са решили със специална форма на буталата, както и специални инжектори... Изобщо, макар да го представят като прост атмосферен двигател, на който няма какво да се счупи (за разлика от турбото), всъщност си е доста усложнен атмосферен двигател, на който много неща могат да се развалят. Така или иначе не искам да критикувам Мазда и харесвам разработките им, но не са нещо неземно все пак :)

    Колкото до моя паркетник с турбо-малолитражка - да, по принцип така е. Имам няколко извинения за това. Първото е, че е много лек: около 1450кг с автоматик и 4х4, така че няма нужда от чак толкова силен двигател, после си имам принцип анти-дизел и трето четох много за тоя двигател на VAG 1.4 TSI ACT и отзивите са положителни, както и се е наложил през времето, не е съвсем нов, така че се надявам като нова кола да издържи нормалните 5 години експлоатация, а за после да му мисли следващия :)

    Ако ти се чете повече за Mazda Skyactive-G, тук е много добре обяснено: http://www.autozine.org/technical_school/engine/Compression.html

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3682 Неутрално

    До коментар [#17] от "Brad Mehldau":

    "...Да, това с кондензатора е интересно нещо, но не е нещо супер революционно, защото подобно нещо имам на сегашната си кола (SEAT Leon), което на практика го имат повечето VAG коли от 5-6 години, само че не е с кондензатор,..."

    Кондензаторът не е революционно, но е гениално, защото е просто (мое мнение).
    Колкото до двигателя не знаех че компресията е променлива, и че двигателят е толкова сложен. Ще ги поразпитам в Мазда дали наистина техните автомобили са толкова усложнени? Благодаря за информацията.

  19. 19 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Но пак да кажа, на теория това, което са постигнали с атмосферните си двигатели е супер, но на практика повечето американски и европейски издания, а и потребителите, смятатм, че двигателят е муден, в сравнение с турбо-бензин.

    Иначе мен конкретно ми направи лошо впечатление нещо много тривиално. Мазда са супер красиви коли, може би най-красивите, няма да си кривя душата! А сензорите за парктроник ги направили изпъкнали като пъпки, все едно са китайска доработка :( Може ли да загрозиш толкова много тази уникално красива кола?! Подобен род недомислици виждам основно при японските автомобили, защото ходих да гледам и новия Сивик и открих същите такива недоразумения. Самозаключване при Сивика също няма, както споменя и някой по-горе за маздата. Имам чувството, че японците като че ли не са много наясно глезотиите, на които сме свикнали в Европа.

  20. 20 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Компресията не е променлива, не си ме разбрал, тя просто е висока. От едно време се значе, че колкото по-висока компресия, толкова по-добре, но и толкова по-високооктанов бензин трябва, както и разни други нещица, които да намалят нееланите последствия от високата компресия. Мазда са го постигнали с най-различни интересни решения. Доколко са здрави, това ще го разберем скоро, защото мисля, че първите Skyactive-G бензини се появиха преди 5 години и ако ще се развалят, сега им е времето. Надявам се, че поне двигателите им се правят в Япония - ако е така, няма как да не са здрави.

  21. 21 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":

    Нима гледаме различни автомобили?! Кое в интериора е съвсем разлчното? Волана, таблото, дисплея, централната конзола, вратите и копчетата по тях...?
    Да, има разлики във формата на някои детайли, но като цяло е абсолютно същото.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3682 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":Нима гледаме различни автомобили?! Кое в интериора е съвсем разлчното? Волана, таблото, дисплея, централната конзола, вратите и копчетата по тях...?.
    —цитат от коментар 21 на оstavime

    това малко ли е? Колко нови Ауди или ФВ сме гледали с нови ЛЕД светлини, или лека промяна на решетката отпред!


  23. 23 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":

    Именно това казвам, че са си обасолютно същите като сегашната 6-ца :)

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  24. 24 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    и аз карах 323ф и бях доволна.Накрая цялата ламарина изгни-беше внос от Австрия.Чак амортисьора се удари в предния капак.Изкърпих я и я махнах ,че щеше да се разпадне.Беше със спортно окачване и супер ниска-ако са разместили паветата на пътя и минеш отгоре надигнатото паве те удря в пода.След това се качих на СУВ и вече не го сменям.Реших че вече на стари години мога да се поглезя с нова кола и отидох да си взема цх 3 или цх 5.Ами скъпички са.Сув на на Сеат и Шкода дават повече за същите пари.Да не говорим ако не искам да е от магазина а на една две години-цените са съвсем други.

  25. 25 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    е това с двата цилиндъра не го разбирам-нали триенето е големия консуматор на мошност-разход.Ако двата цилиндъра не работят -не харчат гориво,нали продължават да се движат буталата и да се трият-значи едва ли икономията ще е голяма ако работи само на два цилиндъра.Ако някой знае повече нека обясни.Не е липо добре да са три и да работат постоянно и ако натоварването е малко-малък разпод ,а ако ти тирябва мощност-газ много тубно много и разход много.

  26. 26 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#1] от "lustmord":

    Не само яьпонски, а въобще! Истинско бижу! :))))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK